داروهای فیستول مقعدی

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

راههای درمان فیستول مقعدی

فیستول مقعد شامل دهانه ای در اطراف مقعد می باشد که گهگاه از ان چرک خارج میشود.در سراسر روده بزرگ و به ویژه در نزدیکی محل خروج مدفوع (مقعد)، غده هایی وجود دارند که مانند غده های عرق، مسئول ترشح موادی هستند که بسته به نوع مواد مترشحه، نقش خود را در تامین سلامت کلی بدن ایفا می کنند. دهانه ی این غده ها به داخل روده باز می شود و ترشحات آن ها از این طریق به داخل روده بزرگ تخلیه می گردد.

داروهای فیستول مقعدی

 

ابتدا درباره ی ابسه مقعدی که از علتهای فیستول مقعد میباشدتوضیح میدهیم.

 

آبسه اطراف مقعد چیست؟اگر دهانه غده هایی که در نزدیکی مقعد هستند بسته شود، غده دچار عفونت می گردد و تدریجا متورم می شود و حاوی چرک خواهد شد. این حالت باعث ایجاد آبسه در نزدیکی مقعد می گردد.

 

انواع و علائم آبسه مقعدی آبسه مقعدی ممکن است سطحی باشد و به صورت ورم همراه با درد شدید در لبه مقعد بروز کند. محل آبسه گرم تر از سایر نقاط است و ممکن است با قرمزی و التهاب بافت های اطراف نیز همراه باشد.

 

انواع سطحی آبسه های مقعدی، شایع ترین نوع آبسه های مقعدی هستند و در این مبحث فقط به توضیح این نوع پرداخته می شود.

 

گاهی ممکن است چرک آبسه به قسمت های عمیق تر نفوذ کند وانواع عمقی آبسه های مقعدی را ایجاد کند.

 

آبسه مقعدی به تدریج متورم تر و دردناک ترمی شود، به طوری که راه رفتن و نشستن برای بیمار مشکل می شود. گاهی نیز به طور خودبه خود دهانه آبسه باز می شود و خون و چرک آن تخلیه می شوند و به دنبال تخلیه چرک از شدت درد کاسته می شود

 

روش درمان آبسه مقعدیدر مواردی که آبسه به طور خودبه خود تخلیه نمی شود، تنها روش قطعی درمان، برش دادن آبسه و تخلیه آن است. به دنبال خروج چرک که با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی و توسط جراح انجام می شود، از شدت درد کاسته می شود. پس از عمل جراحی، بیمار معمولا عصر همان روز یا روز بعد از بیمارستان مرخص می شود.

 

پس از تخلیه چرک لازم است که بیمار 3 تا 4 مرتبه و هر بار به مدت 2 دقیقه در لگن آب گرم حاوی چند قطره بتادین بنشیند تا محل چرک ضدعفونی شود و پس از خشک کردن موضع، آن را پانسمان کند. این کار تا رفع کامل التهاب که حدود دو هفته است ادامه می یابد.

 

اگر التهاب شدید باشد، بر اساس نظر پزشک جراح، چرک خشک کن تزریقی یا خوراکی نیز برای بیمار شروع می شود.در صورت وجود درد ناشی از برش، می توان از داروی مسکن استفاده کرد. معمولا التهاب پس از حدود یک هفته فروکش خواهد کرد.

 

اگر آبسه مقعدی به موقع درمان نشود چه عوارضی ایجاد می کند؟عدم درمان به موقع این بیماری باعث می شود که علائم عفونت گسترش پیدا کند و عفونت در بدن پخش شود. در صورت شدید شدن این عارضه، باید بافت های مرده در اطراف محل آبسه را برداشت.

 

عدم درمان به موقع آبسه در افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری قند یا افرادی که توان جسمی کمی دارند، می تواند خطر جانی هم داشته باشد.

 

 

فیستول اطراف مقعدپس از تخلیه آبسه به طور خود به خود یا توسط جراح، پس از حدود دو هفته علائم کاملا رفع می شوند و فرد سلامت کامل خود را به دست می آورد، ولی در بعضی افراد دهانه ای که برای خروج چرک به روش جراحی یا به طور خودبه خود ایجاد شده است، باز می ماند.

 

این دهانه در واقع توسط مجرای باریکی به روده بزرگ و مقعد راه دارد و مانند تونل باریکی، پوست اطراف مقعد را به داخل روده بزرگ وصل می کند. به این مجرای باریک، فیستول اطراف مقعد گفته می شود. البته گاهی نیز بدون سابقه بارزی از علائم آبسه مقعدی، فرد دچار فیستول می شود.

 

علائم فیستول مقعدی- ترشح مداوم یا متناوب- وجود یک برجستگی سفت و دردناک به هنگام لمس- درد به هنگام اجابت مزاج یا پس از آن- تغییر رنگ پوست اطراف فیستول

 

فیستول مقعدی باعث می شود که محتویات میکروبی داخل روده ی بزرگ از طریق مجرای مذکور، به زیر پوست راه پیدا کنند و هر چند مدت، باعث ایجاد عفونت یا ترشح یا آبسه یا ایجاد حالتی مثل جوش چرکی گردد که باعث درد و ترشح در ناحیه می شود و پس از تخلیه شدن ترشحات، درد فروکش می کند

 

علل‌از بین‌ رفتن‌ بافت‌ به‌ علت‌ گسترش‌ آبسه‌ زمینه‌ی‌ گسترش‌ عفونت‌ ناشی‌ از پارگی‌ در مجرای‌ مقعدی‌ گاهی‌ در نتیجه‌ عواملی‌ چون‌ ضربه‌، عفونت‌ راست‌ روده‌ (از جمله‌ با میکربی‌ به‌ ‌ کلامیدیا)، سرطان‌، و اشعه‌ درمانی‌ ایجاد می‌شود.

 

داروهای فیستول مقعدی

درمان فیستول مقعدیدرمان این بیماری فقط به روش جراحی است، یک جراحی کوچک برای برداشتن فیستول. معمولاً این کار با بی حسی موضعی انجام می پذیرد (البته گاهی بیهوشی عمومی لازم می شود).

 

بسته به عمق درگیری، روش های جراحی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. پس از عمل جراحی، بیمار معمولا عصر همان روز یا روز بعد از بیمارستان مرخص می شود.

 

مراقبت از محل عمل شده، به صورت نشستن در لگن آب گرم حاوی چند قطره بتادین، سه الی چهار بار در روز و هر بار به مدت بیست دقیقه است که برای دو هفته ادامه می یابد. در صورت وجود درد از داروی مسکن استفاده می شود. سایر مراقبت ها بسته به نظر جراح، برای بیمار شرح داده می شود.

 

قابل ذکر است که امروزه عمل فیستول مقعد با لیزر قابل انجام است.در این عمل باید از لیزرهای پرتوان استفاده و مراحل جراحی مانند جراحی باز است

 

فواید لیزر  چرا استفاده از لیزر به جراحی باز ارجح است؟لیزر در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی انتهای عصب بریده شده را ترمیم میکند و در نتیجه بیمار بعد از  عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد.

 

لیزر عروق کوچک بریده شده در هنگام همل را ترمیم میکند و در نتیجه خونریزی هنگام عمل کاهش میابد.

 

این عمل بطور سرپایی و بدون بیهوشی قابل انجام است.

 

بیمار فقط شب اول استراحت میکند ونیاز به استراحت ندارد.

 

بیمار بازگشت سریعتر به محیط کار وزندگی طبیعی خوددارد.

 

با این نوع لیزر میتوان تمام انواع هموروئید و حتی شقاق و فیستول همزمان را درمان نمود.

 

لیزر محیط عمل را استریل کرده و باعث کاهش عفونت محل عمل میشود.قابل ذکر است به همین علت انتقال بیماریهای ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز به صفر میرسد.

 

لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمیزند و مانند کوتر باعث نکروز نمیشود به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته وبه اسفنکتر مقعد اسیبی وارد نمیشود.این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد میشود..

 

منبع:drmehrdadrezaie.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید

داروهای فیستول مقعدی

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

مرکز پزشکی مدیکوم با مدیریت دکتر بهروز صالحی، بهترین تیم پزشکی، درمانی ومجهزترین امکانات و تجهیزات با متخصصین باتجربه و دقیق وآگاه به علوم روز و نیز پرسنل کار آشنا و با اخلاق وبا زبانهای مختلف، از جمله فارسی، آلمانی، روسی، مجارستانی، ترکی و همواره رضایت و سلامت بیماران خود را سرلوحه امور قرارداده و افتخار دارد از بدو تاسیس تا کنون تمام بیماران با رضایت کامل از مرکز ترخیص گردیده اند.

دکتر بهروز صالحی

 پزشک “جراح عمومی” در بیمارستان خیریه برادران و ریاست مدیکوم 

تیم مجرب مرکز پزشکی مدیکوم همواره در خدمت شماست

مدیکوم، با پزشکان و متخصصین مجرب، وکادر درمانی همواره سعي در ارائه خدمات درماني با كيفيت مطلوب به شما را دارد

داروهای فیستول مقعدی

مدیکوم، یک مرکز پزشکی مدرن با پزشکان و متخصصین مجرب، به زبان های مختلف بخصوص زبان فارسی، در منطقه 2 وین در خدمت هموطنان عزیز و حتی هموطنان ساکن ایران می باشد

بخوانید

Telefon: +43 (1) 212 3 5 E-Mail: office(at)medicum.at

دوشنبه تا پنج شنبه ۱۴:۳۰ – ۱۹:۳۰ و با قرار قبلی

دکتر بهروز صالحی

معاینه و معالجه در اتریش با تیم متخصص پزشکی فارسی زبان تحت مدیریت دکتر بهروز صالحی، جراح اینترنیست، حتی برای بیمارانی که در خارج از اتریش زندگی می کنند با فراهم کردن  تسهیلات برای سفر درمانی به اتریش

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار  دگر عضو ها را نماند قرار

تو که از مهنت دیگران بی غمی  نشاید که ت نهند آدمی

سعدی

در مرکز پزشکی مدیکوم، متـرجمان حرفه‌ای در صورت نیاز شما را در تمامی مراحل در بیمارسـتان ها، آزمایشگاه و غیره، همراهی میکند.

مترجمان آموزش دیده و مجرب، در همه ی مراحل معاینه و درمان شما را همراهی می کنند تا شما در برقراری ارتباط با پزشک و سایر بخش ها مشکلی نداشته  باشد.

در مركز پزشكى مديكوم، مجرب ترين پزشكان متخصص گرد هم آمده اند،تا خدماتى متمايز را در كوتاهترين زمان به آنچه ايده آل شماست، ارايه دهد.

(مركز پزشكى مديكوم،با تلاش متخصصين گروه هاي مختلف پزشكى، جهت ارايه خدماتي متفاوت در عرصه سلامت و پزشكى در كوتاهترين زمان تشكيل گرديده، تا خدمات پزشكى، درمانى مطلوبى را در محيطى حرفه اى و پيشرفته به شما ارايه نمايد.)

با تشکرمرکز پزشکی مدیکوم

در مركز پزشكى مديكوم، مجرب ترين پزشكان متخصص گرد هم آمده اند،تا خدماتى متمايز را در كوتاهترين زمان به آنچه ايده آل شماست، ارايه دهد و متـرجمان حرفه‌ای در صورت نیاز شما را در تمامی مراحل در بیمارسـتان ها، آزمایشگاه و غیره،همراهی میکند.

بیشتر

سرطان روده بزرگ بيماری است که در آن سلولهای بدخيم سرطانی در بافت روده بزرگ تشکيل می شوند. سرطان روده بزرگ بيماری است که در آن سلولهای بدخيم سرطانی در بافت روده بزرگ تشکيل می شوند.

بیشتر

دراین روش جراحی به گردن آسیبی نمیرسد و تیروئید از ناحیه زیر بغل جراحی میشود.   در متد جدید جراحی حفره‌ای زیر بغل ایجاد میشود و عمل جراحی تیروئید از طریق زیر بغل انجام میشود.

بیشتر

رفلاکس در واقع بازگشت اسید معده به مری می‌باشد که امروزه بیماری بسیار رایجی است. اما هر درد شکمی و یا سوزش معده نمی‌تواند از علائم رفلاکس باشد. ما میتونیم تا قبل از اینکه این بیماری به شما آسیب جدی برساند، شما را در حل این مشکل به روش‌های مختلف راهنمای کنیم. 

بیشتر

گاستروسکوپی معده در چند دقیقه انجام شده و بیمار در بیهوشی بسیار سطحی به سر میبرد و پس از معاینه نیز به راحتی‌ به هوشیاری اولیه‌ باز میگردد.

مرکز پزشکی‌ مدیکوم خدمات جدید و متنوع تشخیصی و درمانی گاستروسکوپی را به شما ارائه  می دهد.

بیشتر

داشتن یک سبک زندگی سالم شامل  مسائل بسیاری می‌شود. از جمله داشتن یک رژیم غذایی  ساده، سالم و متعادل است.

این شیوه زندگی حاوی یک رژیم متعادل است! 

بیشتر

دکتر بهروز صالحی

 پزشک “جراح عمومی” در بیمارستان خیریه برادران و ریاست مدیکوم  

بیشتر

متخصص جراحی

بیشتر

جراحی

داروهای فیستول مقعدی

بیشتر

متخصص پوست و بیماریهای مقاربتی

بیشتر

 جراحی

بیشتر

Diabetes, Schwangerschaftsdiabetes, Herzultraschall, CVD, Blutdruckeinstellung, Gesundenuntersuchung

بیشتر

جراح عمومی

 

بیشتر

مشاوره و درمان تغذیه به زبان آلمانی

 

بیشتر

Das Reizdarmsyndrom (RDS) zählt zu den funktionellen gastrointestinalen Störungen. Zu Beginn steht eine sorgfältige Abklärung durch Ihre Ärztin/Ihren


Read more

مرکز پزشکی مدیکوم تور پزشکی اروپا ادغام با سفر توریستی و معاینات و معالجه با مجرب ترین تیم پزشکی برای هموطنان و همزبانان خصوص علاقه مندان به سفر و معالجه در اتریش به ارائه می کند.

بیشتر

© 21 – 219 Medical Center MEDICUM 12 Vienna, Fanny-Mintz-Gasse 3, T: +43 (1) 21235 F: +43 (1) 21235-77

داروهای فیستول مقعدی

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

به لیزر لند خوش آمدید

 

برای کسب اطلاعات لازم در رابطه با تبلیغات در سایت لیزر موهای زائد با مشاورین ما تماس بگیرید :

داروهای فیستول مقعدی

وب سایت لیزر لند فضایی مجازی برای اطلاع رسانی در زمینه لیزر مو و پزشکی زیبایی و خدمات کلینیک های زیبایی  , پوست و مو می باشد . هیچ نوع خدماتی درمانی  به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از لیزر لند ارائه نمی شود.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *