خواص دارویی گیاه جینکو

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

جینکو یکی از قدیمی‌ترین گیاهان آسیایی است که خواص شگفت انگیز متعددی دارد. جینکو ضد آلزایمر بوده، برای تقویت حافظه و قوای جنسی مفید است و جلوی سکته‌ی قلبی و مغزی را می‌گیرد. از این گذشته این گیاه پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.

برای آشنایی با این گیاه شگفت انگیز و طریقه‌ی مصرف آن با ما همراه باشید.

خواص دارویی گیاه جینکو

جینکو

جینکو ضد آلزایمر است

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که جینکو قادر است جلوی پیشرفت بیماری آلزایمر را بگیرد و علائم آن را کمتر کنند. البته نتایج پژوهش‌ها گاهاً متضاد از آب در آمده است. به عنوان مثال در سال 28 محققان آمریکایی روی 3 داوطلب بررسی‌هایی انجام دادند و هیچ تأثیر مشهودی از این گیاه برای مقابله با زوال قدرت عقل مشاهده نکردند. اما بر عکس نتایج پژوهش‌های سال 21 نشان می‌دهد که جینکو روی عملکرد قدرت درک ذهنی انسان تأثیر مثبتی می‌گذارد.

روش مصرف

جینکو به صورت کپسول در داروخانه‌ها و عطاری‌ها موجود است. داروهای دیگری نیز وجود دارد که از این گیاه درست شده‌اند. با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم از خواص این گیاه بهره‌مند شوید.

جینکو برای تقویت قدرت جنسی آقایان

از آن جایی که جینکو باعث بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت‌ها می‌شود می‌تواند باعث نعوظ بهتر آقایان شده و به این ترتیب لذت جنسی آن‌ها را بالا ببرد. نتایج یک پژوهش آلمانی که روی 6  مرد انجام شد نشان می‌دهد مصرف روزانه 6 میلی گرم جینکو بعد از دو ماه مشکل زود انزالی آن‌ها را بهبود داده است.

نتایج پژوهش دیگری که در سال 1998 منتشر شد نشان می‌دهد که این گیاه برای رفع ناتوانی جنسی ناشی از مصرف داروهای ضدافسردگی مفید است.

روش مصرف

برای مقابله با مشکلات جنسی می‌توانید از کپسول‌های موجود در داروخانه‌ها یا عطاری‌ها استفاده کنید. توصیه می‌کنیم اول با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

جینکو جریان خون در مویرگ‌ها را تحریک می‌کند و به این ترتیب می‌تواند باعث تسکین وز وز گوش شود

جینکو برای جلوگیری از سکته‌ی قلبی و مغزی

جینکو برای سلامت رگ‌ها مفید است. اول به این دلیل که این  گیاه حاوی ترکیباتی است که به افزایش قطر رگ‌ها کمک کرده و باعث گردش خون بهتری می‌شود. دوم به این دلیل که ترکیبات موجود در این گیاه از انباشته شدن چربی‌ها و جرم‌ها در رگ‌ها که در نهایت به تصلب شرایین منجر می‌شود پیشگیری می‌کند. نتیجه این می‌شود که این گیاه خطر تشکیل لخته و در نهایت سکته‌ی قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

روش مصرف

می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت کرده و از کپسول‌های این گیاه استفاده کنید.

جینکو وز وز گوش را تسکین می‌دهد

وز وز گوش یک حالت آزار دهنده است که معمولاً درمان معجزه آسایی هم ندارد. با این حال یک راه حل ساده دارد: گیاه جینکو.

جینکو جریان خون در مویرگ‌ها را تحریک می‌کند و به این ترتیب می‌تواند باعث تسکین وز وز گوش شود. با وجود اینکه نتیجه‌ی برخی از پژوهش‌ها از بی تأثیر بودن این گیاه حکایت می‌کنند در عوض نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که جینکو برای تسکین وز وز گوش به خصوص اگر کمتر از یک سال از شروع آن گذشته باشد موثر است.

روش مصرف

اگر شما هم از مشکل وز وز گوش رنج می‌برید می‌توانید این گیاه را امتحان کنید. می‌توانید با نظر پزشک، عطار یا داروساز از کپسول‌های جینکو استفاده کنید.

جینکو

جینکو حافظه را تقویت می‌کند

جینکو جریان خون رگ‌ها و حتی مویرگ‌های مغز را تحریک می‌کند و باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه را تقویت می‌کند. نتایج پژوهشی که روی 35 داوطلب بین 3 تا 59 ساله انجام شد نشان می‌دهد که مصرف جینکو به ویژه حافظه‌ی کوتاه مدت را تقویت می‌کند.

روش مصرف

یک قاشق چای‌خوری برگ خشک گیاه جینکو را با یک فنجان آب جوش به مدت 1 دقیقه دم کرده و میل کنید. هر روز 3 فنجان از این جوشانده بنوشید. اگر دو به شک هستید نظر پزشک یا عطار را جویا شوید.

جینکو برای مقابله با بیماری رینود

آیا در فصل سرما انگشتانتان سفید، سرد و بی حس می‌شوند؟ احتمال دارد که دچار اختلالی در گردش خون شده باشید که به آن بیماری رینود می‌گویند. در 9 درصد موارد مسئله‌ی مهمی نیست. اما با این حال بیماری یا پدیده رینود آزار دهند و دردناک است. در این مورد نیز جینکو می‌تواند راه گشا باشد. سازمان جهانی سلامت تأثیر مثبت این گیاه را برای درمان بیماری رینود تایید کرده است.

روش مصرف

برای درمان این پدیده از داروهایی که از جینکو تهیه می‌شود مثل قرص تاناکان استفاده کنید. بهتر است اول با پزشک مشورت کنید.

عوارض مصرف جینکو

معمولاً گیاه جینکو عوارض خاصی ندارد اما امکان دارد در بعضی‌ها مصرف این گیاه باعث سردرد، مشکلات دستگاه گوارش (مثل اسهال، نفخ) و آلرژی شود.

جینکو

چه کسانی نباید از جینکو استفاده کنند؟

جینکو نیز مانند هر گیاه دیگری باید با احتیاط مصرف شود. مصرف این گیاه برای افراد زیر مورد منع مصرف دارد:

* زنان باردار، شیرده

خواص دارویی گیاه جینکو

* افرادی که تحت درمان داروهای ادرار آور هستند.

* افرادی که داروهای ضد ریفلاکس معده می‌خورند.

* افرادی که داروهای فشار خون و آنژین مصرف می‌کنند.

* افرادی که داروهای ضدانعقادی مثل آسپیرین می‌خورند.

* افراد هموفیلی و افرادی که عمل جراحی در پیش دارند زیرا این گیاه خون را روان می‌کند.

* نوجوانان زیر 18 سال. این افراد قبل از مصرف باید حتماً با پزشک مشورت کنند.

 

منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

گیاه جینکو (ژینکو یا جینکوبیلوبا) یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های درختی روی زمین است. این درخت خزان کننده در بسیاری از قسمت‌های معتدل دنیا به‌ویژه مناطق معتدله مرطوب به‌خوبی رشد می‌کند و به محدوده وسیعی از اقلیم‌ها و شرایط ساعد مقاومت دارد.
جینکو گیاه دارویی ارزشمندی است که برای اهداف دارویی متنوعی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این درخت به‌منظور استفاده از بذر و به‌خصوص برگ پرورش می‌یابد. بذرهای جینکو هزاران سال است که در طب سنتی چین استفاده می‌شود.
بذرهای این گیاه دارویی برای بیش از ۱۰۰۰ سال است که در طب سنتی چین، به‌عنوان دارویی برای ریه استفاده می‌شود تا آسم و سرفه را درمان کند. همچنین آن را تصفیه‌کننده خون، کمک‌کننده هاضمه، ضد کرم، تب بر و آنتی بیوتیک می دانند.
اولین کاربرد برگ‌ها در چین، در سال ۱۴۳۶ برای درمان بیماری‌های پوست و زخمهای سر گزارش شد. عصاره برگ جینکو، فعالیت بیولوژیکی وسیعی دارد. عصاره خالص برگ این گیاه ازنظر داروشناسی، متسع کننده عروق شریانی و فعال‌کننده گردش خون در شریان‌هاست که خود موجب رساندن خون به بافت‌ها می‌شود. عصاره برگ این گیاه دارویی جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد و درنتیجه حافظه و توانایی فکری بهبود می‌یابد. عصاره‌های استانداردشده برای انواع بیماری‌ها و نارسایی‌های ذهنی و فیزیکی مرتبط با سن استفاده می‌شود و در درمان آلزایمر، اسکیزوفرنی، پارکینسون، نقص حافظه مرتبط با سن، ناتوانی مغزی، افسردگی و اضطراب بکار می رود. عصاره برگ جینکو همچنین در درمان طنین مزمن گوش یا زنگ گوش، لنگی متناوب، سرگیجه مزمن، نارسایی‌های جنسی، درد معده، بیماری‌های پوستی، ایجاد لخته در عروق و سایر بیماری‌های قلبی – عروقی و اعصاب مرکزی مؤثر است.

قسمت مورداستفاده جینکو برگ‌های آن می‌باشد که ترکیبات آن به‌شدت تحت تأثیر فصل برداشت آن است. بیشترین درصد مواد و تغییرات آن، مربوط به فصل پاییز می باشد. به‌طور خلاصه ترکیبات مهم آن شامل موارد زیر است:
فلاونوئیدها: بیش از 4 فلاونوئید مختلف تاکنون در برگ های درخت جینکو شناخته شده اند که شامل بیلوبتین، جینکتین، ایزوجینکتین، سیادوپیتی زین، کورستین، کامفرول و ایزورامنتین می‌باشند.
ترپنوئیدها: که بیش تردی ترین هستند شامل بیلوبالید، و جینگولیدهای A، B، C،J و M می باشند.
اسیدهای آلی: که از جمله اسید شیکمیک، اسید وانیلیک، اسید آسکوربیک، اسید پاراکوماریک و مشتقات اسید بنزوئیک هستند.
ترکیبات دیگر: از جمله کربوهیدرات ها، الکل ها، کربورهای خطی و کتون های دانه که دارای حدود 38 درصد کربوهیدرات، 4 درصد پروتئین، 2 درصد چربی، آلکالوئیدها، اسید آمینه، گلوکزیدهای سیانوژنیک و فنول ها است.


بیش از 4 تحقیق بالینی بر روی خواص جینکو صورت گرفته که اطلاعات مهمی از آن‌ها به‌دست‌آمده است؛ ازجمله این‌که اثرات عصاره جینکو به‌مراتب از اجسام خالص‌شده آن بیش‌تر است و این نشان می‌دهد که اثرات سینرژیسم بین ترکیبات مختلف آن وجود داشته و دارای اهمیت است. آزمایش‌های مختلفی که بر روی انسان و حیوان صورت گرفته به طریق خوراکی و به شکل قطره و کپسول بوده است.
از اثرات تائید شده جینکو که دارای اهمیت می‌باشند موارد زیر را می‌توان برد:

خواص دارویی گیاه جینکو

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که جینکو قادر است جلوی پیشرفت بیماری آلزایمر را بگیرد و علائم آن را کمتر کنند. البته نتایج پژوهش‌ها گاهاً متضاد از آب در آمده است. به‌عنوان‌مثال در سال 28 محققان آمریکایی روی 3 داوطلب بررسی‌هایی انجام دادند و هیچ تأثیر مشهودی از این گیاه برای مقابله با زوال قدرت عقل مشاهده نکردند. اما برعکس نتایج پژوهش‌های سال 21 نشان می‌دهد که جینکو روی عملکرد قدرت درک ذهنی انسان تأثیر مثبتی می‌گذارد.

ازآنجایی‌که جینکو باعث بهبود جریان خون و اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها می‌شود می‌تواند باعث نعوظ بهتر آقایان شده و به‌این‌ترتیب لذت جنسی آن‌ها را بالا ببرد. نتایج یک پژوهش آلمانی که روی 6 مرد انجام شد نشان می‌دهد مصرف روزانه 6 میلی‌گرم جینکو بعد از دو ماه مشکل زود انزالی آن‌ها را بهبود داده است.نتایج پژوهش دیگری که در سال 1998 منتشر شد نشان می‌دهد که این گیاه برای رفع ناتوانی جنسی ناشی از مصرف داروهای ضدافسردگی مفید است.

جینکو برای سلامت رگ‌ها مفید است. اول به این دلیل که این گیاه حاوی ترکیباتی است که به افزایش قطر رگ‌ها کمک کرده و باعث گردش خون بهتری می‌شود. دوم به این دلیل که ترکیبات موجود در این گیاه از انباشته شدن چربی‌ها و جرم‌ها در رگ‌ها که درنهایت به تصلب شرایین منجر می‌شود پیشگیری می‌کند. نتیجه این می‌شود که این گیاه خطر تشکیل لخته و درنهایت سکته‌ی قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

وزوز گوش یک حالت آزاردهنده است که معمولاً درمان هم ندارد , جینکو این بیماری را تسکین می‌دهد.
جینکو جریان خون در مویرگ‌ها را تحریک می‌کند و به‌این‌ترتیب می‌تواند باعث تسکین وزوز گوش شود. باوجوداینکه نتیجه‌ برخی از پژوهش‌ها از بی‌تأثیر بودن این گیاه حکایت می‌کنند در عوض نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که جینکو برای تسکین وزوز گوش به‌خصوص اگر کمتر از یک سال از شروع آن گذشته باشد مؤثر است.

جینکو جریان خون رگ‌ها و حتی مویرگ‌های مغز را تحریک می‌کند و باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه را تقویت می‌کند. نتایج پژوهشی که روی 35 داوطلب بین 3 تا 59 ساله انجام شد نشان می‌دهد که مصرف جینکو به‌ویژه حافظه‌ کوتاه‌مدت را تقویت می‌کند.
یک قاشق چای‌خوری برگ خشک گیاه جینکو را با یک فنجان آب جوش به مدت 1 دقیقه دم‌کرده و میل کنید. هرروز 3 فنجان از این جوشانده بنوشید.


آیا در فصل سرما انگشتانتان سفید، سرد و بی‌حس می‌شوند؟ احتمال دارد که دچار اختلالی در گردش خون شده باشید که به آن بیماری رینود می‌گویند. در 9 درصد موارد مسئله‌ مهمی نیست. اما بااین‌حال بیماری یا پدیده رینود آزار دهند و دردناک است. در این مورد نیز جینکو می‌تواند راه گشا باشد. سازمان جهانی سلامت تأثیر مثبت این گیاه را برای درمان بیماری رینود تائید کرده است.برای درمان این پدیده از داروهایی که از جینکو تهیه می‌شود مثل قرص تاناکان استفاده کنید.

نارسایی گردش خون در مغز می‌تواند باعث دلهره، استرس، کمی حافظه، مشکلات شنوایی و کاهش تمرکز شده که این مواد می‌توانند با جینکو تخفیف یافته و یا درمان شوند. مصرف عصاره جینکو در 7 درصد از بیماران باعث افزایش جریان خون مغزی شده است. بر اساس یک تحقیق در 112 نفر که نقصان گردش خون مغزی داشته‌اند و متوسط سن آن‌ها 7 سال بود، مصرف روزانه 12 میلی‌گرم عصاره جینکو به مدت یک سال باعث کاهش سرگیجه، سردرد و افزایش حافظه کوتاه‌مدت شد. حدود 4 کار کلینیکی در مورداستفاده 12 میلی‌گرم روزانه عصاره جینکو به مدت 4 تا 6 هفته صورت گرفته که همگی افزایش گردش خون مغزی را نشان دادند.

جینکو یک گیاه طبیعی برای کمک به بهبود جریان خون است و اغلب در درمان بسیاری از بیماری های قلبی نیز کاربرد دارد. جینکو به دلیل تأثیر مثبتش بر روی مغز بسیار شهرت یافته، زیرا این گیاه توانایی بهبود جریان خون به سمت مغز را دارد. جینکو همچنین با آرامش ماهیچه‌ها خاصیت ضدالتهابی دارد.
همچنین بیمارانی با مشکلات قلبی می‌توانند از بهبود سیستم جریان خون بهره‌مند شوند. اگرچه داروهای تجویزی بسیاری برای بهبود جریان خون در دسترس است، اما بیماران از بسیاری مکمل‌های طبیعی جایگزین نیز می‌توانند برای بهبود جریان خون استفاده کنند. اما قبل از مصرف هرگونه مکمل بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

پزشکان داروهای ضدافسردگی شیمیایی را برای بیماران خود تجویز می‌کنند، اما روش‌های طبیعی نیز برای بهبود این اختلالات وجود دارد. اثربخشی برخی گیاهان طبیعی ممکن است به‌اندازه‌ داروهای شیمیایی سریع و قوی نباشد، اما به دلیل عدم ایجاد وابستگی برای بدن ایمن هستند.عصاره جینکو در کاهش افسردگی به‌ویژه در سالمندان کاربرد دارد. جینکو برای افراد زیر ۵۰ سال مفید بوده، همچنین بیشترین تأثیر این گیاه بر افراد بالای ۵۰ سال است که به دلیل کاهش جریان خون به مغز از فقدان حافظه رنج می‌برند.

بهبود تمرکز ذهنی دارای فوایدی بسیاری ازجمله انجام بهتر امور کاری، بهبود حفظ اطلاعات و افزایش بهره‌وری است. این فواید می‌تواند به کاهش استرس و افزایش آرامش در افراد کمک کند، زیرا بهبود تمرکز ذهنی، انجام سریع‌تر و دقیق‌تر امور را به دنبال دارد. هرچند تمرینات ورزشی و استراحت کافی می‌تواند به تمرکز افراد کمک کند، اما استفاده از برخی مکمل‌ها نیز در بهبود حدت ذهنی مؤثر است.
جینکو ممکن است در بهبود عملکرد شناختی مؤثر باشد. ترکیبات شیمیایی موجود در مکمل‌های جینکو ممکن است باعث افزایش خون‌رسانی به‌ویژه بهبود جریان خون به مغز شود. این گیاه به افزایش تمرکز ذهنی و تقویت حافظه کمک می‌کند.


یک رژیم غذایی سالم برای عملکرد بهینه مغز و کارکرد بدن در زمان مطالعه ضروری است. بر اساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، جینکو در کمک به افزایش حافظه و بهبود اختلالات جریان خون کاربرد دارد. جینکو حاوی فلاونوئیدها و ترپنوئیدها با تاثیرات آنتی‌اکسیدانی بسیار بالایی است.

بر اساس انجمن قلب امریکا، از هر ۳ نفر ۱ نفر در ایالات‌متحده به فشارخون مبتلا است. علائم فشارخون به‌مرورزمان افزایش‌یافته و تهدیدی برای سلامتی افراد محسوب می‌شود. علاوه بر تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی، استفاده از برخی گیاهان برای کاهش فشارخون مؤثر است.
بر اساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، جینکو ممکن است به اتساع رگ‌های خونی، رقیق کردن خون و بهبود جریان خون کمک کند. برگ‌های جینکو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است. این مواد آنتی‌اکسیدانی به پیشگیری از بیماری قلبی و کاهش فشارخون کمک می‌کند. جینکو خاصیت رقیق‌کنندگی خون را دارد و مصرف آن با داروهای رقیق کننده خون باید تحت نظر پزشک باشد.

تجمع پلاک های بتا آمیلوئید در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر با پیشرفت این بیماری در ارتباط است و منجر به مرگ نورون ها می شود. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که گیاه جینکو می‌تواند از نورون‌های حساس در برابر اثرات مخرب بتاآمیلوئید محافظت کند.

در تحقیقات اخیر بسیاری از دلایل اثرات بالا به اثبات رسیده است ازجمله این‌که عصاره جینکو در سلول‌ها، بهره‌وری گلوکز و اکسیژن را زیاد می‌کند و در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد نقش مهمی دارد. همچنین ازنظر بالا بردن استقامت جدار سلول‌ها دارای اثرات مثبت است. افزون بر این ثابت‌شده که میزان اسیدهای چرب اشباع‌نشده در سلول‌های عصبی از دیگر اعضای بدن بوده و به همین دلیل نیز در معرض تخریب به‌وسیله رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیرند؛ لذا علت محافظت عصبی جینکو به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی آن و خنثی‌کنندگی رادیکال‌های آزاد توسط آن، روشن می‌شود.

ضد آلرژی، ضد آلزایمر، ضد آرتریت، ضد آسم، ضد سرطان، ضد شکنندگی مویرگ‌ها، ضد تشنج، ضدافسردگی، ضد ادم (خیز)، ضد ورم، ضد سایکوز (ضد دیوانگی)، ضد کم خونی، ضد اکسیدان، ضد کرم، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد سرفه، کاهش‌دهنده اضطراب، قابض، بازکننده برونش‌ها، محافظ قلب، محرک گردش خون، کاهش‌دهنده چربی خون، افزایش‌دهنده حافظه، محافظ اعصاب، محرک گردش خون مغزی، محافظت‌کننده از اثرات مضر اشعه‌ها، گشادکننده رگ‌ها و جلوگیری کننده از لخته شدن خون.


جینکو داروی بی‌خطری است. در 44 تحقیق که درمجموع نزدیک 1 نفر در آن مورد آزمایش بودند، عوارض جانبی بسیار محدودی مشاهده‌شده که شامل 21 مورد مشکلات روده‌ای – معده‌ای، هفت مورد سردرد و شش مورد سرگیجه بوده است. البته میوه جینکو که از آن دارو تهیه نمی‌شود دارای عارضه جانبی ازجمله التهاب از دهان تا مقعد، مشکلات روده‌ای – معده‌ای و عوارضی مانند سماق‌های سمی است.


محصولات جینکوی استاندارد حاوی ۲۴ درصد فلاوگلوکزید جینکو هستند. مقدار مصرف آن ۴۰ تا ۸۰ میلی‌گرم هر بار و تا سه نوبت در روز است (جمعا تا ۲۴۰ میلی‌گرم در روز).
آزمایش‌های کلینیکی نشان داده است که مصرف فرآورده‌های جینکو دست‌کم باید ۱۲ هفته ادامه یابد تا آثار آن ظاهر شود. البته در مواردی پس از دو تا سه هفته تأثیر آن در افراد ظاهرشده است.

جینکو نیز مانند هر گیاه دیگری باید بااحتیاط مصرف شود. مصرف این گیاه برای افراد زیر مورد منع مصرف دارد:



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

عبارت “شما چیزی هستید که می خورید اندکی درست است. حقیقت نهایی آن چیزی است که شما هضم می کنید بنابراین، آیا آنزیم های گوارشی برای هضم بهتر و جذب مواد مغذی ضروری هستند؟ به نظر شگفت انگیز می رسد، البته تا زمانی که نحوه عملکرد دستگاه گوارش، کمتر شناخته شده بود. طبق یک مطالعه که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، امروزه میزان بروز بیماری ها افزایش یافته که به دلیل کمبود آنزیم های گوارشی مرتبط با مواد مغذی هستند.  در این مقاله

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

خواص دارویی گیاه جینکو

بهترین تکنیک و راهکار برای مراقبت از پوست و مو پس از بارداری و زایمان چیست؟ بیایید با خبر‌های خوب شروع کنیم. تغییراتی که پس از زایمان در پوست

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *