داروخانه سینا تورنتو

خواص دارویی و گیاهی

پسورد خود را فراموش کرده اید؟


دوباره پسورد خود را تایپ کنید

Compounding pharmacybasic home health care suppliesmedication placed in blister packs (sealed, push-through packaging used to separate doses) at no extra costfree delivery for preionsMedsCheck – Appointments to review complex preions with a pharmacistSharps Disposal Program – Safe disposal of syringes, pen needles, lancets, insulin pump infusion supplies, and test strips                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

77 Finch Ave W, North York, ON M2N 2H5

داروخانه سینا تورنتو

نمایش روی نقشه گوگل


Greater Toronto –
Toronto

پزشک

دندانپزشک

داروخانه

روانشناس

©
یک بوک 219

Sorry, we are having trouble finding what you’re looking for.

Do you want to try one of the following instead?

If you followed a link from somewhere, please email us at: healthline@tc.lhins.on.ca to let us know where you were coming from and what you were looking for and we’ll try to fix it.





داروMedicine در کانادا به دو شکل بدون نسخه Over the counter و با نسخه Preion drug فروخته می شود. در این نوشته ضمن معرفی روش خرید هر دو نوع دارو برخی مسایل جانبی نظیر داروخانه ها، قیمت دارو، سیستم سفارش دارو، نحوه پرداخت هزینه دارو و امثال آن را مورد بررسی قرار می دهم.

مغازه های زیادی به فروش دارو می پردازند. یک سری از مغازه های موجود در کانادا تحت داروخانه Pharmacy فعالیت می کنند. از جمله می توان به Shoppers Drug Mart، Pharma Plus و  Rexall اشاره کرد. این فروشگاه ها معمولا در کنار دارو اقلام دیگری هم می فروشند، نظیر لوازم آرایش، پوشک و غذای بچه، شیشه شیر، مجله و روزه  و حتی گاه مواد خوراکی نظیر چیپس و نوشابه و هزار و یک چیز دیگر.

نحوه چیدن دارو و سایر اقلام در اغلب این داروخانه ها شبیه سوپرمارکت هاست. به عبارت دیگر تعدادی قفسه Rack به صورت موازی در کنار هم قرار دارند. خریداران از راهروهای Aisle (بخوانید آیل) میان این ققسه ها عبور می کنند و داروی مورد نیاز خود را بر می دارند. بعد هم به صندوق Checkout  مراجعه می کنند تا پول دارو و سایر اقلام را پرداخت نمایند.

اگر داروی مورد نیاز به نسخه Preion احتیاج داشته باشد باید به محل خاصی از داروخانه مراجعه شود که پیشخوان دارد و امکان دسترسی مشتری به پشت آن موجود نیست. مشتری نسخه را به فردی که پشت دخل است تحویل می دهد و آنها پس از مدتی دارو را آماده می کنند و پس از دریافت مبلغ دارو، آن را به مشتری تحویل می دهند. در ادامه در خصوص این داروها توضیح می دهم.

کسی که مسوول اداره این بخش از داروخانه (یعنی داروهای نسخه ای) است، Pharmacist دارد که همان دکتر داروساز خودمان باشد.داروخانه سینا تورنتو

علاوه بر داروخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای نیز معمولا بخش داروخانه دارند. از جمله می توان به Zellers، Wal Mart و Canadian Super Store اشاره کرد.

معمولا دکتر خانواده شما و همین طور دکتر های متخصص از طریق اینترنت و یا فاکس با داروخانه در تماس هستند. وقتی پزشک، قصد نسخه نوشتن داشته باشد از شما داروخانه ای که می خواهید از آن خرید کنید را می پرسد. پس از مشخص شدن داروخانه، پزشک نسخه را از طریق اینترنت و گاه فاکس (نمابر؟) به داروخانه می فرستد تا هنگام مراجعه به داروخانه نسخه تان آماده باشد و معطل نشوید. همین طور اگر دارویی نیاز به تمدید Refill داشته باشد، به دو شکل عمل می شود. یا دکترتان از قبل داروخانه را از بابت تمدید دارو مطلع کرده است یا خیر. اگر داروخانه مطلع باشد، با یک تماس تلفنی نسخه را برایتان آماده می کنند تا سر فرصت مراجعه کنید و داروها را تحویل بگیرید Pick up. اگر هم داروخانه مطلع نیست، به پزشکتان تلفن می زنید تا دارویتان را سفارش دهد و بعد هم به داروخانه می روید و دارو را تحویل می گیرید.

جالب است بدانید که بسیاری از داروخانه سرویس تحویل در منزل هم دارند که در اصطلاح Home Delivery گفته می شود. خیلی از داروخانه ها این سرویس را به رایگان ارائه می کنند تا در رقابت با سایرین پیش بیافتند. حتی بامزه تر اینکه بعضی از داروخانه ها Drive-through (یا Drive-thru) دارند؛ یعنی اینکه پنجره ای خارج از داروخانه وجود دارد که با خودرو به آن مراجعه می کنید و دارویتان را تحویل می گیرید. به این ترتیب برای تحویل دارو نیازی به پیاده شدن از خودرو ندارید.

اگر از قبل هماهنگ نکرده باشید ممکن است مدت زمانی (معمولا بین 1 الی 2 دقیقه) معطل شوید تا نسخه تان حاضر شود. اشکال این معطلی آن است که وسوسه می شوید چرخی در فروشگاه بزنید. چرخی در فروشگاه زدن همان و دلار از کف رفتن همان!!

داروهای نسخه ای به شکل های مختلف نظیر قرص Pills و شربت Syrup و آمپول Shots فروخته می شوند. داروخانه ها معمولا این نوع داروها را در حجم زیاد و به صورت فله Batch می خرند. وقتی به داروخانه مراجعه می کنید تعداد یا حجم مورد نیاز شما را بسته بندی می کنند و تحویلتان می دهند. مثلا قرص ها را به تعداد مورد نیاز در قوطی می ریزند و برروی قوطی برچسبی می زنند که مشخصات دارو و همین طور بیمار و میزان Dosage مصرف نوشته شده است. اگر لازم باشد دارو در شرایط خاصی نگهداری شود، برروی برچسب توضیح می دهند. بسته به نوع دارو ممکن است در کنار قوطی یا جعبه دارو چند برگ کاغذ هم تحویلتان دهند که برروی آنها توضیحات بیشتری درباره دارو و بیماری یا بیماری های مرتبط با آن داده شده است. همچنین خیلی اوقات دکتر داروساز شما را در زمینه نحوه مصرف دارو راهنمایی می کند.

داروخانه ها علاوه بر قیمت پایه داروهای نسخه ای، مبلغی را هم تحت عنوان حق فرانشیز که Dispensing Fee می گویند دریافت می کنند. این مبلغ خیلی اوقات به مراتب از قیمت داروست. در داروخانه ها حق فرانشیز بین 7 تا 1 دلار است و معمولا برای هر دارو جداگانه دریافت می شود. این در حالی است که ممکن است آنتی بیوتیک مورد نیاز یک کودک بیمار کمتر از 3 دلار باشد.

بسیاری از داروهای مورد نیاز برای بیماری های سبک متداول،نظیر سرماخوردگی، سر درد، بعضی انواع حساسیت ها و امثال آن بدون نسخه فروخته می شوند. این داروها در بسته بندی های اصلی خود برروی قفسه های داروخانه قرار دارند و بابت آنها حق فرانشیز دریافت نمی شود. از جمله این داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

جالب است بدانید که بعضی از این داروها فقط مختص مصرف شبانه یا روزانه هستند. معمولا داروهای شبانه قوی تر هستند و ممکن است خواب آلودگی به همراه داشته باشند.

پوشش سراسری پزشکی کانادا Universal Health Care معمولا پول دارو را پوشش نمی دهد. به طور معمول دارویی که در بیمارستان مصرف می کنید از این نظر مستثناست. بجز این مورد، پیش فرض بر آن است که پول دارو را باید از جیب خودتان بدهید. اغلب استان ها بره های خاصی برای کمک کردن به کسانی دارند که وضع مالی شان مناسب نیست، یا آنکه پول داروهایشان بخش قابل توجهی از درآمدشان است. این بره ها تمام یا بخش قابل توجهی از پول دارو را پرداخت می کنند. از جمله می توان به Trillium Drug Program استان انتاریو اشاره کرد.

بعضی شرکت ها در بسته استخدامی خود Drug Plan هم به کارمندانشان ارائه می کنند. بدین مفهوم که شرکت مذکور کارمند خود را در مقابل هزینه های دارویی بیمه می کند و در صورت نیاز به خرید دارو تمام یا بخش قابل توجهی از هزینه آن به وسیله شرکت بیمه پرداخت می شود. نظر به اینکه این نوع قراردادها بسیار متنوع هستند، شرح آن را به نوشته ای دیگر واگذار می کنم. فقط این نکته را ذکر می کنم که اغلب این بره ها تنها داروهای نسخه ای را پوشش می دهند.

نوشته های مرتبط:

حقوق قانونی و کپی رایت

ثبت در خبره وب سایت

نصب رایگان تولبار “مهاجران کانادا

:

دنباله

نمونه خبره

روش های مهاجرت به کانادا

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *