جلوگیری از ریزش مو در زنان باردار

جلوگیری از ریزش مو در زنان باردار
جلوگیری از ریزش مو در زنان باردار

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

دوران بارداری، دوران شیرین و پُرتلاطمی است. تغییرات زیادی در بدن یک خانم باردار اتفاق می‌افتد. موها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. موهای یک خانم باردار می‌توانند ضخیم‌تر و خشک‌تر از سابق شوند یا بریزند. ریزش مو به‌خودیِ‌خود، ناخوشایند است اما برای یک خانم باردار به‌علت وضعیت خاصی که دارد، نگران‌کننده‌تر نیز هست. در هنگام مشاهده‌ی ریزش موهایتان، می‌توانید از قرص‌ها و داروهای شیمیایی استفاده کنید اما بهتر است قبل از این کار، روش‌ها و درمان‌های طبیعی را امتحان کنید. با ما همراه باشید تا با درمان خانگی ریزش مو در بارداری آشنا شوید.

جلوگیری از ریزش مو در زنان باردار

آیا با چرخه‌ی رشد مو آشنا هستید؟ چرخه‌ی رشد مو به این صورت است که در هر زمان مشخص، ۹۰٪ موها رشد می‌کنند و ۱۰٪ باقی‌مانده در فاز استراحت (تلوژن) هستند. بعد از ۲ تا ۳ ماه استراحت، مو می‌ریزد و موی جدیدی جای آن را می‌گیرد. در دوران بارداری، این چرخه‌ی رشد در مرحله‌ی استراحت، متوقف می‌شود و موها به‌جای اینکه بریزند، ضخیم‌تر می‌شوند. اما گاهی نیز این اتفاق نمی‌افتد و قبل از ضخیم شدن، مو به دلایل مختلفی می‌ریزد.

این مقاله به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا ریزش مو در بارداری طبیعی است یا نه و برای کنترل آن، چه کارهایی می‌توانید انجام بدهید.

مقدار کمی ریزش مو در دوران بارداری، کاملا طبیعی است. تحقیقات نشان می‌دهند که حدود ۴۰ تا ۵۰٪ زنان باردار، از ریزش مو رنج می‌برند. اما خبر خوب آن است که این وضعیت موقتی است.

به‌علت ترشح زیاد هورمون پروژسترون در دوران بارداری، مو ممکن است خشک‌تر شود و در نزدیکی ریشه‌ها بشکند. این امر اغلب در اواخر بارداری اتفاق می‌افتد.

ریزش مو در دوران بارداری دلایل زیادی دارد. اما اگر ریزش موی شما غیرعادی است، باید با پزشک‌تان مشورت کنید تا علت دقیق آن مشخص شود.

اگر ریزش موی شما در دوران بارداری نسبت به گذشته بیشتر شده است، نگران نشوید. دلیل این تغییرات به نوسانات هورمونی و فیزیکی برمی‌گردد و معمولا بعد از تولد نوزاد، همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد.

ممکن است دلایل دیگری نیز برای ریزش مو در دوران بارداری وجود داشته باشند، مانند:

در دوران بارداری بدن به تغذیه‌ی بهتری نیاز دارد و همچنین نیاز به آهن افزایش می‌یابد. کمبود آهن، پروتئین، ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی در بدن، می‌تواند باعث ریزش مو شود. حالت تهوع و استفراغ در سه ماهه‌ی اول ممکن است به تغذیه‌ی ناسب منجر شود. علاوه بر این، مصرف ویتامین‌های اضافی مانند رتینول (ویتامین A فعال) نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود.

برخی از بیماری‌ها مانند دیابت بارداری و کرم حلقوی (یک نوع عفونت قارچی) می‌توانند موجب ریزش مو شوند. همچنین داروهای خاصی مانند داروهای فشار خون، افسردگی و اضطراب، میزان ریزش موها را افزایش می‌دهند. اگر در هنگام مصرف دارو متوجه افزایش ریزش مو شُدید، به پزشک‌تان اطلاع بدهید.

ممکن است تغییرات هورمونی در دوران بارداری، منجر به ریزش موها شود. نوسان هورمون‌ها باعث ایجاد وقفه در چرخه‌ی عادی رشد مو می‌شود که به ریزش بیش‌ازحد مو یا تلوژن افلوویوم منجر می‌شود. این وضعیت پس از چند ماه برطرف خواهد شد.

ریزش مو ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشد. داروها می‌توانند با ریزش ژنتیکی مو مقابله کنند.

کم کاری تیروئید، با کاهش تولید هورمون تیروئید در بدن مشخص می‌شود و امروزه در میان زنان رایج است. هورمون تیروئید، مسئول حفظ میزان سوخت‌وساز پایه، سیستم گوارش، سلامت روان و حتی سلامت ناخن‌ها و موست. کمبود این هورمون می‌تواند باعث ریزش مو شود.

PCOS، یک اختلال هورمونی است که باعث می‌شود تخمدان‌، مقادیر زیادی هورمون مردانه تولید کند. بیشترِ زنانی که به این سندروم مبتلا هستند، افزایش رشد مو را تجربه می‌کنند اما ممکن است ریزش مو در ناحیه‌ی پوست سر نیز مشاهده شود.

آلرژی‌های پوستی و بیماری‌هایی که بر پوست سر تأثیر می‌گذارند، می‌توانند در نازک شدن و ریزش مو نقش داشته باشند.

پایان دادن به استفاده از داروهای پیشگیری از بارداری یا سایر روش‌های پیشگیری از بارداری، می‌تواند باعث ریزش مو شود. همچنین ممکن است درنتیجه‌ی سقط جنین یا زایمان بچه‌ی مرده نیز ریزش مو را تجربه کنید.

ریزش مو، جزو فوریت‌های پزشکی نیست، اما اگر علت ریزش موهایتان کمبود مواد مغذی یا بیماری باشد، باید آن را جدی بگیرید.

اگر در دوران بارداری به‌شدت دچار ریزش مو شده‌اید، باید با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. اما اگر ریزش مویتان چندان شَدید نیست، رژیم غذایی‌ و سبک زندگی‌تان را بهبود بدهید.

برای کاهش ریزش مو یا داشتن موهایی سالم‌تر در دوران بارداری، کارهای زیر را انجام بدهید:

استفاده از محصولات ارگانیک و طبیعی، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش ریزش موی ناشی از عفونت‌های پوستی و واکنش‌های آلرژیک پوست سر است. محصولات طبیعی برای افرادی که پوست حساسی دارند، کاملا بی‌خطر هستند.

به‌نظر می‌رسد که ماساژ دادن پوست سر با روغن ولرم، به کنترل طبیعی ریزش مو کمک می‌کند. روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن بادام، روغن زیتون و روغن خردل، برای این کار بسیار مناسب هستند.

عصاره‌ی آلوئه‌ورا به مقابله با اکثر اختلالات پوستی کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا هنگامی که روی پوست سر مالیده شود، می‌تواند ریزش موی ناشی از خشکی و عفونت پوست سر را درمان کند.

با نوک انگشتان خود، نصف فنجان شیر نارگیل تازه (نه نوع کنسروشده‌ی آن) را روی پوست سرتان بمالید. بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، آن را با یک شامپوی گیاهی خوب، بشویید.

۶ قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری اسانس اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر بمالید و بعد از یک ساعت بشویید. قبل از استفاده از اسانس‌ها، با پزشک‌تان مشورت کنید، چون بعضی از اسانس‌ها در دوران بارداری توصیه نمی‌شوند.

یک تخم‌مرغ را هم بزنید و آن را با ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سرتان بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند، سپس سرتان را بشویید. این ترکیب، علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، باعث ضخیم‌تر شدن و ابریشمی شدن موهایتان می‌شود.

دانه‌های شنبلیله را به‌مدت یک شب در آب بخیسانید. آنها را بکوبید تا به شکل خمیر دربیایند. این خمیر را روی موهایتان بمالید و همه‌ی موها را با آن ماساژ بدهید. بعد از ۳ تا ۴ ساعت، موهایتان را بشویید. این کار، موجب رشد سریع مو می‌شود و درخشندگی موها را نیز بیشتر می‌کند.

با استفاده از مواد بالا یک خمیر تهیه کنید و آن را هفته‌ای یک‌بار به مو و پوست سرتان بمالید. این ماسک موهایتان را نرم می‌کند.

مکمل های غذایی و محصولات مربوط به مو نیز نقش مهمی در کنترل ریزش مو ایفا می‌کنند. می‌توانید علاوه بر درمان‌های خانگی، آنها را نیز امتحان کنید اما قبل از استفاده، حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

می‌توانید برای کنترل ریزش موها، ویتامین‌های زیر را به رژیم‌غذایی‌تان اضافه کنید.

خشکی مو در دوران بارداری طبیعی است. برای مبارزه با خشکی موها، می‌توانید از شامپو یا نرم‌کننده‌‌ای که نسبت به شامپوی فعلی‌تان خاصیت مرطوب‌کنندگی بیشتری دارد، استفاده کنید. در هنگام خرید محصولات مربوط به مو، محصولی را انتخاب کنید که حاوی مواد زیر باشد:

اگر علی‌رغم تلاش‌هایتان همچنان ریزش موی شدید دارید، به پزشک مراجعه کنید. پزشک رژیم تریکوتراپی یا درمان مناسب دیگری را برای‌تان تجویز می‌کند.

جلوگیری از ریزش مو در زنان باردار

رژیم تریکوتراپی یک رژیم ۳ مرحله‌ای است که به روشی جامع، ریزش مو را هدف می‌گیرد. در این رژیم از قطره‌های پوست سر، اسپری پروتئین و مکمل‌های غذایی استفاده می‌شود و موجب رشد موهای سالم می‌شود، چرخه‌ی مو را به حالت طبیعی برمی‌گرداند و ریزش موها را کاهش می‌دهد.

به یاد داشته باشید که نمی‌توانید ریزش مو را یک‌شبه کنترل کنید. پس از زایمان، مدتی طول می‌کشد تا موهایتان به حالت عادی برگردند. صبور باشید، چون کل بدن‌ از جمله موهایتان می‌توانند با کمی تلاش، به وضعیت قبل از بارداری برگردند.

آیا شما هم ریزش مو در بارداری را تجربه کرده‌اید؟ تجربیات‌تان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

برگرفته از: momjunction

(function(a){function c(){try{return ===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return <=g.indexOf('category-')

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

15تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

سلام مقاله از حیث اطلاعات عمومی جالب بود.

ممنون از لطف‌تون.

مد و زیبایی

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

آخرین مطالب

علت بزرگ شدن پروستات؛ علائم، داروها و روش های درمان آن

چطور بهترین عینک مناسب چهره‌تان را انتخاب کنید؟‌

درمان هانتینگتون؛ علائم، عوارض و راه های تشخیص آن

علت درد فک و همه چیز درباره عوامل، راه‌های پیشگیری و درمان آن

ریلکسیشن؛ تکنیک‌ها و روش‌هایی برای آرامش روح و جسم

ترین های جهان

عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

در روش کاشت مو(SUT) دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکار، برش نبوده و هیچ گونه عوارضی نداشته ؛ مامی توانیم، به وسیله، دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا 14 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر نسبت به روشهای قدیمی کاشت مو می باشد را انجام دهیم

کاشت ابرو با تكنيك جديد FUE روش در یک جلسه ، كاملاً بدون درد ، عوارض و بدون كوتاهي موهاي شخص در قسمت برداشت انجام ميشود و از مهمترین تفاوت هاي آن با روش های دیگر استفاده از تيم مجرب و انجام ان با خواب طبيعي ابرو ميباشد كه ديگر همانند روش هاي رايج و قديمي بصورت سيخ سيخ و نظم نخواهد بود

ترمیم مو به روش HRT تنها روش استاندارد ترمیم مو می باشد که تا به امروز معرفی شده است در این روش دیگر نیازی به بانک موی فرد نیست و مناسب ترین و بهترین روش برای افرادی است که بانک موی مناسبی ندارند و یا دارای بیماری خاصی می باشند موهای آن 1% طبیعی بوده و در یک جلسه انجام می شود

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود که پس از بررسی شرایط متقاضی کاشت مانند سن،میزان موهای ریخته شده و .. بهترین روش برای کاشت مو برای وی پیشنهاد می گردد.

یكی از افتخارات این مرکر انجام ترمیم موی بیش از 4 نفر اقایان وبانوان بوده که با رضایت كامل این عزیزان همراه بوده است .

جلوگیری از ریزش مو در زنان باردار

کاشت ریش در این مرکز با استفاده از مدرترین ابزار و تجهیزات انجام می شود و تراکم ریش های کاشته کاملا طبیعی است.

کاشت ابرو در مرکز موی رنسانس با جدیدترین متدهای روز دنیا و در یک جلسه بدون احساس درد و ناراحتی انجام می شود.

“خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است”

مرکز فوق تخصصی کاشت مو و ترمیم موی رنسانس در سال 1379 تآسیس گردید و طی این مدت بیش از 15 مورد کاشت مو و ترمیم مو توسط این مرکز انجام شده است. این موفقیت مرهون پویایی در جهت برخورداری از روشهای نوین و ارائه آخرین متدهای کاشت مو كه با بنیان گذاری تكنیك های کاشت موی SUTو FUT و ترمیم (HRT)كه بطور انحصاری در ایران میباشد.

جلب رضایت مراجعین مهمترین هدف دستاورد صاحبان این مرکز است.ما افتخارداریم بگویم که اکثر مراجعین جدید ما از طرف مراجعین قبلی ما به ما معرفی میشوند که این امر نشان دهنده وجود رضایت و اعتماد مراجعین قبلی به خدمات کاشت مو و ترمیم موی انجام شده در این مرکز است.

سفید شدن مو در حالت عادی امری طبیعی و نشان دهنده ی بالا رفتن سن و گذر عمر است ولی گاهی اوقات می توان دلایلی دیگری داشته باشد و برخی جوانان دچار این عارضه شوند.

در جامعه کنونی ریشه نصف بیشتر بیماری ها ارث بوده و عاملی که باعث تشدید آن می شود موارد استرس ، اضطراب ، افسردگی و .. و به طور کلی عصبی می باشد یکی از بیماری های رایج و شیوع یافته که از اعصاب نشات گرفته است ریزش مو می باشد که امروزه حتی سن ابتلا به بیماری ریزش مو به زیر 25 سال رسیده است

این روزها بسیاری از جوانان به دنبال پیدا کردن دلایل ریزش مو در مردان هستند تا با آگاهی هر چه بیشتر جهت جلوگیری از ریزش مو اقدام کنند. هر چند که کاشت مو می تواند تا حد زیادی این مشکل را برطف کند ولی بررسی علل ریزش مو در مردان جوان نشان داده که دلایل متعددی در این زمینه دخیل هستند که موجب ریزش مو و یا طاسی در مردان می شوند.

درمان طاسی و ریزش مو اصولا با توجه به علت ریزش مو تثبیت می شود.به همین منظور در این مقاله چند دلیل عمده ریزش مو را می بریم.

در روش جدید کاشت مو(SUT) دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکارو برش نبوده و هیچ گونه عوارضی در آن وجود ندارد، ما می توانیم، به وسیله دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا 14 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر بیشتر از روشهای قدیمی کاشت مو می باشد را انجام دهیم . همانطور که در عکس های قسمت گالری ملاحظه می کنید. در این تکنیک جدید شما شاهد خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا هستید، تا جایی که هیچ کس قادر به تشخیص کاشت زنده و پیوند موی طبیعی شما نیست.

دیگر مانند روش های سنتی و قدیمی کاشت مو FIT و FUT نیازی به جلسات مكرر و زمان طولانی برداشت و كاشت مو و خستگی بیمار نمی باشیم. از جمله مزایای این تكنیك کاشت مو ، بدون جراحی، خونریزی و درد، آن است شاهد هیچ گونه اسكاری چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهای كاشته شده نمی باشیم، در این متد جدید کاشت مو می توانیم، تراكمی سه برابری نسبت به روش های FIT و FUT را انجام دهیم. كه کاشت14تار مو را در یك جلسه با استفاده از این روش شاهد هستیم، همچنین لازم بذكر است این تكنیك کاشت مو به روز ترین متد روز امریكا واروپا است. از مزایای این تكنیك کاشت مو، طبیعی بودن خط رویش، مهندسی آن توسط تیم مجرب كاشت مو ، تراكم بالای مو در این روش، انجام آن در یك جلسه ومشاهده كردن موهای كاشته شده بعد از كاشت موی طبیعی كه به اندازه یك سانتیمتر است.

در این بخش نظراتی که مراجعین قبلی در پیج اینستاگرام مرکز تخصصی موی رنسانس به اشتراک گذاشته اند را جمع آوری کرده ایم.

شما عزیزان جهت اطلاعات بیشتر و ارتباط با مراجعین محترم قبلی میتوانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده و در پست “نظرات مراجعین قبلی” مراجعه کنید.

شوره سر که بوسیله نوعی قارچ با جدا شدن پوست از کف سر به وجود می آید از آزار دهنده ترین بیماری های مو می باشد.این بیماری باعث پوسته پوسته شدن موی سر و ریختنشان می شود. بعلاوه اینکه این بیماری باعث تاثیر بد در ظاهر فرد می شود .

اغلب تصور می شود ریزش مو فقط در افراد مسن رخ می دهد اما باید گفت در جوانان نیز اتفاق می افتد حتی افرادی که هنوز زیر 21 سال شان است. چون به طور کلی ریزش مو تا قبل از 21 سالگی غیرمنتظره است برای افراد 15 تا 2 ساله شوکه کننده است. اولین علامت ریزش مو میتواند نازک

معنی و مفهوم زیبایی ظاهری در فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد اگر هر یک از بخش ها و قسمت های ظاهری یک فرد را کنار هم بگذاریم آن وقت می توانیم بگوییم که ظاهر فرد مورد نظر زیبا می باشد یا خیر !

اگر شما ابرو نداشته باشید در حقیقت شما چهره ندارید»، اگرچه این حرف ممکن است اغراق آمیز باشد اما نشان میدهد که ابرو چه عنصر مهمی در صورت است. در حقیقت دیدن یک فرد طاس چیز عجیبی نیست اما یک فرد بدون ابرو بسیار نگاه ها را بخود جلب میکند. فرد ممکن است به دلایل مختلفی

آیا موهای شما میریزد؟ آیا نگران هستید که کل سرتان طاس شود؟ نگرانی شما طبیعی است چون ظاهر زیبا باعث اعتماد بنفس میشود. اما جای نگرانی نیست چون با کاشت مو این مشکل برطرف می شود.وقتی سخن از کاشت مو به میان می آید گزینه های زیادی مطرح می شود یکی از این گزینه ها کاشت

کاشت مو افراد مشهور شاید یکی از جالب ترین و پرطرفدارترین نکاتی باشد که بسیاری از افراد به ویژه آنهایی که می خواهند درباره تکنیک های کاشت مو و مزایای آن بیشتر بدانند، در این مورد نیز گاه جستجو و تحقیق می کنند.

یکی از نکات مهم در دنیای پوست و مو مسئله تنوع نژادها و موهای انسان هاست. کافی است به بسیاری از جوامعی که در آن مهاجرانی از ملیت های مختلف زندگی می کنند، نگاهی بیندازید. در این کشورها در یک روز براحتی می توانید افرادی با رنگ پوست و موهای مختلف را از نزدیک ببینید.

کاشت ریش و سبیل برای بسیاری از مردان جوان و یا میانسالی که دچار ریزش و یا طاسی در صورت خود شده اند و به دلایل متعددی تارهای مو در نواحی ریش و یا سبیل آنها کم پشت شده و یا ریخته است، صورت می گیرد. ریزش و یا کم پشت بودن ریش و یا سبیل امری است که متاسفانه در بسیاری

اپلیکیشن مرکز تخصصی کاشت موی رنسانس
از این قسمت می توانید اپلیکیشن مرکز کاشت موی رنسانس را دانلود کنید

اپلیکیشن مرکز تخصصی کاشت موی رنسانس
از این قسمت می توانید اپلیکیشن مرکز کاشت موی رنسانس را دانلود کنید

جلوگیری از ریزش مو در زنان باردار
جلوگیری از ریزش مو در زنان باردار
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *