تعرفه گمرکی خودرو سال 97

تعرفه گمرکی خودرو 97 و کالا های وارداتی مجاز در سال 1397 را در سایت گمرک 98 رایگان دانلود کنید

براساس اطلاعات به دست آمده، در جدیدترین ویرایش از تعرفه های واردات خودرو، علاوه بر افزایش تعرفه ها، شاهد محدودیت هایی در زمینه قیمت خودروهای وارداتی هستیم.

ضمن آنکه تعرفه خودرو های هیبرید نیز به شدت افزایش پیدا کرده است.

جهت دانلود بر روی فایل های مورد نظر در جدول زیر کلیک فرمایید:

برچسب هاتعرفه گمركي خودرو تعرفه گمركي خودروهاي وارداتي تعرفه گمرک تعرفه گمرکی تعرفه گمرکی 97 تعرفه گمرکی خودرو تعرفه گمرکی خودرو دست دوم تعرفه گمرکی خودرو سال 1397 تعرفه گمرکی خودرو سال 97 تعرفه گمرکی خودروهای هیبریدی تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی تعرفه گمرکی کالا تعرفه گمرکی واردات خرید خودرو خارجی در سال 1397 سایت گمرک 98 گمرک 98 واردات خودرو 97

تعرفه گمرکی خودرو سال 97

دی 13, 1397

دی 13, 1397

دی 13, 1397

اسفند 12, 1397

آذر 28, 1397

آذر 27, 1397

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

©219 MGNet Co. Ltd.

گمرک ایران در آخرین روزهای سال 96 اطلاعیه‌ای راجع به آخرین جزئیات واردات خودرو منتشر کرد. در این اطلاعیه نحوه قیمت‌گذاری خودرو و تعرفه‌های واردات مشخص‌شده‌اند. ممنوعیت‌ها و معافیت‌ها نیز در این اطلاعیه آمده است.

هزینه کلی واردات

متناسب با نوع و حجم و پایه بنزین/هیبرید و دیزل/هیبرید
و قابلیت شارژ از طریق اتصال به منبع خارجی

 

تعرفه گمرکی خودرو سال 97

دیگر عوارض وارداتی

(هزینه‌ای برای اسقاط خودرو تعیین نشده و خرید و اسقاط و ارائه گواهی اسقاط جهت شماره‌گذاری برعهده واردکننده است.)

– منظور از سواری شامل سواری معمولی، سواری استیشن و سواری کار مطابق ماده یک آیین‌ه راهنمایی و رانندگی و اصلاحات بعدی آن (ظرفیت با راننده تا 15 نفر) است.

نکات مهم در واردات خودروها



هشدار پلیس درباره ثبت سفارش واردات خودرو

Test

در بازار ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۰ 6,433 بازدید

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: در نشست دیروز کمیسیون زیربنایی دولت، تعرفه واردات و ضوابط ثبت سفارش خودرو نهایی شد که بر این اساس سقف ارزش گمرکی خودروها ۴۰ هزار دلار تعیین شده و تعرفه‌ها نیز در چهار گروه مشخص شده‌اند.

به گزارش ایران جیب از فارس، با بیان اینکه در جلسه دیروز کمیسیون زیربنایی دولت، تعرفه واردات و ضوابط ثبت سفارش خودرو نهایی شده است، اظهار داشت: این ضوابط و تعرفه‌ها طی چند روز آینده در دولت نهایی و اجرایی خواهد شد و بر این اساس، سایت ثبت سفارش واردات خودرو نیز تا چند روز دیگر باز می‌شود.

وی توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت، سقف ارزش گمرکی خودروهای وارداتی ۴۰ هزار دلار تعیین شده و واردات خودروهای با حجم موتور تا ۳ هزار سی‌سی مجاز است.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه برای واردات خودروها چهار ردیف تعرفه‌ای مشخص شده است، گفت: خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی که تاکنون تعرفه واردات آنها ۴۰ درصد بوده است از این به بعد مشمول تعرفه ۵۵ درصدی می‌شوند و در مورد خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی که تعرفه قبلی آنها ۴۰ درصد تعیین شده بود، در ضوابط جدید مشمول تعرفه ۷۵ درصدی شده‌اند.

تعرفه گمرکی خودرو سال 97

رضایی ادامه داد: تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز قبلاً ۵۵ درصد بود که حالا ۹۵ درصد تعیین شده است و در مورد خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی که قبلاً واردات آنها ممنوع بود، در ضوابط جدید، تعرفه ۱۳۰ درصدی مشخص شده است.

مثال برای یک خودرو ۱۰۰۰۰ دلاری (با قیمت دلار ۴۰۰۰ تومان)

قیمت خودرو بدون تعرفه واردات : ۱۰۰۰۰*۴۰۰۰ ۴۰ میلیون تومان

قیمت خودرو با تعرفه ۴۰ درصدی : ۵۶ میلیون تومان

قیمت خودرو با تعرفه ۵۵ درصدی : ۶۲ میلیون تومان

قیمت خودرو با تعرفه ۷۵ درصدی : ۷۰ میلیون تومان

قیمت خودرو با تعرفه ۹۵ درصدی : ۷۸ میلیون تومان

قیمت خودرو با تعرفه ۱۳۰ درصدی : ۹۲ میلیون تومان

* دو پیش‌شرط جدید واردات خودرو

وی با بیان اینکه طبق مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت، واردات خودرو از این به بعد با دو پیش‌شرط امکان‌پذیر است، گفت: حجم موتور خودروهای وارداتی نباید بالاتر از ۳۰۰۰ سی‌سی باشد و سقف ارزش گمرکی این خودروها نیز نباید از ۴۰ دلار باشد.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در مورد تأثیر این مصوبه بر واردات خودروها نیز گفت: محصولاتی مانند سانتافه یا سورنتو که تاکنون با حجم موتور ۲۴۰۰ سی‌سی وارد می‌شدند دارای مدل‌هایی با حجم موتور ۳۰۰۰ سی‌سی نیز هستند و همچنین محصولی مانند توسان که با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی وارد می‌شود، دارای موتورهای با حجم بالاتر نیز هست. خودروهایی مانند آزرا گرنجور و جنسیس نیز قیمت پایه این خودروها بیش از ۴۰ هزار دلار نمی‌شود و به این ترتیب، برخی مدل‌های خودرو که حجم موتور بالایی دارند و البته قبلاً نیز وارد نمی‌شدند، دارای ارزش گمرکی بالای سقف مشخص‌شده هستند که وارداتشان ممنوع است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه جدید کمیسیون زیربنایی دولت، تمرکز واردات در خودروهای کره‌ای و ژاپنی خواهد بود، گفت: محصولات هیوندایی، کیا، میتسوبیشی، رنو و پژو از طریق این مصوبه قابل ورود به کشور خواهند بود و خودروهای با حجم موتور بالا نمی‌توانند وارد شوند.

وی تصریح کرد: خودرویی مانند سانتافه معمولی دارای ارزش گمرکی ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار بود که این خودرو با حجم موتور ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی از ارزش گمرکی ۲۳ هزار دلاری برخوردار می‌شود که منعی برای واردات ندارد.

* خودروهای لوکسی که دیگر وارد نخواهد شد

وی با تأکید بر اینکه طبق مصوبه جدید، سیاست دولت این نیست که خودروهای لوکس به کشور وارد شود، افزود: خودرویی مانند لکسوز ان‌ایکس ۲۰۰ یا ۳۰۰ دارای ارزش گمرکی بالای ۴۰ هزار دلار است که دیگر به کشور وارد نخواهد شد. در مورد پورشه ماکان نیز واردات صورت نخواهد گرفت، همچنین بی‌ام‌و با اتاق ۷۳۰ که از ارزش گمرکی بالاتر از سقف مجاز برخوردار است، وارداتش ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه توقف ثبت سفارش واردات خودرو و مطرح شدن بحث ممنوعیت واردات برخی مدل‌ها باعث افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بعضی خودروها در بازار شده است، گفت: لکسوز ان ایکس ۳۰۰ هیبرید که قبلاً در بازار با قیمت ۳۰۵ تا ۳۱۰ میلیون تومان معامله می‌شد، حالا با قیمت ۴۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین لکسوز ان‌ایکس ۲۰۰ بنزینی که قیمت آن قبلاً ۳۶۰ میلیون تومان بود حالا با قیمت ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

وی ادامه داد: سانتافه نیز قبلاً با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان عرضه می‌شد که هم‌اکنون قیمت آن در بازار به ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

رضایی با بیان اینکه قیمت توسان قبلاً ۱۹۰ میلیون تومان بود و حالا به ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: قیمت سراتو و النترا نیز حدود ۱۳۰ میلیون تومان بود که حالا به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است و به این ترتیب، خودروها با هر قیمت دلخواهی در بازار عرضه می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به توقف ثبت سفارش واردات خودرو طی ماه‌های اخیر گفت: در این شرایط در ماه جاری ۲ هزار دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شده است که این اتفاق غیرقانونی است و در واقع مجوز آنها در این مدت تمدید شده و یا مجوز جدید برایش خریداری کرده‌اند.

وی توضیح داد: این خودروها شامل توسان، اوپتیما، سانتافه، سوناتا و سراتو می‌شوند که چون قبلاً مجوز ثبت سفارشی برای آنها صادر نشده و یا نتوانسته‌اند مجوزهای قبلی را تمدید کنند، در گمرک مانده بودند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۵ هزار دستگاه خودروی وارداتی در گمرک وجود دارد.

* حمایت از رنو و پژو در مصوبه‌های دولت

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو همچنین با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو، شرکت‌های گری‌مارکت (غیرنمایندگی) نیز می‌توانند با همان روال قبلی و طبق قرارداد با نمایندگی‌ها نسبت به واردات خودرو اقدام کنند، گفت: در جریان این دستورالعمل، توجیه دولتی‌ها برای افزایش تعرفه واردات خودرو این است که از تولید داخل حمایت شود و به این منظور عنوان شده که اگر تولید مشترک در کشور صورت گیرد، بابت این مسئله و همچنین واردات قطعات خودرو، تخفیف گمرکی تا سقف ۵۰ درصدی لحاظ خواهد شد که این مسئله ایجاد فساد می‌کند، زیرا هیچ وقت شاهد انتقال تکنولوژی توسط خودروسازان خارجی به کشور نبوده‌ایم و در واقع این موضوع در راستای حمایت از شرکت‌های پژو و رنو اجرایی می‌شود.

۲۳ اسفند ۱۳۹۷

۲۲ اسفند ۱۳۹۷

۲۲ اسفند ۱۳۹۷

آدرس شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “1af1b886dee243d8486f9e3629c85a2” ).getElementById(“a1d5c7af5e”).setAttribute( “id”, “comment” )

*

*

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 219, All Rights Reserved. | Powered by saten

جهت مشاهده سایت اینجا کلیک نمایید

KhodroBartar – اخبار صنعت خودرو

برترین محصولات نمایشگاه خودرو ژنو 219 + ویدئو

فراری از رقیب سرسخت 72S مک لارن در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد + ویدئو

رونمایی از سریع ترین ابر خودرو تمام برقی در نمایشگاه ژنو + ویدئو

مرسدس G کلاس ایمن‌ترین شاسی بلند آفرود جهان

تعرفه گمرکی خودرو سال 97

پر بازدیدترین‌ها

فراری از رقیب سرسخت 72S مک لارن در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد + ویدئو

برترین محصولات نمایشگاه خودرو ژنو 219 + ویدئو

آموزشگاه

چگونه از کارکرد واقعی خودرو آگاه شویم؟

چگونه در هنگام بارندگی کیفیت رانندگی را داشته

هرآنچه باید در مورد باد نیتروژن در خودروها بدانید

هر آنچه باید در مورد فرمان الکتریکی بدانید

رینگ اسپرت


همه چیز درباره رنو کپچر جدید

نگاهی به Mercedes AMG C43 لاکچری تقویت شده اقتصادی!!

هر آنچه لازم است در مورد تیبا، جانشین فوری پراید بدانید

پژو 31 در زمستان بر روی خط تولید خواهد رفت + مشخصات فنی و

مشترک خبره شوید تا به‌روز بمانید!

قدرت گرفته از

خوش آمدید. به اکانت خود وارد شوید.

بازیابی پسورد

گذرواژه جدید به شم اارسال خواهد شد

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *