حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست

حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست
حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست



زنا خصوصا با زن شوهر دار یکی از گناهان بسیار زشت و بزرگ به شمار می آید ولی بزرگی خداوند و وسعت مهربانی او به حدی است، که اگر گنهکاری که مرتکب چنین عمل زشت و شنیعی شده واقعا از کردۀ خود پشیمان باشد و تصمیم جدی بر ترک گناه و جبران بدی خود بگیرد، امید بخشش و آمرزش او از طرف خدای مهربان بسیار زیاد است.

بنا براین اگر خواهان نجات هستید با امید به عفو و بخشش الهی باید بدون اینکه کسی را از گناه خود باخبر سازید هر چه زودتر بین و خود و خدای خود اقدام به توبه کنید.

بسیاری از مراجع معظم تقلید زنا با چنین زنی را موجب حرمت ابدی او بر شخص زانی دانسته اند.

زنا و رابطه نا مشروع با زنان یکی از مفاسد بزرگ اجتماعی است که باعث خسارت های جبران ناپذیر است به همین جهت اسلام آنر ا حرام دانسته و با آن شدیداًً مبارزه نموده است .حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست

خداوند در قرآن فرموده است: …و نزدیک زنا نشوید، که کار بسیار زشت، و بد راهى است![1]


در این بیان کوتاه به سه نکته اشاره شده:

الف- نمى‏گوید زنا نکنید، بلکه مى‏گوید به این عمل شرم‏آور نزدیک نشوید، این تعبیر علاوه بر تاکیدى که در عمق آن نسبت به خود این عمل نهفته شده، اشاره لطیفى به این است که آلودگى به زنا غالبا مقدماتى دارد که انسان را تدریجا به آن نزدیک مى‏کند، چشم‏چرانى یکى از مقدمات آن است، برهنگى و بى حجابى مقدمه دیگر، کتاب هاى بدآموز و” فیلم هاى آلوده” و” نشریات فاسد” و” کانون هاى فساد” هر یک مقدمه‏اى براى این کار محسوب مى‏شود.

هم چنین خلوت با اجنبیه (یعنى بودن مرد و زن نامحرم در یک مکان خالى و تنها) عامل وسوسه‏انگیز دیگرى است.

بالأخره ترک ازدواج براى جوانان، و سخت گیری هاى بى دلیل طرفین در این زمینه، همه از عوامل” قرب به زنا” است که در آیه فوق با یک جمله کوتاه همه آنها را نهى مى‏کند، و در روایات اسلامى نیز هر کدام جداگانه مورد نهى قرار گرفته است.

ب- جملۀ” إِنَّهُ کانَ فاحِشَةً” که مشتمل بر سه تاکید است (انّ و استفاده از فعل ماضى و تعبیر به فاحشه) عظمت این گناه آشکار را آشکارتر مى‏کند.

ج- جملۀ” ساءَ سَبِیلًا” (راه زنا بد راهى است) بیانگر این واقعیت است که این عمل راهى به مفاسد دیگر در جامعه مى‏گشاید.


آثار شوم زنا در کلام معصومین

پیامبر اکرم (ص) فرمود: زنا داراى زیان‏هاى دنیوى و اخروى است،امّا در دنیا: از بین رفتن نورانیّت و زیبایى انسان، مرگ زودرس و قطع روزی و امّا در آخرت: درماندگى، هنگام حساب قیامت غضب الاهى و جهنّم همیشگى.

از پیامبر (ص) نقل شده است: هر گاه زنا زیاد شود، مرگ ناگهانى هم زیاد مى‏شود.

زنا نکنید، تا همسران شما نیز به زنا آلوده نشوند. هر که به ناموس دیگران تجاوز کند، به ناموسش تجاوز خواهد شد. همان گونه که با دیگران رفتار کنید، با شما رفتار خواهد شد.[2]

امام على بن ابى طالب (ع) در حدیثى مى‏گوید: از پیامبر شنیدم چنین مى‏فرمود:

در زنا شش اثر سوء است، سه قسمت آن در دنیا و سه قسمت آن در آخرت است.

اما آنها که در دنیا است یکى این است که صفا و نورانیت را از انسان مى‏گیرد روزى را قطع مى‏کند، و تسریع در نابودى انسان ها مى‏کند و اما آن سه که در آخرت است غضب پروردگار، سختى حساب و دخول- یا خلود- در آتش دوزخ است[3].‏

على (ع) ترک زنا را مایۀ استحکام خانواده و ترک لواط را عامل حفظ نسل مى‏داند.

در یکى از سخنان حضرت رضا (ع) برخی مفاسد زنا عنوان شده، از جمله:


1- ارتکاب قتل به وسیلۀ سقط جنین.


2- بر هم خوردن نظام خانوادگى و خویشاوندى.


3- ترک تربیت فرزندان.


4- از بین رفتن موازین ارث.

به خاطر همین آثار سوء و مفاسد دیگر است که اسلام شدیداً آنرا محکوم کرده و آنرا گناهی بزرگ می داند، اما اگر انسان، مرتکب این عمل زشت خصوصا زنا با زن شوهر دار بشود و واقعا از عمل خود پشیمان باشد و در پی توبه و بازگشت واقعی باشد راه توبه برای او باز است.

قرآن کریم در توصیف عباد الرحمن (بندگان راستین خدا) یکی از اوصاف آنان را عدم ارتکاب زنا دانسته و فرموده است: “…و (آنان) زنا نمى‏کنند و هر کس چنین کند، مجازات سختى خواهد دید! عذاب او در قیامت مضاعف مى‏گردد، و همیشه با خوارى در آن خواهد ماند! مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل مى‏کند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است و کسى که توبه کند و عمل صالح انجام دهد، به سوى خدا بازگشت مى‏کند.”[4]

در جای دیگر در معرفی پرهیزکاران فرموده است: “…و آنها که وقتى مرتکب عمل زشتى شوند، یا به خود ستم کنند، به یاد خدا مى‏افتند و براى گناهان خود، طلب آمرزش مى‏کنند – و کیست جز خدا که گناهان را ببخشد؟- و بر گناه، اصرار نمى‏ورزند، با این که مى‏دانند. آنها پاداششان آمرزش پروردگار، و بهشت هایى است که از زیر درختانش، نهرها جارى است جاودانه در آن می مانند چه نیکو است پاداش اهل عمل”[5].

در روایت معتبری آمده است:”جوانى گریان خدمت پیامبر (ص) آمد و سخت ناراحت بود و مى‏گفت از خشم خدا مى‏ترسم.


فرمود: شرک آورده‏اى؟! گفت: نه.


فرمود: خون ناحق ریخته‏اى؟


عرض کرد: نه.

فرمود: خدا گناه تو را مى‏آمرزد هر قدر زیاد باشد.

عرض کرد: گناه من از آسمان و زمین و عرش و کرسى بزرگتر است.

فرمود: گناهت از خدا هم بزرگتر است؟! عرض کرد: نه خدا از همه چیز بزرگتر است.

فرمود: برو (توبه کن) که خداى عظیم گناه عظیم را مى‏آمرزد.


بعد فرمود: بگو ببینم گناه تو چیست؟

عرض کرد: اى رسول خدا ص از روى تو شرم دارم که بازگو کنم.

فرمود: آخر بگو ببینم چه کرده‏اى؟! عرض کرد: هفت سال نبش قبر مى‏کردم، و کفن هاى مردگان را برمى‏داشتم تا این که روزى به هنگام نبش قبر به جسد دخترى از انصار برخورد کردم، بعد از آن که او را برهنه کردم دیو نفس در درونم به هیجان در آمد … (سپس ماجراى تجاوز خود را شرح مى‏دهد)

هنگامى که سخنش به این جا رسید پیامبر اکرم (ص) بسیار ناراحت شده و فرمودند:”حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست

این فاسق را بیرون کنید، و رو به سوى او کرده اضافه نمود: تو چه قدر به دوزخ نزدیکى؟! جوان بیرون آمد سخت گریه مى‏کرد، سر به بیابان گذاشت و عرض مى‏کرد:

اى خداى محمد (ص)! اگر توبه مرا مى‏پذیرى پیامبرت را از آن با خبر کن و اگر نه آتشى از آسمان بفرست و مرا بسوزان و از عذاب آخرت برهان، اینجا بود که پیک وحى خدا بر پیامبر نازل شد و آیۀ: قُلْ یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا… را بر آن حضرت خواند.[6]  ای پیامبر بگو: اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همۀ گناهان را مى‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است[7].

بنا براین اگر خواهان نجات هستید با امید به عفو و بخشش الهی باید بدون اینکه کسی را از گناه خود باخبر سازید هر چه زودتر بین و خود و خدای خود اقدام به توبه کنید.

بنا بر نظر بسیاری از مراجع معظم تقلید چنین زنی بر شخص زانی حرام ابدی خواهد شد. و حتی اگر این از شوهر خود طلاق بگیرد مردی که قبلا با او زنا کرده نمی تواند با او ازدواج نماید.[8]


 


[1]  اسراء،32.

[2]  نک: قرائتی، محسن، تفسیر نور ، ج 8، ص 193، چاپ یازدهم ،انتشارات مرکز فرهنگى درسهایى از قرآن، تهران سال 1383‏.

[3]  مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 12 ، ص 102، چاپ اول ، انتشارات دار الکتب الاسلامیه، تهران، سال 1374.


[4]  فرقان ، 68و 69و70 و 71.


[5]  آل عمران ، 136و 135.

[6] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 19، ص 507.  


[7]  زمر ،53.

[8] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏2، ص: 471


 مسأله 2401،2402،2403


 

آخرین پرسش ها و پاسخ ها را همه روزه در ایمیل خود مطالعه کنید.


حاضرین در سایت :

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و استفاده از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز است.


Copyright 2018 – All Rights Reserved



زن و مردي كه هردو متاهل هستند و مي دانند داشتن ارتباط عاطفي و عاشقانه حتي درحديكه منجر به هم خوابگي آنها شود از گناهان كبيره محسوب شده ليكن نمي توانند از هم به هيچ نحو دوري كنند و اين ارتباط عاطفي بسيار كهنه بوده وقطع آن در هيچ شرايطي براي آنها ممكن نيست، حكم چي مي شود؟ اگر آنها آنقدر ايمان داشته باشند كه تا آنجاييكه مي شود از گناه كبيره دوري كنند بالاخره چه بايد كنند؟ آيا بايد گناه كنند يا اينكه در اين قبيل موارد راه حلي است لازم بذكر است كه هر دوي آنها به خاطر داشتن خانواده نمي توانند به طور موقت هم از همسران خود جدا شوند.

پرسش: حكم ارتباط زن و مردي كه هردو متآهلند شرح : زن و مردي كه هردو متاهل هستند و مي دانند داشتن ارتباط عاطفي و عاشقانه حتي درحدي كه منجر به هم خوابگي آن ها شود از گناهان كبيره محسوب شده ليكن نمي توانند از هم به هيچ نحو دوري كنند و اين ارتباط عاطفي بسيار كهنه بوده وقطع آن در هيچ شرايطي براي آن ها ممكن نيست، حكم چي مي شود؟ اگر آن قدر ايمان داشته باشند كه تا آن جايي كه مي شود از گناه كبيره دوري كنند ،بالاخره چه بايد كنند؟ آيا بايد گناه كنند يا اينكه در اين قبيل موارد راه حلي است ؟ هر دوي آنها به خاطر داشتن خانواده نمي توانند به طور موقت هم از همسران خود جدا شوند.

پاسخ:
1) @@پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
اگر زن شوهر دار و مرد زن دار با هم رابطه زناشويي بر قرار کنند، زنا کارند . گناهش گناه کبيره و بزرگ است . اگر توبه نکنند و يا توبه شان قبول نشود ،به عذاب اخروي و عقوبتي سخت گرفتار خواهند شد.در صورت اثبات آن نزد قاضي، يا اعتراف خودشان، حكم رجم(سنگسار) بر آن ها جاري مي شود.
برخي ازآثار دنيائي و آخرتي زنا:
امام باقر(ع) فرمود: «زنا شش اثر دارد: سه اثر در دنيا ،سه اثر در آخرت، اما آثار دنيائي زنا، اين است که آبرو را مي‌برد، رزق و روزي را کم مي‌کند . مرگ و نيستي را نزديک مي‌نمايد. اما آثار آخرتي آن : غضب پروردگار . سختي حساب .ورود به آتش .جاودان ماندن در آن ».(1)
عذاب برزخي زناکار:
نيز فرمود: کسي که به زن مسلمان يا يهودي يا نصراني يا مجوسي، آزاد يا کنيز زنا کند ،سپس توبه نکند و با اصرار به اين گناه از دنيا برود، خداوند در قبر سيصد درِ‌عذاب را باز مي‌فرمايد که از هر در مارها و عقرب‌ها و افعي‌هايي از آتش بيرون مي‌آيند، پس مي‌فرمايد تا روز قيامت بسوزد».
بوي گند زناکار در صحراي محشر:
« چون از قبرش بيرون شود ،از بوي گندش مردم اذيت مي‌شوند .پس به اين بوي زننده شناخته مي‌شود و دانسته مي‌گردد که زناکار است تا اينکه امر مي‌شود او را به آتش برند .خداوند محرمات را حرام و حدودي را تعيين فرموده، پس هيچ کس از خداوند غيرتمندتر نيست و از غيرت الهي است که فواحش را حرام فرمود».(2)
همه، زناکاران را در محشر لعنت مي‌کنند:
حضرت امير المؤمنين(ع) فرمود: «در روز قيامت به امر خدا، بوي گندي وزيده مي‌شود که تمام اهل محشر ناراحت مي‌شوند، تا اينکه نفس کشيدن بر آن ها مشکل مي‌گردد، پس منادي ندا مي‌کند: آيا مي‌دانيد اين بوي گند چيست؟ گويند: نمي دانيم و سخت ناراحتمان کرده، پس گفته مي‌شود: اين بوي عورت زناکاران است که بدون توبه از دنيا رفته‌اند .پس آن ها را لعنت کنيد که خدا آن ها را لعنت کرده . در محشر همه آن ها را نفرين مي‌کنند و مي‌گويند :خدايا زناکاران را لعنت فرما».(3)
زنا مرگ ناگهاني و فقر مي‌آورد:
حضرت رسول(ص) فرمود: «هرگاه پس از من زنا زياد شود، مرگ ناگهاني زياد خواهد شد».(4)
و فرمود: «زنا موجب فقر است و آبادي‌ها را ويران خواهد نمود».(5)
فساد نسب و تربيت طفل:
حضرت صادق(ع) : «خداوند زنا را حرام فرمود براي اينکه سبب فسادهايي مانند قتل نفس و از بين رفتن نسب‌ها و ترک تربيت اطفال و به هم خوردن ارث مي‌شود».(6)
زناي محصنه:
اگر با زن شوهردار زنا شود ،حرمت و عقوبت آن شديدتر خواهد بود. حد زنا صد تازيانه ولي حد زناي محصنه قتل و سنگسار است.
حضرت صادق(ع) فرمود: «روز قيامت سه طايفه‌اند که خداوند با ايشان سخن نمي‌گويد و ايشان را پاکيزه نمي‌فرمايد و براي شان عذاب دردناکي است. از اين سه طايفه زني است که بر فراش شوهرش زنا دهد».(7) يعني در حالي که شوهر هست ، زنا دهد.
حضرت رسول(ص) فرمود: «کسي که با زن شوهردار زنا کند ، در جهنم از عورت هر دو چرک خارج مي‌شود به مقدار پانصد سال راه . اهل جهنم از بوي گند آن دو در اذيت خواهند بود و عذاب شان از همه شديدتر است».(8)
معاشقه و ارتباط شهواني با زن شوهر دار گرچه بدون دخول باشد، جايز نيست . اگر چه زنا نيست ، اما آن نيز گناه بزرگ است و عذاب سخت دنيا و آخرت نصيب گناهکار خواهد شد . واجب است فورا توبه کند.
اين سخن كه «ليكن نمي توانند از هم به هيچ نحو دوري كنند و اين ارتباط عاطفي بسيار كهنه بوده و قطع آن در هيچ شرايطي براي آن ها ممكن نيست» چيزي جز وسوسه شيطان و فرافكني و توجيه گناه نيست. حتي انسان هاي قاتل بي گناهان نيز سعي مي كنند رفتار خود را توجيه كنند. آن ها نيز مي گويند ما مأموريم و معذور. چاره ديگري نداشتيم.
اين توجيهات حتي از گناه بدتر است، چون باعث مي شود كه انسان همچنان در منجلاب گناه دست و پا بزند و سعي و تلاش براي رهايي و‌ آزادي از آن نكند.
روشن است كه نفس اماره انسان براي فرمان دادن انسان به گناه، دست به توجيه رفتارهاي انسان مي زند، به ويژه اگر انسان مومن و مسلمان باشد. هيچ چيزي در دنيا غير ممكن نيست. افراد بسياري بوده اند كه در شرايط سخت تر از اين و گناهان بسيار بزرگ تر توانستند آن را ترك كنند، پس چطور نمي توانند زن و مردي كه همسر دارند، از اين گناه خود داري كنند؟
راه هاي بسياري براي ترك اين گناه وجود دارد، اما اولين قدم اين است كه اين دو نفر، يا حداقل يكي از آن دو اراده ترك اين گناه را داشته باشند. يعني قدم اول، عزم و تصميم به ترك است، بعد از راهكارهايي زيادي وجود دارد.
پي‌نوشت‌ها:
1. فروع کافي، باب الزنا، ج 5، ص 541.
2. وسائل الشيعه، کتاب نکاح، باب 9، ص 243.
3. همان، باب 10، ص 243.
4. همان، ص 231.
5. همان، باب 1، ص 233.
6. همان، ص39.
7. همان، باب 16، ص 247.
8. همان

حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست

با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

موسسه حقوقی طلیعه عدالت ومهر پارسیان با استفاده از تیم قوی و سابقه چندین سال خود، اقدام به ارائه خدمات در زمینه های طلاق، مهریه، دریافت نفقه، حضانت فرزند و غیره در قالب مشاوره حقوقی امور خانواده می نماید.

گروه وکلای مهر در زمینه های امور ثبتی داخلی و بین‌المللی و اعم از ثبت برند ، ثبت  انواع شرکت ،ثبت تغییرات شرکت ، ثبت طرح های صنعتی و ثبت اختراعات ثبت مادرید، آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

موسسه حقوقی مهر پارسیان با بهره‌گیری از دانش، تخصص و تجربه وکلای متبحر، قضات سابق دادگستری، سردفتران اسناد رسمی، کارشناسان و مشاوران حقوقی، مالی، بانکی و غیره به ارائه خدمات تخصصی در زمینه میانجیگری می‌پردازد.

کلینیک حقوق خانواده که به همت گروه وکلای مهر در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت ومهرپارسیان، آماده پاسخگویی به کلیه سوالات حقوقی شما در زمینه حقوق خانواده و یا هرگونه مشاوره حقوقی درباره ازدواج ، شرایط و موانع ازدواج و یا آثار حقوقی ازدواج می‌باشد.

گروه وکلای مهر، یکی از برترین گروههای وکلای ایران، در عرصه های حقوق داخلی و حقوق بین‌الملل می‌باشد.سابقه تشکیل این گروه به سال 1386 بر می گردد و موسس گروه وکلای مهر، دکتر محمد رضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد.به نتیجه رسیدن  بیش از 2000هزار پرونده موفق در عرصه حقوق مهاجرت و حقوق تجارت بین‌الملل، تنها یکی ازدستاوردهای این گروه می‌باشد.گروه وکلای مهر ،پس از اتمام دوره قضاوت دادگستری سرپرست این گروه،در سال 1386 و تحت نام موسسه حقوقی بین‌المللی اهورا میهن، شروع به کار نمود.حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست

مؤسسه حقوقى و داورى بين المللى طليعه عدالت و مهر پارسيان به شماره ثبت 34153 (تاسيس١٣٨٦/٠١/١٠) ، با هدف ارائه خدمات حقوقى و داورى قراردادهاى تجاری بين المللی و همچنين ارائه خدمات مشاوره حقوقى و وكالت، با همراهى جمعى از برترين وكلاى پايه يك دادگسترى، قضات بازنشسته، مدرسین دانشگاه و جمعى از سردفتران اسناد رسمى تهران در قالب گروه وكلاى مهر، تحت مديريت دكتر محمدرضا مهرى، با اتکاء بر عنایات الهی و با تمرکز بر اصول صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و بالابردن فرهنگ حقوقی، تأسيس و مشغول ارائه خدمات حقوقى در زمينه های فوق میباشد.

شما می توانید با دیدن مشخصات همکاران ما آن‌ها را بشناسید و حوزه فعالیتشان را بدانید.

وکیل دادگستری، پذیرفته شده آزمون وکالت با رتبه۹

مرکز انجام کلیه دعاوی حقوقی از قبیل :دعاوی ملکی، خلع ید، تخلیه، رفع تصرف عدوانی، وصول طلب، الزام به تنظیم سند رسمی، توقیف اموال،و…

دعاوی خانوادگی از قبیل: طلاق، نفقه، مطالبه مهریه، تمکین، حضانت، فسخ نکاح و… دعاوی کیفری از قبیل: سرقت، خیانت درامانت، جعل و استفاده از سند مجعول، قتل، ضرب و جرح، فروش مال غیر، کلاهبرداری، و…

دعاوی ثبتی از قبیل: افراز، تفکیک، اختلافات ثبتی ، وصول مطالبات از طریق اجرای ثبت، اخذ سند تفکیکی و مشاعی، همچنین دعاوی مربوط به تقسیم ترکه، ارث، اخذ گواهی انحصار وراثت و …حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست

شماره تماس: 09129634787

گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است این موسسه با در اختیار گرفتن وکلای با تجربه تحت امر خود بصورت تيمى و تخصصى با ارائه پلن قبل از طرح واقامه دعوى و کارشناسان رسمی متخصص و برخوردار بودن از امکانات و کارکنان اداری در زمینه پیگیری پرونده های قضایی و ثبتى توانسته است به توفیقات چشمگیری دست یابد. به منظور ارائه خدمات مطلوب و تسریع در انجام کار با توجه به نیازهای خاص هریک از موکلین این موسسه اقدام به ارائه خدمات تخصصی و قبول وکالت با توجه به تجارب عملی و اجرایی و بهره برداری از ظرفیت تخصصی وکلا نسبت به پیگیری تخصصی پرونده های حقوقی هموطنان نموده است.

این فقط شماری از فعالیت های ما است.

از طریق راه های ارتباطی زیر میتوانید با ما تماس بر قرار کنید.

اشرفی اصفهانی شمال، بالاتر از نیایش، جنب داروخانه دکتر حاجی میرزایی، نبش کوچه دربندی 2، پلاک491، طبقه 2

آدرس: اشرفی اصفهانی شمال، بالاتر از نیایش، جنب داروخانه دکتر حاجی میرزایی، نبش کوچه دربندی 2،پلاک491، طبقه 2

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به گروه وکلای حامیان عدالت تعلق دارد.

حکم رابطه با زن متاهل در اسلام حرام است.

عرف و قانون نیز هر گونه رابطه خارج از چارچوب خانواده را ممنوع می کنند.

قانون مجازات اسلامی نیز با توجه به شرایط می تواند رجم، – اعدام یا صد ضربه شلاق را به عنوان حکم صادر کند.

ستاره سرویس مذهبی – آیا رابطه با یک زن متاهل جایز است؟ اسلام و بسیاری از ادیان رابطه با زن متاهل را گناه بزرگی می دانند.

در این مقاله این نوع رابطه را از جهات گوناگونی چون شرعی، قانونی و عرفی بررسی می کنیم.حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست

رابطه با زن متاهل حکم رابطه با زن متاهل را می توان از جنبه های گوناگونی بررسی کرد.

برقراری رابطه با کسی که از لحاظ شرعی و قانونی با فردی دیگر در رابطه زناشویی است و ازدواج کرده در تمامی مذاهب و ادیان به خصوص ادیان ابراهیمی حرام است.

برای پی بردن به زشتی و قباحت این عمل نیاز به رجوع به منابع دینی یا قانونی نیست و می توان با استفاده از عقل به این پی برد که این عمل چقدر غیر انسانی است.

البته وسوسه های شیطانی همیشه در کمین انسان هاست و هر فردی در خطر لغزش و خیانت است.

در این جایگاه با تفکر درباره عواقب و نتایج این رفتار نا پسند می توان تا حدی از ارتکاب آن دورتر شد.

مطالعه درباره حکم رابطه با زن متاهل نه فقط برای دانستن حکم الهی و قانونی، بلکه برای فاصله گرفتن از تصمیمات شهوانی و شیطانی یک انتخاب خوب و عاقلانه است.

کدام رابطه ممنوع است؟ وقتی سخن از رابطه به میان می آید هرکسی برداشت شخصی اش از این واژه را معیار قرار می دهد.

اما واقعاً کدام رابطه است که اینچنین در شرع و قانون و عرف قبیح و زشت است؟ برای پاسخ به این سؤال می توان گفت که رابطه داشتن با زن متاهل نام دیگری هم دارد: “خیانت”!خیانت انواع و اقسام دارد و فقط رابطه جنسی خارج از رابطه نیست که خیانت نام دارد.

زمانی که زن و مردی به صورت رسمی و شرعی و قانونی یکدیگر را به عنوان شریک زندگی هم انتخاب می کنند باید از حد و حدود این رابطه هم مطلع شوند و در چارچوب ساخته شده توسط خودشان بمانند.

یکی از انواع خیانت در رابطه زناشویی، برقرار کردن هر نوع ارتباط با فردی دیگر بدون اطلاع همسر است.

رابطه های بین همکاران، دوستان قدیمی، دوست دختر یا دوست پسر سابق و .

از جمله مواردی هستند که معمولاً از سمع و نظر همسر پنهان می شوند.

بدیهی است که این نوع رابطه نیز حکم خیانت را دارد و هم از لحاظ شرعی ممنوع است و هم از لحاظ قانونی همسرِ فرد خیانت کار می تواند برای احقاق حقوقش به دادگاه شکایت کند.

روابط این چنینی خارج از رابطه زناشویی چه از سمت زن باشد و چه از سمت مرد پیامد های بسیار خطرناکی به همراه دارد؛ سست شدن بنیان های خانواده یکی از اولین اتفاق های ناگواری است که رخ می دهد.

آمار های رسمی دادگاه های خانواده نشان می دهند که درصد بالایی از شکایت هایی که بابت خیانت همسر و رابطه جنسی نامشروع بوده است ابتدا از تماس های تلفنی، قرار های ساده دوستانه، اما مخفیانه ریشه گرفته اند.

رابطه با زن متاهل از دید اسلام تکلیف اسلام درباره حکم رابطه با زن متاهل روشن است.

فرهنگ اسلامی در زمینه مسائلی که مربوط به عفاف و خانواده می شوند سخت گیری های شیرینی دارد.

شیرینی این سخت گیری ازین بابت است که پایگاه اجتماعی مهمی به نام خانواده را حفظ می کند و با رعایت اصول توصیه شده در فرهنگ اسلامی حجم زیادی از آسیب های اجتماعی که مربوط به خانواده و عفت عمومی می شوند کم می شوند.

از اولین فرامین الهی که بار ها از زبان پیامبر (ص) و ائمه (ع) به گوش مؤمنین رسیده این است که فرد مسلمان باید از موقعیتی که ممکن است با نامحرمی وارد رابطه نامشروعی شود دوری کند.

رسول گرامی اسلام (ص) می فرمایند: ایاک و محادثه النساء فانه لا یخلوا رجل بامراه لیس لها محرم الا هم بها .

ترجمه: از گفتگو و اختلاط با زنان بپرهیز.

به راستی هیچ مردی با زن نامحرمی در خلوت سخن نمی گوید مگر اینکه در دل او نسبت به وی رغبت پیدا می کند.

این اولین قدم برای دوری از منجلاب گناه است.

بر همه مردان واجب و لازم است که از برقراری کوچکترین رابطه با زن متاهلی که ممکن است از خطوط قرمز رد شود اجتناب کنند.

احتیاط شرط عقل است.

امام علی (ع) در حدیثی فرمودند: عباد الله! اعلموا.

محادثه النّساء تدعوا الی البلاء و بزبغ القلوب؛ و الرّمق لهنّ یخطف نور ابصار القلوب و لمح العبون مصائد الشّیطان .

ترجمه: ای بندگان خدا! بدانید که.

گفتگو و اختلاط مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد، و دل ها را منحرف می سازد، و پیوسته به زنان چشم دوختن نور چشم دل را خاموش می گرداند، و همچنین با گوشه چشم به نامحرم نگاه کردن از حیله و دام های شیطان است.

حتی در قرآن نیز به مسائل زناشویی اشارات زیادی هست.

سوره مبارک نور از سوره هایی است که بیشتر در این باره سخن گفته است.

خداوند در همین سوره در آیه ای تکان دهنده می فرماید: الزَّانِی لاَ یَنکِحُ إلاَّ زَانِیَهً أَوْ مُشْرِکَهً وَالزَّانِیَهُ لاَ یَنکِحُهَآ إِلاَّ زَانٍ أَوْ مُشْرِکٌ وَ حُرِّمَ ذَلِکَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سوره نور آیه 3ترجمه: مرد زناکار، جز زن زناکار یا مشرک را به همسری نگیرد و زن زناکار، جز مرد زناکار یا مشرک را به همسری نگیرد، و بر مؤمنان این (گونه ازدواج) حرام گردیده است زنی که با مردی زنا می کند درشان یک مرد مؤمن نیست و همچنین برعکس.

از نگاه اسلام کسی که خارج از یک رابطه مشروع به مسائل جنسی دامن می زند شانیت همسر بودن برای یک مؤمن را ندارد.

حکم قانونی رابطه با زن متاهل حکم رابطه با زن متاهل در اسلام حرام است و در روز قیامت فرد خطاکار به سزای اعمالش می رسد، اما این همه چیز نیست.

شرع اسلام با اتکا به قوانین وضع شده از سوی پروردگار، مجموعه ای از قوانین مجازات اسلامی نیز ارائه داده و در صورتی که رابطه با زن متاهل (یا حالت های دیگر خیانت و زنا) به وسیله شاهدین اثبات شود برای هر مرحله از خیانت و رابطه ازجمله دوستی، متن زیر از کتاب قانون مجازات اسلامی است و تصمیمات قضات در دادگاه ها بر اساس این قوانین هستند:ماده 225 قانون مجازات اسلامی درباره زنای مرد مجرد با زن شوهردار: حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است.حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست

در صورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رییس قوهٔ قضاییه چنان چه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هر یک است.

ماده 226 قانون مجازات اسلامی: احصان در هر یک از مرد و زن به نحو زیر محقق می شود: احصان مرد عبارت است از آن که دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قُبُل با وی در حال بلوغ جماع کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان جماع از طریق قُبُل را با وی داشته باشد احصان زن عبارت است از آن که دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده، با او از طریق قُبُل جماع کرده باشد و امکان جماع از طریق قُبُل را با شوهر داشته باشد.

کلید واژه ها: رابطه – قانون – رابطه زناشویی – خیانت – قانون مجازات اسلامی – ادیان – اسلام – ممنوع – خانواده – مجازات اسلامی – همسر – انتخاب – فاصله گرفتن – انواع – انسان – رابطه جنسی – ابراهیمی – حرام – دوست پسر – برداشت – اسلامی – مجازات – شهوانی – ازدواج – مطالعه – دادگاه – همراه – همیشه – مقاله – شکایت

حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست
حکم رابطه نامشروع با زن شوهردار چیست
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *