خواص خوردن خاکشیر ناشتا برای پوست




خانه

موبایل

برای از بین بردن لک‌های پوست یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است

خواص خوردن خاکشیر ناشتا برای پوست

 

 بسیاری از مردم با خاصیت خنک کنندگی، ضد عطش خاکشیر آشنا هستند و به همین دلیل آن را در فصل تابستان در بره های غذایی خود می گنجانند یا در روز های گرم تابستان از شربت خاکشیر و ترکیب آن با عرق های گیاهی نظیر شاه تره برای پذیرایی از مهمانانشان استفاده می کنند. اما خاکشیر علاوه بر این، خواص دیگری نیز دارد که از میان آنها به دفع سنگ کلیه، بهبود برخی از اختلال های پوستی و درمان اسهال می توان اشاره کرد.خاکشیر برای روشن شدن پوستبرای از بین بردن لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌ صورت روزانه و مستمر به مدت ۳ هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن کک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب لازم است ترنجبین را ۵ ساعت در آب خیس کنید و  پس از این مدت آن را صاف کرده و به آن ۲ قاشق خاکشیر پاک کرده اضافه کنید و میل کنید. با نوشیدن این شربت گیاهی به مرور شاهد روشنی پوست و از بین رفتن لک‌ها خواهید بود.

 

مخلوط خاکشیر،عرق شاه‌تره،عرق کاسنی و عرق بیدمشک برای درمان جوش‌ مفید است

 

موی بدون شوره با مصرف خاکشیر

نوشیدن خاکشیر ۲ تا ۳ لیوان در روز به افرادی که به شوره‌ و خارش سر مبتلا هستند توصیه شده است. نوشیدن خاکشی به این افراد کمک می‌کند تا با اصلاح مزاج برای همیشه با شوره و خارش پوست سرشان خداحافظی کنند. خاکشیر برای درمان جوش صورتمخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی و عرق بیدمشک ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره، بیدمشک وکاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید. نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن‌که جوش‌های صورت را درمان می‌کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست کم ۳ هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود.

 

گرداوری:بخش سلامت بیتوته

 

منابع:

asriran.com

momtaznews.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

داستان عشق و جنون

 

کفش کودک رنگارنگ با الیاف طبیعی کاموا دست دوز

کفش کودک تک رنگ با الیاف طبیعی کاموا دست دوز

خواص خوردن خاکشیر ناشتا برای پوست

زعفران سرگل صادراتی به صورت کاملا ارگانیک

گیاه دارویی رزماری  با های رومارن یا اکلیل کوهی (Rosmarinus officinalis)  هم شناخته میشود گیاهی خشبی، چندساله و بوته‌ای و پایا، با شاخه‌های بالارونده بوده وارتفاع آن به 2 متر رسیده و معطر بوده ودارای برگ‌هایی سوزنی‌شکل و همیشه‌سبز دارد که از برگهای تازه و خرد شده رومارن یا همان رزماری به دلیل داشتن اسانس معطر و روغن فرار و مانند تانن در سالاد و در تهیه خوراکهای مرغ و ماهی استفاده می‌شود. پودر برگهای خشک شده اکلیل کوهی یا به تنهایی و یا همراه با سایر ادویه به عنوان چاشنی برای خوش طعم کردن غذاها به خصوص سس سالاد به کار برده میشود.

روغن رزماری محرک بوده و از نظر رایحه و اثری گرم و نافذ دارد.  و گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی دیده میشوند.بخش های برگ و سرشاخه‌های گلدار گیاه، اندام داروئی رزماری را تشکیل  داده ،این گیاه بومی منطقهٔ مدیترانه و کشور اوروگوئه معمول است. پرورش‌دهندگان عمدهٔ گیاه رزماری در دنیا کشورهای شمال آفریقا مانند: مراکش و تونس و کشورهای جنوب اروپا خصوصاً اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، یوگسلاوی و آمریکا و نواحی ایران  میباشد.

 

تاثیر دارویی گیاه رزماری : بر طبق مطالعات انجام شده بر ترکیب اسید رزمارینیک ثابت گردیده که این ماده در درمان رینوکونژکتیویت فصلی بسیار موثر بوده ( Seasonal Allergic Rhinoconjuctivitis (SARدر مطالعات صورت گرفته از تعدادی بیماران مبتلا به SAR، اسید رزمارینیک در مقایسه با پلاسبو توانسته اثربخشی بیشتری بر  مهارکردن بر روی سلولهای اینترلوکین B1، اینترلوکین γ و هیستامین داشته باشدو در گروه درمان شده تعداد نوتروفیلها و ائوزینوفیلهای ترشحات بینی به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است و علائم بیماران اعم از خارش بینی، خارش چشمها، آبریزش بینی و آبریزش چشمها کاهش نمود. روغن رزماری و افسنطین در تونیک موی سر موجب تحریک پیاز موگردیده و از طاسی زودرس پیشگیری می نماید. این دارو در موارد ریزش مو بدون شوره سر نیز اثربخشی زیادی  از خود نشان داده و برای داشتن موهای بلند و پرپشت  این گیاه تاثیر بسزایی داشته.

ماده تشکیل دهنده  رزماری:

مادهٔ متشکله ی اصلی قسمت هایی مانند  برگ و سرشاخه‌های گیاه رزماری را روغن فرار تشکیل داده. میزان روغن فرار این گیاه در نقاط مختلف دنیا بین ۵/۰ تا ۵/۲ درصد گزارش شده ،عمده‌ترین ترکیبات موجود در روغن فرار گیاه را ۱و۸ – سینئول (۱،۸ – cineol)، بورنئول (Borneol)، کافور (Campher)، بورنیل استات (Bornyl acetate)، آلفاپی‌نن (۹۴۵ – pinene) و –B پینن و کولین تشکیل می‌دهند و بسته به شرایط جغرافیائی محل کشت گیاه، میزان و درصد هریک از این مواد متغیر می‌باشد  .سایر ترکیبات طبیعی موجود در برگ و سرشاخه‌های گلدار رزماری شامل این دسته‌ها می‌شود: فلاونوئیدها مانند جنکوانین (Genkwanin) و لوتئولین (Luteolin)، اسیدهای فنلی مانند اسید رزمارینیک (Rosmarinic acid)، دی‌ترپن‌ها، تری‌ترپن‌ها، تانن‌ها، مواد تلخ، رزین، ساپونین، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، برخی املاح و ویتامینها میباشند. ویتامینهای متعددی نظیر ویتامین A، تیامین / ویتامین 1B، ریبوفلاوین / ویتامین B2، نیاسین / ویتامین 3B، ویتامین 6B، ویتامین B12، بیوتین، اسید پانتوتنیک، ویتامین C ، ویتامین E و ویتامین K ، ویتامین D را داراست.

خواص دارویی رزماری:

 این گیاه از نظر طب گیاهی یا طب سنتی  اثر ضدعفونی کننده و معرق داشته و جریان خون را در اندام های شکمی افزایش و در تحریک میزان ترشح شیره های گوارشی و صفرا بسیار مفید بوده .  به دلیل داشتن ماده کولین چربی‌های کبد را کنترل و برای مقابله با گرفتگی عضلاتی همچون دستگاه گوارش بسیار مفید بوده  و کمک به هضم غذا مینماید

 این گیاه شفا بخش برای معالجه رماتیسم، بیماری  فلج،  به دلیل داشتن ماده ا سید کارنوسیک باعث تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر بوده ‌،رفع بی‌خوابی و استرس ،سستی اعضاء، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید میباشد و بدلیل داشتن خواص دیورتیکی ،ادرارآوری  که دارد برای همین هم روی کلیه‌ها اثر می‌گذارد و از ابتلا به روماتیسم پیشگیری می نماید

یک توصیه از طب گیاهی این بوده که  اگر نمی‌خواهید کلیه‌هایتان سنگ تولید کنند و یا اینکه خدای نکرده بیماری نقرس به جانتان بیفتد به سراغ رزماری بروید ، اما متاسفانه این گیاه  در ایران کمتر مورد توجه طباخان و بانوان آشپز ایرانی قرار گرفته ولی در کشورها اروپایی جایگاه ممتازی در آشپزخانه  را داشته و در تهیه سس ها و هنگام خوردن گوشت کباب وجود آن بسیارضروری بوده.مصرف اکلیل کوهی باعث گشادی رگ‌ها و تقویت گردش خون و و همین امردر جلوگیری از ریزش موها نیز موثر است.

ضد نفخ بوده و در درمان یبوست موثر عمل می‌کند. رزماری نیز مانند گیا دارویی  آویشن خاصیت خلط‌آوری  داشته و جوشانده‌ی آن برای مقابله با عفونت‌های برونشیتی و درمان سرفه موثر بوده. خاصیت ضد سرطانی دارد و برای درمان سرطان‌های پستان،سرطان پروستات، سرطان پوست و سرطان روده بزرگ کاربرد داشته.

برای درمان میگرن مفید بوده برای این کار مقداری رزماری را در آب جوشانده و سپس با آن بخور داده.  به دلیل وجود دو ماده «اسید کارنوسیک» و «کارنوسل» در رومارَن باعث کاهش درد و التهاب در بدن شده.

اثر محرک رزماری روی سیستم اعصاب  و بدن مرکزی بسیار برجسته  بوده و به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی که داشته و ضد التهابی بوده به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی میکند. گیاه رزماری  به عنوان دهانشویه طبیعی دهان محسوب که برای استفاده از این خاصیت رزماری، مقداری از آن را داخل آب گرم خیس و پس از صاف کردن آن، مایع را داخل دهان شست‌وشو دهید. رزماری به دلیل داشتن خواص متعدد و عطر خواص که دارد در تولید محصولات آرایشی بهداشتی مانند عطر و ادکلن کاربردهای متعددی دارد.

روش استفاده رزماری:

برای استفاده از گیاه رزماری میتوان از جوشانده و یا عصاره‌ی روغنی آن استفاده نمود، می‌توانید به راحتی برگ‌های این گیاه معطر را دم  که برای این کار باید یک قاشق چای‌خوری رزماری را با یک لیوان آب جوش به مدت 1 دقیقه دم نموده. روزانه می‌توانید 2 تا 3 فنجان از این جوشانده میل ودر زیاده روی خوردن این گیاه باید خود داری نمود.برای درمان بیماری  روماتیسم میتوان پاها و دست‌ها را با این گیاه معطر مالش داده و برای این کار یک مشت شاخه‌های کوچک گل دار رزماری را در یک لیتر آب ریخته و دست‌ها و پاهایتان را در آن بگذارید.

عصاره‌ی روغنی رزماری برای ماساژ فوق‌العاده بوده میتوان دو تا سه قطره از این عصاره را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده.درمان زخم‌ها و جراحات بهتر است برگ‌های رزماری را خشک و سپس آن‌ها را کوبیده  تا پودر گردد و پودر به دست آمده را روی زخم زده باید توجه داشت که  این روش برای زخم‌های سطحی استفاده شود. بطوری که دچار بیماری برونشیت شده‌اید می‌توانید یک قطره روغن گیاهی خوراکی رزماری را در یک قاشق عسل حل کرده  ومی‌توانید این کار را به مدت یک هفته، صبح و شب انجام  واگر علائم سرماخوردگی‌تان بیش از یک هفته طول کشید به پزشک  مراجعه شود. 

مضرات مصرف رزماری:

مصرف نوع رقیق نشده روغن این گیاه باعث استفراغ، خونریزی رحمی و تحریک کلیه ها میشود.  در دوران بارداری و شیردهی مصرف رزماری می تواند باعث خونریزی یا سقط جنین گردد. افرادی که دچار اختلالات تشنجی میشوند، مصرف رزماری می تواند این اختلالات را افزایش دهد.افراد مبتلا به فشار خون بالا وبیماران صرعی دارند نباید از این گیاه مصرف کنند.

 

 

 

 

 

(الزامی)

(الزامی، ولی نمایش داده نمی شود)

از تغییر در نظرات مرا با خبر کن

تازه سازی


Designed by:www.melikala.com.

خاکشیر که به خاکشی هم شناخته می شود، گیاهی یک یا دو ساله از تیره شب بویان است که در دشت و کوهستان می‌روید. تخم این گیاه که عموم مردن آن را با خاکشیر می شناسند، ریز و کمی دراز است و به دو رنگ قرمز (طعم تلخ) و قرمز تیره مایل به قهوه ای یافت می شود.

خاکشیر فواید زیادی برای بدن دارد و ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص خاکشیر را برای یبوست، اسهال، لاغری، دوران بارداری و شیردهی و پوست و مو شرح داده ایم. با ما همراه باشید!

خاکشیر دارای خواص ضد باکتری قوی بوده که با پاک سازی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

خاکشیر برای جوش صورت

2 قاشق غذاخوری خاکشیر را با نصف فنجان عرق شاه‌ تره و نصف فنجان عرق کاسنی ترکیب کنید و به مدت 3 هفته بخورید تا جوش صورت درمان شود.

خواص خوردن خاکشیر ناشتا برای پوست

خاکشیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای سم زدایی پوست است که با روشن تر شدن رنگ پوست و درمان لک های پوست کمک می کند.

خاکشیر و ترنجبین برای صورت

ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید، سپس صاف کنید و با 2 قاشق غذا خوری خاکشیر مخلوط کرده و به مدت 3 هفته بخورید.

نوشیدن روزی 2 یا 3 لیوان شربت خاکشیر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد به درمان شوره سر کمک می کند.

خاکشیر به عنوان یک ملین ملایم شناخته می شود که با افزایش حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند. شربت خاکشیر اگر با آب گرم تهیه شود به درمان یبوست کمک می کند

در طب سنتی از خاکشیر برای پاک سازی روده ها و درمان اسهال استفاده می شود. اگر شربت خاکشیر با آب سرد و شکر تهیه شود، اسهال را درمان می کند.

خاکشیر خاصیت دیورتیک طبیعی دارد که به سم زدایی و پاک سازی کبد کمک کرده و برای درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید می باشد.

خاکشیر یک ملین طبیعی است و مصرف آن در دوران بارداری به درمان یبوست حاملگی کمک می کند.

مصرف خاکشیر در اواخر دوران بارداری به باز شدن دهانه رحم و تسهیل زایمان طبیعی کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف خاکشیر به بهبود سلامت جنین کمک می کند.

نکته : فراموش نکنید که قبل از مصرف خاکشیر در دوران بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. گفته می شود که زیاده روی در مصرف خاکشیر به دلیل اثر نرم کنندگی که بر دهانه رحم دارد، خطر سقط جنین در سه ماه اول بارداری را افزایش می دهد.

در طب سنتی گفته می شود که خاکشیر ضعف قوای جنسی در مردان را که به دلیل وجود سودا ایجاد شده، برطرف می کند و به درمان ناباروری کمک می کند.

خاکشیر یک ملین طبیعی است که به هضم غذا کمک کرده و می تواند باعث درمان یبوست در نوزادان و کودکان شود.

خواص ضد باکتریایی خاکشیر خطر ابتلا به اسهال در نوزادان و کودکان را کاهش می دهد.

خاکشیر به دلیل طبع سرد و تر که دارد به درمان تب بالا و خارش پوست در نوزادان و کودکان مبتلا به آبله مرغان و سرخک کمک می کند.

نکته : توصیه می شود که خاکشیر را از سن 2 سالگی به بعد به رژیم غذایی نوزاد اضافه کنید، قبل از آن می توانید شربت خاکشیر را از صافی رد کرده و از آب آن به نوزاد بدهید.

خاکشیر به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی که دارد برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.

خاکشیر در طب سنتی به دلیل طبع سردی که دارد، به عنوان یک تب بر طبیعی شناخته می شود.

خاکشیر با بهبود حرکات روده به پاک سازی و سم زدایی روده ها کمک کرده و با افزایش دفع چربی از بدن باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

یکی از خواص خاکشیر ناشتا کمک به لاغری و کاهش وزن است؛ هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری خاکشیر را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید.

گفته می شود که برای چاقی و افزایش وزن اگر هر روز صبح ناشتا یک لیوان شربت خاکشیر و شیر بخورید، معده تقویت شده و با افزایش اشتها به درمان لاغری کمک می کند.

خاکشیر یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش ادرار به دفع سموم از طریق کلیه ها کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کند. در طب سنتی از شربت خاکشیر و ترنجبین برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه استفاده می شود.

برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌ خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید.

می‌توانید در هفته یک تا دوبار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید. بهتر است نوبت اول استفاده از خمیر در طول روز باشد.

شربت خاکشیر و ترنجبین با سم زدایی و پاک سازی بدن و دفع خلط های موجود در سیستم تنفسی به رفع بوی بد دهان کمک می کند.

هر روز عصر یک لیوان شربت ترنجبین و خاکشیر را بنوشید تا بوی بد دهان رفع شود.

در طب سنتی شربت خاکشیر یخمال به کاهش دمای بدن کمک می کند و یکی از بهترین نوشیدنی ها برای پیشگیری و درمان گرمازدگی محسوب می شود.

پزشکان توصیه می کنند که افراد مبتلا به ورم و زخم معده بهتر است از مصرف خاکشیر اجتناب کنند.

متخصصان طب سنتی توصیه می کنند که افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم بهتر است خاکشیر را به دلیل طبع سرد و تر که دارد، محدود کنند. این افراد بهتر است خاکشیر را با عرق نعناع یا عسل استفاده کنند.

طبیعت خاکشیر سرد و تر می باشد. خاکشیر حاوی مقادیر بالای اسید های چرب از جمله اسید لینوئیک، اسید لینولنیک، اسید اولئیک، اسید پالمتیک و اسید استئاریک می‌باشد.

از خاکشیر برای تهیه انواع شربت خاکشیر با آبلیمو، ترنجبین، زعفران و تخم شربتی، خاکشیر یخمال و سبزه عید با خاکشیر استفاده می شود.

منابع : bartarinha – asriran – tasnimnews

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

خواص خوردن خاکشیر ناشتا برای پوست

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

.     بابک ریاحی پور و همسرش   این مطلب مفید بود؟ 4 1

.     دلنوشته در مورد دخترم   این مطلب مفید بود؟ 7 1

.     سورنا ستاری و همسرش   این مطلب مفید بود؟ 7

.     عکس های مبین کهرازه   این مطلب مفید بود؟ 8

.     برای مراقبت از پوست صورت چه کنیم؟   این مطلب مفید بود؟ 5

خواص خوردن خاکشیر ناشتا برای پوست

.     نوروز ۹۸   این مطلب مفید بود؟ 16

  (Daily Horoscope)     به معنای کوششی برای پیشگویی آینده از روش های فراطبیعی است   در این مطلب  را می توانید بصورت متفاوت از هر فالی که تابحال خوانده اید، تجربه کنید، این یک فال واقعی و مرموز می باشد   فال امروز من چیست   فال []

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت فتوکده می باشد

 

زن متولد فروردین

 

مرد متولد فروردین

 

خواص خوردن خاکشیر ناشتا برای پوست

زن متولد اردیبهشت

 

مرد متولد اردیبهشت

 

زن متولد خرداد

 

مرد متولد خرداد

 

زن متولد تیر

 

مرد متولد تیر

 

زن متولد مرداد

 

مرد متولد مرداد

 

زن متولد شهریور

 

مرد متولد شهریور

 

زن متولد مهر

 

مرد متولد مهر

 

زن متولد آبان

 

مرد متولد آبان

 

زن متولد آذر

 

مرد متولد آذر

 

زن متولد دی

 

مرد متولد دی

خواص خوردن خاکشیر ناشتا برای پوست

 

زن متولد بهمن

 

مرد متولد بهمن

 

زن متولد اسفند

 

مرد متولد اسفند

در فال ابجد ، جدول قسمت بالا ماه واقعی تولد هر شخص میباشد .ولی قسمت پایین هر عدد نشانگر شماره ی ماه مورد نظر میباشد.این ماه از طریق محاسبه ابجدی بدست می آید و با ماه تولد واقعی شما متفاوت است .حتما طریقه ی محاسبه را بخوانید و ماه خود را پیدا کنید .

 

۱ ۱

۱ ۶

اختصاصی سایت نیک صالحی

با برخی از مفیدترین و موثرترین مواد غذایی شادی آور و برای مبارزه با افسردگی آشنا شوید.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *