خواص مصرف آب انار

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

آب انار محتوی بیش از ۱۰۰ «فیتوکمیکال» است. فیتوکمیکال‌ها یا مواد شیمیایی گیاهی، ترکیباتی هستند که به‌طور طبیعی در گیاهان به‌وجود می‌آیند و معمولا خواص درمانی آنها مدنظر است. آب انار برای هزاران سال مانند دارویی به بشریت خدمت کرده است. امروزه تحقیقات گسترده‌ای روی خواص آب انار انجام شده و به‌نظر می‌رسد این نوشیدنی مفید در پیشگیری از سرطان، تقویت دستگاه ایمنی و باروری مؤثر باشد. اگر خواص آب انار باعث کنجکاوی‌تان شده، با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید تا با آنها آشنا شوید.خواص مصرف آب انار

همان‌طوری که در بالا اشاره کردیم، آب انار خواص دارویی دارد. در زیر ۱۵ خاصیت آب انار برای بدن را بررسی می‌کنیم.

رنگ قرمز دانه‌های انار از پلی‌فنل‌های موجود در آن سرچشمه می‌گیرد. این ترکیبات آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی محسوب می‌شوند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی آب انار از بسیاری از آب‌میوه‌های دیگر است. میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار سه برابر شراب قرمز و چای سبز است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار می‌توانند در نابودی رادیکال‌های آزاد، محافظت از سلول‌ها و کاهش التهابات مؤثر باشد.

آبِ یک عدد انار می‌تواند ۴۰٪ نیاز روزانه‌تان به ویتامین C را تأمین کند. ویتامین C در اثر حرارت یا فرایند پاستوریزه‌کردن از بین می‌رود. بنابراین برای بهره‌مندی از ویتامین C موجود در آب انار از آب انار خانگی یا آب انار تازه استفاده کنید.

محققان به‌تازگی دریافته‌اند که آب انار می‌تواند رشد سرطان پروستات را متوقف کند. باوجود مطالعاتی که در این زمینه بر روی خواص آب انار صورت گرفته، نتایج به‌دست‌آمده درحالِ‌حاضر مقدماتی بوده و به تحقیقات تکمیلی نیاز است.

البته تا زمانی که تحقیقات درازمدت درباره‌ی این ویژگی آب انار صورت نگرفته، افزودن آن به رژیم غذایی‌تان ضرری ندارد. تا کنون نتایج حاصل، دل‌گرم‌کننده بوده‌اند و تحقیقات وسیع‌تری نیز درحال انجام است.

به‌نظر می‌رسد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار بتوانند مانع از پیشرفت بیماری آلزایمر شده و از حافظه محافظت کنند.

آب انار می‌تواند با کاهش التهابات در دستگاه گوارشی به بهبود گوارش کمک کند. آب انار می‌تواند برای مبتلایان به بیماری کرون، کولیت زخمی و سایر بیماری‌های التهابی روده مفید باشد.

نظرها و مطالعات درباره‌ی تأثیر مثبت یا منفی آب انار بر اسهال متناقض است. پزشکان توصیه می‌کنند تا زمانی‌که مشکل اسهال‌تان برطرف نشده، از مصرف آب انار خودداری کنید.

آب انار به‌خاطر غلظت بالای آنتی‌اکسیدان‌هایش ماده‌ی ضدالتهاب قوی‌ای است. آب انار می‌تواند التهابات را در بدن کاهش بدهد و از آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو (برتری رادیکال‌های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن) جلوگیری کند.

فلاونوئیدهای موجود در آب انار می‌توانند از التهابات منجر به آرتروز و آسیب به غضروف جلوگیری کنند. آب انار به‌خاطر تأثیرات بالقوه‌اش در پیشگیری از پوکی استخوان، روماتیسم مفصلی و سایر انواع التهاب مفصل مطالعه شده است.

آب انار یک از بهترین آب‌میوه‌ها برای کمک به سلامت قلب است. آب انار از قلب و سرخ‌رگ‌ها محافظت می‌کند.

برخی مطالعات کوچک نشان داده‌اند، آب انار به گردش خون کمک می‌کند و مانع از سفت و ضخیم‌شدن دیواره‌ی سرخ‌رگ‌ها می‌شود. آب انار می‌تواند از تشکیل پلاک‌ها و تجمع کلسترول در سرخ‌رگ‌ها جلوگیری کند. ولی شاید مصرف انار همراه با داروهای کلسترول و فشار خون مانند استاتین‌ها تداخل داشته باشد.

بنابراین قبل از مصرف مقدار زیاد آب انار یا مصرف مکمل‌های حاوی عصاره‌ی انار با پزشک مشورت کنید.

مصرف روزمره‌ی آب انار می‌تواند فشار خون سیستولی را کاهش دهد. ولی برای مشخص‌شدن تأثیرات درازمدت آب انار بر روی فشار خون به مطالعات بیشتری نیاز است.

آب انار به‌واسطه‌ی ویتامین C و سایر مواد مغذیِ تقویت‌کننده‌ی دستگاه ایمنی مانند ویتامین E می‌تواند از بیماری‌ها پیشگیری و با عفونت‌ها مبارزه کند. همچنین انار در آزمون‌های آزمایشگاهی خاصیت ضدباکتری و ضدویروسی از خود نشان داده است.

داشتن ویتامین‌های مختلف از خواص آب انار است. علاوه‌بر ویتامین C و E، آب انار منبع خوبی از اسید فولیک (ویتامین B۹)، پتاسیم و ویتامین K است.

اگر می‌خواهید آب انار را به رژیم غذایی روزمره‌تان اضافه کنید، برچسب روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید آب انار مصرفی‌تان صددرصد طبیعی و بدون شکر افزوده‌شده باشد یا آب انار تازه مصرف کنید.

براساس مطالعات تازه مصرف روزانه ۲۲۵ سی‌سی آب انار می‌تواند یادگیری را بهبود بخشد و حافظه را تقویت کند.

آب انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب کاهش استرس اکسیداتیو شده و به باروری کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو موجب اختلال در عملکرد اسپرم و همچنین کاهش باروری در زنان می‌شود.

آب انار استرس اکسیداتیو را در جفت (عضوی که با بند ناف به جنین متصل است) کاهش می‌دهد. اما محققان هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانند این اتفاق چه فوایدی دارد. نوشیدن آب انار می‌تواند سطح هورمون تستوسترون را در مردان و زنان افزایش دهد. این هورمون در افزایش میل جنسی مؤثر است.

آب انار یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد ورزشکاران است. آب انار می‌تواند دردها را کاهش بدهد و موجب افزایش استقامت شود. همچنین آب انار می‌تواند آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از تمرینات را کاهش دهد.

در خاورمیانه و هندوستان به‌طور سنتی از انار به‌عنوان درمانی برای دیابت استفاده می‌شده است. بااینکه ساز‌وکار این امر به‌طور کامل مشخص نیست، ولی به‌نظر می‌رسد انار در کاهش مقاومت‌به‌انسولین و کاهش قند خون مؤثر باشد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص مصرف آب انار

خواص خوراکی ها

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

سخنرانی موفق با ۶ نکته‌ای که باید بدانید

خواص پاپایا؛ ۱۴ خاصیت فوق‌العاده پاپایا برای سلامت بدن

معرفی کتاب قدرت یک زن؛ راهنمای زنان برای داشتن زندگی ایده‌آل

برای ساخت پاورپوینت حرفه ای چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

راهنمای ثبت تافل؛ راهنمای کامل شرکت در آزمون TOEFL اینترنتی


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.



 

از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد، تر و قابض است. آب انار سرد و تر است. پوست انار نیز سرد و خشک و بسیار قابض است.

آب انار خون ساز است و خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است. رنگ صورت را شاداب می‌کند و شادی بخش و مفرح است. صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. برای افزایش وزن مصرف انار مفید است و آب انار مقوی قلب و معده است.خواص مصرف آب انار

متخصصان انگلیسی در یک بررسی جدید دریافته‌اند که نوشیدن روزانه آب انار می‌تواند با پایین آوردن فشار خون و کاهش میزان هورمون استرس، تنش‌ها و استرس‌های کارمندان را در محل کار کمتر کند.

متخصصان دانشگاه کوئین مارگات در ادینبورگ با انجام آزمایشاتی، تأثیر فیزیولوژیکی مصرف روزانه نیم لیتر آب انار را طی یک دوره دو هفته‌ای مورد ارزیابی قرار دادند.

آن‌ها دریافتند تمام 6 نفری که داوطلبانه در این آزمایش شرکت کرده بودند و در محیط‌های کاری مختلف مشغول به کار بودند، پس از نوشیدن این آب میوه اشتیاق بیشتری پیدا کردند و کمتر دچار استرس و آشفتگی می‌شدند.

به گزارش روزه تلگراف، مطالعات بسیاری تاکنون نشان داده است که آب انار مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و انجام مطالعات برای شناسایی خواص مفید این میوه ضروری است.

به نقل از مد نیوز ری‌پورت، این بار متخصصان تغذیه تاکید کرده‌اند که آب انار همچنین می‌تواند چربی‌های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد.

این متخصصان در یک آزمایش یک ماهه ثابت کردند، میزان تشکیل سلول‌های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف می‌کنند، کاهش می‌یابد.

کسانی که آب انار می‌نوشند، فشار خونشان نیز پایین می‌آید و بنابراین خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی و بیماری کلیوی در این اشخاص نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

پزشکان معتقدند که آب انار می‌تواند مقدار اسید چرب موجود در خون موسوم به اسید چرب «NEFA» را کاهش دهد.

آزمایشات قبلی که روی انسان و حیوانات انجام گرفته، نشان داده است که مقدار زیادی از این اسید چرب، ذخیره چربی را در اطراف شکم افزایش می‌دهد و در نتیجه سبب تشدید احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دوم می‌شود.

 

خواص آنتی اکسیدانی انار تأثیر زیادی بر کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی دارد. آب انار به خاطر داشتن مقادیر فراوانی فلاوونوئید (نوعی آنتی اکسیدان) تأثیر فوق‌العاده‌ای بر خنثی سازی سرطان ناشی از رادیکال‌های آزاد دارد.

طی نتایج حاصله از تحقیقات روی موش‌ها، این میوه می‌تواند در پیشگیری از سرطان پوست و سینه موثر باشد و نیز طی یافته‌های جدید محققان آمریکائی، مصرف آب انار، روند رشد سلول‌های سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

در یک مطالعه زمانی که مصرف آب انار را ارزیابی کردند، مشخص شد: این ماده به دلیل وجود آنتی اکسیدان به مقدار زیاد می‌تواند به عنوان راهی برای مبارزه و جلوگیری از سرطان سینه باشد.


این گروه دریافتند: میوه‌های قرمز دارای آب و دانه به طور طبیعی یک نوع ماده شیمیایی به «اسید الاژیک» تولید می‌کنند که به نظر می‌رسد برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطان در بافت‌های سینه مفید باشد.


در آزمایشگاه محققان روی آنزیم روماتاس که نقش کلیدی در تولید استروژن و توسعه رشد سرطان سینه و اثرات ده‌ها ترکیب موجود در انار که با مبارزه با سرطان سینه مرتبط هستند، مطالعه کردند.

به طور کلی محققان اظهار داشتند: با استفاده از آب میوه‌های قرمز دانه‌دار به خصوص انار می‌توان به مبارزه با رشد سرطان سینه پرداخت.

آب انار سرشار از نوعی ماده آنتی اکسیدان است و همین ماده انار را در صدر میوه‌های دارای آنتی اکسیدان از قبیل زغال اخته، پرتقال و انگور قرار داده است.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای آمریکا معتقدند، میزان آنتی اکسیدان آب انار که به فنولیک موسوم است، از انواع چای سبز و زیتون سیاه نیز به مراتب است. بر اساس پژوهش این محققان آب انار دست کم 2 درصد بیش از دیگر آب میوه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدان است.

نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار می‌تواند تا بیش از یک سوم، جریان خون به قلب را افزایش دهد.

خواص آنتی اکسیدانی این میوه، از ایجاد کلسترول بد پیشگیری می‌کند و سرخرگ‌ها را تمیز نگه می‌دارد و احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد. 

 

آب انار مزایای بسیار زیادی برای بیماران کلیوی به خصوص بیماران در حال دیالیز به همراه دارد.

 

دکتر فرانک بروسیوس با اشاره به نتایج بررسی متخصصان دانشگاه میشیگان در این باره افزود: آب انار که شامل سطوح آنتی اکسیدان پلی فنول است، قادر به کاهش تخریب سلول‌ها به وسیله ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود. وجود چنین آنتی اکسیدانی در رژیم غذایی بیماران کلیوی می‌تواند به دلیل ایجاد رادیکال‌های آزاد در خون، امکان افزایش گردش خون به وسیله دستگاه دیالیز را فراهم کند.

بر این اساس محققان، 11 بیمار دیالیزی را به طور تصادفی برای مصرف آب انار یا بدون مصرف این نوشیدنی انتخاب و بررسی کردند و نتایج آن نشان داد: آن‌هایی که هفته‌ای 3 بار نصف فنجان آب انار مصرف می‌کردند، نسبت به سایرین دچار کاهش التهابات مولکول و عفونت‌ها در خون خود شدند.

بیماران کلیوی که هر هفته از نوشیدنی‌های ترش استفاده می‌کنند، احتمال عفونت که دومین عامل کشنده بیماران دیالیزی است را کاهش می‌دهند.

تاکنون هیچ نوشیدنی دیگری که چنین خاصیت از بین برندگی عفونت را داشته باشد، مشاهده نشده است.

فرآوری: مریم مرادیان نیری

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منابع:

همشهری آنلاین – شهره فرجی

فارس – مرتضی صفوی

خواص مصرف آب انار

ایسنا

پزشکان بدون مرز

حتی دانه انار هم مفید است

ناگفته های انار

خواص رُب انار

12 فایده انار

تاثیر آب انار در رفع مواد سمی بدن

 

 

زن متولد فروردین

 

مرد متولد فروردین

 

خواص مصرف آب انار

زن متولد اردیبهشت

 

مرد متولد اردیبهشت

 

زن متولد خرداد

 

مرد متولد خرداد

 

زن متولد تیر

 

مرد متولد تیر

 

زن متولد مرداد

 

مرد متولد مرداد

 

زن متولد شهریور

 

مرد متولد شهریور

 

زن متولد مهر

 

مرد متولد مهر

 

زن متولد آبان

 

مرد متولد آبان

 

زن متولد آذر

 

مرد متولد آذر

 

زن متولد دی

 

مرد متولد دی

خواص مصرف آب انار

 

زن متولد بهمن

 

مرد متولد بهمن

 

زن متولد اسفند

 

مرد متولد اسفند

در فال ابجد ، جدول قسمت بالا ماه واقعی تولد هر شخص میباشد .ولی قسمت پایین هر عدد نشانگر شماره ی ماه مورد نظر میباشد.این ماه از طریق محاسبه ابجدی بدست می آید و با ماه تولد واقعی شما متفاوت است .حتما طریقه ی محاسبه را بخوانید و ماه خود را پیدا کنید .

 

۱ ۱

۱ ۶

اختصاصی سایت نیک صالحی

تصاویر جدید و تازه منتشر شده از لیدی گاگا در ۱۳ سالگی و قبل شهرت در دوران نوجوانی را تماشا کنید.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

.     بابک ریاحی پور و همسرش   این مطلب مفید بود؟ 4 1

.     جملات بزرگان در مورد عشق   این مطلب مفید بود؟ 2

.     عبدالله اسکندری گریمور   این مطلب مفید بود؟ 2

.     مایک رستم پور بازیکن بسکتبال   این مطلب مفید بود؟ 13 1

.     خواص موسیر در طب سنتی   این مطلب مفید بود؟ 1 خواص مصرف آب انار

.     مدل پالتو جدید 219   این مطلب مفید بود؟ 7 2

 .     امروز من واقعی   این مطلب مفید بود؟ 356 62

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت فتوکده می باشد1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *