تاثیر قرص چای سبز برای لاغری

خواص دارویی و گیاهی

این قرص‌ها در صورتی که تنها حاوی گیاه چای سبز باشند، دقیقا همان خاصیت چای سبز را دارند و می‌توانند به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و روند جذب چربی‌ها را در بدن کاهش دهند. مصرف این قرص‌ها نیز مانند چای سبز باید بر اساس قاعده باشد، زيرا زیاده‌روی در مصرف این قرص با وجود آنکه گیاهی و طبیعی است می‌تواند همان عوارض چای سبز را داشته باشد.

قرص چای سبز به علت دارا بودن پلی فنول‌ها و کاتشین‌ها، در محافظت سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد موثر بوده و یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد. قرص چای سبز و کپسول‌های چای سبز به عنوان کنترل کننده و کاهش دهنده پرفشاری خون و کاهش چربی خون (کلسترول) توصیه می‌گردد. همچنین به علت خاصیت گرمازایی موجب سوخت و ساز کالری و نهایتا کاهش وزن و لاغری می‌شود.

این مکمل‌های غذایی ماده انبساط عروقی خون را بهبود بخشیده و موجب آرامش خاطر می‌گردد. چای سبز یا قرص چای سبز و کپسول‌های مکمل حاوی پودر این چای، همانند خود چای سبز موجب کاهش چربی‌های بد خون (LDL) و تری گلیسریدها شده و بالعکس موجب افزایش چربی‌های خوب خون (HDL) که برای بدن مفید می‌باشند می‌گردد، همچنین بدن را در مقابل اکسیداسیون چربی‌ها و تجمع آنها محافظت می‌نماید.

 

مصرف قرص‌های رژیم لاغری چای سبز در بیمارانی‌ که بدلیل بیماری خویش هر یک از داروهای زیر را مصرف می‌نمایند بدلیل بروز تداخلات دارویی بایستی تحت نظر و صلاحدید پزشک معالج صورت پذیرد:

در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که نوشیدن چای سبز یا مکمل‌های حاوی آن همراه با بره غذایی برای کنترل میزان مصرف کربوهیدرات‌ها و ورزش را می‌توان به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام برد. بسیاری از محققان و متخصصان تغذیه معتقدند که چای سبز جایگزین مناسبی برای چای سیاه است.

گروه سلامت ستاره

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

چای سبز نوشیدنی سلامتی

توسط
hani
·
منتشر شده فوریه 9, 217
· بروزرسانی شده می 13, 217

شاید شما هم جزء افرادی باشید که فرصت طبخ چای سبز را ندارید و ترجیح می دهید از قرص آن استفاده کنید.

بدون شک یکی از دغدغه های شما اثر بخشی این محصول و سالم یا ناسالم بودن آن است.

در این مقاله مهمترین نکته ای که برای خرید قرص چای سبز باید مدنظر داشته باشید را به شما نشان خواهم داد.

در حالت عادی از آب برای این کار استفاده می شود.

در این مورد تنها موادی که در آب قابل حل هستند مانند : پلی فنل هایی با قطبیت بالا، ال تیانین، کافئین و کاتکین از برگ ها استخراج می شوند.

طبخ چای سبز با آب روشی است که هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است.

 اما مشکل هنگامی شروع شد که بعضی تولید کنندگان برای سود از حلال های آلی کمک گرفتند.

جداسازی حلال های آلی از مواد استخراج شده به انرژی کمتری نیاز دارد و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. در نتیجه قرص ها با قیمت ارزان تری روانه بازار می شوند و فروش بیشتری دارند

حلال های آلی نسبت به حلال های معدنی یعنی آب قطبیت کمتری دارند و به همین دلیل پلی فنل هایی که قطبیت پایین تر و وزن مولکولی بالاتری دارند را در خود حل می کنند.

این پلی فنل ها در کار میتوکندری ها که نیروگاه تولید انرژی در بدن هستند و وظیفه سوخت و ساز غذا و تبدیل آن به انرژِی را بر عهده دارند اختلال ایجاد می کنند. این موضوع می تواند به کبد آسیب جدی وارد نماید

.تا کنون تولید محصول چندین برند در آمریکا و اروپا به علت استفاده از این حلال ها متوقف شده است.

به عنوان مثال عرضه محصولات برند EXOLISE در سال 23 در فرانسه و اسپانیا و HYDROXYCUT در سال 29 در آمریکا ممنوع شد

البته برندهایی نیز وجود دارند که از آب استفاده می کنند و به همین دلیل قیمت محصولات آنها نیز بالاتر است.

پس قبل از خرید قرص چای سبز در مورد برند مورد نظر خود تحقیق کنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

خواص چای سبز

مدیتیشن چای و نقش آن در افزایش قدرت تمرکز و راندمان کاری

8 ژوئن, 217

دانستنی های چای سبز

چای سبز و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

امواج مغزی چیست و چای سبز چه تاثیری بر آن دارد؟

9 فوریه, 217

لاغری با چای سبز

چای سبز و لاغری – حقایق مهمی که باید بدانید

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

ال تیانین – بهترین داروی گیاهی برای آرامش اعصاب

9 فوریه, 217

لاغری با چای سبز

میزان مصرف چای سبز در روز برای لاغری چقدر باید باشد؟

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

ال تیانین – بهترین داروی گیاهی برای آرامش اعصاب

9 فوریه, 217

دانستنی های چای سبز

چای سبز و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

چای سبز چگونه به بیماران دیابتی کمک می کند؟

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

مدیتیشن چای و نقش آن در افزایش قدرت تمرکز و راندمان کاری

8 ژوئن, 217

تی اسپرینگ © 217. حق کپی رایت محفوظ است

نیرو گرفته از  – طراحی شده با قالب هیومن




خانه

موبایل

 

چای سبز باعث کاهش قند خون می شود

 

 این روزها پرسش‌های زیادی در خصوص انواع چای مطرح می‌شود؛ این‌که تفاوت اصلی انواع چای در چیست؟ آیا چای سبز و ترش لاغر می‌کند؟ چای قرمز می‌تواند پایین‌آورنده فشار خون باشد؟

به ‌طورکلی، برگ‌های چای بعد از رسیدن، چیده، فرآوری (تخمیر) و خشک می‌‌شود و بسته به میزان فرآوری نوع و خواص چای فرق می‌کند. اگر برگ چای را پس از چیدن پژمرده کرده و غلتک بزنند و سپس خشک کنند، برگ چای سیاه می‌شود. اما اگر برگ‌ها را بخار دهند و سپس خشک کنند، چای سبز و اگر فرآوری ضعیف‌تر و بدون تخمیر انجام شود، چای سفید یا اورلانگ (نوعی چای تایلندی) به دست می‌آید.چای سبز؛ از واقعیت تا تبلیغ؟مطالعات نشان داده است چه در کشت سلول و چه روی افراد مطالعه‌شده، خواص آنتی‌اکسیدانی چای سبز بسیار بالاتر از چای سیاه است، چراکه تخمیر کمتری روی برگ‌های آن انجام می‌شود و خواص ضدسرطانی آن ثابت شده است اما این‌که چای سبز خاصیت لاغرکنندگی دارد یا نه، باید بگوییم مطالعات مختلف نشان داده‌ مصرف چهار فنجان چای سبز در روز می‌‌تواند به نوعی سوخت بافت چربی را تحریک کند. البته این خاصیت زیاد و چشمگیر نیست و نمی‌توان حتی برای کاهش وزن‌ کم هم روی آن حساب کرد. در نتیجه، تمام تبلیغات در خصوص لاغری با چای سبز فریب است و هیچ دانشی پشت آن نیست و به این خیال نباشید که چای سبز معجزه‌ کرده، شما را خوش‌هیکل و لاغر می‌کند.این را هم بدانید اگر چه چای سبز در مقایسه با چای سیاه کافئین کمتری دارد، اما با این حال حاوی این ماده است و خانم‌های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنند. مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و لسیم را کاهش می‌‌دهد.این چای باید حداقل پنج تا ده دقیقه دم بکشد تا ترکیبات مفید آن خارج شود و اگر هم مدت زمان دم کشیدن شود، مواد قابض آن رها می‌شود و اگر در مصرف آن زیاده‌روی شود، باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست می‌شود. 

چای سبز خاصیت آرام بخشی داشته و می تواند حالت تنش را از بین ببرد

 از خواص و فواید دیگر چای سبز می توان گفت:* چای سبز با کنترل عملکرد و محافظت از ساختار دیواره رگ ها، مانع از بروز فشار خون بالا می شود.* کاتچین موجود در چای سبز باعث از بین بردن باکتری های مولد مسمومیت غذایی یا سم تولید شده توسط این باکتری ها می شود.* چای سبز باعث کاهش قند خون می شود. اگرچه برخی پژوهشگران نوشیدن چای سبز را به افراد مسن توصیه می کنند اما برخی دیگر معتقدند نوشیدن چای سبز در جوانی باعث کنترل میزان قند خون، پیش از رسیدن به سن کهولت می شود. * ویتامین Cموجود در چای سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن، بدن را در مقابل بیماری های مختلف به ویژه بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا در زمستان، اسهال و استفراغ در فصل تابستان و حساسیت های فصل پاییز، مقاوم می کند. در چین باستان برای افرادی که دائماً بیمار بودند، چای سبز تجویز می کردند.* نوشیدن چای سبز برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که به دلیل مشاغل ویژه یی که دارند (مثل کارگران کارخانه های سیمان) یا در مناطق خاصی زندگی می کنند (ساکنان مناطق سردسیر) توصیه می شود. * نوشیدن چای سبز نه تنها گوش را در برابر عفونت و تورم محافظت می کند، بلکه در صورت بروز این مشکل، نم دار کردن پارچه تمیزی با چای سبز و سپس تمیز کردن گوش با آن می تواند تا حدی از تورم و عفونت بکاهد.*  اگر محل مورد نظر را با چای سبز مرطوب کرده و صبر کنیم تا خشک شود و این عمل را سه بار در روز تکرار کنیم، روند بهبودی و رفع محل زخم تسریع می شود.* چای سبز خاصیت آرام بخشی داشته و می تواند حالت تنش، افسردگی و استرس و هیجان را از بین ببرد.چای ترش لاغر می‌کند؟به چای ترش، چای مکه یا چای قرمز هم می‌گویند. این چای با چای سفید، سبز و سیاه هم‌خانواده نیست. معروفیت اصلی این چای ترکیبی در آن است که سبب کاهش فشارخون می‌شود. همچنین می‌تواند قند خون را کنترل کرده، موجب تمدد اعصاب و جریان بهتر خون شود، از حرارت کبد بکاهد و به سبب ویتامین C ، مقوی سیستم ایمنی بدن است. اما آیا این چای لاغر می‌کند؟ واقعیت این است که چای قرمز، حاوی ماده‌ای است که می‌تواند از جذب کربوهیدرات بکاهد، اما نمی‌تواند به تنهایی سبب لاغری شود. این چای در کنار رژیم غذایی و تحرک می‌تواند یک نوشیدنی رژیمی و کم‌کالری باشد.  

چای ترش برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مفید است

 نکته مهم آن‌که زنان باردار، شیرده، افرادی که قصد بارداری دارند، کسانی که از قرص ضدبارداری استفاده می‌کنند و زنان یائسه‌ای که تحت هورمون‌درمانی هستند، باید با نظر پزشک از این چای استفاده کنند؛ چرا که این چای سطح استروژن بدن را دستخوش تغییرات می‌کند. همچنین افرادی که قند و فشار خون پایینی دارند باید در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند تا دچار رخوت و سستی نشوند.فواید مصرف چای ترش* برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.* تقویت‌کننده سیستم ایمنی است؛ این چای غنی از ویتامین C می‌باشد که در برابر عفونت و سرماخوردگی مقاومت ایجاد می‌کند.* فشارخون را کاهش داده که این تأثیر ناشی از عملکرد آنتوسیانین‌ها، پلی‌فنول‌ها و اسید هیبیسکوس می‌باشد.* به دلیل غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها، با حذف رادیکال‌های آزاد به حفاظت از سلول‌های بدن کمک می‌کند.* در افراد دیابتی اثر هیپوگلایسمیک دارد.   

 

چای ترش، تقویت‌کننده سیستم ایمنی است

 طریقه مصرف چای ترشگل‌های چای را در آب جوش ریخته و برای مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن گلبرگ‌ها را دور ریخته و با اضافه کردن کمی لیموترش، دارچین یا عسل از مصرف چای لذت ببرید. چنانچه دوست دارید چای شما غلیظ‌تر باشد می‌توانید گلبرگ‌های بیشتری را داخل آب جوش بریزید. مصرف روزانه ۳ فنجان از این چای به بهبود جریان خون، تمدد اعصاب و کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین می‌توانید چای ترش را در یخچال و یا فریزر قرار داده و از آن به صورت یک نوشیدنی سرد استفاده نمایید. لازم به ذکر است چنانچه در دوران کاهش وزن به سر می‌برید مقدار عسلی که به چای اضافه می‌کنید مهم است. هم‌چنین از آنجا که این چای منجر به کاهش فشارخون می‌شود بهتر است با معده خالی مصرف نشود. این توصیه خصوصاً در افراد دیابتی به دلیل تأثیر هیپوگلایسمیک این چای، باید جدی گرفته شود.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

منبع:

hidoctor.ir

iranwichfastfood.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *