خواص قرص ویتامین د 50000

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید




خانه

موبایل

 

 

ویتامین دی یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است ٬ که به رشد و استحکام استخوان‏ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول به رشد سلول کمک می‌کند.

منبع اصلی دریافت این ویتامین بجز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین و شیر ٬ نور آفتاب است. کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌گردد

1- ویتامین دی به بدن برای جذب کلسیم کمک می کند در کودکان کمبود ویتامین D باعث مشکلات استخوانی نظیر نرمی استخوان می شود.

 

2- سطوح پایین ویتامین دی می تواند اثرات فرا تری از استخوان شما را داشته باشد . مطالعات نشان می دهد کمبود ویتامین D ، خطرات بیماری های قلبی و خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. همچنین کمبود ویتامین D منجر به بروز آسم شدید می شود.3- ویتامین D ، یک نوع ویتامین بسیار ضروری برای سلامت پوست است دریافت این ویتامین از طریق آفتاب باعث بروز سرطان می شود . چرا که اشعه ماورا بنفش که منجر به تحریک سلولها برای تولید ویتامین D می شود عامل اصلی ابتلا به سرطان پوست است . افرادی که پوست تیره تری دارند سخت تر ویتامین D را جذب می کنند.

 

4- افرادی که در معرض کمبود ویتامین D هستند:- مطالعات نشان می دهد که این ویتامین بر تمام گروه ها ، نوجوانان ، کودکان ، بزرگسالان ، نوزاد تاثیر می گذارد اما افرادی هستند که سن بالای 5 سال دارند و یا چاق هستند و یا داروی خاصی مصرف می کنندو یا اختلالات گوارشی دارند در معرض خطر هستنداین افراد باید مصرف ماهی قزل آلا و تخم مرغ خود را افزایش دهند .

 

5- ترکیبی از فشار خون بالا و کمبود ویتامین D می تواند کشنده باشد. مطالعات نشان می دهد افرادی که مبتلا به فشارخون هستند و کمبود ویتامین D دارند دو برابر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی هستند .

 

6- کمبود این ویتامین می تواند یک اخطار در زنان برای ابتلا به سرطان پستان باشد.

 

7- سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات هم می تواند به دلیل کمبود ویتامین D باشد.

 

8- کمبود ویتامین D به خصوص در افراد مسن تر باعث می شود غدد پارا تیروئید هورمونهای بیشتری تولید کند. سطح پایین این ویتامین و سطح بالای هورمونهای پارا تیروئید به شدت به افسرگی وابسته است.

 

9- ویتامین D و افزایش وزن:پس از یائسگی بسیاری از زنان دچار افزایش وزن می شوند اما مصرف مکمل ها و ویتامین دی و کلسیم ممکن است افزایش وزن را آهسته تر کنند.

 

1- مصرف ویتامین D در کودکان باعث می شود کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار گیرند. کودکان مبتلا به آسم در زمان کمبود ویتامین D فورا بستری می شوند.

 

11- یکی از راههای دریافت ویتامین D از طریق رژیم غذایی است تقریبا تمامی شیرهای ایالت متحده و بسیاری از آب پرتغال ها با این ویتامین غنی شده اند.

12- ماهی آزاد، ماهی تن و ماهی های چرب منبع غنی از ویتامین D هستند.

13- تخم مرغ ،‌پنیر، جگر گاو، مارگارین ، ماست و پنیر، روغن کبد ماهی هم غنی از ویتامین D هستند اما پنیر و بستنی حتما باید روی بر چسبشان غنی بودن از ویتامین D چک شود.

14- اکثر قرص های مکمل حاوی این نوع ویتامین هستند.

15- ویتامین D3 تا سه برابر در بالا بردن سطح ویتامین D موثر است.

16- چه میزان ویتامین D در روز نیاز داریم؟این میزان بستگی به سن و فعالیت شما در طول روز دارد و میزان مجاز توصیه شده 6 واحد در روز برای بزرگسالان تا سن 7 و 8 واحد برای بالاتر از 7

17- دوز مناسب برای نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می کنند:شیر مادر خود یک منبع غنی از ویتامین D است اما دریافت آن باید حداکثر تا 4 واحد در روز باشد.

18- داروهای استروئیدی می تواند با ویتامین D ناسازگار باشدبنابراین حتما در این مورد با پزشک خود مشورت کنید

19- مصرف روزانه تا حدود 4 واحد از ویتامین D امن است اما با مصرف به کلیه ها آسیب می رسانید.

منبع :سلامت نیوز


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

 ‎ویتامین D3 (کوله کلسی فرول) (chole calciferol)‎ویتامین د۳ یا کوله کلسی فرول یک مکمل غذایی می باشد که برای درمان کمبود این ویتامین تجویز می گردد. این دارو همچنین همراه با کلسیم جهت حفظ توده استخوانی مصرف می شود.
‎مصرف این ویتامین در مبتلایان ام اس به عنوان مکمل، به کاهش سرعت پیشرفت بیماری کمک می کند.
‎مطالعات جدید نشان می دهد کمبود ویتامین د۳ علاوه بر کاهش تراکم استخوانی تاثیردارد و در نتیجه باعث افزایش شکستگی ها و پوکی استخوان می شود، می تواند در عملکرد سیستم ایمنی نیز تاثیر داشته باشد و احتمال بروز برخی بیماری های خود ایمنی مانند ام اس را افزایش دهد.
‎ویتامین D3 با کمک تنظیم سیستم ایمنی و محافظت از سلول های عصبی در برابر آسیب، به کاهش سرعت پیشرفت ام اس کمک می کند همچنین با جذب کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می نماید.
‎این دارو به صورت بدون نسخه، و در دوز های بالا و تزریقی با تجویز پزشک در داروخانه ها ارائه می شود.
‎ویتامین D3 به ویتامین آفتاب نیز معروف است زیرا نور آفتاب کمک به ساخت فرم فعال آن در بدن می نماید. این ویتامین همچنین در زرده ی تخم مرغ، روغن ماهی، شیرها و مواد غذایی غنی شده با این ویتامین نیز وجود دارد.
‎شربت، قطره، قرص و کپسول های خوراکی ویتامین د در دوز های متفاوت ۴۰۰، ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ واحد جهت مصرف خوراکی توسط شرکت های متعددی تولید می شود.
‎فرم تزریقی این دارو نیز با دوز ۳۰۰۰۰۰ واحد و ۶۰۰۰۰۰ واحد موجود می باشد.
‎نکته: در برخی مواقع در مکمل ها vit D2 را مشاهده می کنید. Vit D2 نیز کارایی مشابه vit D3 دارد اما vit D3 فرم فعال تر می باشد و به ویتامین D2 ارجح تر است.

‎پیش از مصرف ویتامین D3‎-در صورتی که این دارو را بدون تجویز پزشک مصرف می نمایید، بروشور اطلاعات دارو را به دقت مطالعه فرمایید. مصرف بیش از حد این ویتامین می تواند ایجاد مسمومیت نماید و عوارض مهمی در بر داشته باشد. لذا مقدار مصرف این دارو با توجه به آزمایشات بالینی و توسط پزشک یا داروساز باید توصیه گردد.
‎-در صورت سابقه ی حساسیت به ویتامین D3، هرگونه دارو و مکمل، غذا و پزشک خود را مطلع نمایید.
‎-هر یک از ویتامین ها دارای یک حد مجاز مصرف روزانه با توجه به شرایط و سن فرد مصرف کننده می باشند لذا در صورت مصرف چند مکمل به صورت همزمان حتما لیست تمامی آن ها را در اختیار داروساز خود قرار دهید تا از مصرف بیش از حد دارو جلوگیری گردد.
‎-در کودکان و سالمندان مصرف ویتامین D3 حتما تحت نظر پزشک و به مقدار و روش تاکید شده مصرف گردد.
‎-لیست کاملی از دارو ها و مکمل های مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید تا در صورت بروز تداخل با این دارو، اقدامات لازم انجام شود.
‎-در صورت سابقه یا ابتلا به پرکاری تیروئید، سندرم سو ٔ جذب دستگاه گوارش، وجود کلسیم یا ویتامین D از حد در بدن طبق آزمایشات ، به پزشک خود اطلاع دهید.

‎نحوه ی صحیح مصرف ویتامین D3‎-فرم خوراکی ویتامین D3 را همراه یا بدون غذا می توانید مصرف نمایید. با این حال مصرف این دارو همراه با غذا های چرب، جذب آن را افزایش می دهد.
‎-مقدار مصرف ویتامین D3 با توجه به آزمایشات بالینی و سطح ویتامین د موجود در بدن هر فرد متفاوت می باشد. در صورتی که مبتلا به کمبود ویتامین D3 می باشید آن را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف نمایید.
‎معمولا در دوز های پایین (۴۰۰ تا ۵۰۰۰ واحد) بصورت روزانه و در دوز های بالاتر (۵۰۰۰۰ واحد) بصورت هفتگی یا ماهانه با توجه به نیاز فرد، تجویز می شود.

در باره ویتامین D بدانید

‎توصیه ها ی لازم در خصوص ویتامین د۳‎-در مدت درمان با ویتامین D3، رژیم غذایی و توصیه های تغذیه ای و سلامتی پزشک خود را نیز بکار ببرید.
‎-معمولا در صورت کمبود ویتامین D، دوره درمان با این فرآورده چند ماهه می باشد و پس از چند ماه با آزمایش مجدد مشخص می شود که آیا نیاز به دوره ی درمانی جدید هست یا خیر.
‎-در صورتی که قصد بارداری دارید با پزشک خود در مورد مقدار مصرف این مکمل مشورت نمایید.
‎-در صورت فراموشی یک نوبت دارو، به محض یادآوری مصرف نمایید مگر اینکه به زمان مصرف بعدی نزدیک باشید در این صورت از مصرف دوز فراموش شده بپرهیزید همچنین از دو برابر کردن مقدار دارو در نوبت بعدی خودداری کنید.

‎عوارض جانبی ویتامین D3‎-در صورت بروز علائم حساسیت مانند لکه های پوستی، خارش، کهیر، تورم، تب، خس خس سینه و تنگی نفس، تغییر در صدا، ورم لب، پلک ها، صورت، زبان یا گلو و به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎-علائم مسمومیت با مصرف بیش از حد مورد نیاز ویتامین د شامل احساس ضعف و بی حالی، گیجی، احساس خستگی شدید، سردرد، معده درد و سؤهاضمه، یبوست و درد های استخوانی می باشد در صورت بروز این علائم ویتامین د را قطع و به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎-در صورت بروز سرفه های مزمن، مشکل در بلع، ضربان قلب بالا و هرگونه خستگی غیر عادی به پزشک خود مراجعه نمایید.

‎شرایط نگهداریفرآورده حاوی ویتامین د را طبق شرایطی که روی بسته قید شده است نگهداری نمایید. با این حال عموما ویتامین ها به علت خاصیت اکسید شوندگی  (آنتی اکسیدان بودن) باید در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید، گرما یا سرمای شدید قرار گیرد.

ویتامین D3 برای اطفالکپسول نانو دی

Reference: www.webmd.com 

دانش &gt پزشکی – در اغلب افراد بالغ، مصرف ویتامین دی‌ تاثیر چندانی بر تراکم املاح و مواد معدنی استخوان ندارد و استفاده گسترده از آن برای جلوگیری از پوکی استخوان تقریبا بی‌فایده است.

مجید جویا: گروهی از پژوهشگران دریافته‌اند که در اغلب افراد بالغ، مصرف قرص‌های ویتامین دی‌ تاثیر چندانی بر تراکم املاح و مواد معدنی استخوان ندارد و استفاده گسترده از آنها برای جلوگیری از پوکی استخوان تقریبا بی‌فایده است.

به گفته این پژوهشگران، با محدود کردن تجویز این قرص‌ها و دادن آنها به افراد سالمند که احتمالا کمبود ویتامین دی دارند؛ مثلا آنهایی که اصلا در معرض خورشید قرار نمی‌گیرند؛ سازمان‌های بهداشت می‌توانند مقداری از بودجه خود را آزاد کرده و آن را در جاهای ضروری‌تر صرف کنند.

به گزارش دیلی تلگراف، سازمان بهداشت انگلیس در حال حاضر از 8 میلیون پوند در هر سال را برای داروهای مبتنی بر ویتامین دی صرف می‌کند؛ که تا حد عمده‌ای برای جلوگیری از شکستگی‌ استخوان‌ها در افراد سالمند استفاده می‌شود؛ ولی البته برای درمان بیماری‌های دیگر هم می‌توان از آن استفاده کرد.

این پژوهشگران نتایج 23 تحقیق قبلی را که با محوریت ارتباط بین قرص‌های ویتامین دی و چگالی استخوان انجام گرفته بود  ررسی کردند، که شامل 482 نفر بزرگ‌سال سالم با سن متوسط 59 سال بودند. این بررسی نشان داد که در پژوهش‌های قبلی هیچ بهبودی در تراکم استخوان ران، ستون فقرات، بازو و تمامی استخوان‌‌های بدن ایجاد نشده است. تنها مورد قابل توجه، یک افزایش کلی .8 درصدی تراکم استخوان در بالای استخوان ران بود که به گفته این گروه از دانشمندان، چنین تغییر کوچکی بعید است که هیچ اثر بالینی بر بهبود سلامتی داشته باشد.

پروفسور این رید در دانشگاه اوکلند نیوزلند که سرپرستی این تحقیق را به عهده دارد، می‌گوید: «اغلب بزرگسالان سالم به قرص‌های ویتامین دی نیاز ندارند. داده‌های ما نشان می‌دهند که هدف‌گیری قرص‌های ویتامین دی با دوز پایین تنها برای افرادی که احتمالا دچار کمبود این ویتامین هستند؛ می‌تواند منجر به آزاد شدن منابع ضروری شود که می‌توان از آنها در جای دیگر و به نحو بهتری در حوزه بهداشت عمومی استفاده کرد».

دکتر آلیسون تدستون؛ سرپرست بخش رژیم و چاقی در مرکز سلامت عمومی انگلیس می‌گوید: «توصیه کنونی دولت در مورد قرص‌های مکمل ویتامین دی؛ در راستای اجتناب از پوکی استخوان نیست».

او همچنین می‌افزاید که یک بازنگری در توصیه‌های رژیمی در مصرف ویتامین دی برای همه اقشار جامعه و طیفی از بیماری‌ها شامل پوکی استخوان در دست اقدام است، و انتظار می‌رود که در سال آینده تکمیل و اعلام شود.

53271

سلام.
تحقیقات جدید حاکی از این است که خوردن مکمل های ویتامین دی در دوز 1 به اندازه دوزهای پایین تر اثربخشی نداشته و برای جلوگیری از پوکی استخوان نیز در بالغین تأثیر چندانی ندارد. بلکه دریافت مکمل ویتامین دی به همراه 8 تا 12 میلی گرم کلسیم روزانه می تواند اثربخش باشد؛ ناگفته نماند که این اثربخشی طی 23 آزمایش صورت گرفته از 482 نفر (که 92% آنها را بانوان با میانگین سنی 59 سال تشکیل می دادند) نشان داد که استفاده از این ترکیب به حفظ سلامتی استخوان های ناحیه لگن کمک کرده است اما در سایر شکستگی ها اثربخشی لازم را نداشته است.

سلام اعظم هستم من ی پسر دارم 11 سالشه کمبود ویتامین د س داره چند بار بردم دکتر ولی اصلا فایده ای نداره نمیدونم چیکار کنم تورا خدا اگه راه حل پیدا کردین کمکم کنید ممنون

میگن یکی از دلایل بیماری ام اس کمبود ویتامین دی هست.

خیر . کمبود ویتامین ب12 باعث این امر میشه

وای ویتامین دی خیلی منو اذیت کرد، یه ورق خوردم، اول یه کم خارش داشتم، فکر نمیکردم مال این باشه بعد کم کم شد کهیر، روی سینه، پا و دستام کهیرهای وحشتناکی میزدم، خارشش دیوانه وار بود، قرص رو قطع کردم، یک هفته بعد حمله کهیرها دست از سرم برداشت. واقعا بد بود. همون آفتاب بهتره به نظرم. هنوز پاهام جای خاروندن هاش رو داره.

پس چي بخوريم؟!

آفتاب

اما برای بعضی بیماریها مثل لوپوس آفتاب میتونه خیلی گرون تموم بشه تکلیف اونا چیه پس؟

بله تماس مستقيم با افتاب نه تنها در مورد برخي بيماري هاي پوستي حساس به نور مثل لوپوس مضر است بلكه عامل شناخته شده ابتلا به سرطانهاي پوستي است. اين در واقع چالشي پيش روي طب مدرن است ايا بايد از افتاب به قيمت كمبود ويتامين دي پرهيز كرد؟ در مورد افراد سالم پاسخ سخت است ولي در مورد بيماران لوپوسي به نظر مكمل ها منطقي ترند چون افتاب باعث تشديد بيماري مي شود. خصوصا كه اين افراد غالبا كورتون خوراكي مصرف مي كنند كه خود دليل ديگري براي مصرف مكمل ويتامين دي است.

اقایان ولی خوردن ویتامین دی منافع دیگری بغیرازپوکی استخوان داردکه این باسوادادرگزارششئن ننوشتند یکجانبه ننویسید

من 25 سالمه کمبود ویتامین د داشتم یه دوره قرص مصرف کردم برطرف شد . افراد بالغ منظورت چند ساله؟


نون قندى


هی روزگار

در تقریباً تمامی مراحل حیات انسان از بستن نطفه در رحم تا آخرین روزهای زندگی، سلامتی و خوشحالی انسان به ویتامین دی بستگی دارد. نه تنها پوکی استخوان بلکه مجموعه ای از بیماری ها از سرطان گرفته تا ام اس و دیابت تا بیماری قلبی-عروقی، همه به نحوی با کمبود ویتامین دی از سوی این یا آن موسسه تحقیقات پزشگی در ارتباط قرار گرفته اند. یک نکته اما در این بحث بسیار حائز اهمیت است. کمبود ویتامین دی مسئله ای ست که با موقعیت جغرافیایی و نژادی/ژنتیک فرد در ارتباط مستقیم است. در وحله اول میزان تابش آفتاب بر بدن – البته بطور مرتب و روزانه و نه یک هفته کنار دریا و سه ماه در ساختمان در بسته- حداقل نیم ساعت در روز. و دوم توان ژنتیک انسان برای تبدیل نور خورشید در پوست به موادی ست که بعدا در کبد به ..

. ویتامین دی مبدل شوند. بطور مثال از یک سو مردم سفید اروپای شمالی و مرکزی بخاطر کمبود آفتاب – بویژه در زمستان – دچار عوارض هستند و از سوی دیگر مردم افریقای سیاه، چین و هند در اثر ضایعات زنتیکی با وجود تابش فراوان. سوپلیمنت ها اثر محدود و یا بعضا ثابت نشده ای دارند. بهترین حالت در اختیار مردم “هلال حاصلخیز” می باشد که از جنوب غربی ایران شروع میشود و از جنوب عراق، سوریه، لبنان گدشته به قلسطین و اسرائیل ختم میشود. و بهمین خاطر هلال حاصلخیز است. خوردن مکمل های ویتامین دی کمک چندانی نیست اگر هم باشد برای مردم اروپا و افریقا و چین و هند. اگر شانس زندگی در هلال حاصلخیز را ندارید محصولات درختی و سیفی آنجا، افتاب و زمین و آب را در خود ذخیره کرده اند.

لطفا اخبار علمي را با دقت منتشر كنيد، خصوصا در حوزه پزشكي. اين مقاله نشان مي دهد مكمل ويتامين دي تاثيري در پوكي استخوان خصوصا در بالغين سالم ندارد. اما مطالعات گسترده ديگري وجود دارد كه نشان مي دهد در بسياري جوامع كمبود ويتامين دي بسيار شايع است و خصوصا مي تواند با ابتلا به برخي سرطانها يا حتي بيماري هاي خود ايمن نظير ام.اس ارتباط داشته باشد. اين يك بخث دقيق و جديد علمي است و انعكاس ان با اين تيتر ژورناليستي باعث انحراف اذهان مي شود. حتما با پزشك خود در خصوص انجام ازمايش تعيين سطح ٢٥ هيدروكسي ويتامين دي در خون و دريافت مكمل در صورت نياز مشورت كنيد.

آغا من نمیدونم چرا همیشه خسته و بی حالم، اعصابم خیلی ضعیفه، حافظه ام به شدت کم شده، حوصله خیچ چیزیو ندارم، شبا خوابای ترسناک میبینم، موهای شرم مثل سیم ظرف شویی خشک و شکننده ست. خیلیا میگن کمبود ویتامین داری ولی خداییش همه چی میخورم.دکترا که تشخیص نمیدن. تو اینترنتم که واسه هر ویتامین و ماده معدنی و اینا اونقدر مقاله نوشتن که آدم گیج میشه.از انواع مختلف ویتامین ب گرفته تا ویتامین ای و د ، یا موادی مثل منیزیوم و ید و آهن و . یکی هست که یه زمونی مثل من بوده و الان حالش خوب شده باشه؟ چی مصرف کردین، کدوم ویتامین، چه آزمایشی دادین؟ واقعا یکی هست به طور تجربی خودش یا یکی از آشناهاش درمان بشه؟ منتظر نظراتتون هستم . ممنون.

سلام ، به یک متخصص طب سنتی باتجربه مراجعه کنید . شاید مزاجتون بهم ریخته . حرفمو جدی بگیرید.

سلام شرایط من مثل شماست. دکترا بهم گفتن مشکل کمبود اهن وکم خونی. وکمبود ویتامین dcداری.داروتجویز کردن ولی هیچ فایده ای نداشته.

به دکتر روان پزشک خوب مراجعه کنید. که با چکاپ کامل مشخص میشه مشکلتون چیه

آزمایش تیرویید بدین. حتمن. آزمایش خون ساده است. کم دقتی نکنید. من به مدت سه سال به این علایم اهمیت ندادم و الان متاسفم. علایمتون به کم کاری تیرویید خیلی نزدیکه

آزمایش تیروید بدید من هم مثل شما بودم حالا چند وقتی هست متوجه شدم تیروید دارم

قطعا آزمایش تیروئید انجام بدید

ویتامین دی درچه چیزای از مواد عذابی وجود دارد

سلام من پسری هسم 16 ساله که به کمبود ویتامین دی دچار شدم.ایا کمبود میتامین دی پلاکت خونو پایین میاره لطفا کمکم کنید

اطلاعات دقیق ندارین مطلب ننویسین.قرص و کپسول ویتامین دی خیلی هم مفیده بستگی به طریقه مصرف .داره نباید با کلسیم مصرف بشه یا خیلی چیزایه دیگه که اگه رعایت بشه نتیجه خوبی داره .البته آمپولش خیلی بهتره اگه کمبود ویتامین دی فرد شدید باشه

سلام من یه دختر ۴ ساله دارم و دکتر گفته کمبودویتامین د داره قرص تجویز کرده باید چکار کنم

سلام من سی سالم و زانو هام بخصوص هنگام نشستن پشت صندلی درد میکنن تمام ازمایشات روماتیسم و دادم و عکس ام ار ای هم گرفتم همه خوب بودن فقط ویتامین د پایین بود هفت واحد حالا میگن شاید از همین باشه آیا کسی با تجربه مشابه هست؟

قرص ويتامين دي روزي ١عدد خرده شود وكر نه مضر است

این سایت عالیه

سلام تورخداکمکم کنید کمبود ویتامین دی دارم دکتر قرض ویتامین دس داده مصرف میکنم انگشت های دست قفل میشود قبلا هم ارتروز کمر داشتم ستم 59 سال است

ویتامین د فایده داره

فایده نداره

سلام من 29 سالمه وتازه یه کودک 7 ماهه دارم وخیلی از درد زانو و دستها و کمرم رنج میبرم به طوری که نمیتونم زیاد بچمو بغل کنم کمبود کلسیم ود3 دارم ایا میتونم دوتا قرص رو باهم بخورمممنون اگه کمک کنید

سلام.مکمل های شیمیایی خوب هستن ولی زیادشون ضرر داره.رژیم غذاییتون رو اصلاح کنین.از ماهی و کنسرو تن ماهی و ، لبنیات به خصوص کشک و قارچ حتما استفاده کنین. روغن ماهی و روغن کنجد سرشار از ویتامین دی هستن.

خیلی خوب بوداستفاده کردیم.

پست الکترونیک

آدرس وب سایت و یا وبلاگ

نظر شما
/7

₳ ​
฿ ​
₵ ​¢ ​₡ ​₢ ​
$ ​₫ ​₯ ​
₠ ​€ ​
ƒ ​₣ ​
₲ ​
₴ ​
₭ ​
₺ ​
ℳ ​₥ ​
₦ ​
₧ ​₱ ​₰ ​£ ​
៛ ​₽ ​₹ ₨ ​
₪ ​
৳ ​₸ ​₮ ​
₩ ​
¥

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *