خواص قرص فولیک اسید قبل از بارداری

ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم.

در مقاله ای با عنوان تغذیه قبل از بارداری به نکاتی در باره تغذیه قبل از بارداری برای زنان و مران پرداختیم.در این مقاله ویتامین های لازم قبل از بارداری را با هم مرور می کنیم.ویتامین‌ها نقش موثری در بره غذایی و تغذیه قبل بارداری دارند.در عین حال هم برای زن و هم برای مرد مهم هستند.با اینکه مصرف مکمل های ویتامینی جایگزین کاملی در برای تغذیه قبل بارداری نیست،با این حال برای اقدام به باردار شدن یکی از ملزومات است.

مصرف ویتامین‌ها نیز باید تقریبا سه ماه قبل از اقدام برای بارداری شروع شود.چرا که تخمک‌ها از سه ماه مانده به آزاد شدن شروع به بلوغ و رشد می کنند.اگر در روز های اول بارداری هستید و هنوز از ویتامین‌ها استفاده نمی کنید، حتما به پزشک مراجعه کنید.حالا با هم بررسی می کنیم که قبل از بارداری برای باردار شدن چه ویتامین‌هایی باید بخوریم.

در باره اسید فولیک ( Folid acid ) که به فولات هم معروف است در مقاله “اقدام به بارداری کمی حرف زدیم.اسید فولیک که با های فولات و فولیک‌اسید هم شناخته می شود، نوعی از ویتامین B است.(ویتامین B9)اسید فولیک  ( Vitamin B9) در فعالیت های بدن انسان تأثیرات فراوانی می گذارد.شاید بتوان گفت از مهم‌ترین و موثرترین ویتامین‌هایی است که قبل از بارداری باید مصرف شود.

این قهرمان از بروز مشکلات مغزی و عصبی جنین جلوگیری می کند.همچنین با به وجود آوردن سلول های قرمز خون (گلبول قرمز) لوله عصبی جنین را می بندد.کمبود اسید فولیک در سه ماه اول بارداری می تواند برای جنین بسیار خطرناک باشد.در نتیجه از چند ماه قبل از اقدام برای بارداری اسید فولیک دارویی است که برای بارداری باید بخورید.خواص قرص فولیک اسید قبل از بارداری

مقدار توصیه شده اسید فولیک برای زنانی که در سن باروری هستند ۴۰۰ میکرو گرم در روز است.اسید فولیک از مشکلات احتمالی که برای جنین پیش می آید جلوگیری می کند:

همچنین برای جلوگیری از بیماری های زیر مفید است:

در سلامتی خون و سیستم عصبی بدن انسان مؤثر است و بدن انسان را در مقابل بیماری های قلبی، نقص های مادرزادی، پوکی استخوان و سرطان مقاوم می کند.در ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم اسید فولیک بسیار مهم و ضروری است.

هر دارو یا ویتامینی که مصرف می کنید باید با دستور و مشورت پزشک باشد.با این حال مصرف زیاد فولیک اسید مشکل خاصی را به وجود نمی آورد چرا که اضافه‌ی آن از بدن دفع می شود.

بهترین زمان مصرف اسید فولیک را پزشک شما به شما می گوید.معمولا داروها را با رعایت حد فاصله نیم ساعت مصرف کنید.بهتر است ۱ ساعت بعد و قبل خوردن اسید فولیک چای و لبنیات نخورید.اگر قبل یک ساعت قبل از خواب قرص اسید فولیک را همراه با یک لیوان آب پرتقال میل نمایید تاثیر بهتری خواهد داشت و مانع حالت تهوع می شود.

اگر دوست دارید می توانید (علائم بارداری قبل از پریود)  را مطالعه کنید.همانطور که می دانید مغز و نخاع جنین در هفته های آغازین بارداری شکل می گیرند و ساخته می شوند،اسید فولیک در رشد و شکل گیری مغز و نخاع جنین تاثیر مثبت داشته و تا حدی ضروری است. پس بهتری است قبل از بارداری این ویتامین را بخوریم.

ویتامین ث ( Vitamin C) نیز هم برای زنان و هم برای مردان باید در زنجیره تغذیه قبل بارداری قرار گیرد.این ویتامین از ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم و برای زن و مرد بسیار مهم و تاثیرگذار است.مصرف ویتامین‌ث برای زنان قبل از بارداری باعث افزایش ترشح هورمون‌ها می گردد.در مردان نیز موجب افزایش اسپرم و پذیرش اسپرم‌ها از جانب تخمک‌ها می شود.

دی‌ان‌ای DNA اسپرم را قوی تر کرده و باعث محافظت و قوی شدن اسپرم می شود.این ویتامین تحرک اسپرم را کرده تا بتواند به راحتی مسیر خود را به طرف تخمک و لقاح ادامه دهد.ویتامین ث همچنان از اختلالات کروموزومی در نوزاد و سقط جنین جلوگیری می کند.

میران مصرف ویتامین ای (vitamin E) برای افراد بزرگسال در هر روز ۱۵ میلی گرم است.مصرف این ویتامین قبل بارداری برای خانم های باردار تقریبا همین اندازه مصرف می کنند اما در دوران شیر دهی به ۱۰ میلی گرم در روز می رسد.

ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم: ویتامین  ( Vitamin E ) ( ویتامین ای)هم مانند ویتامین ث برای تغذیه مرد و زن در  قبل از بارداری مهم است.ویتامین E از DNA اسپرم محافظت می کند، این ویتامین همانند یک آنتی اکسیدان خوب و عالی در بدن انجام وظیفه می کند.ویتامین E در صورتی که در تغذیه قبل بارداری زنان قرار گیرد باعث تنظیم دوران تخمک گذاری می شود.

در نتیجه زن می تواند به راحتی دوران تخم گذاری خود را تشخیص داده و اقدام به بارداری کند.پس ویتامین E هم جز غذاهایی است که قبل از بارداری باید مصرف کنیم.بر اساس آخرین تحقیقات مصرف همزمان ویتامین E و D3 باعث افزایش چشمگیر احتمال باربری می شود.

مصرف vitamin E قبل از بارداری باعث خون رسانی به اندومتر رحم شده و احتمال لانه گزینی تخمک بارور شده یا همان جنین را بسیار می کند.فراموش نشود که مصرف ویتامین E توسط مردان احتمال باروری را به شدت افزایش می دهد.

ویتامین های قبل بارداری

یکی دیگر از ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم ویتامین ب ۱۲ است.برای تنظیم و تعادل بین تستوسترون و LH و FSH ویتامین B12 ضروری است.ویتامین B12 که در آب محلول است در حالت طبیعی در فراورده‌ها و محصولات حیوانی مانند پنیر و گوشت و تخم مرغ و شیر و غیره بافت می شود.

این ویتامین به تشکیل سلول های قرمز خون زنان باردار، و ترکیب DNA و سیستم عصبی آنها کمک می کند.در صورتی که از غذاهای آماده و فست فود استفاده می کنید و یا سیگار می کشید، احتمالا شما دچار کمبود وبتامین B12 هستید.ویتامین B12 نیز باعث افزایش تعداد اسپرم ها می شود.

کمبود ویتامین ب ۱۲ در بارداری ممکن است باعث به خطر افتادن سیستم متابولیک نوزاد شود.خانم‌هایی که در رژیم غذایی خود از این ویتامین استفاده نمی کنند باعث افزایش احتمال زایمان زود رس می شوند.

برای آرامش و احساس خوب آهنگ بی کلام خوب گوش دهید. برای گوش دادن روی آهنگ بارداری کلیک کنید.

ویتامین‌هایی که قبل از بارداری باید مصرف کنیم:خانم‌هایی که قصد دارند باردار شوند حتما باید به مقدار لازم ویتامین ب‌۶  (Vitamin B6) مصرف کنند.این ویتامین نیز به چرخه تخمک گذاری کمک شایانی می کند.پرولاکتین در بدن زنان باعث نظم شدن روند تخمک گذاری می شود.

ویتامین B6 پرولاکتین موجود در بدن خانم‌ها را کاهش می دهد که منجر به منظم شدن چرخه تخمک گذاری می شود.این ویتامین ترشح‌هایی که میزان قند بدن را تنظیم می کنند را بهبود می بخشد.در دوران بارداری ویتامین B6 ویار صبحگاهی را تا حد بسیار زیادی از بین می برد.

همیشه سعی کنید از مواد غذایی طبیعی و تازه استفاده کنید،اگر نیاز به منابع یا داروی خاصی داشتید بعد از انجام آزمایشات قبل بارداری در مرحله چکاپ، پزشک حتما به شما اطلاع می‌دهد.منابع: ویکی‌پدیا و وب سایت توراهی

سلام.من سی و شش سالمه و تازه میخوام اقدام به بارداری کنم میخوام اسید فولیک بخورم تا سه ماه اهن رو هم هر شب میخورم مشکلی نداره؟؟؟؟

عزیزم خوردن آهن در شب باعث یبوست میشه که خود یبوست بعدا ممکنه همورویید ایجاد کنه.قرص آهن رو قبل از ظهر یا عصر بخورین. خوردن اسید فولیک عالیه.من بهتون ورزش های سبک و یک تست کامل هم پیشنهاد میکنم

سلام و درود اوایل مهر ماه جنین 8 هفته ام را به علت عدم رشد و تشکیل قلب سقط کردم . دو سوال دارم.1. آیا اوایل دی ماه اقدام کنم مناسب است؟ 2. هنوز به طور مرتب مکمل خاصی مصرف نمیکنم. اگر شروع کنم یک ماه کافیست؟ دکترم برای دفعه قبل خیلی بهم قرص مکمل داد: کلسیم، آیزن پلاس (آهن)، یدوفولیک، مولتی پریناتال، ویتامین d، و امگا3. خیلی وقتا نمیتونستم همه رو بخورم و بهم فشار می اومد واسه همین بعضی ها رو میخوردم. دیدم رو نسبت به مکمل عوض کرد. فکر میکنم همین قرص های زیادی جنین رو از بین برد. شاغل هستم و لاغرم. بی نهایت ممنونم

سلام و سپاس بابت سوالتون! پیام شما برای متخصص بارداری ارسال شد و بزودی پاسخ در همینجا قرار خواهد گرفت. برای شما سلامتی و خوشبختی آرزومندم.

پاسخ مشاور: ۳ ماه بعد سقط جنین میتوانید اقدام به بارداری بفرمایید. بهتره ۳ ماه قبل اقدام به بارداری جهت مشاوره و دستور آزمایشات قبل بارداری خدمت استاد حنطوش زاده «بلوار کشاورز» تشریف بیاورید و قرص یدوفولیک و مولتی ویتامین بدون آهن اسوه از ۳ ماه قبل بارداری باید شروع بفرمایید روزی یکی.

سلام من ٦ماه پيش به قصد باردار شدن تحت نظر پزشك شروع به خوردن٣ماه قرص اسيدفوليك و قرصD3 كردم كه ٣ماه پيش دوره ي آنها به اتمام رسيد ولي و تصميم به بارداري نگرفتم بنظر شما آيا نياز هست تا ١ماه ديگه كه قصد بارداري دارم شروع به خوردن مجدد اين قرص ها كنم

سلام بر شما فقط فولیک اسید کافی است و ویتامین D3 نیاز نیست

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال

اشتراک در خبره توراهی: مطالب مفید سایت بارداری

ویدئو، عکس و مطالب جذاب در رابطه با و نوزاد را در شبکه‌های اجتماعی توراهی دنبال کنید.

دانشه فرزند: مصرف اسید فولیک در دوران پیش از بارداری و در حین بارداری اهمیت فراوانی دارد. اسید فولیک برای ساختن مواد ژنتیکی لازم است، این اسید هم چنین در پیشگیری از فتق نخاعی نیز موثر است. پس حداقل باید از سه ماه قبل از بارداری مصرف آن را آغاز نمایید.

اسید فولیک که با عنوان فولات نیز شناخته می شود، یک ماده غذایی در گروه ویتامین B است و از آن جایی که در بدن ذخیره نمی شود و در زمان بارداری چندین برابر از زمان غیر بارداری از بدن دفع می گردد، نیاز به مصرف روزانه آن ضروری می باشد.

اسید فولیک به ساخت سلول های خونی سالم کمک می کند و فقدان آن باعث نوعی کم خونی یا آنمی می گردد و هم چنین باعث جذب آهن در بدن می شود. از این رو متخصصین مصرف این ماده را در دوران پیش از بارداری لازم دانسته اند. در ضمن این ماده مغذی در جلوگیری از نواقص مادر زادی و طناب نخاعی اهمیت بسیار زیادی دارد. کمبود اسید فولیک، قبل از بارداری و هم چنین سه ماهه اول بارداری موجب آسیب رساندن و ضایعه لوله عصبی جنین و زایمان زود رس می گردد. از آن جایی که بسته شدن لوله عصبی در جنین قبل از آگاهی شما از بارداری تان اتفاق می افتد، شروع مصرف مکمل اسید فولیک قبل از بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد.

نکته: قرص های ضد بارداری و دیگر دارو ها مانند آسپیرین و دارو های سو هاضمه و نیز الکل، میزان اسید فولیک خون را کاهش می دهند.

به عقیده متخصصین، مصرف روزانه یک مکمل 4 میکرو گرمی اسید فولیک به طور طبیعی در مولتی ویتامین ها یا قرص های جداگانه برای زنان در سن باروری لازم است و هم چنین بدن باید از طریق غذا هایی که حاوی این ماده هستند روزانه حدود 2 میکرو گرم اسید فولیک دریافت نماید. پس در مجموع بدن شما روزانه نیازمند 6 میکرو گرم اسید فولیک می باشد. خواص قرص فولیک اسید قبل از بارداری

راهنمایی: با خوردن دو وعده از غذا های سرشار از اسید فولیک بدن شما 2 میکرو گرم از این ماده را دریافت می نماید.

اسید فولیک در اثر پختن مواد غذایی از بین می رود. بنابراین توصیه می گردد مواد غذایی دارای اسید فولیک، با حرارت کم و بدون آب و به وسیله بخار پخته شود، تا حداکثر ارزش غذایی آن ها حفظ شود. مواد غذایی که سرشار از اسید فولیک می باشد عبارتند از:

هشدار: جگر منبع غنی از آهن و سایر ویتامین ها از جمله ویتامین A می باشد. از آن جایی که مصرف بیش از اندازه ویتامین A موجب بروز ناهنجاری در جنین می گردد، بهتر است خوردن جگر را به هفته ای یک بار محدود سازید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«آمادگی جسمانی»
واقع در بخش
«پیش از بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌ه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4. در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
21-219 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *