بهترین قرص برای پوست صورت

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

پوست وسیع‌ترین و گسترده‌ترین ارگان بدن است که باید در برابر تابش اشعه‌‌‌‌‌های فرابنفش خورشید محافظت شود. نخستین توصیه‌ی متخصصان پوست این است که از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. علاوه‌بر استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، ویتامین‌ها نیز در حفظ سلامت پوست و نیز حفظ جوانی پوست نقش بسزایی دارند. بهترین ویتامین ها برای پوست عبارت‌اند از ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین K که هم در مکمل های غذایی و هم در محصولات مراقب از پوست یافت می‌شوند. در ادامه قصد داریم به معرفی این ویتامین‌های ضروری و اهمیت‌شان برای پوست بپردازیم.بهترین قرص برای پوست صورت

ویتامین D یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست است. این ویتامین بیش از هر روش دیگری بر اثر جذب پوستیِ نور آفتاب در بدن ساخته می‌شود. طی این فرایند، کلسترول پوست به ویتامین D تبدیل می‌شود. ویتامین D سپس توسط کبد و کلیه‌ها جذب می‌شود و جهت کمک به ساخت سلول‌های سالم به نقاط مختلف بدن انتقال می‌یابد. رنگ پوست ازجمله عوامل متأثر از ویتامین D است. همچنین ویتامین D به درمان پسوریازیس (بیماری پوستی مزمن خودایمنی) کمک می‌کند.

کَلسیتریول نسخه‌ی مصنوعی نوعی ویتامین D است که به‌طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود. این کرم موضعی در درمان مبتلایان به پسوریازیس مؤثر واقع شده است. درنتیجه‌ی پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، پژوهشگران دریافتند که مصرف موضعی کلسیتریول موجب کاهش التهاب و تحریک پوستی در مبتلایان به پسوریازیس شد و عوارض جانبی خیلی کمی برجای گذاشت.

طبق توصیه‌ی مؤسسه‌ی لینوس پاولینگ واقع در دانشگاه ایالتی اورِگان، مقدار مجاز دریافت ویتامین D در روز ۶۰۰ IU (واحد بین‌المللی) است. این مقدار در زنان باردار یا افراد بالای ۷۰ سال می‌تواند باشد. راهکارهای تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن عبارت‌اند از:

ویتامین C به‌فراوانی در اِپیدِرم (لایه‌ی بیرونی پوست) و دِرم (لایه‌ی داخلی پوست) یافت می‌شود. ویتامین C به‌دلیل برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی و درنتیجه ضدسرطانی‌بودن و نیز نقشی که در تولید کلاژن ایفا می‌کند، در حفظ سلامت پوست مؤثر است. از همین‌روست که ویتامین C ازجمله محتویات اصلی محصولات ضدپیری به‌شمار می‌رود.

مصرف ویتامین C به‌شکل خوراکی موجب افزایش تأثیر کرم ضدآفتاب در محافظت از پوست در برابر تابش اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌شود، چراکه ویتامین C از تخریب سلولی می‌کاهد و نیز در فرایند التیام زخم و جراحات مؤثر است. همچنین ویتامین C به‌دلیل نقشی که در سنتز کلاژن طبیعی بدن ایفا می‌کند، در به‌تأخیر انداختن علائم پیری مؤثر است. التیام پوست‌های آسیب‌دیده و حتی در مواردی کاهش ظاهر چین و چروک ها از دیگر فواید ویتامین ‌C به‌شمار می‌رود. مصرف کافی ویتامین C در ترمیم و پیشگیری از خشکی پوست نیز کارساز است.

ازآنجایی‌که این ماده در بسیاری از مواد غذایی و مکمل‌ها وجود دارد، کمبود ویتامین C به‌ندرت اتفاق می‌افتد. طبق توصیه‌ی رایج، روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C باید مصرف کرد. اگر احساس می‌کنید که ویتامین C کافی به بدن‌تان نمی‌رسد، به راهکارهای زیر توجه داشته باشید:

ویتامین E مانند ویتامین C از آنتی‌اکسیدان‌هاست و در محافظت از پوست در برابر اثرات زیانبار نور آفتاب نقش بسزایی دارد به همین دلیل یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست به شمار می‌آید. ویتامین E از خاصیت فوتوپروتِکشِن برخوردار است. فوتوپروتکشن به قابلیت بدن در کاهش صدمات ناشی از تابش اشعه‌های فرابنفش خورشید گفته می‌شود. این قابلیت به پیشگیری از بروز چین‌ و چروک و لکه‌های تیره نیز کمک می‌کند.

ویتامین E در بدن معمولا از طریق ماده‌ای چرب موسوم به «سِبوم» که از منافذ پوست انتشار می‌یابد، تولید می‌شود. این ماده درصورتی‌که به‌مقدار متعادل در بدن وجود داشته باشد، به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. به‌ویژه اگر پوست‌تان خشک است، ویتامین E احتمالا می‌تواند اثرات کمبود سبوم را خنثی کند. ویتامین E همچنین در درمان التهابات پوستی مؤثر است.

ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد، اما مشکل اینجاست که هرگونه تأثیر ویتامین E می‌تواند بر اثر مواجهه با نور آفتاب کاهش پیدا کند. بدن اغلب بزرگسالان به روزی حدود ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E نیاز دارد. راهکارهای دریافت ویتامین E عبارت‌اند از:

ویتامین K یکی دیگر از بهترین ویتامین ها برای پوست و ازجمله ویتامین‌های ضروری جهت تسهیل فرایند انعقاد خون است و به‌همین‌دلیل در التیام زخم‌ و کوفتگی و نیز بهبود نواحی جراحی‌شده نقش مؤثری ایفا می‌کند. ویتامین K همچنین به بهبود علائم کشیدگی پوست، رگ‌‌های تارعنکبوتی، زخم‌ها، لکه‌های تیره و نیز بهبود حلقه زیر چشم کمک می‌کند.

ویتامین K در بسیاری از کرم‌های موضعی پوست یافت می‌شود و در درمان انواع مختلفی از مشکلات پوستی کاربرد دارد. معمولا به بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، کرم‌های حاوی ویتامین K تجویز می‌شود، چراکه ویتامین K به کاهش کبودی و ورم و نیز التیام سریع‌تر پوست کمک می‌کند.

اثر ویتامین K روی پوست هنوز به‌اندازه‌ی ویتامین‌ C و E بررسی جامع نشده است. بدن بزرگسالان به روزی حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میکروگرم ویتامین K نیاز دارد. مواد غذایی حاوی ویتامین K عبارت‌اند از:

ویتامین‌ها در حفظ سلامت پوست ضروری‌اند. از این‌رو، کمبود هریک از ویتامین‌های ‌برده می‌تواند روی سلامت پوست اثر سوء برجای بگذارد. ویتامین C و E هردو در محافظت از پوست در برابر نور آفتاب مؤثرند و کمبود هرکدام‌شان موجب تخریب پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود.

این روزها مکمل‌های ویتامین به‌راحتی در دسترس‌اند، اما مصرف خودسرانه‌ی هیچ مکملی توصیه نمی‌شود، بلکه مکمل‌های ویتامین باید متناسب با نیاز بدن و بنابر تشخیص پزشک مصرف شوند. تشخیص کمبود ویتامین به‌طور قطعی نیز معمولا نیازمند انجام آزمایش خون است. خلاصه اینکه جهت پیشگیری از اُوِردُز ویتامینی از مصرف خودسرانه‌ی داروهای مکمل اکیدا خودداری کنید. درمورد محصولات مراقبت از پوست نیز توصیه می‌شود از محصولاتی استفاده کنید که غنی‌شده با ویتامین‌های ضروری باشند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

مترجم گروه دانش و سلامت روزه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

مد و زیبایی

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن
بهترین قرص برای پوست صورت


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

چرخه برقراری ارتباط؛ ۶ مرحله برای برقراری ارتباط موثر

در زمان بی حوصلگی چطور کارهایمان را انجام دهیم؟

ارائه تأثیرگذار به روش اساتید هاروارد؛ راهنمای جامع سخنرانی در جمع

خودویران‌گری چه مدل‌هایی دارد و چگونه می‌توان با آن‌ها مقابله کرد؟

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید




خانه

موبایل

روغن ویتامین E یکی از بهترین پاک‌کننده‌های پوست است

 

بهترین قرص برای پوست صورت

روغن ویتامین E به عنوان یک التیام‌بخش بسیار مفید شناخته می‌شود. استعمال این روغن بر روی صورت باعث روشن شدن زخم‌ها، تسکین آفتاب‌سوختگی، کاهش چین و چروک و می‌شود.

ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است. اگرچه عملکرد اولیه ویتامین E حفاظت از غشای سلولی بدن است، آن همچنین نقش مهمی در حفظ شمارش تعداد گویچه‌های خون، سلامت قلب، عضلات، اعصاب، پوست و مو ایفا می کند. ویتامین E در برگ سبز سبزیجات و میوه‌ایی مانند انبه، پاپایا، تمشک و موجود است. ما می‌توانیم بدنمان را با مقدار مورد نیاز ویتامین E به‌وسیله مکمل‌های ویتامین E که حاوی روغن ویتامین E هستند غنی کنیم. روغن ویتامین E یک راه‌حل برای زیبایی است که پوست را جوان کرده و التیام می‌بخشد. روغن ویتامین E برای صورت،پوست، مو و ناخن شگفتی‌ساز است. اجازه دهید نگاهی به فواید روغن ویتامین E بر روی صورت بیاندازیم.فواید روغن ویتامین E بر روی صورتروغن ویتامین E یک مایع چسبناک بی‌رنگ است که گستردن آن بر سراسر پوست کمی مشکل است. روغن ویتامین احساس چسبندگی است و بعد از استعمال به سرعت به بافت‌های زیر پوست جذب می‌شود. این روغن در لایه‌های زیرین پوست کار می‌کند و سطح پوست را صاف و نرم می‌کند به همین دلیل برای پوست خشک ایده‌آل است. روغن خالص ویتامین E برای صورت در فروشگاه‌ها در دسترس است. همچنین می‌توانید کپسول ویتامین E و روغن فشاری آن‌را تهیه و استعمال کنید.ضد پیریچین و چروک، لک و پیس و لکه های سن و هر آنچه که می تواند نشانه های پیری باشد با این روغن در تضاد است. به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی آن، روغن ویتامین E می تواند به مبارزه با این علائم ناخواسته که ناشی از بالا رفتن سن و تاثیر رادیکال های آزاد است، بپردازد.افزایش تولید کلاژن که به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و مانع از افتادگی پوست و چین و چروک می شود، از دیگری خواص این روغن است. مالدین منظم و شبانه روغن ویتامین E بر روی پوست و یا استفاده از مواد غذایی غنی از این ویتامین، باعث می شود تمام این خواص را در اختیار داشته باشید.

 

روغن ویتامین E تاثیر ضد‌پیری و خواص شگفت انگیزی دارد.

   پاک کننده خوبروغن ویتامین E یکی از بهترین پاک‌کننده‌های پوست است و رنگ طبیعی پوست را حفظ می‌کند. یعد از یک روز خسته کننده در محل کار، مقداری روغن ویتامین E را بر روی توپ پنبه‌ای قرارداده و بر روی پوست صورت بمالید. به‌صورت دایره ای و از یک بخش به بخش دیگر بمالید. چرک، دوده و مواد چرب از صورت به توپ پنبه‌ای انتقال خواهند یافت و شما احساس نرمی و صاف روی پوست صورت خواهید داشت.درمان کننده آفتاب سوختگیخواص آنتی اکسیدانی این روغن می تواند به پوست در بهبود آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی، کمک کند. برای این کار این روغن را درون اسپری ریخته و به آرامی بر روی پوست آفتاب سوخته اسپری کنید. اگر تمایل به این کار ندارید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کپسول حاوی این ویتامین استفاده کنید. این کار از پوست شما محافظت می کند.

 

  التیام زخم خشکی لب و ترک خوردگی بر اثر سرماخشکی شدید لب‌ها می‌تواند بسیار دردناک و همچنین مایه خجالت شود. ترک خوردگی‌ها بر روی لب نیاز دارند تا به‌وسیله روغن ویتامین Eدرمان شوند. فقط منطقه آسیب دیده را با چند قطره روغن در حال حاضر و در طول روز ماساژ دهید. بعد از یک یا دو روز لب‌های شما نرم شده و بهبود خواهد یافت.

ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدان محلول در چربی است که برای بدن ما بسیار مفید است

درمان جای جوشاگر زخمی ناشی از تصادف دارید و یا از جای جوش و آکنه تان کلافه شده اید، روغن ویتامین E می تواند به کاهش علائم ظاهر این ضایعات در دراز مدت کمک کند. این روغن قادر است به پوست عمیقا نفوذ کرده و جای زخم را از ریشه درمان کند. به یاد داشته باشید برای درمان جای جوش و گوشت اضافه، هیچ درمان طبیعی وجود ندارد که در کوتاه مدت موثر باشد. روغن ویتامین E نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس باید از آن به مدت طولانی استفاده کنید. برای درمان چند قطره از این روغن را روی محل آسیب دیده ریخته و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید سپس ۳۰ دقیقه صبر کرده و بعد از آن، پوست را بشویید.دیگر مزایای ویتامین Eدر این مقاله بر روی خواص روغن ویتامین E برای پوست و مو تمرکز کردیم اما اجازه دهید در ادامه به خواص عمومی تر این ویتامین نیز اشاره کنیم.* تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر بیماری ها* محافظت در برابر بیماری آلزایمر* سلامت چشم* کاهش سطح کلسترول* کمک به گردش خون* جلوگیری از لخته شدن خون

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

منبع:

 rasekhoon.net

payamesalamat.com

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *