موسسه حقوقی طلیعه عدالت ومهر پارسیان با استفاده از تیم قوی و سابقه چندین سال خود، اقدام به ارائه خدمات در زمینه های طلاق، مهریه، دریافت نفقه، حضانت فرزند و غیره در قالب مشاوره حقوقی امور خانواده می نماید.
گروه وکلای مهر در زمینه های امور ثبتی داخلی و بینالمللی و اعم از ثبت برند ، ثبت انواع شرکت ،ثبت تغییرات شرکت ، ثبت طرح های صنعتی و ثبت اختراعات ثبت مادرید، آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد.
موسسه حقوقی مهر پارسیان با بهرهگیری از دانش، تخصص و تجربه وکلای متبحر، قضات سابق دادگستری، سردفتران اسناد رسمی، کارشناسان و مشاوران حقوقی، مالی، بانکی و غیره به ارائه خدمات تخصصی در زمینه میانجیگری میپردازد.
کلینیک حقوق خانواده که به همت گروه وکلای مهر در موسسه حقوقی و داوری بینالمللی طلیعه عدالت ومهرپارسیان، آماده پاسخگویی به کلیه سوالات حقوقی شما در زمینه حقوق خانواده و یا هرگونه مشاوره حقوقی درباره ازدواج ، شرایط و موانع ازدواج و یا آثار حقوقی ازدواج میباشد.
گروه وکلای مهر، یکی از برترین گروههای وکلای ایران، در عرصه های حقوق داخلی و حقوق بینالملل میباشد.سابقه تشکیل این گروه به سال 1386 بر می گردد و موسس گروه وکلای مهر، دکتر محمد رضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری میباشد.به نتیجه رسیدن بیش از 2000هزار پرونده موفق در عرصه حقوق مهاجرت و حقوق تجارت بینالملل، تنها یکی ازدستاوردهای این گروه میباشد.گروه وکلای مهر ،پس از اتمام دوره قضاوت دادگستری سرپرست این گروه،در سال 1386 و تحت نام موسسه حقوقی بینالمللی اهورا میهن، شروع به کار نمود.
حكم رابطه نامشروع با زن شوهردار
مؤسسه حقوقى و داورى بين المللى طليعه عدالت و مهر پارسيان به شماره ثبت 34153 (تاسيس١٣٨٦/٠١/١٠) ، با هدف ارائه خدمات حقوقى و داورى قراردادهاى تجاری بين المللی و همچنين ارائه خدمات مشاوره حقوقى و وكالت، با همراهى جمعى از برترين وكلاى پايه يك دادگسترى، قضات بازنشسته، مدرسین دانشگاه و جمعى از سردفتران اسناد رسمى تهران در قالب گروه وكلاى مهر، تحت مديريت دكتر محمدرضا مهرى، با اتکاء بر عنایات الهی و با تمرکز بر اصول صداقت، حاکمیت قانون و اخلاق، آگاهی بخشی و بالابردن فرهنگ حقوقی، تأسيس و مشغول ارائه خدمات حقوقى در زمينه های فوق میباشد.
شما می توانید با دیدن مشخصات همکاران ما آنها را بشناسید و حوزه فعالیتشان را بدانید.
وکیل دادگستری، پذیرفته شده آزمون وکالت با رتبه۹
مرکز انجام کلیه دعاوی حقوقی از قبیل :دعاوی ملکی، خلع ید، تخلیه، رفع تصرف عدوانی، وصول طلب، الزام به تنظیم سند رسمی، توقیف اموال،و…
دعاوی خانوادگی از قبیل: طلاق، نفقه، مطالبه مهریه، تمکین، حضانت، فسخ نکاح و… دعاوی کیفری از قبیل: سرقت، خیانت درامانت، جعل و استفاده از سند مجعول، قتل، ضرب و جرح، فروش مال غیر، کلاهبرداری، و…
دعاوی ثبتی از قبیل: افراز، تفکیک، اختلافات ثبتی ، وصول مطالبات از طریق اجرای ثبت، اخذ سند تفکیکی و مشاعی، همچنین دعاوی مربوط به تقسیم ترکه، ارث، اخذ گواهی انحصار وراثت و …
حكم رابطه نامشروع با زن شوهردار
شماره تماس: 09129634787
گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است این موسسه با در اختیار گرفتن وکلای با تجربه تحت امر خود بصورت تيمى و تخصصى با ارائه پلن قبل از طرح واقامه دعوى و کارشناسان رسمی متخصص و برخوردار بودن از امکانات و کارکنان اداری در زمینه پیگیری پرونده های قضایی و ثبتى توانسته است به توفیقات چشمگیری دست یابد. به منظور ارائه خدمات مطلوب و تسریع در انجام کار با توجه به نیازهای خاص هریک از موکلین این موسسه اقدام به ارائه خدمات تخصصی و قبول وکالت با توجه به تجارب عملی و اجرایی و بهره برداری از ظرفیت تخصصی وکلا نسبت به پیگیری تخصصی پرونده های حقوقی هموطنان نموده است.
این فقط شماری از فعالیت های ما است.
از طریق راه های ارتباطی زیر میتوانید با ما تماس بر قرار کنید.
اشرفی اصفهانی شمال، بالاتر از نیایش، جنب داروخانه دکتر حاجی میرزایی، نبش کوچه دربندی 2، پلاک491، طبقه 2
آدرس: اشرفی اصفهانی شمال، بالاتر از نیایش، جنب داروخانه دکتر حاجی میرزایی، نبش کوچه دربندی 2،پلاک491، طبقه 2
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به گروه وکلای حامیان عدالت تعلق دارد.
زن و مردي كه هردو متاهل هستند و مي دانند داشتن ارتباط عاطفي و عاشقانه حتي درحديكه منجر به هم خوابگي آنها شود از گناهان كبيره محسوب شده ليكن نمي توانند از هم به هيچ نحو دوري كنند و اين ارتباط عاطفي بسيار كهنه بوده وقطع آن در هيچ شرايطي براي آنها ممكن نيست، حكم چي مي شود؟ اگر آنها آنقدر ايمان داشته باشند كه تا آنجاييكه مي شود از گناه كبيره دوري كنند بالاخره چه بايد كنند؟ آيا بايد گناه كنند يا اينكه در اين قبيل موارد راه حلي است لازم بذكر است كه هر دوي آنها به خاطر داشتن خانواده نمي توانند به طور موقت هم از همسران خود جدا شوند.
پرسش: حكم ارتباط زن و مردي كه هردو متآهلند شرح : زن و مردي كه هردو متاهل هستند و مي دانند داشتن ارتباط عاطفي و عاشقانه حتي درحدي كه منجر به هم خوابگي آن ها شود از گناهان كبيره محسوب شده ليكن نمي توانند از هم به هيچ نحو دوري كنند و اين ارتباط عاطفي بسيار كهنه بوده وقطع آن در هيچ شرايطي براي آن ها ممكن نيست، حكم چي مي شود؟ اگر آن قدر ايمان داشته باشند كه تا آن جايي كه مي شود از گناه كبيره دوري كنند ،بالاخره چه بايد كنند؟ آيا بايد گناه كنند يا اينكه در اين قبيل موارد راه حلي است ؟ هر دوي آنها به خاطر داشتن خانواده نمي توانند به طور موقت هم از همسران خود جدا شوند.
پاسخ:
1) @@پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
اگر زن شوهر دار و مرد زن دار با هم رابطه زناشويي بر قرار کنند، زنا کارند . گناهش گناه کبيره و بزرگ است . اگر توبه نکنند و يا توبه شان قبول نشود ،به عذاب اخروي و عقوبتي سخت گرفتار خواهند شد.در صورت اثبات آن نزد قاضي، يا اعتراف خودشان، حكم رجم(سنگسار) بر آن ها جاري مي شود.
برخي ازآثار دنيائي و آخرتي زنا:
امام باقر(ع) فرمود: «زنا شش اثر دارد: سه اثر در دنيا ،سه اثر در آخرت، اما آثار دنيائي زنا، اين است که آبرو را ميبرد، رزق و روزي را کم ميکند . مرگ و نيستي را نزديک مينمايد. اما آثار آخرتي آن : غضب پروردگار . سختي حساب .ورود به آتش .جاودان ماندن در آن ».(1)
عذاب برزخي زناکار:
نيز فرمود: کسي که به زن مسلمان يا يهودي يا نصراني يا مجوسي، آزاد يا کنيز زنا کند ،سپس توبه نکند و با اصرار به اين گناه از دنيا برود، خداوند در قبر سيصد درِعذاب را باز ميفرمايد که از هر در مارها و عقربها و افعيهايي از آتش بيرون ميآيند، پس ميفرمايد تا روز قيامت بسوزد».
بوي گند زناکار در صحراي محشر:
« چون از قبرش بيرون شود ،از بوي گندش مردم اذيت ميشوند .پس به اين بوي زننده شناخته ميشود و دانسته ميگردد که زناکار است تا اينکه امر ميشود او را به آتش برند .خداوند محرمات را حرام و حدودي را تعيين فرموده، پس هيچ کس از خداوند غيرتمندتر نيست و از غيرت الهي است که فواحش را حرام فرمود».(2)
همه، زناکاران را در محشر لعنت ميکنند:
حضرت امير المؤمنين(ع) فرمود: «در روز قيامت به امر خدا، بوي گندي وزيده ميشود که تمام اهل محشر ناراحت ميشوند، تا اينکه نفس کشيدن بر آن ها مشکل ميگردد، پس منادي ندا ميکند: آيا ميدانيد اين بوي گند چيست؟ گويند: نمي دانيم و سخت ناراحتمان کرده، پس گفته ميشود: اين بوي عورت زناکاران است که بدون توبه از دنيا رفتهاند .پس آن ها را لعنت کنيد که خدا آن ها را لعنت کرده . در محشر همه آن ها را نفرين ميکنند و ميگويند :خدايا زناکاران را لعنت فرما».(3)
زنا مرگ ناگهاني و فقر ميآورد:
حضرت رسول(ص) فرمود: «هرگاه پس از من زنا زياد شود، مرگ ناگهاني زياد خواهد شد».(4)
و فرمود: «زنا موجب فقر است و آباديها را ويران خواهد نمود».(5)
فساد نسب و تربيت طفل:
حضرت صادق(ع) : «خداوند زنا را حرام فرمود براي اينکه سبب فسادهايي مانند قتل نفس و از بين رفتن نسبها و ترک تربيت اطفال و به هم خوردن ارث ميشود».(6)
زناي محصنه:
اگر با زن شوهردار زنا شود ،حرمت و عقوبت آن شديدتر خواهد بود. حد زنا صد تازيانه ولي حد زناي محصنه قتل و سنگسار است.
حضرت صادق(ع) فرمود: «روز قيامت سه طايفهاند که خداوند با ايشان سخن نميگويد و ايشان را پاکيزه نميفرمايد و براي شان عذاب دردناکي است. از اين سه طايفه زني است که بر فراش شوهرش زنا دهد».(7) يعني در حالي که شوهر هست ، زنا دهد.
حضرت رسول(ص) فرمود: «کسي که با زن شوهردار زنا کند ، در جهنم از عورت هر دو چرک خارج ميشود به مقدار پانصد سال راه . اهل جهنم از بوي گند آن دو در اذيت خواهند بود و عذاب شان از همه شديدتر است».(8)
معاشقه و ارتباط شهواني با زن شوهر دار گرچه بدون دخول باشد، جايز نيست . اگر چه زنا نيست ، اما آن نيز گناه بزرگ است و عذاب سخت دنيا و آخرت نصيب گناهکار خواهد شد . واجب است فورا توبه کند.
اين سخن كه «ليكن نمي توانند از هم به هيچ نحو دوري كنند و اين ارتباط عاطفي بسيار كهنه بوده و قطع آن در هيچ شرايطي براي آن ها ممكن نيست» چيزي جز وسوسه شيطان و فرافكني و توجيه گناه نيست. حتي انسان هاي قاتل بي گناهان نيز سعي مي كنند رفتار خود را توجيه كنند. آن ها نيز مي گويند ما مأموريم و معذور. چاره ديگري نداشتيم.
اين توجيهات حتي از گناه بدتر است، چون باعث مي شود كه انسان همچنان در منجلاب گناه دست و پا بزند و سعي و تلاش براي رهايي و آزادي از آن نكند.
روشن است كه نفس اماره انسان براي فرمان دادن انسان به گناه، دست به توجيه رفتارهاي انسان مي زند، به ويژه اگر انسان مومن و مسلمان باشد. هيچ چيزي در دنيا غير ممكن نيست. افراد بسياري بوده اند كه در شرايط سخت تر از اين و گناهان بسيار بزرگ تر توانستند آن را ترك كنند، پس چطور نمي توانند زن و مردي كه همسر دارند، از اين گناه خود داري كنند؟
راه هاي بسياري براي ترك اين گناه وجود دارد، اما اولين قدم اين است كه اين دو نفر، يا حداقل يكي از آن دو اراده ترك اين گناه را داشته باشند. يعني قدم اول، عزم و تصميم به ترك است، بعد از راهكارهايي زيادي وجود دارد.
پينوشتها:
1. فروع کافي، باب الزنا، ج 5، ص 541.
2. وسائل الشيعه، کتاب نکاح، باب 9، ص 243.
3. همان، باب 10، ص 243.
4. همان، ص 231.
5. همان، باب 1، ص 233.
6. همان، ص39.
7. همان، باب 16، ص 247.
8. همان
حكم رابطه نامشروع با زن شوهردار
با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید
درباره ما
کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©
page not found
زنا خصوصا با زن شوهر دار یکی از گناهان بسیار زشت و بزرگ به شمار می آید ولی بزرگی خداوند و وسعت مهربانی او به حدی است، که اگر گنهکاری که مرتکب چنین عمل زشت و شنیعی شده واقعا از کردۀ خود پشیمان باشد و تصمیم جدی بر ترک گناه و جبران بدی خود بگیرد، امید بخشش و آمرزش او از طرف خدای مهربان بسیار زیاد است.
بنا براین اگر خواهان نجات هستید با امید به عفو و بخشش الهی باید بدون اینکه کسی را از گناه خود باخبر سازید هر چه زودتر بین و خود و خدای خود اقدام به توبه کنید.
بسیاری از مراجع معظم تقلید زنا با چنین زنی را موجب حرمت ابدی او بر شخص زانی دانسته اند.
زنا و رابطه نا مشروع با زنان یکی از مفاسد بزرگ اجتماعی است که باعث خسارت های جبران ناپذیر است به همین جهت اسلام آنر ا حرام دانسته و با آن شدیداًً مبارزه نموده است .
حكم رابطه نامشروع با زن شوهردار
خداوند در قرآن فرموده است: …و نزدیک زنا نشوید، که کار بسیار زشت، و بد راهى است![1]
در این بیان کوتاه به سه نکته اشاره شده:
الف- نمىگوید زنا نکنید، بلکه مىگوید به این عمل شرمآور نزدیک نشوید، این تعبیر علاوه بر تاکیدى که در عمق آن نسبت به خود این عمل نهفته شده، اشاره لطیفى به این است که آلودگى به زنا غالبا مقدماتى دارد که انسان را تدریجا به آن نزدیک مىکند، چشمچرانى یکى از مقدمات آن است، برهنگى و بى حجابى مقدمه دیگر، کتاب هاى بدآموز و” فیلم هاى آلوده” و” نشریات فاسد” و” کانون هاى فساد” هر یک مقدمهاى براى این کار محسوب مىشود.
هم چنین خلوت با اجنبیه (یعنى بودن مرد و زن نامحرم در یک مکان خالى و تنها) عامل وسوسهانگیز دیگرى است.
بالأخره ترک ازدواج براى جوانان، و سخت گیری هاى بى دلیل طرفین در این زمینه، همه از عوامل” قرب به زنا” است که در آیه فوق با یک جمله کوتاه همه آنها را نهى مىکند، و در روایات اسلامى نیز هر کدام جداگانه مورد نهى قرار گرفته است.
ب- جملۀ” إِنَّهُ کانَ فاحِشَةً” که مشتمل بر سه تاکید است (انّ و استفاده از فعل ماضى و تعبیر به فاحشه) عظمت این گناه آشکار را آشکارتر مىکند.
ج- جملۀ” ساءَ سَبِیلًا” (راه زنا بد راهى است) بیانگر این واقعیت است که این عمل راهى به مفاسد دیگر در جامعه مىگشاید.
آثار شوم زنا در کلام معصومین
پیامبر اکرم (ص) فرمود: زنا داراى زیانهاى دنیوى و اخروى است،امّا در دنیا: از بین رفتن نورانیّت و زیبایى انسان، مرگ زودرس و قطع روزی و امّا در آخرت: درماندگى، هنگام حساب قیامت غضب الاهى و جهنّم همیشگى.
از پیامبر (ص) نقل شده است: هر گاه زنا زیاد شود، مرگ ناگهانى هم زیاد مىشود.
زنا نکنید، تا همسران شما نیز به زنا آلوده نشوند. هر که به ناموس دیگران تجاوز کند، به ناموسش تجاوز خواهد شد. همان گونه که با دیگران رفتار کنید، با شما رفتار خواهد شد.[2]
امام على بن ابى طالب (ع) در حدیثى مىگوید: از پیامبر شنیدم چنین مىفرمود:
در زنا شش اثر سوء است، سه قسمت آن در دنیا و سه قسمت آن در آخرت است.
اما آنها که در دنیا است یکى این است که صفا و نورانیت را از انسان مىگیرد روزى را قطع مىکند، و تسریع در نابودى انسان ها مىکند و اما آن سه که در آخرت است غضب پروردگار، سختى حساب و دخول- یا خلود- در آتش دوزخ است[3].
على (ع) ترک زنا را مایۀ استحکام خانواده و ترک لواط را عامل حفظ نسل مىداند.
در یکى از سخنان حضرت رضا (ع) برخی مفاسد زنا عنوان شده، از جمله:
1- ارتکاب قتل به وسیلۀ سقط جنین.
2- بر هم خوردن نظام خانوادگى و خویشاوندى.
3- ترک تربیت فرزندان.
4- از بین رفتن موازین ارث.
به خاطر همین آثار سوء و مفاسد دیگر است که اسلام شدیداً آنرا محکوم کرده و آنرا گناهی بزرگ می داند، اما اگر انسان، مرتکب این عمل زشت خصوصا زنا با زن شوهر دار بشود و واقعا از عمل خود پشیمان باشد و در پی توبه و بازگشت واقعی باشد راه توبه برای او باز است.
قرآن کریم در توصیف عباد الرحمن (بندگان راستین خدا) یکی از اوصاف آنان را عدم ارتکاب زنا دانسته و فرموده است: “…و (آنان) زنا نمىکنند و هر کس چنین کند، مجازات سختى خواهد دید! عذاب او در قیامت مضاعف مىگردد، و همیشه با خوارى در آن خواهد ماند! مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل مىکند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است و کسى که توبه کند و عمل صالح انجام دهد، به سوى خدا بازگشت مىکند.”[4]
در جای دیگر در معرفی پرهیزکاران فرموده است: “…و آنها که وقتى مرتکب عمل زشتى شوند، یا به خود ستم کنند، به یاد خدا مىافتند و براى گناهان خود، طلب آمرزش مىکنند – و کیست جز خدا که گناهان را ببخشد؟- و بر گناه، اصرار نمىورزند، با این که مىدانند. آنها پاداششان آمرزش پروردگار، و بهشت هایى است که از زیر درختانش، نهرها جارى است جاودانه در آن می مانند چه نیکو است پاداش اهل عمل”[5].
در روایت معتبری آمده است:”جوانى گریان خدمت پیامبر (ص) آمد و سخت ناراحت بود و مىگفت از خشم خدا مىترسم.
فرمود: شرک آوردهاى؟! گفت: نه.
فرمود: خون ناحق ریختهاى؟
عرض کرد: نه.
فرمود: خدا گناه تو را مىآمرزد هر قدر زیاد باشد.
عرض کرد: گناه من از آسمان و زمین و عرش و کرسى بزرگتر است.
فرمود: گناهت از خدا هم بزرگتر است؟! عرض کرد: نه خدا از همه چیز بزرگتر است.
فرمود: برو (توبه کن) که خداى عظیم گناه عظیم را مىآمرزد.
بعد فرمود: بگو ببینم گناه تو چیست؟
عرض کرد: اى رسول خدا ص از روى تو شرم دارم که بازگو کنم.
فرمود: آخر بگو ببینم چه کردهاى؟! عرض کرد: هفت سال نبش قبر مىکردم، و کفن هاى مردگان را برمىداشتم تا این که روزى به هنگام نبش قبر به جسد دخترى از انصار برخورد کردم، بعد از آن که او را برهنه کردم دیو نفس در درونم به هیجان در آمد … (سپس ماجراى تجاوز خود را شرح مىدهد)
هنگامى که سخنش به این جا رسید پیامبر اکرم (ص) بسیار ناراحت شده و فرمودند:”
حكم رابطه نامشروع با زن شوهردار
این فاسق را بیرون کنید، و رو به سوى او کرده اضافه نمود: تو چه قدر به دوزخ نزدیکى؟! جوان بیرون آمد سخت گریه مىکرد، سر به بیابان گذاشت و عرض مىکرد:
اى خداى محمد (ص)! اگر توبه مرا مىپذیرى پیامبرت را از آن با خبر کن و اگر نه آتشى از آسمان بفرست و مرا بسوزان و از عذاب آخرت برهان، اینجا بود که پیک وحى خدا بر پیامبر نازل شد و آیۀ: قُلْ یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا… را بر آن حضرت خواند.[6] ای پیامبر بگو: اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کردهاید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همۀ گناهان را مىآمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است[7].
بنا براین اگر خواهان نجات هستید با امید به عفو و بخشش الهی باید بدون اینکه کسی را از گناه خود باخبر سازید هر چه زودتر بین و خود و خدای خود اقدام به توبه کنید.
بنا بر نظر بسیاری از مراجع معظم تقلید چنین زنی بر شخص زانی حرام ابدی خواهد شد. و حتی اگر این از شوهر خود طلاق بگیرد مردی که قبلا با او زنا کرده نمی تواند با او ازدواج نماید.[8]
[1] اسراء،32.
[2] نک: قرائتی، محسن، تفسیر نور ، ج 8، ص 193، چاپ یازدهم ،انتشارات مرکز فرهنگى درسهایى از قرآن، تهران سال 1383.
[3] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 12 ، ص 102، چاپ اول ، انتشارات دار الکتب الاسلامیه، تهران، سال 1374.
[4] فرقان ، 68و 69و70 و 71.
[5] آل عمران ، 136و 135.
[6] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 19، ص 507.
[7] زمر ،53.
[8] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج2، ص: 471
مسأله 2401،2402،2403
آخرین پرسش ها و پاسخ ها را همه روزه در ایمیل خود مطالعه کنید.
حاضرین در سایت :
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و استفاده از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز است.
Copyright 2018 – All Rights Reserved
9