داروشناسی فوریتهای پزشکی

خواص دارویی و گیاهی

Recorded at the Maine Medical Center Winter symposium in 217

www.mmcwintersymposium.com

Timothy Fallon, MDAssistant Professor of Emergency MedicineMaine Medical CenterTufts University School of Medicine              

 

Recorded at the Maine Medical Center Winter Symposium 215

داروشناسی فوریتهای پزشکی

www.mmcwintersymposium.com

Bill Soares, MD

Tammi H. Schaeffer, DO, FACEP, FACMTAssociate Professor of Emergency MedicineMaine Medical CenterTufts University School of Medicine              

Medical Director Northern New England Poison Center

Nathan W. Mick, MD, FACEPAssociate Chief, Emergency MedicineMaine Medical CenterAssociate Professor, Tufts University School of Medicine

Recorded at the Maine Medical Center emergency medicine residency grand rounds in August 216

Michael Gibbs, MD, FACEPProfessor and Chief of Emergency MedicineCarolinas Medical Center

Recorded at the Maine Medical Center Emergency Medicine Grand Rounds, January 13, 216

Jacob Lotstein, MDChief Resident, Emergency MedicineMaine Medical Center, Portland, METufts University School of Medicine, Boston MA

This lecture was recorded at the 215 Maine Medical Center Winter Symposium in Sugarloaf, Maine.

www.mmcwintersymposium.com

Sara Nelson, MDAssistant Professor of Emergency MedicineMaine Medical CenterTufts University School of Medicine

This lecture was recorded at the 216 Maine Medical Center Winter Symposium in Sugarloaf, Maine.mmcwintersymposium.com

Matthew Delaney, MD, FACEP                                 Assistant Director, Emergency Medicine Residency at the University of Alabama

This lecture was recorded at the 216 Maine Medical Center Winter Symposium in Sugarloaf, Maine.mmcwintersymposium.com

Matthew Delaney, MD, FACEP                                    

Assistant Director, Emergency Medicine Residency at the University of Alabama

This lecture was recorded at the 216 Maine Medical Center Winter Symposium in Sugarloaf, Maine.mmcwintersymposium.com

Matthew Delaney, MD, FACEP                              

Assistant Director, Emergency Medicine Residency at the University of Alabama

This lecture was recorded at the 216 Maine Medical Center Winter Symposium in Sugarloaf, Maine.mmcwintersymposium.comTim Fallon, MDAssistant ProfessorMaine Medical CenterTufts University School of Medicine

Christine Hein, MD

Tammi H. Schaeffer, DO, FACEP, FACMT

Tammi H. Schaeffer, DO, FACEP, FACMTAssociate Professor of Emergency Medicine, MaineAssistant Professor of Emergency MedicineMaine Medical CenterTufts University School of Medicine              

Medical Director Northern New England Poison Center

Sign up with your email address to receive  updates and new posts.

We respect your privacy.

This work by www.downeastem.org is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4. International License.

Powered by Squarespace.

Use of this blog and its associated media does not constitute the establishment of a physician-patient relationship.  Content posted on this site is NOT medical advice and should not be used to treat patients or yourself.  The website authors shall not be held responsible for any damages sustained from the use of this website.  The information on this website should not be used to establish standard care or standards of practice for the purposes of legal procedures.  The opinions expressed on the website are the opinions of the website and content authors alone and do not represent the policies or opinions of  Maine Medical Center, Maine Medical Partners, or Tufts University School of Medicine.

مینه و اهداف: استفاده از فناوری‌های الکترونیکی در فرآیند یاددهی-یادگیری جزء جدای ناپذیر تعلیم و تربیت امروزی شده است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر به‌کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر یادگیری دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی در درس داروشناسی بود.

روش بررسی: این پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه‌آماری پژوهش را کلیه‌دانشجویان  فوریت‌های پزشکی دانشکده پیراپزشکی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1395-1394 تشکیل می‌دادند. نمونه پژوهش، با استفاده از نمونه‌گیری در دسترس شامل 3 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش گماشته شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پیش‌آزمون و پس‌آزمون یادگیری از درس داروشناسی با روایی و پایایی مقبول بود. داده‌ها با استفاده از آزمون آماری t مستقل و با کمک نرم‌افزار Spss نسخه 18 تحلیل شد.

یافته‌ها: یافته ها نشان می دهد که بین نمره های پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر، نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده تاثیر بسیار معنادار استفاده از کارپوشه الکترونیکی بر میزان یادگیری دانشجویان  در درس داروشناسی بود.

نتیجه‌گیری: نتایج، نشان دهنده موفقیت استفاده از کارپوشه الکترونیکی برای یادگیری درس داروشناسی در مقابل روش تدریس سنتی و شاهد علمی منتج از پژوهش برای توصیه به کاربرد این الگو برای تدریس در دانشگاه های علوم پزشکی است.

داروشناسی فوریتهای پزشکی


 

 

URL: http://edcbmj.ir/article-1-198-fa.html

7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *