بهترین قرص چربی سوز cla

خواص دارویی و گیاهی

بهترین قرص لاغری بدون عوارض در ایران

CLA یا لینولئیک اسید کونژوگه یکی از ایزومرهای لینولئیک اسید است و این بدین معناست که دارای تغییری جزئی در ساختار مولکولی به دلیل تغییر در وظایف مواد غذایی می‌باشد. این یکی از اسیدهای چربی آزاد می‌باشد که به طور طبیعی در گوشت و مواد لبنی وجود دارد و توسط بدن تولید نمی‌گردد بنابراین باید از طریق رژیم غذایی تامین شود.

CLA برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط دکتر مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. تونالین CLA (نسخه صنعتی) یکی از برترین مکمل های CLA می‌باشد و از روغن کافشه تهیه می‌شود که منبع مناسبی از لینولئیک اسید می‌باشد. این محصول اولین محصول پرفروش جهان بوده و تحقیقات بسیاری بر روی آن انجام گرفته شده است.

CLA فرم تغییر یافته LA می باشد ( اسید چرب امگا ۶ پر اهمیت برای انسان ) . اسید چرب امگا ۶ از غذاهایی که می خوریم گرفته می شود بویژه گوشت و لبنیات . به همین دلیل است که CLA هم در گوشت و لبنیات یافت می شود .

اولین بار در سال ۱۹۸۸ ویژگی ضد سرطان CLA بر روی یک موش آزمایش شد . CLA در بدن تولید نمی شود اما از طریق غذاهایی مانند شیر ، کره ، گوشت گوساله و بره جذب می شود .

CLA آنتی اکسیدان ، ضد سرطان و آنتی کاتابولیک بسیار قوی می باشد . همچنین سیستم ایمنی بدن را ارتقا می دهد . برخی از مواد موجود در CLA در چربی سوزی ، ساخت و نگه داری عضلات نقش دارند .

قرص لاغری (چربی سوز) CLA از جمله محصولاتی می باشد که ممکن است اسم آن را شنیده باشید اما اطلاعات کافی در مورد آن نداشته باشید . تحقیقات اخیر نشان می دهد که CLA منافع بسیار زیادی برای ورزشکاران بویژه بدنسازان دارد . CLA ماده منحصر به فردی است زیرا در منابع حیوانی لبنیات وجود دارد و ویژگی ضد سرطان آن تاثیرات زیادی در سطح مصرف انسان داشته است .

 

 

این ویژگی برای هر ورزشکاری که سعی در وزن کم کردن دارد ویژگی مثبتی محسوب می شود .

عضلات چربی را می سوزانند و همچنین در متابولیسم نیز شرکت می کنند که در مدیریت کاهش وزن موثر است .

از آن جایی که بسیاری از افراد کلسترول و تری گلیسیرید بالایی دارند ، CLA می تواند بر روی هر فردی با کلسترول بالا تاثیر داشته باشد .

این ویژگی به افراد بزرگسال کمک می کند تا از دیابت جلوگیری شود و کنترل وزن را راحت تر می کند .

از آن جایی که آلرژی های غذایی در هنگام کاهش وزن ممکن است سخت تر شود ، این ویژگی CLA نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند .

CLA با ارتقا سیستم ایمنی بدن در برابر باکتری های گوناگون ، ویژگی مهمی از خود را به نمایش می گذارد .

 

تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که هر فرد به میزان ۳٫۲ تا ۶٫۴ گرم CLA در روز نیاز دارد تا از تاثیرات آن بهره مند شود . در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد عوارض را به همراه دارد .

بهترین زمان مصرف مکمل سی ال آ قبل و یا همراه با وعده های غذایی اصلی و هر بار ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیگرم می باشد .

 

قرص های  لاغری یا چربی سوز سی ال ای نوترکس (Nutrex Lipo-6 CLA) که به صورت سافت ژل ارائه می گردند، دارای مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشند و دارای ۱۰۰۰ میلی گرم CLA بوده که می تواند باعث چربی سوزی و لاغری شود به ویژه اگر همراه با ورزش های هوازی همراه باشد و در صورتیکه همراه با ورزش های قدرتی و استقامتی استفاده شود ، همزمان با چربی سوزی موجب افزایش حجم عضلات نیز می گردد.

همچنین سافت ژل بودن این محصول باعث می شود از مشکلات گوارشی در حین مصرف جلوگیری شده و عوارضی برای مصرف کننده نداشته باشد.

در مقاله ای دیگر به تفصیل در مورد سی ال ای و همه آنچه باید در مورد آن بدانید خواهیم پرداخت.

 

پرشیا فارمد وارد کننده مکمل های غذایی و ورزشی ، آرایشی و بهداشتی و داروهای فوریتی


و خانوادگی


آدرس :


Loading

Loading

Loading

Working

Loading

Working

Loading

Loading

Working

Loading

Loading

Loading

Loading

Loading

Loading

Loading

Loading

Working

Loading playlists


سی ال آ ( CLA ) ترکیبی از ایزومر های مختلف اسید لینولئیک ، primarily posision و ایزومر های هندسی می باشد که در محصولات گوشتی و لبنیات یافت می شود . CLA از جمله محصولاتی می باشد که ممکن است اسم آن را شنیده باشید اما اطلاعات کافی در مورد آن نداشته باشید . تحقیقات اخیر نشان می دهد که CLA منافع بسیار زیادی برای ورزشکاران بویژه بدنسازان دارد . CLA ماده منحصر به فردی است زیرا در منابع حیوانی لبنیات وجود دارد و ویژگی ضد سرطان آن تاثیرات زیادی در سطح مصرف انسان داشته است .

CLA فرم تغییر یافته LA می باشد ( اسید چرب امگا 6 پر اهمیت برای انسان ) . اسید چرب امگا 6 از غذاهایی که می خوریم گرفته می شود بویژه گوشت و لبنیات . به همین دلیل است که CLA هم در گوشت و لبنیات یافت می شود .
اولین بار در سال 1988 ویژگی ضد سرطان CLA بر روی یک موش آزمایش شد . CLA در بدن تولید نمی شود اما از طریق غذاهایی مانند شیر ، کره ، گوشت گوساله و بره جذب می شود .
CLA آنتی اکسیدان ، ضد سرطان و آنتی کاتابولیک بسیار قوی می باشد . همچنین سیستم ایمنی بدن را ارتقا می دهد . برخی از مواد موجود در CLA در چربی سوزی ، ساخت و نگه داری عضلات نقش دارند .

❶ افزایش میزان متابولیسم : این ویژگی برای هر ورزشکاری که سعی در وزن کم کردن دارد ویژگی مثبتی محسوب می شود .

❷ افزایش رشد عضلات : عضلات چربی را می سوزانند و همچنین در متابولیسم نیز شرکت می کنند که در مدیریت کاهش وزن موثر است .

❸ کاهش کلسترول و تریگلیسیرید : از آن جایی که بسیاری از افراد کلسترول و تری گلیسیرید بالایی دارند ، CLA می تواند بر روی هر فردی با کلسترول بالا تاثیر داشته باشد .

❹ کاهش استحکام انسولین : این ویژگی به افراد بزرگسال کمک می کند تا از دیابت جلوگیری شود و کنترل وزن را راحت تر می کند .

❺ کاهش حساسیت های غذایی : از آن جایی که آلرژی های غذایی در هنگام کاهش وزن ممکن است سخت تر شود ، این ویژگی CLA نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند .

❻ ارتقا سیستم ایمنی بدن : CLA با ارتقا سیستم ایمنی بدن در برابر باکتری های گوناگون ، ویژگی مهمی از خود را به نمایش می گذارد .

مکمل های CLA همچنین عضلات خشک را بسته به میزان چربی در بدن افزایش می دهند و چربی کاهش می یابد ، به ویژه در ناحیه شکم . همچنین افزایش رشد عضلات را به عهده دارد . CLA با کاهش چربی و افزایش حساسیت انسولین باعث گذر اسید چرب ها و گلوکز از سلول های ماهیچه و دور از بافت های چربی می شود . همین عمل باعث افزایش عضلات نسبت به چربی ها می شود .
شواهد نشان دهنده این هستند که CLA عملکرد متابولیک را افزایش و چربی بدن را کاهش می دهد .
برای میزانه بهینه تولید CLA ، گاو ها باید میزان زیادی علف طبیعی مصرف کنند . تحقیقات نشان داده است که گوشتی که از این گاو ها که از علف تغذیه کرده اند بدست می آید ، چهار برابر CLA بیشتری دارد تا گاو هایی که از غیر علف تغذیه کرده اند . لبنیات امروزه تقریبا یک سوم CLA لبنیات سال های گذشته را دارد .
چاقی مفرط یکی از بیماری های رایج امروزه می باشد . مسلما CLA به تنهایی قادر به مبارزه با این بیماری نیست . اما مصرف آن می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد . تحقیقات بسیاری بر روی حیوانات ، نشان داده است که مصرف CLA در رژیم غذایی باعث بدنی لاغر تر و عضله ای تر می شود . یکی از تحقیقات برای مثال نشان داده است رژیم غذایی شامل CLA ، 58% چربی کمتری دارد .
همان جور که قبلا اشاره شد ، CLA یکی از اجزای تشکیل دهنده گوشت است و از سرطان جلوگیری می کند . FDA نیز با انتشار مقاله ای ، بر ویژگی ضد سرطان بودن CLA تاکید داشته است . CLA توسط بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرد تا گلوکز را وارد سلول های ماهیچه ای کند و آثار آنابولیک ایجاد کند . افرادی که رژیم دارند نیز می توانند با استفاده از این مکانیسم قند سوز ، از تبدیل سروم گلوکوز به چربی جلوگیری کنند . محصولات جدید روغن CLA ، 5% قوی تر هستند .
CLA از نظر شیمیایی به لینولئیک اسید شباهت دارد اما در ناحیه های مختلف تاثیرات متفاوتی دارد . برای مثال لینولوئیک اسید باعث تحریک شکل گیری چربی می شود ، در حالی که CLA از شکل گیری چربی جلوگیری می کند . مثال دیگر در مورد شکل گیری تومور هاست . لینولئیک اسید رشد تومور ها را تقویت می کند ، در صورتی که CLA از رشد تومور ها جلوگیری می کند .
و در آخر تفاوت دیگر در لینولئیک اسید و CLA در این است که ، لینولئیک اسید احتمال اکسید شدن کلسترول را افزایش می دهد در صورتی که CLA کلسترول را در حالت پایدار نگه می دارد . با توجه به این که اسید های چرب تاثیر زیادی بر روی فیزیک ما دارند ، مقدار اضافی لینولئیک اسید در صورت کمبود CLA تاثیرات زیادی بر روی سلامت دارد .

ترکیب CLA و تمرینات کاهش وزن بسیار موثر است . در یک تحقیق کوچک انجام شده بر روی 24 بدنساز ، مصرف 7.2 گرم CLA هر روز برای مدت 6 هفته به همراه تمرینات بدنسازی ، نتایج افزایش توده عضلانی و افزایش میزان وزنه پرس پا را به همراه داشته است .
در تحقیقی دیگر که در 28 روز انجام شد ، مصرف 6 گرم مکمل های CLA در روز ، تاثیر زیادی در ترکیب بدن نداشت . اما نتایجی بر شرایط کاتابولیک آنابولیک داشته و در کل قدرت بدنی را افزایش داده است .

همان طور که قبلا گفته شد ، CLA در لبنیات و گوشت قرمز ، ماکیان وتخم مرغ و در روغن ذرت یافت می شود . همچنین یک باکتری موجود در روده قادر به تولید CLA می باشد . همچنین مکمل های CLA نیز موجود می باشند .

عوارض CLA به دلیل تحقیقات محدود انجام شده بر روی انسان بویژه برای مدت زمان طولانی ، ناشناخته است . اگرچه یک مورد ثبت نشده گزارش مربوط به مشکلات معده و روده بوده است . همچنین مصرف زیادی CLA ممکن است موجب افزایش چربی در کبد شود که در آینده احتمال منجر شدن به سندروم متابولیک و دیابت را افزایش می دهد . همچنین عوارض سطحی مانند حالت تهوع ، اسهال و نفخ نیز ممکن است از مصرف بیش از حد CLA بدست آید .

تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که هر فرد به میزان 3.2 تا 6.4 گرم CLA در روز نیاز دارد تا از تاثیرات آن بهره مند شود . در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد عوارض را به همراه دارد .

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

به‌روز‌ترین مطالب مرتبط را در دریافت کنید.

دریافت مشاوره پزشکی به صورت مستقیم از پزشک.

شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، ابتدای خیابان قبا، پلاک ۶، طبقه پنجم.

سى ال اى یک اسید چرب طبیعی است که در گوشت و لبنیات یافت می شود. همچنین یک مکمل تغذیه ای محبوب است که با ادعاهای کمک به  از دست دادن چربی، حفظ وزن کاهش یافته، حفظ توده ى عضلانی بدن و کنترل دیابت نوع ۲  ( اغلب با چاقی همراه است ) فروخته می شود.

در فروشگاه های مواد غذایی سالم، سى ال اى به عنوان یک قرص یا شربت فروخته می شود. شربت آن بسیار خوشمزه است و با غذا قاطى مى شود اما اگر کپسول ها را از هم جدا و با ماست مخلوط کنید، بسیار بد مزه مى شود و طعم بسیار تلخى دارد. سى ال اى در غلظت های مختلف وجود دارد .   برای کسب حداکثر نتیجه محصولی با غلظت  ۸۰٪ را خریداری کنید.

 در مطالعاتى که بر روى حیوانات انجام شده است، نشان داده شده است که سى ال اى از بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان جلوگیرى مى کند . همچنین به نظر می رسد که قدرت سیستم ایمنی را افزایش می دهد.

در مطالعاتى که در مورد اثربخشی سى ال اى در کاهش وزن انجام گرفته ، به یک سرى نتایج متناقض بر خورد کرده اند . احتمالا به دلیل  این بوده است که مقادیر چربی بدن را براى بررسى پیشرفت اندازه گرفته اند ، و این مقیاس ها بسیار دقیق نیستند. در یک مطالعه ، از تکنولوژی اسکن بدن به DEXA ( اندازه گیر میزان جذب دو برابر انرژی اشعه ى ایکس ) استفاده کرده اند که در اندازه گیری چربی بدن بسیار دقیق است . این اولین مطالعه ى طولانی مدت در مورد ایمنی و اثربخشی سى ال اى در کاهش وزن بوده است.

این مطالعه  شامل ۱۸۰ مرد و زن با اضافه وزن و BMI (شاخص توده بدن) بین ۲۵ تا ۳۰ بود.  اگر BMI ، یک شاخص براى چربی بدن ،  بیش از ۲۵ باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیمارى ها مانند دیابت را افزایش مى دهد . داوطلبان زن بودند – ۱۴۹ زن و ۳۱ مرد.

آنها به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. دو گروه روزانه یک قرص سى ال اى  (۴٫۵ گرم از سى الزاى ۸۰٪ ) یا شربت (۳٫۶ گرم از سى ال اى ۷۶٪  ) را هر روز مصرف مى کردند. گروه سوم روزانه یک کپسول متفرقه ى کاهش وزن با روغن زیتون را مصرف مى کردند.

داوطلبان نیازی به تغییر رژیم غذایی و عادات ورزشی خود نداشتند. با این حال، در صورت نیاز یک پرستار آماده ى دادن مشاوره ى رژیم غذایی و ورزش بود. مصرف کالری روزانه در میان این سه گروه مشابه بود. او گزارش داد که تمام داوطلبان کالری مصرفی خود را در طول مطالعه کمى کاهش دادند. میزان ورزش آنها یکسان بود.

هم چنین او گفته است که اثرات اس ال اى بر ترکیب بدن مستقل از رژیم غذایی بود. کاهش مصرف کالری ممکن است تا حدی ناشی از مکمل ها و یا کاهش اشتها باشد. همچنین داوطلبان آموختند که میزان مصرف غذاى خود را کاهش دهند.

داوطلبان چندین بار در طی دوره مطالعه ى دوازده ماهه براى بررسى وزن کل، BMI، و خون به کلینیک مراجعه مى کردند. همچنین در دو هفته ى گذشته پرسشه های مربوط به رژیم غذایی و ورزش خود را تکمیل کردند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى وزن خود را از دست دادند – حدود ۴ پوند؛ گروه دیگر در همان وزن قبلى خود باقی ماندند.

✅ گروه مصرف کننده ى شربت  ۹٪ از چربی بدن خود را از دست دادند ؛ گروه مصرف کننده ى قرص  ۷٪ چربى بدن خود را از دست دادند ؛ گروه دیگر هیچ چربی از دست ندادند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى یى ال اى بهبود مشابهی در توده عضلانی داشتند.

✅ هر گونه کاهش وزن بهتر از عدم کاهش وزن است و حداقل وزن آن ها افزایش پیدا نکرد .واقعیت این است که سى ال اى به طور طبیعی در غذاهای خاص مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند و محصولات لبنی پیدا می شود.

✅ گروه مصرف کننده ى قرص کمى LDL “کلسترول بد  بیشترى داشتند.

✅ گروه مصرف کننده ى شربت مقدار کمی HDL “کلسترول خوب کم داشتند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى دارای سطوح لیپوپروتئین بالا ( نشانه ى التهاب و بیماری قلبی ) بودند.

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى سطوح بالاتری از لپتین داشتند ( هورمونى که نشانه اى  از بیماری قلبی است ) .

✅ هر دو گروه مصرف کننده ى سى ال اى دارای تعداد گلبول های سفید خون بالاتری بودند که می تواند موجب التهاب عروق خونی شود.

✅ گروه های مصرف کننده ى سى ال اى تنها تغییرات معکوسى در سطح قند خون (  نشانگر دیابت ) داشتند.

✅ داوطلبان کمى از مطالعه خارج شدند، که نشان می دهد مکمل های سى ال اى هیچ عارضه جانبی را نداشته اند.

نتایج این تحقیق ، نتایج یافته های مطالعات کوتاه مدت قبلى را تأکید می کند . نتایج نشان می دهد که  اثر آن در افرادی که شاخص توده ى بدنی را دارند به خصوص زنان با  شاخص توده ى بدنی بین ۲۵ تا ۳۰  است .

 تغییرات دیده شده در گروه های مصرف کننده ى سى ال اى در محدوده ى طبیعی فیزیولوژیکی  بود. افزایش گلبول های سفید ممکن است منعکس کننده ى پاسخ ایمنی بالایی باشد که در مطالعات دیگر ذکر کرده شده است . در مطالعاتى در هلند، سى ال اى برای جلوگیری از عفونت های ویروسی مصرف مى شود .

  همچنین در مطالعات حیوانی این موضوع تشان داده شده است که در پیشگیری از آترواسکلروز [سخت شدن شریان ها] تاثیر دارد . افزایش سطوح لیپوپروتئین ممکن است یک محصول جانبی از دست دادن چربی باشد. بدن التهاب را ناشی از فرآیند حذف چربی نمایان مى کند .

مکانیسم هایى که سى ال اى توده ى چربی بدن را کاهش می دهد و توده عضلانی را افزایش می دهد به طور کامل درک نمی شوند. سى ال اى در بافت حیوانات و انسانهایی که در آن به راحتی متابولیزه می شود، تجمع پیدا می کند. سى ال اى  باعث مرگ سلول چربی، کاهش اندازه ى سلول های چربی یا افزایش سرعت متابولیسم می شود تا باعث کاهش وزن شود.

مرکز تغذیه و رژیم درمانی ایده آل | رژیم لاغری | تناسب اندام | بدنسازی | فیتنس

? شریعتی | بالاتر از حسینیه ارشاد | ابتدای خیابان قبا | پلاک ۶ | طبقه پنجم |واحد ۱۳

☎️ ۰۲۱۲۲۸۷۴۸۹

پست قبلی

پست بعدی

This survey has been deleted or removed.

Want to send a survey of your own?

QuestionPro is the leader in online surveys, polls and questionnaires

Creating a survey with QuestionPro is optimized for use on larger screens –

Though you’re welcome to continue on your mobile screen, we’d suggest a desktop or notebook experience for optimal results.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *