جرم جعل امضاء چیست

جرم جعل امضاء چیست
جرم جعل امضاء چیست


یک حقوقدان گفت: نسبت به اینکه جعل امضای چه شخصی و روی چه سندی شده باشد مجازات معین می‌شود.
درباره مجازات جعل امضا گفت: نسبت به اینکه جعل امضای چه شخصی و روی چه سندی شده باشد مجازات معین می‌شود.

این حقوقدان ادامه داد: به موجب ماده ۵۲۴ قانون مجازات اسلامی اگر دست خط مقام معظم رهبری و یا روسای سه قوه ( به اعتبار مقام آنان) را جعل کنند به حبس از سه تا ۱۵ سال محکوم خواهند شد.

وی گفت: همچنین چنانکه امضا یا مهر معاون اول رئیس جمهور، وزرا، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس قضات، یکی از کارمندان و مسئولین دولتی از حیث مقام رسمی آنان باشد، متناسب با مورد مجازات حبس از یک تا ده سال خواهد داشت.

جرم جعل امضاء چیست

رسولی خاطرنشان کرد: به موجب ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ هر کس در اسناد و نوشته‌های غیر رسمی جعل یا تزویر کند یا با علم به جعل و تزویر آنها را مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از شش ماه تا دو سال یا تا دوازده میلیون ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهد شد.


یاسا همان قانون است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)


در برخی منابع آمده است که نحله همان مهریه می باشد ولی در جایی دیگر آمده است که اگر اجرت امثل به زن تعلق نگیرد د عوض نحله به او تعلق می گیرد . در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

انحصار وراثت یکی از اصلی ترین مسائلی است که اگر وراث به قوانین مربوط به آن آگاهی داشته باشند از بسیاری از اختلافات جلوگیری می ود . در ادامه با ما همراه باشید.

باید بدانید برای اینکه چک دارای اعتبار باشد باید همه قسمت های آن به طور صحیح پر شود . در این مطلب با ارکان اصلی چک و چگونگی پر کردن آنها آشنا می شوید . در ادامه با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید دفتر اسناد رسمی مکانی است که در آن ازدواج و طلاق و تنظیم قراداد و به طور کلی ثبت اسناد رسمی صورت می گیرد .باید بدانید ممکن است در این نهاد نیز تخلفاتی صورت گیرد که شما را با آنها آشنا می کنیم .

شاید شما هم بارها این خبر به گوشتان رسیده باشد که فردی با لباس ماموران پلیس اقدام به کلاهبرداری کرده است .اما آیا می دانید مجازات این افراد چیست و چگونه آنها را شناسایی کنیم ؟ در ادامه با ما همراه باشید.

جرم جعل امضاء چیست

زمانی که فردی ملک و خانه خود را به شخص دیگری اجاره می دهد بین آنها اجاره نامه تنظیم می شود که شرایط اجاره ملک در آن ذکر شده است .برای آشنایی با نحوه تنظیم اجاره نامه با ما همراه باشید.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

با سلام و احترام
فردی به جهت بدهی به شخص ثالت اقدام به تنظیم استشهادیه اعسار از هزینه دادرسی نموده و بدون اطلاع بنده با ثبت اطلاعات من در فرم یاد شده من را بعنوان گواه (شاهد) معرفی نموده البته نشانی را کذب اعلام کرده، یک عدد به انتهای شماره ملی من اضافه کرده و امضایی غیرمشابه با امضاء من زده ولی نام و نام خانوادگی نام پدر و شماره شناسنامه را صحیح ثبت کرده. ضمنا گواه دوم نیز شرایط مشابه من را دارد و این موضوع به صورت تصادفی توسط وکیل طلب کار ایشان برملا شد.
سوال اینکه این اقدام جعل امضاء محوسب میشود یا جعل هویت و مجازات مجرم چی هست و آیا رضایت من بعنوان شاکی نیاز هست و آیا این اقدام جرم فریب دادگاه محسوب میشود و مجازات فریب دادگاه ؟
با سپاس

جرم جعل از جرایم غیر قابل گذشت است و رضایت شاکی خصوصی،جاعل را از تعقیب کیفری و مجازات معاف نمی کند،علاوه براین مجازات جرم جعل قابل تعلیق نیست و متهم ناگزیر به تحمل حبس تعیین شده و پرداخت جزای نقدی خواهد بود.

اگر پاسخ من به شما کمک کرده است جهت قبول وکالت و یا مشاوره تلفنی یا حضوری با شماره ۴۲۸۱۸ – ۰۲۱ داخلی ۹۰۰ تماس حاصل فرمایید.

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.

جرم جعل امضاء چیست
جرم جعل امضاء چیست
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *