بهترین قرص هضم کننده غذا

خواص دارویی و گیاهی

مشاهده نسخه کامل
: چه داروهاي به هضم بهتر و سريعتر غذا كمك ميكنن

بیماری سوءهاضمه به مجموعه مشکلات گوارشی مثل احساس پری شکم، درد در قسمت‌ فوقانی‌ شکم، نفخ، سوزش سر دل، بازگشت اسید معده یا ترش کردن می گویند.از علت های اصلی این بیماری می‌تواندپرخوری، تغییر عادات غذایی، مصرف زیاد آجیل و شیرینی‌ها و کم بودن تحرک و فعالیت روزانه باشد.Digestivaid Active يک مکمل غذائی است که هلدینگ یاقوت رویان برای جلوگیری و درمان سوء هاضمه وارد بازار نموده است. فرمولاسيون این مکمل که تولید ESI ایتالیا است بر پایه نشاسته، برنج تخمير شده و انواع عصاره و پودرهای گياهی طبی بنا گرديده است. اين فراورده در درمان اختلالات معده و سوء هاضمه و همچنين اعمال هضم غذا بسيار مفيد و موثر است. بهره گيری از هيدروکسی پروپيل متيل سلولز در فرمولاسيون قرص موجب گرديده فراورده به تدريج در طول دستگاه گوارش -معده و روده شکسته و باز گرديده و آنزيم های گوارشي بطور موثری در هضم غذا در نواحی مختلف معده و روده عمل نمايد.مواد مؤثر و فعال این مکمل بسیار مفید عبارتند از:۱. عصاره خشک ساقه گياه آناناس ( Pineapple ) : بعلت دارا بودن Bromelain که يک آنزيم پروتئوليتيک میباشد ، هضم پروتئين ها را تسهيل می نمايد.۲. ميوه پاپايا Papaya : به علت حضور Papain که يک آنزيم پروتئوليتيک در ميوه papaya می باشد ، عمل هضم پروتئين ها را آسان می کند.۳. پودر ميوه Green Anise :بعلت دارا بودن anethol که ماده موثره اصلی Green Anise می باشد موجب سهولت عمل هضم می گردد.۴. عصاره تغليظ شده و خشک Aloe Vera : Aloe دارای خواص طبی گسترده و متعددی می باشد که به خوبی شناخته شده می باشد، يکی از خواص مهم و اختصاصی ماده فوق ، خاصيت ضدالتهابی معده وروده ای آن بخصوص در ناحيه التهابات کولون می باشد، همچنين دارای خاصيت هضم غذا، صفرا بر و پالایش کننده نيز می باشد.۵ . عصاره خشک دانه های Fennel : افزودن اين ماده موجب طعم مطبوع گرديده و علاوه بر آن خاصيت ضد نفخ و هضم غذا دارد.۶. عصاره خشک برگه ای Artichoke : اين گياه به عنوان هضم کننده غذا و محرک ترشح صفرا مصرف می گردد.پودر دانه های Cumin : مواد موثر موجود در Cuminعبارتند از Carvone, Limonene که دارای خواص ، هضم کننده غذا ، ضد اسپاسم و ضد نفخ می باشند.۸ . پودر ساقه زير زمينی Ginger : دارای مواد موثر و Gingerone Zingiberone بوده و موجب تحريک عمل هضم می گردند.۹. نشاسته برنج تخمير شده ( Fermented rice Starch ) : يک ترکيب گياهی است که شامل انواع آنزيمهای گوارشی می باشد. اين ماده از فرمانتاسيون –تخمير- نشاسته برنج در حضور يک نوع قارچ به آسپرژيلوس اوريزا (Aspergillus Oryzae Fungus) به دست مي آيد. نشاسته برنج تخميری، دارای آنزيم های زير مي باشد :۱. آميلاز ( Amylase ) ← مالتوز و گلوکز را هضم می نمايد.۲. پروتئاز ( Protease ) ← اسيدهای آمينه را هضم می نمايد.۳ .لاکتاز ( Lactase ) ← گلوکز و لاکتوز را هضم می نمايد.۴ . ليپاز ( Lipase ) ← اسيدهای چرب را هضم می نمايد.۵. سلولاز ( Cellulase ) ← سلولز و نشاسته را هضم می نمايد.اين ماده با آنزيم های گوارشی فوق ، موجب تسهيل عمل هضم گرديده و اعمال فيزيولوژيکی هضم غذا در طول دستگاه گوارش به نحو مطلوبی انجام می گردد و ماده اصلی در فراورده Digestivaid ® Active به شمار می آيداین قرص از طریق داروخانه های سراسر کشور در دسترس شما عزیزان قرار داده شده است.

پروردگار یکتا را سپاس می گوییم که انگیزه ، نیروی تفکر و توان حرکت را به ما ارزانی داشت  تا در تلاطم امواج سهمگین بحرانها در صدد رفع  موانع بر آییم و با مد نظر قرار دادن باور همیشگی خود که در دل هر تهدید فرصتی نهفته است  همواره در پویش و کوشش باشیم تا بهترین ها را برای ایرانیان به ارمغان آوریم.

 ما معتقدیم موفقیت حال و آینده شرکت را منابع پرارزش انسانی رقم می‌زنند بطوریکه برخورداری از کمکهای فکری ، رهنمودها و تاثیر گذاری بر گردش امور برای همه افراد میسر بوده و هر فکر نو و ایده سازنده ای که بتواند اثرگذار باشد با رویکردی تحسین آمیز مورد استقبال قرار می گیرد.

این گروه با داشتن نمایندگی انحصاری برندهای مطرح اروپا و امریکا و در پاسخ به نیازهای روز جامعه محصولات منحصر به فردی را تحت های  تجاری مختلف  به بازار عرضه نموده و اینک با هدف والای انتقال تکنولوژی تولید به ایران و در راستای کسب استقلال ملی در امر تولید گام برمی دارد.

ارائه کالاهای با کیفیت و مورد تایید وزارت بهداشت، اعتقاد بر این که مشتریان و کارکنان شرکت همه سرمایه های شرکت هستند و بایستی در کمال احترام با آنها رفتار نمود، اعتقاد بر اینکه تمامی پرسنل در حکم چرخنده های یک سیستم هستند و به یک اندازه مهم هستند. بهترین قرص هضم کننده غذا

شرکت تک چهره در سال ۱۳۷۰ با هدف واردات مکملهای غذایی ، داروها ، تجهیزات پزشکی و محصولات آرایشی بهداشتی با منشاء گیاهی و با کیفیت بالا، جهت مراقبت و حفظ سلامت عمومی و زیبایی پوست و موی مصرف گنندگان بنیان نهاده شد. این گروه با داشتن نمایندگی انحصاری ۲۱ تولید کننده مطرح دنیا  در اروپا و امریکا و در پاسخ به نیازهای روز جامعه محصولات منحصر به فردی را تحت های  تجاری مختلف به بازار عرضه نموده است.

پروردگار یکتا را سپاس می گوییم که انگیزه ، نیروی تفکر و توان حرکت را به ما ارزانی داشت  تا در تلاطم امواج سهمگین بحرانها در صدد رفع  موانع بر آییم و با مد نظر قرار دادن باور همیشگی خود که در دل هر تهدید فرصتی نهفته است  همواره در پویش و کوشش باشیم تا بهترین ها را برای ایرانیان به ارمغان آوریم. دوران جدیدی در خانواده بزرگ گروه یاقوت رویان  در حال شکل‌گیری است.

– انضباط اداری و وجدان کاری- ارائه کالاهای مورد تایید وزارت بهداشت- داشتن حس مسئولیت حین کار- تلاش در پاسخگوئي و ارائه خدمت- همواره شاگرد بودن و آموختن- ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعايت عدالت و انصاف- توجه به صحبتها و خواسته هاي مراجعان

این گروه با داشتن نمایندگی انحصاری ۲۱ تولید کننده مطرح دنیا در اروپا و امریکا، محصولاتی را به بازار عرضه نموده است و اینک با هدف والای انتقال تکنولوژی تولید به ایران در امر تولید گام برمی دارد. در حال حاضر مکملها و محصولات آرایشی و بهداشتی گروه بین المللی یاقوت رویان، مورد تایید پزشکان متخصص در سطح داخلی و بین المللی قرار گرفته است.

تا بحال ۱۳ ویتامین شناخته شده است: K, E, D, C, A و ۸ ویتامین در گروه ویتامین های B کمپلکس

 در این مقاله به بحث در مورد راههای بهتر هضم غذا و داروهای مکمل آن خواهیم پرداخت.اولین دشمن معده غذاهای چرب است. مصرف گوشت قرمز، غذاهای حاوی سس زیاد، پنیرهای چرب یا کره را کاهش دهید. مواد غذایی چرب، دیر هضم بوده و مدت طولانی در معده باقی می‌مانند.

از این گذشته کلم خام، پیاز، لوبیاهای سفید و غیره باعث نفخ می‌شوند.

توجه داشته باشید غذاهای تند، شکلات یا مرکبات باعث سوزش معده می‌شوند.

توصیه می‌کنیم در مصرف مواد غذایی چرب زیاده‌روی نکنید. روغن زیتون میل کنید. میوه و سبزیجاتی که اذیتتان نمی‌کند را زیاد مصرف کنید.

 

بهترین قرص هضم کننده غذا

همه‌ی ما روزانه به یک و نیم تا دو لیتر مایعات نیاز داریم. مایعات، دستگاه گوارش را فعال و تأثیر فیبرها را می‌کند.

آب، بهترین نوشیدنی موجود است. البته انواع جوشانده‌ها، سوپ سبزیجات و آبمیوه‌های طبیعی نیز مایعات خوبی هستند.

توجه داشته باشید که قهوه و چای نیز باعث سوزش معده می‌شوند.

نوشیدنی‌های گازدار، معده را اسیدی و پر از باد می‌کنند. در طول روز آب بنوشید. البته بهتر است قبل از غذا مصرف آب کم باشد، به خاطر این که نوشیدن مایعات زیاد قبل از غذا می‌تواند باعث رقیق شدن ترشحات دستگاه گوارش شود.

صرف غذا در حالت استرس و ناراحتی، احتمال مشکلات گوارشی را افزایش

می‌دهد. استرس باعث ترشح آدرنالین می‌شود که به خودی خود روی هضم غذا

تأثیر منفی می‌گذارد

فیبرها راه درمان مشکلات گوارشی‌اند. میوه و سبزیجات، غلات کامل، سبزیجات خشک یا میوه های روغنی سرشار از فیبر هستند.

فیبرها به دو دسته‌ی فیبرهای حلال و غیرحلال تقسیم می‌شوند. فیبرهای غیرحلال آب را جذب کرده، حجیم می‌شوند و هضم غذا را سرعت می‌دهند. فیبرهای حلال داخل روده‌ها ژلی درست کرده و دفع را راحت‌تر می‌سازند. روزانه حداقل ۳۰ گرم فیبر مصرف کنید.

 

تند تند غذا خوردن به مشکلات گوارشی ختم خواهد شد. آرام غذا خوردن باعث می‌شود کار دستگاه گوارش کمتر شود و در عین حال احتمال گرفتگی عضلات معده نیز کاهش می‌یابد. از این گذشته آرام غذا خوردن باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. به خاطر اینکه مغز حدود ۲۰ دقیقه برای سیر شدن زمان اختصاص می‌دهد. همچنین احتمال ‌ترش کردن در معده‌ای که پر نشده باشد کمتر است. غذا را به خوبی بجوید. همچنین می‌توانید به جای این که دو وعده‌ی سنگین بخورید، ۴ یا ۵ وعده غذای سبک میل کنید.

بعد از صرف غذا به سراغ بالشت مخصوصتان نروید. دراز کشیدن بعد از غذا باعث برگشت اسید می‌شود که در نهایت به سوزش یا ترش کردن معده می‌انجامد.

فاصله‌ی بین صرف غذا و خواب باید حداقل ۲ ساعت باشد. اگر نمی‌توانید در مقابل خواب، به خصوص چرت بعد از ظهر مقاومت کنید به طور کامل دراز نکشید و جایتان را به گونه‌ای تنظیم کنید که حالت نیمه نشسته داشته باشید؛ یعنی اینکه سرتان بلندتر باشد.

داروهای کمک کننده به هضم غذا

دایجستیو:قرص های روکش دار

موارد مصرف:برای کمک به هضم غذا در بیمارهای کیسه صفرا یا کبد و بیماریهای مزمن معده یا کبد.

مقدار مصرف:دو یا سه قرص همراه با غذا یا پس از آن.

عوارض جانبی:در مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به تحریک دهان و مری شود.

نکات مهم:*این قرص ها حاوی آنزیم های آمیلازو لیپیاز و پروتئاز هستند.

*در صورتی که قرص جویده شود ممکن است دچار تحریک زبان و لبها شودازجویدن آن خودداری کنید.

*جذب غذاهای حاوی آهن با مصرف این دارو کاهش میابد.

پانکراتین:قرص های روکش دار

موارد مصرف:برای کمک به هضم غذا در بیماری های کیسه صفرا یا کبد و بیماریهای مزمن معده یا روده.

مقدار مصرف:یک قرص همراه با غذا یا قبل از آن.

عوارض جانبی:مصرف بیش از حد ممکن است منجر به تحریک دهان یا مری شود.

نکات مهم:*این قرص ها حاوی آنزیم های آمیلاز و لیپاز و پروتئاز میباشد.

*از جویدن قرص خودداری شود.

*جذب غذاهای حاوی آهن با مصرف این دارو کاهش مییابد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


5 + 5

پروسه هضم غذا باعث تجزیه غذا به قسمت های کوچک و اجازه به بدن برای جذب انرژی مواد مغذی موجود در آن میشود . تجزیه غذا مدت زمان های متفاوتی نسبت به نوع ماده غذایی را دارند . شما بوسیله روش های زیر میتوانید هضم غذا را سریعتر و بهتر از همیشه انجام دهید . دقت کنید که روش های ذکر شده برای طولانی مدت و احساس سبکی همیشگی هستند و با استفاده از آنها دیگر احساس سنگینی ، دیر هضم شدن غذا ، رودل کردن و دیگر مشکلات گوارشی را ندارید .

ورزش کنید یا تحرک داشته باشید . افزایش فعالیت فیزیکی باعث حرکت غذا در سیستم گوارشی میشود . این حرکت میتواند باعث افزایش سرعت هضم غذا و کمک کردن به هضم غذا بشود .

تحرک داشتن باعث کمک به تحریک عضلات صاف در سیستم گوارش شده که باعث سرعت بخشیدن به تجزیه غذا میشود .

بهترین قرص هضم کننده غذا

استراحت کنید . خواب باعث زمان دادن به سیستم گوارش برای ترمیم و استراحت را میدهد که در نهایت باعث قابلیت هضم سریعتر و موثرتر غذا میشود .

به سمت چپ بخوابید . بعضی از تحقیقات نشان داده اند که خوابیدن به سمت چپ باعث افزایش قدرت هضم غذا میشود .

بعد از غذا سریعا نخوابید . ۲ الی ۳ ساعت صبر کنید .

آب بنوشید . نوشیدن مایعات مخصوصا آب در هنگام غذا خوردن یا بعد از آن باعث کمک به هضم غذا میشود . مایعات باعث کمک به بدن برای تجزیه غذا و آبرسانی به بدن میشود .

پر آبی بدن کمک به تولید بزاق و مایعات در معده میشود . همچنین آب باعث نرم شدن مدفوع و جلوگیری از یبوست میشود .

غذای پر از فیبر بخورید . فیبر باعث کمک قابل توجهی  به هضم غذا میشود . استفاده از فیبر بالا در غذا باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا و جلوگیری از ایجاد یبوست میشود .

فیبر با جذب آب به خود باعث اضافه کردن وزن و حجم به مدفوع میشود که با همین شیوه از یبوست جلوگیری میکند ، باد معده را کم میکند و از اسهال جلوگیری میکند . البته مصرف آب فراوان نیز لازم میباشد .

مواد غذایی حاوی  فیبر :

غلات سبوس دار

میوه جات

سبزی جات

آجیل

مغزها

حبوبات

ماست بخورید . ماست منبع طبیعی از پروبیوتیک و دیگر ارگانیسم های زنده است که برای سیستم گوارش ضروری هستند .

چگونه ماست به سرعت هضم غذا کمک میکند :

سرعت بخشیدن به حرکت غذا در روده

ترغیب کردن بدن برای رشد باکتری های خوب

کاهش زمان ریکاوری بدن در هنگام عفونت و همچنین تقویت پاسخ سیستم ایمنی بدن در افراد دارای سندروم روده تحریک پذیر

زنجبیل بخورید . زنجبیل هزاران سال است که برای کمک به هضم غذا شناخته شده است . زنجبیل باعث تحریک آنزیم هایی میشود که باعث موثرتر کردن هضم غذا و کمک به هضم آن می شود .

همچنین زنجبیل باعث افزایش انقباضات ماهیچه های معده میشود که باعث کمک به حرکت سریعتر غذا به روده کوچک میشود .

غذای کم چرب میل کنید و غذای سرخ شده نخورید . غذاهای پرچرب و سرخ شده میتواند باعث سوزش معده ( رفلاکس معده ) بشوند زیرا به چیزی از قابلیت معده برای تجزیه آن نیاز میباشد .

معده میفهمد که این غذا برای هضم کردن مشکل است و کل پروسه هضم را آرام میکند .

مواد غذایی مانند  لیست زیر را کمتر مصرف کنید :

گوشت فرآوری شده

سیب زمینی سرخ کرده

بستنی

کره

پنیر

بهترین قرص هضم کننده غذا

غذای زیاد تند مصرف نکنید . غذای تند میتواند باعث تحریک شدن گلو و مری بشود که در نهایت باعث سوزش مری یا همان رفلاکس معده میشود . همچنین این مواد باعث آرام کردن مراحل هضم غذا میشوند و میتوانند اسهال و دیگر مشکلات گوارشی را بوجود بی آورند .

مصرف لبنیات را قطع یا کم کنید . کسانیکه به بیماری عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند در صورت مصرف لبنیات دچار باد معده ، دیر هضم شدن غذا و دیگر عوارض سیستم گوارشی میشوند .

گوشت قرمز نخورید یا مصرف آن را کاهش دهید . گوشت قرمز میتواند شما را دچار یبوست کند که باعث کاهش حرکات روده و کم شدن سرعت هضم غذا میشود . گوشت قرمز حاوی چربی میباشد که پروسه هضم غذا را طولانی میکند . گوشت قرمز حاوی آهن زیادی است که میتواند ایجاد یبوست کند .

وعده های غذایی کم حجم با تعداد میل کنید . به جای خوردن ۳ وعده غذای پر حجم از ۴ الی ۵ وعده غذای کم حجم در طول روز استفاده کنید . هر ۳ ساعت غذا بخورید تا از گرسنگی جلوگیری کنید .

از غذای آماده استفاده نکنید . غذای های آماده و حتی بیسکوییت و چیپس و .. عموما دارای نگه دارنده ، مواد افزونی و دیگر مواد شیمیایی هستند . سعی کنید از میوه جات و سبزیجات تازه ، برنج قهوه ای ، ماکارونی سبوس دار ، لوبیا ، آجیل و مغزها در طول روز استفاده کنید .

غذا را خوب بجوید . اولین قسمت هضم غذا جویدن آن میباشد . سعی کنید غذا را خوب بجوید و با بزاق دهان ترکیب کنید تا هضم غذا را راحت تر کنید .

از مکمل پروبیوتیک استفاده کنید . پروبیوتیک نوعی باکتری میباشد که به بالانس کردن میکرو ارگانیسم های داخل روده کمک میکند . نشان داده شده است که مصرف پروبیوتیک اضافه باعث افزایش باکتری های مفید روده بزرگ و افزایش کارایی سیستم گوارشی میشود .

مکمل آنزیم گوارشی مصرف کنید . این آنزیم ها به صورت داروهای بدون نسخه قابل خرید میباشد . این مکمل ها باعث تجزیه غذا و کمک به جذب آسان تر آنها میکند . اگر این آنزیم ها موثر باشند باعث بهتر و سریعتر شدن پروسه هضم غذا میشوند .

مهر ۲۱, ۱۳۹۷ در ۷:۵۴ ق.ظ

اتفاقا در پزشکی توصیه میشه که به سمت چپ بخوابید.چون رفلاکس معده راکم میکنه.

پاسخ دادن

مهر ۱۵, ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۰ ب.ظ

مصرف اب هنگام غذا خوردن یا یکساعت بعد از اون ایجاد کننده رفلاکسه و کسایی ک دچار رفلاکسن بشدت اسیب میبینن.علم نوین واقعا داره طب قدیم ک هزاران سال مردم در سلامت بودن رو نابود میکنه واقعا تجارت بیماری اسم مناسبیه براش

پاسخ دادن

مهر ۱۹, ۱۳۹۷ در ۳:۴۰ ب.ظ

سلام خوردن آب با غذا باعث ایجاد رفلاکس معده در افراد سالم نمیشه ، اما در مورد کسانیکه رفلاکس معده دارن پیشنهاد میشه آب با غذا نخورن ، چون ممکنه باعث ایجاد رفلاکس معده بشه . چیزایی که گفته شدن عمومی هستش و هر کس باید با توجه به شرایط سلامتی و بیماری هایی که داره از اونها استفاده کنه . مثلا برای تامین کلسیم گفته میشه لبنیات بخورید ، اما کسانی هستند که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند ؛ با خوردن لبنیات دچار مشکلات زیادی میشوند . این افراد باید این قسمت از مقاله رو نادیده بگیرند و به دنبال راهی مناسب با توجه به بیماریشون باشند .

پاسخ دادن

مهر ۱۴, ۱۳۹۷ در ۶:۳۵ ب.ظ

خداییش ما موندیم تو عمرم همیشه شنیدم آب خوردن نزدیک غذا فقط ضرره

پاسخ دادن

خرداد ۱۷, ۱۳۹۷ در ۶:۲۰ ب.ظ

سلام در همه نوع طب، چه سنتی و چه مدرن گفته شده قبل،بعد و هنگام غذا آب و مایعات دیگر خورده نشود و همچنین باید به سمت راست خوابید.شما چطور این دو موضوع را وارونه گفته اید؟

پاسخ دادن

خرداد ۲۴, ۱۳۹۷ در ۸:۲۸ ق.ظ

سلام خوشحالم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت و برای ما نظر ارسال کردید . با توجه به گفته مایو کلینیک آمریکا که یکی از معتبرترین منابع پزشکی دنیا هستش ، نوشیدن به همراه غذا و بعد از آن مشکلی نداره و حتی به هضم غذا کمک هم میکنه . البته اگه انگلیسی در گوگل سرچ کنید میبینید که بسیاری از نیز همین نظر رو دادند . این لینک مصرف آب در سایت مایو کلینیک : https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/expert-answers/digestion/faq-258348 که نوشته : There’s no concern that water will dilute the digestive juices or interfere with digestion. In fact, drinking water during or after a meal actually aids digestion.

Water is essential for good health. Water and other liquids help break down food so that your body can absorb the nutrients. Water also softens stool, which helps prevent constipation.

این هم ترجمه اش : هیچ دلیلی وجود ندارد که آب مایع هضم کننده غذا را رقیق کند یا در پروسه هضم اختلالی ایجاد کند . در حقیقت ، نوشیدن آب در هنگام یا بعد از غذا خوردن ، به هضم غذا کمک میکند . آب برای سلامتی مفید است . آب و دیگر مایعات به تجزیه غذا کمک کرده و بدن میتواند مواد مغذی را جذب کند . آب همچنین باعث نرم کردن مدفوع شده که از یبوست جلوگیری میکند .

پاسخ دادن

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

عروس هلندی اصالتا یک پرنده استرالیایی میباشد . عروس های استرالیایی معمولا خاکستری رنگ

معنی جلد کردن چیست ؟ جلد کردن یعنی یاد دادن خانه و محل زندگی

تقسیم غذای خود با سگ راه خیلی جذابی برای اخت گرفتن و دوستی با

اگر تصمیم به خرید ماهی قرمز دارید میتوانید با خواندن این مقاله بهترین ماهی

اگزما که آن را درماتیت نیز می‌ند ، یک بیماری مزمن است که با

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

اپک تایمز

21 شهریور 1393

Temps de lecture : [est_time]

(Shutterstock)

 

مشکلات گوارشی هرگز موضوعی نیست که بخواهیم با آن کنار بیاییم. نه تنها دردناک است، بلکه گاهی ممکن است خجالت‌آورنیز بشود. خوشبختانه تعدادی از گیاهان هستند که غالبا‌ً در آشپزی روزانه به کار می‌روند که همچنین به دلیل قابلیت آنها در آرام کردن دستگاه گوارش، باارزش قلمداد می‌شوند.

مریم گلی

بهترین قرص هضم کننده غذا

مریم گلی یک گیاه ضد ویروس قدرتمند است و همچنین به دستگاه گوارش کمک می‌کند که به طور یکنواخت کار کند. علاوه بر کمک کردن به معده در هضم پروتئین، مریم گلی به برطرف کردن گاز نیز کمک می‌کند. این گیاه به عنوان یک گیاه آرام‌بخش و تسکین‌دهنده، در آرام کردن اعصاب و کنترل اضطراب فوق‌العاده است. مریم گلی زمینی، طعمی دارد که ممکن است کمی تلخ باشد، در حالی‌که نوع تازه‌ی این گیاه به سرعت کپک می‌زند. مریم گلی ساییده و پاک شده نوع فراگیر این گیاه می‌باشد.

پونه‌ی کوهی

یک قاشق چایخوری پونه‌ی کوهی دارای قدرت آنتی اکسیدان بیشتری از یک پیمانه‌ی کامل زغال‌اخته است؛ که همچنین باعث می‌شود وقتی که آرام کردن مشکلات دستگاه گوارش مطرح باشد یکی از نیرومندترین گیاهان باشد. پونه‌ی کوهی یک گیاه شدیداً قلیایی است که آن را یک انتخاب ایده‌آل برای مقابله با التهاب و حالت اسیدی می‌کند. بعلاوه، این گیاه می‌تواند دستگاه گوارش را تحریک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کند.

رزماری

رزماری یا اکلیل کوهی به دلیل عطر مطبوع آن یک گیاه محبوب است. رشد بیش از اندازه‌ی مخمرها در معده و روده می‌تواند منجر به مشکلاتی شود که رزماری با آن مقابله می‌کند. آن همچنین درمان خوبی برای سوء هاضمه، نفخ، گاز، درد و یبوست می‌باشد. با اینکه مکمل‌هایی برای آن وجود دارد، خوردن تازه و خشک این گیاه بسیار مؤثرتر می‌باشد.

اسطوخودوس

اسطوخودوس به دلیل خواص تسکین‌دهنده‌‌ی آن در جهان شناخته شده است. درواقع وقتی فردی دچار اضطراب و تنش می‌شود، گوارش او شروع به کند شدن می‌کند. این کندی ممکن است باعث بروز برخی ناراحتی‌ها شود. استفاده از اسطوخودوس در غذا به آرام کردن روده کمک کرده و باعث می‌شود حرکتی که باید داشته باشد را نگه دارد. به عنوان یک غذای قلیایی اسطوخودوس همچنین به کاهش حالت اسیدی و التهاب کمک می‌کند.

نعناع

زمانی که مسأله‌ی تحریک دستگاه گوارش مطرح باشد، نعناع به عنوان یکی از بهترین گیاهان مطرح می‌‌‏شود. اسید موجود در معده را آرام می‌کند و واکنش‌های کلی آن را نیز مهار می‌کند. با اینکه نعناع تازه، انتخاب اول در درمان یبوست، اسهال، نفخ، گاز و سوء هاضمه است، استفاده از آن به صورت چای نیز بسیار مفید می‌باشد.

آویشن

این گیاه خواص تسکین‌بخشی طبی دارد که آن را در زمان ناراحت بودن معده تبدیل به یک افزودنی ایده‌آل برای غذا می‌کند. از آنجایی‌که دارای خواص ضد ویروسی می‌باشد، افزوده شدن آن به غذا، به معده در از بین بردن اسید کمک می‌کند. آویشن همچنین با رشد بیش از اندازه‌ی مخمر و باکتری‌های بد که معده را ناراحت می‌کند، مقابله می‌کند.

قبل از اینکه به دنبال دارو در داروخانه بگردید و یا از داروهای تجویز شده که اثرات جانبی بدی می‌تواند داشته باشد استفاده کنید، سعی کنید تعدادی از گیاهان ذکر شده در بالا را به غذای خود اضافه کنید تا به داشتن سیستم گوارشی سالم کمک کند.

اپک تایمز در ۳۵ کشور و به ۲۱ زبان منتشر می‌شود.



:

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *