داروهایی که در دوران بارداری ضرر دارد

اکثر افراد هنگام سردرد، سرماخوردگی های ساده یا از این دست بیماری های جزئی، داروهای بدون نسخه تهیه و مصرف می نمایند. اما در دوران بارداری باید از این کار اجتناب کرد.

در دوران بارداری مقاومت بدن در برابر ابتلا به عفونت و سایر بیماری ها افزایش می یابد؛ با این حال نباید هیچ دارویی را خودسرانه مصرف کرد. در این دوران، متخصص زنان، شما را از مصرف برخی از داروهای بدون نسخه منع می کند؛ زیراممکن است باعث ایجاد اختلالات مادرزادی در نوزاد شوند.

 

به ویژه در هشت هفته اول که ریه ها، مغز و قلب جنین در حال تشکیل شدن هستند. نگران نباشید! ما تعدادی از این داروهای ممنوعه را به شما معرفی می کنیم.

داروهایی که در دوران بارداری ضرر دارد

 

 

 

هشدارهای لازم:

هنگامی که پزشک، شما را از مصرف برخی داروهای بدون نسخه منع می کند، می توانید برای رفع بیماری به اقدامات غیر دارویی و طبیعی متوسل شوید. برای مثال هنگامی که تحت فشار روانی شدید هستید، می توانید از روش هایی همچون مدیتیشن، ورزش، یوگا یا حتی پیاده روی استفاده کنید. این روش ها ممکن است باعث رفع سردرد و استرس شما گردند.

سعی کنید در دوران بارداری رژیم غذایی متعادلی را دنبال کنید و تمامی مواد مغذی  ضروری و مواد معدنی لازم را در بره غذایی خود بگنحانید. مواد غذایی مغذی به رشد و نمو جنین کمک می نمایند.

استراحت کافی و نوشیدن مایعات به طور مرتب، می تواند برای درمان سرماخوردگی های ساده، موثر باشد.

هرگز در دوران بارداری هیچ نوع از داروهای بدون نسخه را بدون مشورت پزشک مصرف نکنید. زیرا ممکن است پزشک بر اساس نیاز شما دوز پایین تری را تجویز کند.

 

هرگز در مراحل بحرانی بارداری از داروهای ترکیبی استفاده نکنید. این داروها به طور بالقوه برای جنین خطرناک هستند. داروهای رفع همزمان سرماخوردگی و حساسیت، می توانند رشد کودک را مختل کرده و عوارض جدی ایجاد نمایند.

 

برخی از داروهای بدون نسخه، ممکن است حاوی کافئین یا الکل باشند که مصرف آن ها در بارداری اکیدا ممنوع است.

برای مثال ویکس حاوی الکل و آسپرین حاوی کافئین است.

 

منبع: momjunction 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع: نی نی پلاس

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

مصرف دارو در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *