داروهای عفونت رحمی

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروهای عفونت رحمی

عفونت رحم در دستگاه تولید مثل زنان رخ می‌دهد. رحم در قسمت تحتانی شکم قرار دارد و شامل لوله‌های فالوپ، زهدان، دهانه‌ی رحم و تخمدان‌ها می‌شود. عفونت رحم بسیار رایج است و سالانه تعداد زیادی از زنان به آن مبتلا می‌شوند. انواع گوناگونی از باکتری‌ها می‌توانند موجب عفونت رحم بشوند؛ برای نمونه، همان باکتری‌هایی که باعث ایجاد بیماری های مقاربتی سوزاک و کلامیدیا می‌شوند. درواقع، ابتدا باکتری‌ها وارد واژن می‌شوند و عفونت ایجاد می‌کنند. به‌مرور زمان عفونت به داخل رحم نیز سرایت می‌کند. عفونت در رحم درصورت وارد شدن به خون، ممکن است بسیار خطرناک و حتی مرگ‌آور باشد. با ما باشید تا در این نوشته با جزئیات این بیماری آشنا شوید.

ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سوزاک و کلامیدیا شرایط عفونت در رحم را فراهم می‌کند. ازجمله سایر عوامل دخیل در عفونت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخی از زنان مبتلا به عفونت، هیچ نشانه‌ی خاصی را احساس نمی‌کنند، اما در دیگران این نشانه‌ها وجود دارد:

عفونت رحم می‌تواند موجب دردهایی در سطح اندک یا متوسط بشود، اما در برخی زنان این درد بسیار شدید است و آنها علائم زیر را دارند:

اگر یکی از این نشانه‌ها را دارید، حتما به پزشک یا مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید، زیرا ممکن است عفونت به خون یا سایر بخش‌های بدن‌تان سرایت پیدا کرده باشد.

پزشک معالج برای تشخیص عفونت در ناحیه‌ی رحم از آزمایش‌های زیر استفاده می‌کنند:

بعد از آزمایش‌های لازم، پزشک نتایج را برای بررسی مطالعه می‌کند.

اگر مشخص شود که لگن دچار عفونت شده است، باید سایر بخش‌های دستگاه تولید مثل، مانند لوله‌های فالوپ هم ارزیابی شوند تا مبادا آسیب جدی وارد شده باشد. سایر آزمایش‌های جانبی از این قرار است:

معمولا پزشکان برای درمان عفونت در رحم از آنتی بیوتیک ها استفاده می‌کنند. پزشکان نمی‌توانند دقیقا تشخیص بدهند که کدام نوع از باکتری‌ها موجب عفونت شده‌اند، بنابراین ۲ نوع آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند تا درمان عفونت به‌صورت کامل انجام شود. در شروع فرایند درمان با مصرف داروها، احتمال ازبین‌رفتن نشانه‌های عفونت وجود دارد، اما این مسئله نباید باعث قطع مصرف داروها بشود. اگر درمان نیمه‌کاره رها بشود، ممکن است بهبودی کامل به‌تعویق بیفتد یا اصلا صورت نگیرد و حتی عفونت مجددا بازگردد.

اگر به‌دلیل بیماری یا بارداری قادر به مصرف قرص نباشید یا ورم و کیستی در ناحیه‌ی لگن‌تان وجود داشته باشد، باید برای درمان بهتر و مؤثر به بیمارستان مراجعه کنید. در بعضی موارد نادر نیز نیاز به جراحی پیش می‌آید؛ یعنی زمانی‌که کیستی در ناحیه‌ی لگنی وجود دارد یا احتمال می‌رود که این کیست پاره شود. درصورتی‌که فرد از دارودرمانی نیز نتیجه نگیرد، لزوم جراحی وجود خواهد داشت.

باکتری عامل عفونت رحم می‌تواند ازطریق تماس جنسی سرایت کند. مردان یکی از ناقلان اصلی باکتری‌هایی هستند که موجب عفونت در رحم می‌شود.

به کمک موارد زیر می‌توان از عفونت رحم جلوگیری کرد:

درصورت بروز نشانه‌های عفونت سریعا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید. برخی از نشانه‌های عفونت در رحم با عفونت‌های ناحیه‌ی لگن مشابه هستند، از همین رو، باید به‌موقع برای آزمایش‌های مناسب به پزشک مراجعه کنید. درصورت درمان نشدنِ به‌موقع عفونت رحم، مشکلات عدیده‌ای برای‌تان پیش خواهد آمد:

ضمن اینکه درصورت پیگیری نکردن درمان مناسب، ممکن است عفونت به خون و سایر قسمت‌های بدن راه پیدا کند و زندگی و سلامت را به‌شکلی جدی تهدید کند.

عفونت رحم مشکلی بسیار شایع است که با درمان صحیح و به‌موقع رفع می‌شود. زنان مبتلا به این مشکل برای بارداری با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که البته لزوما به ناباروری نمی‌انجامد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلام،
اگر یه خانم لوله هاش رو بسته باشه و دچارِ عفونت رحم شده بشه، راه درمانش چیه.؟
ممنون میشم جواب بدین

نه ماه پیش باردار شدم ولی چون قلب بچم تشکیل نشده بود سقط شد متاسفانه در زمان سقط دو بار رابطه داشتمبعد از اون چند بار اقدام به بارداری کردیم ولی حامله نشدم ممکنه دیگه نتونم باردار بشم؟

به پزشک مراحعه کنید دوست عزیزم

داروهای عفونت رحمی

سلام مقاله جالبی بودکه باعث افزایش اطلاعات عمومی می شود.

ممنون از جناب عیسی
همراه همیشگی ما.

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

هورمون استروژن چیست؛ فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عوارض سقط جنین؛ ۷ عارضه خطرناک که باید جدی گرفت

علائم زایمان؛ ۹ نشانه که آمدن بچه نزدیک است

۶ ابزار اولویت بندی برای افزایش بهره وری و مدیریت بهتر زمان

کتاب الفبای قراردادهای تجاری؛ هرآنچه که باید درباره عقد قرارداد بدانید

کدام کارها را صبح‌ها انجام بدهیم؟

عفونت معده؛ علائم، عوامل، راه‌های پیشگیری و درمان

با مدیریت مالی درست از شکست استارتاپ‌تان جلوگیری کنید

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

عفونت قارچی رحم، یک عفونت مربوط به واژن است که بر اثر قارچی به کاندیدا آلبیکانس ایجاد می شود. اکثر زنان چنین عفونتی را تجربه کرده اند. کاندیدا یکی از انواع متداول قارچ ها است و معمولا به میزان کم در واژن، دهان، بخش گوارش و در پوست وجود دارد. در اکثر مواقع این قارچ هیچ مشکل عفونی ایجاد نمی کند. کاندیدا و بقیه اجرامی که در واژن وجود دارند، میزان یکدیگر را کنترل میکنند و تا وقتی میزان هر یک از قارچها و باکتریها به اندازه باشد، مشکلی ایجاد نمی شود. اما وقتی میزان قارچ کاندیدا رو به رشد میرود، میتواند منجر به عفونت شود.

عفونت کاندیدایی معمولا در رابطه جنسی، به مرد منتقل نمی شود. گرچه برخی از مردان پس از رابطه جنسی، در اعضای تناسلی خود خارش احساس میکند یا ممکن است جوش ببینند. 

1 – تست لگن هم اکنون وجود دارد که موارد زیر را نشان میدهد :

2 – تست KOH که مقداری از ترشحات واژن در زیر میکروسکوپ بررسی می شود.داروهای عفونت رحمی

3 – کشت میکروب در آزمایشگاه (در صورت عدم بهبودی با روشهای عادی)

4- تستهای دیگری نیز ممکن است برای بررسی سلامت شما توسط پزشک درخواست شود.

داروهای موجود، بصورت کرم، روغن، قرص های واژنی یا شیاف وجود دارند که معمولا بدون نسخه پزشک هم فروخته می شوند. شما می توانید درمان را بدون مراجعه به پزشک در صورتی که موارد زیر برقرار باشد، انجام دهید (در موارد مشکوک حتما به پزشک مراجعه کنید):

داروهایی که بدون نسخه فروخته می شوند شامل این مواردند:

شما این داروها را با مشورت دکتر داروخانه می توانید بخرید و مصرف کنید. نکات روی بسته را کامل بخوانید و با دقت آنرا مصرف کنید. معمولا بین 1-7 روز باید از داروهای این چنینی استفاده کنید. اگر نشانه های عفونت کم شد، مصرف دارو را قطع نکنید تا مشکل ریشه کن شود. اگر عفونت قارچی شما خوب نشد ، احتمالا باید به دکتر مراجعه کنید و مصرف داروها در یک دوره دو هفته ای خواهد بود.

این مقاله توسط کتابخانه ملی علوم پزشکی آمریکا منتشر شده است.

برای یادگیری نکات در تلگرام نی نی کده عضو شوید.

در برخی از عطاری ها، از عنبرنسارا برای درمان گیاهی عفونت های واژن استفاده میکنند.

سلام خسته نباشید.متاهل هستم و 27سالم هستش.دو سال پیش عروسی کردم و چند ماه بعدش سوزش و خارش شدید و ترشخات پنیری داشتم ک با خوردن فلوکونازول خیلی زود برطرف شد,فک میکنم اون قارچ بوده.الان چن روزی هست ک خارش و کمی سوزش دارم اما اصلا ترشح ندارم.الان چی استفاده کنم؟؟ممنون از شما

سلام ممنون. باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید

با سلام. من ۳۰ سالمه و متاهل هستم. مدتیه که ترشحات پنیری سفید رنگ و خارش خفیف واژن دارم. به دکتر مراجعه کردم و قرص مترانیدازول و کپسول و پماد کلیندامایسین تجویز کردن. الان خارش بهتر شده اما همچنان ترشحات باقیه. میشه راهنماییم بفرمایید؟ ممنون

سلام باید صبر کنید اگر بعد از یک هفته خوب نشدید به پزشک معالج خود اطلاع دهید

سلام
خواستم بپرسم شستشوی واژینال با جوش شیرین قبل از نزدیکی به قصد بارداری موجب پسرزایی میشه؟

این روش ها صد در صد نیستند و نمی توان تضمینی گفت که جنسیت جنین پسر میشود یا نه

سلام ترشح زرد رنگ و بدون بو دارم و گاهی هم درد زیرشکم. دردم یکسره نیست، میگیره ول می‌کنه. چه دارویی استفاده کنم؟ ممنون

سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید

با سلام و تشکر بابت اطلاعات مفیدو خوبتون،
باعرض پوزش من دختری 23 ساله هستم،ترشحات سفید گاهی بدبو که کم میشه اما اخیرا شده اما بدون بو به پزشک مراجعه نکردم،راستش خجالت میکشم خواستم بدونم از همین قرص ها که نوشتید استفاده کنم کافیه؟و اینکه امکانش هست چون خودم رو زیاد میشورم باعث این امر شده باشه؟

خیر نیازی به مصرف این داروها نیست اگر رنگ ترشحات شما سفید هست ورقیق وسوزش و خارش ندارید مشکلی وجود ندارد و نیازی به مصرف دارو نیست

سلام من ی هفته س عفونت قارچی همون پنیری شکل دارم با سوزش شدیدفلوکونازول خوردم فرداش ابکی شددکترکپسول روقطع کردن ومترونیدازول دادن پمادایداین هم۳شبه مصرف میکنم سوزشم کمترشده ولی ترشح هم پنیری هم ابکی شده الان.دکترفلوکونازول راسه روزدرمیان ومترونیدازول۱۲ساعت دوتاتجویزکردن نظرشمام همینه؟؟باتشکر

سلام دکتر من عفونت سفید دارم قبلا یه بار سبز عفونت کردم ولی بعد اون هر روز 2 ماه عفونت دارم وسطاا شاید دو روز قط شه ولی دوباره میا د خارش ندارم بوی بدی هم میده ولی ترشحم رنگشم سفید سفید خیلی نگرانم یه تیکه از واژنم سیاه شده میترسم عفونت شده باشه:-( تروخدا بگین چیکار کنم

سلام ترشحات سفید رنگ و رقیق طبیعی است و نشانه عفونت نمی باشد.

باسلام راه چارش فقط پهن خر هست همون قوه خر باید تهیه کنید و خشکش کنید و بسوزونیدش تو اسپند دود کنی باید تو حالت توالت کردن بشینید با دامن و بدون مایو تا دود بره داخل رحم و بد از نیم ساعت کلیه چرک و عفونت خارج میشه و این روش برای کسانی که سینوزیتم دارن خیلی خوبه با بینی دودش بکشین بالا بد از نیم ساعت از بینیتون ترشحات عفونت و چرک میریزه

باسلام راه چارش فقط پهن خر هست همون قوه خر باید تهیه کنید و خشکش کنید و بسوزونیدش تو اسپند دود کنی باید تو حالت توالت کردن بشینید با دامن و بدون مایو تا دود بره داخل رحم و بد از نیم ساعت کلیه چرک و عفونت خارج میشه و این روش برای کسانی که سینوزیتم دارن خیلی خوبه با بینی دودش بکشین بالا بد از نیم ساعت از بینیتون ترشحات عفونت و چرک میریزه

منم همین نظر رو تایید میکنم اونایی ک دوس دارن که از راه طبیعی درمان بشن و دارو شیمیایی مصرف نکنن و باردار نیستن از عنبر نسارا( پهن الاغ ماده) دلیلشم اینه که الاغ ماده در فصل بهار از بهترین داروهای گیاهی مصرف میکنه و پهن اون پر از مواد ضد بیماری و قارچه و جمع آوریش در فصل بهار صورت میگیره و طبع الآغ ماده گرم هست
و اینکه مواظب باشین سرتون کلاه نذارن و پهن الاغ نر به شما ندن چون طبع الاغ نر سرد میباشد اگر استفاده کنید بیماری شما بدتر میشه پس پهن الآغ ماده برای ضدعفونی کردن بدن زنان و سرما خوردگی و سینوزیت خیلی تاثیر گذاره گاهی بعضی از دوستان بدنشون به دارو شیمیایی جواب نمیده نظر گذاشتم گفتم شاید بدرد یه بنده خدا بخوره .اگر بدردتون خورد فقط یه صلوات بفرستید مرسی?

با سلام من کمی سوزش داخل مهبل داشتم رفتم پیش ماما گفت سرویسیت پماد کلیندومایسین داد زدم دچار سوزش شدید ودرد شکم شدم. تحمل این سوزش ودرد قسمت بالای پوبیس را ندارم. خیلی شدیده. چی کار کنم؟

سلام
اگر بعد از مصرف پماد بلافاصله دچار سوزش شدید و تخفیف پیدا نکرد به پزشک خود حتما مراجعه کنید

سلام وخسته نباشيد دختري ١٩ساله هستم دو ساله ازدواج كردم اما هميشه موقعه نزديكي ترشح سفيد بي بو دارم بطور خيلللللي شديدتروخداراهنمايم كنيد همين موضوع داره زندگيمو خراب ميكنه

سلام،عزیزم طبیعیه،ترشحات واژن است،برای اینکه نزدیکی راحتتری داشته باشید،جای نگرانی نیست

باسلام.من23سالمه یه ساله که ازوداج کردم.از وقتی دختر بودم همیشه عفونت داشتم و بوی بدی میداد.انواع قرص هم مصرف کردم.وقتی ازدواج کردم زیر نظر دکتر بودم ولی هیچ فایده ای نداشت انواع اقسام قرص و پماد و شیاف بهم داده(ژینو فیلوس.لاکتوواژ کلورکس).. ولی هیچ تغییری نمیکنم.نمیدونم دیگه چیکار کنم خیلی اذیت میشم.لطفا کمکم کنید.

اگر پاپ اسمیر تا بحال انجام نداده اید انجام دهید و از ترشحات واژن نمونه بفرستید تا نوع آن مشخص شود،از محصولات پروبیوتیک زیاد استفاده کنید و به بهداشت فردی خود برسید

باسلام متاهلم و روز ۱۲ سیکلم
صبح که بیدار شدم احساس ادار شدید داشتم و موقع ادرار سوزش داشتم وبعدش هم حس میکردم که هنوز ادرار دارم چند بار رفتم دستشویی در حد قطره قطره ادرار داشتم و وقتی با دستمال خشک میکردم دستمال در حده لکه بینی خونی شد دوسه بار این اتفاق افتاد خیلی نگرانم چه مشکلی دارم و به په پزشکی باید مراجعه کنم؟

سلام، عزیزم این علائم شما احتمالا عفونت کلیه و مجاری ادراری است،
به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنید.

سلام
برای درمان عفونت میخواستم از عنبر النسا استفاده کنم از دو جا عنبر النسا تهیه کردم یکیش وقتی دود میکنم خییلیی بو میده ولی یکیش اصلا بویی نمیده میخواستم بدونم کدومش واقعا عنبرالنسا اصله برای الاغ ماده اس؟؟

متاهلم و عفونت قارچی دارم .دکتر بهم کلوتریمازول موضعی داده.از وقتی زدم روی پوست واژنم دونه ای سفید زده و بریده بریده شده و خیییلییی میسوزه دارم داغون میشم.باید چیکار کنم؟داروهای عفونت رحمی

باید دارو را کنار بگذارید و دیگه استفاده نکنید و طبق دستور پزشک دارو را تغییر دهید

سلام خواهش می کنم پاسخ بدید. خانم ۲۸ ساله ای هستم که یک سال و نه ماه ازدواج کردم برای اقدام به بارداری پزشکم تست پاپ اسمیر تجویز کردن که بعد از تست گفتن که زخم دهانه رحم داری و کاملا بافت دهانه رحمت زخم هستش بعدش که جواب پاپ اسمیر گرفتم همه چیز نرمال بود و فقط تو جواب زده بود خیلی کم عفونت دارم دکترم گفتن که باید فریز کنم اما من چون قصد باردار شدن دارم از فریز می ترسم ایا امید داشته باشم که این زخم با مصرف چند دوره قرص درمان بشه. خواهشا جواب بدید. نمیدونم باید چیکار کنم

چون نسبتا سن کمی دارید و قصد بارداری دارید، بهتر است زخم را با دارو درمان کنید و در مرحله اول اقدام به کرایو یا فریز نکنید

با عرض سلام و خسته نباشید.من چند روز پیش متوجه شدم که عفونت دارم و به دکتر مراجعه کردم.دکتر واسم ژل واژینال دالاواگ رو تجویز کرد.حالا مشکل من اینه که با وجودی که مطمئنم درست از اپلیکاتور استفاده میکنم ولی وقتی میخوام دارو استفاده کنم کلی از دارو توی دیواره اپلیکاتور باقی میمونه یعنی مقدار کمیش توی واژنم میره.غیر از این چند ساعت بعد یا صبح که دستشویی میرم همش تخلیه میشه.میخواستم بدونم با وجود چیزایی که توضیح دادم بازم دارو تاثیرشو میزاره؟

بله عزیزم، همان میزان که دارو وارد میشه تأثیر خود را دارد ولی دارو را در عمق واژن خالی کنید نه همان ابتدا تا دیرتر تخلیه شود

سلام من سه ماه هست سزارین شدم الانم با دستشویی رفتن احساس درددارم نمیتوانم ادرار خود را کامل خارج کنم

یک آزمایش کشت و آنالیز ادرار انجام دهید و به متخصص مراجعه کنید.

سلام من یه هفتس خارش در ناحیه کلیتروس (چوچوله)داشتم و امروز متوجه شدم دور دهانه ی واژنم سفید شده اول فکر کردم خب شاید ترشحه ولی دیدم نه توروخدا بگید چیکار کنممن 19سالمه و رابطه ی جنسیم نداشتم

پماد کالاندولا استفاده کن.بمال روش

سلام خسته نباشید
من چند وقته که که ترشحاتم خیلی زیاد شدن بو ندارن و سفیدن ولی مشخصه که آنرمالن حتی بعضی‌وقتا تکه های ژله ای دفع میکنم موقع ادرار رفتم ماما گفته که باید دارو مصرف کنم چون ترشحاتم زیاده به خاطر تست پاپ اسمیر ترشحات گفت بعد از جوابت دارو میدم الان جوابم نرماله فقط التهاب گزارش شده و هنوز پیشش نرفتم نظر شما چیه؟چه دارویی باید مصرف کنم؟

عزیزم چون التهاب گزارش شده، حتما باید توسط پزشک معاینه شوید و طبق علائم به شما دارو دهد

سلام‌ خسته نباشید من متاهل هستم ۲۳ سالمه ۳ سال ازدواج کردم چند وفت پیش عفونت پنیری داشتم رفتم دکتر برام شیاف واژینال کلیندومایسین نوشت استفاده کردم کاملا خوب شدم ولی الان بعد چند ماه دوباره برگشته و خارش شدید هم دارم خواستم بپرسم من میتونم بدون دکتر رفتم همون شیاف رو استفاده کنم

ممنون، عزیرم میتونید از پماد واژینال کلوتریمازول واژینال استفاده کنید

با سلام متاهل هستم دوستم سزارین شدم هر چند وقت عفونت میگیرم بعضی وقتها درد در ناحیه شکم با عفونت آبکی، بعضی مواقع خارش در ناحیه خارجی تناسلی با عفونت تیکه تیکه پنیری لطفا شما با یک داروی خوب راهنمایی کنید متشکرم

عزیزم بهداشت فردی را خیلی رعایت کنید و چون عفونت پنیری و خارش دارید، میتونید از پماد کلوتریمازول واژینال، شبی یک اپلیکاتور استفاده کنید و اگر بهتر نشدید حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنید!

سلام من یه مدت هست که کلیتوریس یه حالتی داره انگارپوستش سوخته وتیره شده علتش چی هست؟
وتازگیامتوجه شدم قسمت پایین ناحیه تناسلی چروک شده
سه ساله ازدواج کردم و۲۱سالمه

عزیزم شما باید به پزشک مراجعه کنید و معاینه شوید، گاهی اوقات علت عفونت هاست و گاهی اوقات بدون دلیل است و مشکلی ندارد!

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *