تاثیر قرص اورژانسی بر جنسیت جنین

تاثیر قرص اورژانسی بر جنسیت جنین
تاثیر قرص اورژانسی بر جنسیت جنین

جنسیت را آقایان تعیین می‌کنند!
جنسیت نوزاد توسط کروموزوم‌های جنسی تعیین می‌شود. دو نوع كروموزوم جنسی در بدن وجود دارد: كروموزوم X و كروموزوم Y. کروموزوم تعیین کننده جنسیت برای خانم‌ها X و برای آقایان Y است. در واقع سلول جنسی زن (تخمك) دارای فرمول XX است و به فرزندش می‌تواند فقط یك كروموزم X بدهد. اما سلول‌های جنسی مرد (اسپرم) دارای دو نوع كروموزم جنسی Y و X هستند. بنابراین بسته به اینكه كدام نوع اسپرم (حاوی X یا Y) با تخمكی كه حاوی كروموزوم X است تركیب شود، جنسیت جنین مشخص می‌شود. اگر اسپرم حاوی كروموزم Y موفق به نفوذ در تخمك شود، جنین پسر خواهد بود و اگر اسپرم حاوی X به تخمك وارد شود، جنین دختر خواهد بود. به عبارت دیگر اگر دو کروموزوم X باشند جنسیت مؤنث و اگر یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y باشد جنسیت مذکر می‌شود. بنابراین در اولین زمانی که لقاح انجام می‌شود و کروموزوم‌ها با هم ترکیب می‌شوند، جنسیت مشخص می‌شود و دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد.

دخترها بیشترند یا پسرها؟!
بر اساس قانون احتمالات، احتمال دختر یا پسر شدن جنین تقریباً یکسان و 50/50 است. با این حال گاهی اوقات ممکن است نسبت دخترها به پسرها و یا نسبت پسرها به دخترها زیاد شود. در گذشته نسبت پسرها به دخترها 104 به 102 بود اما آمار جدید نشان می‌دهد در ازای هر 103 پسر، 105 دختر به دنیا می‌آید. در حقیقت اختلاف میان این دو ناچیز است و تقریباً همان 50/50 محسوب می‌شود.

IVF و انتقال جنین دختر یا پسر
تعیین جنسیت با اطمینان 100 درصد

امروزه با استفاده از روش‌های علمی می‌توان حتی به صورت 100 درصد جنسیت کودک را از قبل تعیین نمود. یکی از این روش‌ها استفاده از IVF است. در این روش همان کارهایی که برای زوج‌های نابارور انجام داده می‌شود برای خانم‌هایی که ناباروری ندارند نیز انجام می‌شود. به این ترتیب که تعدادی تخمک از خانم گرفته می‌شود و بعد در آزمایشگاه، اسپرم‌ها داخل تخمک‌ها تزریق می‌شوند و جنین تشکیل می‌شود. پس از آن یک سلول از جنین تشکیل شده با روشی به نام PGD (Pregestational Diagnosis) یا همان «تعیین جنسیت قبل از تولد» مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا مشخص شود جنین پسر است یا دختر. سپس با توجه به خواسته زوج مورد نظر تصمیم‌گیری می‌شود که جنین پسر داخل رحم مادر منتقل شود یا جنین دختر. در این روش می‌توان با اطمینان 100 درصد جنسیت جنین را تعیین نمود اما جواب دهی خود IVF، 100 درصد نیست. تکنیکIVF یک روش آزمایشگاهی کمک باروری است که جواب دهی آن در زوج‌های نابارور ایرانی حدود 40 درصد است و کسانی که ناباروری ندارند چیزی حدود 60 تا 70 درصد از آن جواب مثبت می‌گیرند. از طرف دیگر این روش هزینه‌بر است و فقط پرو تعیین جنسیت حدود 3 میلیون تومان هزینه می‌برد و با داروهایش حدود 7 تا 8 میلیون تومان تمام می‌شود، اما از همه روش‌ها مطمئن‌تر است.

جداسازی و تزریق اسپرم داخل رحم
تعیین جنسیت با اطمینان 70 تا 80 درصد

تاثیر قرص اورژانسی بر جنسیت جنین

برای تعیین جنسیت روش‌های ساده‌تری نیز وجود دارند که درصد اطمینان‌شان 100 درصد نیست اما تا حدود 80 درصد جواب مثبت می‌دهند. یکی از این روش‌ها تزریق اسپرم به داخل رحم است. در واقع اسپرم‌هایی که Y هستند حرکت‌شان سریع‌تر از اسپرم‌های X است. با روش‌های آزمایشگاهی می‌توان تا حدودی این اسپرم‌ها را از هم جدا کرد و برحسب علاقه زوج مورد نظر اسپرم‌های X (دختر) یا Y (پسر) تزریق می‌شوند. همان طور که گفته شد جواب دهی این روش 70 تا 80 درصد است. البته باید در نظر داشته باشید که در هر دوره احتمال رخداد حاملگی حدود 30 تا 35 درصد است. یعنی احتمال جنسیت دلخواه 70 تا 80 درصد و احتمال حاملگی با این روش 30 تا 35 درصد است.

سونوگرافی و تعیین روز تخمک‌گذاری
تعیین جنسیت کم هزینه بر اساس روز تخمک‌گذاری

از دیگر روش‌های ساده‌تر برای تعیین جنسیت می‌توان به انجام سونوگرافی برای تعیین روز تخمک‌گذاری اشاره نمود. در واقع پزشک بر اساس نتیجه سونوگرافی می‌تواند بگوید نزدیکی در چه روزهایی احتمال دختر شدن یا پسر شدن را بیشتر می‌کند. معمولاً بعد از تخمک‌گذاری احتمال پسر شدن جنین بیشتر است و 2 تا 3 روز قبل از تخمک‌گذاری احتمال دختر شدن بیشتر است زیرا اسپرم‌هایY سرعت‌شان بیشتر است و زودتر از بین می‌روند اما اسپرم‌های X مقاومت‌شان بیشتر است و حرکت‌شان کندتر است و برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند. بنابراین X اسپرم با X تخمک جنسیت دختر ایجاد می‌کند. برخی افراد معتقدند برای دختردار شدن خانم باید از دو ماه قبل سطح کلسیم و منیزیم خون خود را بالا ببرد و سطح سدیم و پتاسیم را پایین بیاورد و برای پسر شدن درست برعکس این موضوع عمل کند اما باید بدانید که این راهکارها از لحاظ علمی خیلی تأیید شده نیستند.

با آزمایش خون هم می‌توان جنسیت جنین را تشخیص داد!
دختر یا پسر بودن جنین را نمی‌توان از روی علایم ظاهری خانم باردار تشخیص داد. برای مثال جوش زدن صورت دلیل بر دختر بودن جنین نمی‌شود! در حال حاضر روش‌های سریع‌تری برای تشخیص جنسیت وجود دارد. برای مثال قبل از انجام سونوگرافی، با آزمایش خون می‌توان تا حدود 85 تا 90 درصد جنسیت جنین را از روی خون مادر تشخیص داد. البته این کار از هفته هشتم و نهم بارداری انجام‌پذیر است و هم اکنون چندین آزمایشگاه در تهران مانند آزمایشگاه پارسه این کار را انجام می‌دهند.

باباهای پیر و سیگاری دختردار می‌شوند؟!
برخی افراد معتقدند هر چقدر سن پدر و مادر بالاتر برود احتمال دختر شدن بیشتر می‌شود. این موضوع تا حدودی می‌تواند حقیقت داشته باشد زیرا اسپرم‌های Y کمی حساس‌تر هستند و با بالا رفتن سن پدر کیفیت‌شان پایین می‌آید و زودتر از بین می‌روند. البته این موضوع اثبات شده نیست و تأثیرگذاری آن ناچیز است. تأثیر سیگار بر روی جنسیت جنین نیز بسیار ناچیز است. سیگار در واقع بیشتر باعث کاهش قدرت باروری می‌شود زیرا حرکت اسپرم‌ها را کاهش می‌دهد و تا حدود بسیار کمی با پایین آوردن کیفیت اسپرم‌ها احتمال دختر شدن را بیشتر می‌کند. اما همان طور که گفته شد تأثیر آن ناچیز است. استرس و اضطراب نیز کیفیت اسپرم‌ها را خراب می‌کند و بیشتر منجر به نازایی و کاهش باروری می‌شود تا اینکه بر جنسیت کودک تأثیرگذار باشد.

آقایان هم باید از چند ماه قبل اسید فولیک بخورند
در گذشته به خانم‌ها توصیه می‌شد از 1 ماه قبل از تصمیم به بارداری شروع به خوردن اسید فولیک کنند اما امروزه پزشکان به خانم‌ها توصیه می‌کنند از 1 سال قبل شروع به خوردن اسید فولیک 1 میلی‌گرمی بکنند. حتی به آقایان نیز توصیه می‌شود از چند ماه قبل از تصمیم به بچه‌دار شدن شروع به خوردن اسید فولیک 1 میلی‌گرمی بکنند. در مورد ویتامین‌ها نیز اگر به اندازه کافی میوه و سبزی (5 نوع میوه در روز) مصرف می‌کنند نیازی به ویتامین اضافی نخواهند داشت. در غیر این صورت بهتر است از مولتی ویتامین استفاده کنند.

قرص‌های ضد بارداری چه تأثیری بر جنسیت جنین می‌گذارند؟
قرص‌های ضد بارداری تأثیری روی جنسیت بچه نمی‌گذارد و درست یک ماه بعد از قطع آن‌ها احتمال بارداری مانند قبل زیاد خواهد شد. آقایان بهتر است از چند ماه قبل یا در صورت امکان همیشه از پوشیدن شلوارهای تنگ و قرار گرفتن در محیط‌های خیلی گرم خودداری کنند زیرا بیضه‌های آقایان بیرون بدن‌شان قرار گرفته است. این در حالی است که ساخت اسپرم باید در درجه حرارتی کمتر از 37 درجه انجام گیرد. بنابراین هر چقدر گرما در آن ناحیه بیشتر باشد قدرت باروری مرد نیز کمتر می‌شود. برای مثال اگر فرد از شلوار تنگ استفاده کند و یا محل کارش بیش از حد گرم باشد یا به طور مداوم لپ‌تاپ روی پاهایش بگذارد باعث می‌شود درجه حرارت بیضه‌ها بالا برود و اسپرماتوژنزیس کاهش پیدا کند. در نتیجه تعداد اسپرم‌ها کم می‌شود و قدرت باروری فرد کمتر می‌شود. برخی معتقدند آقایان باید از چند ماه قبل روی بیضه‌هایشان کیسه یخ بگذارند اما باید بدانید که این موضوع تأثیر خاصی روی جنسیت بچه یا قدرت باروری نمی‌گذارد و تنها کافیست از بالا رفتن بیش از حد درجه حرارت در آن ناحیه جلوگیری کرد. گاهی اوقات نیز گفته می‌شود برای پسردار شدن آقایان باید از 3 ماه قبل دیگر غذاهای کنسروی و سوسیس و کالباس مصرف نکنند. این موضوع نیز تأثیری بر جنسیت بچه نمی‌گذارد. با این حال اگر مصرف این خوراکی‌ها را کنار بگذارند مطمئناً به نفع‌شان خواهد بود! موضوع آخر اینکه جدول‌های زمان‌بندی شده بر حسب روزها و ماه‌های سال برای نزدیکی و تعیین جنسیت پایه علمی ندارند و نمی‌توان به آن ها اعتماد نمود.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

پایگاه خبری تحلیلی تلکسیران

حوزه خبری : اخبارسیاسی، اخباراقتصادی،اخبارورزشی، اخباراجتماعی، اخبارحوادث، اخباراستانی، اخبارفرهنگی، اخبار علمی، اخبار روز، اخبار فناوری، اخباربین الملل، اخبارخودرو،اخبارتصویری، اخبار ویدیویی، سوژه های خبری. روزنامه های ایران، روزنامه های سراسرجهان.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت داده پردازی دیده بان می باشد . استفاده ازتمامی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد .


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

تاثیر قرص اورژانسی بر جنسیت جنین

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

چند روز مانده به قاعدگی رابطه مشکوک داشتم که فوری از قرص اورژانسی ال دی مصرف کردم، آیا زحماتم برای تعیین جنسیت بر باد رفت؟ … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاثیر قرص اورژانسی بر جنسیت جنین

می پسندم

0

سایر خبرها

سایز کمر و چربی های شکم را چگونه کم کنیم؟ کاهش سایز کمر تنها در انجام یک سری از تمرینات ورزشی مانند درازنشست یا شنا خلاصه نمی شود. برای کاهش چربی های میانه بدن، باید عادت های غذایی حود را تغییر داده و زمان فعالیت های بدنی روزانه خود را افزایش دهید. هیچ قرص یا رژیم جادویی این اجازه را به شما نمی دهد که فقط چربی های شکم را آب کنید. از لحاظ علمی، کاهش وزن نقطه ای امکان پذیر نیست. از طرف …

نرخ ارز در مدار افزایشی حرکت کرد و رشد حداقل 2 درصدی ماهانه را ثبت کرده است، تورم تولیدکننده و مصرف کننده نوسان چندانی نداشتند. تورم ماهانه تولیدکننده در این ماه ها روندی آرام و بعضا کاهشی را طی کرده است. اما از طرف دیگر، شاخص بهای صادراتی از خواب بیدار شد و رشد قابل توجهی را ثبت کرد. در واقع شاخص ترین تاثیر بیداری ارز در چند ماه اخیر، نفع صادرات از آن بود. افت ارزش پول ملی: یک سوءتفاهم …

…، 4 میلیون و 500 هزار تومان و در یک روز گذشته ناگهان، 13 میلیون و 960 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد و درمجموع این خودرو در چند ماه اخیر بیش از 18 میلیون تومان گران شده است. او که از انحصار بازار خودرو توسط عده ای خاص گلایه دارد، می گوید: مگر این خودروها چقدر برای شرکت تولیدکننده شان تمام می شوند؟ این در حالی است که محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهروند …

اکتبر 2008، پسر دوپاردیو، گیوم، در سن 37 سالگی در اثر سینه پهلو از دنیا رفت. عفونت ناشی از پیچیدگی پس از جراحی قطع پای گیوم بود. مصرف مواد مخدر سلامت او را به شدت تحت تأثیر قرار داده بود و تصادف با موتورسیکلت منجر به چندین عمل جراحی شد تا بتوانند پایش را حفظ کنند. عفونت های پس از جراحی پیچیدگی های زیادی بوجود آورد که در نهایت مجبور شدن پای گیوم را قطع کنند. در سال های اخیر، دوپاردیو به خاطر …

خودتان لازم هست آن را بسازید. دیگر به این تفکر نکنید که بقیه خوب تر از شما می باشند. ویژگی های بقیه را تمجید کنید اما خودتان را در مقابل آنان دست کم نگیرید. بعد شاهد افزایش عزت نفس خود می باشید. بیش ازحد حساس هستید آ آیا شما هم نشانه های فرد حساس را دارید؟ حساسیت بیش از حد یکی از دردناک ترین جنبه های عزت نفس پایین هست. اگر از خورده گیری عصبانی می شوید یا با هر سخن …

… این مدرس دانشگاه اضافه کرد: اوهیچ گاه خود را فیلسوف یا مشاور ننامید ،اولین بار هاخن باخ () آلمانی از مشاوره فلسفی حرف عنوان کرد، او روش سقراطی رادر مشاوره فلسفی مورد استفاده قرار داد و قدمت این تفکیک تاکنون سی سال نمی توان، در فرانسه اسکار برنی فیه و ایزابل ملون ؛ در سوئد انجمن فلسفه کاربردی به نحو وسیع اقدام به ترویج این حوزه نموده و آن پیلگرن و آدام والنبرگ به این امر مشغول می باشند، ران …

و … در بازشناسی عناصر فرهنگی مانند شب چله (شب یلدا)، آنچه بیشتر از همه خودنمایی می کند، کرامت رابطه انسان با انسان است. فلسفه پیشینیان در شب یلدا این بوده که در قالب مثل ها، شعرها، روایت ها و شاهنامه خوانی ها به آموزش نسل بعد می پرداختند و نسل آینده را با آنچه از پیشینیان به آنها رسیده بود، هرچند شفاهی، آشنا و آگاه می کردند. همه ملزومات شب چله بهانه ای برای شادی، پیوند دوباره با …

توانید از انواع مرکبات، کیوی، کلم بروکلی و کلم بروکسل استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای دریافت این ویتامین قائل نشوید. علاوه بر مواد غذایی ذکر شده از قرص های جویدنی ویتامین C استفاده کنید. بلوبری اگر دسترسی به به این میوه خوشمزه داشته باشید به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی اش داروی قدرت مندی برای از بین بردن تمام ویروس های بیماری زا محسوب می شود. آن را به صورت اسموتی یا در سالاد مصرف …

به گزارش بلاغ ، به گزارش مشرق ، روزنامه کیهان در ویژه های خود نوشت: روزنامه تعادل درباره لایحه بودجه 97 نوشت: اینکه چهارسال افزایش تدریجی قیمت حامل های انرژی که در قانون پیش بینی شده است را اجرا نکنیم تا دوباره رای بیاوریم و بعد که خیالمان راحت شد جمع آن افزایش ها را یک باره اجرا کنیم تا شوک بزرگ دیگری به پیکره نحیف اقتصاد و معیشت مردم وارد شود، یک فریبکاری مخرب است. ظاهرا دولت خوب …

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین شمسیان در کیهان نوشت: از حدود دو قرن قبل، استعمارگران و بخصوص انگلیسی ها، هر وقت قصد داشتند بخشی از خاک یک سرزمین را جدا کنند، با تربیت اشرار و عوامل دست نشانده، مدتی در آن منطقه ناامنی ایجاد می کردند، استمرار این وضعیت مردم را آواره و فراری می کرد و مدتی بعد، حاکمیت مرکزی که در تامین امنیت و تثبیت اسکان مردم ناکام مانده بود، با وساطت یک دولت …

کنند در این راستا دیدگاه های بسیار متفاوت در این هنر نشان دهنده ظرفیت بالای این رشته و تکنیکی بودن نقاشی پشت شیشه را نمایان می کند. *خود شما تاکنون در زمینه هنر نقاشی پشت شیشه چه نوآوری هایی داشته اید؟ -در نحوه اجرای خط پشت شیشه چند اقدام جدید داشتم. کارهایی که پیش از این سابقه نداشت. برای نخستین بار هم پرندگان را از روی کلیدهای شناسایی بصری نقاشی کردم. در همه این زمینه ها هم …

تا چند سال گذشته تنظیم بازار گوشت به مراتب آسان تر و قیمت ها ثبات بیشتری داشت، تصریح کرد: حداقل می توان گفت که قیمت گوشت منجمد گوساله در 4 سال اخیر بین 21 تا 22 هزار تومان ثابت مانده است. خبرنگار فارس پرسید، شما اواخر سال گذشته قول دادید که قیمت گوشت تازه گوسفندی را به مرز 30 هزار تومان برسانید، اما اکنون قیمت این محصول در بازار 40 و چند هزار تومان است که رکنی پاسخ داد: سعی کرده ایم با …

نسبی کشورهای منطقه به این مقوله، باید سهم کشور از صادرات دارو افزایش یابد. ساختار عمومی و نیمه دولتی شرکت های دارویی عامل موثر در عدم موفقیت در زمینه صادرات دارو وی ساختار عمومی و نیمه دولتی شرکت های دارویی را از عوامل موثر در عدم موفقیت کشور در زمینه صادرات دارو دانست و گفت: بنابراین رقابت پذیری و استفاده از مزیت های نسبی مورد غفلت قرار گرفته و این موارد در چشم اندازهای شرکت …

…. خانواده ای که به خود به اندازه یک روستاست. پیش از ورود به گفت و گو لطفا خودتان را معرفی کنید. حمید رضا صیادی هونجانی هستم، دانشجوی کارشناسی رشته حقوق و چند سالی است توفیق این را دارم که در مجموعه بسیج سید الشهدا و کانون فرهنگی حضرت جواد (ع) روستای هونجان فعالیت کنم. جناب آقای صیادی دلیل گرایش شما به سمت فضای فرهنگی چه بوده است؟ شاید مهم ترین دلیل برای حضور در …

برای شناخت زود هنگام استرس واضطراب کودکان ودرمان این اختلال طراحی ودر حال انجام است. الوند با اشاره به اینکه اجرای این طرح ا پارسال اجرا شده است یادآور شد: امسال هم از آبان ماه این طرح اجراشه وهمچنان ادامه دارد. وی اضافه کرد: قرار بود سال گذشته در راستای اجرای این طرح یک هزارنفر از کودکان زیر پوشش این طرح قرار گیرند که این تعداد به یک هزار و400 نفر رسید. وی با بیان …

را هدف قرار داده اند. نوعی از ساخت و ساز انبوه البته با متراژ های منطبق با الگوی مصرف در بافت فرسوده که به عنوان یکی از سه روش طرح مسکن پیشگام برای بافت تعریف شده است، می تواند به تعریف پروژه های ساختمانی مجاز به تاسیس این صندوق ها منجر شود. در این میان، پایان فرآیند تخلیه حباب قیمت مسکن و در نتیجه پایان کاهش قیمت واقعی ملک در ابتدای رونق معاملات مصرفی در بازار ملک نیز شرایطی را برای متقاضیان به …

تا پیش از این تاریخ فروخته شده اند، هیچ مشکلی برای خریدار ایجاد نمی کند. اما دستگاه هایی که پس از چهاردهم به بازار ارائه شده اند، یک تعداد مسلما قاچاق هستند و خریدار حتما باید توجه کند. به محض این که سیم کارت را داخل دستگاه قرار دهد، اگر دستگاه قاچاق باشد، یک پیامک برای او می آید که دستگاه شما تا 30 روز آینده بیشتر فعال نخواهد بود. منتظر دریافت پیامک نباشید این کارشناس حوزه …

که مجوز می گیرند، اما صرفا در چند نسخه منتشر می شوند و در سبد کالاهای فرهنگی مصرف کنندگان (مردم/ مخاطبان) قرار نمی گیرد. رواج مسئله کتاب سازی – به ویژه از سوی دانشگاهیان که از این طریق به دنبال دریافت ارتقای علمی هستند- یکی از علل اصلی گسترش این پدیده است. از سوی دیگر، برخی از ناشران، از جمله ناشران دانشگاهی، ناشران دولتی و حتی سازمان های غیردولتی، کتاب های خود را برای دریافت گواهی …

برای تعقیب اهداف مخرب خود در منطقه، درصدد فریب مستمر افکار عمومی جهان است، به نحوی که رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله چند ساعت پس از اصابت موشک به ریاض، حتی قبل از طرح چنین اتهامی توسط عربستان، ایران را در این رابطه متهم کرد. همچنین در ماه گذشته سفیر آمریکا در سازمان ملل خواستار اقدام بین المللی علیه ایران درخصوص حمله موشکی مذکور شد. در حالی که ایران موشکی به یمن ارسال نکرده، این جار و …

می کنیم که این کار توطئه مخالفان است، در حالی که چنین نیست، این محصول قطع ارتباط با جامعه و نخبگان و حامیان دولت است. اگر این رابطه برقرار باشد، حتی تصمیمات ضعیف نیز مورد حمایت قرار می گیرند و اگر این رابطه قطع شود، بهترین تصمیمات نیز ممکن است با مخالفت مواجه شوند. اشتباه طرف مقابل نیز به نحوی بازتاب همین خطای راهبردی است. گمان می کنند، دولت ها بدون حضور و مشارکت آنان باید در نخستین …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام من یکسالی هست اقدام برای بارداری کردم ولی جواب نگرفتم سونوگرافی از تخمک هام گرفتم و عکس رنگی گرفتم آزمایش پاپ اسمیر دادم معاینه برای عفونتم شدم گفتن هیچ مشکلی ندارید شوهرم آزمایش آنالیز اسپرم داده گفتن جوابش خیلی خوبه. گفتم میشه از قرص لتروزول که همه میگن استفاده کنم یا کلومفین. بیست و یک سالمه دو سال عروسی کردیم. تورو خدا جواب بدین مرسی. پاسخ دکتر فریبا …

ایجاد هیاهو در فضای دانشگاه سعی در قرار دادن ارزش های ما در مقابل ارزش های اسلام و انقلاب و کاستن از ارزش کار بزرگ ما در ترویج فضای بصیرت و آگاهی سیاسی در دانشگاه دارند؟ آیا جز این است که این حرکات نمونه بارز ایجاد فضای دلسردی و نا امنی در بین اقشار فرهنگی دانشجویان است؟ رهبر معظم انقلاب می فرمایند ((بنده دلم می خواهد این جوانان ما شما دانشجویان؛ چه دختر، چه پسر و حتّی دانش آموزان مدارس روی این …

با عجیب ترین های چین آشنا شوید در چند دهه اخیر کشور چین توانسته است با نیروهای متخصص و فعالی که در کشور خود دارد از بسیاری لحاظ مقام های بالایی را برای خود کسب کند. این کشور جمعیتی بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون نفر دارد، که به عنوان پر جمعیت ترین کشور جهان شناخته شده است. همچنین چین توانسته در مقام دومین کشور صادرکننده کالا در جهان قرار بگیرد، که این خود به معنای قدرتمند بودن اقتصادش …

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز ، خلافکاری های من از سن 12 سالگی شروع شد وقتی برای اولین بار به همراه دوستانم در یک باغ، مصرف مواد مخدر را شروع کردم. از آن به بعد هم حدود 10 سال از عمرم را پشت میله های زندان گذراندم. سوابق متعدد سرقت، نزاع و درگیری و آدم ربایی دارم حالا هم … مرد 38 ساله ای که همسرش را به قتل رسانده و دو روز با جسد همسرش در شهر می چرخید در حالی بعد از گذشت یک …

به گزارش روزپلاس؛مهدی تاج بعد از گذشت یک سال و نیم فعالیت به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، در آستانه تجربه مهم ترین رویداد ورزشی دوران مدیریتش است و مثل همه مدیران، چالش آماده سازی تیم ملی پیش روی او است و گاه و بی گاه کی روش او را هم خطاب قرار می دهد ولی تاج، مدیر مصالحه است و همیشه کار را با دوستی و رفاقت پیش می برد. او با وزیر ورزش رابطه خوبی دارد، کی روش در زمان او کمتر انتقاد می کند، باشگاه ها …

گرفته است. وقتی مدیریت آب نباشد تالاب ها آب نمی گیرند و می شوند مرکز خیزش ریزگردها و مسئله این است . در صحبتتان گفتید به شما ربطی ندارد آب در خوزستان مصرف می شود یا سیستان وبلوچستان، اما شما متولی محیط زیست هستید، در مجموع نظرتان درباره پروژه های انتقال آب چیست؟ تخصیص آب با وزارت نیرو است و بُعد محیط زیستی اش با ماست. درباره پروژه های انتقال آب در حوضه های که به لحاظ فنی و زیست …

خواهم پرسید . براساس این گزارش، وی بعد از حضور در سازمان بورس ، مانند دفعات قبل از طریق تلگرام اقدام به ارایه توضیحات کرد و گفت: طور قطع خیلی از عزیزان در خصوص دلیل بسته شدن نماد سوال دارند که باید عرض کنم امروز (چهارشنبه) به درخواست ما جلسه ای را با حوزه نظارت در سازمان بورس داشتم که موارد دفاعیه خود را در خصوص اشکالات نامه ارسالی دیروز در کدال پاسخ بدهیم . در خصوص مشورت …

نشر ضد ارزش ها استفاده می کنند. به اینجا رسیدم که استفاده از فضای مجازی می تواند یک ابزار مفیدی برای نشر پیام باشد؛ به عنوان نمونه چند روز چیش بعد از نماز صبح یک متنی در رابطه با پیروزی بر داعش نوشتم. از ساعت 9:30 صبح این را در کانال تلگرام ما گذاشتند تا ساعت 10 شب بیش از 25 هزار نفر دیدند و مطلب را خواندند. ما مخاطب می خواهیم منتها اینجا عرض می کنم، نباید مبالغه کرد؛ چه من که آمده ام و …

هوارد گاردنر نخستین کسی است که 34 سال پیش یعنی در سال 1983 در کتاب تکان دهنده خود به نام قاب های ذهنی ، نظریه هوش های چندگانه را مطرح کرد و هفت جنبه برای هوش انسان قائل شد. 16 سال بعد یعنی در سال 1999 هشتمین جنبه هوش بشری یعنی هوش طبیعت گرا را به قاب های ذهنی اش اضافه کرد. او بیان کرد که هوش طبیعت گرا در آن بخش از مغز انسان قرار دارد که وظیفه تشخیص الگوها، مدل ها و طرح ها، تشخیص تفاوت های اشیا و …

خواهد بود. وی با اشاره به برخی محدودیت های موجود در مسیر استفاده حداکثری از نیروهای جوان، در تبیین سیاست دولت در این باره گفت: شاید ما هم می توانستیم همچون برخی رویکردها که سابقا بعضا در بدنه مدیریتی کشور وجود داشت، با استخدام های بی حساب و کتاب در بدنه دولت برخی افراد و گروه ها را از خود راضی نگهداریم. بدون آنکه به همین افراد بگوییم که این اقدام ما سال ها بعد چه آثار مخربی بر کشور و از …

“),t.close()},t.write(‘

تاثیر قرص اورژانسی بر جنسیت جنین
تاثیر قرص اورژانسی بر جنسیت جنین
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *