تاثیر جوش شیرین بر پوست دست و پا

امروز مطلب جدیدی ارسال نشده است

محتویات

این روزها خیلی از مردم ترجیح می دهند به جای این که به سالن های آرایشی مراجعه کنند در خانه از روشهای مراقبت از پوست استفاده کنند. و دلیل آن این است که خیلی از موادی که در خانه موجود است می تواند در شفاف سازی و پاکسازی پوست بسیار کمک کننده باشد. جوش شیرین و گلاب یکی از این موارد اند و می توانید اطمینان حاصل کنید که ماسک جوش شیرین و گلاب برای پوست به خصوص پوست صورت بسیار فوق العاده است.

تاثیر جوش شیرین بر پوست دست و پا

مطالعه بیشتر: ارگونومی صورت خود را بشناسید و درست کانتورینگ کنید

 

جوش شیرین به خاطر خاصیت روشن کنندگی و لایه برداری پوست معروف است و گلاب نیز به خاطر داشتن آنتی اکسیدان یک ترمیم کننده مناسب برای پوست به حساب می آید. حال برای اینکه با عملکرد هر کدام بهتر آشنا شوید در زیر به یک سری سوالات رایج از جمله خواص جوش شیرین برای صورت، خواص گلاب برای صورت، چرا هر کدام برای پوست مفید است و در انتها طرز تهییه ماسک جوش شیرین و گلاب و نکات مهم درباره آن را توضیح داده ایم.

جوش شیرین از آن دسته موادی است که شما همیشه در کابینت آشپزخانه تان می توانید پیدا کنید اما تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید آن را در رژیم زیبایی خود دخیل کنید؟ ممکن است عجیب به نظر برسد اما جوش شیرین دارای خواص بسیاری برای پوست است.

مطالعه بیشتر: یه ماسک خانگی فوق العاده

 

خاصیت ملایم لایه برداری جوش شیرین آن را تبدیل به یک ماده شگفت انگیز برای برطرف کردن اکنه و جای جوش از پوست می‌کند. جوش شیرین باعث خشک کردن جوش‌ها شده و خواص آنتی‌باکتریال آن کمک می‌کند تا از شیوع بیشتر آن روی پوست جلوگیری شود. برای آشنایی با نحوه پوشاندن جای جوش صورت مقالۀ «آموزش نحوه پوشاندن جای جوش صورت در زمان آرایش» می تواند برایتان جذاب باشد.

مطالعه بیشتر: چه رژیم های غذایی سبب بروز جوش و آکنه صورت می شود؟

پوست بزرگ ترین عضو بدن است و همانند یک مانع در مقابل اشعه ی UV ، مواد شیمیایی، و سایر آلاینده ها عمل می کند. آنتی اکسیدان موجود در گلاب از سلول ها ی پوست در مقابل آسیب جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر: آموزش بهترین استفاده از ریمل ابرو

 

همچنین گلاب دارای خواص ضد التهاب است به این معنا که می توان از آن برای تسکین بخشیدن به سوزش ناشی از اگزما و سایر ناراحتی های پوستی استفاده کرد. علاوه بر این با کاهش ظاهر چین و چروک ها همانند یک کرم ضد چروک برایتان عمل می کند.

همان طور که قبلأ اشاره کردیم جوش شیرین دارای خواص لایه برداری می باشد پس سلول های مرده را از روی پوستتان از بین برده و منافذ پوستتان را تمیز می کند، حال گلاب با داشتن خاصیت ترمیم کنندگی روی منافذ پوست اثر گذاشته، باعث استحکام بافت پوست شده، به پوست طراوت و شادابی می بخشد و باعث می شود جوان تر به نظر برسید. در زیر طرز تهییه ماسک جوش شیرین و گلاب را به طور کامل توضیح می دهیم.

 

مطالعه بیشتر: هایلایتر را در کدام بخش های صورت استفاده کنیم

 

مطالعه بیشتر:  اینفوگرافی هشت ماسک طبیعی صورت

برای داشتن پوستی سالم و درخشان، حتمأ نباید به دنبال خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت باشیم؛ بلکه می توانیم با ارزان ترین و در دسترس ترین موادی که معمولأ در خانه مان پیدا می شود بهترین ها را برای پوست خود به ارمغان بیاوریم. علاوه براین، درست کردن یک ماسک خانگی یک سرگرمی به حساب می آید و بدون شک بعد از استفاده از آن حس بهتری نسبت به پوست و حتی خودمان خواهیم داشت.

اگر این مقاله برایتان جذاب بود یا تجربه استفاده از ماسک جوش شیرین و گلاب را داشته اید، لطفأ نظرات یا انتقادات خود را برایمان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

دیگر ماسک های کاربردی که حتمأ عاشق آن می شوید:

خیلی عالی بود تشکر

زنده باشید ممنون از حمایت شما

خیلی زیبا و خلاصه و مفید بود ممنون

تاثیر جوش شیرین بر پوست دست و پا

خیلی ممنون شما لطف دارید

بسیار مطلب مفیدی بود. با تشکر از خوبتون.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

تمامی حقوق این سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی مو تن رو میباشد و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد

ماسک جوش شیرین یکی از انواع ماسک های طبیعی است که شما می توانید برای رفع جوش و لک صورت خود از این ماسک مفید استفاده کنید. این ماسک برای از بین بردن بیماری پوستی آکنه بسیار تاثیر گذار است. در سه ماسک برتر و مفید جوش شیرین را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

جوش شیرین یکی از موادی است که علاوه بر شیرینی پزی می توانید از آن به عنوان یک ماده زیبا کننده برای پوست و مو خود استفاده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سه نوع ماسک جوش شیرین را مشاهده خواهید کرد.

یکی از دغدغه های بزرگ خانم ها و آقایان از بین بردن جوش و لک صورت است که بهتر است برای درمان جوش و از بین بردن لک و جای جوش صورت خود از ماسک های طبیعی استفاده کنید و استفاده از محصولات شیمیایی را کنار بگذارید.

تاثیر جوش شیرین بر پوست دست و پا

ماسک جوش شیرین برای از بین بردن جوش صورت بسیار تاثیر گذار است و در صورت سازگاری این ماسک با پوست صورتتان می توانید چند بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. از این ماسک می توانید برای درمان بیماری آکنه نیز استفاده کنید.

مواد لازم

جوش شیرین : به میزان لازم
آب : به میزان لازم

طرز تهیه ماسک جوش شیرین

در درون ظرفی مناسب مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از 2 دقیقه صورت خود را با آب شستشو دهید.

جوش شیرین و آب لیمو دو ماده طبیعی برای از بین بردن جوش های صورت هستند.شما می توانید علاوه بر از بین بردن جوش های صورت خود از این ماسک برای درمان جای جوش صورت نیز استفاده کنید.

در ظرفی مناسب مقداری جوش شیرین و آبلیمو را باهم مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت 1 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب به خوبی شستشو دهید.

این ماسک را بهتر است با نمک دریایی و پودر گل بابونه و پودر رازیانه تهیه کنید. ماست موجود در این ماسک باعث نرمی و لطافت پوست شما می شود و از در آوردن جوش جلوگیری می کند. جوش شیرین هم یک لایه بردار طبیعی است و برای درمان جوش صورت و جای جوش صورت یک ماده تاثیر گذار است. نمک دریایی برای درمان بیماری های پوستی اگزوما و آکنه و یک ماده تاثیر گذار است و یک لایه بردار و نرم کننده طبیعی برای پوست صورت است. بابونه می تواند حساسیت های پوستی را شما را بهبود دهد و یک ماده ضد التهاب و نرم کننده برای پوست است. رازیانه موجود در این ماسک نیز برای رفع چین و چروک صورت بسیار تاثیر گذار است. این ماسک برای پاکسازی و شادابی و درمان جوش و جای جوش بسیار تاثیر گذار است.

مواد لازم

ماست + جوش شیرین +پودر گل بابونه + نمک دریایی + پودر بذر رازیانه

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک همه مواد ذکر شده را با مقداری ماست خلوط کنید. بهتر است که اندازه مواد جامد مخلوط شده باهم یکسان باشد. بعد از اینکه ماسک را تهیه کردید برای گرفتن نتیجه بهتر ترکیب مواد مخلوط شده ماسک را بعد از یک یا دو ساعت بر ریو پوست خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید. مواد ترکیب شده را می توانید به مدت 72 ساعت در درون یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

در این مطلب سه ماسک جوش شیرین مفید و فوق العاده را با ذکر فواید آن ها مشاهده کردید که امیدواریم این ماسک های طبیعی برای درمان جوش و رفع جای جوش صورت شما مفید واقع شوند. برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا










قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


نشانی شما منتشر نخواهد شد.

تاثیر جوش شیرین بر پوست دست و پا

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *