داروهای درمان زانو درد

خواص دارویی و گیاهی



زانو بزرگ‌ترین مفصل بدن است. این مفصل ساق را به ران متصل می‌کند، زانو درد یک بیماری شایع است که به علت سایش و پاره شدن مفصل زانو اتفاق می افتد، برای درمان زانو درد با دکتر نیم همراه باشید.

علاوه بر درد، ممکن است نشانه‌هایی از قبیل سفتی در زانو، تورم قابل توجه، قرمزی و مشکل راه رفتن یا ایستادن داشته باشید.

محل دقیق زانو درد می‌تواند متفاوت باشد، درد ممکن است هر یک از سازه‌های استخوانی باشد.

درد زانو می‌تواند در طول زانو پخش شود، همچنین شدت درد می‌تواند از جزئی یا شدید باشد.

زانو درد ممکن است ناشی از ساختار ضعیف استخوان باشد و به علت پیری و یا سایر علل رایج مانند شکستگی، آسیب‌های رباط، آسیب‌های منیسک، جابجایی مفصل زانو و سفتی در مفصل به علت آرتریت، لوپوس و سایر بیماری‌های مزمن باشد.

داروهای درمان زانو درد

اجازه ندهید که درد زانو شما را از انجام کارهای روزمره باز بدارد، در اینجا چند روش خانگی برای درمان زانو درد برای شما آماده کرده‌ایم.

 

 

لیست مطالب :

استفاده از فشرده‌های سرد به زانو یکی از بهترین و ساده‌ترین راه برای کاهش درد و تورم است.

سرما جریان خون را به قسمت آسیب دیده کاهش می‌دهد و بنابراین تورم کاهش می‌یابد و درد شما تسکین می‌یابد.

سرکه سیب نیز برای درمان درد زانو مؤثر است زیرا دارای خواص قلیایی است که کمک می‌کند تا مواد معدنی و سموم مضر در مفصل زانو را حل کند.

همچنین به بازگردانی روان کننده‌های مفصل کمک می‌کند که سبب کاهش درد می‌شود.

فلفل حاوی کپسایسین است که به عنوان یک ضد درد عمل می‌کند. خواص طبیعی ضد درد و تکسین دهنده کپسایسین باعث احساس گرما و کاهش درد زانوی آسیب دیده شما می‌شود.

برای درمان زانو درد ناشی از آرتریت، فشار عضلانی یا آسیب زنجبیل یک گزینه مؤثر است زیرا دارای ترکبیات ضد التهابی در آن است، زنجبیل می‌تواند سبب کاهش درد و تورم زانو شود.

 

 

زردچوبه یک روش مؤثر و طبیعی برای درمان زانو درد می‌باشد زیرا دارای ماده شیمیایی به کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی و همچنین خواص آنتی اکسیدانی است که به کاهش درد زانو کمک می‌کند.

مرکز ملی طب مکمل و جایگزین (NCCAM) گزارش می‌دهد که زردچوبه می‌تواند از پیشرفت آرتریت روماتوئید که یکی از علل اصلی زانو درد است جلوگیری کند.

لیمو به عنوان یک روش خانگی برای درمان زانو درد ناشی از آرتریت مفید است، اسید سیتریک موجود در لیمو به عنوان یک حلال برای کرسیتال های اسید اوریک عمل می‌کند که علت برخی از انواع آرتروز است.

با توجه به علم آیورودا، ماساژ ملایم زانو با روغن خردل گرم می‌تواند با کاهش التهاب، گردش خودن را در منطقه آسیب دیده بهبود بخشد و به درمان زانو درد کمک کند، همچنین سبب کاهش درد می‌شود.

روغن اوکالیپتوس دارای خواص ضد درد است که به درمان درد زانو کمک می‌کند، احساس خنک کننده این روغن حتی به کاهش زانو درد ناشی از آرتریت کمک می‌کند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی تکمیلی و جایگزین مبتنی بر شواهد نشان می‌دهد که حتی در معرض قرار گرفتن اسانس اوکالیپتوس به کاهش درد و التهاب کمک می‌کند

سعی کند وزن خود را کاهش دهید

از انواع کفش و صندل مناسب استفاده کنید

اجتناب از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند

اجتناب از فعالیت‌هایی که به زانو فشار می‌آورد

به طور منظم منیزیم و امگا 3 مصرف کنید

روزانه 15 دقیقه پیاده روی سریع انجام دهید

سیگار نکشید تا روند بهبودی شما بالا رود

آب بیشتری روزانه مصرف کنید

 

نظر

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Обработка

Загрузка

داروهای درمان زانو درد

Обработка

Загрузка

Загрузка

Обработка

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Загрузка

Обработка

Загрузка плейлистов




خانه

موبایل

براي رفع زانو درد بر اثر آسيب ديدگي يا استرس مي توان از مسکن، ژل و کرم استفاده کرد

 

داروهای درمان زانو درد

زانو درد، درد مفصل است و در هر سن و هر دو جنس شايع است.علت اصلي دردزانو، آسيب ديدگي، تصادف يا آرتريت روماتوئيد است. علت ديگر زانو درد کمبود کلسيم در استخوان ها و فشار زياد روي زانو است. علايم زانو درد ورم، درد و عدم انعطاف پذيري آن است. در صورت تداوم دردزانو بايد به پزشک مراجعه کنيد.

 

براي رفع زانو درد بر اثر آسيب ديدگي يا استرس مي توان از مسکن، ژل و کرم استفاده کرد اما در اين مطلب به راهکارهای درمانی ساده و آسان دردزانو مي پردازيم.

 

يوگا براي رفع درد مکرر زانو بسيار مفيد است

 

درمان زانو درد با يوگا: يوگا درمان بسياري از مشکلات جسمي است. با اين ورزش هر نوع دردي را مي توان درمان کرد و مغز و قلب را سالم نگه داشت. يوگا همچنين در رفع درد پا نيز موثر است. بسياري از حالت هاي يوگا عضله زانو را تقويت مي کند و انعطاف پذيري آن را افزايش مي دهد. يوگا براي رفع درد مکرر زانو بسيار مفيد است.

 

با کاهش پيدا کردن ميزان کلسيم، استخوان ضعيف مي شود

 

درمان زانو درد با مصرف کلسيم: در بسياري از موارد درد مفصل به علت کمبود کلسيم است. با کاهش پيدا کردن ميزان کلسيم، استخوان ضعيف مي شود. بنابراين لازم است بره غذايي غني از کلسيم و ديگر مواد مغذي لازم اتخاذ کنيد. فرآورده هاي لبني، ماهي و بايد به طور منظم مصرف شود.

 

ماساژ با روغن داغ، درمان خانگي زانو درد است

 

درمان زانو درد با ماساژ روغن: ماساژ با روغن داغ، درمان خانگي زانو درد است. از روغن نارگيل، روغن زيتون يا هر نوع روغن ديگر مي توانيد برای زانو درد استفاده کنيد. ماساژ بايد ۱۰ تا ۱۵ دقيقه طول بکشد و به حالت چرخشي انجام شود.

 

ورزش هاي کششي مي تواند براي رفع زانو درد مفيد باشد

 

درمان زانو درد با ورزش: گاهي زانو درد به علت چاقي مفرط يا اضافه وزن است. ورزش هاي منظم از جمله ورزش های کششی مي تواند براي رفع زانو درد مفيد باشد.

 

زردچوبه خاصيت ضدالتهابي دارد و درد زانو را تسکين مي دهد

 

درمان هاي ديگر زانو درد :مصرف روزي يک ليوان شير گرم با مقداري عسل و زردچوبه مفيد است. زردچوبه خاصيت ضدالتهابي دارد و درد زانو را تسکين مي دهد. کرم ها يا پمادهاي حاوي رازيانه که خاصيت ضدالتهابي دارد نيز مي تواند درد را تسکين دهد.منبع:khorasannews.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *