جلوگیری از پروستات با طب سنتی

جلوگیری از پروستات با طب سنتی
جلوگیری از پروستات با طب سنتی

دکتر شهریار ناطق متخصص کلیه و پروستات –

هر چند روند بزرگ شدن پروستات وابسته به سن بوده و به نوعی اجتناب ناپذیر است اما تشخیص و درمان سرطان پروستات در ابتدای ابتلا بسیار آسان است. با کمک یک آزمایش خون ساده و اندازه‌گیری آنتی ژن خاص پروستات PSA، می‌توان بیماری سرطان پروستات را در همان مراحل نخست شناسایی کرد.

پزشکان و متخصصان متوجه شده‌اند برخی مواد غذایی می‌توانند خطر ابتلا به بزرگی پروستات یا سرطان پروستات را کاهش دهند. در اینجا به چند توصیه از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

فهرست موضوعات

از میان انواع آجیل، این نوع جوز که مخصوص منطقه ی آمریکا جنوبی است، منبع غنی سلنیوم معدنی بوده که برای سلامت پروستات بسیار مفید است. در واقع این آجیل ده برابر از نوع دارویی آن حاوی سلنیوم است. بر اساس نتایج مطالعاتی که در این زمینه انجام‌شده است، مصرف سلنیوم در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مؤثر است.

جلوگیری از پروستات با طب سنتی

درخت جوز برزیلی در کشورهای برزیل، ونزوئلا، کلمبیا، پرو و بولیوی رشد می‌کند. جوز برزیلی منبع غنی روی و دیگر مواد معدنی مؤثر در سلامت پروستات است. علاوه بر این، جوز برزیلی سرشار از اسیدهای آمینه ضروری و همچنین منبع غنی منیزیم و تیامین(ویتامین ب۱) است.

کلم بروکلی، منبعی غنی از مواد معدنی ضروری است. در میان خانواده کلم‌ها و سبزیجات، کلم بروکلی از میزان بالای سولفورافان فیتونوترینت و ايندول‌ برخوردار است که هر دو ماده از خاصیت ضد سرطانی بالایی بهره‌مند هستند.

بر اساس نتایج تحقیقاتی، ايندول‌ موجود در خانواده کلم‌ها، از جمله کلم بروکلی، باعث جلوگیری از رشد سلول‌های سرطان پروستات می‌شود و همچنین مانع تولید آنتی‌ژن‌های خاص پروستات می‌شود.

بر اساس مطالعات انجام‌شده در مورد سرطان پروستات، تخمدان، کبد و روده، محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن کلم بروکلی بیش از یک‌بار در هفته موجب کاهش ۴۵ درصدی سرطان پروستات می‌شود.

برای آنکه از طعم بروکلی لذت ببرید، پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف آن را بخارپز کرده و یا به مدت ۵ دقیقه در روغن تفت دهید. دقت داشته باشید چنانچه سبزی‌ها از مدت مذکور تفت‌داده شوند، خاصیت ضد سرطانی خود را از دست می‌دهند.

فلفل قرمز یکی از منابع غنی ضد سرطان است. تند بودن فلفل قرمز به علت وجود ماده‌ی كپساىسين‌ است. كپساىسين‌ علاوه بر اینکه باعث کاهش درد می‌شود، می‌تواند سلول‌های سرطانی به‌خصوص سرطان پروستات را از بین ببرد.

این ماده همچنین به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های قوی، رادیکال‌های آزاد که موجب گرفتگی عروق می‌شوند را از بین می‌برد و لذا برای بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مفید است.

قارچ‌ها به‌خصوص نمونه‌های آسیایی آن‌ها برای سلامتی بسیار مفید هستند و همچنین خواص ضد سرطانی دارند. به‌عنوان‌مثال در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، قارچ‌ شیتاکی مانع از پیشرفت سرطان سینه در موش‌ها شد. تاکنون اما مطالعه ی خاصی در زمینه  تأثیر قارچ‌ شیتاکی بر سرطان پروستات انجام نشده است.

قارچ‌های آسیایی همچنین شامل آنتی‌اکسیدان‌هایی به   ارگوتیونین هستند. قارچ‌های شیتاکی، اویستر، ریشی و مایتاکی ازجمله منابع غنی ارگوتیونین هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها خواص ضد سرطانی داشته و سلول‌های بدن را در برابر سرطان محافظت می‌کنند.

خاصیت دارویی چای سبز به علت وجود آنتی‌اکسیدان کاتچين‌ است که انواع خاصی از ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد، این آنتی اکسیدان باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی شده و با برخی از انواع سرطان از قبیل سرطان پروستات مبارزه می‌کند. هرچند انواع مختلفی از کاتچين‌ وجود دارد، اما مهم‌ترین نوع آن اپی گالوکاتچین گالات است.

بر اساس مطالعات مختلفی که در این زمینه انجام‌شده، مردانی که در روز سه فنجان چای سبز می‌نوشند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. محققان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیب چای سبز مانع از فعالیت آنزیم‌هایی می‌شود که در ابتلای فرد به سرطان پروستات نقش اساسی دارند.

تخمه‌ ی کدو خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامت پروستات دارد، به‌ خصوص برای مردانی که مبتلا به سرطان پروستات خوش‌خیم هستند. روغن تخمه‌ ی کدو نیز سرشار از کاروتنوئید و امگا ۳ است. به گفته محققان مردانی که از کاروتنوئید بالایی در رژیم غذایی خود برخوردار هستند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

انار سرشار از الاگیتانین است. الاگیتانین یک آنتی‌اکسیدان‌است و از بدن در برابر انواع سرطان ها از جمله سرطان پروستات محافظت می کند. بر اساس نتایج به دست آمده عصاره ی انار می‌تواند مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی پروستات شود.

امگا ۳ یکی از مواد مغذی و مفید برای سلامت پروستات است و ماهی سالمون نیز سرشار از امگا ۳ است. رنگ پولک‌های انواع مختلف سالمون با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل برخی از انواع آن نسبت به بقیه امگا ۳ بیشتری دارند.

بنا به گفته محققان، امگا ۳ موجود در ماهی، مانع پیشرفت تومور پروستات میشود و همچنین مانع پیشرفت سرطان در دیگر قسمت‌های بدن افرادی می‌شود که پیشتر به این نوع سرطان مبتلا بوده‌اند.

نتایج مطالعاتی حاکی از آن بود که مصرف ماهی حداقل یک‌بار در هفته، باعث کاهش خطر پیشرفت سرطان حتی برای افرادی که به‌صورت ارثی مستعد ابتلا به این بیماری هستند، می‌شود.

گوجه به‌عنوان منبع غنی از لیکوپن، فیتونوترینت و کاروتنوئید شناخته میشود. لیکوپن یکی از انواع آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که برای سلامت پروستات بسیار مؤثر است.

روغن‌های گیاهی به دلیل آنکه غنی از امگا ٣ هستند احتمال ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان پروستات را پایین می‌آورند. از انجاییكه بدن انسان خود قادر به ساخت امگا ٣ نمی باشد، باید این ماده را از مواد غذایی دریافت كند. دانه كتان حاوی مواد غنی از امگا ٣ بوده كه پودر این دانه را میتوان به غلات صبحانه و ماست اضافه كرد.

زردچوبه‌ نوعی گیاه است که با آسیاب کردن ریشه‌های آن تبدیل به‌نوعی ادویه می‌شود. زردرنگ بودن این ماده سبب تندتر بودن مزه آن می‌شود.

زردچوبه می‌تواند مانع از بروز سرطان پروستات شود، رشد سرطان پروستات موجود را کاهش داده و حتی سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

مصرف موادغذایی حاوی ویتامین E، سبب کاهش احتمال بزرگ شدن پروستات مشوند و از غدد پروستات در برابر سرطان محافظت می‌کنند. مارگارین، روغن‌های گیاهی، گردو، گندم و غلات کامل از جمله منابع غنی ویتامین E هستند.

موادغذایی حاوی سویا از رشد سلولهای پروستات و بزرگی پروستات پیشگیری کرده و رشد تومورها را کند می‌کند. دلیل این امر ایزوفلاون‌های موجود در سویا است که سبب کاهش میزان دی‌هیدروتستوسترون یا هورمون مردانه شده و از رشد بافت پروستات جلوگیری می کند (در بدن انسان هورمون تستوسترون در پروستات و اندام تناسلی خارجی به هورمون دی هیدروتسوسترون تبدیل شده که باعث رشد آن میشود. داروهایی مانند فیناستراید و دوداستراید با مکانیسم فوق باعث جلوگیری از رشد پروستات و در نتیجه کوچک شدن غده پروستات میشوند.)

 سطوح بالای ویتامین D در خون نیز اثر حفاظتی در برابر سرطان پروستات دارد. این ویتامین به دلیل اثرات ضد تكثیری و ضد متاستاز خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش میدهد.

از آنجاییكه نور آفتاب و مواد غذایی محدودی مانند كره، زرده تخم مرغ، خامه و جگر تنها منابع دریافت این ویتامین هستند، مصرف مكمل های ویتامین D در اغلب افراد ضروری به نظر می رسد.

بیشترین میزان روی (Zn) در بدن آقایان در پروستات ذخیره می شود. این ماده در تمامی مراحل باروری در آقایان از جمله متابولیسم هورمونها، فعالیت و تحرک اسپرمها و سلامت و عملکرد غده پروستات نقش دارد.

تحقیقات نشان داده است که سطوح روی در بافت سرطانی پروستات نسبت به بافت سالم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. منابع غنی این ماده مدنی شامل صدف، جگر، غلات کامل، حبوبات، غذاهای دریائی و مغزهای گیاهی می باشد.

 

دکتر شهریار ناطق جراح کلیه و متخصص ارولوژی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.


هدف از ایجاد این وب سایت ارائه اطلاعات صحیح و تخصصی در زمینه اورولوژی با زبانی ساده برای هموطنان ایرانی می باشد. در این وب سایت تلاش می شود تا به تدریج موضوعاتی شامل نشانه ها، تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های دستگاه ادراری مردان و زنان و همچنین دستگاه باروری مردان به اشتراک گذاشته شود.

مطلب قبلی

علائم بیماری های ارولوژی

جلوگیری از پروستات با طب سنتی

مطلب بعدی

شکایت های شایع در بیماران ارولوژی

انواع روش های جراحی پروستات و عوارض آن ها

همه چیز درباره ی انواع روش های درمان سرطان پروستات

اندازه طبیعی پروستات در مردان چند سی سی است؟

علائم سرطان پروستات پیشترفته

مطالب پربازدید

اندازه طبیعی پروستات در مردان چند سی سی است؟


اگر ختنه نکنیم چه می شود؟


درمان قطعی پروستات با گیاهان دارویی

کاهش اندازه ی آلت تناسلی مردان چیست و به چه علتی به وجود می آید؟

دوات آنلاین-پروستات بزرگ یا پروستات خوش خیم به حالتی گفته می شود که در آن پروستات به حدی بزرگ می شود که به مجاری ادرار و مثانه فشار وارد می کند و مانع عبور ادرار می شود.

 

بزرگ شدن پروستات در مردان

به طور معمول پروستات در تمام طول زندگی مردان رشد می کند. در برخی از مردان این بزرگ شدن پروستات به حدی نیست که مشکل ایجاد کند ولی در برخی دیگر، بزرگی پروستات می تواند بر سلامت آنها و همچنین کیفیت زندگیشان تاثیر گذار باشد. مطالعات نشان داده است که از هر 5 مرد 5 الی 6 ساله یک نفر به مشکلات پروستات دچار خواهد شد.

 

جلوگیری از پروستات با طب سنتی

بسیاری از افراد برای خلاص شدن از مشکلات پروستات سریعا عمل جراحی و داروهای شیمیایی را انتخاب می کنند ولی بهتر است بدانید که روش های گیاهی و خانگی موثری برای مشکلات پروستات وجود دارد که می توانید قبل از اقدامات دیگر، تحت نظر پزشک، امتحان کنید.

 

نشانه ها و علائم بزرگ شدن پروستات

برخی از مردان مبتلا به این مشکل، علائم بسیار خفیفی دارند و یا حتی علائمی مشاهده نمی کنند. در حالی که برخی دیگر از مبتلایان علائم شدیدی بروز می دهند و کیفیت زندگی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.برخی از رایج ترین علائم عبارتند از:

– احتیاج ناگهانی و شدید به ادرار کردن

– افزایش احتیاج به ادرار کردن در نصف شب

– ادرار با سختی و دشواری آغاز می شود

– نشت ادرار و دفع غیر ارادی ادرار

– قطع شدن ادرار در زمان ادرار کردن

– ناتوانی در ادرار کردن / احساس ادرار کردن دارید ولی قادر به ادرار کردن نیستید

– خون در ادرار

– و

 

 

در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که به درمان بزرگی پروستات کمک شایانی می‌کنند:

گزنه

برای درمان تورم و التهاب پروستات باید یک قاشق مرباخوری از گزنه خشک و خرد شده را در یک فنجان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه میل کنید؛ این دمنوش را می‌توان روزانه سه بار مصرف کرد.

 

دانه‌های کدوی تخمه کاغذی (کدوی طبی)

افراد دچار بزرگی پروستات باید روزانه سه بار و هر بار بین ۱۰ تا ۱۵ عدد از دانه‌های پوست کنده کدوی تخمه کاغذی را مصرف یا روزانه سه بار و هر بار ۱۵ تا ۲۰ قطره از روغن آن را میل کنند.

 

شیرین بیان

مصرف روزانه سه بار، دمنوش پودر ریشه شیرین بیان جهت درمان بزرگی پروستات بسیار مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق چای‌خوری از پودر ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند؛ درصورت دسترس نبودن پودر ریشه شیرین بیان می‌توان از جوشانده ریشه‌های خرد شده آن نیز استفاده کرد.

 

چای سبز

برای رفع التهاب پروستات باید روزانه سه بار دمنوش چای سبز را مصرف کرد؛ برای تهیه این دمنوش اشخاص باید یک قاشق مرباخوری از چای سبز را در یک لیوان آب جوش دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.

 

سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان جوش، افزایش سوخت و ساز بدن، شوره سر، آسم، اسهال، کاهش وزن، سم زدایی بدن، مشکلات شکم، گلودرد، سوء هاضمه، شب ادراری، افسردگی، فشارخون، کلسترول خون، آرتروز، دیابت، بیماری های قلبی، سرطان و مشکلات پروستات مفید است. سرکه سیب می تواند از بزرگ شدن غده پروستات جلوگیری کرده و علائم پروستات بزرگ شده را تسکین دهد. البته توجه داشته باشید که باید از سرکه سیب طبیعی و اصل استفاده کنید.

 

پودر یا روغن کتان

جهت درمان بزرگی پروستات افراد باید یک قاشق مرباخوری از پودر کتان یا یک قاشق چای‌خوری از روغن دانه‌های کتان را روزانه سه بار مصرف کنند.

 

شبدر قرمز

مصرف روزانه سه بار از دمنوش شبدر قرمز برای درمان تورم پروستات مفید است؛ برای این منظور افراد باید یک قاشق مرباخوری از گل‌های خشک شده شبدر قرمز را دَم و پس از ۱۵ دقیقه آن را میل کنند.

جلوگیری از پروستات با طب سنتی

 

دُم‌اسب

مصرف روزانه ۲ گرم از پودر گیاه خشک شده دُم‌اسب نقش موثری در درمان التهاب پروستات دارد؛ استفاده از این گیاه موجب افزایش فشارخون می‌شود.

 

مصرف میوه و سبزی

به طور کلی، مصرف میوه‌جات و سبزیجات به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدان آنها توصیه می‌شوند. هویج، چغندر، شلغم، کنگر فرنگی و انواع کلم به دلیل دارا بودن نوعی آنتی‌اکسیدان خاص می‌تواند در پیشگیری از بزرگی و سرطان پروستات موثر باشد.

 

مطالعات نشان داده است مردانی که مصرف دائمی کلم بروکلی یا سویا داشته‌اند کمتر دچار پروستات شده‌اند. مصرف انواع مرکبات بویژه گریپ‌فروت، کیوی، هندوانه و گوجه‌فرنگی نیز در پیشگیری و کاهش علائم بزرگی پروستات مفید است.

مصرف کافی انواع ویتامین‌ها بویژه ویتامین E و C نیز توصیه می‌شود. آجیل، تخمه آفتابگردان، بادام و جوانه گندم غنی از ویتامین E است.

 

منبع: beytoote.com

مجری: پیام رسان هزاره آریا

کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به سایت خبری تحلیلی دوات آنلاین بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.

 

علائم اولیه پروستات :

پروستات غده‌ای است که در زیر مثانه قرار داشته و مجرای دفع ادرار را در بر میگیرد و احساس تخلیه نشدن کامل مثانه، قطره قطره آمدن ادرار و کاهش قطر و فشار جریان ادرار و غلیظ شدن ادرار است. و نیز تکرر و چکه چکه خارج شدن ادراربالاخص در شب هنگام و تردید پی در پی ، احساس درد و سوزش در هنگام خروج ادرار،‌ احساس درد در قسمت پایین کمر و لگن خاصره، وجود خون در ادرار ، ، دو شاخه شدن ادرار ، افتادگی مثانه ، سنگ کلیه با سوزش در مجاری و پهلوها ، کیست کلیه ، سینوزیت و سردرد سینوزیتی ،  طاسی سر ،  ریزش مو ، وجود جای مهر در پیشانی و یا ظاهر شدن لکه سیاه ، سیاه شدن پوست صورت بالاخص در پیشانی و اطراف چشمها ، قوز گرفتن کمر ، بزرگی سایز شکم ، کمر درد ، ریفلاکس گوارشی ، پا درد ، زانو درد ،  پاشنه درد ، درد سیاتیک ،خراب شدن و شکستگی ناخن پاها ، اسپاسم ساق پا ،واریس ، واریکوسل ( تورم عروق وریدی بیضه با گریدهای مختلف  ) ، سابقه وازکتومی ( یعنی بستن لوله مردان برای بچه دار شدن که بحمدالله با توصیه مقام معظم رهبری این پدیده شوم تحت کنترل قرار گرفته است ) ، ناتوانی جنسی و زود انزالی ،پرخوری و پر اشتهاشدن ،ترش کردن آب دهان ،  عفونت گوش ، کیست پیلونیدال در اطراف مقعد، خواب آلودگی و کسالت ، افزایش نسبی کلسترول خون – بالارفتن اسید اوریک ، افزایش فشار خون ،  افزایش غلظت خون ، تکرار سرفه های خشک ، عطسه و انواع آلرژی ها ی تنفسی ،  ، تبعیت از رژیم‌های حاوی غذاهای چرب (اسیدهای چرب اشباع شده) و گوشت‌ها به خصوص در افراد چاق،  مصرف گوشت‌های حاوی اسید و گوشت‌های خام ،  تبعیت از رژیم‌های غذایی حاوی اسید و مصرف زیاد گوشت قرمزو بالاخص گاو و گوساله و فست فودها  از شایع‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از مردان بالای 5 سال آن را تجربه کرده و می‌کنند؛ علت این مشکلات بزرگ‌شدن پروستات است و چنانچه تورم پروستات بیش از حد طبیعی باشد، می‌تواند موجب اختلال در حرکات دودی معده(اسهال، یبوست)، نارسایی کلیه(مانند افزایش فشارخون و ضربان قلب، عفونت پرده‌های اطراف قلب، رنگ پریدگی بستر ناخن) و اختلالات عصبی گردد

 

 

جلوگیری از پروستات با طب سنتی

علائم اولیه پروستات :

پروستات غده‌ای است که در زیر مثانه قرار داشته و مجرای دفع ادرار را در بر میگیرد و احساس تخلیه نشدن کامل مثانه، قطره قطره آمدن ادرار و کاهش قطر و فشار جریان ادرار و غلیظ شدن ادرار است. و نیز تکرر و چکه چکه خارج شدن ادراربالاخص در شب هنگام و تردید پی در پی ، احساس درد و سوزش در هنگام خروج ادرار،‌ احساس درد در قسمت پایین کمر و لگن خاصره، وجود خون در ادرار ، ، دو شاخه شدن ادرار ، افتادگی مثانه ، سنگ کلیه با سوزش در مجاری و پهلوها ، کیست کلیه ، سینوزیت و سردرد سینوزیتی ،  طاسی سر ،  ریزش مو ، وجود جای مهر در پیشانی و یا ظاهر شدن لکه سیاه ، سیاه شدن پوست صورت بالاخص در پیشانی و اطراف چشمها ، قوز گرفتن کمر ، بزرگی سایز شکم ، کمر درد ، ریفلاکس گوارشی ، پا درد ، زانو درد ،  پاشنه درد ، درد سیاتیک ،خراب شدن و شکستگی ناخن پاها ، اسپاسم ساق پا ،واریس ، واریکوسل ( تورم عروق وریدی بیضه با گریدهای مختلف  ) ، سابقه وازکتومی ( یعنی بستن لوله مردان برای بچه دار شدن که بحمدالله با توصیه مقام معظم رهبری این پدیده شوم تحت کنترل قرار گرفته است ) ، ناتوانی جنسی و زود انزالی ،پرخوری و پر اشتهاشدن ،ترش کردن آب دهان ،  عفونت گوش ، کیست پیلونیدال در اطراف مقعد، خواب آلودگی و کسالت ، افزایش نسبی کلسترول خون – بالارفتن اسید اوریک ، افزایش فشار خون ،  افزایش غلظت خون ، تکرار سرفه های خشک ، عطسه و انواع آلرژی ها ی تنفسی ،  ، تبعیت از رژیم‌های حاوی غذاهای چرب (اسیدهای چرب اشباع شده) و گوشت‌ها به خصوص در افراد چاق،  مصرف گوشت‌های حاوی اسید و گوشت‌های خام ،  تبعیت از رژیم‌های غذایی حاوی اسید و مصرف زیاد گوشت قرمزو بالاخص گاو و گوساله و فست فودها  از شایع‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از مردان بالای 5 سال آن را تجربه کرده و می‌کنند؛ علت این مشکلات بزرگ‌شدن پروستات است و چنانچه تورم پروستات بیش از حد طبیعی باشد، می‌تواند موجب اختلال در حرکات دودی معده(اسهال، یبوست)، نارسایی کلیه(مانند افزایش فشارخون و ضربان قلب، عفونت پرده‌های اطراف قلب، رنگ پریدگی بستر ناخن) و اختلالات عصبی گردد

علل یابی پیرامون رشد پروستات :

یک سوال : گروهی از انسانها ذاتا” دارای مزاج سرد و گرم با ویژگی خشکی و یا تری  هستند و گروهی از توصیه های درمانی امروزی ها بر این منوال شده که بایستی لبنیات و مشتقات آن را به وفور در سه وعده غذائی بدون مصلحات آن استفاده کنند در حالیکه از منظر حکمای طب سنتی ، مصرف زیاد لبنیات موجب سرطان تخمدان در خانمها و سرطان پروستات در آقایان می شود ! و در اینجا یک سوال محققانه مطرح مشود که کلسیم مگر فقط در لبنیات است که اینقدر توصیه می شود ؟ و آیا کنجد،بادام و خشکبارها ، انواع کلم ،نور آفتاب ، سبزیجات و میوه جات با پوست آنها و  آیا سرشار از کلسیم نیستند ، بنابراین توصیه میشود که لبنیات را حداقل با مصلحات آن (مثلا” شیر با عسل ، ماست و دوغ با پودر زنیان آویشن و نعناع و گلسرخ ) مصرف کنیم .

درمان پروستات از راه زندگی با طبیعت :

ما بر این باور در طب سنتی هستیم که ورم پروستات بدون نیاز به جراحی به صورت کامل درمان می شود چون  BPH ( تورم پروستات ) نتیجه انباشت خلط قدیمی سودا و صفرا در بدن  است که ریزش آن در مجاری ادراری نمایان میشود پس توصیه میشود :  استفاده از زردچوبه و زعفران در تغذیه ها و حذف رب گوجه فرنگی کارخانه ای که دارای مواد نگهدارنده است ، گیاه و یا عرق گزنه مناطق سردسیر بصورت دمنوش رقیق بجای چای سیاه روزی سه استکان + تخمه دانه کدو تنبل در هر روز به اندازه 5 گرم + غلات سبوس دار + سبزی های سبز + جوانه گندم + اسفناج +  هویج+  چغندر+  شلغم، کنگر فرنگی+ انواع کلم بالاخص از نوع بروکلی +گریپ فروت + ماهی های دریائی و دوری از ماهی پرورشی + سیاه دانه با عسل طبق دستور پزشک حاذق طب سنتی مشروط به آنکه حساسیت پوستی نباشد + آلوجات + مصرف روزانه سه دفعه با یک قاشق مرباخوری پودر دانه کتان مشروط بر آنکه فشارخون نداشته باشید + گیاه شبدر قرمز تازه ، گیاه شیرین بیان فشار خون نداشته باشید ، شاهدانه مصرف در حد اعتدال ، دانه آفتابگردان + مخلوط 2 گرم تخم کرفس با 2 گرم تخم کاسنی با 2 گرم تخم بارهنگ + مصرف ماهی های دریائی ( ماهی های پرورشی توصیه نمی شود )، قطره یا قرص پروستاتان از داروخانه ها که مخلوطی از گیاه گزنه است ، روغن کدو از دارخانه ها ، علاقمندان به مصرف ماست بایستی با مخلوط گزنه یا تخمه کدو پودر شده میل کنند ،بابونه شیرازی ورازیانه بصورت دمنوش بجای چای بصورت جداگانه برای دفع عفونت و باکتری های فعال در مجاری ادراری ، برگ بو،  زیره سبز، دوری مطلق از قورت دادن خلط بینی و گلو بعنوان مادر مرض ها ، یکساعت قبل خواب شربت سکنجبین ( مخلوط با نعنا و عسل و سکه سیب خانگی ) ، حجامت و سپس زالو زیر نظر متخصص پزشک طب سنتی ، کم خوری مطلق ، پرهیز از آب یخ و بستنی و آبخوری در وسط غذا ، مالیدن روغن شوید از زیر ناف تا کشکاله ران ، پرهیز از روغن نباتی ، پیاده روی آرام روزی یکساعت الزامی شود ، انار و رب انار شیرین ، سبزی شنبلیله انار ، نارنگی شیرین ، آب سیب خانگی با پوست و آب هویج ، دوری از مرغ کارخانه ای و مصرف گوشت بلدرچین ، دوری از خورشت فسنجان و چربی جات ، عرق میخک روزی یک قاشق غذاخوری و مالیدن روغن میخک به اطراف آلت جنسی (مشروط بر آنکه حساسیت پوستی رخ ندهد ) یا گذاشت میخک در روی زبان  ، آبزن آب گرم برای لگنچه ، استفاده از مسهل های گیاهی مثل مغز فلوس بصورت دمنوش بصورت نوبه ای مصرف شود ، گرم نگه داشتن مجاری ادراری و هستند .

در حد ضرورت جسم آمیزش جنسی زناشوئی انجام شودو وقتی ( اسپرم ) منی میخواهد خارج شود نباید جلوی آنرا گرفت و  پس از پایان نزدیکی کمی به پهلوی راست بخوابید و بعد از کمی برای ادرار کردن بلند شویدو غسل نموده و بعد از خارج شدن از حمام شربت عسلاب میل شود و همچنین هیچگاه ادرار و مدفوع خود را نگه ندارید. همواره مراقب باشید تا به یبوست مبتلا نشوید که ام الامراض بدن آدمی در موضوع یبوستها نهفته است .

گیاه  مرغ (با مزاج سرد و خشک ) : نوشیدن بیست گرم ریزوم ( ساقه زیر زمینی ) گیاه مرغ ، رافع التهاب غده پروستات است .

گیاه تاج ریزی ( سرد و خشک) :خوردن مخلوط تاج ریزی با تخم کدو و تخم کتان برای ورم پروستات بسیار موثر است .

جلوگیری از پروستات با طب سنتی
جلوگیری از پروستات با طب سنتی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *