حکم سرباز های فراری

خواص دارویی و گیاهی

حکم سرباز های فراری
حکم سرباز های فراری

آدرس : تهران – خیابان دکتر شریعتی -چهار راه شهید قدوسی

صندوق پستی: 1639673114

پست الکترونیکی:info@imj.ir

دورنما: 82902190-021

شماره پیامک:300082900

حکم سرباز های فراری

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان قضائی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می باشد

۲ ماه حبس در انتظار سربازان فراری است

اخبار اجتماعی ایران/ سردار موسی کمالی درباره طرح جریمه ریالی سربازی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح این طرح را تبعیض آمیز می‌داند و از ابتدا با اجرای این طرح موافق نبود و پیشنهاد داده، این طرح در سال آینده حذف شده و اجرا نشود.

وی با بیان اینکه ستاد کل موافق استمرار طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده نیست، تصریح کرد: این طرح با دو هدف حل مشکلات مشمولان غایب بود تا با این قانون مشکل سربازی مشمولان غایب حل و تعیین تکلیف شوند. همچنین قرار بود این طرح منبع درآمدی برای سربازان شاغل باشد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هدف اول این طرح خاطرنشان کرد: هدف اول یعنی تعیین تکلیف مشمولان غایب با اجرای این طرح تحقق پیدا نکرد، چراکه تعداد قابل توجهی از این طرح استقبال نکردند، در حقیقت نه تنها تعداد غایبان کاهش پیدا نکرد، بلکه افزایش هم پیدا کرد؛ یعنی تعدادی از جوانان به امید اینکه از این جریمه بتوانند استفاده کنند، تعمدا غیبت می‌کنند، بنابراین اجرای طرح با هدف آن مغایرت داشت. همچنین از آنجا که از این طرح به خوبی استقبال نشد، هدف منبع درآمد برای سربازان شاغل نیز محقق نشد.

سردار کمالی با بیان اینکه این طرح تنها تا پایان سال ۹۷ اجرا خواهد شد، تاکید کرد: ستاد نظر مثبت درباره اجرای این طرح ندارد و اقدامات لازم را برای توقف این طرح انجام داده است.منتظر هستیم تا دولت و مجلس نیز در این خصوص نظر بدهند.حکم سرباز های فراری

وی ادامه داد: متاسفانه همانطور که گفتم برخی جوانان به عمد غیبت می‌کنند تا بتوانند از این قانون استفاده کنند یا اینکه دانشجو هستند و از ادامه تحصیل انصراف می‌دهند تا غیبت‌ از زمان مدرک تحصیلی قبلی‌اش برایشان محاسبه شود و بتوانند در شمول این طرح قرار بگیرند. متاسفانه اجرا و ادامه این طرح محلی برای دور زدن قانون می‌شود. اگر چنین قانونی نباشد، دیگر امیدی برای عده‌ای از جوانان بوجود نمی‌آید و خود را به مشکل نمی‌اندازند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح طبق قانون کسانی که غیبت دارند با یکسری محدودیت‌های اجتماعی از جمله ممنوعیت استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی، ممنوعیت تحصیل، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت دریافت جواز برای راه‌اندازی شرکت و ممنوعیت اخذ وام یا تسهیلات روبه رو هستند و نیروی انتظامی نیز می‌تواند هم افراد غایب را دستگیر کند و هم افرادی را که به این مشمولان غایب کار یا تسهیلات داده‌اند را به مراجع قضایی معرفی کند و این افراد در دفعه اول هزینه یک سرباز و در صورت تکرار، هزینه بیش از دو سرباز را باید پرداخت کنند. میزان این جریمه از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و سال به سال نیز تغییر خواهد کرد.

سردار کمالی همچنین در خصوص نهست یا سربازانی که در حین خدمت غیبت می‌کنند، گفت: به افرادی که در حین خدمت سربازی مرتکب غیبت می‌شوند، نهست گفته می‌شود. این افراد در صورتی که غیبت آنها کمتر از ۶۰ روز باشد به عنوان غایب شناخته می‌شوند و به ازای هر روز غیبت دو روز اضافه خدمت برای آنها در نظر گرفته می‌شود. فرماندهان یگان می‌توانند با تشکیل هیاتی در یگان تمام یا بخشی از این اضافه خدمت را ببخشند.

وی ادامه داد: در صورتی که غیبت این سربازان بیش از ۶۰ روز باشد، یا برای بار دوم حتی کمتر از ۶۰ روز غیبت داشته باشند، فراری محسوب می‌شوند در این صورت به مراجع قضایی که همان دادسرای نظامی است، معرفی شده و دادسرای نظامی برای این افراد حداقل دو ماه حبس را در نظر می‌گیرد./ ایلنا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلامانع است

هدف بخش

«سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

در این نشست که قضات دادسرای نظامی، رئیس بازرسی انتظامی و رئیس رسیدگی به شکایات بازرسی انتظامی استان همچنین فرمانده دژبان تیپ ۲۳۰ شهید متاجی حضور داشتند، دادستان نظامی استان گلستان گفت: ضابطان قضایی با دستگیری سربازان فراری و مشمولان غائب کمک بزرگی به مجموعه نیروهای مسلح خواهند کرد.

 

رحیم رحیمی با بیان اینکه ماده ۶۱۱ قانون آیین دادرسی کیفری نیروی انتظامی و دژبان نیروهای مسلح را موظف به دستگیری سربازان فراری نموده، گفت: بازرسی انتظامی، نامه‌ای به همه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر استان ارسال تا برای دستگیری سربازان فراری اقدام عاجل بنمایند.

 

حکم سرباز های فراری

رحیمی تأکید کرد: رئیس بازرسی انتظامی استان، روسای بازرسی شهرستان‌ها را توجیه و مسئول نظارت دقیق بر اجرای این مصوبه است و برای یگان‌های ساعی تشویق و برای یگان‌های بی تفاوت یا کم کار، تنبیه در نظر گرفته شود.

 

دادستان نظامی استان با اشاره به ماده ۶۳ قانون مکرر نظام وظیفه گفت: این قانون به‌کارگیری سربازان و مشمولان فراری را از سوی کارخانه ها، شرکت‌ها، کارگاه‌ها، مغازه‌ها، تعمیرگاه‌ها و سایر مشاغل ممنوع اعلام کرده ولی اکثر صاحبان مشاغل از این تکلیف قانونی آگاه نیستند.

 

وی افزود: در همین قانون برای افرادی که سربازان فراری را به‌کار بگیرند مجازات شدیدی در نظر گرفته شده است لذا نیروی انتظامی استان از طریق مدیریت نظارت بر اماکن عمومی و یا پلیس پیشگیری، موضوع را به اطلاع صنوف برساند.

 

همچنین در این جلسه مقرر شد تا دژبان تیپ ۲۳۰ نسبت به جلب سربازان فراری خود اقدام و برای دستگیری سربازان فراری سایر یگان های ارتش نیز با کلانتری ها و پاسگاه های سراسر استان همکاری لازم را بنماید.

 

رئیس بازرسی و شعبه حقوقی و قوانین تیپ۲۳۰ نیز مسئول نظارت دقیق بر این موضوع تعیین شدند. 

 

دادستان نظامی استان همچنین خواستار اجرایی شدن دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح به منظورکاهش جرم فرار از خدمت شد و تصریح کرد: با تلاش ضابطان و اجرای این دستورالعمل، امیدواریم تا آخر امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی جرم فرار از خدمت در استان باشیم.

 

در پایان مقرر شد که رئیس بازرسی انتظامی استان موضوع تشکیل دژبان واحد را که در سال گذشته به تصویب فرماندهان ارشد استان رسید، پیگیری و جلسه ای با حضور روسای بازرسی، شعبه حقوقی، نیروی انسانی و دژبان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی تشکیل و ضمن بررسی موضوع، نتیجه را گزارش نماید.

 

گروه نشریات دنیای اقتصاد

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

خبرگزاری ایلنا: رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به نیروهای مسلح اعلام شده است که به هیچ وجه سربازان فراری خودمعرف را بازداشت نکنند و در یگان بمانند تا پرونده‌شان در دادگاه نظامی بررسی و حکم لازم از سوی دادگاه صادر شود.

سردار موسی کمالی (رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح)  در پاسخ به این سوال که برای سربازان فراری خودمعرف چه تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود، گفت: وقتی سرباز پیس از پایان مدت معینی که برای مرخصی رفته، بازنگردد یا از پادگان خارج شده و بازنگردد، سرباز فراری محسوب شده و مرتکب جرم شده است و بعد از دستگیری یا معرفی باید پرونده آن در دادسرای نظامی بررسی شود.

وی ادامه داد: در صورتی که پرونده این افراد در دادسرای نظامی بررسی نشود، یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح قادر به بکارگیری این افراد نیستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در صورتی که سربازان فراری خود را معرفی کنند، دستور بازداشت این افراد کنسل شده و پرونده این افراد برای بررسی به دادگاه ارسال می‌شود. قاضی دادگاه نیز با توجه به اینکه فرد پشیمان شده و خود را معرفی کرده است، سعی می‌کند؛ حداقل مجازات را که تعلیقی است، برای او در نظر بگیرد.

سردار کمالی با بیان اینکه مجازات سربازان فراری خود معرف تخفیفی است، تصریح کرد: به نیروهای مسلح اعلام شده است که به هیچ وجه سربازان فراری خودمعرف را بازداشت نکنند و در یگان بمانند تا پرونده‌شان در دادگاه نظامی بررسی و حکم لازم از سوی دادگاه صادر شود.حکم سرباز های فراری

وی تاکید کرد: احکام صادره برای سربازان فراری خودمعرف عموما تخفیفی و تعلیقی بوده و حداقل مجازات شامل حال این افراد می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به نیروهای مسلح اعلام شده است که به هیچ وجه سربازان فراری خودمعرف را بازداشت نکنند و در یگان بمانند تا پرونده‌شان در دادگاه نظامی بررسی و حکم لازم از سوی دادگاه صادر شود.

سردار موسی کمالی (رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که برای سربازان فراری خودمعرف چه تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود، گفت: وقتی سرباز پیس از پایان مدت معینی که برای مرخصی رفته، بازنگردد یا از پادگان خارج شده و بازنگردد، سرباز فراری محسوب شده و مرتکب جرم شده است و بعد از دستگیری یا معرفی باید پرونده آن در دادسرای نظامی بررسی شود.

وی ادامه داد: در صورتی که پرونده این افراد در دادسرای نظامی بررسی نشود، یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح قادر به بکارگیری این افراد نیستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در صورتی که سربازان فراری خود را معرفی کنند، دستور بازداشت این افراد کنسل شده و پرونده این افراد برای بررسی به دادگاه ارسال می‌شود. قاضی دادگاه نیز با توجه به اینکه فرد پشیمان شده و خود را معرفی کرده است، سعی می‌کند؛ حداقل مجازات را که تعلیقی است، برای او در نظر بگیرد.حکم سرباز های فراری

سردار کمالی با بیان اینکه مجازات سربازان فراری خود معرف تخفیفی است، تصریح کرد: به نیروهای مسلح اعلام شده است که به هیچ وجه سربازان فراری خودمعرف را بازداشت نکنند و در یگان بمانند تا پرونده‌شان در دادگاه نظامی بررسی و حکم لازم از سوی دادگاه صادر شود.

وی تاکید کرد: احکام صادره برای سربازان فراری خودمعرف عموما تخفیفی و تعلیقی بوده و حداقل مجازات شامل حال این افراد می‌شود.


اخبار مرتبط

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ثبت نام بیش از 10 هزار نفر به منظور پرداخت جرایم غیبت سربازی از ابتدای خردادماه امسال، اظهار داشت: پس از شروع ثبت نام مشمولانی که دارای 8 سال غیبت سربازی بودند، متأسفانه اشکالاتی در سامانه مکانیزه سازمان وظیفه عمومی و پلیس+10 به‌وجود آمد که روند ثبت نام مشمولان را با کندی مواجه کرد.

توصیه سردار کمالی به متقاضیان پرداخت جریمه غیبت: ثبت نام زودتر، جریمه کمتر

وی ادامه داد: البته در حال حاضر این اشکالات برطرف شده و از این رو لازم است تا مشمولانی که قصد بهره‌مندی از این موضوع را دارند هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام خود در این طرح اقدام کنند چرا که میزان جریمه نقدی این مشمولان تا زمان ثبت‌نام آنها در این سامانه محاسبه می‌شود و طبیعتاً کسانی که دیرتر ثبت‌نام کنند باید جریمه بیشتری را پرداخت کنند.

انجام دو اصلاحیه در فرآیند ثبت نام متقضایان جریمه غیبت

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با با تأکید بر اصلاح فرآیند ثبت‌نام مشمولان غایب‌ گفت: پیش از این تنها کسانی که تا پایان 94 دارای 8 سال غیبت از خدمت وظیفه عمومی بودند می‌توانستند در این طرح ثبت‌نام کنند ولی با توجه به اصلاحیه‌ای که در این بخش انجام شد تمامی افرادی که سنوات غیبت آنها تا پایان اسفند 95 به 8 سال می‌رسد می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.حکم سرباز های فراری

کمالی با اشاره به اصلاحیه دیگری برای دانشجویان انصرافی خواستار ثبت‌نام در این طرح نیز گفت: پیش از این اعلام شده بود کسانی که انصراف از تحصیل دادند مدت زمان غیبتشان از زمان انصراف آنها محاسبه می‌شود ولی در اصلاحیه انجام شده مقرر شد کسانی که تا 31 شهریور سال 93 انصراف داده‌اند تاریخ غیبت‌شان از زمان اخذ مدرک قبلی محسوب شود.

وی افزود: با توجه به این اصلاحیه افراد بیشتری می‌توانند در شمول طرح پرداخت جریمه نقدی غیبت سربازی قرار گیرند و از این رو لازم است تا هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

مذاکره با دو بانک «انصار» و «قوامین» برای پرداخت اقساطی جریمه غیبت / نهایی شدن مذاکرات در هفته جاری

جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تشریح دو فرآیند پیش رو برای متقاضیان پرداخت جریمه نقدی غیبت سربازی، اظهار کرد: مشمولانی که دارای 8 سال غیبت خدمت سربازی هستند یا باید خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند یا آنکه با قرارگرفتن در طرح پرداخت جریمه نقدی قیبت از تسهیلات درنظر گرفته شده برای معافیت بهره مند شوند و امسال نیز با توجه به تدابیر اتخاذ شده دو روش نقدی و قسطی برای پرداخت جرایم غیبت درنظر گرفته شد.

کمالی ادامه داد: در روش نقدی مشمولان این طرح تمام جریمه نقدی به صورت یکجا پرداخت کرده و فوراً کارت معافیت خود را دریافت می‌کنند ولی در روش پرداخت اقساطی تاکنون با دو بانک انصار و قوامین مذاکراتی انجام شد که با توجه به روند انجام این مذاکرات جزئیات چگونگی بهره‌مندی از تسهیلات اقساطی این جرایم در هفته جاری اعلام خواهد شد و در جزئیات اعلامی میزان پیش پرداخت، تعداد اقساط و چگونگی و زمان ارائه کارت معافیت به این افراد تشریح خواهد شد.

اولتیماتوم ستادکل به سربازان غایب؛ تشدید دستگیری سربازان غایب و فراری در 95

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با هشدار نسبت به مشمولانی که دارای غیبت بوده و یا از خدمت وظیفه عمومی قرار کرده‌اند، گفت: در برنامه ریزی‌های به‌عمل آمده برای سال جاری مقرر شد تا سه روش برخورد با مشمولان غایب در دستور کار قرار گیرد؛ اول آنکه مقرر شد تا در راستای اجرای ماده 58 مکرر خدمت وظیفه عمومی، شناسایی و دستگیری مشمولان فراری تشدید شد و این در حالی است که در سنوات گذشته سالانه 30 تا 35 هزار نفر از این افراد دستگیر می‌شدند ولی با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده روند شناسایی و دستگیری مشمولان فراری در سال جاری تشدید خواهد شد.

دستگیری مشمولان غایب و فراری را در هنگام اخذ گواهینامه یا تمدید آن توسط پلیس

جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین در جهت اعمال شدید محدودیت‌های قانونی موضوع ماده 10 قانون وظیفه عمومی، در سال جاری محدودیت‌های قانونی درنظرگرفته شده برای مشمولان غایب و فراری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و پیگیری بیشتری برای ممانعت از دریافت وام و تسهیلات بانکی، استخدام، اخذ گواهینامه و … به‌عمل خواهد آمد. به عنوان مثال با توجه به الزامی بودن تعیین تکلیف متقاضیان اخذ گواهینامه و یا تعویض آن، در سال جاری نیروی انتظامی نسبت به دستگیری مشمولان غایب و فراری که برای اخذ گواهینامه و یا تمدید آن اقدام کرده‌اند مبادرت به عمل خواهد آورد.

تشدید نظارت بر عدم بکارگیری مشمولان غایب و فراری در مشاغل/ اعمال جریمه متخلفان

کمالی در پایان با تأکید بر تشدید نظارت بر عدم به کارگیری مشمولان غایب و فراری خدمت وظیفه عمومی در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و دیگر مشاغل، خاطرنشان کرد: با توجه به مامده 63 قانون مکرر خدمت وظیفه عمومی به کارگیری مشمولان غایب و فراری از خدمت وظیفه عمومی در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، تولیدی‌ها و … ممنوع است و درسال جاری نسبت به بکارگیری مشمولین غایب در این مشاغل اقدام خواهیم کرد و در صورت شناسایی، صاحبان کارخانه‌ها و کارگاه‌ها جریمه خواهد شد که جریمه این افراد برای نخستن بار پرداخت هزینه خدمت یک سرباز که در حدود 5 میلیون تومان است خواهد بود و جریمه انجام شده برای بار دو م و بیشتر، پرداخت هزینه سه سرباز خواهد بود.

انتهای پیام/

۲ ماه حبس در انتظار سربازان فراری است

اخبار اجتماعی ایران/ سردار موسی کمالی درباره طرح جریمه ریالی سربازی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح این طرح را تبعیض آمیز می‌داند و از ابتدا با اجرای این طرح موافق نبود و پیشنهاد داده، این طرح در سال آینده حذف شده و اجرا نشود.

وی با بیان اینکه ستاد کل موافق استمرار طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده نیست، تصریح کرد: این طرح با دو هدف حل مشکلات مشمولان غایب بود تا با این قانون مشکل سربازی مشمولان غایب حل و تعیین تکلیف شوند. همچنین قرار بود این طرح منبع درآمدی برای سربازان شاغل باشد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هدف اول این طرح خاطرنشان کرد: هدف اول یعنی تعیین تکلیف مشمولان غایب با اجرای این طرح تحقق پیدا نکرد، چراکه تعداد قابل توجهی از این طرح استقبال نکردند، در حقیقت نه تنها تعداد غایبان کاهش پیدا نکرد، بلکه افزایش هم پیدا کرد؛ یعنی تعدادی از جوانان به امید اینکه از این جریمه بتوانند استفاده کنند، تعمدا غیبت می‌کنند، بنابراین اجرای طرح با هدف آن مغایرت داشت. همچنین از آنجا که از این طرح به خوبی استقبال نشد، هدف منبع درآمد برای سربازان شاغل نیز محقق نشد.

سردار کمالی با بیان اینکه این طرح تنها تا پایان سال ۹۷ اجرا خواهد شد، تاکید کرد: ستاد نظر مثبت درباره اجرای این طرح ندارد و اقدامات لازم را برای توقف این طرح انجام داده است.منتظر هستیم تا دولت و مجلس نیز در این خصوص نظر بدهند.حکم سرباز های فراری

وی ادامه داد: متاسفانه همانطور که گفتم برخی جوانان به عمد غیبت می‌کنند تا بتوانند از این قانون استفاده کنند یا اینکه دانشجو هستند و از ادامه تحصیل انصراف می‌دهند تا غیبت‌ از زمان مدرک تحصیلی قبلی‌اش برایشان محاسبه شود و بتوانند در شمول این طرح قرار بگیرند. متاسفانه اجرا و ادامه این طرح محلی برای دور زدن قانون می‌شود. اگر چنین قانونی نباشد، دیگر امیدی برای عده‌ای از جوانان بوجود نمی‌آید و خود را به مشکل نمی‌اندازند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح طبق قانون کسانی که غیبت دارند با یکسری محدودیت‌های اجتماعی از جمله ممنوعیت استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی، ممنوعیت تحصیل، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت دریافت جواز برای راه‌اندازی شرکت و ممنوعیت اخذ وام یا تسهیلات روبه رو هستند و نیروی انتظامی نیز می‌تواند هم افراد غایب را دستگیر کند و هم افرادی را که به این مشمولان غایب کار یا تسهیلات داده‌اند را به مراجع قضایی معرفی کند و این افراد در دفعه اول هزینه یک سرباز و در صورت تکرار، هزینه بیش از دو سرباز را باید پرداخت کنند. میزان این جریمه از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و سال به سال نیز تغییر خواهد کرد.

سردار کمالی همچنین در خصوص نهست یا سربازانی که در حین خدمت غیبت می‌کنند، گفت: به افرادی که در حین خدمت سربازی مرتکب غیبت می‌شوند، نهست گفته می‌شود. این افراد در صورتی که غیبت آنها کمتر از ۶۰ روز باشد به عنوان غایب شناخته می‌شوند و به ازای هر روز غیبت دو روز اضافه خدمت برای آنها در نظر گرفته می‌شود. فرماندهان یگان می‌توانند با تشکیل هیاتی در یگان تمام یا بخشی از این اضافه خدمت را ببخشند.

وی ادامه داد: در صورتی که غیبت این سربازان بیش از ۶۰ روز باشد، یا برای بار دوم حتی کمتر از ۶۰ روز غیبت داشته باشند، فراری محسوب می‌شوند در این صورت به مراجع قضایی که همان دادسرای نظامی است، معرفی شده و دادسرای نظامی برای این افراد حداقل دو ماه حبس را در نظر می‌گیرد./ ایلنا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلامانع است

بر اساس ماده 59 قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح، کارکنان وظیفه نیروهای مسلح(سرباز) هرگاه در زمان صلح بیش از 15 روز ‌متوالی مرتکب غیبت شده و عذر موجه نداشته باشند فراری محسوب و چنانچه‌ دستگیر شده باشند به حبس از سه ماه تا یک سال یا سه ماه تا یک سال اضافه خدمت ‌محکوم می‌گردند.

‌همچنین بر اساس ماده 60 قانون مذکور کارکنان وظیفه فراری در زمان صلح هرگاه شخصاً خود را معرفی و‌ مشغول خدمت شوند به ترتیب زیر با آنان رفتار می‌شود:

‌الف- چنانچه برای اولین بار مرتکب فرار از خدمت شده و ظرف مدت شصت روز ‌از شروع غیبت شخصاً خود را معرفی نمایند بدون ارجاع پرونده به مرجع قضایی در مقابل هر روز ‌غیبت و فرار، دو روز به خدمت دوره ضرورت آنان افزوده می‌شود. این اضافه خدمت‌بیش از سه ماه نخواهد بود.

ب- چنانچه پس از مدت 60 روز خود را معرفی کنند و یا‌ سابقه فرار از خدمت داشته باشند به حکم دادگاه به حبس از دو تا 6 ماه محکوم‌ می‌گردند.

ج- چنانچه در زمان جنگ یا بسیج و فراخوان عمومی یا هنگامی که یگان مربوط‌در آماده‌باش رزمی باشد و ظرف حداکثر دو ماه از تاریخ شروع جنگ یا بسیج و فراخوان‌عمومی یا اعلام آماده‌باش رزمی خود را معرفی کنند از تعقیب و کیفر معاف خواهند بود.‌ درصورتی که معرفی پس از مدت مذکور باشد یا در این مدت و یا پس از آن دستگیر شوند ‌حکم فراری در زمان جنگ را خواهند داشت.حکم سرباز های فراری

تذکر مهم: البته باید به این نکته توجه داشت که قاضی رسیدگی کننده به پرونده می تواند بر اساس شرایط خاصی که یک سرباز مرتکب جرم شده است مانند مشکلات خانوادگی، نیاز شدید مالی و… همچنین ندامت، سوابق اخلاقی و مذهبی مثبت و حسن شهرت و فقدان سابقه فرار از خدمت و غیره؛ مجازات حبس را به جزای نقدی از یک میلیون ریال تا 10 میلیون ریال یا اضافه خدمت از 2 تا 4 ماه تبدیل نماید. ( مهر )

ارسال نظر

تهران- ایرنا- جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی، گفت: مشمولان فراری كه بیش از هشت سال از فرار آنها گذشته باشد، جزو غایبان به شمار می روند؛ بر این اساس این افراد می توانند تا پایان امسال جریمه غیبت خود را پرداخت و كارت معافیت دریافت كنند.

تهران- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در پیامی پیروزی های تیم ملی والیبال…

تهران- ایرنا- سخنگوی دولت با تکذیب شایعه برکناری زنگنه از مقام وزارت نفت از سوی دولت، گفت:…

تهران- ایرنا- دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل…

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه مشارکت عمومی – خصوصی در…
حکم سرباز های فراری

تهران- ایرنا- تکلیف هیات رئیسه چهار کمیسیون اجتماعی، آموزش و تحقیقات، بهداشت و درمان اقتصادی…

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از رد کلیات طرح تشکیل سازمان صنفی روزنامه‌نگار…

تهران- ایرنا-فرمانده نیروی هوایی ارتش (نهاجا) گفت: در شرایط حساس فعلی، تنها راه و کلید غلبه…

تهران – ایرنا – سفیر جدید جمهوری لهستان عصر امروز رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور…

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اعضای این…

تهران – ایرنا – سفیر انگلیس در تهران احضار خود به وزارت امور خارجه ایران را تکذیب کرد و مدعی…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

مجازات حبس سربازان فراری در هفته قوه قضائیه بخشیده می‌شود.

دادستان نظامی استان قم گفت: سربازان غائب و فراری که در هفته قوه قضاییه به سازمان نیرو‌های قضایی نیرو‌های مسلح مراجعه کنند مجازات حبس آن‌ها بخشیده شده و می‌توانند به محل خدمت خود بازگردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  کمال فرهنگ نیا امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به تأثیر آموزش‌های ارائه‌شده در سازمان قضاییه نیرو‌های مسلح اظهار داشت: بیشترین جرائم مربوط به نیروی انتظامی و مسئله جرائم رانندگی بوده و بعدازآن مسئله سربازان فراری بیشترین فراوانی را دارد.

وی با تأکید به مسئله پیشگیری برای جلوگیری از وقوع جرم، افزود: کمیته‌ای پیشگیری از جرم در دوره‌های مشخص به‌صورت کشوری تشکیل‌شده و بعد از آسیب‌شناسی‌های لازم راهکار‌های پیشگیرانه از جرم به همه استان‌ها داده‌شده و در غالب آموزش‌های لازم به نیرو‌های مسلح ارائه می‌شود.

دادستان نظامی استان قم اصل را بر برگشت فرد خاطی به خدمت عنوان کرد و گفت: برخورد با مرتکبین جرم در نیرو‌های مسلح بسیار حساس بوده و هدف در بازگشت به خدمت و اصلاح این افراد است، قانون مواردی را نیز به‌عنوان حبس در خدمت تعریف کرده و فرد در طول روز در یگان خود به خدمت می‌پردازد.حکم سرباز های فراری

وی از بند جدا برای زندانیان نیرو‌های مسلح برای حفظشان آن‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این بند برای افرادی که به بیشتر نیز سربازان جوان هستند خدمات و بسته‌های فرهنگی ویژه تدارک دیده و از تسهیلات ویژه‌ای نیز برخوردار هستند.

فرهنگ نیا به موضوع سربازان فراری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قانون سربازان فراری در بعضی موارد اصلاح‌شده و کسانی که زیر دو ماه غیبت دارند می‌توانند به یگان خدمتی خود مراجعه کرده و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود.

وی از بخشش مجازات حبس در هفته قوه قضاییه خبر داد و تأکید کرد: سربازان غائب و فراری که در هفته قوه قضاییه به سازمان نیرو‌های قضایی نیرو‌های مسلح مراجعه کنند مجازات حبس آن‌ها بخشیده شده و می‌توانند به محل خدمت خود بازگردند.

دادستان نظامی استان قم رسیدگی به خسارات مالی زیر یک‌میلیون تومان را در خود یگان نظامی دانست و گفت: درصورتی‌که خسارت به اموال دولتی بیش از یک‌میلیون تومان و یا خسارت نظامی باشد پرونده آن به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ارسال‌شده و در آنجا بررسی می‌شود.

وی به موضوع ضابطین قوه قضاییه نیز پرداخت و ادامه داد: کسانی که دوره‌های مربوط به ضابطت شرکت کرده و کارت ویژه دریافت کرده‌اند می‌توانند اعمال قانون کرده و بسیجیان بدون گواهی ضابط قضایی و سربازان به‌عنوان ضابطین سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تلقی نمی‌شوند.

من فرار کردم دیگه هم برنمیگردم ….

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

حکم سرباز های فراری
حکم سرباز های فراری
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *