خواص قرص لاغری چای سبز

خواص دارویی و گیاهی

این قرص‌ها در صورتی که تنها حاوی گیاه چای سبز باشند، دقیقا همان خاصیت چای سبز را دارند و می‌توانند به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و روند جذب چربی‌ها را در بدن کاهش دهند. مصرف این قرص‌ها نیز مانند چای سبز باید بر اساس قاعده باشد، زيرا زیاده‌روی در مصرف این قرص با وجود آنکه گیاهی و طبیعی است می‌تواند همان عوارض چای سبز را داشته باشد.

قرص چای سبز به علت دارا بودن پلی فنول‌ها و کاتشین‌ها، در محافظت سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد موثر بوده و یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد. قرص چای سبز و کپسول‌های چای سبز به عنوان کنترل کننده و کاهش دهنده پرفشاری خون و کاهش چربی خون (کلسترول) توصیه می‌گردد. همچنین به علت خاصیت گرمازایی موجب سوخت و ساز کالری و نهایتا کاهش وزن و لاغری می‌شود.

این مکمل‌های غذایی ماده انبساط عروقی خون را بهبود بخشیده و موجب آرامش خاطر می‌گردد. چای سبز یا قرص چای سبز و کپسول‌های مکمل حاوی پودر این چای، همانند خود چای سبز موجب کاهش چربی‌های بد خون (LDL) و تری گلیسریدها شده و بالعکس موجب افزایش چربی‌های خوب خون (HDL) که برای بدن مفید می‌باشند می‌گردد، همچنین بدن را در مقابل اکسیداسیون چربی‌ها و تجمع آنها محافظت می‌نماید.

 

مصرف قرص‌های رژیم لاغری چای سبز در بیمارانی‌ که بدلیل بیماری خویش هر یک از داروهای زیر را مصرف می‌نمایند بدلیل بروز تداخلات دارویی بایستی تحت نظر و صلاحدید پزشک معالج صورت پذیرد:

در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که نوشیدن چای سبز یا مکمل‌های حاوی آن همراه با بره غذایی برای کنترل میزان مصرف کربوهیدرات‌ها و ورزش را می‌توان به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام برد. بسیاری از محققان و متخصصان تغذیه معتقدند که چای سبز جایگزین مناسبی برای چای سیاه است.

گروه سلامت ستاره

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

قرص کاهش وزن گرین تیدین حاوی عصاره چای سبز و گیاهان دارویی است که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کنند. معمولاً با افزایش سن، قند خون هم کم‌کم بالا می‌رود، خصوصاً اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم. وزن به‌مرورزمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می‌یابد. مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز می‌تواند از بروز دیابت جلوگیری کند. چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب‌مروارید و بیماری‌های کلیوی به طرز معجزه‌آسایی جلوگیری کند. به نظر می‌رسد ‌اصلی‌ترین مکانیسم، ‌مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده (آنزیم مسئول هضم نشاسته) است. با مهار شدن فعالیت این آنزیم، نشاسته با سرعت بسیار آهسته‌ای می‌شکند و درنتیجه قند خون با سرعت کمی بالا می‌رود. مصرف چای به همراه یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات منجر به کاهش سرعت رها شدن گلوکز و کاهش جذب آن می‌شود و به این وسیله از ترشح انسولین جلوگیری می‌کند.


قرص گرین تیدین فرآورده‌ای گیاهی است که از 5 میلی‌گرم پودر برگ چای سبز غنی‌شده با عصاره ، استانداردشده بر مبنای 5 میلی‌گرم پلی فنل تام ، 2میلی‌گرم دانه شوید و 2میلی‌گرم دانه زیره سبز تهیه‌شده است .برگ چای سبز (Camellia Sinensis) دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی زیر می‌باشد :

در 29 بررسی کلینیکی انجام‌شده بر روی 68242 نفر ، نشان داده‌شده است که مصرف برگ چای سبز دارای اثرات مثبت در سلامت قلب و عروق ، سرطان ، کنترل چاقی و سلامت روده‌ها می‌باشد . با توجه به آزمایش‌ها کلینیکی ارائه‌شده بر روی چای سبز ، قرص گرین تیدین دارای اثرات آنتی‌اکسیدان و ضد سرطان معده ، روده کوچک ، کولون ، پانکراس و سرطان سینه می‌باشد . اثرات آنتی‌اکسیدانی چای سبز شش برابر چای سیاه، و از ویتامین C , E و کاروتنوییدها می‌باشد. مطابق بررسی‌های انجام‌شده خاصیت ضد سرطانی این دارو وابسته به خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد تکثیر سلولی پلی فنل ها ، خصوصاً اپی گالوکاتشین دانسته شده است . پلی فنل ها با بلوکه کردن تشکیل درون‌زایی نیتروزامین و آمین های هتروسیکلیک و هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای و نیز کاهش تخریب DNA ، ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند . این دارو همچنین باعث ممانعت و درمان اسهال باکتریایی (Clostridial diarrhea) و رشد باکتری‌های مفید در فلور میکروبی روده می‌گردد . در مطالعه بر روی حیوانات ، خواص ضدالتهاب آن در درمان کولیت به اثبات رسیده است . قرص گرین تیدین با داشتن خواص ترموژنیک ( افزایش سوخت و ساز سلولی ) موجب کاهش و کنترل وزن می‌گردد . در یک آزمایش کلینیکی معلوم گردید که با مصرف روزانه 4 نوبت 5 میلی‌گرمی چای سبز بعد از 15 روز 1.7 کیلوگرم و بعد از 3 روز 2.9 کیلوگرم کاهش وزن به همراه کاهش کلسترول تام و تری گلیسیرید ( بدون کاهش (HDL ایجاد می شود . شوید و زیره در درمان نفخ و سوءهاضمه کاربرد دارند و دارای اثرات مدر ،کاهش دهنده وزن ، چربی و قندخون بوده و با وجود خاصیت ضد میکروبی ، بر عفونت‌های میکروبی اندام گوارشی نیز مؤثر می‌باشند .

بزرگسالان : روزی 3 بار، هر بار 1 تا 2 قرص ، با غذا ( ابتدا با دوز کمتر شروع کرده و در صورت نیاز به حداکثر مجاز افزایش دهید ).




قرص های گرین تیدین در دمای کمتر از 3 درجه سانتی‌گراد , دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

** هشدار و توجه جدی **
این مطلب با توجه به توضیحات سازنده و صرفا جهت اطلاع بازنشر شده و مجله دلگرم هیچگونه مسئولیتی در قبال ادعاهای سازنده و منبع این مقاله ندارد , برای تهیه هر نوع دارویی ( گیاهی یا غیره ) , ابتدا لازم است صحت مجوز سازمان غذا و دارو را در محصول مربوطه بررسی کنید.



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

چای سبز نوشیدنی سلامتی

توسط
hani
·
منتشر شده فوریه 9, 217
· بروزرسانی شده می 13, 217

شاید شما هم جزء افرادی باشید که فرصت طبخ چای سبز را ندارید و ترجیح می دهید از قرص آن استفاده کنید.

بدون شک یکی از دغدغه های شما اثر بخشی این محصول و سالم یا ناسالم بودن آن است.

در این مقاله مهمترین نکته ای که برای خرید قرص چای سبز باید مدنظر داشته باشید را به شما نشان خواهم داد.

در حالت عادی از آب برای این کار استفاده می شود.

در این مورد تنها موادی که در آب قابل حل هستند مانند : پلی فنل هایی با قطبیت بالا، ال تیانین، کافئین و کاتکین از برگ ها استخراج می شوند.

طبخ چای سبز با آب روشی است که هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است.

 اما مشکل هنگامی شروع شد که بعضی تولید کنندگان برای سود از حلال های آلی کمک گرفتند.

جداسازی حلال های آلی از مواد استخراج شده به انرژی کمتری نیاز دارد و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. در نتیجه قرص ها با قیمت ارزان تری روانه بازار می شوند و فروش بیشتری دارند

حلال های آلی نسبت به حلال های معدنی یعنی آب قطبیت کمتری دارند و به همین دلیل پلی فنل هایی که قطبیت پایین تر و وزن مولکولی بالاتری دارند را در خود حل می کنند.

این پلی فنل ها در کار میتوکندری ها که نیروگاه تولید انرژی در بدن هستند و وظیفه سوخت و ساز غذا و تبدیل آن به انرژِی را بر عهده دارند اختلال ایجاد می کنند. این موضوع می تواند به کبد آسیب جدی وارد نماید

.تا کنون تولید محصول چندین برند در آمریکا و اروپا به علت استفاده از این حلال ها متوقف شده است.

به عنوان مثال عرضه محصولات برند EXOLISE در سال 23 در فرانسه و اسپانیا و HYDROXYCUT در سال 29 در آمریکا ممنوع شد

البته برندهایی نیز وجود دارند که از آب استفاده می کنند و به همین دلیل قیمت محصولات آنها نیز بالاتر است.

پس قبل از خرید قرص چای سبز در مورد برند مورد نظر خود تحقیق کنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

خواص چای سبز

مدیتیشن چای و نقش آن در افزایش قدرت تمرکز و راندمان کاری

8 ژوئن, 217

دانستنی های چای سبز

چای سبز و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

امواج مغزی چیست و چای سبز چه تاثیری بر آن دارد؟

9 فوریه, 217

لاغری با چای سبز

چای سبز و لاغری – حقایق مهمی که باید بدانید

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

ال تیانین – بهترین داروی گیاهی برای آرامش اعصاب

9 فوریه, 217

لاغری با چای سبز

میزان مصرف چای سبز در روز برای لاغری چقدر باید باشد؟

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

ال تیانین – بهترین داروی گیاهی برای آرامش اعصاب

9 فوریه, 217

دانستنی های چای سبز

چای سبز و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

چای سبز چگونه به بیماران دیابتی کمک می کند؟

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

مدیتیشن چای و نقش آن در افزایش قدرت تمرکز و راندمان کاری

8 ژوئن, 217

تی اسپرینگ © 217. حق کپی رایت محفوظ است

نیرو گرفته از  – طراحی شده با قالب هیومن


We’re sorry,

We apologize for the inconvenience.
Please try clicking your browsers ‘back’ button or try reloading the home page.

.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *