تاثیر دارچین بر زن باردار


تحقیقات انجام شده در دانشگاه کلمبیا نشان داد آن دسته از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که به مدت 6 ماه و به شکل روزانه مکمل های دارچین مصرف کرده بودند در مقایسه با سایر زنان، عادات ماهانه منظم تری داشتند. همچنین 2 نفر از 11 نفر زن حاضر در گروه مصرف کننده دارچین، بطور طبیعی و بدون اقدام درمانی باردار شدند، به این معنی که روند تخمک گذاری در این زنان به شکل طبیعی صورت گرفته بود. در اغلب زنان مبتلا به PCOS، روند تخمک گذاری با اختلال همراه است.

در بخش دیگری از این مطالعه مشخص شد که مقاومت به انسولین و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 که در این زنان شایع است، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.


مضرات دارچین چیست؟

دارچین به دلیل داشتن طبیعت گرم می‌تواند در افراد گرم مزاج با عوارضی چون خشکی پوست، خارش بدن، گرگرفتگی، خارش گوش و گلو و همراه باشد، لذا باید با توجه به مزاج مصرف شود.
مصرف مقادیر زیاد دارچین،‌ باعث تپش قلب،‌ بی‌خوابی و افسردگی می‌شود.
اثرهای مضر مصرف زیاد دارچین، عبارت است از، التهاب یا ورم کردن پوست، زخم ها و ترک های گوشه دهان و سوزش معده. دارچین، از لخته شدن خون جلوگیری می کند اما زیادی آن در خون باعث بروز مشکل های خونی و گردش خون می شود به ویژه اگر با داروهایی مانند آسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود مصرف شود مشکل را ۲ برابر می کند.تاثیر دارچین بر زن باردار

برای دارچین و چای دارچین در طب سنتی و نوین خواص فراوانی از جمله آرام کنندگی و تسکین درد و نفخ معده گفته شده است.
همچنین برخی مطالعات علمی نشان داده است که مصرف چای دارچین برای زنان مبتلا به دیابت حاملگی می تواند مفید باشد.

اما اکثر متخصصین زنان و زایمان توصیه می کنند زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده های آن در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری نمایند. چرا که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

به طور کلی مصرف ادویه ها از جمله دارچین در دوره شیردهی باعث ناراحتی معده نوزاد می شود و باید محدود شود. معده درد، اسهال یا استفراغ نشانه این است که سیستم گوارشی کودک به این نوع غذاها حساس است.

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *