بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی

خواص دارویی و گیاهی

بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی
بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی

کلینیک تخصصی کاشت مو خانه سفید

فهرست مطالب

شیر دهی به دورانی گفته می شود که نوزاد تازه متولد شده از شیر مادر تغذیه می کند. در این دوران نوزاد به صورت مستقیم از پستان مادر شیر را دریافت می کند. با وجود این که شیر دادن به نوزاد می تواند برای مادر و نوزاد بسیار مفید باشد، اما معمولا ممکن است مشکلاتی نیز در این بین به وجود بیاید.

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلاتی به شمار می رود که مادران شیرده با آن مواجه می باشند. البته صرفا شیر دادن بانوان باعث بروز مشکل ریزش مو نبوده و ممکن است، عواملی به غیر از شیر دهی، در این بازه زمانی باعث ریزش مو در خانم ها بشود. کنترل و مقابله با ریزش مو در دوران شیر دهی یکی از مواردی است که خانم های باردار باید پس از زایمان و شروع دوران شیر دهی به نوزاد، توجه بسیار زیادی به آن داشته باشند. زیرا مشکلاتی مانند ریزش مو برای خانم ها بسیار سخت تر از آقایان بوده و کمتر خانمی می تواند با مشکل ریزش مو کنار بیاید.

معمولا زمان آغاز ریزش مو در دوران شیر دهی در همه افراد یکسان نمی باشد. خانم هایی که وارد مرحله شیر دهی می شوند، باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. این امر سبب می شود تا بتوانند در صورت مشاهده ریزش مو در دوران شیر دهی با آن مقابله نموده و از بروز مشکلات ناشی از ریزش مو جلوگیری نمایند.

بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی

بیشترین میزان احتمال بروز ریزش موی خانم ها در دوران شیر دهی به سن 2 الی 4 ماهگی نوزاد بر می گردد. مادران شیرده در این دوره باید حساسیت بیشتری به خرج داده و کنترل دقیقتری بر روی ریزش مو داشته باشند. در نتیجه می توانند به راحتی با مشکل ریزش مو در دوران شیر دهی مقابله نمایند. در غیر این صورت ممکن است تعداد موهای ریخته شده از حد معمول بیشتر شود. بررسی های منظم موهای ریخته شده و شکل ظاهری موها در دوران شیر دهی می تواند در حفظ کیفیت و سلامت موها تاثیر زیادی داشته باشد و این موضوع کمک می کند تا بتوان از ریزش مو در دوران شیر دهی نیز جلوگیری نمود.

ریزش مو دارای علل و عوامل بسیار زیادی بوده، اما معمولا در دوران شیر دهی یکی از این عوامل می تواند بسیار پر رنگ تر از سایر عوامل ریزش مو باشد. این مورد کاهش سطح برخی از هورمون ها در بدن خام هایی بوده که در دوران شیردهی به نوزاد قرار دارند.

این در حالی است که بسیاری از افراد گمان می کنند که ریزش مو در دوران شیردهی به خاطر شیر دادن می باشد. در صورتی که این حرف خالی از اشکال نمی باشد. زیرا چنین مشکلی علاوه بر خانم هایی که به صورت مستقیم به نوزاد شیر می دهند، در خانم هایی که از طریق شیر دوش نیز به نوزاد شیر می دهند، مشاهده شده است.

اگر بخواهیم کمی پا را فراتر بگذاریم ریزش مو در خانم هایی که سقط جنین نموده و یا فرزندی که به دنیا آورده مرده بوده نیز مشاهده می شود. بدین ترتیب به صرف شیر دادن مشکلی برای خانم ها به وجود نمی آید، بلکه با تغییرات هورمونی پس از زایمان ریزش مو در خانم های شیرده مشاهده می شود.

یکی از بهترین روش ها که می تواند در دوران شیردهی به خانم ها کمک کند و مانع از ریزش مو در دوران شیردهی شود، استفاده از شامپوهای مناسب می باشد. شامپوهای طبیعی و گیاهی می توانند در این زمینه کمک زیادی به خانم ها بنمایند. زیرا شامپو های طبیعی بسیار مناسبی در بازار موجود بوده که می توانند مو را ضخیم تر نموده و به افزایش حجم مو نیز کمک بسیار زیادی می نمایند. شامپوهای طبیعی و گیاهی معمولا هیچ گونه حساسیتی نیز به وجود نمی آورند.

برای پوست و موی خانم های شیر ده نیز مشکل و یا آلرژی خاصی به وجود نمی آورند. همچنین افرادی که دارای موهای نازک بوده، می توانند از شامپوهایی بهره مند شوند که مو را نرم و لطیف می نماید. استفاده از نرم کننده های ملایم در مراحل آخر حمام کمک می کند که موها نرم و لطیف شده و از شکستن مو و همچنین ریزش مو به راحتی جلوگیری می نماید.

مراقبت از موها می تواند در مقابله با ریزش مو در دوران شیر دهی تاثیر مناسبی داشته باشد. زیرا عدم مراقبت از موها نیز می تواند عاملی برای ریزش مو باشد. برای اینکه بتوان به خوبی از موها مراقبت نموده، بهتر است زمانی که موها خیس بوده، از شانه زدن آنها اجتناب نمایید. استفاده از شامپو حد و اندازه ای داشته و شستن موها بیش از حد با شامپو های مختلف، می تواند دلیلی بر ریزش مو باشد. در شستن موها با شامپو توجه داشته باشید که به اندازه از شامپو استفاده نمایید.

استفاده از دستگاه هایی که با حرارت موها را خشک یا حالت می دهند، برای مو ها مضر بوده و باعث نازک شدن و در نتیجه ریزش مو می شوند. استفاده از محصولاتی مانند سشوار، دستگاه فر کننده و همچنین اتوی مو را به حداقل برسانید. ضخامت موها هرگز کمتر از حد مجاز نمی شود. کم شدن ضخامت به راحتی باعث ریزش مو می شود.

یکی دیگر از روش های مقابله با ریزش مو رنگ نکردن موها در هنگام بارداری می باشد. رنگ کردن باعث می شود تا ساقه مو ها نازک تر شود. این موضوع به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به مو ها می شود. رنگ نکردن موها یکی از روش های مقابله با ریزش مو در دوران شیردهی محسوب می شود.

تغییر شیوه زندگی از دیگر مواردی به شمار می رود که می تواند از ریزش مو در دوران بارداری جلوگیری نماید. مثلا رژیم غذایی خود را باید طوری تنظیم نمایید که انواع ویتامین ها و مواد معدنی که در دوران شیر دهی برای بدن ضروری بوده و مصرف آنها بیشتر می باشد، برای بدن تامین شوند. در غیر این صورت کمبود ویتامین و مواد معدنی مختلف در بدن اتفاق می افتد و این موضوع می تواند سبب ریزش مو در دوران شیر دهی شود.

قرص های بسیار زیادی نیز به عنوان مکمل در بازار موجود بوده که می توانند تامین کننده ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن خانم در دوران شیر دهی باشند. البته مکمل ها را بهتر است دکتر تجویز نماید و از مصرف خود سرانه هر نوع دارو در دوران بارداری و شیر دهی اجتناب نمایید.

استرس باعث ریزش مو می شود. استرس یکی از مواردی به شمار می رود که ریزش مو در دوران شیر دهی را می تواند تا حدود زیادی تشدید نماید. بدین ترتیب حتی الامکان از استرس و اضطراب دوری نمایید. معمولا با کاهش استرس می توان تا حدود زیادی مشکل ریزش مو در دوران شیر دهی را کاهش داد.

کلینیک فوق تخصصی کاشت مو خانه سفید از قدیمی ترین مراکز کاشت مو در تهران بوده و با مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاسیس گردیده است.

ریزش مو در دوران شیردهی معمولاً از سن دو تا چهار ماهگی نوزاد آغاز می گردد . ریزش موی سر پس از زایمان امری شایع در زنان بشمار می رود . در حالت عادی حدود 90درصد موهای سر انسان در حال رشد و 10 درصد باقیمانده در حال استراحت می باشند. موهایی که در حالت استراحت هستند بین یک تا چهار ماه می ریزند و پس از آن دوباره وارد فاز رشد می شوند و در عوض موهای دیگری به استراحت خواهند پرداخت. این جابجایی مداوم و پیوسته موها در حالت معمول باعث می شود که شخص متوجه تغییری در میزان ریزش موهایش نشود . در حالت هایی که میزان موهای در حال رشد و موهای در حال استراحت تغییر کند ریزش موهای سر بیشتر به نظر خواهد رسید . در دوران بارداری سطح هورمون های بدن شخص باردار بالا می رود و این هورمون ها بر روی ریشه های مو تأثیرگذار خواهد بود و باعث می شود تعداد موهای در حال رشد بیشتر از موهای فاز استراحت باشد .و اکثر خانم ها در این دوران با موهایی پر پشت تر و با حالت بهتری به نظر می رسند.پس از زایمان و در اثر کاهش سطح هورمون ها یک باره باعث می شود که تعداد زیادی از موها وارد فاز استراحت شوند و ریزش پیدا کنند . معمولاً ممکن است چند ماه تا یک سال پس از زایمان نیز این ریزش موها ادامه داشته باشد . گاهی این مسئله به حدی شدید است که باعث کاهش تراکم موهای سر می شود.اما به مرور زمان سیکل رشد و استراحت موها به حالت طبیعی برمی گردد و ریزش موها کاهش یافته و تراکم مو نیز به حالت قبل بازمی گردد. معمولاً در تصور عامه ریزش مو پس از زایمان به غلط به شیردهی نسبت داده می شود. در صورتی که ارتباطی بین شیردهی و ریزش مو وجود ندارد . و این ریزش مو در مادرانی که کودک خود را با شیر خود تغذیه نمی کنند نیز به همان اتفاق می افتد . حتی میزان ریزش مو در مادرانی که شیر نمی دهند و یا خانم هایی که دچار سقط شده اند با مادران شیرده برابر است.

– نگرانی خاصی در مورد ریزش مو پس از زایمان نداشته باشید زیرا بعد از برقراری تعادل هورمونی بدن این مسئله به خودی خود حل خواهد شد.

ریزش مو شما بعد از زایمان بیش از یک سال طول کشید ، ممکن است پزشک شما بررسی سایر علل احتمالی ریزش مو مانند کم خونی ،بیماری های تیرویید، کمبودها،بیماری های هورمونی و یا ریزش مو ارثی را انجام دهند و یا درمان کند. – به غیر از توصیه های کلی لازم ازجمله رعایت اصول تغذیه ای سالم مادران اقدام خاصی نیاز نیست. – استفاده از شامپوهای مختلف، نحوه و میزان شستشو و کوتاه کردن موها تأثیری در ریزش موی در دوران شیردهی ندارند. – توصیه می شود در دوران شیردهی از انواع محلول های ضد ریزش مو ازجمله محصولات گیاهی استفاده نشود. – گاهی دلیل ریزش مو می تواند رژیم های غلط لاغری برای کاهش سریع اضافه وزن بعد از بارداری باشد. – شیردهی مرحله مهمی در زندگی مادر و شیرخوار است و نقش مهمی در سلامت جسمی ،روانی و عاطفی این دو ایفا می کند . به دلایل بی اهمیت خود و کودکتان را از این موهبت بی بهره نکنید. -در طول شش ماه دوم بعد از زایمان معمولاً ضخامت موها به اندازه قبل از زایمان بر خواهد گشت ، اما ممکن است فرم و بافت آن ها هیچ وقت دقیقاً مانند قبل نشود یعنی ممکن است موجی تر یا صاف تر، خشک تر یا چرب تر شوند که همگی احتمالاً مربوط به تغییرات هورمونی است که در بدن مادر رخ داده است.

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

ریزش موها در دوران شیردهی و یا بعد از زایمان معمولا از سه تا چهار ماهگی نوزاد آغاز شده و تا یک سالگی او ادامه خواهد داشت. در این زمان ممکن است ریزش موی مادران تا حدی شدید شود که به کاهش تراکم موها و نگرانی ناشی از آن بینجامد.

ریزش مو در دوران شیردهی یکی از عوارض معمول زایمان و جدا شدن بدن مادر از هورمون های بارداری است. اما گاها این عارضه در برخی از مادران چنان زیاد است که باعث ناراحتی و استرس آن ها می شود ولی با انجام اقدامات خاص که در طب سنتی بر روی آنها تاکید شده است، مادران شیرده می‌توانند از ریزش مو در این دوران جلوگیری کرده و یا حداقل شدت آن را کم کنند.

از آمله که در طب سنتی به آن آملج یا املج نیز گفته می­شود، در طی سالیان دراز برای تغذیه مو استفاده شده است. آمله یک ماسک قوی است که می­توانید از آن بصورت مستقیم و در قالب آبمیوه در رژیم غذایی خود استفاده کنید. همچنین می­توانید آن را داخل روغن بجوشانید و زمانی که رنگ آن سیاه شد از روی حرارت بردارید و از این روغن برای ماساژ موی سر خود استفاده کنید.

ماساژ منظم مو در شب با استفاده از روغن­ های دارویی مانند روغن آنریکا و روغن آمله می­تواند تاثیر زیادی بر رشد مو داشته باشد. روغن رزماری برای مو بسیار مفید است، این روغن اکسیژن مورد نیاز غده­ های مو را که مسئول رشد مو هستند، تامین می­ کند.

بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی

از نارگیل میتوان به روش­ های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. استفاده از شیر نارگیل بر روی پوست سر می­تواند ریزش مو را کم کند. همچنین می­توانید پوست نارگیل را بسوزانید تا خاکستر شود، این خاکستر را داخل کوزه یا ظرف شیشه ­ای نگهداری کنید و در هنگام ماساژ سر با روغن، مقداری از این خاکستر را به روغن اضافه کنید. استفاده منظم از این خاکستر می‌­تواند ریزش مو را متوقف کرده و حتی موها را تیره­ تر، درخشان­تر و ضخیم ­تر نماید.

بذر کتان را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. بذر کتان سرشار از امگا 3 و چربی است. خوردن میوه­ های خشک و نوشیدن آب فراوان در طول روز نیز باعث می­شود تا موهای سالمی داشته باشید.

در صورت امکان مقداری برگ گیاه بهیرنگراج تازه تهیه کرده و آن­ها را در سایه خشک کنید. سپس آن را خرد کرده و دوبار در هر روز و هر بار 2 تا 3 گرم از این پودر را به همراه عسل یا شیر میل کنید. همچنین می­توانید از برگ تازه این گیاه خمیر درست کرده و بصورت مستقیم بر روی پوست سر خود قرار دهید. اگر به برگ­ های تازه­ی این گیاه دسترسی ندارید، می­توانید از قرص و پودرهایی که در بازار وجود دارد استفاده کنید. گیاه بهیرنگراج تاثیرات فوق­العاده بر روی مو دارد.

پس از به دنیا آمدن نوزاد، مدتی طول می­کشد تا روند عادی زندگی جریان یابد و در این مدت احتمالا موی شما آسیب خواهد دید. بنابراین، اولین قدم برای جلوگیری از ریزش مو تمیز نگهداشتن مو است. موهای خود را به نرمی با یک شامپوی مناسب بشویید و وقتی مو خیس است آن را نبندید. درست است که پس از به دنیا آمدن نوزاد مشغله ­های زیادی خواهید داشت ولی اگر نمی­ توانید به موهای خود زیاد رسیدگی کنید حداقل کاری که می­ توانید انجام دهید این است که موهای خود را باز بگذارید تا خشک شود.

 

در دوران شیردهی می توانید با به کارگیری روش های زیر موهایتان را تقویت کرده و مانع ریزش بیش از حد آنها شوید. به یاد داشته باشید که اگر در این زمان مراقبت های همه جانبه را از موهای خود به عمل بیاورید، با گذشت یک سال موهای ریخته شده با رشد موهای جدید جایگزین خواهند شد.

نیاز اصلی بیشتر بافت های بدن مانند مو، ناخن ، پوست و … برای رشد و ترمیم، پروتئین است. این ماده غذایی اساسی در موادی مانند انواع گوشت، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان، برنج، ماکارونی و سبزی ها نیز به مقدار کمی وجود دارد.

 لبنیات منابع غنی کلسیم و منیزیم و نیز پروتئین هستند. اگر فردی دچار عدم تحمل لاکتوز ( قند موجود در شیر ) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی نیز برای تامین نیازهای بدن خود استفاده نکند، باید به طور روزانه مکمل کلسیم مصرف کند و مصرف سایر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد.

یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ویتامین های B، ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده شرایط مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین، ریزش مو است. منابع غذایی غنی از ویتامین B6 و بیوتین شامل موز، تخم آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم، آلوی خشک، گوشت، غلات سبوس دار، جوانه گندم، سبوس گندم و … است.

بررسی ها نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 با سلامت مو در ارتباط هستند. اغلب مردم وقتی منابع این نوع اسیدهای چرب را کمتر مصرف می کنند و یا اصلاً مصرف نمی کنند، دچار خشکی و شکنندگی مو، خارش و شوره پوست سر و در نهایت ریزش مو می شوند.

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی های آب سرد و روغن سویا و کانولا، جوانه گندم، روغن گردو، روغن تخم کتان و روغن ماهی یافت می شود.

اسیدهای چرب امگا 6 شامل اسید لینولئیک و امگا- لینولئیک اسید می باشد و در روغن های غیر اشباع گیاهی مانند روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شوند. 

شامل ویتامین E، ویتامین C، بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج ، اسفناج پخته، کدو حلوایی، طالبی، زرد آلو، کلم بروکلی، گریپ فروت قرمز وجود دارد)، روی و سلنیوم می باشد.

از آنجا که در دوران بارداری و شیردهی اکثر محلول ها و مکمل های غذایی منع مصرف داشته و نمی توان درمانی برای جلوگیری و کاهش محسوس ریزش موها در این دوران تجویز نمود، صرفا می توانید با دنبال کردن برنامه غذایی و مکملی مناسب زیر نظر پزشک متخصص موهای خود را تقویت کنید و تاحد امکان از ریزش آنها جلوگیری به عمل آورید.

لازم به ذکر است که معمولا بخش زیادی از موهای ریخته شده در این دوران به مرور زمان و بعد از پایان یک سالگی فرزندتان جایگزین می شوند و نیازی به انجام اقدامات درمانی پیچیده نخواهد بود، اما اگر بعد از یکسال همچنان ریزش موی شدید دارید و یا این که موهای ریخته شده مجددا رشد نیافته اند و تراکم موهایتان همچنان کم است، بهتر است به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا ابتلا به انواع بیماری های زمینه ای همچون مشکلات تیروئیدی در شما بررسی شوند.

 

مطالعه بیشتر:

1- ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان تا کی ادامه دارد؟

2- روش های جلوگیری و درمان ریزش مو در دوران شیردهی و بعد از زایمان

3- هورمون های دوران بارداری

4- آیا ریزش مو در دوران بارداری و پس از زایمان طبیعی است؟

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

سلامت مادر بعد از زایمان

سلامت مادر بعد از زایمان

سلامت مادر بعد از زایمان

سلامت مادر بعد از زایمان

سلامت مادر بعد از زایمان

سلامت مادر بعد از زایمان

سقط جنین

این بخش در حال طراحی می باشد

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ممکن است در دوران بارداری از درخشندگی و پرپشتی موهایتان هیجان‌زده شوید. در این زمان موها غیر از کمی خشکی (که آن هم با چند قطره نرم‌کننده حل می‌شود) هیچ مشکلی ندارند. شاید به خودتان بگویید «آخ جون بالاخره موهایم جانی گرفت». اما بعد از زایمان ناگهان اوضاع برعکس می‌شود. تعجب می‌کنید، حتی شوکه می‌شوید وقتی می‌بینید موهایتان دسته دسته می‌ریزد. این نوشته را بخوانید تا با راه‌های درمان ریزش مو در دوران شیردهی آشنا شوید.

بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی

نه، قرار نیست کچل شوید. این دوره‌ موقتی است. طی چرخه‌ی طبیعی رشد موها، ریزش مو روزانه اتفاق می‌افتد اما در دوران بارداری، به دلیل افزایش سطح استروژن بدن، مو در مرحله‌ی رشد (یا «استراحت») باقی می‌ماند. به‌این ترتیب موهایی که در حالت عادی می‌ریختند، روی سر می‌مانند، به همین دلیل موها پرپشت‌تر می‌شوند. بعد از زایمان با کاهش سطح استروژن، تمام موهایی که در مرحله‌ی استراحت بودند، شروع به ریزش می‌کنند. دکتر «جوآن استون» (Joanne Stone)، متخصص جراحی زنان در مرکز درمانی «مانت سینای» (Mount Sinai) در نیویورک می‌گوید، ریزش مو در ماه سوم یا چهارم بعد از بارداری شروع می‌شود و در ماه ششم به پایان می‌رسد. هرچند برخی از زنان می‌گویند این روند در مورد آنها تا یک‌ سال هم طول کشیده است. این ریزش موی موقتی به معنی سوءتغذیه یا کمبود ویتامین بدن نیست و کاملا دلایل هورمونی دارد.

گاهی موی تمام سر دچار ریزش می‌شود. یا ممکن است وقتی زیر دوش هستید یا موهای خود را شانه می‌کنید دسته دسته بریزند. معمولا موهای جلوی پیشانی می‌ریزد به همین دلیل موها از جلو بسیار کم‌پشت می‌شوند و حتی به نظر می‌رسد فرد دارد طاس می‌شود.

همان‌طور که گفتیم این مرحله، موقتی است و همه چیز مثل قبل خواهد شد. فقط باید صبور باشید تا این دوره‌ بگذرد. برای اینکه در این دوره موها بهتر به نظر برسند، نکاتی را که در ادامه می‌آید، مطالعه کنید.

برای حفظ زیبایی ظاهری موهایتان در این دوره، به توصیه‌های زیر دقت کنید.

اولین و مهم‌ترین نکته، مراجعه به آرایشگری حرفه‌ای و مشورت با اوست. شاید وقت آن باشد که مدل موهای خود را عوض کنید تا موهای کم‌پشت جلوی سر را بپوشانید. اگر قبلا موهایتان بلند بود یا آن را تکه‌ای کوتاه کرده بودید به شکلی که بلندی بخشی از آن در جلو تا چانه‌تان می‌رسید، شاید حالا بهتر باشد این تکه‌ها را کوتاه‌تر کنید تا با چتری‌های بلندتان دور صورت‌ را بپوشانید. متخصصین مد معتقدند کوتاه کردن موی جلوی سر فکر خوبی است. چترهای مدل برژیت باردو، هنرپیشه‌ی فرانسوی که در میانه کوتاه‌تر و در کناره‌ها بلندتر بود می‌تواند عالی باشد. تکه‌ای کوتاه کردن موهای کل سر نیز باعث می‌شود موها پرپشت به نظر برسند.

استفاده از محصولات مناسب نیز می‌تواند موها را پرپشت‌تر نشان دهد. یک حجم‌دهنده‌ی مو بخرید و همیشه بعد از شامپو زدن از نرم‌کننده استفاده کنید، یا مرطوب‌کننده‌‌های مو که نیاز به آبکشی ندارند به کار ببرید.

استفاده ار بعضی رنگ‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای پرپشت نشان دادن موهاست. اگر حس می‌کنید خط رویش موهایتان عقب رفته و رنگ موهایتان هم تیره است، هایلایت کردن جلوی موها مثل پوششی برای این قسمت عمل می‌کند. می‌توانید از شامپوهای براق‌کننده نیز برای درخشان کردن موهایتان استفاده کنید.

اگر تا حالا فرق وسط باز می‌کردید می‌توانید از این به بعد فرق کج بگیرید تا موهای نازک و کم‌پشت شقیقه‌ را بپوشانید.

موهای ساده و صاف، کم‌پشت‌تر به نظر می‌رسند. اگر معمولا فر یا جعد موهای خود را صاف می‌کنید، حالا وقت آن است که بگذارید موهایتان حالت خود را داشته باشد. اگر هم موهایتان صاف است، با بابلیس و بیگودی به آن حالت دهید.

هدبند، روسری و دستمال‌سرهای زیبا و گلدار یکی از راه‌های جذاب برای مخفی کردن موهای ریخته شده هستند.

یادتان باشد تمام این موارد را فقط برای این گفتیم که به شما ایده بدهیم. خودتان هم می‌توانید با کمی خلاقیت موهایتان را زیباتر از قبل نشان دهید. اگر هم سؤالی درباره‌ی سلامت موهای خود یا اطرافیان‌تان داشتید بهتر است با پزشک مشورت کنید.

برگرفته از: parents.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

;!( function( w, d ) {
'use strict';
var ad = { user: "1563102114", width: 728, height: 90, id: 'adro-' + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( 'head' )[ 0 ],
s = location.protocol + '//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js';
if ( typeof w.adroParams != 'object' )
w.adroParams = {};
d.write( 'div#’ + ad.id + ‘ {margin:0 0 20px 0;} @media only screen and (min-device-width: 1200px){div#’ + ad.id + ‘ {float: none !important;margin: 0 12px!important;}}

کتاب الکترونیکی

۱۱ دلار

PDF

۲۴۷

۱۳۹۸

TarcherPerigee

۱ فایل PDF

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی

سلام دوست عزیز ، عزاداری قبول باشد، مقاله جالبی بود.

سلام
ممنون

مد و زیبایی

خواص خیار برای پوست؛ ۱۲ خاصیت خیار برای شادابی و زیبایی پوست

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

۴ تمرین خانگی برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

درمان جوش صورت با گلاب؛ ۱۱ روش فوق‌العاده برای درمان جوش

آخرین مطالب

چرا باید زمانی را به بازی کردن در محیط کار اختصاص دهیم؟

ویژگی‌های کودکان درون گرا و نحوه صحیح برخورد با آنها

علت آستیگمات چشم و راه‌های تشخیص و درمان آن

معرفی کتاب بادباک باز؛ روایتی متفاوت از تبعیض نژادی

۳ قدم برای اینکه رهبر استراتژیک‌تری باشید

ترین های جهان

بهترین فیلم های کره ای؛ ۱۰ فیلم برتر سینمای کره جنوبی

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص…

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

ریزش مو در دوران شیردهی دارم، نوزادم ۴ ماهه است و موهام زیاد میریزه. علتش چیست و چطور درمان میشه؟

ریزش مو عارضه ای موقتی و کاملا طبیعی است که به علت تغییرات هورمونی در دوران بعد از زایمان رخ میدهد و نیاز به درمان ندارد. بهتر است استرس خود را کم کنید، زمان خواب خود را تنظیم کنید و از رژیم های حاوی آهن و روی و میوه و سبزیجات استفاده کنید. بعد از شش ماه از زمان زایمان اگر بهبود نیافت می توانید به متخصص مراجعه کنید، البته نگران کننده نیست.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«دوره ی نقاهت پس از زایمان»
واقع در بخش
«نوزاد»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2019 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

هیچ محصولی وجود ندارد

پرداخت

ریزش مو مشکلی ناراحت کننده است. به خصوص آنکه این اتفاق ناگهانی و شدید هم باشد!

یکی از مسائلی که سبب ایجاد این نوع ریزش مو می شود زایمان است. اما علت چیست و چه باید کرد؟؟!!

بررسی دلایل و درمان های ریزش مو بعد از زایمان در این مقاله اویرو…

بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی

 

هر مساله زیبایی مرتبط با پوست و مو می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که با توجه به نشانه ها می توان علت را تشخیص داد، ریزش مو نیز از این قانون مستثنی نیست.

لذا چنانچه هر یک از نشانه های زیر را دارید شما ریزش مو داشته و علت آن نیز زایمان است!

***   روزانه شاهد ریزش بیش از 100 تار مو هستید   ***

میزان طبیعی ریزش موی یک فرد سالم روزانه بین 40 تا 80 تار موست، زمانی که ریزش مو شما بیشتر از این تعداد شود بدین معناست که شما دچار ریزش مو هستید و باید به دنبال درمان آن باشید!

 

***   موهای شما ناگهانی و به طور دسته ای و بدون هیچ علت و یا سابقه قبلی میریزند   ***

اگر تا به حال و قبل از زایمان ریزش مو نداشتید هم چنین ریزش مو کل سر شما را درگیر کرده و فقط مربوط به یک منطقه خاص نمی شود، ریزش موی شما در اثر زایمان است!

 

***   شما بعد از زایمان متوجه ریزش مو خود می شوید   ***

شما که دارای موهایی سالم، ضخیم و براق بوده اید ناگهان بعد از زایمان متوجه ریزش شدید مو به میزان زیاد و در مرز هشدار دهنده ای می شوید.

 

 

1-   اختلالات هورمونی ایجاد شده در طول بارداری

در طول دوران بارداری، میزان هورمون استروژن بدن به شدت افزایش می یابد ( تقریبا 1000 برابر ) به همین خاطر در این مدت موها براق تر، نرم تر و ضخیم تر شده و حتی چربی اضافه کف سر نیز کاهش می یابد!

اما سه ماه پس از زایمان سطح استروژن کاهش می یابد و به میزان نرمال خود بر می گردد و این مسئله سبب ریزش موی شدید و در حجم زیاد می شود. 

2-   خستگی و استرس شدید

مسئله دوم، خستگی و استرس ناشی از مراقبت از نوزاد است که ریتم طبیعی عملکرد بدن را مختل می کند. موها بی جان و نازک شده و به طور دسته ای شروع به ریزش می کنند.

این ریزش شدید مو معمولا به مدت یک ماه و گاهی بیشتر به طول می انجامد، البته پس از این مدت در صورت عدم درمان، ممکن است ریزش مو وارد فاز مزمن شده و تا سالها باقی بماند.

این الگو از ریزش مو در دسته ریزش موی ناگهانی طبقه بندی می شود، در این نوع ریزش فاز آناژن به سرعت تبدیل به فاز تلوژن می شود. ( برای آشنایی با الگو ریزش مو و انواع فاز رشد اینجا کلیک کنید )

زمانی که صحبت از سلامت و زیبایی مو می شود، درک و شناخت علل اصلی و زیر لایه ای ریزش مو به منظور انتخاب موثر ترین راه درمان ضروری است.

پس از زایمان به دنبال کاهش سطح هورمونی و استرس و خستگی مادران با دو مسئله زیر رو به رو هستیم :

*****   ضعیف شدن گردش خون در عروق مویرگی و  نرسیدن عناصر و مواد مورد نیاز جهت رشد و تقویت مو ها ( که مجموع آنها به عنوان علل عروقی شناخته می شوند )

*****  از دست رفتن ویتامین ها و مواد معدنی در اثر زایمان و شیر دهی و بر هم خوردگی رژیم غذایی مادران بعد از زایمان ( که مجموع این عوامل به نام علل تغذیه ای شناخته می شوند )

به منظور درک بهتر این دو عامل ویدئو را مشاهده کنید :

به منظور کاهش روند ریزش مو ناگهانی، شما می بایست به دنبال درمان و اصلاح دو علت بالا باشید!

هر کدام از این علل می توانند به تنهایی و یا در کنار هم باعث ایجاد ریزش مو شده باشند و از آنجایی که تشخیص علت اصلی ریزش موی ناگهانی غیر ممکن است لذا بهترین درمان، مبارزه با هر دو عامل است.

سرم کنسانتره ریزش مو RF80 رنه فورتره با استفاده از فناوری انرژی ATP سبب توقف ریزش مو و رشد مجدد مو ها می شود.

این محصول هر دو فاکتور ریزش موی ناگهانی را پوشش داده و نتایج درمان پس از یکماه مصرف به طور چشمگیری قابل مشاهده است و موها به سرعت قدرت، انعطاف پذیری و ضخامت خود را باز می یابند.

 

همانطور که گفتیم راه درمان هر مشکلی مقابله با دلایل ایجاد آن مشکل است، اما رنه فورتره چگونه با علل ایجاد ریزش مو ( علل عروقی و علل تغذیه ای ) مقابله می کند؟

بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی

مبارزه و اصلاح علل عروقی ریزش مو —> از طریق تحریک گردش خون مویرگی

ترکیب عصاره پفافیا ( natural Pfaffia extract )، روغن های ضروری ساج و لیمو، آرژنین، و ویتامین ب 3 سبب تحریک گردش خون مویرگی می شود.

عصاره پفافیا در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان اختراعی نو آورانه در فرانسه به ثبت رسیده، این ماده موثره انحصاری رنه فورتره تعداد مویرگ های خونی را افزایش می دهد.

به موازات عملکرد عصاره پفافیا، روغن های ضروری لیمو و ساج همزمان سبب افزایش جریان خون در مویرگ ها می شوند.

 

مبارزه و اصلاح علل تغذیه ای ریزش مو —> از طریق یک رویکرد دو طرفه!

1-      القای فاز رشد مو : ATP، یک نوآوری انحصاری در زمینه درمان ریزش مو که یک منبع اساسی انرژی را برای فولیکول های مو فراهم می آورد.

این سیگنال ها انرژی ابتدایی برای رشد مو ها را فراهم می آورند.

 

2-      تقویت مو : زمانی که رشد مو فعال شد ( به دنبال مرحله 1 )، لازم است تار مو ها را با مواد مغذی ضروری مثل متیونین ( که برای تولید کراتین، ویتامین ب 5 و بیوتین لازم است ) حمایت و تشویق به ادامه حیات نمود.

به علاوه ترکیب پپتید های گیاهی، زینک و مس سبب تقویت و درخشندگی تار مو ها به و رشد موهای ضخیم تر و قوی تر می شود.

مطالعات بالینی انجام شده روی 51 نفر در طول 3 ماه مصرف نتایج زیر را به دنبال داشته : 

–          کاهش 23 درصدی ریزش مو فعال در کمتر از 1 ماه مصرف

–          کاهش ریزش مو بعد از شست و شو و شانه زدن

–          مشاهده موی کمتر روی لباس و بالش

هم چنین از مزایای محصول قدرتمند رنه فورته می توان به سرعت تاثیر گذاری محصول در درمان اشاره نمود به طوریکه :

–          84% مصرف کنندگان از روند درمان ریزش مو خود از همان ماه اول رضایت داشتند.

بر اساس میزان وسعت ریزش، هفته ای دوبار یا یک روز در میان، به پوست سر تمیز ماساژ دهید. برای اثر بخشی بهتر توصیه می شود در سایر روزها از کمپلکس 5 استفاده شود.

جهت آشنایی با نحوه صحیح ماساژ ویدیو زیر را مشاهده کنید :

 

 

 

محصولات پیشنهادی توسط مشاورین اویرو را در قسمت پایین صفحه ملاحظه فرمایید.

جهت انتخاب محصول مناسب با توجه به نوع پوست خود و نیاز های آن، با مشاورین پوست اویرو بصورت آنلاین در ارتباط باشید.

اویرو، همه چیز درباره زیبایی شما.

 

با سلام و احتراممطلب شما را در مورد دلایل ریزش مو سر مطالعه کردم و جای تشکر دارهریزش مو طبیعی برای مو هایی که در مرحله سوم رشد مو یعنی “تلوژن” هستند اتفاق میوفته که تقریبا 10 درصد موهای سر ما در این حالت هستنددر مورد موضوع ریزش مو و اینکه چه چیزی باعثش میشه تعدادی ویدیو و اینفوگرافیک فارسی کار کردیم که خوشحال میشیم از آنها دیدن فرمایید. لینک مطلب را اینجا برای شما و کاربران خوبتون میزارمعوامل ریزش مو سر با تشکر از شما

بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی
بهترین قرص برای ریزش مو در دوران شیردهی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *