خواص خوردن پیازچه خام




خانه

موبایل

 

 

خواص خوردن پیازچه خام

 

 

پیازچه برای بهبود طعم و مزه غذاها مصرف می شود. اما علاوه بر این که این گیاه بسیار خوش مزه و خوش طعم است، دارای فواید تغذیه ای زیادی نیز می باشد.

پیازچه مانند سیر و تره فرنگی از خانواده آلیوم است و پیاز آن قبل از این که به طور کامل رسیده شود از زمین چیده می شود.

 

فواید تغذیه ای پیازچه:

پیازچه فواید زیادی دارد که آن ها مانند پیاز است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– کاهش قند خون

– کاهش کلسترول خون بالا

– کاهش فشار خون بالا

– کاهش خطر پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها

– کاهش التهاب

 

از اجزای تشکیل دهنده ی پیازچه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آلیل پروپیل دی سولفاید

این ترکیب سطوح قند خون را کاهش می دهد. آلیل پروپیل دی سولفاید این کار را با افزایش میزان انسولین در دسترس انجام می دهد. به این ترتیب که به دلیل داشتن دی سولفید با انسولین رقابت می کند و جای انسولین در کبدرا اشغال می نماید؛ انسولین در کبد غیر فعال است.

 

کوئرستین

این ترکیب موجود در پیازچه دارای فواید ضدالتهابی وآنتی اکسیدانی می باشد.

 

کروم

پیازچه غنی از کروم است. کروم نوعی ماده معدنی ضروری است که بدن از آن برای تنظیم گلوکز، سوخت و سازبدن و ذخیره سازی ماکرونوترینت ها استفاده می نماید. در واقع کروم جزئی از فاکتور تحمل گلوکز است.

همچنین کروم باعث کاهش کلسترول تام همراه با افزایش کلسترول خوب(HDL) و کاهش تری گلیسیرید می شود.

 

ویتامین C

پیازچه غنی از این ویتامین است. ویتامین C به ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از بدن در برابر بیماری های قلبی – عروقی، بیماری های چشمی و چین و چروک های پوستی محافظت می نماید.

از مواد مغذی دیگریکه در پیازچه موجد است می توان به فیبر، منیزیم، ویتامین B6، پتاسیم و مس اشاره نمود.

 

چگونه از پیازچه استفاده کنیم؟

پیازچه دارای طعمی ملایم است که به عنوان یک سبزی چند منظوره می توان از آن در غذاهای مختلف استفاده نمود.

هر دو قسمت حبابی شکل سفید رنگ و رشته های سبز رنگ پیازچه قابل مصرف می باشند.خواص خوردن پیازچه خام

پیازچه را می توان به صورت خام همراه با سبزی خوردن مصرف نمود یا این که آن را به صورت خام در کنار خوراک های مرغ و گوشت به صورت تزئین زیبایی قرار داد و البته همراه با غذا آن را خورد!

همچنین، پیازچه های ریز و خرد شده را می توان درون سالادها، سُس ها و سوپ ها ریخت و یا این که آن را در غذاهایی مانند پیتزاها، ماکارونی ها و استفاده کرد.

برخی افراد با پیازچه املت درست می کنند که بسیار خوشمزه است.


خوراکی های پرخاصیت

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

خواص پیازچه شامل مواردی از قبیل بهبود وضعیت قلب، تنظیم کلسترول، مبارزه با عفونت و   می­‌باشد و در رژیم های غذایی مثل پالئو، گیاهخواری و مدیترانه ای یک سوپر سبزی خام و پرخاصیت برای مصرف هر روزه است.

خواص پیازچه شامل مواردی از قبیل بهبود وضعیت قلب، تنظیم کلسترول، مبارزه با عفونت و   می­‌باشد. پیازچه با آن ظاهر ترد و نازکش یکی از سبزیجات خوشمزه است که علاوه بر خوردن به صورت خام با بقیه سبزی خوردن ها، یک مشت تکه های خرد شده اش طعم و ظاهری زیبا به غذاها و سالادها می دهد. به دلیل طعمش که کمی شبیه به پیاز است هر تند و تیزی آن را ندارد در رژیم های غذایی مثل پالئو، گیاهخواری و مدیترانه ای یک سوپر سبزی خام و پرخاصیت برای مصرف هر روزه است. در واقع اصل و نسبش به مدیترانه­ و آسیای مرکزی می ­رسد. از نظر ژنتیکی، این سبزی مغذی خواهر سیر و پیاز است.  چون این سبزی معمولا از آن چه که حقش است دست کم گرفته می شود، نت نوشت امروز بنا دارد تا خواص پیازچه را در اختیارتان بگذارد تا از این سبزی برای سلامتی هر چه استفاده کنید.

بخوانید: خواص پیاز و حقایقی شگفت آور درباره آن که می گوید از این میوه شفابخش بخورید!

پیازچه در واقع از بدن در برابر ابتلا به سرطان پاسداری می­ کند که این خواص پیازچه ناشی از فیبری موسوم به اینولین است، که در این ماده سودمند قرار دارد. مطالعات نشان داده ­اند که اینولین مانع آسیب به DNA و در نتیجه به­ وجود آمدن هرگونه جهش می­ شود. پیازچه هم­چنین دارای ماده دیگری به آلیسین می­ باشد که رادیکال ­های آزاد بدن را خنثی می­‌کند و از وقوع سرطان ممانعت به عمل می ­آورد. مطالعات متعددی درباره خواص پیازچه نشان داده است که پیازچه خاصیت ضد سرطانی داشته و مانع از رشد تومورهای سرطانی می شود. پیازچه با از بین بردن التهابات یکی از بهترین مواد غذایی برای پیشگیری از سرطان و از جمله سرطان روده بزرگ است.  مطالعاتی که در چین انجام شد نشان داد پیازچه با کشتن سلول های سرطانی مانع از ابتلا فرد به سرطان معده می شود.

بخوانید: خواص سیر خام : با این سبزی شگفت انگیز به جنگ بیماری ها برویدخواص خوردن پیازچه خام

یکی از مهم ترین خواص پیازچه کاهش خطر ابتلا به بیماری ­های قلبی-عروقی و افزایش سلامتی قلب و عروق می ­باشد. فلاونوئید هایی که پیازچه ­ها دارد، به تنظیم فشار خون و متعادل شدن سطح کلسترول بدن کمک می­ کنند. افزون بر این ­ها، به بازشدن عروق بسته و برگشت مجدد جریان طبیعی خون کمک شایانی می­ کنند. پیازچه­ ها هم­چنین، دارای فولیک اسید هستند که نقش مهمی در کاهش حمله و سکته قلبی ایفا می ­کند. بیماری های قلبی یکی از عوامل مهم مرگ و میر در سطح جهان است.

به­ دلیل حضور مقادیر شایان توجه فولیک اسید در این ماده­ ارزشمند، اخذ آن، یک حاملگی صحیح و سلامتی را برای مادران باردار به ارمغان می ­آورد. فولیک اسید باعث جلوگیری از نقص­ های مادرزادی و هم­چنین پیش­برد درست روند رشد جنین خواهد شد. پیازچه هم­چنین سبب پیش­برد حرکت ­های دستگاه گوارش و بنابراین باعث جلوگیری از یبوست، چه در نوزادان و چه در بزرگسالان خواهد شد.

بخوانید: غذاهای حاوی اسید فولیک و منابع طبیعی ویتامین B9

از دیگر خواص پیازچه، تنظیم کردن میزان کلسترول خون است. همان­طور که قبلاً اشاره شد، پیازچه حاوی ماده ­ای به الیسین می­ باشد. این ماده، آنزیمی را که در کبد مسئول ساخت کلسترول است، مهار می­ کند. همچنین باعث پایین آوردن سطح کلسترول بد خون خواهد شد.

پیازچه به طور طبیعی متابولیسم را افزایش می ­دهد. پیازچه این عمل را با بالا بردن سطح سوخت­ کالری، و در نتیجه در اختیار قرار دادن مقدار کافی انرژی برای بدن، انجام می ­دهد. اینولین موجود در آن به عنوان پروبیوتیک، با متعادل کردن جمعیت باکتری های مفید غشای مخاطی روده، سبب کاهش خطر ابتلا به چاقی می ­شود.

از خواص پیازچه بهبود سلامتی روده می ­باشد. پروبیوتیک ­های موجود در پیازچه، باعث جذب مرتب و متناسب مواد غذایی خواهند شد. آن­ ها هم­چنین مواد زائد را پاکسازی می ­کنند که متعاقب آن خطر التهاب روده کاهش می ­یابد. با ارتقای سطح سلامت روده، خطر ابتلا به سندرم Leaky Gut را کم می­ کند.

از خواص پیازچه این است که دارای توانایی مقابله با عفونت ­هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی است. پیازچه به عنوان یک ضدعفونی کننده­ طبیعی جهت مبارزه با انواع عفونت­ ها در بدن محسوب می ­شود.

بخوانید: درمان طبیعی عفونت بدن با مواد غذایی ضد عفونت

ویتامین K موجود در پیازچه، مانع از خونریزی و باعث لخته شدن خون در محل جراحت می شود. به همین دلیل به کسانی که خون رقیقی دارند یا خون شان بند نمی آید توصیه می شود از پیازچه استفاده کنند.

تحقیقات سال ۲۰۱۳ سازمان ملی تحقیقات کشاورزی و غذای آمریکا درباره خواص پیازچه نشان داد موش هایی که با پیازچه تغذیه می شدند مقاومت بیشتری در برابر ابتلا به بیماری داشتند.

تحقیقات دیگری نشان داده است که خوردن پیازچه سطح آنتی بیوتیک های طبیعی بدن را بالا می برد و یک راه حل درمانی طبیعی برای آنفولانزا محسوب می شود. ویتامین C موجود در پیازچه از دیگر عواملی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

بخوانید: میوه های حاوی آنتی اکسیدان بالا و آنتی اکسیدانهای بسیار قوی که باید هر روز استفاده کنید

برای محکم شدن استخوان ها و پیشگیری یا کنترل بیماری پوکی استخوان بدن نیاز به ویتامین K دارد. حضور این ویتامین در بدن باعث جذب هر چه کلسیم و افزایش تراکم استخوان ها می شود. به همین دلیل به میانسالان و سالمندان توصیه می شود حتما از پیازچه در رژیم غذایی خود استفاده کنند تا دچار شکستگی لگن نشوند.

 

منبع: davidwolfe.com

نویسنده: علیرضا وفادار – پوران ریاضی پور

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن


Current ye@r *


Leave this field empty

مسخره باز نخستین فیلم همایون غنی زاده در مقام کارگردان و نویسنده سینماست. هدیه تهرانی، علی نصیریان، صابر ابر، بابک حمیدیان

شاید عاشق شدن آخرین فرصت هرکسی برای آدم بودن است. شما هم موافقید؟»

«متری شیش و نیم» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان و گروه بازیگری پیمان معادی، نوید

همان قدر که «در دنیای تو ساعت چند است؟!» فیلم عام تر و جهان شمول تری بود و به همین میزان مخاطب

سرخپوست دومین فیلم داستانی بلند نیما جاویدی است. این فیلم با بازی نوید محمدزاده، پری ناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی

اگر می خواهید بدانید که چگونه در سی روز لاغر شویم امروز در رژیم

رژیم تندرستی، طول عمر و تناسب اندام : با یک روز دیگر در رژیم

چالش لاغر شدن در سی روز با رژیم مدیترانه ای را با این هدف

مسخره باز نخستین فیلم همایون غنی زاده در مقام کارگردان و نویسنده سینماست.

فیلم آشفته گی به نویسندگی و‌ کارگردانی و تهیه کنندگی فریدون جیرانی و هنرنماییخواص خوردن پیازچه خام

© 219 – Netnevesht


کاربری


رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟


کاربری یا :


ورود| ثبت

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

پیازچه در اغلب موارد برای بهبود طعم و مزه ی غذاها به کار برده می شود. اما علاوه بر این که این گیاه بسیار خوش مزه و خوش طعم است، دارای فواید تغذیه ای زیادی نیز می باشد.

 

پیازچه مانند سیر و تره فرنگی از خانواده ی آلیوم می باشد و پیاز آن قبل از این که به طور کامل رسیده شود از زمین چیده می شود.

 

بسته به موقعیت جغرافیایی که پیازچه در آن به وجود آمده و رشد کرده است اسامی متفاوتی را برای آن برشمرده اند که عبارت هستند از: Scallion, Spring onion,  green onion و .خواص خوردن پیازچه خام

 

 

پیازچه فواید زیادی دارد که اغلب آن ها مانند پیاز است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* کاهش قند خون

* کاهش کلسترول خون بالا

* کاهش فشار خون بالا

* کاهش ریسک پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها

* کاهش التهاب

از اجزای تشکیل دهنده ی پیازچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) آلیل پروپیل دی سولفاید

مشخص شده است که این ترکیب سطوح قند خون را کاهش می دهد. آلیل پروپیل دی سولفاید این کار را با افزایش میزان انسولین در دسترس انجام می دهد. به این ترتیب که به دلیل داشتن دی سولفید با انسولین رقابت کرده و جای انسولین در کبد را اشغال می کند؛ انسولین در کبد غیر فعال است.

2) کوئرستین

کوئرستین ترکیبی است که در پیازچه ها یافت می شود و دارای فواید ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است.

3) کروم

پیازچه ها غنی از کروم هستند. کروم یک ماده ی معدنی ضروری است که بدن از آن برای تنظیم گلوکز، سوخت و ساز بدن و ذخیره سازی ماکرونوترینت ها استفاده می کند. در واقع کروم جزئی از فاکتور تحمل گلوکز است.

از طرفی کروم موجب کاهش کلسترول تام همراه با افزایش کلسترول خوب(HDL) و کاهش تری گلیسیرید می شود.

جالب است که بدانید همان اجزایی که مسئول بوی خاص پیازچه هستند، بیشترین فواید را برای سلامتی به ارمغان می آورند.

4) ویتامین C

پیازچه ها غنی از این ویتامین هستند. ویتامین C نه تنها به ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک می کند بلکه از بدن در برابر بیماری های قلبی – عروقی، بیماری های چشمی و چین و چروک های پوستی محافظت می کند.

5) دیگر مواد

از دیگر مواد مغذی که در پیازچه ها یافت می شود می توان به فیبر، منیزیم، ویتامین B6، پتاسیم و مس اشاره کرد.

پیازچه دارای طعم ملایمی است که به عنوان یک سبزی چند منظوره می توان از آن در غذاهای مختلف استفاده کرد.

هر دو قسمت حبابی شکل سفید رنگ و رشته های سبز رنگ پیازچه خوردنی هستند.

پیازچه را می توان به صورت خام همراه با سبزی خوردن مصرف نمود یا این که آن را به صورت خام در کنار خوراک های مرغ و گوشت ها به صورت تزئین زیبایی قرار داد و البته همراه با غذا آن را خورد!

علاوه بر این، پیازچه های ریز ریز شده و خرد شده را می توان درون سالادها، سُس ها و سوپ ها ریخت و یا این که آن را بر روی غذاهایی چون پیتزاها، ماکارونی ها و قرار داد.

 

برخی افراد با پیازچه املت درست می کنند که بسیار مطبوع است.

کوکوی پیازچه را هم امتحان کنید.

 

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت درباره رژیم های غذایی مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

 

غذاهای ضد آلرژی

پیاز و سیر؛ ضد آلرژی‌ های بهاری

این سبزی بدبو را دست کم نگیرید

خواص خوردن پیازچه خام

خواص درمانی و غذایی سیر(1) و(2)

تولید پیاز “بدون اشک”

خواص درمانی و غذایی پیاز (قسمت اول) و (قسمت دوم)

بخش تغذیه و سلامت تبیان

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *