خاصیت خوردن میوه به

میوه بهی یا به (به انگلیسی quince) یک میوه غیر معمول شبیه به سیب و گلابی است.

علمی به Cydonia oblonga می باشد. درخت به دارای برگ های کوچک بوده و میوه به به رنگ زرد و طلایی می باشد.

طبع میوه به گرم و تر است. این میوه بومی ازبکستان، ارمنستان، ترکیه، مجارستان و مقدونیه می باشد. شما می توانید از به برای تهیه ی مربای به، شربت به و خورش به استفاده کنید. میوه به حاوی ویتامین ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان های کاتچین، اپیکاتچین، لیمونن و فیبر غذایی می باشد.

میوه به برای جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و پوست و مو مفید می باشد.

سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در میوه به کاهش چروک و جوانسازی پوست صورت مفید بوده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست شما در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.خاصیت خوردن میوه به

میوه به غنی از آهن، مس و روی می باشد، این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مفید هستند.

میوه به حاوی مقادیر بالای ویتامین B6 بوده و می تواند برای درمان تهوع و استفراغ حاملگی مفید باشد.

میوه به غنی از فیبر بوده و برای کاهش اسید معده، درمان زخم معده، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ و تسهیل در هضم غذا مفید هستند.

معجون به و عسل می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند.

مصرف منظم میوه به برای سم زدایی کبد و درمان کبد چرب مفید می باشد.

میوه به یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود، میوه به کم کالری بوده و فیبر غذایی بالایی دارد، این میوه هضم را بهبود بخشیده، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

بخوانید : خواص لیمو ترش برای لاغری

تحقیقات نشان داده که میوه به خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا بسیار مفید است.

میوه به حاوی مقادیر بالای فیبر و شاخص گلیسمی پایین است و برای جلوگیری از افزایش سطح قند خون و همچنین کاهش میزان قند خون افراد دیابتی مفید می باشد.

مقادیر بالای فیبر موجود در میوه به برای درمان خانگی یبوست مفید می باشد. همچنین میوه به می تواند برای درمان اسهال هم استفاده شود.

پتاسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی موجود در میوه به است که برای کاهش فشار خون بالا مفید بوده، آترواسکلروز را کاهش می دهد و خطر بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

خوردن میوه به برای درمان خونریزی های شدید قاعدگی مفید می باشد.

دمنوش برگ به برای کاهش استری و افسردگی و درمان سرفه و گلودرد مفید است. همچنین جوشانده برگ به برای ضد عفونی کردن و درمان زخم مفید است.

چای و دمنوش میوه به را می توانید در شب های سرد زمستان برای افزایش انرژی و گرم شدن مصرف کنید.

ورقه های خشک شده میوه به را در یک لیوان آب جوش بریزید، بگذارید 1-15 دقیقه بماند و سپس بخورید. شما می توانید از عسل برای شیرین کردن این چای انرژی بخش استفاده کنید.

بخوانید : خواص چای سبز برای لاغری

دانه های میوه به که به دانه هم یده می شوند برای درمان گلودرد و سرفه مفید هستند. همچنین به دانه برای درمان اسهال هم استفاده می شود.

روغن به دانه برای تقویت قلب و تقویت کبد و معده مفید است.

آب میوه به برای خوشبو شدن عرق، درمان بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، کم خونی و آسم مفید است. مصرف منظم آب میوه به می تواند به درمان سل و نارسایی کبدی هم کمک کند.

هیچ شواهد قطعی در مورد عوارض جانبی و مضرات میوه به با این حال چون دانه های میوه به مقدار کمی سیانید دارند خوردن بیش از چند دانه می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در افراد شود.

در ادامه بخوانید : خواص گریپ فروت برای سرماخوردگی

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

« به» میوه ای اعجاب انگیز است که علاوه بر خواص جسمی ، بر روحیه و اخلاق فرد تاثیر می گذارد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است، علاوه بر گوشت« به»، دانه آن نیز اثر شفابخشی دارد.

امام رضا (ع) در یک توصیه تغذیه‌ای ، برای ایجاد آرامش و تقویت قلب به نقل از حضرت علی (ع) می‌فرمایند:

طلحه بن عبیدالله بر رسول خدا (ص) وارد شد و در دست رسول خدا (ص) یک «به» بود و آنرا به طلحه داد و فرمود:‌ ای ابو محمد این را بگیر که قلب را راحت و تقویت می‌کند.»

و همچنین در حدیث دیگری می فرمایند: ” در«به» ویژگی ای است که در دیگر میوه ها نیست .«به» ، ( فرد ) ترسو را دلیر و شجاع می کند . “خاصیت خوردن میوه به

«به» ، سرشار از ویتامین های A و B و املاح آهکی ، پتاسیم ، فسفر و کلسیم است . پزشکان معتقدند ویتامین A در تجدید قوای جوانی نقش دارد و ویتامین B نیز اعصاب را متعادل می کند . « به»، سیستم عصبی فرد را آرام می کند و پتاسیم بالای آن ، فشار خون را پایین می آورد .

امام صادق (ع) می فرماید : ” بِه، معده را نیکو و قلب را محکم و قوی می سازد . “

در دین اسلام درباره تأثیرات روحی و روانی خوردنی ها ، توصیه های فراوانی به چشم می خورد. پیامبر (ص) می فرمایند :

« به» بخورید ، چرا که ذهن را تقویت می کند ، غم و اندوه را می برد و فرزند را زیبا می سازد»

امام رضا (ع) درباره تقویت قلب در سخنی میوه « به» را مفید دانسته می‏ فرمایند:

به رسول خدا (صلی الله علیه و آله)« به» هدیه دادند، آن را با دستشان نصف کردند. آن حضرت« به» را خیلی دوست ‏داشتند و آن را تناول کرده و به یارانش که در محضرش بودند نیز دادند و فرمودند: « به» بخورید که آن قلب را جلا داده و برای سینه خوب بوده و آن را تمیز می‏ کند.»

خواص درمانی میوه «به»

« به» برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت‌های روده‌ای و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خونی، سوزش مجاری ادرار، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب‌های مختلف مفید است.

علاوه بر گوشت « به» ، دانه آن نیز اثر شفابخشی برای التهاب‌های دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌های خشک، سینه درد، تب و گرفتگی صدا دارد ولی مراقب باشید از جویدن و بلعیدنبه‌دانه بپرهیزید زیرا به‌دانه، حاوی یک ماده سمی است که برای بدن مضر است.

بنابراین چند عدد به‌دانه را مدتی در دهان نگه داشته و مرتب بمکید تا لعاب آن خارج شود، سپس بیرون بریزید یا اینکه چند عدد به‌دانه را در آب داغ بخیسانید و از لعاب آن استفاده کنید.

فواید خوردن«به»

– اثرات مثبت بر فکر و ذهن

– احیای روحیه خوشحال بودن

– از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها

– تقویت کننده قلب، کبد و معده

– مفید برای زخم معده

– تحریک کننده اشتها

– نرم کننده سینه

– ادرارآور و کمک به هضم غذا

– جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته ؛ به این طریق که چند قاچ « به» تازه را روی محل درد قرار دهید.

– از بین برنده بوی بد دهان

– مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر. اگر شما قصد افزایش وزن دارید، میوه « به» را مصرف نکنید.

– ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد.

– کمک به پایین آوردن کلسترول خون

– کمک به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم

– کاهش خطرات بیماری های قلبی، به خاطر دارا بودن ویتامین ث

– تحقیقات نشان داده است که میوه « به» ممکن است خاصیت ضد ویروسی نیز داشته باشند.

خواص آب «به»

– جلوی خونریزی را می گیرد.

– جلوی تهوع و استفراغ غیر ارادی را می گیرد.

– سردرد را برطرف می کند.

– از بین برنده تشنگی می باشد.

خواص هسته میوه «به» (به دانه)

خاصیت خوردن میوه به

– برای درمان ذات الریه، گلودرد، صدای گرفته و خشن مفید است.

– ضد تب

– مفید برای اسهال

– لعاب به دانه برای ترمیم زخم ها و سوختگی پوست در اثر آتش بسیار مفید است.

جویدن به دانه برای رفع کندی دندان ها و برای تقویت نیروی جنسی در گرم مزاج ها مفید است.

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

برای دسترسی به مطالب طب رضا علیه السلام اینجا کلیک کنید

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم را میوه‌ها تشکیل می‌دهند، آنها سرشار از مواد مغذی حیاتی برای بدن و سلامتی هستند. ما اغلب میوه‌هایی مانند انبه، پرتقال، موز، آناناس، هندوانه، انگور، سیب و را می‌خوریم و خواص بسیاری دیگر از میوه‌ها را نمی‌دانیم. میوه به، یکی از خوردنی‌هاییست که سرشار از مواد غذایی مفید و لازم برای سلامتی است و فواید بسیاری دارد. در این مقاله با مهمترین خواص به آشنا می‌شویم.خاصیت خوردن میوه به

به یک میوه‌ی معطر از خانواده‌ی رُز است که شامل گیاهانی با اندازه‌ی متوسط، دارای گل و معطر هستند و سیب و گلابی نیز در همین گروه قرار دارند. به میوه‌ی بومی مناطقِ معتدلِ گرم در جنوب غربی آسیاست و یک میوه‌ی فصلی است که در پاییز و زمستان موجود است. این میوه وقتی می‌رسد به رنگ زرد طلائی در می‌آید و شبیه گلابی است. به سطحی کُرک مانند دارد و رنگ آن زرد است، میوه‌ی آن ریگ مانند است و چند هسته در مرکز آن قرار دارد. این میوه طعم ترش دارد و به ندرت به صورت خام مصرف می‌شود، معمولا آن را می‌پزند یا فریز می‌کنند تا طعم ترش آن گرفته شود. به در غذاهای سنتی شرق آسیا و مدیترانه همراه با گوشت بره و بز پخته می‌شود. نوع آسیایی این میوه، نرم‌تر و آب‌دارتر است و برای تهیه ژله از آن استفاده می‌شود. گاهی اوقات به عنوان طعم‌دهنده در پای سیب از آن استفاده می‌شود.

مانند میوه‌ها، به نیز سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های ‌‌A، B، C، فیبر، مواد معدنی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، آهن و منیزیم است. چربی کمی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. در ادامه خواص درمانی به را ذکر می‌کنیم:

میوه‌ی رسیده‌ی به سرشار از ویتامین ‌C است که حدودا ۲۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن را تأمین می‌کند. ویتامین ‌C به تقویت سیستم ایمنی و بهبود التهاب کمک می‌کند، همچنین خواص ضد آلرژی هم دارد. به و دانه‌های آن در درمان عفونت مثانه و تورم و التهاب پوستی نیز بکار می‌روند. در تولید محصولات غذایی برای افراد مبتلا به آلرژی نیز از آن استفاده می‌شود.

به کالری کمی دارد اما دارای فیبر زیادی است و هر ۱۰۰ گرم از آن ۵۷ کالری دارد. این میوه چربی، سدیم و کلسترول کمی دارد و این خواص به، آن را به میوه‌ای مناسب برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

فنولیک موجود در به چینی برای درمان زخم معده مفید است. همچنین عصاره‌ی آن برای کسانی که از زخم معده رنج می‌برند، فواید بسیاری دارد و به درمان زخم‌های گوارشی کمک می‌کند.

یکی از خواص به درمان معده درد است. در حقیقت به یک درمان موثر برای بیماری‌های صبحگاهی است، وقتی بِه با عسل مخلوط شود، برای درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت‌های روده مفید است. شربت به نیز برای درمان هموروئید استفاده می‌شود.

این میوه با توجه به دارا بودن پُلی فنولیک، خواص آنتی‌اُکسیدانی شگفت‌انگیزی دارد که دشمن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن است، روند پیری را در بدن کند می‌کند و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی جلوگیری می‌نماید.

خوردن به جوشیده یا پخته حالت تهوع و استفراغ را درمان می‌کند. یک ماده‌ی ادرار آور است که به دفع مایعات مضر از بدن کمک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که به خواص ضد ویروسی دارد و فنولیک اسید موجود در به چینی ضد آنفولانزا و دارای خاصیت آنتی‌اُکسیدان است و به درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های ویروسی کمک می‌کند.

یکی دیگر از خواص به، پایین آورنده‌ی فشار خون است. به سرشار از پتاسیم است و به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

مصرف منظم به موجب کاهش LDL یا کلسترول بد موجود در خون می‌شود و به سلامت قلب کمک می‌کند.

خاصیت آنتی‌اُکسیدانیِ به از بدن ما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و سلول‌های بدخیمِ سرطانی را از بین می‌برد. مواد موجود در این میوه ترکیبات قابض(جمع کننده) دارد که با تانن، کاتچین (catechin) و اپی کاتچین (epicatechin) شناخته می‌شوند، این ماده با حذف سموم شیمیایی و سرطان‌زا از غشاهای مخاطی روده بزرگ در برابر سرطان محافظت می‌کند.

انواع آنتی‌اُکسیدان موجود در به موجب کاهش استرس و آرام نگهداشتن ذهن می‌شود.

مصرف منظم این میوه برای کبد و درمان بیماری‌های چشمی مفید است. در چین،‌ دانه‌های خیس شده و یا پخته شده‌ی به در ساخت ژله به‌ کار می‌روند که می‌تواند مشکلات چشم، گلودرد و التهاب غشاهای مخاطی را تسکین دهد.

دانه‌های به در درمان گرفتگی گلو، نای و سایر بیماری‌ها مؤثر است. همچنین روغن آن نیز مانع از تعریق می‌شود و برای تقویت قلب، کبد و معده مفید است.

شربت به برای درمان بیمار‌ی‌های قلبی و عروقی، مشکلات تنفسی، کم‌خونی و آسم مفید است و مصرف منظم آن به درمان بیماری سِل، اسهال خونی و نارسایی کبدی کمک می‌کند.

به نیز مانند سایر میوه‌ها، ارزش غذایی زیادی دارد و باید به رژیم غذایی اضافه شود. بنابراین باید طرز فکر خود را در مورد این میوه تغییر دهیم و آن را در بره‌ی غذایی خود قرار دهیم.

برگرفته از : stylecraze.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

1

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم و همون طور که اقتضای گرایش تحصیلیم بوده به مدیریت دانش علاقمندم و دوست دارم دانش خودم رو با بقیه به اشتراک بگذارم و متقابلا از دانش شما هم استفاده کنم.

خاصیت خوردن میوه به

عاشق خام خوردنشم.
از سیب هم بیشتر. سیب نرم تره ولی این سفت تره و گاز زدنش خیلی حال میده.
هیچ وقت هم نمیتونی یه دونه رو کامل بخوری بس که کز و خشکه.

با سلام و تشکر از زحمات شما من چون نمیتونم به را خام بخورم اون را تکه تکه میکنم و نیمه خشک میکنم بعد مثل تننقلات مصرف میکنم خیلی خوشمزه و خوش خوراک میشه

سلام ..

بسیار متشکرم همونطور که مستحضرید با توجه به اینکه پختن بخش زیادی از ویتامین ها رو از بین میبره من شخصا به رسیده و شیرین رو تهیه میکنم و خام استفاده میکنم و بر خلاف تصور عموم که متصورند به رو خام نمیشه مصرف کرد .. باید گفت بسیار خوش طعم و لذیذ هست و به جرات بیان میکنم که جای به توی سبد میوه خالیست .. شاد باشید

سلام
کاملا درسته
سپاس از نظر ارزشمندتون
امیدوارم همیشه سلامت باشید

ویتامین ب کمپلکس چیست؛ فواید، موارد مصرف و عوارض احتمالی آن

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

رهبران واقعی چطور اطلاعات موردنیازشان را گردآوری می‌کنند؟

پارگی مینیسک زانو؛ طول درمان، راه های پیشگیری و درمان آن

مکمل های عضله سازی؛ ۱۰ مکمل پروتئین برتر دنیا برای عضله سازی


معرفی کتاب خودت باش دختر

قرص اسپیرونولاکتون (آلداکتون)؛ موارد مصرف و عوارض آن

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

به یک میوه پاییزی است که دارای خواص متعددی است. در این مقاله قصد داریم به خواص به اشاره کنیم و اثراتی که این میوه بر سلامت پوست و بدن دارد باهم صحبت کنیم با جیمیتو همراه باشید.

 

میوه به حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان های کاتچین، اپیکاتچین، لیمونن و فیبر غذایی است. میوه به برای جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و پوست و مو مفید است.

به میوه‌ای مابین سیب و گلابی است و مجموع خاصیت هر دو آن‌ها را در خود دارد. علمی که برای به وجود دارد Cydonia oblonga است. به دارای گوشتی خشک و کرکی است که طعمی به مانند ترشی و اغلب گس دارد. با این وجود به زمانی که تبدیل به مربا با مارمالاد می‌شود طعم و عطر خوبی از خود دارد. درخت به درختی کوچک به همراه برگ‌های ریز و لاغر است که میوه‌ای ارزشمند به رنگ زرد طلایی و شبیه به گلدان به بار میارود.

خاصیت خوردن میوه به

به سرشار از ویتامین A، ویتامین B، املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است که در ما شاهد بررسی کامل ارزش غذایی آن خواهید بود. به مقوی قلب، معده و اعصاب است و دم نوش آن می‌تواند خاصیت آرام بخشی داشته باشد. درخت به در میان اقوام مختلف ایرانی دارای اسامی مختلفی است از جمله هیوا، نوچ و سنگه. درخت به نیاز به خاک مرطوب برای رشد دارد با وجود اینکه میوه این درخت کاملا به نظر بی‌آب می‌رسد. گونه‌های زیادی به وجود دارد که فقط دو مورد از آن‌ها قابل توجه است.

 

این میوه با توجه به انواع مختلفی که دارد می‌تواند ارزش غذایی متنوعی هم داشته باشد اما به طور متوسط در هر ۱۰۰ گرم از میوه به شما شاهد وجود:

از جمله روشهای مصرف به، خوردن دم نوش میوه به است که در ادامه به روش تهیه آن اشاره خواهیم کرد.

 

به سرشار از ویتامین A، ویتامین B، املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است که در ما شاهد بررسی کامل ارزش غذایی آن خواهید بود.

 

سطح بالای آنتی اکسیدان و ویتامین‌های موجود در میوه به کاهش چروک و جوان‌سازی پوست صورت مفید بوده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست شما در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند. میوه به غنی از آهن، مس و روی می باشد، این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مفید هستند.

به را می‌توان به عنوان آبمیوه، ژله، مربا و همچنین قسمتی از صبحانه در کنار بشقاب غذای خود داشته باشید. به خشک شده را می‌توان دم کرد و از آن به عنوان جایگزینی برای چای استفاده کرد. همچنین به خشک شده به عنوان طعم دهنده کاربرد مناسبی دارد. بر اساس اقلیم و کشورهای مختلف فراورده‌های مختلفی از به وجود دارد. به واسطه داشتن مواد مغذی فراوان در به، این میوه خاصیت مناسبی برای پوست نیز دارد. از جمله مواد مغذی مؤثر در سلامتی پوست عبارت‌اند از ویتامین‌ها، مواد معدنی، ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدان ها.

همچنین به دارای منبع غنی از ویتامین ث، روی، پتاسیم، آهن و مس است. همچنین میوه به شامل ترکیبات فیتوکمیکالی خاصی همانند کاتچین، اپی کاتچین، لیمونن است که به میوه به اجازه می‌دهد بخش از مواد سازنده مواد آرایشی در سراسر دنیا باشد.

علاوه بر خود میوه به، دانه و برگ‌های گیاه به نیز دارای خاصیت درمانی مشابهی برای پوست انسان هستند که باعث شده از آن‌ها به عنوان یک افزودنی طبیعی به مواد آرایشی و بهداشتی پوست و مو استفاده شود. آنتی اکسیدان عنصر اصلی در دانه و برگ به است که خاصیت معجزه‌آسا به آن داده است.

 

میوه به از دیرباز به خاطر خاصیت ضد آلرژی که برای پوست دارد ستایش شده و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. استفاده از مرهم به روی قسمت‌هایی که از آلرژی پوستی آسیب دیده‌اند موجب تسکین درد و تسریع در جریان درمان آن می‌شود. از جمله مشکلات پوستی شایع که به در درمان آن می‌تواند مفید باشد درماتیت اتوپیک است. این خاصیت در میوه به ناشی از وجود منابع غنی از ویتامین ث است که توانایی کنترل التهاب‌های مختلف در داخل و خارج از بدن را دارد و موجب بهبودی سلامتی پوست شما می‌شود.

درماتیت آتوپیک بیماری پوستی با عنوان عمومی التهاب پوستی است. بیماری در سنین مختلف علائم گوناگونی دارد. خشکی پوست یکی از مشخصات بارز درماتیت آتوپیک است. در صورت عدم درمان مناسب عفونت‌های باکتریایی می‌تواند روی زمینه پوست بیمار اضافه شده و باعث تشدید علائم گردد.

 

اولین خط دفاعی بدن در مقابل انواع بیماری‌ها گلبول های سفید است. گلبول های سفید در رگ‌های پوستی را می‌توان مهم ترین عامل دفع باکتری و ویروس های مضر که از طریق خراش‌ها وارد خون می‌شود، دانست. میوه به با دارا بودن ویتامین‌های مختلف به مانند ویتامین C و E باعث بهبود سلامتی سیستم ایمنی بدن و تقویت قدرت دفاعی گلبول های سفید میشود. علاوه بر افزایش قدرت گلبول های قرمز، ویتامین ث سیستم ایمنی بدن را به تولید این سلول ها تحریک می‌کند تا بدن سپاهی قوی‌تر در برابر بیماری‌های مختلف داشته باشد.

 

به غنی از مواد معدنی به مانند آهن، مس و روی است. این سه ماده معدنی به همراه دیگر مواد مغذی موجود در میوه به، برای افزایش سلامتی گلبول های قرمز لازم و ضروری هستند. هنگامی که گلبول های قرمز بدن شما در صحت و سلامتی کامل باشند، خون‌رسانی به اندام های داخلی با کیفیت بهتری انجام می‌شود. مو نیز به عنوان یک اندام، نیاز به خون‌رسانی است. با افزایش اکسیژن حمل شده توسط گلبول های قرمز سالم تر به واسطه خوردن میوه به و امثال آن، فولیکول مو تحریک شده و رشد مو سر بهبود پیدا می‌کند. بنابراین اگر به دنبال داشتن مو سالم و درخشان هستید، به بخورید.

 

میوه به حاوی مقادیر بالای ویتامین B6 بوده و می‌تواند برای درمان تهوع و استفراغ حاملگی مفید باشد.

 

میوه به غنی از فیبر بوده و برای کاهش اسید معده، درمان زخم معده، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ و تسهیل در هضم غذا مفید هستند. معجون به و عسل می‌تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند.

 

میوه به یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود، میوه به کم کالری بوده و فیبر غذایی بالایی دارد، این میوه هضم را بهبود بخشیده، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود.

تحقیقات نشان داده که میوه به خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا بسیار مفید است.

 

میوه به حاوی مقادیر بالای فیبر و شاخص گلیسمی پایین است و برای جلوگیری از افزایش سطح قند خون و همچنین کاهش میزان قند خون افراد دیابتی مفید است.

 

پتاسیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در میوه به است که برای کاهش فشار خون بالا مفید بوده، آترواسکلروز را کاهش می‌دهد و خطر بیماری‌های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

 

آب میوه به برای خوشبو شدن عرق، درمان بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، کم خونی و آسم مفید است. مصرف منظم آب میوه به می‌تواند به درمان سل و نارسایی کبدی هم کمک کند.

 

 

خاصیت خوردن میوه به

در خاصیت بی نظیر به شک نداشته باشید. این میوه دارای دم نوشی به مراتب خوشمزه‌تر از چای است که اگر حوصله کافی برای درست کردن آن داشته باشید می‌تواند جایگزینی خوبی برای آن باشد. برای تهیه دم نوش میوه به باید سه مرحله اصلی را پشت سر بگذارید.

 

به رسیده، آبدار و شیرین را انتخاب کنید. به را خوب بشورید تا همه پرز های روی آن پاک شوند و پوست طلایی رنگ آن دیده شود. با استفاده از یک رنده به را قطعه قطعه کنید تا جایی که شکل پوره ای به خود نگیرد. به را روی سینی پهن کنید و اجاره دهید که حرارت اتاق یا اگر عجله دارید حرارت رادیاتور یا بخاری آن را خشک کند. دقت داشته باشید که نباید زیاد خشک شود.

قسمت مهم در تهیه دم نوش به، فراوری خشک شده میوه به است. پس از اینکه احساس کردید خشکی پره های میوه به مناسب است آن‌ها را از روی حرارت بخاری یا هر گرمایشی بردارید. برای این کار باید یک ماهی تابه فلزی را روی شعله گاز بگذارید تا ظرف خوب داغ شود، به قدری که اگر قطره‌ای آب در آن ریختید به پرش درآید و زود بخار شود. سپس خلالهای به خشک شده را یکباره در ماهیتابه ریخته و به سرعت با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه خلالها برسد. این کار را تا وقتی که رنگ خلالها به قهوه‌ای پررنگ برسد ادامه بدهید. کمی دود بلندشدن از این خلالها هیچ عیبی ندارد و حتی به خوش رنگتر شدن دم‌نوش به هم کمک می‌کند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید.

 

پس از اتمام این روند، خلال به قهوه‌ای شده را از روی ماهیتابه جمع کنید و درون ظرف در داری بریزید. برای دم نوش به کافی است که برای هر نفر یک قاشق از خلال‌های فراوری شده را درون قوری بریزید و اجازه دهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می‌توانید افزودنی‌های دیگر به آن همانند زعفران و دارچین هم اضافه کنید.

 

بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

من که عاشق مربای میوه به هستم

من واقعا میوه به رو دوست دارم البته موقع خوردنش احساس خفگی به ادم دست میده برای همین مربا به می خورم

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *