دارورسانی هدفمند سرطان

خواص دارویی و گیاهی

از ۱۳۹۷/۱۰/۰۸ تا ۱۳۹۷/۱۰/۱۴

نانو

nano

پيشوندي به معناي يک بيليونم يا (،،،1/1). در متون فناوري‌نانو، معمولا براي مشخص کردن يک واحد اندازه‌گيري برابر با 1 به توان منفي 9 متر استفاده مي‌شود.

دارورسانی هدفمند سرطان

پیشرفته 1


سید حسین مصطفوی



اسماعیل میرزایی


دارورسانی به سرطان بر مبنای نانو (1): ویژگی‌های بافت تومور و هدف‌گیری آن

توضیحات : بسیاری از نانوسامانه های دارورسان از “ویژگی افزایش نفوذپذیری و نگهداری”(EPR)، بافت توموری بهره می برند. این ویژگی بر پایه دو خصوصیت بافت توموری است:الف)نظم تربودن اندوتلیال مویرگ دربافت بدخیم، نسبت به بافت های سالم است ونفوذپذیری بالا‌‌تری به ماکرومولکول‌ها ب)عدم وجود تخلیه لنفاوی در بستر تومور . در نتیجه با اتصال داروی شیمی درمانی به پلیمر یا حامل مناسب ، تجمع دارودر بافت هدف نسبت به داروی آزاد افزایش می یابد.


نمایش توضیحات فیلم

توضیحات : بسیاری از نانوسامانه های دارورسان از “ویژگی افزایش نفوذپذیری و نگهداری”(EPR)، بافت توموری بهره می برند. این ویژگی بر پایه دو خصوصیت بافت توموری است:الف)نظم تربودن اندوتلیال مویرگ دربافت بدخیم، نسبت به بافت های سالم است ونفوذپذیری بالا‌‌تری به ماکرومولکول‌ها ب)عدم وجود تخلیه لنفاوی در بستر تومور . در نتیجه با اتصال داروی شیمی درمانی به پلیمر یا حامل مناسب ، تجمع دارودر بافت هدف نسبت به داروی آزاد افزایش می یابد.


نمایش توضیحات فیلم

منابـــع و مراجــــع

Brannon-Peppas, L. and J.O. “Blanchette, Nanoparticle and targeted systems for cancer therapy., Advanced Drug Delivery Reviews,Vol, 56(11)., pp, 1649-1659., 24.

Duncan, R., et al., “Polymer-drug conjugates: towards a novel approach for the treatment of endrocine-related cancer.,EndocrRelat Cancer. 25 Jul12Suppl 1:S189-99.

Hanna, N., et al., “Etoposide, ifosfamide and cisplatin (VIP) plus concurrent radiation therapy for previously untreated limited small cell lung cancer (SCLC): a Hoosier Oncology Group (HOG) phase II study., Lung Cancer, Vol. 35(3): p. 293-297., 22.

Gu, F.X., et al., Targeted nanoparticles for cancer therapy. Nano Today, Vol. 2(3): pp. 14-21. 27.

Abou-Jawde, R., et al., An overview of targeted treatments in cancer.ClinTher ,Vol , 25(8), 2121-37., Aug. 23.

Nobs, L., et al., “Poly(lactic acid) nanoparticles labeled with biologically active Neutravidin for active targeting.Eur J Pharm Biopharm., Vol, 58(3), pp, 483- , 24 Nov.

Wilson, D.S. and J.W. Szostak, “In vitro selection of al nucleic acids.Annu Rev Biochem.Vol, 68, pp, 611-47., 1999.

Brissette, R., J.K. Prendergast, and N.I. Goldstein, “Identification of cancer targets and therapeutics using phage display.,CurrOpin Drug DiscovDevel.Vol, 9(3),pp, 363-9., 26 May.

Sudimack, J. and R.J. Lee, “Targeted drug delivery via the folate receptor., Advanced Drug Delivery Reviews, Vol, 41(2), pp,162-14,. 2.


مرتضی محمدی
– ‏۱۳۹۳/۰۸/۱۴

مفید و آموزنده بود. امیدوارم موضوع سرطان مورد توجه قرار گیرد و مسئولین این سایت هم مطالب و موضوعات بیشتری در خصوص سرطان در اختیار پ‍وهشگران علاقمند قرار دهند.با تشکر

© ۱۳۹۳

کلیه حقوق این سایت متعلق به ستاد توسعه فناوری نانو می باشد و هر گونه استفاده از مطالب آن بدون ذکر منبع ممنوع است.

1, تومان 8, تومان

در انبار موجود نمی باشد – می‌توانید خودتان را در لیست انتظار این کتاب قرار دهید تا به محض موجود شدن به شما اطلاع دهیم

این کتاب با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو تا پایان آذر ۱۳۹۷ با ۲۰ درصد تخفیف در فروشگاه اینترنتی واوک ارائه می‌شود

کتاب نانوداروها و درمان هدفمند سرطان از مبانی تا کاربرد: کاربرد دارویی نانوفناوری در زمینه فرمولاسیون و ساخت داروهای جدید واژه نانوداروها را مطرح نموده است. این واژه دامنه وسیعی از استفاده‌های دارویی از نانومواد، بیوشناساگرهای نانوالکترونیک و کاربرد نانوفناوری مولکولی را دربرمی‌گیرد.
به‌طور کلی استفاده از نانوداروها را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که شامل دارورسانی، جراحی و تشخیص بیماری‌های صعب‌العلاج که با استفاده از خواص منحصربفرد نانوذرات انجام می‌گیرد. درمان سیستماتیک سرطان که پیشرفت مداومی را نیمه دوم قرن بیستم طی کرده‌است اکنون به نظر می‌رسد که به دوران جدید و هیجان‌انگیزی وارد می‌شود که با انتخاب دقیق‌تر و پیچیده‌تر عوامل هدف برای درمان سرطان منجر به داروهایی هوشمندتر شده که دقیقا این اهداف اختصاصی را نشانه می‌گیرند.
کتاب «نانوداروها و درمان هدفمند سرطان از مبانی تا کاربرد» برای استفاده دانشجویان داروسازی، پزشکی و همچنین دانشجویان شیمی یا صنایع غذایی جهت آشنایی با مبانی دارورسانی هدفمند در درمان سرطان و نحوه فرمولاسیون نانوسیستم‌های مختلف، تهیه و تدوین شده است.
کتاب با بیان مقدمه‌ای در فصل نخست ارائه مطالب را آغاز می‌کند. در فصل دوم دارورسانی هدفمند برای درمان سرطان بررسی می‌شود. در این فصل دو روش دارورسانی هدفمند غیرفعال و فعال بررسی می‌شوند. در ادامه نیز به هدف‌گیری فیزیکی و هدف‌گیری رگ‌های تومور پرداخته می‌شود.
سیستم‌های دارورسانی نانو، به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین راه‌ها در دارورسانی هدفمند مطرح هستند و در فصل سوم به آنها اشاره می‌شود. لیپوزوم‌ها، نانوذرات، میسل‌های پلیمری، اتصال‌های دارو- پلیمر و دندریمرها از سیستم‌هایی هستند که در این فصل بررسی ‌می‌شوند.
در فصل چهارم بررسی روش بالا به پایین و پایین به بالا به‌عنوان دو روش عمده تهیه نانوذرات صورت می‌گیرد و این روش‌ها به تفصیل شرح داده می‌شوند. همچنین برخی از روش‌های تهیه لیپوزوم‌ها، نیوزوم‌ها و نانوامولسیون‌ها نیز توضیح داده می‌شوند.
برای تهیه و ارزیابی انواع نانوحامل‌ها نیاز به روش‌هایی است که در فصل پنجم مورد بحث قرار می‌گیرند. اندازه ذره، خصوصیات سطحی نانوذرات، اندازه‌گیری ZP و میزان داروی بارگذاری شده از جمله عواملی هستند که که برای ارزیابی نانوسیستم‌ها بررسی می‌شوند.
در فصل ششم استفاده از نانوفناوری در تشخیص و درمان سرطان بافت‌های مختلف ذکر می‌شود. ابتدا مکانیسم‌های موردنظر برای هدفمندی داروهای سرطان معرفی می‌شوند و سپس دارورسانی هدفمند در سرطان‌‌های مختلف تشریح می‌شوند.
در فصل پایانی کتاب نیز پس از اشاره‌ای کوتاه به مراحل کارآزمایی بالینی، نتایج تحقیقات و کاربردهای بالینی امیدوارکننده در زمینه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان آورده می‌شود.

عناوین فصل‌های این کتاب به شرح زیر است:
فصل اول: پیشگفتار
فصل دوم: دارورسانی هدفمند و درمان سرطان
فصل سوم: انواع نانوسیستم‌ها
فصل چهارم: روش‌های تهیه نانوداروها
فصل پنجم: ارزیابی نانوحامل‌های دارویی
فصل ششم: کاربردهای فناوری نانو و درمان هدفمند سرطان بافت‌های مختلف
فصل هفتم: نتایج تحقیقات و کاربردهای بالینی نویدبخش در زمینه فناوری نانو در سرطان

دارورسانی هدفمند سرطان

تخصصی و دانشگاهی

انتشارات شلفین

سهیلا هنری, مونا ملک زاده

1391

اول

1391

شومیز

وزیری

978-6-1-254-

213

حمایت ستاد توسعه فناوری نانو

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 *

 *

شما *

اشتراک شما با موفقیت ثبت شد. از شنبه بعدی شنبه‌ه‌های واوک را دریافت خواهید کرد

برای دریافت پیشنهادهای ویژه و اطلاع از تخفیف‌های فروشگاه مشترک شنبه‌ه واوک شوید

%PDF-1.7
%
8 obj
&gt /Annots [ 7 R ] /PZ 1 &gt&gt
endobj
9 obj
&gt stream
xZoTU+[‚~oX*BdaPXb
j @%6.t~D@ִUC I Q`
-6tfZ[1y}w93″Ve[[eض`lak9jkb/G{Y.lxI/ފ@z@ˆ`K,
Qw,rN|#mTw^nL&gtCbNHW(~h{N`E’#
jcVlTjRUԼQvZ[K’m
pԹo-Q?@

%PDF-1.5
%
195 obj
&gt
endobj

1973 obj
&gt/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[195 47]/Info 1949 R/Length 113/Prev 388251/Root 1951 R/Size 1997/Type/XRef/W[1 3 1]&gt&gtstream
hbbd“`b“SA$Sdg{@$?XLH.’` Q,VQ”
H dt$e`bd`d`?1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *