تشخیص دلار کانادا اصل از تقلبی

تشخیص دلار کانادا اصل از تقلبی
تشخیص دلار کانادا اصل از تقلبی

by بخش خبر | May 16, 2017

پلیس فدرال کانادا، RCMP، به مردم هشدار داده است مراقب اسکناس‌های تقلبی ۵ دلاری که اخیرا به گردش افتاده است باشند.

به گزارش CTVNews، جعل‌کنندگان اسکناس‌های ۵ دلاری چون نتوانسته‌اند نوار شفاف و براق روی اسکناس‌ها را که دارای کد و Holographic است را جعل کنند، این قسمت از اسکناس‌ها را بریده و به جای آن نوارهای آلومینیومی و طلق چسبانده و اسکناس‌های تقلبی مدل جدید را به گردش انداخته‌اند. به این‌ترتیب شباهت بسیار اسکناس‌های واقعی با اسکناس‌های تقلبی و کم توجهی مردم باعث شده است مقدار زیادی از پول‌های تقلبی در گردش باشد.

به گفته بازرسان متخصص، ممکن است نوارهای شفاف بریده شده از اسکناس‌های ۵ دلاری برای چسباندن روی اسکناس‌های تقلبی با ارزش بیشتر استفاده شود. به این‌ترتیب دو نوع اسکناس تقلبی تولید و به گردش خواهد افتاد که هر دو نوع، یک بخش واقعی و یک بخش تقلبی دارد.

نوار شفاف روی اسکناس‌های ۵ دلاری واقعی، تصویر Sir Wilfrid Laurier را نشان می‌دهد که پایین آن شفاف است و در قسمت پایین‌تر تصویری از برج Mackenxie، در ساختمان پارلمان نقش بسته است.تشخیص دلار کانادا اصل از تقلبی

بر روی نوار شفاف و براق اسکناس‌های ۱۰ و ۲۰ و ۵۰ و ۱۰۰ دلاری، به‌ترتیب تصویرهای Sir John Macdonald و ملکه الیزابت و William Mackenzie King و Sir Robert Berden قرار دارد و در قسمت پایین اسکناس‌ها نیز تصویرهای دیگری از پارلمان کانادا نشان داده می شود.

پلیس تخمین زده است ۴۶ میلیارد دلار اسکناس‌ تقلبی در حال حاضر در کانادا در گردش است. بیشترین اسکناس‌های تقلبی ۲۰ دلاری است، چون مردم بیشترین پرداخت‌های کمتر از ۲۵ دلار را با پول نقد انجام می‌دهند.

یکی از ماموران پلیس ونکوور، بنام Jason Doucette گفته است جعل اسکناس‌های ۵ دلاری سود زیادی برای گروه‌های خلاف‌کار ندارد و احتمالا باید منتظر تقلب‌های دیگری بود.

براساس همین گزارش، وقتی چند اسکناس تقلبی و واقعی را به مردم شهر ونکوور نشان داه‌اند، براحتی افراد نتوانسته‌اند فرق آنها را تشخیص دهند.

یکی از متخصصان Bank of Canada، بنام Farid Salji گفته است مردم باید همیشه بیشتر از ۲ نشانه ایمنی روی اسکناس‌ها را چک کنند تا سرشان کلاه نرود.

براساس قوانین کانادا، آگاهی از جعل، همراه داشتن و به گردش انداختن پول‌های تقلبی، تا ۱۴ سال مجازات زندان دارد. هرکس شک دارد که پول‌های همراهش ممکن است تقلبی باشد، باید آنرا به بانک یا پلیس تحویل دهد.


First Name


Last Name


Email

Subscribe

پلیس منطقه یورک، در شمال تورنتو، روز سه‌شنبه ۱۴ مه، با انتشار اطلاعیه‌ای خبر داد پدر و پسری بنام‌های رضا محمدی اصل، ۴۷ ساله و مهیار محمدی اصل ۱۸ ساله را به جرم نگهداری مواد منفجره خطرناک در منزل مسکونی‌شان در شهر ریچموندهیل دستگیر کرده است.براساس این گزارش روز پنجشنبه…

روز سه شنبه ۷ مه، احمد حوسن وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به همراه بیل بلر وزیر امنیت مرزی کانادا و رالف گودال وزیر امنیت عمومی و آمادگی‌های اضطراری بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن آمده است:«ما از گزارش بازرس کل کانادا تشکر می‌کنیم و با پیشنهادات وی که…

براساس تازه‌ترین آمار به دست آمده از تحقیق شرکت مشاوره تجاری ام ان پی لیمیتد، نزدیک به نیمی از خانوار‌های کانادایی (۴۸٪)، گفته‌اند که اگر فقط ۲۰۰ دلار در ماه کمتر درآمد داشته باشند، قادر به پرداخت صورتحساب‌های ماهیانه خود نخواهند بود. در طول دو سالی که این تحقیق در…

دکتر رامین جهانبگلو چند روز پس از آتش‌سوزی کلیسای معروف نتردام پاریس، دکتر رامین جهانبگلو، استاد علوم سیاسی و مدیر مرکز صلح گاندی، در دانشگاه جیندال در هند، یاداشتی در روزنامه سایت رسانه The Hindu در باره نقش و تأثیر تاریخی کلیسای نتردام بعنوان یکی از مهم‌ترین…

یک اسکناس کانادایی امسال به عنوان بهترین اسکناس در دنیا شناخته شد. انجمن بین‌المللی اسکناس بانکی با اطلاق عنوان اسکناس سال ۲۰۱۸ به اسکناس ۱۰ دلاری جدید کانادا، این افتخار را جشن گرفت. برای نخستین‌بار در ده سال گذشته است که کانادا برنده این جایزه می‌شود.به گزارش انجمن…

فریده جلایی‌فر- روانشناس و منتقد اجتماعی تاريخ را تنها بى خِردان و بى خبران تكرار مى‌كنند.”    دكتر عباس ميلانی “هيچوقت حزبى نبوده و نيستم، اما هميشه سياسى بوده‌ام، مصلح اجتماعى هم نيستم و ادعاى درمان هم ندارم، تنها بازگو كننده‌ى دردهايم .در فرهنگ ايرانى تا زبان به…



مدتی  است که بانک مرکزی به منظور کاهش التهاب ارزی، فروش ارز به صورت اسکناس را در صرافی های سراسر کشور  ممنوع کرده و اگر چه به نظر نمی رسد این رویه طولانی مدت باشد، اما به هر حال سبب خرید و فروش ارز از طریق دلالی و خیابانی شده که این امر، ریسک خرید ارز تقلبی به خصوص دلار تقلبی را افزایش می دهد. وقتی شما از سیستم خارج  صرافی یا بانک نسبت به خرید دلار اقدام کنید، هیچ سند رسمی برای خرید ارز نداشته و نه خریدار و نه حتی فروشنده، به خوبی نمی داند که ارز مربوطه، تقلبی است یا اصل! برای این که بدانیم دلار تقلبی را چگونه میتوان به صورت ظاهری با دلار اصل تشخیص داد، این گفتار، راهکارهایی ارائه می کند.

هشدار جدید نیروی انتظامی درباره افزایش ارزهای تقلبی

با ما همراه باشید.

تشخیص دلار  اصل

تشخیص دلار کانادا اصل از تقلبی

در مورد تشخیص اصل بودن اسکناس دلار بر اساس آنچه که در سایت بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در رابطه با فیوچرهای امنیتی دلار اعلام شده، باید گفت که در حال حاضر این بانک هفت اسکناس یک دلاری، دو، پنج، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری چاپ می‌کند که دارای هفت فاکتور امنیتی هستند که می‌توان آن را از نوع تقلبی دلار تشخیص داد.

فیچرهایی برای تشخیص دلار تقلبی و اصل

ضخامت اسکناس دلار یکی از راه های تشخیص دلار اصل و تقلبی است. دلار اصل، نازک تر از دلار  تقلبی  است

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های تشخیص دلار تقلبی ، مقایسه آن با اسکناسی است که مطمئن هستید اصل است. همه اسکناس‌های دلار به جز ۱ و ۲ دلاری از سال ۱۹۹۰ به بعد حداقل یک بار بازطراحی شده‌اند.

دلار اصل، سطح صاف و یکنواختی ندارد. چرا که با چاپگر های معمولی و حتی خیلی حرفه ای هم نمی توان آن را چاپ کرد و فناوری چاپ آن، محرمانه است

نخ امنیتی زیر نور فرابنفش رنگ متفاوت و درخشانی با بقیه نقاط اسکناس دارد. نخ امنیتی اسکناس ۵ دلاری آبی، ۱۰ دلاری نارنجی، ۲۰ دلاری سبز، ۵۰ لاری زرد و ۱۰۰ دلاری صورتی خواهد بود. اگر اسکناس زیر فرابنفش سفید بماند پس دلار تقلبی است.

حاشیه اسکناس با طرح خاصی چاپ شده است که در اسکناس دلار تقلبی به طور معمول ناهموار، تار و شکسته هستند

اگر با ذره‌بین به حاشیه دور تصویر پرتره نگاه کنید میبینید جمله (THE UNITED STATES OF AMERICA) در طول آن تکرار شده است. با چشم غیر مسلح این جمله به شکل یک خط دیده می‌شود.

دو شماره سریال یکسان در دو طرف تصویر پرتره چاپ شده است که رنگ سبزی مطابق لوگو خزانه داری دارد. اگر این دو رنگ غیریکسان باشد، باید به اصل بودن اسکناس شک کرد.

فیچرهای امنیتی دلار

نخ امنیتی دلار اصل را جدی بگیرید

پشت و رو اسکناش ۵ دلاری و ۱۰ دلاری

پشت اسکناس ۵۰ دلاری و ۱ دلاری

پشت و رو اسکناس ۲ دلاری اصل

خدای نکرده اونطرف آب بگیرنتون پدر صاحبتون دستتون میارن واسه تقلبی

سلام عالی بود
کاشکی در مورد بقیه ارز ها مثل یورو و پوند هم مطلب بذارید

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

تشخیص دلار کانادا اصل از تقلبی
تشخیص دلار کانادا اصل از تقلبی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *