داروهای درمان خشکی واژن

خواص دارویی و گیاهی

اولین گام برای درمان خشکی واژن، پیدا کردن علت آن است؛ به خصوص در مواردی که خشکی واژن باعث درد رابطه جنسی می شود، فهمیدن علت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. عوامل زیر، باعث کاهش ترشحات واژینال و خشکی واژن می شوند:
تغییرات هورمونی
کاهش سطح استروژن یکی از مهم ترین عوامل خشکی واژن است. در زمان یائسگی، پیش از یائسگی، بعد از زایمان و در طول دوران شیردهی کاهش سطح استروژن منجر به خشکی واژن می شود. شیمی درمانی و پرتودرمانی اندام های لگنی خانم ها نیز، ممکن است باعث افت سطح استروژن و کاهش لغزندگی واژن شود.
مصرف داروها
داروهای سرماخوردگی و آلرژی، حاوی آنتی هیستامین هستند. این داروها باعث خشکی اندام های داخلی بدن و کاهش لغزندگی واژن می شوند.
عدم تحریک جنسی کافی
گاهی اوقات خشکی واژن ناشی از پایین بودن تمایلات جنسی است. عدم تحریک جنسی کافی توسط همسر، باعث کم بودن ترشحات واژن و در نتیجه عدم لغزندگی واژن می شود.
حساسیت و آلرژی
برخی از خانم ها نسبت به مواد شیمیایی موجود در صابون ها، لوازم بهداشتی، رنگ ها و عطرها حساسیت دارند. بعضی از لباس های زیر و حوله ها نیز باعث ایجاد حساسیت در بعضی از خانم ها می شوند. لوبریکاتورها و موادی که وارد واژن می شوند نیز، از دیگر مواد حساسیت زا برای برخی خانم ها هستند.
اضطراب
عوامل روانی و فیزیولوژیکی مانند استرس و اضطراب نیز، باعث کاهش میل جنسی ، کاهش ترشحات واژینال و خشکی واژن می شود.
درمان خشکی واژن
یکی از راهکارهایی که اغلب برای درمان خشکی واژن استفاده می شود، استفاده موضعی از داروهای حاوی استروژن است. استفاده از این داروها با دشواری ها و عوارض ناخواسته ای همراه است؛ خونریزی های نظم و درد سینه از عوارض داروهای هورمونی هستند. به همین خاطر بسیاری از خانم ها برای درمان خشکی واژن، روش های جایگزین دارو مانند لیزر جوانسازی واژن را ترجیح می دهند. داروهای هورمونی همچنین دارای محدودیت هایی هستند که کاربرد آن را برای بسیاری از افراد غیرممکن می کند. مصرف داروهای هورمونی برای درمان خشکی واژن، به افراد زیر توصیه نمی شود:

این خانم ها نباید از داروهای استروژنی برای درمان خشکی واژن استفاده کنند. این افراد می توانند برای آگاهی از امکان انجام لیزر جوانسازی واژن، با متخصص زنان مشورت کنند.
دکتر صفارزاده با بیش از ۲۰ سال تجربه کار با لیزر واژن، خدمات جوانسازی واژن را با اهداف درمانی و زیبایی ارائه می دهند.
خانم های مبتلا به خشکی واژن، به توصیه های زیر عمل کنند

منابع
http://www.webmd.com/women/guide/vaginal-dryness-causes-moisturizing-treatments?page2
http://www.everydayhealth.com/sexual-health/vaginal-dryness.aspx

ارسال

دکتر صفارزاده

داروهای درمان خشکی واژن

شما می‌توانید به صورت آنلاین، از مطب دکتر صفارزاده وقت ویزیت بگیرید.

© 217-219 Dr.Saffarzadeh. Provided By Sisarv.



صفحه ای که به دنبال آن هستید پاک شده، جا به جا شده و یا از ابتدا وجود نداشته است! 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *