بهترین قرص برای عصب معده

خواص دارویی و گیاهی



سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

بره لاغری 26

2 روزه 6 کیلو کم کنید

26 در حال حاضر معروف ترین و کاربردی ترین بره لاغری در سال 218 است که در کشورهای اروپایی به شدت مورد استفاده قرار میگیرد. تموم هدفه این بره اینه که شما 2 روزه حداقل 6 کیلو وزن کم کنید و تا این لحظه بیش از 1 هزار نفر تونستن به این هدف برسن. در این بره برای هر روزتون رژیم غذایی متناسب اون روز در نظر گرفته شده و یک سری ورزش های ساده روزانه هم در بره گنجونده شده. برای دیدن اطلاعات بره نمونه بره را دریافت کنید.

شما X کیلو اضافه وزن دارید

ببینید

بره رژیم لاعری 26 روزه در سال 218 به عنوان پر استفاده ترین بره لاغری کاربردی در بین زنان بیش از 13 کشور اروپایی انتخاب شده است. این بره برای اولین بار و با متدهای تغذیه و سلامت ایرانی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را روش درمان گچلی ریش آشنا می کند.

در مورد آرتریت روماتوئید چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که به این بیماری دچار می شوند، شاهد عوارض این بیماری بر روی مفاصل خود می باشند؟

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک می تواند به شما

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که احساس کنید، سقف دهان شما متورم شده باشد و احساس درد کنید؟ آیا می دانید به چه دلایلی ممکن

در مورد آرتروز شانه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید با کمک چه تمریناتی می توانید علائم این عارضه را کاهش دهید؟ آرتروز بر روی هر مفصلی از

آیا تاکنون توده ای خمیری در زیر پوستتان که به راحتی حرکت می‌کند را مشاهده کرده ‌اید؟ اگر پاسخ شما بلی است، باید بدانید که احتمالاً به لیپوم

در مورد پره اکلامپسی چه می دانید؟ هر زن بارداری، در دوران حاملگی خود مراقبت های زیادی را باید انجام دهد تا فشار خونش

در مورد اضافه وزن در بارداری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این مشکل مواجه شده اید؟ چاقی و اضافه وزن در

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ما در دوران کودکی بارها این جمله را گفته‌ایم: «مامان، دلم درد می‌کنه». در واقع هیچ‌کس نیست که در دوران کودکی خود این عبارت مبهم را به‌کار نبرده‌ باشد. درست است که بزرگسالان، از همین عبارات فهوم استفاده نمی‌کنند، ولی همه‌ی ما گاهی دچار معده‌ درد عصبی، دلشوره یا اضطراب و نگرانی‌ای شده‌ایم که موجب حالت تهوع، تعریق و وضعیتی نزدیک به استفراغ باشد. در واقع، هیجان و استرس می‌تواند موجب حالت تهوع و استفراغ شود. در این مقاله، تأثیر احساساتی مانند اضطراب را در ایجاد معده درد عصبی و حالت تهوع و استفراغ بررسی می‌کنیم و به راه‌های جلوگیری و مقابله با این مشکلات می‌پردازیم.

موارد زیادی می‌تواند منجر به حالت‌تهوع یا معده‌ درد شود. ویروس‌ها و باکتری‌ها، عوامل فیزیکی اصلیِ حالت‌ تهوع و استفراغ هستند. ولی احساسات ما، به‌خصوص اضطراب، استرس(کاهش استرس) و هیجان نیز می‌توانند چنین تأثیری داشته باشند. برای نمونه:

همه‌ی ما در شرایطی خاص، اضطراب اجتماعی را تجربه کرده‌ایم، مثلا در مهمانی‌ای که در آن کسی را نمی‌شناختیم یا روز اول مدرسه یا اولین روز کاری در یک موقعیت شغلی جدید.

برای نمونه، این اضطراب در هنگام صحبت‌کردن درجلسه‌ای مهم یا آماده‌شدن برای بزرگ‌ترین مسابقه‌ی فصل ایجاد می‌شود.

استرس یا ترس به دلیل مسائلی مانند نگرانی در مورد پرداخت اقساط وام مسکن، رفتن از شهری به شهر دیگر برای شرکت در دانشگاه یا مواجهه با فردی قلدر در مدرسه ایجاد می‌شود.

گاهی هیجان بیش از حد، موجب بروز معده درد عصبی می‌شود. این نوع هیجان‌ها در مواردی مانند پیش از برگزاری مراسم جشن ازدواج، روز فارغ‌التحصیلی یا تعطیلاتی که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیده‌ایم و برای آن بره‌ریزی کرده‌ایم، به وجود می‌آید.

چرا احساسات ما گاهی موجب بیماری ما می‌شوند؟ ترِیسی اِی دِنیس، دارای مدرک پی‌اچ‌دی و استادیار گروه روان‌شناسی کالج هانتر در دانشگاه شهری نیویورک می‌گوید: «زندگی ما مملو از احساسات است، احساساتی مانند خشم و شرم یا ترس و لذت». دنیس می‌گوید: «هر یک از این احساسات، واکنش‌های فیزیکی پیچیده‌ای را در ما برمی‌انگیزند. برای نمونه، وقتی عصبانی می‌شویم، ضربان قلب‌مان بالا می‌رود، آدرنالین در بدن ترشح می‌شود، فشار خون افزایش می‌یابد و ما عصبانی می‌شویم». به گفته‌ی دنیس: «این تغییرات فیزیولوژیکی و غددی عصبیِ مرتبط با احساسات، بر تمام قسمت‌های بدن ما، از جمله سیستم گوارشی، تأثیر می‌گذارد. گاهی این واکنش‌های فیزیکی به طور کاملا ناگهانی شروع و متوقف می‌شوند و بسیار شدید هستند».

دنیس عقیده دارد که شدت این احساسات هستند که موجب تحریک بدن ما می‌شود و بلافاصله دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب ناراحتی‌هایی مانند معده‌ درد، حالت تهوع، استفراغ و اسهال می‌شود. (در بلندمدت، این واکنش‌های غددی عصبی می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا یا بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش دهد).

اگر شما یا فرزندتان، به معده درد عصبی یا حالت تهوع مکرر دچار می‌شوید، نخست به پزشک مراجعه کنید تا اطمینان یابید که هیچ‌گونه علت فیزیکی موجب بروز این مشکلات نشده است. علل فیزیکی‌ای مانند باکتری، ویروس، برگشت اسید معده یا ریفلاکس، عدم تحمل لاکتوز و یبوست، معمولا از دلایل معده‌درد و استفراغ در افراد در سنین پایین‌تر است.

کریس تولچِر (Chris Tolcher)، یکی از اعضای آکادمی اطفال آمریکا، متخصص اطفال و استادیار بالینی اطفال در دانشکده‌ی پزشکیِ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: «پس از دوران نوپایی، فرد دچار دردهای شکمیِ ناشی از استرس می‌شود».

وقتی از نبود علل فیزیکی اطمینان یافتید، توجه کنید که شما یا فرزندتان چگونه به موقعیت‌های استرس‌زا واکنش نشان می‌دهید.

دنیس می‌گوید: «همه‌ی ما می‌دانیم که ذهن ما بر بدن نیز تأثیر می‌گذارد و بالعکس. آگاهی از احساسات و استرس‌ها، باعث درک شهودی ما از این مسئله است».

انجام درمان‌های لازم می‌تواند به کودکان و بزرگسالان کمک کند، ولی در موارد، نیازی به مراجعه به پزشک نیست و یادگیری چگونگی تنظیم مؤثرتر احساسات، به فرد کمک بیشتری می‌کند. دنیس می‌گوید: «مهم این است که یاد بگیریم چگونه در هر موقعیت سخت احساسی، به دنبال روزنه‌ی امیدی باشیم، پیش از آنکه واکنشی احساسی نشان دهیم».

برای نمونه، شاید مصاحبه‌ شغلی یا امتحانات مدرسه، به‌طور طبیعی موجب شود که شما یا فرزندتان دچار نگرانی شوید و از شکست واهمه داشته باشید. این ترس، منجر به سرازیر شدنِ احساسات منفی، استرس و درد و رنج‌های جسمی در شما می‌شود. بهتر است سعی کنید که با دید مثبت‌تری به این شرایط نگاه کنید و آن را موقعیتی برای نشان‌دادن تخصص یا اشتیاق یا فرصتی برای یادگیری بدانید. دنیس می‌گوید: «این کار نیز مانند هر کار دیگری به تمرین نیاز دارد».

نکات زیر به شما کمک می‌کند تا کاری کنید که بدن‌تان بر ذهن‌تان تأثیر بگذارد و آن را آرام کند:

گاهی برای مدیریت حالت تهوع، معده درد عصبی یا سایر نشانه‌های فیزیکی استرس، اضطراب و هیجان، به کمک بیشتری نیاز دارید. در ادامه چند مورد از راهنمایی‌های متخصصان را ارا‌ئه می‌دهیم که می‌تواند به شما کمک کند:

در این مقاله، تنها تعداد اندکی از روش‌های متعادل‌کردن ذهن و جسم بیان شد. اگر اضطراب و استرس شما به اندازه‌ای شدید شده که هر روز، با دردهای جسمی ناشی از این فشارها روبه‌رو می‌شوید، حتما باید از متخصصان و پزشکان کمک بگیرید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

8تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلام.چن سالی میشه که دچارمعده درد شدم.معده من همیشه دردنداره.بلکه یک ماهی یادوماهی یکباردرد میگیره.دردشدید واستفراغ زیاد.دکترا میگن باید اندوسکوپی انجام بدم.اما میترسم.توراخدا راهنمایی کنین

سپاسگزاریم که تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک می‌گذارید. فکر می‌کنم در هر صورت باید به توصیه‌های پزشک خودتون عمل کنید و اقدامات درمانی لازم رو انجام بدید چون اگر مشکلی هم باشه، هر چه زودتر متوجه بشید بهتر هست. برای شما آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هر چه زودتر مشکل شما برطرف بشه.

باید ترسو کنار بذاری تا درمان انجام شه.اگه از الان پیشگیری نکنی ممکنه پشیمون شیو دیگه دیر باشه

مطلب بسیار عالی و زیباست

سلام دوست گرامی. از اظهار لطفتون بسیار سپاسگزاریم.

من در دو ماه اخیر این مشکل معده درد به علت مسایل عصبی و استرس به شدت دارم. به طوری که نوبت متخصص هم گرفتم برای فردا. امروز این مطلب بسیار برام مفید واقع شد.
سپاس بیکران از زحمات نویسنده و سایت چطور ? &lt3

. خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده.

خواص خوراکی ها

چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم؟


چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

خواص ازگیل؛ ۹ خاصیت دارویی و فوق‌العاده ازگیل برای سلامتی

کتاب سگ سالی؛ روایت ۲۴ سال انزوا و فراموشی

علائم سندرم متابولیک؛ علل، تشخیص و درمان آن

کتاب مردی به اوه اثر فردریک بکمن؛ زندگی تراژیک پیرمردی تنها

طرز تهیه لازانیا گوشت؛ یک غذای وسوسه‌انگیز و خوشمزه

جاهای دیدنی اردبیل؛ ۷ جاذبه گردشگری سردترین شهر ایران

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

‌نویسی در چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.




خانه

موبایل

بسیاری از افراد هستند که از تلخی دهان یا حالت تهوع شکایت دارند، همه این علائم از طب سنتی نشانه وجود مشکلی در معده است که به کمک تدابیر پاکسازی معده می‌توان به‌راحتی آن را برطرف کرد.

مصرف رب انار  و رب سیب به تقویت و پاکسازی معده از مواد زائد کمک می‌کند

* رب انار و رب سیب راهی برای تقویت و پاکسازی معدهوجود تلخی دهان یا احساس تهوع از طب سنتی به دلیل وجود صفرای متعفن در معده است. صفرای عفن موجب بی‌اشتهایی و حالت به جوشش آمدن معده می‌شود.

وجود یکی از این علامت‌هایی که در بالا ذکر کردیم نشانه‌ای از وجود صفرای عفن یا متعفن در معده است که با کمک برخی از تدابیر می‌توان آن را برطرف کرد و کسانی که دچار صفرای عفن هستند معمولاً در ماه رمضان دچار مشکل می‌شوند.

* مصرف شربت انار یا رب انار در رفع علامت صفرای عفن موثر است به این ترتیب که بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای‌خوری رب انار ترش و شیرین مصرف کنند.

* تهیه شربتی از رب انار و آب‌غوره همراه با عسل می‌تواند موثر باشد به این ترتیب که رب انار را با آب‌غوره و عسل مخلوط می‌کند و روی حرارت ملایم قرار داده تا به قوام درآید. از این مایه شربت چند با در طول روز تا شروع ماه رمضان با آب رقیق کنند, مصرف کنند.* شربت زرشک نیز از بهترین نوشیدنی‌ها برای این افراد است. به این ترتیب که به میزان دلخواه زرشک آبی را با چند برابر آب از شب تا صبح خیسانده سپس روی حرارت قرار داده و با شکر به قوام درآورند. میزان شکر اضافه شده آن همانند سایر شربت‌هاست به میزانی که قوام پیدا کند.* استفاده از سیب یا آب سیب یا رب سیب نیز توصیه می‌شود.سیب تقویت‌کننده قلب، مغز،کبد و در نهایت دستگاه گوارش است همچنین مانع نزول مواد زائد به سمت معده می‌شود.برای تهیه رب سیب می‌توان به میزان 2 لیتر آب سیب گرفته شود و به روش بن ماری روی شعله غیرمستقیم گاز قرار دهند؛ به این ترتیب که یک ظرف بزرگ پر از آب بر روی شعله گذاشته و ظرف آب سیب را داخل ظرف پر از آب گذاشته تا به‌مرور زمان آب سیب تبخیر شود و رب بسیار خوشمزه و مقوی به دست آید.

خوردن سیب خود موجب تنظیم محیط دهان و دندان می‌شود که به حفظ و سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.

* در نهایت برای کسانی که صفرای عفن و تلخی دهان دارند، استفاده از بذری به اسفرزه برایشان مفید است البته بهتر است که خیسانده شود و لعاب آن مصرف شود. 

برای درمان سوءهاضمه، از جوشانده‌های رازیانه استفاده کرد

* هضم غذا و درمان سوءهاضمه* برای درمان سوءهاضمه توصیه می‌شود که از جوشانده‌های سنتی مثل رازیانه استفاده کرد. همچنین مصرف جعفری نیز به هضم غذا کمک می‌کند.

* مصرف فلفل سیاه نیز با ترشح اسید معده به هضم غذا و رفع سوءتغذیه کمک می‌کند.

* استفاده از زردچوبه در غذا برای درمان دردهای معده و نفخ کارساز است و به‌طورکلی مصرف برخی ادویه‌ها مثل زیره سیاه، گلپر، میخک، هل و آویشن برای رفع نفخ و سوءتغذیه موثر است.* خوردن بادرنجبویه به همراه نعناع برای درمان بی‌اشتهایی و رفع سوءهاضمه موثر است.

* مصرف زنجبیل، برگ بو و هل نیز برای درمان سوءهاضمه موثر هستند چون از سوزش معده و دردهای ناشی از عدم هضم غذا جلوگیری می‌کنند.

* خوردن هویج و نعناع و عرق‌هایی مثل زیره و پونه نیز موثر است. همچنین مصرف دارچین ضد استرس بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. 

 دارچین برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است

 * مصرف دارچین و نعناع دوای درد معدهمعمولاً افرادی که در طول هفته زیاد درد معده را تجربه را می‌کنند با خوردن غذاهای چرب و شور دردشان می‌شود خوراکی‌هایی مثل مایونز و کلم از این مواد غذایی است.

* طب سنتی برای درمان و تسکین دردهای معده مصرف دارچین را توصیه می‌کند چراکه این گیاه‌درمانی برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است.

* افرادی که دچار سوءهاضمه و درد معده می‌شوند بهتر است مصرف قهوه، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌شده و نوشابه‌های گازدار را کمتر کنند. قهوه، چای و نوشیدنی‌های گازدار اسید معده را افزایش می‌دهند و باعث بازگشت اسید از معده به مری هم می‌شوند.

* همچنین این افراد بهتر است به‌جای خوردن گوشت قرمز، مصرف مرغ و ماهی را در بره خود جای دهند و خوردن فیبر نیز از نفخ و دردهای معده می‌کاهد.

* مصرف نعناع و زنجبیل به تسکین درد معده کمک می‌کند. همچنین جویدن دانه رازیانه نیز موثر است. منابع:فارستسنیم


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *