خواص خوردن سیب زمینی اب پز

سیب زمینی آب پز غنی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، فسفر، ویتامین های گروه B و ویتامین C و آنتی اکسیدان ها، فیبر و کربوهیدرات می باشد. طبع سیب زمینی آب پز معتدل می باشد.

سیب زمینی پخته شده فواید زیادی برای سلامتی دارد و ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص سیب زمینی آب پز را برای کودکان، بدنسازی و ورزش، لاغری، معده و پوست صورت شرح داده ایم.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

سیب زمینی آب پز غنی از ویتامین C می باشد که چین و چروک پوست را از بین می برد و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ماسک سیب زمینی آب پز

خواص خوردن سیب زمینی اب پز

از عدد سیب زمینی آب پز له شده را با 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری ماست و چند قطره لیمو ترش تازه ترکیب کنید، آن را بر روی صورت بمالید و بگذارید 2 دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید تا رنگ پوست شما روشن تر شود و چین و چروک صورت کاهش پیدا کند.

سیب زمینی آب پز ساده و بدون افزودنی کالری پایینی دارد و به دلیل مقادیر بالای فیبر باعث کاهش اشتها شده و از پرخوری جلوگیری می کند در نتیجه باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

تحقیقات نشان داده که اگر سیب زمینی آب پز را با کره و نمک و یا انواع روغن ترکیب کنید و بخورید می تواند باعث چاقی، چاقی صورت و افزایش وزن شود.

سیب زمینی آب پز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای نوزادان و کودکان می باشد و از رشد باکتری های روده در نوزادان و کودکان پیشگیری می کند.

سیب زمینی آب پز کبد نوزادان و کودکان را از آسیب های شیمیایی محافظت می کند.

سیب زمینی آب پز مقادیر بالایی آنتوسیانین دارد که از رشد ویروس ها به ویژه ویروس آنفلوآنزا در نوزادان و کودکان پیشگیری می کند.

سیب زمینی آب پز حاوی مقادیر بالایی فولات است که برای سلامتی زنان باردار مفید بوده و از بروز نقایص عصبی در جنین جلوگیری می کند.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری با پزشک خود نیز مشورت کنید.

بدنسازان برای افزایش حجم عضلات خود به مقادیر بالایی کربوهیدرات که به عنوان منبع انرژی عمل می کند نیاز دارند، سیب زمینی آب پز در حالیکه چربی ندارد می تواند پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدنسازان و ورزشکاران را تامین کند.

مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سیب زمینی آب پز افزایش توده عضلانی را بهبود می بخشد؛ ویتامین C موجود در سیب زمینی آب پز آنتی اکسیدانی است که باعث افزایش انرژی بین تمرینات بدنسازی می شود.

همچنین ویتامین B6 موجود در سیب زمینی آب پز در متابولیسم اسید های آمینه و پروتئین ها نقش دارد و برای افزایش رشد عضلات مفید است.

مقادیر بالای فیبر موجود در سیب زمینی آب پز به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای سلامتی معده و دستگاه گوارش مفید می باشد.

همچنین فیبر موجود در سیب زمینی آب پز برای پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ مفید است.

سیب زمینی آب پز غنی از ویتامین C می باشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است.

ویتامین C موجود در سیب زمینی آب پز بدن را سم زدایی کرده و به پاکسازی روده و دستگاه گوارش کمک می کند.

سیب زمینی آب پز برای درمان اسهال نیز مفید است.

زیاده روی در مصرف سیب زمینی آب پز می تواند باعث افزایش وزن، فشار خون بالا، افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و مشکلات گوارشی شود.

منابع : theindianspot – livestrong

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

خواص سیب زمینی بسیار است و محتویات مواد مغذی آن می تواند بسته به نوع و روش پختپز سیب زمینی متفاوت باشد.برخی مطالعات نشان می دهد که خوردن سیب زمینی و محصولات فراوری شده سیب زمینی ممکن است منجر به چاقی شود. درست یا غلط؟

سیب زمینی یک سبزی ریشه ای فوق العاده و همه کاره است که در انواع غذاها در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.در حالی که مردم سبزیجات را جزو خوراکی های سالم به حساب می آورند ، ولی سیب زمینی برایشان تا حدودی چالش برانگیز است.به خاطر وجود محتوای نشاسته ای سیب زمینی، بسیاری از مردم معتقدند که باید مصرف آن را محدود کرد.ضمن این که سیب زمینی معمولا همراه با غذاهای سرخ شده ناسالم و فراوری شده همراه است.این مقاله نگاهی عمیق تر به اثرات سیب زمینی بر سلامت می اندازد.

سیب زمینی نوعی غده گیاهی خوراکی است که در سراسر دنیا مصرف می شود.از نظر علمی به عنوان توبروزوم سولانوم Solanum tuberosum شناخته می شود که متعلق به خانواده گیاهان تاجریزی nightshade family of plants است.منشاء آن به رشته کوه های آند در آمریکای جنوبی بر می گردد. سیب زمینی در حال حاضر در 16 کشور جهان با 15 – 2 گونه متفاوت از نظر رنگ، اندازه و محتوای مغذی، کشت می شود.با این وجود بسیاری از گونه های سیب زمینی دارای ترکیب مشابهی هستند که متشکل از گوشت نشاسته ای با یک پوشش نازک پوست سرشار از مواد مغذی است.

سیب زمینی می تواند به صورت آب پز، بخار پز، سرخ شده، پخته یا کبابی شده در خوراکی های متنوعی مورد استفاده قرار بگیرد.خواص خوردن سیب زمینی اب پز

خلاصه:

سیب زمینی یک غده گیاهی خوراکی است که در سراسر جهان کشت می شود. بسیاری از گونه های سیب زمینی وجود دارد که می تواند در انواع غذاها مورد استفاده قرار بگیرد.

مواد مغذی موجود در سیب زمینی می تواند بسته به نوع آن متفاوت باشد. به عنوان مثال سیب زمینی قرمز حاوی کالری، کربوهیدرات و فیبر کمتری نسبت به سیب زمینی پوست قهوه ای است و ویتامین K و نیاسین کمتری دارد.روشی هم که سیب زمینی را طبخ و آماده می کنید می تواند روی مواد مغذی آن تاثیر گذار باشد.با توجه به این که بسیاری از مواد مغذی سیب زمینی در پوست آن جمع شده است، پوست کندن آن می تواند بخش قابل توجهی از فیبر و محتوای مواد معدنی آن را در هر وعده حذف کند. به علاوه سرخ کردن سیب زمینی در مقایسه با روش های دیگر پخت و آب پز کردن، می تواند محتوای چربی و کالری آن را افزایش دهد. علاوه بر آن، محصولات سیب زمینی فراوری شده نیز مواد مغذی کمتری داشته و کالری، چربی و سدیمبیشتری نسبت به خود سیب زمینی دارند.

خلاصه:

سیب زمینی حاوی مقدار مناسی کربوهیدرات و فیبر و همچنین ویتامین C، ویتامین B6، پتاسیم و منگنز است. محتویات مواد مغذی آن می تواند بسته به نوع و روش پختپز سیب زمینی متفاوت باشد.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از تشکیل رادیکالهای آزاد مضر که با اتم ها واکنش داده و در بدن جمع شده و منجر به ایجاد بیماری های مزمن می شوند، مقابله می کنند.مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند از انواع خاصی از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت و سرطان جلوگیری کنند.سیب زمینی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. از جمله انواع خاصی مانند فلاونوئیدها flavonoids، کاروتنوئیدهاcarotenoids و اسید فولیکphenolic acids است. یک مطالعه فعالیت آنتی اکسیدانی سیب زمینی سفید و رنگی را مقایسه کرده و دریافتند که سیب زمینی های رنگی در خنثی سازی رادیکال های آزاد موثر بوده اند.مطالعه آزمایشگاهی دیگری نشان داد که آنتی اکسیدان های سیب زمینی ممکن است رشد انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان روده بزرگ و کبد را کاهش دهند.به خاطر داشته باشید که مطالعات انجام شده محدود به محیط آزمایشگاهی بوده است. برای تعیین چگونگی  تاثیر آنتی اکسیدان های سیب زمینی بر روی بیماری های مزمن انسان به مطالعات بیشتری نیاز داریم.

بدانید : آنتی اکسیدان چیست؟ + منابع آنتی اکسیدان

خلاصه:

سیب زمینی حاوی آنتی اکسیدان است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد. اگرچه تحقیقات بیشتری برای مطالعه اثرات بالقوه آن در انسان مورد نیاز است.

نشاسته مقاوم نوعی نشاسته است که در روده کوچک هضم نمی شود. در عوض، از روده بزرگ عبور می کند، جایی که می تواند باکتری های مفید روده را تغذیه کند.سیب زمینی منبع خوب نشاسته مقاوم است، سیب زمینی هایی که پخته و سرد شده اند دارای مقدار نشاسته مقاوم هستند. نشاسته منافع سلامتی زیادی برای بدن دارد، به خصوص کنترل قند خون و حساسیت به انسولین.در یک مطالعه، 1 شرکت کننده، به مدت 4 هفته روزانه 3 گرم نشاسته مقاوم مصرف نمودند. آن ها متوجه شدند که نشاسته مقاوم 33 درصد حساسیت به انسولین را بالا می برد.در یک مطالعه دیگر، 1 شرکت کننده مکمل هایی با 5 گرم نشاسته سیب زمینی خام استفاده نمودند. آنها شاهد کاهش سطح قند خون و افزایش سیری و پری بودند.در حالی که سیب زمینی خام هم دارای نشاسته مقاوم است ولی سیب زمینی معمولا به صورت پخته استفاده می شود که پختن، باکتری ها را کشته و همچنین سطح آنتی نیوترینت antinutrients ها (ترکیبات طبیعی یا مصنوعی که در جذب مواد غذایی دخالت دارند) را کاهش می دهد که سبب اختلال در جذب مواد غذایی می شود.علاوه بر این، نشاسته مقاوم ممکن است مزایای دیگری از جمله: کاهش مصرف مواد غذایی، افزایش جذب مواد غذایی و بهبود سلامت دستگاه گوارش را داشته باشد.

خلاصه:

سیب زمینی حاوی نشاسته مقاوم است که می تواند قند خون را کنترل کند، باعث سلامت دستگاه گوارش شود، جذب مواد مغذی و سیری را بهبود بخشد.

سیب زمینی به عنوان یکی از سیر کننده ترین خورکی های در دسترس شناخته می شود.یک مطالعه شاخص سیری برای غذاهای رایج، با دادن غذاهای مختلف به 11 – 13 شرکت کننده، خوراکی های مختلف را از نظر سیر کنندگی رتبه بندی نموده است. سیب زمینی آب پز رتبه سیری را به اندازه 7 برابر نان کروسانت croissants که پایین ترین شاخص سیری را بدست آورده است، بود.مطالعه ای دیگر مصرف برنج، سیب زمینی، پاستا و تاثیر آن ها بر سیر شدن 11 شرکت کننده را مقایسه نمود. در این مطالعه مشخص شد که سیب زمینی سیر کننده تر بوده و منجر به کاهش کالری مصرفی شده است.پوست سیب زمینی حاوی مقادیر خوبی از فیبر است که در بدن هضم نشده و به آرامی در دستگاه گوارش حرکت می کند و موجب ایجاد احساس پری و کاهش گرسنگی می شود.

خلاصه:

مطالعات نشان می دهد که سیب زمینی می تواند سیری را افزایش داده و به لطف محتوای فیبر با چگالی بالا گرسنگی را کاهش دهد.

برخی مطالعات ارتباط مثبت بین خوردن انواع خاصی از سیب زمینی و محصولات تهیه شده با سیب زمینی با افزایش وزن را نشان داده اند.یک مطالعه در سال 29 که روی 42696 شرکت کننده در یک دوره 5 ساله انجام شده است نشان داد که خوردن سیب زمینی با افزایش دور کمر در زنان همراه بوده است.مطالعه ای دیگر روی الگوی رژیم غذایی 12 هزار شرکت کننده بوده است.این مطالعه نشان داد که سیب زمینی و چیپس سیب زمینی فراوری شده دو تا از بزرگترین همکاران افزایش وزن هستند، هر وعده از آن ها در روز به ترتیب و به طور متوسط باعث افزایش وزن  .58 و .77 کیلویی می شوند. با این حال مهم این است که اغلب آن ها را به چه شکلی استفاده می کنید، این که چه مقدار در یک وعده مصرف می کنید و به چه شکلی آماده شان نموده اید.ولی سایر مطالعات هیچ گونه ارتباطی بینمصرف سیب زمینی و دور کمر و یا چاقیپیدا نکرده اند.برخی از محصولات فراوری شده سیب زمینی مانند سیب زمینی سرخ شده فرانسوی و چیپس ها، حاولی کالری و چربی بیشتری نسبت به سیب زمینی آب پز، بخار پز یا کبابی دارند. کالری بیش از حد، صرف نظر از منبع غذا می تواند منجر به افزایش وزن شود.اگر سیب زمینی فراوری نشده به حد اعتدال و به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل مصرف شود، بعید است که منجر به افزایش وزن شود.

خلاصه:

برخی مطالعات نشان می دهد که خوردن سیب زمینی و محصولات فراوری شده سیب زمینی ممکن است منجر به افزایش وزن شود. با این حال وقتی در حد اعتدال مصرف شود، بعید است که خود سیب زمینی به تنهایی منجر به افزایش وزن قابل توجهی شود.

گلیکو آلکالوئید یک خانواده سمی بالقوه از ترکیبات شیمیایی است که در گیاهان خانواده تاجریزی nightshade (نوعی سم که در گیاهان دارویی استفاده می شود) مشاهده می شود.سیب زمینی حاوی گلیکو آلکالوئید است، از جمله دو نوع خاص به های سولانین solanine  و چاکونین chaconine. به خصوص سیب زمینی سبز مقدار بالایی گلیکو آلکالوئید دارد. وقتی سیب زمینی در معرض نور قرار می گیرد، مولکولی به کلروفیل chlorophyll تولید می کند که باعث سبز شدن رنگ سیب زمینی می شوند. اگرچه تولید کلروفیل لزوما نشان دهنده فساد سیب زمینی نیست ولی قرار گرفتن در معرض نورمی تواندغلظت گلیکو آلکالوئید را افزایش دهد.زمانی که گلیکو آلکالوئید در مقادیر بالا مصرف شود می تواند سمی بوده و اثرات سوء بهداشتی داشته باشد. یک مطالعه روی حیوانات نشان داده است که گلیکو آلکالوئید موجود در سیب زمینی می تواند روی سلامت دستگاه گوارش تاثیر گذاشته و حتی باعث تشدید بیماری التهابی روده شود.سایر علائممسمومیت گلیکو آلکالوئید شامل خواب آلودگی، افزایش حساسیت، خارش و علائم گوارشی است.با این حال تا زمانی که گلیکو آلکالوئید به میزان طبیعی مصرف شود بعید است باعث ایجاد اثرات منفی در بدن شود. در یک مطالعه در سال 25 به شرکت کنندگان پوره سیب زمینی با غلظت گلیکو آلکالوئید 2 میلی گرم در هر 1 گرم سیب زمینی داده شد که بالاتر از میزان رسمی اعلام شده ایمن آن است، و هیچ گونه عوارض جانبی ای مشاهده نشد.حدود 6 – 7 دصد از محتوای گلیکو آلکالوئید سیب زمینی در پوست آن یافت می شود.غذاهایی که در آنها سیب زمینی با پوستش استفاده می شود و در روغن سرخ می شوند حاوی 3.6 – 13.7 میلی گرم و 1.6 – 1.5 میلی گرم سولانین و چاکونین در هر 1 گرم سیب زمینی باشد.برای به حداقل رساندن میزان گلیکو آلکالوئید؛ نگهداری مناسب سیب زمینی ضروری است. نگهداری سیب زمینی در دمای پایین تر و به دور از نور می تواند از تشکیل گلیکو آلکالوئید جلوگیری کند.

خلاصه:

سیب زمینی حاوی گلیکو آلکالوئید است که می تواند در مقادیر بالا سمی باشد. ذخیره سازی سیب زمینی در دمای پایین تر و به دور از نور خورشید می تواند باعث کم تر تولید شدن محتوای گلیکو آلکالوئید شود.

هنگامی که سیب زمینی در حد اعتدال مصرف شود می تواند یک گزینه عالی در رژیم غذایی شما باشد. سیب زمینی حاوی مقادیری خوبی از فیبر و مواد مغذی است به علاوه این که بسیار سیر کننده و در ضمن همه کاره است. با این حال روش آماده سازی شما می تواند تفاوت بزرگی در شرایط تغذیه ای شما ایجاد نماید.بسیاری از مواد مغذی سیب زمینی در پوست آن هستند بنابراین مصرف گوشت و پوست آن باهم می تواند حداکثر میزان فیبر، ویتامین و مواد معدنی را به هر وعده ما اضافه کند.انتخاب یک روش پخت پز سالم هم مهم است. پختن سیب زمینی به جای خام خوردن آن می تواند باعث کشتن باکتری ها و شکستن آنتی نیوترینت antinutrients ها (ترکیبات طبیعی یا مصنوعی که در جذب مواد غذایی دخالت دارند) شده و در نتیجه در جذب مواد مغذی آن اختلال ایجاد نماید. پختن، آب پز کردن و بخار پز کردن سیب زمینی در مقایسه با سرخ کردن، بهترین گزینه از نظر به حداقل رساندن چربی و کالری آن است.علاوه بر این استفاده از سیب زمینی کامل به جای محصولات فراوری شده سیب زمینی می تواند محتوای چربی، کالری و سدیم آن را کاهش دهد.

خلاصه:

نگه داشتن پوست سیب زمینی، انتخاب مواد خوراکی مغذی برای پر کردن داخل سیب زمینی و انتخاب سیب زمینی پخته، آب پز یا بخارپز بجای سرخ کردن، می تواند مصرف سیب زمینی را سالم تر نماید.

نتیجه گیری:

سیب زمینی حوای مقدار بالایی ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان، فیبر و نشاسته مقاوم است. با این حال سیب زمینی می تواند اثرات منفی بالقوه ای هم داشته باشد از جمله افزایش وزن و افزایش فشار خون به ویژه هنگامی که در مقادیر زیاد مصرف شود.در نهایت، اندازه و روش پخت پز تاثیر زیادی روی تاثیر سیب زمینی بر بدن و روی سلامت دارند. هنگامی که سیب زمینی را در حد اعتدال و با یک روش سالم مصرف کنید می تواند مواد مغذی زیادی به رژیم غذاییتان اضافه نماید.

بدانید : سیب زمینی تنوری یا آب پز، کدام سالم تر است؟

بدانید : سیب زمینی هایی که پوست شان سبز شده است را هرگز نخوریدخواص خوردن سیب زمینی اب پز

بدانید : افزایش قوای بدن با خوردن سیب زمینی!!

بدانید : مراقب سم خطرناک سیب زمینی سبز رنگ باشید

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

بوسه محسن افشانی بر گونه همسرش در اکران پارادایس!

مدل مو، برای ولنتاین این مدل مو ها را انتخاب کنید

درد پایین کمر شما, با این حالت های خوابیدن آرام می شود

ست کردن لباس به سبک آیشواریا رای و شکیرا برای ولنتاین

هر یک از ما بر اساس گروه خونی خود چه غذایی بخوریم؟

درد كف و پاشنه پا

همه قهرمانان افسانه باشکوه «تروا»

بهترین مبل برای ست کردن با فرش های طرح دار چیست؟

متفورمین را چگونه مصرف کنیم و متفورمین چه عوارضی دارد؟

از بین بردن چربی شکم با 13 استراتژی موثر

علت گل انداختن و سرخ شدن گونه ها در زمان استرس و درمان آن

ریحانه پارسا، مهسا باقری، هوتن شکیبا و در اختتامیه فیلم فجر

لرزش دست در جوانی نشانه چیست؟

طرز تهیه کیک مخملی یا کیک ردولوت برای روز ولنتاین

فواید و مضرات ورزش شنا

علت کمر درد بعد از ورزش و حرکات اصلاحی برای درمان آن

اندازه آلت تناسلی مردان چقدر است؟ می توان آلت تناسلی را بزرگ کرد؟

رنگ موی بلوند را چگونه قهوه ای دودی کنیم؟

فوتوشاپ های جالب از عکس های سلبریتی ها/ چهره قدیم و جدید

ولنتاین امسال، لباس های تان را اینگونه ست کنید

برای جلوگیری از کوچک شدن مغز این خوراکی ها را هر روز بخورید!

کادو روز ولنتاین را به سه روش جالب کادو کنید

کوفته تبریزی بدون گوشت کاملا رژیمی!

آب آلوئه ورا و خواص و مضرات نوشیدن آن برای سلامتی

شایعترین علت ایجاد كننده ی درد كف پا التهاب نوعی بافت همبند است كه در این ناحیه قرار گرفته است

اگر در هر یک از زمینه های خانواده، ترس، اضطراب،افسردگی، روابط عاطفی، روابط زناشویی و مسائل جنسی نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

سیب زمینی گیاهی یک ساله است که ما از غده موجود در آن استفاده می کنیم و ساقه و برگ های آن حاوی مواد سمی ب سولانین است که نباید مصرف شود. 9 تا 25 درصد سیب زمینی حاوی نشاسته است که نشاسته برای تامین انرژی و سلامتی بدن ماده بسیار مفید است. برای اینکه مواد مغذی موجود در سیب زمینی از بین نرود بهتر است آن را به صورت آب پز یا کبابی بخورید و از سرخ کردن سیب زمینی تا حد ممکن خودداری کنید.

در مورد تاریخچه سیب زمینی جالب است بدانید برای اولین بار ، این گیاه در آمریکای جنوبی رشد کرد و بعد توسط میرزا ملکم خان به ایران آورده شد و برای همین اوایل به آن آلو ملکم می گفتند و اکنون هم در بعضی مناطق به سیب زمینی آلو می گویند. در ادامه در بارونک مهم ترین خواص و مضرات سیب زمینی را آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.

دانشمندان معتقدند خوردن کربوهیدرات های ساده مانند سیب زمینی پخته ، موجب تقویت و بهبود عملکرد حافظه می شود و این اثر درست پس از نیم ساعت از مصرف کربوهیدرات ها کاملا مشهود است. به باور دانشمندان در کربوهیدرات ها موادی وجود دارد که موجب می شود امواجی که به مغز فرستاده می شود تقویت شده و بازده حافظه افزایش یابد.

سیب زمینی به دلیل داشتن قندهای دیر جذب و فیبر یکی از مهم ترین غذاهای سیر کننده به حساب می آید. همچنین سیب زمینی حاوی نوع خاصی از نشاسته می باشد که در این نشاسته در برابر آنزیم های گواراشی مقاومت می کند و به همین دلیل دیرتر جذب می شود و این امر موجب سرکوب اشتها می شود.

جالب است بدانید سیب زمینی سرخ شده نسبت به سیب زمینی آب پز ، بخار پز یا تنوری 5 برابر کالری دارد پس اگر می خواهید لاغر شوید پیشنهاد می کنیم سیب زمینی را به صورت سرخ شده نخورید.خواص خوردن سیب زمینی اب پز

سیب زمینی سرشار از ویتامین B6 است که این ویتامین در بازسازی سلولی نقش مهمی داشته و برای کاهش و رفع اضطراب و استرس بسیار مؤثر است. همچنین با خوردن سیب زمینی در بدن انسان آدرنالین تولید می شود که به مغز انسان در برخورد با استرس و عوامل عصبی کمک می کند.

همان طور که میدانید بدن انسان برای فعال سازی محرک های عصبی به حرکت درآورنده عضلات ، نیاز به پتاسیم دارد و پتاسیم هم به مقدار قابل توجهی در سیب زمینی موجود می باشد پس اگر زیاد احساس خستگی می کنید و صبح ها به سختی از رختخواب جدا می شوید پیشنهاد می کنیم مصرف سیب زمینی را در وعده غذایی روزانه خود فراموش نکنید.

عصاره سیب زمینی یک درمان مؤثر و مفید برای ریزش موی سر و بدن می باشد. سیب زمینی سرشار از ویتامین های A و B و C بوده و از موهای شما در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می کند. شما می توانید برای درمان ریزش موی خود 2 عدد سیب زمینی بزرگ را پوست گرفته و رنده کنید. سپس سیب زمینی رنده شده را با زرده تخم مرغ و عسل در یک ظرف مناسب مخلوط کنید و این ماسک را مستقیم بر روی پوست سر خشک خود بمالید.

شما می توانید با درست کردن ماسک سیب زمینی چین و چروک صورت خود را تا حدودی از بین ببرید. برای این منظور سیب زمینی خام را رنده کنید و مقداری عسل به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا این ماسک را بر روی صورت خود استفاده کنید و قسمت هایی که چین و چروک دارند ماساژ دهید.

همان طور که میدانید بدنسازان برای اینکه حجم عضلات خود را افزایش دهند احتیاج به مقادیر بالایی کربوهیدرات دارند که این ماده به عنوان منبع انرژِ عمل می کند از طرفی در سیب زمینی آب پز هیچ گونه چربی وجود ندارد و افرادی که ورزش بدنسازی می کنند می توانند با خوردن سیب زمینی آب پز تا حدود زیادی پروتئین و کربوهیردارت مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند.

همچنین ویتامین C موجود در سیب زمینی آب پز آنتی اکسیدانی است که برای افزایش انرژی بین تمرینات بدنسازی مفید می باشد. علاوه بر این ویتامین B6 سیب زمینی آب پز در متابولیسم اسید های آمینه و پروتئین ها نقش بسیار مهمی دارد و می تواند برای افزایش رشد عضلات مفید باشد.

ویتامین C موجود در سیب زمینی آب پز بدن ، بدن را سم زدایی کرده و در پاکسازی دستگاه گورارش و روده بسیار مفید است. برای این منظور شما سیب زمینی را به جای آب با شیر بپزید و سپس میل کنید.

سیب زمینی آب پز حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای نوزادان و کودکان می باشد و می تواند از رشد باکتری های روده در نوزادان و کودکان پیشگیری کند. همچنین سیب زمینی آب پز حاوی مقادیر بالایی آنتوسیانین می باشد که از رشد ویروس ها مخصوصاً ویروس آنفلوآنزا در نوزادان و کودکان جلوگیری می کند.

ناگفته نماند سیب زمینی برای زنانی که بچه شیرخوار دارند می تواند باعث زیاد شدن شیر آن ها شود. در واقع سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی از ویتامین B6 می باشد که می تواند باعث زیاد شدن شیر مادران شود.

افرادی که مبتلا به بیماری قند خون هستند باید در مصرف سیب زمینی احتیاط کنند و با مشورت پزشک اقدام به مصرف سیب زمینی کنند. چون سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی نشاسته می باشد که باعث بالا رفتن قند خون می شود.

دانشمندان معتقدند زنانی که قبل از بارداری سیب زمینی به مقدار زیاد مصرف می کند در معرض ابتلا به بیماری دیابت دوران بارداری قرار دادند. این احتمال در زنانی که قبل از بارداری خود ، به طور منظم در هقته بین 2 تا 4 فنجان سیب زمینی مصرف می کنند ممکن است تا 72 درصد افزایش یابد.

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سیب زمینی نوعی خوراکی است که سال‌هاست مردم دنیا از آن استفاده می‌کنند. سیب زمینی خوراکی نسبتا ارزانی است که حاوی موادمغذی فراوان از جمله فیبر، ویتامین‌ها و موادمعدنی همچون ویتامین A و ویتامین C است که تأثیر فراونی در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون دارد. همچنین سیب زمینی به‌دلیل داشتن کربوهیدرات فراوان برای رژیم غذایی ورزشکاران نیز بسیار مناسب است. در این مقاله همراه ما باشید تا خواص سیب زمینی را به‌طورکامل تشریح کنیم. خواص خوردن سیب زمینی اب پز

سیب زمینی بیش از ۱۰۰۰۰ هزار سال پیش در آندسِ آمریکای جنوبی کشت می‌شد و اولین‌بار در ابتدای قرن ۱۶ میلادی توسط گروهی از جهانگردان اسپانیایی به اروپا آورده شد. در حال‌حاضر سیب‌زمینی یکی از محصولات پرطرفدار در ایالات متحده است و مردم به‌طور میانگین چیزی در حدود ۳۵ کیلوگرم سیب‌زمینی در سال مصرف می‌کنند. سیب‌زمینی را می‌توان یکی از مواد خوراکی شناخته‌شده در اکثر کشورهای جهان دانست. تحقیقات زیادی در زمینه‌ی خواص سیب زمینی در مرکز پزشکی MNT انجام شده است.

در این مقاله به برخی از خواص سیب زمینی اشاره می‌شود.

سیب زمینی پخته سرشار از مواد مغذی است و می‌توان آن را به‌عنوان خوراکی سالم و مفید در بره‌ی‌ غذایی گنجاند. مصرف زیاد میوه و سبزیجات برای سلامتی بسیار مفید هستند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. با مصرف این نوع مواد غذایی می‌توانید رژیم‌ غذایی و سبک زندگی سالمی داشته باشید.

درادامه، به چند تا از فواید سیب‌ زمینی اشاره می‌کنیم:

وجود آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم و روی در سیب زمینی در حفظ و تقویت ساختار استخوان بسیار مؤثر است. آهن و روی نقش مهمی در تولید و بازسازی کلاژن پوست دارند. فسفر و کلسیم نیز هر دو در حفظ ساختار استخوان بسیار مؤثرند، اما حفظ تعادل بین این مواد معدنی در تراکم و بافت استخوانی بسیار مهم و حیاتی است. نباید فراموش کرد که بالابودن میزان فسفر و پایین‌بودن کلسیم موجب کاهش تراکم بافت استخوان و در نهایت منجر به پوکی استخوان می‌شود.

به همان میزان که کاهش مصرف سدیم در تنظیم فشار خون بسیار حیاتی است، افزایش مصرف پتاسیم دریافتی در رژیم‌ غذایی روزانه نیز اهمیت زیادی دارد. پتاسیم باعث گشادشدن عروق خونی می‌شود. براساس تحقیقات و آزمایش‌های مرکز ملی سلامت و تغذیه (NHANES)، کمتر از ۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی، روزانه ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دریافت می‌کنند. پتاسیم، کلسیم و منیزیم موجود در سیب زمینی به‌طور طبیعی در کاهش فشارخون تأثیر می‌گذارد.

سیب زمینی فاقد کلسترول و سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 است که برای سلامت قلب بسیار مفید می‌باشد. همان‌طور که گفته شد، سیب زمینی سرشار از فیبر است که به کاهش میزان کلسترول خون کمک می‌کند و همین مسئله منجربه کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی نیز می‌شود. تحقیقات انجام‌شده در مرکز ملی سلامت و تغذیه نشان می‌دهد، افزایش پتاسیم و کاهش سدیم دریافتی در رژیم‌ غذایی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ‌ومیر را به‌شدت کاهش می‌دهد.

سیب زمینی حاوی ماده‌ی مغذی مفید و مهمی به‌ کولین است. کولین به بهبود حرکت ماهیچه، تغییر خلق‌وخو، تقویت یادگیری و حافظه کمک می‌کند. مصرف سیب‌زمینی موجب حفظ ساختار غشاهای سلولی، تسهیل انتقال امواج عصبی، کمک به‌جذب چربی و رشد اولیه‌ی مغز نیز می‌شود. یک سیب زمینی بزرگ در حدود ۵۷ میلی‌گرم کولین دارد. این‌ درحالی است که کولین موردنیاز مردان به‌طور متوسط ۵۵۰ میلی‌گرم است که در زنان باید در حدود ۴۲۵ میلی‌گرم باشد.

سیب زمینی حاوی اسید فولیک است. اسید فولیک نقش مهمی در سنتز و بازسازی DNA دارد و به‌همین‌خاطر از تشکیل انواع سلول‌های سرطانی که معمولا به‌دلیل جهش در DNA به‌وجود می‌آیند، جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند سیب زمینی، ریسک ابتلا به سرطان روده‌ بزرگ را کاهش می‌دهد. ویتامین C و کوئرستین (quercetin) موجود در سیب زمینی مشابه خواص آنتی اکسیدان‌هاست و از آسیب سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سیب زمینی بنفش در کاهش التهاب و پیشگیری از ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ مؤثر است.

فیبر موجود در سیب زمینی از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند و موجب تسهیل هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

فیبر از فاکتورهای مهم در کنترل وزن است. فیبر در دستگاه گوارش فشرده می‌شود. با توجه به‌اینکه سیب زمینی حاوی فیبر است، مصرف آن موجب احساس سیری و کاهش اشتها می‌شود؛ به‌همین‌خاطر فرد مدت‌زمان بیشتری احساس سیری می‌کند و درنتیجه، کالری دریافتی نیز کمتر می‌شود.

سیب زمینی منبع غنی ویتامین B6 است. ویتامین B6 نقش مهمی در سوخت و ساز بدن دارد. نیاز ما به انرژی از گلوکز تأمین می‌شود و کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها مولکول‌های ذخیره‌کننده‌ی انرژی در بدن هستند که در مواقع نیاز باید تبدیل به گلوکز شوند تا بدن بتواند انرژی مورد نیاز در فعالیت‌های روزانه‌ی خود را تأمین کند. ویتامین B6 موجود در سیب‌زمینی تسهیل کننده‌ی روند شکسته‌ شدن مولکول‌های کربوهیدارت و پروتئین و تبدیل آن به گلوکز هستند.

کلاژن سیستم پشتیبان پوست است. ویتامین C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. آنتی‌اکسیدان از آسیب سلول‌های پوست در برابر آفتاب، آلودگی و سیگار کمک جلوگیری می‌کند. همچنین ویتامین C موجب کاهش چین‌وچروک و بهبود بافت پوست هم می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند از شدت و نیز مدت سرماخوردگی بکاهد. همان‌طور که گفته شد سیب زمینی‌ها سرشار از ویتامین C هستند.

باید به‌خاطر داشت که خواص و مزایای سیب زمینی کاملا بستگی به نوع پخت آن دارد. خوردن یک سیب زمینی به‌تنهایی کالری نسبتا پایینی دارد، ولی متأسفانه امروزه در پخت سیب‌ زمینی از روغن، خامه و کره و حتی پنیر استفاده می‌شود که کالری بالایی دارند.

سیب زمینی سایز متوسط حدود ۱۰۰ گرم کالری دارد. سیب زمینی سفید که با پوست پخته‌شده باشد، حاوی مواد زیر است:

علاوه بر اینها سیب زمینی مقادیری نیاسین، کولین و زینک نیز دارد.

سیب زمینی خام حاوی مقدار کمی سدیم است. میزان سدیم موجود در سیب زمینی حدود ۱۰ میلی‌گرم یعنی کمتر از ۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن است. اگرچه، این مسئله درمورد نوع فراوری‌شده‌ی آن مانند سیب زمینی سرخ‌شده و چیپس سیب زمینی صدق نمی‌کند.

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد انرژی مورد نیاز بدن از شکسته‌شدن مولکول‌های گلوکز تأمین می‌شود. سیب زمینی حاوی مقداری لیپوئیک اسید است که روند شکسته‌ شدن مولکول‌های گلوکز و تبدیل آن به انرژی مورد نیاز بدن را راحت‌تر می‌کند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که لیپوئیک اسید در کنترل قند خون، گشادشدن رگ‌های خونی، محافظت در برابر رتینوپاتی (retinopathy) یا آسیب به شبکیه چشم، مغز و بافت عصبی نقش مهمی دارد.

کوئرستین (Quercetin) فلاونولی است که در میوه‌ها، سبزیجات، برگ‌ها و دانه‌ها یافت می‌شود. فلاونوئید در پوست سیب زمینی وجود دارد و خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی آن موجب کاهش آسیب به سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد می‌شود.

فلاونوئید نوعی ترکیب ارگانیک است که از بدن در برابر بیماری‌های محافظت می‌کند.

سیب زمینی شامل ویتامین C است که خاصیت آنتی‌آکسیدانی دارد. مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها باعث پیشگیری از آسیب سلولی و سرطان می‌شود و موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و قلب می‌شوند.

فیبر موجود در سیب‌ زمینی به عملکرد مناسب گردش خون و دستگاه گوارش کمک بیشتری می‌کند.

نکته‌: براساس گزارش‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده، بیش از نیمی از سیب زمینی موجود در آمریکا به‌صورت سرخ‌شده مصرف می‌شود. این‌ درحالی است که مصرف این نوع پخت اصلا توصیه نمی‌شود. راه‌های ساده‌تر، ارزان‌تر و البته سالم‌تری هم برای طبخ سیب زمینی وجود دارد.

سیب زمینی انواع بسیار متفاوتی دارد، مانند سیب زمینی شیرین، سفید، زرد، قرمز و آبی که تنها چند نمونه از انواع گونه‌های متفاوت سیب زمینی هستند.

درادامه، چند نمونه دستور طبخ سیب زمینی به شما پیشنهاد می‌شود:

پختن: سیب زمینی نشاسته‌ای مانند نوع قرمز آن را می‌توانید آب‌پز کنید.

کبابی یا سرخ‌شده: همه‌ نوع سیب زمینی را می‌توان به‌صورت کبابی یا سرخ‌شده نیز مصرف کرد.

سالاد سیب زمینی: سیب زمینی‌هایی که بافت مومی دارند مانند سیب زمینی قرمز یا انگشتی، برای تهیه سالاد استفاده می‌شوند.

سیب زمینی‌هایی را انتخاب کنید که از لحاظ ظاهری سالم‌تر و نسبتا صاف هستند. از انتخاب سیب زمینی‌هایی که جوانه‌ زده‌اند یا سبز شده‌اند هم پرهیز کنید.خواص خوردن سیب زمینی اب پز

پیشنهاد ما این است که سیب زمینی‌های بسته‌بندی شده و شسته‌شده نیز نخرید، زیرا شستن سیب زمینی باعث می‌شود پوشش محافظتی روی پوست آن از بین برود و در نتیجه زودتر خراب شوند.

بهتر است سیب‌ زمینی‌ها را در دمایی بین ۷ تا ۱۰ سانتی‌گراد و در محیطی تاریک و خشک مانند انباری نگهداری کنید.

قرارگرفتن سیب زمینی درمعرض آفتاب منجر به تشکیل سولانین در سیب زمینی می‌شود. سولانین باعث سبزشدن سیب زمینی می‌شود و بسیار سمی است. نگهداری سیب زمینی در فریزر نیز موجب تبدیل نشاسته‌ی موجود در آن به شکر و بدمزه‌شدن آن می‌شود.

از نگه داشتن سیب زمینی نزدیک پیاز نیز خودداری کنید، زیرا گاز متصاعدشده از این دو ممکن است باعث تسریع فاسدشدن پیاز و سیب زمینی شود.

عمر مفید سیب زمینی کاملا رسیده، حدود ۲ ماه است که البته در صورت وجود یک سیب زمینی خراب در بین آنها ممکن است این زمان کاهش یابد. پس بهتر است با بررسی مداوم سیب زمینی‌‌های انبارشده، خراب‌ها را جدا کنید.

ویتامین، موادمعدنی و فیبر در پوست سیب زمینی وجود دارد. به‌همین‌خاطر بهتر است سیب زمینی را با پوست بخورید.

سیب‌ زمینی را با آب خوب بشویید و هرگونه فرورفتگی و جوانه‌ی آن را نیز با چاقو کاملا خارج کنید. از یک چاقوی ضدزنگ استفاده کنید تا از واکنش فلز با سبزی و تغییر رنگ سیب زمینی جلوگیری شود.

سیب زمینی شکم‌پر که با پوست پخته‌ شده است، غذای سالم و بسیار مغذی است و می‌توانید آن را با سالاد و سس، پنیر، حبوبات پخته یا دیگر مواد خوشمزه ترکیب کنید. پخت سیب زمینی با پوست باعث حفظ موادمغذی آن می‌شود. سیب‌زمینی را می‌توان با نعناع و فلفل سیاه آب‌پز کرد. همچنین بخارپز کردن آن باعث می‌شود ویتامین‌های محلول در آب موجود در سیب‌زمینی بهتر حفظ شوند.

برای تهیه سالاد سیب زمینی سالم، بهتر است سیب زمینی را آب‌پز کنید و پس از خنک شدن با سیر تازه، ‌نعناع و روغن‌ زیتون سرو کنید.

گیاه سیب زمینی، گوجه فرنگی و بادمجان به خانواده‌ی گیاهان نایت‌شید (اکثر سبزیجات نایت شید (nightshade) خوراکی نیستند و سمی هستند، اما بسیاری از آنها نیز مغذی هستند) تعلق دارند. به‌همین‌خاطر تا مدت‌ها تصور می‌شد که سیب‌زمینی نیز گیاهی غیرخوراکی است.

سیب زمینی‌هایی که رنگ آنها تغییر کرده و یا سبز شده‌اند، به‌احتمال زیاد حاوی سولانین هستند که ترکیبی سمی است و ممکن است مشکلاتی در سیستم گردش خون و تنفس افراد مانند سردرد، گرفتگی عضلات و اسهال ایجاد کند.

قبل از مصرف سیب زمینی دقت کنید که تمام جوانه‌های آن را کاملا جدا کرده باشید. اما اگر رنگ سیب زمینی تغییر کرده یا سبز و کبود است، آن را دور بیندازید.

مطالعات نشان می‌دهد که سیب زمینی وقتی در دمای بالای ۱۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد پخته می‌شود یک ماده‌ی شیمیایی به آکریل‌آمید تولید می‌کند. این ترکیب در پلاستیک، چسب، رنگ و سیگار یافت می‌شود که ممکن است زمینه‌ی ابتلا به چند نوع سرطان را فراهم کند.

آکریل‌آمید (Acrylamide) ترکیبی اسیدی و سرطان‌زاست و ممکن است تأثیر طلوبی بر روی ژن‌ها و باروری نیز داشته باشد.

توجه داشته باشید که میزان آکریل‌آمید، چربی و سدیم در چیپس سیب زمینی، سیب زمینی سرخ‌شده و سیب زمینی فراوری‌شده بسیار بالاست.

سیب زمینی سرشار از کربوهیدارت است که افراد چاق و مبتلا به دیابت نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

در مصرف هر نوع ماده‌ی غذایی حاوی کربوهیدرات مانند سیب زمینی، برنج یا ماکارونی نباید زیاده‌روی کرد. بهتر است سبزیجات غیرنشاسته‌ای را با سیب زمینی مصرف کنید تا تعادل حفظ شود. از طرف‌ دیگر مصرف حبوبات در کاهش خطر ابتلا به دیابت بسیار مؤثر است.

مسدودکننده‌ی آدرنرژیک بتا

مسدودکننده‌ی گیرنده‌ی آدرنرژیک بتا (Beta-blockers) معمولا برای بیماران قلبی تجویز می‌شود. افزایش سطح پتاسیم منجر به افزایش خون می‌شود، به‌همین‌خاطر معمولا مصرف غذاهای حاوی پتاسیم مانند سیب زمینی در هنگام تجویز Beta-blockers توصیه می‌شود.

افزایش سطح پتاسیم در بدن می‌تواند منجر به آسیب کلیوی و اختلال در عملکرد کلیه‌ها شود. کلیه‌های آسیب‌دیده قادر به تصفیه‌‌ی پتاسیم مازاد خون نیستند که این مسئله ممکن است بسیار خطرناک باشد.

سیب‌زمینی‌ها یک ریشه‌ی خوراکی است که در خاک رشد می‌کنند. آلوده بودن خاک به فلزات سنگین یا مواد سمی باعث آلوده شدن سیب زمینی هم می‌شود. بنابراین، اگر واقعا نگران آلودگی سیب‌ زمینی هستید، می‌توانید در باغچه‌ی منزل خود سیب زمینی بکارید یا سیب زمینی ارگانیک تهیه کنید. داشتن یک رژیم‌ غذایی سالم و متعادل، سلامت بدن شما را تأمین می‌کند. بهتر است به‌جای اینکه بر روی یک ماده‌ی غذایی تمرکز کنید، انواع مختلفی از مواد غذایی سالم و مفید را در رژیم‌ غذایی خود قرار دهید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL

گلوتامین؛ منابع و مکمل ها، فواید و مقدار مصرف آن

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *