تغذیه ی سالم برای چاق شدن

تغذیه ی سالم برای چاق شدن
تغذیه ی سالم برای چاق شدن

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

اگر تصور می‌کنید افزایش وزن بسیار آسان است، دیگر وقتش است دیدگاه‌تان را تغییر بدهید، زیرا افزایش وزن نیز می‌تواند به‌سختیِ کاهش وزن باشد. درحالی‌که افزایش وزن برای عده‌ای شبیه به کابوس است، برخی عطش شدیدی برای افزایش وزن و چاق‌ شدن دارند. چاق شدن در یک هفته به انضباط و تلاش زیادی نیاز دارد. در ادامه راه‌هایی برای چاق شدن در یک هفته آمده است. البته انتظار نداشته باشید بعد از یک هفته اندامی عضلانی و فوق‌العاده داشته باشید، اما تغییرات حاصل در همین یک هفته هم می‌تواند انگیزه‌تان را برای ادامه‌ی مسیر افزایش بدهد.تغذیه ی سالم برای چاق شدن

افزایش وزن الزاما به‌معنای مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس نیست. کیفیت مواد غذایی مصرفی به‌اندازه‌ی کمّیت آنها مهم است. بهتر است برای چاق شدن غذاهای پرکالری مانند دانه‌ها، مغزها، کره‌ی بادام‌زمینی، سبزیجات نشاسته‌ای (مانند سیب‌زمینی، ذرت، کدو حلوایی، حبوبات)، لبنیات کم‌چرب، تخم‌مرغ، حبوبات و غلات کامل را بیشتر مصرف کنید. تلاش برای چاق شدن در یک هفته به‌معنای آزادی برای خوردن هر غذایی نیست. باید خودتان را از غذاهایی مانند برگر، چیزکیک، سیب‌زمینی سرخ‌شده و آبنبات دور نگه دارید. شاید این غذاها وسوسه‌‌برانگیز باشند، ولی برای سلامتی مضرند.

اگر فکر می‌کنید ورزش فقط برای کاهش وزن است، کاملا در اشتباه هستید. برای اینکه کالری دریافتی‌تان از کالری‌ای که می‌سوزانید بیشتر باشد، باید یک رژیم غذایی مخصوص عضله‌سازی را دنبال کنید. برخی تمرین‌های ورزشی مانند اسکات، ددلیفت و دیپ پارالل می‌توانند به افزایش وزن و افزایش حجم عضلات کمک کنند. به‌جای حرکات تکراری با وزنه‌های سبک، از وزنه‌های سنگین‌تر استفاده کنید. بین هر سِت، ۳ دقیقه استراحت کنید.

اگر می‌خواهید به هدف‌تان یعنی چاق شدن در یک هفته برسید، باید بیشتر بخورید. شاید این حرف به نظرتان جالب باشد، ولی عملی کردن این توصیه کار سختی است. فراموش نکنید که هر ۵۰۰ کالریِ اضافه‌ای که در هر روز دریافت می‌کنید، می‌تواند وزن‌تان را در طول یک هفته نزدیک به نیم کیلوگرم افزایش بدهد. بهتر است هر ۲ یا ۳ ساعت غذا بخورید. وعده‌های غذایی‌تان باید حاوی پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده (مانند غلات و حبوبات) باشند. در بین زمان ناهار تا شام نیز می‌توانید دو میان‌وعده داشته باشید. به‌جای مصرف سوپ‌های آبکی، سوپ‌هایی بخورید که در تهیه‌شان از خامه استفاده شده است.

کالری موردِنیاز بدن در افراد مختلف، متفاوت است. باید بتوانید نیاز بدن‌تان به کالری و نیز میزان کالری دریافتی‌تان را ارزیابی کنید. زمانی که این مقادیر را یافتید، کالری دریافتی‌تان را ۵۰۰ واحد در روز افزایش بدهید. برای افزایش کالری دریافتی بهتر است از غذاهای پرکالری استفاده کنید. همچنین برای خوردن وعده‌های غذایی زمان‌بندی مناسبی داشته باشید تا بتوانید کالری دریافتی روزانه‌تان را افزایش بدهید.

مصرف نوشیدنی‌های مفید در کنار افزایش غذای مصرفی می‌تواند به چاق شدن در یک هفته کمک کند. البته باید از نوشیدنی‌های سالم استفاده کنید. به‌جای مصرف نوشابه و آبمیوه‌های سرشار از شکر، خودتان در خانه آبمیوه‌ی طبیعی درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. با اینکه آبمیوه‌ها و نوشابه‌های موجود در بازار کالری بالایی دارند، ولی به‌خاطر دارا بودن مقدار زیادی شکر و نگهدارنده‌‌، برای سلامتی‌تان مضر هستند.

برای افزایش وزن نیازی نیست که حتما چربی زیادی مصرف کنید. بهترین غذاها برای چاق شدن، غذاهای با چگالی کالری بالا هستند، یعنی غذاهایی که نسبت به حجم‌شان کالری بالایی دارند. این غذاها می‌توانند به‌طور سالم و تدریجی وزن‌تان را افزایش بدهند.

اسموتی‌ها می‌توانند محتوی مواد مغذی‌ای مانند ماست، مغزها و میوه‌ها باشند و کالری مورد نیاز بدن‌ را به‌طور خوشمزه‌ای تأمین کنند. می‌توانید نحوه‌ی درست کردن چند اسموتی‌ خوشمزه را در گوگل جست‌وجو کنید.

مسلما نمی‌خواهید وزنی را که با زحمت افزایش داده‌اید، با دویدن از دست بدهید. دویدن و سایر ورزش‌ها و فعالیت‌های هوازی در کاهش وزن بسیار مؤثرند. بنابراین اگر هدف‌تان چاق شدن در یک هفته است، از انجام ورزش‌ هوازی خودداری کنید.

بهتر است به‌جای تبدیل کالری به اضافه وزن، آن را به عضله تبدیل کنید. انجام این تمرینات اشتهایتان را باز می‌کند. همچنین تمرینات قدرتی با تأثیراتی که بر سوخت‌وساز دارند، می‌توانند شما را به دریافت کالری بیشتر تحریک کنند. به‌مرور وزنه‌ها را سنگین‌تر کنید. فشار آوردن به خودتان باعث می‌شود عضلات‌تان سخت‌تر تلاش کنند. به این منظور باید آستانه‌ی دردتان را هدف بگیرید.

نوشیدن آب در مسیر افزایش وزن نقشی حیاتی بازی می‌کند. تأمین مایعات موردنیاز بدن برای حفظ سلامتی‌ ضروری است. به این منظور روزانه ۲ لیتر یا بیشتر آب بنوشید.

بسیار مهم است که میزان کالری و غذاهایی را که در طول روز مصرف می‌کنید، یادداشت کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کجا کالری کمی دریافت کرده‌اید و آن را جبران کنید.

خواب کافی در تأمین انرژی‌ موردنیاز بدن مؤثر است. برای حفظ کالری‌های دریافتی و جلوگیری از خستگی، حداقل ۸ ساعت در شبانه‌روز بخوابید.

شام‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید. از مصرف چربی‌های ناسالم مخصوصا زمانی که بعد از غذا مستقیما به رختخواب می‌روید، بپرهیزید. از مصرف غذاهایی که چربی‌های اشباع دارند، خودداری کنید. از غذاهای با پروتئین بالا استفاده کنید. بهتر است به‌جای گوشت قرمز از منابع پروتئینی دیگر مانند ماهی، مرغ، بوقلمون و حبوبات استفاده کنید.

وزن شما ممکن است در ساعات مختلف روز تغییر کند. بنابراین یک زمان ثابت را برای وزن کردن خودتان مشخص کنید. با این کار، می‌توانید از تأثیرات رژیم غذایی‌تان آگاه شوید. بهترین زمان برای وزن کردن، اول صبح و قبل از خوردن وعده‌های غذایی است.

در صورت مثبت یا منفی بودن نتیجه‌ی رژیم‌تان، آن را نیمه‌کاره رها نکنید. اگر رژیم‌تان را نیمه‌کاره رها کنید، ممکن است وزنی را که به‌دست آورده‌اید، از دست بدهید. اگر از غذاهای تکراری خسته می‌شوید، غذاهایتان را عوض کنید. اما تا پایان به رژیم غذایی‌تان وفادار باشید تا نتیجه‌ی مطلوبی بگیرید.

اگر برای افزایش حجم عضلات‌تان تمرینات قدرتی انجام می‌دهید، باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. پروتئین به عضله‌سازی و تناسب اندام کمک می‌کند. با مصرف پروتئین بیشتر، قدرت‌تان افزایش می‌یابد. بهترین منابع پروتئین عبارتند از: شیر، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، مرغ، پنیر، ماست، کره‌ی بادام‌زمینی، ماهی و حبوبات.

یکی از خوراکی‌هایی که برای چاق شدن در یک هفته به شما توصیه می‌شود، شیر است. اگر طعم شیر را دوست ندارید، می‌توانید موادی به شیر اضافه و آن را خوشمزه‌تر کنید. مثلا می‌توانید شیرموز یا شیرکاکائو تهیه و میل کنید.

مصرف کربوهیدرات برای کاهش وزن توصیه نمی‌شود. اما در طرف مقابل کربوهیدرات می‌تواند برای افزایش وزن بسیار مؤثر باشد. برای افزایش وزن بهتر است از منابع قندی که چگالی کالری بالایی دارند استفاده کنید.

میوه‌ها نیز مانند سبزیجات محتوی مقدار زیادی آب هستند. بهتر است برای افزایش وزن به‌جای میوه‌های آبداری مانند هندوانه، میوه‌هایی مانند موز را انتخاب کنید. همچنین مصرف میوه‌‌های خشک نیز راه خوبی برای افزایش وزن است.

خامه علاوه‌بر دارا بودن مقدار زیادی کالری، محتوی مواد مغذی نیز هست، بنابراین خوراکی مناسبی برای چاق شدن در یک هفته است. می‌توانید خامه را با غذاهای مختلف مصرف کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید برای صبحانه نان را با خامه و مربا میل کنید یا به قهوه‌تان خامه اضافه کنید. مصرف سوپ‌های خامه‌ای نیز راهکار خوبی برای افزایش وزن است.

اگر نتیجه‌ی دلخواه‌تان حاصل نشد، ناامید نشوید. به رژیم غذایی و تمرینات قدرتی‌تان ادامه بدهید. روند افزایش وزن تدریجی است و ممکن است در اوایل کار نتیجه‌ای مشاهده نکنید. بر روی هدف‌تان تمرکز و تا پایان هفته صبر کنید تا نتیجه‌ی کار را مشاهده کنید.

برگرفته از: onlymyhealth

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

تغذیه ی سالم برای چاق شدن

من یه مدت پیش متخصص تغذیه میرفتم و در حدود ۵-۶ ماه ، ۶ کیلو اضافه کردم (فقط با غذا و سالاد و … بدون حتا یه قرص ویتامین یا هرچی، فقط غذا). راضی هم بودم. تا مدتها بعدش هم سر وزن بودم چون خوب غذا می خوردم. ولی خب کارمو عوض کردم شرایطم سخت بود . پر از استرس و بدغذایی و … که باعث شد لاغر شم ولی خب بیشتر کم اشتهایی ها مال همون استرس و عصبی بودناس. من حالم خوب باشه اشتهام خوبه نباشه هیچی.
منم سعی می کنم عرق یونجه رو امتحان کنم. ورزش هم همینطوره. الکی آدم خوشحاله وقتی ورزش می کنه

سلام من هرکاری میکردم وزنم از ۴۹ و ۴۸ تکون نمیخورد …حتی چند سال تو وزن ۴۷ کیلو بودم ؛باشگاه میرفتم ،پودر چاقی میخوردم و چه و چه ولی اصلا تاثیری نداشت اگرم داشت یکی دو کیلو چاق میشدم دوباره برمیگشت به حالت اول،اما حالا لازم نیس به خودم فشار بیارم،اصلا سراغ پودر و قرص نرید چون واقعا مضره ،خب اولشو رو با عرق یونجه شروع کنید یه استکان از اونو با کمی شکر مخلوط کنید و یک ساعت قبل از صبحانه و شام بخورید به مدت ۲ هفته …یه مشکلی که ما لاغرا داریم به نظرم جذب نشدن مواد غذای است برا همین سعی کنید بعد از هر وعده غذاییتون دو قاشق چایخوری شیره انگور میل کنید چون من واقعا تاثیرش رو دیدم مخصوصا بعد از شام و ناهار….بعدی اینکه سعی کنید صبحانه چیزای مقوی بخورید به جای قرص و کپسول و… پولتونو بدید به یه بسته شیره انگور و یه بسته ارده و کمی پسته و گردو..ارده و شیره و مخلوط کنید بخورید واقعا عالیه..بین صبحانه و ناهار حتما یا کنجد بخورید یا کمی پسته حتما و ۲ ساعت بعد ناهار حتما یه سیب بخورید با هرمیوه ای در کناش که دوست دارید ….شبا حتما قبل از خواب یه دونه موز ببخورید هم باعث چاقی صورت و هم بدن …اینایی که میگم رو حتما تا دو ماه اجام بدین هرروز و اون عرق یونجه رو هم بعد دو هفته یه وقفه ۱۰روزه بدین بعد یه هفته دیگه بخورین…تاثیرش در من حدود ۳ یا ۴ کیلو بوده در ماه،عرق یونجه عالیه شاید روز اول باعث خارش بشه ولی اهمیت ندید بعد یکی دوروز عادی میشه و این عرق برا اونایی که عصبی هستن و به خاطر عصبیت لاغر هستن عالیه عالیه چون یه جور حس بی تفاوتی و ریلکسی بهتون میده که باعث میشه کمتر حرص بخورید…موفق باشید

واقعا تعصیر داره عرق یونجه؟؟

چاق شدن خیلی سخته! من به جز ابمیوه تقریبا به هیچ چیز دیگه ای علاقه ندارم!!!

تناسب اندام

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

افتادگی شانه؛ ۷ ورزش مفید برای کمک به رفع افتادگی شانه

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات


ورزش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

آخرین مطالب

راهنمای تحصیل در ایتالیا و گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آن

منگوستین چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

معرفی کتاب نقاط ضعف شما؛ راه حل وین دایر برای پیشرفت زندگی

انواع سخنرانی؛ چطور برای سخنرانی‌های مختلف آماده شویم؟


کاهش اسید اوریک بالا با ۸ روش مؤثر

ترین های جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید


بهترین رمان های جهان؛ ۹۹ رمان خواندنی

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

در مورد تکنیک افلوراژ چه می دانید؟ اگر در مورد تکنیک های ماساژ سوئدی اطلاعاتی داشته باشید بدون شک، نام افلوراژ نیز به گوشتان خورده است. در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به آموزش نحوه انجام افلوراژ می پردازیم. افلوراژ فشار بسیار بیشتری را نسبت به لمس کردن وارد می کند که می تواند بر بافت های زیر پوستی اثر بگذارد و به عنوان تغییر شکل نیز تعریف می شود. گفته می شود که افلوراژ تأثیر کلی بر گردش خون دارد و درمانگر در بیشتر …

در مورد جوانسازی واژن چه می دانید؟ برای بسیاری از خانم ها با افزایش سن و گذراندن مراحل خاصی از زندگی، تجربه تغییر در بدن از جمله تغییرات در ناحیه واژن کاملاً طبیعی است. هرچند، بسیاری از خانم ها با تغییر در ظاهر و احساس، احساس خجالت و ناراحتی می کنند. تغییرات در ناحیه واژن ممکن است توسط عوامل بسیاری از جمله بارداری، زایمان، تغییرات وزن و روند پیری طبیعی به ایجاد شود. خانم هایی که با اين تغييرات ناراحت هستند اغلب خواهان جوانسازی واژن …

چه نوعی از درمان زیبایی غیر تهاجمی برای آقایان وجود دارد؟ همانطور که درمان های  زیبایی غیر تهاجمی در بین افراد مختلف پرطرفدار تر می شود تقاضای آن در میان مردان هم زیاد شده است. درمان های غیر تهاجمی می توانند نتایج فوق العاده ای هم برای زنان و هم برای مردان داشته باشند. اما مردان نگرانی های زیبایی مختص خودشان را دارند. اغلب مردان دوست دارند علامت های پیری آنها از بین رفته و در عین حال ظاهر مردانه خود را حفظ کنند. بعضی …

آیا می دانید چگونه خاصیت کشسانی پوست خود را بهبود ببخشیم؟ کلاژن و الاستین دو پروتئین طبیعی هستند که با هم کار می کنند تا پوست را صاف و انعطاف پذیر نگه دارند. تجزیه این پروتئین یکی از ویژگی های رایج در پیری است که باعث ایجاد تغییرات ساختاری در اپیدرم و درم می شود. در حالی که بعضی از روش های آرایشی و بهداشتی با شل شدن بیش از حد پوست، اثری نمی گذارند، درمان های مختلفی ممکن است انجام شود تا پوست به …

شایع ‌ترین علامت شپش، خارش است. اگرچه شپش بیماری خاصی ایجاد نمی ‌کند اما گزش آن باعث ایجاد حساسیت روی پوست می ‌شود. شپش‌ ها می‌ توانند باعث ایجاد حس قلقلک روی سر یا بدن شوند طوری که احساس می‌ کنید چیزی درحال راه رفتن روی پوستتان است! در این مطلب از بخش عمومی دکتر سلام، راه های طبیعی از بین بردن شپش توضیح داده شده که در صورت انجام آن ها نیازی به مصرف داروهای شیمیایی نخواهید داشت. راه های از بین بردن شپش …تغذیه ی سالم برای چاق شدن

نگرانی های زیادی در خصوص این که آیا مصرف فلوراید برای کودکان بی خطر است یا نه وجود دارد. انجمن دندانپزشکان آمریکا مصرف فلوراید را برای کودکان توصیه …

وقتی شما دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ دارید، داشتن یک رژیم غذایی خوب و متعادل از پروتئین ها، کربو هیدرات ها و چربی  های سالم برای کنترل …

سطح کلسترول خون نقش مهمی در سلامتی بازی می کند پس لازم است که آن را در حد نرمال نگه دارید و به طور پیوسته آن را چک …

آماده شدن برای جراحی، همیشه تجربه ای دلهره آور برای کودکان و حتی بزرگسالان بوده است. اگر کودکتان احتیاج به جراحی دارد، این که بترسد طبیعی به نظر …

آیا می دانید چگونه میتوان آرتریت در زانو را درمان کرد؟ چندین نوع روش می تواند به درمان آرتریت در زانو ها کمک کند. استفاده از داروهای ضد …

وظایف و آماده شدن پدرها در ماه نهم چیست؟ پدر بودن یک مسیر طولانی و هیجان انگیز است. زن و شوهر، زمانی که نتیجه …

علت زیاد شدن ترشح بزاق دهان در دوران بارداری چیست؟ آیا شما باردارید و ترشح بزاق دهان شما بیش از حد معمول است؟ افزایش …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

برای زنان باردار حرکت های کششی مفید تر است. این کار به شما کمک می کند که در وزن متعادل باقی بمانید، ریلکس کنید …

همه ما می دانیم که انواع حرکات یوگا مزایای زیادی برای بدن خواهند داشت. یوگا نه تنها یکی از بهترین ورزش ها برای از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چاق شدن برای برخی افراد یک مسئله مهم است چرا که لاغری بیش از حد نیز خطرناک است و زیبایی زیادی هم ندارد. اما برای چاق شدن چه خوراکی هایی بخوریم که سلامت ما نیز به خطر نیفتد؟

برای عده‌ای افزایش وزن کار ساده‌ای است اما کاهش وزن برایشان خیلی سخت است. عده‌ای هم برعکس! به راحتی وزن کم می‌کنند اما برای افزایش وزن باید خیلی تلاش کنند که دلایلی دارد شامل تیپ بدنی، سوخت و ساز سریع، ژنتیک، رژیم غذایی و عدم تحرک بدنی. همه‌ی ما متفاوت هستیم و چیزی که برای بعضی‌ها جواب می‌دهد لزوماً برای دیگران کاربرد ندارد. اما یک سری از خوراکی‌ها هستند که می‌توانند در افزایش وزن کمک زیادی بکنند.

بعضی‌ها شیر دوست دارند و به راحتی آن را می‌نوشند، اما عده‌ای واقعاً از شیر متنفرند و به ندرت می‌نوشند. اگر شما هم شیر دوست ندارید، شاید وقت آن باشد به خاطر افزایش وزن هم که شده شیر بنوشید. شیر تمام درشت مغذی‌های لازم برای بدن را دارد؛کربوهیدرات، چربی و پروتئین. برای شروع می‌توانید عصرها یک لیوان شیر بنوشید و به آن به عنوان یک میان وعده نگاه کنید. یک لیوان هم قبل از رفتن به رختخواب بنوشید. اگر اهل ورزش و تمرین هستید هم می‌توانید قبل و بعد از تمرین شیر بنوشید. هر چه بیشتر شیر بنوشید، پروتئین بیشتری وارد رژیم غذایی‌تان می‌کنید و بنابراین وزن می‌گیرید.

یک خوراکی خوب دیگر که باعث افزایش وزن سالم می‌شود تخم مرغ است.تخم مرغ منبع قدرت است و بدون شک یکی از سالم‌ترین راه‌های افزایش وزن فوری محسوب می‌شود. ضمناً تخم مرغ قیمت چندانی ندارد و به روش متنوعی می‌توانید آن را در رژیم غذایی‌تان جای دهید.

تغذیه ی سالم برای چاق شدن

اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، بهتر است کره آجیل را جایگزین کره لبنی کنید. کره آجیل واقعی سرشار از چربی‌ها و پروتئین است. یک قاشق غذاخوری کره آجیل حاوی 4 گرم پروتئین و 100 کالری است. کره بادام زمینی مورد علاقه‌ی خیلی‌هاست چون هم خوشمزه است و هم به راحتی می‌توانید آن را روی نان زده و یا با جو دوسر همراه صبحانه میل کنید.

برنج مانند شیر یک راه خوب برای افزایش وزن است. برنج پُر از کربوهیدرات است و یک فنجان آن، 200 کالری دارد. یعنی با یک وعده برنج می‌توانید کربوهیدرات و کالری قابل توجهی دریافت کنید.

درست است که میوه می‌خورید اما بیشتر افراد معمولاً پرتقال و موز و گلابی و … می‌خورند. این میوه‌های هیچ ایرادی ندارند اما اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، باید میوه‌های استوایی را به روتین میوه‌خوری‌تان وارد کنید. آناناس، پاپایا، انبه و موز سرشار از قندهای طبیعی هستند یعنی به شما انرژی فوری داده و متابولیسم‌تان را افزایش می‌دهند و برای همین برای چربی سوزی هم مفیدند.

موز هم میوه‌ای استوایی است که نباید از آن غافل شوید. یک عدد موز متوسط حاوی تقریباً 100 کالری است که شگفت‌انگیز است.موز منبع خوبی از پتاسیم و فیبر غذایی است که هر دو برای رژیم غذایی سالم ضروری‌اند. موز قند هم دارد و ورزشکاران برای همین سراغ موز می‌روند. موز می‌تواند اسنک خوبی برای بعد از تمرین باشد البته نباید زیاده‌روی کنید.

بیشتر بدانید : بعد از خوردن موز این 21 اتفاق خوب در بدن تان رخ می دهد!

سالمون یکی از بهترین غذاهای دریایی است که منبع خوبی از چربی‌ها و پروتئین بوده و دارای مقدار زیادی امگا 3 است. یک وعده سالمون (170 گرم) تقریباً 34 گرم پروتئین دارد که به افزایش وزن و عضله سازی‌تان کمک می‌کند.

ماهی تن هم باعث افزایش وزن فوری می‌شود و هم سالم است. این ماهی پروتئین و چربی‌های زیادی دارد که البته از نوع خوب هستند.

آیا مکمل‌ها سالم هستند؟ البته! تفاوت بین مکمل و غذا این است که غذا بهتر است و خوردن آن لذت‌بخش‌تر. اما شما می‌توانید ارزش غذایی زیادی از مکمل‌ها دریافت کنید.

پروتئین بارها یا مکمل های پروتئینی دقیقاً همان چیزی هستند که برای افزایش وزن به آن‌ها نیاز دارید. چون سرشار از پروتئین بوده و اسنک‌های فوق‌العاده‌ای هستند. البته اول برچسب روی محصول را چک کنید چون ممکن است قند و چربی‌های ناسالم داشته باشند.

نمی‌شود آووکادو را نادیده گرفت! چون مقدار زیادی فیبر و چربی مفید دارد یعنی شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و ضمناً برای قلبتان هم مفید است. آووکادو دارای ویتامین E فراوان، اسیدفولیک و پتاسیم بوده و به روش‌های گوناگونی می‌توانید آن را مصرف کنید.

میوه خشک شده مانند کشمش و خرما هم لذیذند و هم سوخت و ساز را افزایش می‌دهند. ضمناً منبع خوبی از انرژی بوده و برای افزایش وزن مفیدند.

باید بیشتر گوشت بخورید اما نه از نوع فرآوری شده آن. گوشت بیشتر از هر منبع غذایی دیگری پروتئین دارد. سعی کنید گوشت با کیفیت تهیه کنید و آن را همراه با سبزیجات میل کنید.

اسموتی مواد مغذی فراوانی دارد و برای افزایش وزن مفید است. از ترکیبات سالمی برای اسموتی‌تان استفاده کنید مثلاً شیر نارگیل، کره بادام زمینی، میوه و سبزی تازه و …

پنیر سرشار از کلسیم است اما از آن مهم‌تر پرکالری بوده و حاوی پروتئین زیادی نیز هست که راهی سالم برای افزایش وزن محسوب می‌شود. البته در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

حتماً شنیده‌اید که گرانولا پُر از قند بوده و ناسالم است و نباید بخورید اما ما از گرانولای طبیعی حرف می‌زنیم که قند اضافی ندارد.عسل همراه با گرانولا را فراموش نکنید.

حتماً خوشحال شدید که شکلات تلخ هم در این لیست هست! بله درست است، شکلات خوراکی لذت بخشی است که هم احساس خوبی به شما می‌دهد و هم سالم است. شکلات تلخ یک سوپر فود است.یک تکه‌ی 10 گرمی شکلات تلخ تقریباً 520 کالری دارد که برای افزایش وزن سالم عالی است. ضمناً همین شکلات تلخ پُر از آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای قلب و حس و حالتان است. زیاده‌روی نکنید؛ تنها 2 تا 3 تکه مکعبی در روز کافی است.

بیشتر بدانید : خواص شیرین شکلات تلخ!

قهوه‌ی سیاه بدون شیر کمک چندانی به افزایش وزنتان نمی‌کند اما لاته می‌تواند.

هرکسی که به دنبال تغذیه‌ی سالم است این سؤال را می‌پرسد که چه روغنی برای پخت و پز مناسب است؟ سؤال خوبی است اما سؤال مهم‌تر در اینجا این است: چه روغن سالمی برای پخت و پز کمکتان می‌کند تا وزن اضافه کنید؟ آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون همگی چربی‌های سالمی هستند که پُرکالری‌اند. ضمناً کیفیت روغن مهم است که این نوع روغن‌ها از این نظر هم انتخاب‌های خوبی هستند. برای تهیه‌ی روغن مناسب هزینه‌ی بیشتری بپردازید، ارزشش را دارد.

بیشتر بدانید : برنج چاق کننده تر است یا نان؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با این روش ها چاق شوید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چاق شدن سریع با این دستورهای غذایی خوشمزه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : در آینده چاق خواهید شد، اگر این نشانه ها را دارید

گردآوری : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : tebyan.net

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

تصور اکثر ما این است که نیترات در فست فودها و غذاهای ناسالم یافت می شود، اما برخی سبزیجات هم دارای نیترات هستند که در ادامه به آنها اشاره می شود

لکه بینی یا خونریزی در زمان بارداری به خصوص در سه ماهه اول امری عادی است و معمولا هم دلیل خاصی ندارد. اما بعد از سه ماهه اول چطور؟

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

تغذیه ی سالم برای چاق شدن

آرایش

مدل مو

مدل لباس

برنامه غذایی مناسب برای چاق شدن

کاهش وزن زیاد، به همان اندازه افزایش وزن بیش از حد، می تواند مشکلاتی را در بدن به وجود آورد. اگر کاهش وزن شما بیش از حد است، در معرض کمبود مواد مغذی می باشید و این خود دلیلی است برای ابتلا به کم خونی، پوکی استخوان، بیماری های پوستی، ضعف عضلانی، پریشانی، اضطراب، تنبلی و بالاخره خستگی بیش از حد.

منابع غذایی پروتئین، چربی و کربوهیدرات
همانطور که می دانید، رژیم غذایی مناسب آن است که تنوع و تعادل را در خود جا داده باشد. به همین منظور منابع پروتئین، چربی و کربوهیدرات را بیان می کنیم:

منابع خوب پروتئین شامل:
 گوشت قرمز، ماهی، مرغ، آجیل، دانه ها و بنشن هاست.
چربی سالم شامل امگا 3 و امگا 6 می باشد. چربی برای سلامت مو، پوست و عملکرد عصبی بسیار مهم می باشد.
امگا 3 در ماهی، روغن کانولا و گردو وجود دارد. امگا 6 در روغن های گیاهی مانند، روغن سویا، آفتاب گردان و روغن ذرت یافت می شود. روغن زیتون نیز به عنوان یک روغن سالم که برای سلامت قلب لازم است، مفید می باشد.

کربوهیدرات برای تأمین انرژی بسیار مهم می باشد. کربوهیدرات، سوخت واقعی برای بدن می باشد. شمایی که می خواهید افزایش وزن بیابید، باید بدانید که منبع سوخت بدنتان به مقدار کافی هست یا نه. کربوهیدرات در غذاهایی چون: میوه جات، سبزیجات و تمامی غلات یافت می شود.

نکات قابل توجه برای افزایش وزن:
به جای آنکه 3 وعده بزرگ غذایی در روز مصرف کنید، بهتر است برای افزایش وزن 6- 5 وعده غذایی سالم و متعادل میل کنید.

افزایش مصرف تنقلات و غذاهای چرب، یک راه خوب برای افزایش وزن نمی باشد. تنقلات محتوی مقدار زیادی چربی های اشباع شده می باشند. اگر شما می خواهید افزایش وزن پیدا کنید و کالری بیشتری را وارد بدن خود کنید، بهتر است از غذاهایی که مفید برای بدن شما می باشند، استفاده کنید.
پودرهای پروتئینی و نوشیدنی هایی که به عنوان مکمل تغذیه ای می باشند را می توانید بین هر وعده غذا و یا در حین غذاخوردن، مصرف کنید.

بهتر است آجیل و دانه ها را فراموش نکنید و روزانه حداقل یک مشت از آنها را میل کنید. آنها هم دارای چربی امگا 3 و هم دارای فیبر می باشند.
مصرف کردن مولتی ویتامین و مکمل ها برای افرادی که خواهان افزایش وزن می باشند، جزو اساسی می باشد.
افرادی که خواهان افزایش عضله هستند، می توانند با ورزش و رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل های پروتئینی، عضله خود را بزرگ کنند.
ورزش کردن، نقش مهمی در افزایش وزن دارد. وزنه برداری، به بزرگ شدن عضلات کمک می کند.

توصیه های لازم برای افزایش وزن
1- ابتدا باید بدانید چقدر کالری نیاز دارید تا به وزن دلخواه خود برسید.

2- تنوع(یعنی از گروه های غذایی مختلف استفاده کنید) و تعادل(به مقدار کافی از هر گروه غذایی استفاده کنید) را در برنامه غذایی خود رعایت کنید.

3- در صبحانه خود نان سبوس دار و کره بادام زمینی را وارد کنید.

4- از کره بادام زمینی استفاده کنید. می توانید از بستنی ها و یا غذاهای صبحانه آماده دارای بادام زمینی استفاده کنید و یا بادام زمینی را با میوه و سبزیجات میل کنید.

5- بعد از صبحانه و بعد از ظهر خوراک مختصری را فراهم آورید. توجه کنید که این خوراک نباید از تنقلات باشد. شما می توانید آجیل یا میوه خشک را به عنوان خوراک مختصر میل کنید.

6- با افزودن سیب زمینی سرخ شده، استیک ماهی و مرغ سرخ شده، رژیم سالم خود را به رژیم ناسالم تبدیل نکنید. بلکه با مصرف سیب زمینی، ماهی و مرغ پخته شده(آب پز یا بخارپز یا کبابی)، مواد مغذی سالم را به بدن خود وارد کنید.

7- از کره برای پخت سبزیجات استفاده کنید. از مایونز به عنوان سس در ساندویچ استفاده کنید. سس سالاد را برای مزه دار کردن سالاد به کار برید.

8- از تخم مرغ برای درست کردن سوپ، سس و نان استفاده کنید. تخم مرغ پخته را به سالاد اضافه کنید.

9- می توانید با افزودن خامه و پنیر پیتزا به ماهی و مرغ مزه بدهید.

10- پنیر پیتزا را به گوشت، سبزیجات، ماکارونی، سالاد، پوره سیب زمینی و املت بیافزایید.

11- پنیر خامه ای را به روی نان و بیسکویت بمالید. پنیر خامه ای را با سس مخلوط کنید. همچنین می توانید از پنیر
خامه ای به همراه میوه و سبزیجات، یک غذای مقوی و سرشار از انرژی درست کنید.

12- پنیر، بادام زمینی، بادام، پسته، سس های سالاد و میوه های خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

13- شیرخشک را در سوپ و سس برای تأمین کالری و پروتئین بیافزایید. شیرخشک را می توانید به شیر، پودینگ، پوره سیب زمینی، املت و حتی گوشت اضافه کنید.

14- حتماً در یک وعده غذایی از سبزیجات سبز رنگ، ذرت و مواد نشاسته ای استفاده کنید.

15- در هر وعده غذایی،2 یا 3 لیوان آب بنوشید. این کار باعث می شود که عمل جذب به راحتی صورت گیرد.

16- تا جایی که می توانید، بنوشید. زیرا نوشیدن باعث می شود که جای خالی بیشتری برای وارد شدن غذاهای پُرکالری داشته باشید.

17- برای افزایش کالری، شیر و آب میوه بنوشید. از نوشابه ها دوری کنید، زیرا آنها فقط دارای کالری می باشند و هیچ ارزش تغذیه ای ندارند.

18- شکلات سیاه بخورید. شکلات سیاه دارای آنتی اکسیدان می باشد.

19- در آخر بازهم ورزش را از یاد نبرید.

رژیم افزایش وزن این نیست که هرچه می خواهیم بخوریم، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل را، چه در رژیم افزایش وزن و چه در رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم.

وب سایت تبیان

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما- چاقی یکی از آرزو های دوردستی است که اکثر افراد لاغر به آن نمی رسند. به نظر می رسد چاق شدن آسان تر از لاغر شدن باشد اما افراد لاغر چنین نمی گویند!

حدود دو سوم افراد در ایالات متحده، دارای اضافه وزن بوده و یا چاق هستند. با این حال، بسیاری از افراد هم با مشکل دیگری مواجه هستند که آن بیش از حد لاغر بودن است . لاغری یک نگرانی قابل توجه است، زیرا کمبود وزن می تواند به اندازه چاق شدن برای سلامت شما مضر باشد. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که به طور بالقوه کم وزن نیستند، هنوز می خواهند عضلات بیشتری به دست آورند.

تغذیه ی سالم برای چاق شدن

این که آیا شما به لحاظ بالینی کم وزن هستید و یا در چاق شدن و ساختن عضلات دچار مشکل هستید، تفاوت زیادی ندارد و اصول اولیه راه حل برای هردو یکسان است. این مقاله یک استراتژی ساده برای چاق شدن ، که سلامت شما را حفظ کند ارائه خواهد داد.

کم وزنی به عنوان داشتن شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از ۱۸٫۵ تعریف شده است. در واقع این شاخص به عنوان ابزاری برای تعیین چاقی یا لاغری افراد به کار می رود. این مقدار از توده بدنی مورد نیاز برای داشتن وضعیت سلامت بهینه کمتر است. در مقابل، شاخص بیش از ۲۵ برای اضافه وزن و بیش از ۳۰ برای چاقی درنظر گرفته می شود.

با این حال، در نظر داشته باشید که مشکلات زیادی در مقیاس BMI وجود دارد چرا که فقط به وزن و قد نگاه می کند و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. بعضی از مردم به طور طبیعی بسیار لاغر هستند اما هنوز هم سالم هستند. داشتن وزن کم با توجه به این مقیاس لزوما به این معنی نیست که شما مشکل سلامتی دارید.

کمبود وزن حدود ۲-۳ برابر در میان دختران و زنان رایج تر است. در ایالات متحده، ۱٪ مردان و ۲٫۴٪ زنان ۲۰ ساله و بالاتر دارای کم وزنی هستند.

– برای چاق شدن ، بسیار مهم است که این کارها را انجام دهید:

– خوردن نوشابه و دونات ممکن است به شما در چاق شدن کمک کند، اما می تواند سلامت شما را در همان زمان نابود کند. اگر وزن کم دارید و طبیعتا می خواهید مقدار متعادلی از توده عضلانی و چربی زیر پوستی به دست آورید، نه یک دسته چربی شکم ناسالم.

– تعداد زیادی از افراد هستند که وزن طبیعی دارند ولی در عین حال مبتلا به بیماری هایی مثل دیابت نوع ۲، مشکلات قلبی و سایر بیماری های مرتبط با چاقی هستند. بنابراین، کاملا ضروری است که شما هنوز هم غذاهای سالم بخورید و زندگی کلی سالمی داشته باشید.

مهمترین مواد مغذی برای به دست آوردن وزن سالم پروتئین است. عضله از پروتئین ساخته شده و بدون آن اکثر کالری های اضافی ممکن است به چربی بدن تبدیل شوند.

به گزارش نبض ما، مطالعات نشان می دهد که در طول دوره ای که بیشتر غذا می خورید، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث می شود بسیاری از کالری های اضافی به عضله تبدیل شود. با این حال، در نظر داشته باشید که پروتئین یک شمشیر دو طرفه است.

پروتئین بسیار پرکننده است، به طوری که می تواند گرسنگی و اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. که این باعث می شود کالری مورد نیاز سخت تر به دست شما برسد.

اگر شما در حال تلاش برای چاق شدن هستید، به ازای هر کیلوگرم، ۱٫۵ الی ۲٫۲ گرم پروتئین را هدف قرار دهید. اگر مصرف کالری شما بسیار زیاد باشد، حتی می توانید این مقدار را افزایش هم دهید.

مواد غذایی حاوی پروتئین شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، بسیاری از محصولات لبنی، حبوبات، آجیل و دیگر غذاها می شوند. اگر شما برای گرفتن پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دچار مشکل هستید، مکمل های پروتئین مانند پروتئین آب پنیر می تواند مفید باشد

به گزارش نبض ما، ترکیب دریافت کالری زیاد با تمرینات بدنی سنگین، دو عامل مهم است. با این حال در اینجا ۱۰ راهنمایی برای چاق شدن ارائه می شود:

۱- قبل از وعده های غذایی آب ننوشید. این می تواند شکم شما را پر کند و دریافت کالری کافی را برای شما سخت تر کند.

۲- بیشتر بخورید در هر زمان که می توانید غذا یا غذای اضافی بخورید، مثلا قبل از خواب.

۳- شیر بنوشید. نوشیدن شیر کامل برای رفع تشنگی یک راه ساده برای دریافت پروتئین و کالری با کیفیت بالا است.

۴- اگر واقعا خواهان چاق شدن هستید می توانید شِیک های افزایش وزن را امتحان کنید. این پروتئین شیک ها حاوی پروتئین کربوهیدرات و کالری بسیار زیاد است.

۵- از بشقاب های بزرگتر استفاده کنید. قطعا از بشقاب های بزرگ استفاده کنید اگر قصد دارید کالری بیشتری دریافت کنید، زیرا بشقاب های کوچکتر باعث می شود مردم به طور خودکار کمتر غذا بخورند.

۶- به قهوه خود خامه اضافه کن. این یک روش ساده برای اضافه کردن کالری بیشتر است.

۷- برای چاق شدن ، کراتین مصرف کنید. مکمل ساختاری کراتین مونوهیدرات می تواند به شما کمک کند که مقدار کمی وزن عضلانی خود را افزایش دهید.

۸- خوب بخوابید. خواب درست است برای رشد عضله بسیار مهم است.

۹- پروتئین خود را اول بخورید و سبزیجات را در آخر مصرف کنید. اگر مخلوطی از غذاها را در بشقاب خود دارید، ابتدا غذاهای غنی از کالری و پروتئین را مصرف کنید و در آخر سبزیجات را بخورید.

۱۰- سیگار نکشید. افراد سیگاری کمتر از افراد غیر سیگاری وزن اضافه می کنند و ترک سیگار اغلب منجر به چاق شدن می شود.

به گزارش نبض ما، در صورت کمبود وزن برخی از روش های سالم برای چاق شدن وجود دارد:

گونه چاق به معنای اضافه کردن چربی روی صورت نیست. شما می توانید با پیروی از برخی از روش های ساده طبیعی، تمرین و درمان خانگی به آن دست یابید. در ادامه در مورد نحوه چگونگی به دست آوردن گونه های چاق از طریق روش های طبیعی بحث خواهیم کرد.

گلاب رز و گلیسیرین ترکیبی عالی است که می تواند در شکل گیری گونه های چاق به خوبی کار کند. به نظر می رسد این ترکیب دارای خواص فوق العاده پوستی و مرطوب کنندگی است. گلاب رز و گلیسیرین را مخلوط کنید. شب گونه های خود را با آن مالش دهید.

بهتر است در زمان قبل از خواب باشد. بگذارید در طول شب روی صورتتان باشد و صبح فردا آن را با آب گرم بشویید. این ترکیب پوست را تغذیه و هیدراته می کند. برای رسیدن به گونه های چاق، این روند را به طور مرتب تکرار کنید.

عسل به عنوان یکی از موثر ترین روش های خانگی برای چاق شدن گونه ها در نظر گرفته می شود. عسل قادر به حفظ رطوبت در پوست است، در نتیجه باعث می شود پوست تازه و سالم بماند. حضور آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در جلوگیری از مشکلات پوستی رادیکال های آزاد دارد.

با مخلوط کردن ۱ قاشق چای خوری عسل همراه با پاپایا خمیری آماده کنید. این خمیر را بر روی گونه های خود قرار دهید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه دارید. حالا آن را با آب گرم بشویید. بهتر است این روش را در صبح انجام دهید. تکرار منظم برای نتایج موثر لازم است.تغذیه ی سالم برای چاق شدن

ویژگی سفت کنندگی پوست که در آلوئه ورا موجود است، برای جلوگیری از صاف شدن گونه ها موثر است که این باعث بهبود خاصیت الاستیک بودن پوست می شود. فراوانی آنتی اکسیدان ها در آلوئه ورا مانع از انواع آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می شود. همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد که به پوست ظاهری با طراوت می بخشد.

گونه های خود را با ژل آلوئه ورا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید، به مدت چند دقیقه به آن دست نزنید و سپس با آب گرم شستشو دهید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، این روند را دو بار در روز تکرار کنید. یکی دیگر از گزینه ها این است که آب آلوئه ورا را تهیه کنید و حداقل یک بار در روز مصرف کنید!

این یکی از بهترین روش های خانگی است که می توانید دنبال کنید. با مخلوط کردن کره و شکر، خمیری درست کنید. بهترین چیز در مورد این روش این است که به غیر از نرم کردن پوست، پوست را با لایه اضافی از چربی پوشش می دهد. پس از اعمال آن بر روی صورت خود، آن را با آب گرم شستشو دهید.

شنبلیله می تواند به شما در رسیدن به گونه های چاق در زمان کم کمک کند. شنبلیله غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان است که مانع آسیب های شدید شده و پوست را صاف و سالم می کند. با مخلوط کردن ۱ قاشق چایخوری پودر شنبلیله و آب خمیری ضخیم تهیه کنید.

این خمیر را بر روی گونه ها بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به آن دست نزنید. هنگامی که خمیر به طور کامل بر روی صورت چسبید، می توانید آن را با آب گرم شستشو دهید. شما همچنین می توانید این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

شیر یکی دیگر از گزینه ها برای بدست آوردن گونه های چاق است. پوست شما را مرطوب می کند و باعث می شود پوست شما ملایم تر شود.

گونه های خود را با شیر سرد در حرکتی رو به بالا و حرکت دایره ای به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید برای ۵ دقیقه دیگر روی صورتتان بنشیند، سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را یکبار هر روز انجام دهید. همچنین می توانید ۱ تا ۲ لیوان شیر بدون چربی یا کم چرب به صورت روزانه بنوشید.

سیب حاوی مواد مغذی بسیاری است که برای پوست شما مفید است. آنتی اکسیدان ها در سیب ها از آسیب بافتی و چین و چروک جلوگیری می کنند. علاوه بر این، به پوست شما کمک می کند ظاهری نرم و چاق داشته باشد.

½ سیب طوری مخلوط کنید که خمیرمانند شود. این خمیر را بر روی گونه ها بگذارید و به صورت دایره وار به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از شستشو با آب گرم بگذارید روی صورتتان بماند. یک بار در روز این روش را تکرار کنید. همچنین روزانه هرزمان که می توانید سیب بخورید.

در مورد چاق شدن صورت شنیده اید در این مقاله با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

چاق شدن صورت با شیر خشک

چاقی پاها و یا همان چاق شدن پاهای لاغر با حرکات ورزشی بهتر و ماندگار ترخواهد بود.

برای چاق شدن پاها، پله نوردی کنید. بالا و پایین رفتن از پله (استپ) روی کل پایین تنه کار کرده و به بالا بردن حجم عضلانی این ناحیه کمک می کند.

می توانید برای این منظور از استپ های ورزشی استفاده کرده و خیلی ساده از آن بالا و پایین روید. برای بالا بردن شدت تمرین، دو دمبل در دست هایتان نگه دارید.

به طور کلی برای داشتن بازو و پاهای لاغر چیزی بیش از یک نگرانی بابت زیبایی است. کمبود وزن اغلب باعث ایجاد نشانه هایی از قبیل ضعف، خستگی، کوفتگی و احساس سرماخوردگی می شود.

همچنین می تواند اثرات جانبی روانی مانند کاهش اعتماد به نفس، اضطراب و افسردگی داشته باشد. اگر چه مقدار چربی در پاها و بازوهای های شما عمدتا به خاطر ژنتیک است، اما شما می توانید اندازه اندام خود را با تنظیم نمودن رژیم غذایی و رژیم های تناسب اندام افزایش دهید.

پنج وعده و یا بیشتر در طول روز بخورید. به عنوان مثال، صبحانه، میان وعده صبحانه بزرگ، ناهار، شام و یک میان وعده در زمان خواب. غذاهای با کالری زیاد و چربی سالم مانند آوکادو، کره بادام زمینی، آجیل و گرانول را انتخاب کنید.

چاشنی ها و افزودنی هایی را به مواد غذایی خود اضافه کنید تا باعث افزایش کالری، که باعث افزایش چربی در سراسر بدن شما، از جمله بازوها و پاها شود. به عنوان مثال، شیر خشک را در سوپ، کره بر روی سیب زمینی و پنیر بر روی تخم مرغ اضافه کنید.

نوشیدنی های پرکالری را به جای آب مصرف کنید. هر روز شش لیوان یا بیشتر از آن ها را مصرف کنید مانند شیر کم چرب و یا آبمیوه. ۲۰ دقیقه تمرین قدرتی، سه روز در هفته انجام دهید. ورزش به تحریک اشتها کمک می کند، شما را تشویق می کند که بیشتر بخورید.

همچنین تشنگی شما را افزایش می دهد، بنابراین شما می توانید کالری بیشتری از طریق نوشیدنی های پرکالری اضافه کنید. تمرینات را انتخاب کنید که به طور خاص مربوط به بازو و پاها شود. مانند شنا، قدم زدن و …

مکمل مخمر آب جو اشتها را نیز بالا می‌برد. اگر می‌خواهید چند کیلو چاق شوید نیز می‌توانید از مکمل مخمر آبجو استفاده کنید. در مخمر آبجو ویتامینهای گروه B، اسیدهای آمینه، مواد معدنی، فیبر، مواد آنتی اکسیدان و … وجود دارد. با توجه به ترکیبات، این قرص در کمک به ترمیم بافتها، جلوگیری از برخی سرطانها، افزایش اشتها، رفع خستگی و بالا بردن انرژی بدن، رفع یبوست، تنظیم متابولیسم بدن و … موثر باشد.

قبل از هرچیز لازم است توصیه شود که پیش از مصرف هرگونه دارویی با پزشک مربوطه حتما باید مشورت صورت گیرد. اما در مورد قرص ها و کپسول های چاقی نکاتی است که لازم است بدانید.

کپسول های افزایش وزن به روش های مختلفی کار می کنند. یکی از آنها افزایش اشتها است. وقتی احساس گرسنگی می کنید، طبیعتا بیشتر غذا می خورید. در صورتی که قادر به مراقبت از رژیم غذایی خود در همه زمان ها نباشید، ممکن است در معرض مواد غذایی ناسالم قرار بگیرید. این باعث چاق شدن از طریق انباشت چربی در بدن می شود و شما را در معرض چاقی قرار می دهد. درصد قابل توجهی از چربی های بدن باعث بروز مشکلاتی در سلامتی انسان می شود.

برخی از کپسول ها برای چاق شدن وجود دارند که با کاهش سرعت متابولیسم بدن کار می کنند. در موارد خاص، متابولیسم کندتر می تواند به مشکلات مرتبط با آن مانند عدم انرژی، خستگی و غیره منجر شود. در صورت استفاده از خدماتی که نیاز به هشیاری و چابکی ذهنی دارد، این قرص ها ممکن است باعث مشکلات جدی شود. سرعت متابولیسم آهسته نیز ممکن است به عوارض مرتبط با سلامتی منجر شود.

بیشتر کپسول های افزایش وزن با ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی بسته بندی می شوند. اگر چه بسیاری از این ها نقش مهم و مفیدی را ایفا می کنند، اما ممکن است در برخی شرایط برای سلامتی مناسب نباشند. به عنوان مثال، اگر شما از مشکلات کلیوی رنج می برید، ممکن است توصیه شود که از مواد معدنی مفید مانند سدیم و پتاسیم دوری کنید.

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

نبض ما– مترجم: حسین مقدس زاده

اصول رژیم لاغری برای دختران نوجوان

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

۷ خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

۵ خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام من هرکاری میکردم وزنم از ۴۹ و ۴۸ تکون نمیخورد …حتی چند سال تو وزن ۴۷ کیلو بودم ؛باشگاه میرفتم ،پودر چاقی میخوردم و چه و چه ولی اصلا تاثیری نداشت اگرم داشت یکی دو کیلو چاق میشدم دوباره برمیگشت به حالت اول،اما حالا لازم نیس به خودم فشار بیارم،اصلا سراغ پودر و قرص نرید چون واقعا مضره ،خب اولشو رو با عرق یونجه شروع کنید یه استکان از اونو با کمی شکر مخلوط کنید و یک ساعت قبل از صبحانه و شام بخورید به مدت ۲ هفته …یه مشکلی که ما لاغرا داریم به نظرم جذب نشدن مواد غذای است برا همین سعی کنید بعد از هر وعده غذاییتون دو قاشق چایخوری شیره انگور میل کنید چون من واقعا تاثیرش رو دیدم مخصوصا بعد از شام و ناهار….بعدی اینکه سعی کنید صبحانه چیزای مقوی بخورید به جای قرص و کپسول و… پولتونو بدید به یه بسته شیره انگور و یه بسته ارده و کمی پسته و گردو..ارده و شیره و مخلوط کنید بخورید واقعا عالیه..بین صبحانه و ناهار حتما یا کنجد بخورید یا کمی پسته حتما و ۲ ساعت بعد ناهار حتما یه سیب بخورید با هرمیوه ای در کناش که دوست دارید ….شبا حتما قبل از خواب یه دونه موز ببخورید هم باعث چاقی صورت و هم بدن …اینایی که میگم رو حتما تا دو ماه اجام بدین هرروز و اون عرق یونجه رو هم بعد دو هفته یه وقفه ۱۰روزه بدین بعد یه هفته دیگه بخورین…تاثیرش در من حدود ۳ یا ۴ کیلو بوده در ماه،عرق یونجه عالیه شاید روز اول باعث خارش بشه ولی اهمیت ندید بعد یکی دوروز عادی میشه و این عرق برا اونایی که عصبی هستن و به خاطر عصبیت لاغر هستن عالیه عالیه چون یه جور حس بی تفاوتی و ریلکسی بهتون میده که باعث میشه کمتر حرص بخورید…موفق باشید

سلام
مرسی از راهنماییت
خیلی واضح و خوب توضیح دادی

ای ول
ممکنه از پرکاری تیروئیدت هم باشه
میتونی ب کمپللکس مصرف کنی اشتهات رو هم زیاد میکنه
و امگا۳

اما آهن و زینک لاغر میکنه

مرسی بابت راهنماییت خ خوب توصیف دادی کاش فقط روشن جواب بده چون همه راهی امتحان کردم

منم فوق العاده لاغرم و۱۰کیلوروقدووزنم کمبودوزن دارم وناامیدم وجوری شدم ک اعتمادبنفسم شده صفرومیخوام گریه کنم میخام اینوامتحان کنم کاش جواب بده

خانوم ماریا سعی کنید غذاهاتونو با نون میل کنید من با این روش ماهی چهار کیلو بدون هیچ دارو،پودر و هزینه ای چاق شدم.برای بدنسازی هم متدهایی دارم.

منم مثل توام خسته شدم از این وضع روزی ۳یا ۴ساعت گریه میکنم

واقعا بزرگواری کردی که با این حوصله مرتب و مفید توضیح دادی. واقعا جای تقدیر و تشکر داره . من واقعا نمیدونم چطوری تشکر کنم از شما. چون از مطلبی که نوشتید خیلی استفاده کردم?

خیلی ممنون عالی بود امیدوارم جواب بده

سلام عزیزم.واقعا ازت ممنونم.من الان سال دوم راهنمایبم.اما نسبت به سنم خیلی وزنم گمه.الان من ۴۰ کیلوم.امیدوارم که روشت جواب بده.قدمم ۱۵۸.اگه جواب بده خیلی خوشحال میشم..چند ماه دیگه مراسم داداشمه.نمیدونم با این لاغریم چی باسد بپوشم.تو رو خدا همگی واسم دعا کنین چاق بشم.واقعا مرسی ازت فاطمه جون?????

سلام‌دوست‌عزیزشما‌نیم‌ساعت‌قبلغذا‌مکمل‌آبجو‌بخورید‌‌صد‌در‌صد‌چاق‌میشی?

مرسی بابت راهنماییت عزیز

من اصلا اشتها ندارم ک بخوام چیزی بخورم. حالم همیشه گرفتست

منم مشکلم دقیقا عین شماست
ممنون از راهنماییت ?

لطفٱ بیشتر از این ها بسازید تشکر من سعی خواهم کرد که این همه رو انجام بدم مرسی.

اوکی عالی بود

باسلام من قبلا لاغربودم اما ۱۰کیلواصاف کردم و چاق شدم .صورتم قبلا خیلی خوب بود پربود گونه داشتم اما مدتی رفتم باشگاه و گونه هام اب شدن .دوباره رژیم گرفتم چاق شدم اماصورتم هرکارکردم دیگه پر نشد الان خیلی ناراحت و افسرده ام ! گونه هام صاف شدن .چهره قبلیم اصلانیازبه ارایش نداشت توروخدابگیدچیکارکنم فقط صورتم پرشه گونه دربیارم

کود بده به گونه هات?

حتمن کود رو شما اثر کرده

کود دیگه چیه؟جواب بدین

سلام دوستان
من هم دارم عرق یونجه هم گندم وکنجد واسه میان وعده ها میخورم با تخمه تاثیرش خیلی خوبه
قدم ۱۶۰ وزنم ۵۱ نظرن چند کیلو دیگه میخوام که اضافه کنم

حدود ۷یا۸کیلو

پنج کیلو

سلام. دختری شونزده ساله هستم .کلاس یازدهمم اما از کلاس هفتم وزنم ثابت و نه زیاد میشه نه کم … وزنم ۳۷ و نسبت به همسنام خیلی کمه .. کم اشتها نیستم .. فعالیت بدنی ندارم … ممنون میشم کمکم کنید …به هیچ وجه نمی تونم ورزش های سنگین انجام بدم .بدنم خیلی ضعیفه

سلام من به مدت چند سال هست که دچار لاغری هستم و هر چه به دکتر مراجعه کردم باز هم هیچ نتیجه ای نگرفتم و هیچ مشکل خاصی هم ندارم من ۲۳ سالم هست اما ۴۰ کیلو وزن دارم دوستانم همه من را مسخره میکنن خواهش میکنم یک راه حل خوب بهم بگین واقعا دارم از لاغری بیش ازحد رنج میبرم

سلام من از کپیول گیاهی استفادهکردم و نتیجه هم گرفتم

راهشو پیدا کردی ب منم بگو مرسی??

سلام از چه کپسولی استفاده کردین

سسلام.روزی ده تا سفیده تخم مرغ آب پز بخور عااااااااااااااااالیه یکماه امتحان کن بگو خدا پدرتو بیامرزه.هرکی لاغرهه امتحان کنه ده تا ن کمتر ن بیشتر

سلام من خیلی لاغرهستم چی کارکنم

سلام ایاامپوا نیوروبیرون برای جاقی میشه استفاده کرد

سلام داکتر صاحب
شما غذاهای که برای اضافه وزن بیان نمودید
همه شان را صرف میکنم مضر است
مثلا تخم ، شیر، لوبیا و ….

سلام خیلى ممنون ناز مطالبتون?
میشه من رو راهنمایى کنید در رابطه با أضافه کردن۵کیلوگرم در یک هفته?

باسلام من چندین ساله وزنم کمه ؛؛خیلی زود عصبانی میشم وضمنا اعتماد به نفسم ضعیف شده لطفن راهنمایی کنید

یه رژیم می گم گرون در می اد ولی جواب می ده
روزانه باید خورده بشه به سه قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را بین صبحانه و نهار و بین نهار و شام و آخر شب قبل خواب میل کنید
۱۰۰ گرم بادام یا بادام زمینی (پودر کنید)
۱۰۰ گرم گردو یا کنجد (پودر کنید )
۵۰ گرم عسل
یه موز
یه لیوان شیر
این تقریبا می شه ۱۶۰۰ کالری ( تقریبا برابر کالری ۲ تا نهار )
همشو بریزید توی مخلوط کن و بنوشید
واسه افراد لاغر که علاقه ای به خوردن ندارند نوشیدن خیلی راحتتر از خوردن است

سلام ببخشید من هر چقدر میخورم اصلا چاق نمیشم یه شربت خوب بهم معرفی کنید

سلام آقای دکتر خسته نباشید من تو فست فود کار میکنم اینجا هر چقدر میخورم چاق نمیشم از خونه بهم میگن در فست فود بهت هیچی نمیدن بخشید میشه منو راهنمای به چاق شدن میخوام برای یکم چاق بشم

سلام خسته نباشین من ازمشگین شهرتماس میگیرم سوالم اینه که خیلی لاغر هستم وخیلی زجرمیکشم وهمش مسخره ام میکنن وزنم۴۴کیلوهستم وبه دکترتغذیه هم رفتم وبهم گفت که وزن ایده آل شماباید۵۹به بالا باشه هرکاری کردم ولی به وزن ایده آلم
نمیرسم وقدم هم۱۶۲سانتی متره ومیخواستم ازشماهم راهنمایی بگیرم تاازنظرشماهم استفاده کنم ممنون میشم?

سلام من ۱۶ سالمه ۴۹ کیلو هستم قدمم ۱۶۵ هست اصلا از وزنم راضی نیسم بدن بسیار سالمی دارم عضلاتم خوبم بخصوص تو شکم ولی بازم می خوام چاق شم

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

سلام به متخصص تغذیه باید مراجعه کنید و برنامه رژیم و ورزش دریافت کنید و قرص های مولتی ویتامین مخصوص بانوان روزی ۲ عدد مصرف کنید، مثل wellwoman

احتمالاهدف شما افزایش وزن است، ولی نباید بیش از حد چربی مصرف کنید. سراغ چیپس و شکلات نروید. غذاهای آماده و سرخ کردنی نخورید. بهترین چیز برای شما غذاهای پر پروتئین و کم چربی است!میزان آب خوردن روزانه ی خود را زیر نظر رژیم چاقی افزایش دهیدراحت ترین کاری که باید انجام بدهید ؛ خواب به میزان مناسب و کافی است، چیزی حدود هشت ساعت.

خوردن نوشابه، دونات و اقسام شیرینی ها ممکن است باعث اضافه وزن شود ولی در عین حال سلامتی شما را هم به خطر می‌اندازند. اگر قصد بالا بردن وزنتان را دارید باید تعادلی بین افزایش حجم ماهیچه‌ای و چربی زیر پوست برقرار کنید، نه اینکه فقط و منحصراً در ناحیه شکم چاق شوید.خوردن سیب زمینی پخته و تخم مرغ در وعده غذایی شام به شما کمک میکنه

سلام خوبه که درمان رو شروع کردید و تا حدی نتیجه گرفتید.ریزش مو میتونه تحت تاثیراسترسهایی که بر بدن وارد میشه باشه و درمانهای محدودی داره.مشکل تمرکز باید بررسی شه که ایا از وسواس فکری یا اضطراب یا مشکل دیگری هست یانه.لاغری بدن و اینکه شما از فرم بدنتون ناراضی هستید مساله دیگریه و میتونه ناشی از عوامل ژنتیک باشه.به هر حال توصیه میکنم درمان رو ادامه بدید وپیگیری کنید تا بازهم نتیجه بهتری بگیرید.

تغذیه ی سالم برای چاق شدن
تغذیه ی سالم برای چاق شدن
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *