جلوگیری از جرم گیری دندان

جلوگیری از جرم گیری دندان
جلوگیری از جرم گیری دندان

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

از خندیدن در جمع می‌ترسید، چون با گشودن دهان مبارک ردیفی از دندان‌های زرد نمایان می‌شوند؟ دهان‌تان بوی چندان خوشایندی نمی‌دهد؟ خب، این مشکلِ خیلی‌هاست. متأسفانه افراد کمی دندان‌های سالم و تمیز دارند. سلامت دندان و جرم گیری آن، یکی از کلیدی‌ترین نکات در بهداشت و سلامت است. بهداشت دهان خیلی خیلی مهم است. سلامتی شما تا حد زیادی به رعایت بهداشت دهان و دندان‌تان وابسته است. اگر رسوب، جرم و پلاک‌های میکروبی روی دندان‌هایتان وجود دارد حتما باید فکری بکنید تا از بروز مشکلاتی نظیر تورم لثه‌ها، دندان درد و حساسیت‌های دندان و لثه جلوگیری کنید. در این مقاله به جرم گیری دندان در خانه می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که چطور با جرم گیری دندان در خانه، رسوب و پلاک‌ها را از دهان‌تان دور کنید. برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان باید دندان‌ها را مرتب مسواک بزنید، از نخ دندان استفاده کنید و برای چکاپ به دندان‌پزشک مراجعه کنید. مسواک زدن اشتباه می‌تواند موجب شکل‌گیری پلاک میکروبی روی دندان شود. رسوب به تدریج دندان شما را می‌پوشاند و موجب بیماری‌های لثه و دندان می‌شود. پس باید بدانید که چگونه رسوب و جرم‌ها را از دندان بزدایید. جرم گیری دندان در خانه با مواد در دسترس کمک زیادی به سلامت دهان و دندان‌تان می‌کند. با ما همراه باشید.جلوگیری از جرم گیری دندان

روش‌های مختلفی برای رعایت بهداشت و دهان و دندان وجود دارد. جرم گیری دندان در خانه با استفاده از مواد طبیعی و چیزهایی که در منزل‌تان موجود است، شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف دندان‌‌پزشکی خلاص می‌کند. به موارد زیر توجه کنید:

بعد از مصرف هر وعده‌ی غذایی دندان‌هایتان را خوب مسواک بزنید تا جرم‌ها روی آنها جا خوش نکنند. برس مسواک شما باید مناسب باشد؛ نه خیلی سفت و نه خیلی نرم. تمام زوایا و سطوح دندان را به دقت تمیز کنید و یادتان باشد مسواک را در زاویه ۴۵ درجه با لثه نگه دارید.

استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید بسیار مفید است. این ماده از ایجاد حفره‌ها در دندان جلوگیری می‌کند، موجب تقویت مینای دندان می‌شود و از دندان در برابر غذاهای اسیدی و نوشیدنی‌های مختلف حفاظت می‌کند. استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید از پوسیدگی و رسوب گرفتن نواحی پوسیده جلوگیری می‌کند.

استفاده از خمیر دندان ضد جرم و رسوب به از بین بردن پلاک‌ها و جرم‌ها کمک شایانی می‌کند. مواد موجود در این خمیر دندان ازجمله پیروفسفات، زینک سیترات، فلوراید و جرم‌گیری را ممکن می‌سازد. این مواد از تشکیل جرم و رسوب روی دندان جلوگیری می‌کنند. بعضی از این خمیردندان‌ها ماده‌ی دیگری به تری‌کلوسان دارند که در واقع نوعی آنتی‌بیوتیک برای از بین بردن باکتری‌های موجود در دهان است.

مواد لازم:

طرز تهیه:

مدت زمان مصرف:

علت اثرگذاری:

مواد لازم:

طرز تهیه:

مدت زمان مصرف:

علت اثرگذاری:

طرز استفاده:

مدت مصرف:

علت اثرگذاری:

این روش جرم گیری دندان در خانه بسیار آسان است. فقط کافی است سیب، موز، خربزه، هویج یا ساقه‌ی کرفس را بجوید! جویدن میوه‌ها و سبزیجات به مدت یک ساعت پس از صرف غذا، دندان‌های شما را به‌شکل طبیعی پاک و تمیز می‌کند. جویدن میوه‌ها و سبزیجات نه‌تنها ذرات غذا بلکه پلاک‌ها و جرم‌ها را نیز از بین می‌برد و لثه‌ها را قوی و مقاوم می‌کند.

مواد لازم:

طرز استفاده:

مدت زمان مصرف:

علت اثرگذاری:

مواد لازم:

طرز مصرف:

مدت زمان مصرف:

علت اثرگذاری:

دندان‌پزشکان استفاده از مسواک برقی را توصیه می‌کنند. چون مسواک برقی با دقت و عملکرد بهتری می‌تواند دندان‌های شما را پاک و تمیز کند.

استفاده از نخ دندان بهترین روش برای خارج کردن غذا از میان دندان‌هاست. استفاده از نخ دندان بعد از مصرف غذا از نشستن جرم‌ها روی دندان جلوگیری می‌کند و نقش مهمی در حفظ بهداشت دهان دارد. نخ دندان فضای بین لثه‌ها و دندان‌ها را پاک می‌کند و از بروز بیماری‌های دندان و لثه جلوگیری می‌کند.

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA)، پراکسید هیدروژن را به‌عنوان ماده‌ی مؤثر در دهان‌شویه‌ها با خاصیت پاک‌کنندگی دندان و ضدالتهابات لثه تأیید کرده است.

مواد لازم:

طرز استفاده:

مدت مصرف:

جلوگیری از جرم گیری دندان

علت اثرگذاری:

دنتال پیک ابزاری است که جرم‌ها و ذرات غذا را از دهان پاک می‌کند و در داروخانه‌ها موجود است. به کمک آینه‌ی بزرگ‌نما می‌توانید مواد و جرم‌ها را از میان دندان‌ها بیرون بیاورید. سپس دهان‌تان را بشویید.

مواد لازم:

طرز استفاده:

مدت مصرف:

علت اثرگذاری:

استفاده از ادویه‌های تند و مصرف غذاهای این‌چنینی، روش دیگری برای جرم گیری دندان در خانه است که به از بین بردن جرم‌ها و پلاک‌ها کمک می‌کند. غذاهای پرادویه باعث ترشح بزاق و تحریک غدد بزاقی می‌شوند. بزاق اضافه در دهان به پاکسازی لثه و دندان‌ها کمک می‌کند.

مواد لازم:

طرز استفاده:

مدت زمان مصرف:

علت اثرگذاری:

مواد لازم:

طرز استفاده:

مدت مصرف:

علت اثرگذاری:

وقتی جرم روی دندان شکل گرفت، از بین بردن آن کمی دشوار می‌شود. روش‌های جرم گیری دندان در خانه، به زمان نیاز دارند. اما اگر صبر و حوصله به خرج بدهید قطعا نتایج مثبتی خواهید دید. قبل از اینکه پلاک‌ها و جرم دندان، بیماری‌های دهان و دندان ایجاد کنند فکری به حال‌شان کنید. ایجاد سوراخ و حفره در دندان از نتایج وجود و تجمع جرم و پلاک میکروبی در دهان و دندان است. برای جلوگیری از تشکیل جرم، در ادامه توصیه‌های بیشتری می‌خوانید.

اگر دندان جرم‌ گیری نشود، تجمع جرم و پلاک روی دندان موجب تولید باکتری در دهان می‌شود. لثه و دندان آسیب می‌بیند و بیماری‌هایی مانند ورم لثه، تخریب مینای دندان و ایجاد می‌شود. جرم دندان در حالت پیشرفته روی استخوان‌ها و عملکرد قلب تأثیرات منفی خواهد داشت.

تجمع باکتری‌ها موجب تشکیل پلاک روی دندان می‌شود. اگر این پلاک‌ها از سطح دندان پاک نشود، به جرم بدل می‌شوند. رژیم غذایی سرشار از قند و نشاسته و عدم رعایت بهداشت، امکان ایجاد جرم را و می‌کند.

به‌طور متوسط ۱۲ روز برای جرم‌گیری دندان کافی است.

پلاک لایه‌ای نازک و چسبناک است که روی دندان‌ها می‌چسبد و میلیون‌ها باکتری را در برمی‌گیرد. با رعایت بهداشت دهان و دندان به‌طور مرتب و روزانه می‌توان به‌راحتی پلاک‌ها را از بین برد. اگر این پلاک‌ها پاکسازی نشوند، غلیظ‌تر می‌شوند و به دندان و لثه می‌چسبند و از بین بردن‌شان دشوار می‌شود.

جرم دندان علاوه بر سلامتی، زیبایی‌ ظاهرتان را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. پس مسواک بزنید و نخ دندان را فراموش نکنید. بهداشت دهان و دندان را کاملا رعایت کنید تا دیگران از مصاحبت با شما لذت ببرند و جوری نباشد که صحبت با شما برای مخاطب بینوایتان به شکنجه تبدیل شود.

(function(a){function c(){try{return ===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return <=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

نمیگم این روشا جواب نمیدن اما کاری که دندانپزشک میکنه به مراتب قوی تره. زغال تحویل بدید آینه تحویلتون میده. البته پول زیادیم میخواد

اره جیوه میذاره که سرطان بگیری!

ب خدا سلام تشکر از راهنمایی ارزنده شما

ممنون از شما

سلام من جوش شیرین رو امتحان کردم جواب داد، دم شما گرم!

سپاس دوست خوب.

مد و زیبایی

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

آخرین مطالب

کاربردی‌ترین اصطلاحات حسابداری مالی کدام‌اند و چه مفهومی دارند؟


علائم اولیه سرطان سینه چیست؟

آموکسی سیلین؛ نحوه مصرف،‌ عوارض و تداخل دارویی

خواص روکولا؛ نحوه استفاده و عوارض احتمالی آن

درمان سریع جوش صورت با ۸ روش خانگی مؤثر

ترین های جهان

بلندترین آبشار دنیا؛ ۱۰ آبشار حیرت‌انگیز دنیا

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

جلوگیری از جرم گیری دندان
جلوگیری از جرم گیری دندان
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *