بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

خواص دارویی و گیاهی

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی
بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

اولین شرکت دارویی متمرکز بر زنان

 قرص ضد بارداری اورژانسی تنسی

به مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی اطلاق می شود که در صورتی که نزدیکی بدون استفاده از یکی از راه های مطمئن پیشگیری از بارداری انجام شود و یا علیرغم استفاده از یک روش مشخص، اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن رخ دهد، می توان از آن استفاده کرد…

قرص های اورژانسی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته به کار می رود. از جمله بهترین قرص های ضد بارداری اورژانسی موجود در کشور، قرص تنسی می باشد که با عوارض جانبی کمتر در مقایسه با سایر روش های اورژانسی، درصد موفقیت آن به مراتب بالاتر است. تنسی در دو فرم ۰٫۷۵ میلیگرم (هر بسته حاوی دو قرص) و ۱٫۵ میلیگرم (هر بسته حاوی یک قرص) موجود می باشد.

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

قرص های جلوگیری از بارداری اورژانسی به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند. البته این نام مناسبی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی استفاده شود.

قرص لوونورژسترول ( (Levonorgestrelبا نام تجاری تنسی،  بعنوان یک قرص ضد بارداری اورژانسی به فروش می رود. این قرص حاوی پروژستین است و در واقع باعث مهار تخمک گذاری می شود و همچنین باعث ضخیم شدن دیواره رحم و افزایش چسبندگی مخاط دهانه رحم شده و بدین ترتیب از بارداری و لانه گزینی جلوگیری می کند.

 

داروهای هورمونی _و به ویژه قرص های اورژانسی پس از نزدیکی محافظت نشده_  تحت شرایط ویژه و با استفاده از فناوری بالایی تولید می شوند (لااقل از نظر استاندارد بین المللی می بایست اینگونه باشند). گذشته از این بر طبق معیارهای جهانی خط تولید این داروها می بایست صرفا محصولات هورمونی تولید کند (مثلا نباید این خط تولید داروی هورمونی تولید کند و خط مجاور آن قرص استامینوفن…) چرا که این هورمون ها بسیار ناپایدار بوده و تحت هرگونه شرایط غیر ایزوله از کیفیت آن کاسته می شود.

کمپانی آتی فارمد به عنوان شریک تجاری کمپانی chemo اسپانیا، فناوری تولید محصولات هورمونی را _مطابق استانداردهای جهانی_ از گروه chemo دریافت نموده و در حقیقت مواد اولیه و روند تولید تحت تایید آن کمپانی می باشد. همچنین از آخرین فناوری بسته بندی قرص ها، برای کلیه محصولات خود استفاده می نماید.

مجموعه موارد فوق به همراه حساسیت بسیار بالای مسئولین نظارت و بازرسی کارخانه، عامل موفقیت بیش از ۹۹٫۸% قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی گشته است.

۱- می توان بعد از مقاربت از آن استفاده نمود.

۲- استفاده از آن آسان است.

۳- در صورت وجود بارداری، اشکالی برای جنین ایجاد نمی کند.

۴- اشکالی در بارداری های آینده ایجاد نمی کند.

در مطالعه بر روی خانم هایی که در چرخه خود قرص اورژانسی جلوگیری از بارداری تنسی  مصرف کرده اند تفاوتی بین نتایج حاملگی زنانی که قرص را مصرف کرده بودند و آن هایی که مصرف نکرده بودند نشان نداد. متغیرها عبارت بودند از سقط جنین، وزن جنین هنگام تولد، ناهنجاری ها، و نسبت جنسیت، که نشان می دهد قرص اورژانسی تنسی  بر حاملگی ثابت شده حتی در مراحل اولیه تاثیر نمی گذارد.

 پیشگیری از بارداری اورژانسی مانند قرص سقط جنین اولیه نیست. قرص اورژانسی ضد حاملگی تنسی  تنها در چند روز اول پس از مقاربت موثر می باشد؛ قبل از اینکه تخمک از تخمدان خارج شود و قبل از اینکه اسپرم تخمک را بارور کند. سقط جنین در مرحله اولیه بارداری مجاز است، اما نیاز به داروی دیگری دارد. قرص اورژانسی پیشگیری از بارداری تنسی نمی تواند بر بارداری ثابت شده تاثیر بگذارد یا آن را متوقف کند یا به جنین در حال رشد آسیب برساند.

 

 

عوارض جانبی که معمولا به مراقبت های پزشکی نیاز ندارند (در صورت ادامه یا ناراحتی به پزشک یا متخصص مراجعه کنید):

نکته کاربردی

اگر با مصرف قرص حالت تهوع می گیرید، توصیه می شود نیم ساعت قبل و ۴ تا ۶ ساعت بعد از مصرف هر دوز از قرص جلوگیری فوری از بارداری تنسی یک داروی ضد تهوع بخورید.اگر تا دوساعت بعد از مصرف قرص استفراغ کردید، باید مجدد مصرف کنید.

نحوه مصرف قرص اورژانسی ضد بارداری تنسی

الف- اگر از نزدیکی محافظت نشده کمتر از ۱۲ ساعت گذشته باشد؛

بلافاصله یک قرص ۰٫۷۵ میلیگرمی تنسی را مصرف نموده و ۱۲ ساعت بعد قرص دوم  ۰٫۷۵ میلیگرمی تنسی را مصرف کنید.

ب- اگر از نزدیکی محافظت نشده بیشتر از ۱۲ ساعت گذشته باشد؛

بلافاصله یک قرص ۱٫۵ میلیگرمی تنسی یا دو قرص ۰٫۷۵ میلیگرمی تنسی را به صورت همزمان مصرف نمایید.

اگر یکی از شرایط زیر را دارید باید به پزشک اطلاع دهید:

اینکه بعد از مصرف قرص کی باید پریود شوید، بستگی به این دارد که روز چندم سیکل این قرص را مصرف کردید. اما بطور کلی قرص های ضد بارداری اورژانسی ، هورمونی هستند و ممکن است پریود شما را عقب و جلو کنند و یا حتی لکه بینی به جای خونریزی داشته باشید. اگر روش مصرف درست باشد، احتمال بارداری بسیار ضعیف میشود. در کل ۱۴ روز بعد از مصرف قرص باید پریود شوید و اگر نشدید حتما یک تست بارداری بدهید.

این قرص از دسته دارو های پروژسترونی ضد بارداری است که باید بصورت اورژانسی مصرف شود و به هیچ عنوان بعنوان یک روش پیشگیری از بارداری بصورت دایمی توصیه نمی شود . شما نمی توانید بجای مثلا دروسبلا و یا دروسبلین و لویتود این قرص را مصرف کنید. البته این قرص فقط در موارد اورژانس قابل مصرف است نه اینکه عادت کنید و ماهی یکی دوبار استفاده کنید.

مصرف دارو در دوران شیردهی منع شده است. همچنین قرصپیشگیری از حاملگی تنسی در رده x قرار دارد و در بارداری منع مصرف دارد . در بارداری شما هیچ نیازی به مصرف این دارو نخواهید داشت.

خیر. قرص های ضدبارداری برای جنین ضرری نداره زیرا حاوی پروژسترون هستند، نیازی به سقط جنین نیست، نگران نباشید.

قرص را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید. در دمای اتاق بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری کنید. دارو را پس از تاریخ انقضا دور بیندازید.

پس از استفاده از این دارو، لکه بینی طبیعی است. اگر دوره پریودی بعدی شما قطع شد، احتمال حاملگی وجود دارد. در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید و یک آزمایش حاملگی انجام دهید.

در صورتی که قرص های ضد بارداری مصرف می کنید، سیگار کشیدن خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد، به خصوص اگر بیش از ۳۵ سال سن داشته باشید. توصیه می شود سیگار نکشید. این دارو از شما در برابر عفونت اچ آی وی (ایدز) یا هر گونه بیماری مقاربتی دیگر محافظت نمی کند.

همانطور که در بالا گفتم، قرص ضد بارداری اورژانسی را تنها ۲ تا ۳ بار در سال می توانید استفاده کنید و در هر سیکل هم تنها یکبار اجازه مصرف دارید.

بله حتما تا زمان پریود از روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

بلافاصله بعد از نزدیکی مشکوک باید مصرف کنید، اما مطالعات نشان می دهید این قرص تا ۷۲ ساعت بعد از نزدیکی مشکوک ( ۳ روز) تاثیر تقریبا قطعی و تا ۵ روز اول بعد از نزدیکی تاثیر نسبی دارد.

هشدارها در زمان مصرف قرص اورژانسی ضد بارداری تنسی:‌

۱- بهتر است که قرص‌ها با شکم خالی خورده نشود.‌

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

۲- در صورت استفراغ کردن تا دو ساعت پس از استفاده از روش، خوردن مجدد قرص‌ها ضروری است.‌

۳- حداکثر دفعات مجاز استفاده از این روش در هر سیکل قاعدگی یک بار است. این روش باید در حداقل دفعات ممکن در طول دوران باروری استفاده گردد. مجاز بودن یک بار استفاده از این روش در هر دوره قاعدگی دلیلی بر تایید مصرف آن در هر دوره قاعدگی به عنوان روش پیشگیری از بارداری نیست.‌

۴- در صورت قاعده نشدن فرد در عرض ۳ هفته پس از مصرف روش اورژانسی پیشگیری از بارداری، باید، تست بارداری (ترجیحاً بتا اچ.سی.جی) در مورد وی انجام شود.‌

۵- با توجه به اینکه این روش برای جنین خطرناک نیست، در صورت وقوع حاملگی، نیازی به سقط جنین نخواهد بود.

۶- استفراغ‌ و اسهال‌ شدید در جذب‌ شکل‌خوراکی‌ این‌ دارو اختلال‌ ایجاد می‌کنندواثربخشی‌ آن‌ را کاهش‌ می‌دهند. به‌ همین‌دلیل‌ طی‌ استفراغ‌ و اسهال‌ شدید با پزشک یا داروساز خود در مورد نحوه صحیح و اثربخش قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی مشورت نمایید.


با عرض سلام و خسته نباشید
من در آبان ماه ۹۷ بارداری خارج از رحمی داشتم و در خرداد ۹۸ قرص تنسی بصورت اورژانسی مصرف کردم ولی الان با توجه به توضیحات که عدم مصرف برای افرادی که بارداری خارج از رحمی داشته اند منو خیلی نگران کرده که مجدد اتفاقی برام بیفته میشه توضیح بدید؟

با سلام
این احتمال بسیار اندک است ولی با توجه به اهمیت این عارضه حتما موارد زیر را رعایت کنید:

برای شما توصیه می شود که از این به بعد قرص های اورژانسی را پس از این مصرف نکنید زیرا خطر بارداری خارج رحمی در زنان ۵۳ تا ۴۴ سالهای که دچار بیماری التهابی لگن، حاملگی خارج رحمی قبلی، مشکلات نازایی (از جمله اندومتریوز) بودهاند یا سابقه جراحی شکم دارند و یا داروی محرک تخمکگذاری (در درمان نازایی) مصرف میکنند، بیشتر است. بعضی از روشهای جلوگیری از بارداری مانند آی.یو.دی و قرصهای خوراکی که فقط پروژسترون دارند (مینیپیل) و قرصی که صبح روز بعد از مقاربت مصرف میشود نیز میتوانند میزان بروز بارداری خارج رحمی را بالا ببرند.

در حال حاضر شما حدود ۲ هفته پس از نزدیکی تست بتا hcg انجام دهید، زیرا در بسیاری موارد سونوگرافی نیز بیماری را در اوایل نشان نمی دهد و حتی ممکن است با وجود بارداری خارج رحمی، خونریزی مشابه قاعدگی داشته باشید و متوجه نشوید که باردار شده اید.

چنانچه موردی بود با دفتر مرکزی آتی فارمد تماس فرمایید.

۱۰ روز بعد از پریود رابطه بدون دخول داشتم امابا واژنم تماس پیدا کرد ۱۴ ساعت بعد تنسی۰/۷۵ دو عدد همزمان مصرف کردم ۴ روز از مصرف گذشته اما نگرانم
خواهش میکنم جواب بدهید

احتمال بارداری بسیار اندک است.

سلام.‌من یه سوال دارم. من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتیم ولی با پیشاب تماس داشتم اون موقع ۵ روز از پریودم عقب افتاده بود . فردای رابطه یه قرص یک و نیم تنسی خوردم . الان یک هفته میگزره از خوردن قرص ولی هنوز پریود نشدم . خیلی نگرانم . ممکنه حاملگی رخ بده؟ باید چه کنم؟

با سلام

لطفا تست بارداری انجام دهید.

سلام.
من ۱ روز مونده ب پریود شدنم رابطه داشتم و کامل منی داخل واژنم ریخت و بچه هم شیر میدم و نوشتین ک نمیشه تو شیردهی قرص اورژانس خورد الان من چکارکنم؟!!!! لطفا سریع جواب بدید ممنون

مقدار بسیار کمی از ماده مؤثره تنسی ممکن است در شیر ترشح شود. اگرچه به نظر نمی رسد برای نوزاد مضر باشد. با این حال اگر نگران هستید، می توانید قرص را سریعاً بعد از شیر دادن مصرف کنید، از شیر دادن به دنبال مصرف تنسی پرهیز کنید، سپس به مدت ۶ ساعت بعد از مصرف تنسی، شیر خود را توسط پمپ های سینه بکشید و آن شیر را دور بریزید. با این کار می توانید مقدار مادة مؤثره ای که حین شیر دادن به بدن نوزاد می رسد را کاهش داد.

من یه هفته بعد از پریودی رابطه بدون دخول داشتم نمیدم با واژن تماس داشته یا نه قبل از ۱۲ ساعت ۳ قرص ال دی و بعد ۲۴ ساعت همزمان دو قرص ارژانسی امکان بارداری هست ؟

در مورد سایر برندها آتی فارمد از پاسخگویی معذور است اما به هر حال احتمال بارداری اندک است.

سلام. من ۵ روز پریودم عقب افتاده بود که با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ولی با مایع پیشاب تماس داشتم. فردای رابطه یدونه قرص ۱.۵ تنسی خوردم ولی الان یک هفتس از خوردن قرص میگزره و من هنوز پریود نشدم . ممکنه بارداری با این شرایط رخ بده؟ باید چه کنم؟

با سلام

احتمال بارداری بسیار اندک می باشد.

من یه هفته بعد از پریودی رابطه بدون دخول داشتم نمیدم با واژن تماس داشته یا نه قبل از ۱۲ ساعت ۳ قرص ال دی و ۱۲ ساعت بعد ۴ قرص ال دی و بعد ۳۴ ساعت همزمان دو قرص ارژانسی خوردم امکان بارداری هست ؟

در مورد داروهای غیر از آتی فارمد از پاسخگویی معذوریم.

سلام، من معمولا بينه ٦-٨ امه هر ماه پريود ميشم، ٦ام با همسرم رابطه داشتم و مايع مني كاملا داخله واژنم ريخت، حدوده ١ساعت بعد قرص ٠/٧٥ تنسي استفاده كردم و ١٢ساعت بعد هم يك قرصه ديگه، الان ٣روزه از پريودم ميگذره و هنوز خونريزي نداشتم، دل درد هم گاهي دارم و سينه هام هم حساس شده، امكانه بارداري براي من هست؟

احتمال بارداری بسیار اندک می باشد. در صورت شک به بارداری، ده روز بعد از لقاح می توانید تست بارداری انجام دهید.

من يه هفته مونده به پريوديم با همسرم رابطه داشتم ،بدون دخول ولي مايع مني يكم رو واژنم ريخت ١٦ ساعت بعد يه قرص ترنسي ٧٥ استفاده كردم ١٢ ساعت بعد يكي ديكه ،ايا احتمال بارداري وجودداره

خیر

سلام من حدود يه هفته بعد از پريودي رابطه كه احتمال بارداريش زياد بود داشتم طبق اين دستورات قرص تنسي مصرف كردم بعد از يه هفته پريود شدم، جوري كه تا حالا اينجوري پريود نبودم الان بيشتر از يه هفتم ميگذره كه من هنوز خونريزي دارم خيلي نگرانم، خيلي بي حال و خستم هميشه به خاطر اين خونريزي ميشه لطفا راهنماييم كنيد

با توجه به ویژگی هورمونی این نوع داروها اختلال در قاعدگی و نامنظمی خونریزی شایع است ولی چنانچه میزان خونریزی زیاد و مدت آن طولانی شود و یا همراه با درد باشد لطفا به پزشک مراجعه نمایید.

با سلام من با همسرم روز آخر پریودم (دیروز)بعد از اتمام خونریزی رابطه جنسی کامل داشتم ولی چون چند ماه پیش متاسفانه سقط جنین داشتم در هفته ۸ ام ب توصیه پزشک مجبور هستم تا چند ماه دیگه صبر کنم
الان نیازی ب خوردن قرص اورژانسی دارم؟چون با توجه به هرمونی بودن قرص نمی‌خوام پریود هام نا منظم بشه تا برای بارداری مشکلی باشه
با تشکر

با سلام

قرص های اورژانسی اغلب باعث نامنظمی سیکل قاعدگی می شود. در رابطه با نامنظمی سیکل و بروز اشکال احتمالی در بارداری خود، حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

سلام
من شب اول بعد از،پاک شدنم( روز ۷پربودی) با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و پیشاب ایشون کمی تماس داشت با دهانه. ضمن اینکه بنده باکره هستم ایا احتما بارداری هست؟ یک روز گذشته و هنوز،قرصی مصرف نکردم.
ممنون میشم راهنماییم کنین

احتمال بارداری اندک است

سلام.من فقط حدس میزنم که اب منی وارد واژنم شده و مطمئن نیستم اما قرص تنسی رو واسه اطمینان مصرف کردم.اگر منی وارد واژنم نشده ممکنه که زمان پریودیم عقب بیفته؟یا درسال های اینده نازا بشم؟اصلا اگه منی وارد واژنم نشده و من قرص رو مصرف کردم تاثیری روی بدن من میزاره؟یا هیچ تاثیری نداره؟مثلا ممکنه واسه رحمم مشکلی پیش بیاد؟جواب بودید ممنون میشم خیلییی مهمه
تشکر

امکان تغییر در زمان عادت ماهیانه وجود دارد .مصرف این قرص باعث نازایی نمی شود ولی در مورد تعداد دفعات مصرف این قرص محدودیت وجود دارد و برای جلوگیری متناوب باید از دیگر قرص های ماهیانه مصرف نمایید

سلام من یک رو ز بعد از پریودی نزدیکی داشتم و منی کامل داتخل ریخته شد من بلافاصله دوتا قرص خوردم،۲۴ ساعت بعد هم دوتا خوردم اورژانسی،باتوجه ب اینکه من قرص آموکسی سیلین و استامینفون و قبل نزدیکی خورده بودم،اما بعد مصرف نکردن الآنم سینه هام یکم درد دارن،زیر دامن هم در. دارم،امکان بارداری هست

با سلام

احتمال بارداری اندک است. بروشور دارو را مطالعه نمایید و در صورت بروز عارضه ای خاص با پزشک تماس بگیرید.

سلام ببخشید من تازه ازدواج کردم و نمیخوام باردار بشم اگه این قرصارو بخورم خونریزی دارم بعدش؟؟؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس: ایران, تهران, سعادت آباد, بلوار ۲۴ متری, کوچه یکم غربی, خیابان ۲۰ متری دشت بهشت, پلاک ۱۷

۲۲۰۶۹۶۹۶-۲۲۰۶۸۴۸۱

مشاهده نقشه

قرص ضد بارداری

پیشگیری از بارداری ناخواسته

جلوگیری از بارداری ناخواسته

© کپی رایت 1397 Atipharmed. تمامی حقوق محفوظ است. طراحی سایت توسط:Atipharmed

google-site-verification=2ljcTGl3W9DLC-5dwvlfO3nKgV3qcboUHEe6wqCibB0

به در خواست مکرر دوستان و همراهان مینت، در این مقاله به بررسی انواع مختلف قرص ضد بارداری ، نحوه مصرف قرص ضد بارداری و تاثیر گذاری آنها میپردازیم.

کشف اولین قرص های جلوگیری از بارداری، جزو مهمترین اختراعات قرن ۲۰ بوده است. اولین قرص های جلوگیری از بارداری، توسط دکتر پینکوس کشف شد و در سال ۱۹۵۷ فروخته شد. و اولین بار تحت عنوان قرص های تنظیم کننده سیکل قاعدگی وارد بازار شدند، در این زمان مسئله جلوگیری از بارداری به عنوان یکی از عوارض جانبی این قرص ها شناخته شد.

پزشکان متوجه شدند که سیکل های نامنظم در آن زمان اپیدمیک شده و طی دوسال بیش از نیم میلیون نفر مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را به دلیل عارضه ی جانبی آن یعنی جلوگیری از بارداری آغاز کردند.

 

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

 

در اواسط قرن ۲۰، قرص ضد بارداری بعنوان قرص جلوگیری تولید شد. و در طی ۵ دهه ی گذشته، انقلابی را در سلامت بانوان ایجاد کرد. امروزه، خانم ها در سراسر جهان از  انواع مختلف قرص ضد بارداری استفاده می کنند. این قرص ها اگر به درستی استفاده شوند ۹۹.۹٪ تاثیری گذاری دارند.هم اکنون طیف وسیعی از داروهای جلوگیری از بارداری در دسترس وجود دارد و به خانم ها این اجازه را میدهد که متناسب با شیوه ی زندگی و بودجه ی خود بهترین نوع را انتخاب کنند.

اگر تازگی با قرص آشنا شدید و میخواهید استفاده کنید، هر آنچه که لازمه ی مصرف قرص ضد بارداری است را در این مقاله ارئه میدهیم، پس همراه ما باشید.

نحوه عملکرد

قرص های ضد بارداری بارداری محتوی، استروژن سنتز شده و هورمون های پروژستینی هستند.

این هورمون ها، هورمون های طبیعی سیکل قاعدگی خانم ها را تقلید میکنند تا از بارداری جلوگیری کنند.

فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارد که از بارداری جلوگیری میکند. این قرص ها بصورت ترکیبی از هورمون ها هستند که از تخمک گذاری بدن جلوگیری می کنند. علاوه براین، این هورمون ها باعث غلیظ شدن ترشحات رحمی شده و بدین وسیله ورود اسپرم ها را به داخل رحم مشکل می کند و مانع از باروری تخمک می شود.

قرص ضد بارداری، همچنین میتواند بر دیواره ی رحمی تاثیر گذاشته و از لانه گزینی رویان جلوگیری میکند.

اکثر خانم ها هنگامی که میخواهند نوعی از قرص های ضد بارداری را بعنوان روش کنترل حاملگی انتخاب کنند، یا قرصهای ترکیبی یا همان قرصی که دوست یا آشناهایشان استفاده کرده اند را انتخاب می کنند که این تصور غلط یکی از بزرگترین و خطرناک ترین مسائلی است که باعث آسیب به شخص می شود.

با توجه به سن و سابقه پزشکی شخص، پزشک مناسب ترین دوز قرص های جلوگیری از بارداری را متناسب با شرایط فرد، تجویز می کند.

داروهای تجویز شده برای یک دختر ۱۸ ساله و ۳۰ ساله کاملا با هم متفاوت است. هورمون های مختلف تشکیل دهنده ی قرص های جلوگیری از بارداری، در بهبود آکنه های دوران بلوغ، رفع اسپاسم و دل درد های دوران قاعدگی و همچنین در خانم های با سنین بالاتر بسیار کمک کننده خواهد بود.

نکته ی اصلی اینجاست که تنها یک نوع قرص را نمیتوان برای تمامی اشخاص تجویز کرد. حتما به پزشک متخصص زنان خود مراجعه کنید که بهترین نوع قرص های خوراکی جلوگیری از بارداری را برایتان انتخاب کند.

زمان مصرف قرص ضد بارداری

موارد استفاده از قرص ضد بارداری عبارتند از:

قرص ضد بارداری بارداری همچنین باعث:

مصرف قرص های جلوگیری از بارداری به سه روش مختلف امکان پذیر است ؛

هرچند که میتوانید قرص را در هر زمانی از روز مصرف کنید اما بهتر است قبل از صبحانه یا موقع خواب مصرف کنید، از این جهت که مصرف آن را فراموش نکنید.

انواع قرص ضد بارداری

رایح ترین قرص های جلوگیری از بارداری، قرص های ترکیبی هستند که ترکیبی از هورمون های استروژن و پروژستین هستند.

اکثر قرص های ترکیبی، بسته های ۲۸ روزه، ۲۱ روزه و ۹۱ روزه هستند.

بیشتر قرص های داخل بسته محتوی دارو و فعال هستند، به این معنی که محتوی هورمون هستند. ممکن است قرص های غیرفعال در بسته بندی وجود داشته باشد به این معنی که فاقد هورمون هستند. این قرص های فاقد محتوای هورمونی، دارونما نامیده میشوند.

در حین مصرف قرص های دارونما دچار خونریزی م یشوید.(دقیقا مانند خونریزی پریودی )

این قرص ها بسیار رایج هستند و شامل ۲۱ قرص فعال و ۷قرص دارونما است. برای اینکه مصرف قرص را فراموش نکنید، پشت قرص ها با روزهای هفته مشخص شده اند. بعضی از قرص های دارونما، محتوی ویتامین ها و مینرال ها هستند و از این جهت قیمت آن افزایش پیدا میکند.

در این نوع، ۲۱ عدد قرص محتوی هورمون وجود دارد که میبایست ۲۱ روز، روزی یک قرص را در ساعت مشخصی مصرف کنید و پس از اتمام ۲۱ عدد قرص، ۷ روز استراحت بدهید، که در این بازه ی ۷ روزه قاعدگی اتفاق می افتد.

پس از اتمام ۷ روز، بسته جدید قرص را مجدد شروع کنید.

نحوه مصرف قرص های 91 روزه

این مدل از قرص های ترکیبی جهت استفاده ی تقریبا ۳ ماه است که ۱۳ هفته به طور مستمر و بدون استراحت باید روزی یک قرص را در زمان مشخص مصرف کرد. که ابتدا ۱۲ هفته، قرص های محتوی هورمون را مصرف کرده و سپس یک هفته  پایانی قرص های دارونما (حاوی مقادیر اندک استروژن) را مصرف کنید و تبع آن، در این یک هفته آخر، پریود اتفاق می افتد. در طی ۱۲ هفته ی ابتدایی، خونریزی قاعدگی اتفاق نمی افتد.خانم هایی که این مدل قرص ها را استفاده میکنند، در طول سال ۳ یا ۴ بار پریود می شوند.

قرص های Mini_Pill متداول ترین داروهایی هستند که فقط از یک نوع هورمون تشکیل شده اند یعنی فقط جزء پروژستینی دارند.این قرص ها فاقد جزء استروژنی هستند و اغلب در مواقعی تجویز میشوند که :

درست مثل قرص های ترکیبی، لازم است که این قرص ها در یک زمان مشخص و هر روز مصرف شوند. این قرص ها ۲۸ عددی هستند و فاقد دارونما یا قرص های غیرفعال هستند.اگر بطور اتفاقی Mini_Pill، بیش از سه ساعت با فاصله، از زمان معمول هر روز مصرف شود، به اندازه ی کافی کارایی جلوگیری از بارداری را ندارد. اگر این مشکل پیش آمد، از کاندوم استفاده کنید یا به مدت ۲ روز رابطه نداشته باشید.

در حین استفاده از قرص های ترکیبی، اندکی انعطاف زمانی بیشتری برای مصرف کننده وجود دارد. از این جهت که میبایست روزانه یک عدد قرص در ساعت مشخصی مصرف شود، اگر فراموش کردید که یک قرص محتوی دارو را بخورید، در اسرع وقت  قرص  فراموش شده را مصرف کنید، یا اگر دو عدد قرص را طی دو روز فراموش کردید، دو روز متوالی دو عدد قرص مصرف کنید و از یک روش جلوگیری دیگر تا یک هفته استفاده کنید. اگر بیش از دو روز از فراموشی مصرف قرص گذشته باشد، به طور کلی بسته را کنار گذاشته و تا زمان قاعدگی از یک روش جلوگیری دیگر استفاده کنید.

فراموشی مصرف قرص

اگرمصرف قرص های جلوگیری از بارداری ترکیبی را فراموش کردید، میبایست در اسرع وقت که به یاد آوردید آن را مصرف کنید، حتی اگر مجبور شدید دو عدد قرص را همزمان مصرف کنید و مابقی قرص ها را طبق روال قبل ادامه دهید.

در اکثر موارد، فراموش کردن مصرف یک قرص خیلی جای نگرانی ندارد و مشکل ساز نیست و غلظت دارو در بدن تغییر نمی کند و شانس بارداری همچنان ناچیز خواهد بود. با این حال اگر این اتفاق در ماه اول مصرف قرص های جلوگیری از بارداری برایتان رخ داد، بهتر است که بمدت 7 روز از یک روش جلوگیری دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

در رابطه با مینی پیل ها، اگر بیش تر از 3 ساعت از فراموشی قرص نگذشته باشد، قرص فراموش شده را در اسرع وقت مصرف کنید و قرص های بعدی را طبق روال همیشگی در یک زمان مشخص مصرف کنید. اگر تاخیر در مصرف مینی پیل ها بیش تراز 3 ساعت شد، سریعا قرص فراموش شده را مصرف کنید اما به مدت یک هفته از یک روش جلوگیری از بارداری دیگر استفاده کنید.

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

بانوان در طول روز مشغله های فراوانی دارند و اغلب در این فکر هستند که درگیر روش های جلوگیری از بارداری نباشند و به مدت چندین سال حتی 10 سال دغدغه ی جلوگیری از بارداری را نداشته باشند. روش های جلوگیری از بارداری طولانی مدت شامل آی یو دی های هورمونی و مسی هستند و همچنین روش کاشتنی در بافت نیز در دسته طولانی روش های جلوگیری از بارداری طولانی مدت قرار میگیرد. این روش ها به مدت 4 سال از بارداری های ناخواسته جلوگیری می کنند.

آی یو دی ها میبایست هر 3 تا 6 سال، با توجه به توصیه ی کارخانه ی سازنده آن تعویض شوند. آی یو دی های مسی اثر طولانی تری دارند وبسته به نوع و مدلشان می توانند به مدت 5 تا 10 سال، فرد را از بارداری های ناخواسته محافظت کنند.

نحوه مصرف قرص ضد بارداری

وقتی که مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را قطع کنید، مدتی زمات میبرد تا بدنتان به حالت نرمال اولیه بازگردد.

در اکثر خانم ها چندین هفته پس از قطع مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، تخمک گذاری مجدد اتفاق می افتد. در بعضی از خانم ها چندین ماه طول می کشد تا به تخمک گذاری و سیکل عادیشان بازگردند.

اگر مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را قطع کردید، و همچنان برای بارداری آماده نشدید،احتمالا میبایست، از روش های دیگر برای بارداری اقدام کنید.

امروزه طیف وسیعی از روش های جلوگیری از بارداری وجود دارند که قبل از آن که یک روش را انتخاب کنید، بهترین راه این است که با پزشکتان در این باره مشورت کنید. و هر سوالی که در این باره در ذهنتان است را بطرف کنید:

هنگام مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی، داشتن یک برنامه غذایی منظم مهم است. چنین داروهایی زمانی موثر هستند که غلظت آنها در بدن به طور مداوم در یک سطح ثابت نگهداری شود.

اگر زمان مصرف قرص های جلوگیری از بارداری به شکل منظم رعایت شود، اثر پیشگیری از بارداری مداوم و تضمین شده ای را دارد و در نتیجه، شخص به طور قابل اعتمادی در برابر حاملگی ناخواسته محافظت می شود.

برای داشتن بهترین نتایج در مصرف قرص های ضد بارداری، مهم ترین نکته این است که همیشه باید در یک زمان مشخص مصرف شوند.

اکثر خانما بخاطر ترس از افزایش وزن با مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، آن ها را مصرف نمی کنند.

اولین قرص های جلوگیری از بارداری حاوی دوزهای بسیار بالای هورمون (دو برابر بیشتر از قرص های امروزی) بود، به همین دلیل می توانستند باعث اختلالات متابولیکی و افزایش وزن شوند. پس از آزمایش های متعدد، دوز هورمون های به کار رفته را  کاهش دادند و در نتیجه شدت عوارض نیز کاهش یافت.

مطالعات اخیر نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف قرص های ضد بارداری و افزایش وزن وجود ندارد. افزایش وزن بانوان به علت سن و شیوه زندگی شان است. علت افزایش اندک وزن ممکن است بخاطر احتباس آب یا افزایش اشتها در هنگام استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری خوراکی (COC) باشد.

تاثیر مصرف قرص های ضد بارداری بر سایز سینه

استفاده از قرص های  ضد بارداری، یکی از روش های رایج جلوگیری از بارداری در زنان است، چرا که نه تنها این قرص ها باعث پیشگیری از بارداری می شوند، بلکه تعادل هورمونی بدن را نیز حفظ می کند که در نهایت باعث می شود علائم قاعدگی، دل درد های شدید پریودی، سندروم پیش از قاعدگی و جوش پریودی کاهش پیدا کند.

این روزها که در حال نوشتن مطالب آموزشی در سایت هستیم، سوالات متعددی در رابطه با مصرف قرص های ضد بارداری و افزایش سایز سینه ها به چشممان می خورد و تقریبا می توان گفت که خیلی ها این قرص ها را تنها برای افزایش سایز سینه ها مصرف می کنند. اما واقعا این کار درستی است؟ در این قسمت، سعی می کنیم بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت کنیم.

سینه های یک زن از دوران بلوغ شروع به رشد میکند و این رشد از ۸ تا ۱۴ سالگی است. این اتفاق به دلیل تغییرات هورمونی بخصوص استروژن و هورمون رشد است. هنگامی که در زمان بلوغ، استروژن به وسیله تخمدان ها تولید می شود؛ باعث می شود که  بافت های چربی در اطراف سینه جمع شوند که در نهایت موجب بزرگتر شدن سینه ها میشود. در همین زمان مجاری سینه نیز شروع به بزرگ شدن میکنند.

پس از اولین پریود و هنگامی که دختر شروع به تخمک گذاری میکند برخی از غدد شروع به رشد میکند. افزایش سایز و رشد سینه ها تا چندین سال طول می کشد و تقریباً این رشد تا پایان سنین نوجوانی طول می کشد.

هنگامی که سن بلوغ تمام شد بازهم سایز سینه ها به دلیل برخی از تغییرات فیزیولوژیکی بدن مانند سیکل قاعدگی، بارداری یا شیردهی می تواند تغییر کند.

مسئله اینجاست که برخی از زنان از شکل و سایز سینه هایشان راضی نیستند. برخی سینه های بزرگی دارند و می خواهند که آنها کوچکتر شوند و برخی دیگر نیز سینه های کوچکی دارند که همیشه در پی بزرگ کردن آنها هستند. کسانی که در گروه دوم هستند، یکی از راه‌حل‌های شان مصرف قرص های ضد بارداری برای بزرگ کردن سینه ها است.

قرص های ضدبارداری ترکیبی از استروژن و پروژسترون هستند. این هورمون ها با توزیع چربی های بدن، در شکل دهی باسن و سینه زنان، نقش اساسی دارند.

برخی از شواهد وجود دارند که نشان می دهند مصرف قرص های ضد بارداری می تواند سینه ها را بزرگ تر کند این شواهد عبارتند از:

برخی از زنان هنگامی که قرص‌های ضد بارداری مصرف می کنند افزایش وزن خواهند داشت. هیچ نوع شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد دلیل افزایش وزن، مصرف اینگونه قرص ها است. اما بافت های چربی بدن زنان ( شامل باسن، ران ها و سینه ها) تعداد زیادی دریافت کننده استروژن دارند که باعث می شود غلظت چربی در این نواحی بیشتر شود.

مطالعات نشان داده است که زنانی که قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌کنند تراکم عضله کمتری نسبت به کسانی دارند که این قرص ها را مصرف نمی کنند و اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم هر چقدر تراکم عضله کمتری داشته باشید به جای آن چربی بیشتری هم خواهید داشت، اما این نکته صرفا به این معنی نیست که این چربی حتما در نواحی سینه جمع خواهد شد.

استروژن موجود در قرص های ضد بارداری بر روی متابولیسم آب بدن زنان نیز تاثیر می گذارد و در نتیجه باعث می شود که بدن آب بیشتری را نگه دارد. این امکان وجود دارد که این تورم ناشی از نگهداری آب در بدن بر روی سایز سینه ها تاثیر بگذارد.

مصرف قرص ضد بارداری و افزایش سایز سینه ها

 ممکن است اما هیچ تضمینی وجود ندارد.

ممکن است افزایش سایز کوچکی را پس از ۲۱ روز مصرف این قرص ها تجربه کنید اما هیچ کدام از تاثیرات آن دائمی نیست. حتی اگر قرص نیز مصرف نکنید ممکن است تغییراتی را در سایز سینه هایتان بسته به شرایط سیکل قاعدگی مشاهده کنید. هنگامی که تخمک گذاری میکنید ممکن است افزایش سایز داشته باشید یا سینه هایتان سفت شود و یا حتی درد بگیرد که این نیز به دلیل نگهداری آب در آنها است.

اگرچه قرص های ضد بارداری به عنوان روش های سالم و تاثیرگذار در جلوگیری از بارداری در نظر گرفته می شود، اما بدون خطر نیستند. برخی از زنان ممکن است هر کدام از عوارض زیر را تجربه کنند:

 به دلیل اینکه سینه های بزرگتر، همیشه از عوارض مصرف قرص های ضد بارداری نیستند، بنابراین خیلی منطقی نیست که تنها برای بزرگ کردن سینه هایتان از این قرص‌ها استفاده کنید. اگر می‌خواهید بازهم به این دلیل قرص مصرف کنید، ابتدا بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 همچنین راه های دیگری نیز وجود دارد که بتوانید سایز سینه هایتان را افزایش دهید:

اما مطمئن شوید که از این سوتین ها در رختخواب استفاده نمی کنید. خوابیدن با این سوتین ها، جریان بافتهای سینه را کاهش می دهد که می تواند سبب ناراحتی های پوستی و حتی عفونت قارچی شود.

 طبیعی ترین حالتی که سینه ها در افراد بزرگسال افزایش سایز میدهند، در زمان بارداری و شیردهی است. افزایش سایز سینه ها ممکن است در سه ماهه اول بارداری و در هفته‌های ششم تا هشتم شروع شود. چرا که با این افزایش سایز، بافت های چربی می توانند از غدد شیری محافظت کنند. هنگامی که وضع حمل کردید، سینه ها شیر تولید میکنند و به همین دلیل بزرگتر می شوند.

از آن جایی که هیچ دلیل پزشکی برای مصرف نکردن قرص های جلوگیری از وجود ندارد، میتوانید مصرف این قرص ها را به مدت طولانی ادامه دهید. بسیاری از بانوان چندین سال مصرف قرص های ضد بارداری را ادمه می دهند و علاوه بر مسئله ی جلوگیری از بارداری، در تنظیم سیکل قاعدگی، درمان دل درد پریودی و درمان های هورمونال نیز کمک کننده باشد.

بله، احتمال بارداری با وجود مصرف قرص هست. هیچ کدام از روش های جلوگیری از بارداری حتی قرص ها کاملا از بارداری جلوگیری نمی کنند. با این حال اگر قرص ها به طور منظم و در یک ساعت مشخص مصرف شوند، بیش از 99% از بارداری جلوگیری می کنند. اما اگر قرص ها را طبق دستور مشخص شده مصرف نکنید، شانس بارداری ناخواسته با وجود مصرف قرص، در شما افزایش می یابد.

قرص های جلوگیری از بارداری هیچ تاثیری روی قدرت باروری شخص ندارند. وقتی بانوان مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را متوقف می کنند، شانس بارداری آنها به طور کامل برمیگردد و بسیاری از بانوان به محض قطع مصرف قرص، باردار می شوند. از این رو، برای یک زن مهم است که در دوران بارداری، به شدت مراقب بدن خود باشد، در کنار اینکه خود و همسرش شروع به تلاش برای باردای می کنند.

روش های جلوگیری از بارداری 91%_99% در کنترل بارداری موثر هستند. قرص، یکی از مورد اعتماد ترین و کارامد ترین روش هاست البته اگر طبق دستور مشخص شده مصرف شوند. با این حال 91%_99% به این معنی است که هم چنان شانس بارداری وجود دارد. خانمی که با وجود مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، باردار شده است، یکی از کارهای زیر را حین مصرف قرص انجام داده است:

هنگامیکه سطح هورمون های بدن به طور غیر طبیعی و به مدت طولانی افزایش پیدا می کنند، ممکن است عوارضی برایتان داشته باشد. همه روش های جلوگیری مانند قرص، کاشتنی ها و چسب های پوستی در بلند مدت عوارضی خواهند داشت. عوارض مختلف روش های جلوگیری عبارتند از:

تاثیر مصرف قرص های جلوگیری از بارداری بر تخمک گذاری

خیر، کسانیکه از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده می کنند، تخمک گذاری انجام نمی دهند. قرص های ضد بارداری برای توقف تخمک گذاری ساخته شده اند. این قرص ها هنگامیکه درست مصرف شوند تا 99 درصد موثر هستند. تخمک گذاری به فرایندی گفته می شود که در آن تخمک از تخمدان ها آزاد می شود. قرص های جلوگیری حاوی پروژسترون و استروژن هستند که از تخمک گذاری جلوگیری می کنند و در نتیجه در نبود تخمک گذاری هیچ باروری اتفاق نمی افتد.

اگر هر قرصی را فراموش کنید، ریسک بارداری افزایش پیدا می کند. فراموشی مصرف قرص های ضد بارداری با هیچکس شوخی ندارد. اگر بیشتر از یک بار مصرف قرص های ضد بارداری را در هر سیکل فراموش کنید، شانس بارداری بسیار افزایش پیدا می کند. هرچقدر مصرف قرص های جلوگیری از بارداری را بیشتر فراموش کنید، شانس بارداری بیشتر می شود.

در اولین سیکلی که مصرف قرص های ضد بارداری را متوقف کرده اید، ممکن است تخمک گذاری از چند روز تا چند هفته بعد شروع شود. برای برخی از زنان، تخمک گذاری در کمتر از یک هفته شروع می شود و برای برخی دیگر از 1 تا 3 ماه طول می کشد. برخی از خانم ها بلافاصله پس از توقف قرص های جلوگیری، باردار می شوند. برخی از مطالعات ثابت کرده اند هنگام توقف مصرف قرص های ضد بارداری در بهترین حالت تخمک گذاری قرار دارید.

بله، هر زمانی که قصد جلوگیری از بارداری دارید، می توانید مصرف قرص های ضد بارداری را شروع کنید. می توانید در هر زمانی از سیکل قاعدگیتان، مصرف قرص ها را شروع کنید اما اینکه چقدر طول می کشد که این قرص ها تاثیر گذار شوند، کاملا به نوع قرص که مصرف می کنید بستگی دارد. بسیاری از بانوان از قرص های ترکیبی استفاده می کنند. ( قرص هایی که هم استروژن و هم پروژسترون دارند) در مورد مصرف قرص های ترکیبی، اگر مصرف این قرص ها را در 5 روز اول سیکل قاعدگی شروع کنید، جلوگیری از بارداری بلافاصله آغاز می شود. اگر هر زمانی از سیکل به جز 5 روز ابتدایی، شروع به مصرف کنید، جلوگیری از بارداری از 7 روز آینده شروع می شود.

قرص های ضد بارداری، تولید طبیعی هورمون های استروژن را مختل می کند که در نهایت موجب توقف تخمک گذاری می شود. می توان گفت که مصرف قرص های ضد بارداری سطح هورمون های اسنروژن را بالا می برد که از عوارض آن می توان به سردرد و حالت تهوع اشاره کرد.

سلام، من یک سوال دارم، در صورت استفاده از قرص های ضد بارداری ۲۸ تایی، موعود پریود زودتر از اتمام ۲۸ قرص بیاید، باید قرص ها را ادامه دهم یا از قرص های جدید استفاده کنم ؟

سلام عاقله جان، شما بدون توجه به شروع پریودی قرص ها را تا آخر استفاده کنید. و بسته جدید رو بلافاصله پس از اتمام بسته قبلی شروع کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پیشگیری اضطراری از بارداری (به انگلیسی: Emergency postcoital contraception) که (با نماد اختصاری EC) خوانده می‌شوند به روش‌هایی اشاره دارد که پس از انجام مقاربت از باردار شدن جلوگیری می‌کنند.

جلوگیری اورژانسی از حاملگی معمولاً دو صورت دارند:[۱][۲][۳]

قرص‌های پیش‌گیری اضطراری (ECPs) که در اصطلاح قرص فشار یا قرص صبح روز بعد (به انگلیسی: Morning-after Pill) نامیده می‌شوند، قرص‌هایی هستند که از لقاح و تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کنند.

سه نوع قرص فشار برای جلوگیری از بارداری وجود دارد:

قرص‌های فشار درصورتی که درعرض ۷۲ ساعت (سه روز) پس از مقاربت خورده شوند می‌توانند از بارداری جلوگیری کنند. این قرص‌ها به‌علت داشتن مقادیر زیاد هورمون، اثر ضد بارداری خود را نشان می‌دهند. در صورتی که این قرصها بعد از آمیزش جنسی، هر چه سریعتر خورده شوند (مخصوصا در ۲۴ ساعت اول) اثر بیشتری خواهند داشت.

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

امکان استفاده از قرص‌های ضد بارداری دیگر در صورت عدم دسترسی به قرصهای فشار امکان‌پذیر است. می‌توان بعد از انجام آمیزش جنسی، دو قرص اچ‌دی HD را باهم خورد و سپس ۱۲ ساعت بعد، دوقرص دیگر. این چهار قرص حتماً باید در عرض ۷۲ ساعت بعد از مقاربت خورده شوند. هرچه زودتر این قرص‌ها خورده شوند، تأثیر آن‌ها بیشتر خواهد بود.

توجه: از مصرف هم‌زمان چهار عدد قرص اجتناب نمایید (عوارض خطرناک)

عوارض جانبی این قرص‌ها متفاوت است. تهوع، استفراغ، سردرد، حساس شدن پستان‌ها، سرگیجه، احتباس مایعات در بدن و خونریزی‌های نامنظم. این عوارض جانبی معمولاً بعد از یکی دو روز از بین خواهند رفت. با خوردن این قرصها همراه با غذا یا مصرف داروهای ضد تهوع، می‌توان از احساس تهوعی که خوردن این قرصها ایجاد می‌کند کم نمود. در صورتی که در عرض یکساعت که قرصها را مصرف نمودید، استفراغ کردید، باید دوباره قرصها را بخورید.

مصرف اولین دوز قرص‌ها در این روش حتماً باید حداکثر در فاصله زمانی ۷۲ ساعت از تماس جنسی مشکوک صورت گیرد. اگر بیش از ۷۲ ساعت از زمان نزدیکی مشکوک نگذشته باشد، داوطلب می‌تواند با به کار بستن یکی از روش‌های زیر از حاملگی ناخواسته جلوگیری نماید:

روش دیگر پیشگیری اضطراری از بارداری استفاده از دستگاه آی‌یودی مسی است که قادر است تا ۵ روز پس از رابطه جنسی، از بارداری پیشگیری کند.[۴]

Mechanism of actionCopper-releasing IUCsCombined emergency contraceptive pills. Several clinical studies have shown that combined ECPs containing ethinyl estradiol and levonorgestrel can inhibit or delay ovulation.107–110

بیچشک

مجله سلامت و پزشکی

husein samadi در

روانشناسی و شاخه های آن ، اهمیت و تاثیر این رشته بر زندگی

مصطفی احمدی در

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

7 اصل مهم در رابطه زناشویی برای تحکیم روابط و بهره مندی از زندگی شاد

کاربر در

سرماخوردگی کودکان ، علائم سرماخوردگی و روش های پیشگیری

مقیم اسلام در

والدین بخوانند: چگونه با کودک لجباز رفتار کنیم؟

مقاله مرتبط:

یک بسته این دارو حاوی 21 عدد قرص می باشد و رعایت  نظم در مصرف این دارو از اهمیت بالایی دارد. یعنی لازم است هر روز در ساعت مشخصی از روز به مصرف این دارو بپردازید.برای مصرف این قرص با هدف پیشگیری از بارداری لازم است مصرف آن را از روز 3 تا 5 قاعدگی شروع کرده و هر روز یک عدد از آن را میل کنید پس از اتمام دارو یک هفته تاخیر انداخته و در روز هشتم مصرف بسته جدید را شروع نمایید.

همچنین برای مصرف این قرص ضد بارداری  پیشگیری از بارداری اورژانسی، باید در اولین فرصت پس از برقراری رابطه جنسی 4 عدد از این قرص را بخورید و 12 ساعت بعد 4 عدد دیگر.

قرص یاسمین از انواع قرص های کنترل بارداری است که با تغییر در پوشش رحم و دهانه ی رحم ونیز ممانعت از تخمک گذاری مانع بارداری می شود.

قرص اچ دی یکی دیگر از قرص های ضدبارداری پرکاربرد است که به علت عوارض بیشتر قابلیت استفاده طولانی مدت را ندارد. این دارو در مقایسه با قرص ال دی از میزان دوز هورمونی بیشتری برخوردار است و در نوع هورمون تفاوتی ندارد.این دارو نیز از تخمک گذاری و انتقال تخمک بارور شده به داخل رحم جلوگیری نموده و با افزایش مخاط دیواره ی رحم از ورود اسپرم به داخل آن پیشگیری می نماید از همین روی علاوه بر کاربرد پیشگیری از بارداری به عنوان قرص اورژانسی بارداری نیز کاربرد دارد. از عوارض قرص اچ می توانیم به افزایش فشار خون، پرمویی، حالت تهوع، حساس شدن پستان ها،سردرد و سرگیجه اشاره کنیم.

رعایت نظم دارویی در مصرف قرص اچ دی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا در غیر این صورت ممکن است در پیشگیری از بارداری های ناخواسته با شکست مواجه شوید. هر بسته این دارو شامل 21 عدد قرص می باشد که لازم است مصرف آن را از روز 3 الی 5 قاعدگی شروع نمایید و تا اتمام بسته روزی یک عدد مصرف نمایید پس از اتمام بسته یک هفته تاخیر ایجاد کنید و در روز هشتم مصرف بسته جدید را شروع کنید.برای مصرف این قرص با هدف پیشگیری اورژانسی لازم است در اولین ساعات ( تا 3 روز بعد از رابطه جنسی امکان مصرف وجود دارد ولی هر چقدر روزد تر مصرف را شروع کنید نتیجه بهتری می گیرید.) پس از برقراری رابطه جنسی 2 عدد از این قرص را مصرف نموده و 12 ساعت بعد 2 قرص بعدی.

قرص روکین (Rokin) حاوی هورمون‌های استروژن و پروژسترون است که با ممانعت از آزاد سازی تخمک در طول قاعدگی از بارداری های ناخواسته پیشگیری می نماید ولی تاثیری در افزایش وزن ندارد. این قرص ضد بارداری نسبت به سایرین در کاهش علائم قبل از شروع قاعدگی مانند درد قبل از قاعدگی، تغییرات اشتها و اضطراب موثرتر از سایر داروها می باشد اما دارای عوارض جانبی بسیاری است که از جمله ی آنها می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

تغییر دید ناگهانی

برای شروع مصرف این قرص ضد بارداری لازم است حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید، در حالت معمول لازم است مصرف این قرص را از روز اول قاعدگی (24 ساعت اول) شروع نمایید و 21 روز مصرف آن را ادامه دهید پس از اتمام بسته قرص یک هفته تاخیر ایجاد کرده و در  روز هشتم مصرف بسته جدید را شروع کنید. مصرف منظم این دارو بسیار حائز اهمیت است و لازم است بین مصرف هر قرص با قرص بعد بیشتر از 24 ساعت وقفه نباشد.

سیپروترون کامپاند (Cyproterone Compound) یا دیان یکی دیگر از انواع قرص ضد بارداری است که به عنوان داروی درمان آکنه و پرمویی نیز بسیار پرکاربرد است. مصرف این قرص ضد بارداری همانند سایر داروها همراه با حالت تهوع و سردرد است از همین روی بهتر است مصرف آن را به آخر شب ها موکول کنید و از مصرف آن با معده خالی پرهیز نمایید.از کاربرد این دارو می توانیم به این موارد اشاره کنیم.

از مهمترین عوارض این دارو می توانیم به تهوع، استفراغ، سردرد، درد و سفتی سینه ها، افزایش فشار خون، اختلال در عملکرد کبد، کاهش حجم خون‌ قاعدگی، بثورات جلدی، کم خونی، افسردگی و خستگی اشاره کنیم.

ار این دارو در پیشگیری از بارداری موثر است اما مصرف آن تنها به این هدف پیشنهاد نمی شود بلکه استفاده از این قرص برای زنانی توصیه می‌شود كه به درمان بیماری‌های پوستی وابسته به آندروژن نیاز دارند.

میزان مصرف این قرص ضد بارداری وابسته به نوع مشکل شما می باشد از همین روی لازم است قبل از مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت نمایید. اما در حالت کلی نحوه مصرف این دارو برای درمان آکنه و پرمویی و یا پیشگیری از بارداری به این شرح است که باید مصرف آن را از روز 5 قاعدگی شروع نمایید و تا 21 روز پس از آن ادامه دهید پس از اتمام بسته یک هفته وقفه ایجاد کرده و سپس مصرف بسته جدید را شروع کنید.

نکته : در صورت وقفه در قاعدگی احتمال بارداری میرود پس باید تا رفع این احتمال از مصرف این دارو خودداری کنید .

در صورتی که مصرف یک قرص را فراموش کردید باید به محض به یاد آوردن مصرف کنید و اگر از زمان مصرف دارو 12 ساعت گذشته باشد باید مصرف آن نوبت فراموش شود و در ادامه ضمن مصرف قرص به روال عادی از سایر روش های پیشگیری از بارداری نیز استفاده نمایید.

تجویز این دارو باید توسط کارکنان تعلیم دیده بهداشتی باشد و زمان و دوز مصرف این بسیار حائز اهمیت است بگونه ای که این دارو در زمان معین و همراه با شیردهی مورد استفاده قرار گیرد احتمالاً تا 99% موفق خواهد بود.هر بسته این قرص ضد بارداری شامل 28 عدد می باشد که لازم است هر شب یک عدد از آن را مصرف کنید همچنین دقت داشته باشید بین مصرف بسته ها نباید وقفه ایجاد کنید.

اگر قبل از مصرف این دارو از سایر قرص های پیشگیری استفاده کرده اید، می توانید مصرف این قرص را شروع کرده و نیاز به استفاده کاندوم نخواهد بود اما اگر تا قبل از این از سایر روش های پیشگیری مثل کاندوم و IUD استفاده می کردید لازم است از روز اول تا 5 قاعدگی مصرف این دارو را شروع کرده و تا یک هفته همزمان با مصرف قرص لاینسترنول از کاندوم نیز استفاده کنید.

توجه : در صورت فراموش کردن مصرف این قرص به مدت چند ساعت باید به محض به خاطر آوردن آن را مصرف کنید و تا دو روز همراه با قرص از روش های کمکی مثل کاندوم استفاده کنید ولی اگر مصرف دو قرص فراموش شده باید به محض یادآوری آن را  یکجا مصرف کنید و بقیه قرص ها را به روال عادی روزی یک عدد بخورید ولی لازم است تا هفت روز از روش های کمکی مثل کاندوم استفاده نمایید.

قرص لوونورژسترول (Levonorgestrel) یا  LNG در واقع قرص اورژانسی پیشگیری از بارداری است، این قرص با افزایش چسبندگی مخاط گردنه ی رحم و ایجاد تغییر در آندومتر (داخلی‌ترین لایه‌ی رحم) مانع باروری و لانه گزینی می‌گردد.استفاده از این قرص زمانی کاربرد دارد که شما ناخواسته در برابر باردار شدن قرار گرفته اید نه اینکه هر بار به رابطه بپردازید و بعد از آن از این دارو استفاده کنید.زیرا این دارو عوارض خطرناکی دارد. برخی از عوارض این دارو شامل قاعدگی نامنظم، تهوع و استفراغ، سردرد، احساس ناراحتی در پستان، افسردگی، اختلالات پوستی، تغییرات وزن بدن، اولیگومنوره و منوراژی می باشد.

این قرص ضد بارداری در دوز های 0.75 و 1.5تولید می شود اگر در فاصله ی حداکثر 5 روز از برقراری رابطه جنسی مشکوک تان قرار دارید، می توانید از این دارو استفاده کنید. نحوه مصرف آن به این شکل است که اگر دوز 0.75 میلی گرمی آن را مصرف کنید باید 2 عدد از آن را بخورید و 12 ساعت بعد یک عدد دیگر، ولی اگر از دوز 1.5 آن استفاده می کنید تا مصرف یک عدد از آن کفایت می کند.

مصرف این قرص ضد بارداری باید از روز اول قاعدگی شروع شود و بدون هیچ وقفه ای مصرف بسته دوم را شروع کنید. ( 7 عدد از قرص های یاز غیر فعالی است.)

قرص یاسمین از انواع قرص های کنترل بارداری است که با تغییر در پوشش رحم و دهانه ی رحم ونیز ممانعت از تخمک گذاری مانع بارداری می شود.برخی از عوارض قرص یاسمین می تواند شامل تهوع، استفراغ،حساسیت پستان ها،تغییر خلق و خو، افزایش وزن، تغییر دوره قاعدگی و یا کاهش میل جنسی باشد.در ضمن اگر سیگار می کشید یا سن شما بیشتر از 35 سال است باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید. این دارو می تواند شامل قرص های 28 عددی ( 21 قرص فعال و 7 قرص غیر فعال ) و یا 21 عددی باشد.

بهتر است قبل از مصرف قرص یاسمین با پزشک خود مشورت نمایید و میزان مصرف آن را طبق دستورات روی جعبه انجام دهید. برای استفاده از این قرص ضد بارداری به منظور داروی پیشگیری از بارداری استفاده می شود برای شروع باید از روز اول قاعدگی این دارو را مصرف کنید تا 28 عدد قرص آن به اتمام برسد.بعد از آن مصرف بسته بعد را شروع کنید.مصرف قرص های سفید رنگ در پیشگیری از بارداری موثر نیست اما می تواند به جایگزینی استروژن بپردازد. جهت پیشگیری از عوارض این دارو بهتر است آن را بعد از وعده شام و یا قبل از خواب میل کنید اما می توانید در هر ساعت دیگری از این دارو استفاده نمایید.

قرص مارولون یکی از انواع قرص های ضدبارداری است که دارای عوارض کمتری نسبت به سایر قرص ها می باشد.این دارو شامل 21 قرص است که رعایت نظم در خوردن آنها اهمیت بالایی دارد اما در صورتی که مصرف یک یا دو عدد از آنها را فراموش کردید نیاز به مصرف قرص اضافه نیست اما در صورتی که مصرف 3 عدد از این قرص ها را فراموش کردید به محض یادآوری دوز آخر را مصرف کنید ولی بهتر است همزمان از دیگر روش های پیشگیری از بارداری نیز استفاده کنید.

برای مصرف این قرص ضد بارداری باید شروع بسته از روز 5 قاعدگی باشد، و مصرف آن را 21 روز بعد ادامه دهید، بعد از این مدت 7 روز وقفه لازم است و سپس مصرف بسته بعدی، اگر زمان شروع مصرف دارو بعد از روز 5 بود باید تا ده روز همراه مصرف قرص از کاندوم نیز استفاده نمایید.

مصرف این دارو ممکن است عوارض جانبی مانند لکه بینی، مشکلات گوارشی،بیماری عروقی، پوست و چشم و … را به همراه داشته باشد.

هر بسته این قرص ها شامل 21 عدد قرص است که مصرف آن را باید از روز 1 قاعدگی شروع نمایید، و تا 21 روز بعد ادامه دهید سپس 7 روز وقفه نیاز است و بعد از آن مجدداً بسته جدید را شروع نمایید. در صورتی که قبلا نوع دیگری قرص ضد بارداری را دریافت کرده اید می توانید مصرف این قرص را شروع کنید. هرگز این دارو را نجویید. 2 تا 4 روز پس از قطع مصرف این دارو قاعدگی اتفاق می افتد.

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

قرص تری فازیک یا سه مرحله ای یکی دیگر از قرص های پیشگیری از بارداری است که به علت دارا بودن 3 هورمون در سه رنگ مختلف می باشد.تاثیر این قرص یک هفته پس از شروع اولین قرص می باشد و در این بین باید از سایر روش های پیشگیری استفاده نمود.از مزیت های این قرص می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

قبل از شروع مصرف این دارو مراجعه به پزشک و مشورت با او الزامی است. این دارو همانند سایر قرص های ضدبارداری دارای 21 عدد قرص می باشد که روز نخست قاعدگی باید مصرف آن را شروع کرد تا 21 قرص به اتمام برسد سپس 7 روز وقفه نیاز می باشد و بعد از آن باید مصرف بسته جدید را شروع کنید، در صورتی که مصرف یک عدد از این قرص ها را فراموش کردید اگر کمتر از 12 ساعت گذشته یکی از آن را بخورید ولی اگر بیشتر از 12 ساعت زمان گذشته نیاز به استفاده از آن نیست و باید مابقی را همان روزی یک عدد مصرف کنید.

بسته بندی قرص کنتراسمین شامل 21 عدد قرص فعال است. که از مزیت های آن می توانیم به درمان سندرم پیش از قاعدگی و کاهش موهای زائد و درمان آکنه اشاره کنیم.این دارو نباید در دوران شیردهی استفاده نمود.از عوارض احتمالی این دارو می توانیم به عوارض قلبی عروقی، بیماری های سنگ مثانه ،ترومبوز، عوارض گوارشی، تغییر در سیكل قاعدگی، ناباروری موقت بعد از قطع مصرف، ملاسما، تغییر در وزن و كاهش ترشح شیر اشاره کنیم.

این دارو نیز همانند سایر داروها باید از روز اول قاعدگی شروع شود و مصرف آن تا 21  روز ادامه دارد، پس از آن نیاز به دوره وقفه 7 روزه می باشد و سپس مصرف بسته جدید باید شروع شود.

در ادامه بخوانید…

بارداری

روابط زناشویی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

در صورت داشتن سکس محافظت نشده ، ریسک باردار شدن در زمانی که قصد بارداری ندارید، برای شما وجود دارد.اگر در روزهای باروریِ خود بدون استفاده از یک روش جلوگیری، آمیزش جنسی داشته اید یا مشکلی در روش جلوگیری شما به وجود آمده باشد، ریسک باردار شدن شما وجود دارد.

اگر دوست دارید که باردار شوید، لازم نیست که هیچ کاری انجام دهید.

اگر ترجیح می دهید که باردار نشوید: دو راه دارید:

بسته به برندی که انتخاب می کنید، بسته قرص جلوگیری فوری حاوی 1 یا 2 قرص است. این قرص همچنین قرص “صبح روز بعد” نامیده می شود.

قرص جلوگیری فوری از بارداری خطر بارداری را پس از سکس محافظت نشده ،کاهش می دهد. قرص جلوگیری فوری در تخمک گذاریتداخل ایجاد کرده یا آن را به تأخیر می اندازد. با این وجود اگر در دوران تخمک گذاری باشید، ممکن است که باردار شوید قرص جلوگیری فوری از بارداری را بلافاصله بعد از سکس مصرف کنید. هر چه زودتر مصرف آن را شروع کنید، شانس باردار نشدن شما بیشتر خواهد شد.

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

2 نوع قرص جلوگیری فوری از بارداری وجود دارد:

استفاده از قرص جلوگیری فوری از بارداری سقط جنین محسوب نمی شود. قرص جلوگیری فوری در تخمک گذاری اختلال ایجاد می کند یا آن را به تأخیر می اندازد. سقط جنین به یک بارداری واقعی پایان می دهد.

اگر بعد از مصرف قرص جلوگیری فوری از بارداری سکس داشته باشید، ممکن است که باردار شوید. تا زمان قاعدگی بعدی از کاندوم استفاده کنید. اگر استفاده از دیگر روش های بارداری را شروع کرده اید نیز همچنان باید از کاندوم استفاده کنید.پس از مصرف قرص جلوگیری فوری از بارداری EllaOne پنج روز صبر کنید، سپس استفاده از دیگر قرص های ضد بارداری یا روش هایی مثل حلقه ضدبارداری یا برچسب جلوگیری را شروع کنید. قرص جلوگیری فوری EllaOne همزمان با استفاده از این روش ها درست عمل نمی کند.این یعنی استفاده از قرص جلوگیری فوری از سایر روش ها نامطمئن تر است. اگر مرتب نیاز به مصرف قرص جلوگیری فوری پیدا می کنید، استفاده از سایر روش های مناسب تر برای جلوگیری را مد نظر قرار دهید.

همچنین می توانید برای IUD مسینزد دکتر بروید. IUD مسی از لانه گزینیِ تخمک بارور شده ، جلوگیری می کند. این یک روش معمول برای جلوگیری است که در موقعیت های اضطراری نیز به کار می آید . این روش برای 5 سال از بارداری جلوگیری می کند.

در صورت داشتن سکس محافظت نشده ، ریسک ابتلا به STI برای شما وجود دارد. STI ها اغلب هیچ علائمی مشخص ندارند. اگر فکر می کنید که ممکن است به HIV مبتلا باشید، آزمایش بدهید .

هزینه قرص جلوگیری فوری از بارداری حدود € 10 است. هزینه قرص جلوگیری فوری از بارداری EllaOne حدود € 25 است. در بلژیک، می توانید قرص جلوگیری فوری را بدون نسخه ازداروخانه خریداری کنید.

زنان زیر 21 سال می توانند تخفیف بگیرند. آنها برای خرید این قرص حدود 1 یورو می پردازند. هزینه قرص جلوگیری فوری از بارداری EllaOne نیز برای آنها حدود € 16 است. البته برای گرفتن این تخفیف به نسخه پزشک نیاز است.

پزشک می تواند IUD مسی را با قیمتی حدود 47 تا 129 یورو برای شما جاگذاری کند. بسته به برند IUD مسی ، پس از 5 تا 10 سال، باید برای تعویض آن به پزشک مراجعه کنید.

زنان زیر 21 سال می توانند IUD مسی را رایگان دریافت کنند.

همچنین، شما باید برای ملاقات با دکتر حق ویزیت بپردازید. برخی افراد حق استفاده از بازپرداخت با بهره یا مراقبت های پزشکی اضطراری را دارند. برای ملاقات رایگان با پزشک می توانید به آدرس های زیر مراجعه کنید.

Bij onbeschermde seks loopt u het risico zwanger te worden wanneer u dit niet heeft gepland. U loopt een risico wanneer u geslachtsgemeenschap heeft gehad tijdens uw vruchtbare dagen en u geen anticonceptie heeft gebruikt of er is iets misgegaan met de anticonceptie. 

Als u graag zwanger wil worden, hoeft u niets te doen. 

Als u liever niet zwanger wil worden heeft u 2 opties:

Afhankelijk van het merk dat u kiest, bestaat de noodpil uit 1 of 2 pilletjes. De noodpil wordt ook de morning-afterpil genoemd. 

De noodpil verkleint het risico op een zwangerschap na onbeschermde seks. De noodpil verstoort de eisprong of stelt ze uit. U kunt toch zwanger worden als u al een eisprong heeft gehad. Neem de noodpil zo snel mogelijk na de seks. Hoe sneller u de pil neemt, hoe kleiner de kans dat u zwanger wordt.

Er zijn 2 soorten noodpil: 

De noodpil is geen abortus. De noodpil verstoort de eisprong of stelt ze uit. Een abortus eindigt een werkelijke zwangerschap. 

Als u onbeschermde seks heeft nadat u de noodpil heeft genomen, kunt u zwanger worden. Gebruik een condoom tot aan uw volgende menstruatie. Gebruik ook een condoom wanneer u al met een ander anticonceptiemiddel bent gestart. Wacht 5 dagen na inname van de Ella One noodpil om te starten met de anticonceptiepil, vaginale ring of anticonceptiepleister. Door deze anticonceptiemiddelen werkt Ella One niet goed meer. De noodpil is minder betrouwbaar dan gewone anticonceptiemiddelen. Als u de noodpil al vaker nodig heeft gehad, overweeg dan andere anticonceptie die beter bij u past.

U kunt ook naar de dokter gaan voor een koperspiraal. Het koperspiraal voorkomt de innesteling van een bevruchte eicel. Dit is een gewoon anticonceptiemiddel dat ook werkt in noodsituaties. Zo heeft u ineens anticonceptie voor minstens 5 jaar.

Bij onbeschermde seks loopt u een risico op een soa. Soa’s hebben dikwijls geen duidelijke symptomen. Laat u testen als u denkt dat u een soa heeft. 

De noodpil kost ongeveer € 10. De Ella-One noodpil kost € 25. In België kunt u de noodpil zonder voorschrift in de apotheek kopen.

Vrouwen jonger dan 21 jaar krijgen een korting. Zij betalen ongeveer € 1 voor de noodpil. De Ella-One noodpil kost voor hen € 16. Om die korting te krijgen is wel een voorschrift nodig.

Een dokter kan een koperspiraal plaatsen voor ongeveer € 47 tot € 129. Na 5 tot 10 jaar, afhankelijk van het merk, moet u naar de dokter teruggaan voor een nieuw koperspiraal.

Vrouwen jonger dan 21 jaar krijgen het koperspiraal gratis. 

U betaalt ook het remgeld voor het bezoek aan de dokter. Sommige mensen hebben recht op verhoogde tegemoetkoming of dringende medische hulp. Hieronder vindt u ook adressen waar u gratis naar een dokter kunt gaan.

راهنمایی

چگونه می توانم از قرص استفاده کنم ،تا پریودم را متوقف کنم؟

سلام من یک روز بعد اتمام قاعدگی نزدیکی بدون پیشگیری داشتیم ولی نیم ساعت بعد دوتا قرص اورژانسی خوردم ویک ربه بعد بالا اوردم دوباره یک ساعت بعد دوتا قرص اورژانسی خوردم .نیاز هست دوباره بخورم و ایا امکان بارداری وجود داره اگه هست باید چیکار کنم .خواهش میکنم کمکم کنین

سلام . من روز نزدیکیم قرص از داروخانه گرفتم دوتا همون لحظه خوردم .شب هم دو تا خوردم احتمال حامله بشم الان هم حالت تهوع و گیجی دارم لطفا راهنماییم کنی چه کار کنم نمی خوام حامله بشم

هرکی خربزه میخوره پای لرزشم میشینه

طبق مطالب ک خوانده ام و دانشی و فهمی ک دارم قرص اورژانسی فقط یکبار باید خورده شود چرا ک قرص باخون شریک شده و اگر استفراغ کرده اید از آمپول استفاده کنید

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی

سلام اگر قبل و بعد از نزدیکی قرص اورژانسی بخوری بازم احتمال داره ک باردار بشی لطفا سریع بهم جواب بدین

بستگی به زمان نزدیکی داره اگه زمان نزدیکی همزمان با تخمک گذاری باشه احتمال بارداری زیاد ،مشکلی که واسه خودم پیش اومد انشاالله که شما حامله نشی

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی
بهترین قرص برای جلوگیری از حاملگی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *