بهترین راه درمان کمردرد

کمردرد می‌تواند یک تجربه دردناک شدید یا متوسط باشد که ۸۰ درصد افراد را درگیر خود کرده است. این نوع دردها ممکن است علامت هشدار دهنده برای اختلال ستون فقرات در نتیجه نشستن بد باشد. امروزه شایع ترین درمان برای دردهای کمری شامل داروهایی همچون آسپرین و تیلنول است. این داروها دارای عوارض جانبی هستند و ممکن است به کبد آسیب وارد نمایند یا باعث خونریزی روده شوند. اگر می‌خواهید کمردرد خود را درمان کنید باید در ابتدا دلیل ایجاد کننده این نوع درد را بشناسید. بیشترین و شایع ترین دلیل ایجاد کمردرد شامل موارد زیر است:

اگر می‌خواهید کمرتان درد نگیرد و از بروز چنین دردهایی جلوگیری کنید؛ بهترین روش استفاده از رژیم غذایی مناسب است. سعی کنید غذاهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا کمردردتان بهتر شود. این غذاها شامل موارد زیر هستند:

غذاهای سرشار از فیبر: همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، یبوست می‌تواند درد کمر را بدتر کند بنابراین خالی کردن شکم در این شرایط موثر خواهد بود. خوردن میوه و سبزیجات فراوان که سرشار از فیبر هستند می‌تواند کارساز باشد.

آب: روزانه ۸ لیوان آب بنوشید زیرا کم شدن آب بدن نیز می‌تواند کمردرد را افزایش دهد.بهترین راه درمان کمردرد

غذاهای غنی از پتاسیم: پتاسیم می‌تواند التهاب بدن را کاهش دهد. به همین خاطر بهتر است غذاهای غنی از پتاسیم همچون سبزیجاتی با برگ سبز، آووکادو، موز، نارگیل و لبنیات را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

اسیدهای چرب امگا ۳: همانطور که می‌دانید ماهی سرشار از اسید چرب امگا۳ است و می‌تواند التهاب و درد کمر را تا حد زیادی کاهش دهد.

از گوشت سفید استفاده کنید: سعی کنید از گوشت مرغ یا بوقلمون در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در این شرایط پروتئین مورد نیاز بدن برای حفظ عضلات و سلامت استخوان‌ها حفظ می‌شود.

شکر: شکر می‌تواند التهاب را بدتر کند و درد کمر را نماید.

الکل: این ماده از هر چیز دیگری باعث التهاب می‌شود. پس از مصرف آن خودداری کنید.

کافئین: کافئین نیز می‌تواند باعث از دست رفتن آب بدن شود و التهاب را کند. خوردن قهوه را محدود کنید یا کلا آن را کنار بگذارید.

اسیدهای ترانس: این اسیدها التهاب و درد را افزایش می‌دهند.

کالری اضافی: چاق بودن می‌تواند کمردرد را بدتر کند.

افرادی که کمردرد دارند باید مقدار بیشتری از اسید چرب امگا۳ را دریافت نمایند تا به کاهش التهاب بدن کمک کند. افراد در رژیم غذایی خود قادر به تامین چنین موادی نیستند. در این شرایط بهترین روش استفاده از مکمل‌های غذایی زیر نظر پزشک است.

این ماده نیز یکی از درمان‌های قدرتمند برای التهاب بدن است. مواد فعالی که در آن وجود دارد به بهبود التهاب کمک می‌کند. این یک ماده ضد التهاب و کاهش دهنده درد است.

این مواد در آناناس یافت می‌شود. این مواد ضد التهاب هستند و به کاهش تورم کمک می‌کنند.

MSM یک مکمل ضد التهاب است که گوگرد بالایی دارد و به ساخت مجدد غضروف‌ها کمک می‌کند. این مکمل به تسکین اسپاسم‌های عضلانی نیز کمک خواهد کرد.

این ماده معدنی که با عنوان ماده آرام بخش شناخته شده است می‌تواند عضلات را آرام تر کند و استرس را کاهش دهد. اگر استفاده از این ماده باعث اسهال می‌شود دوز آن را کمتر کنید.

کایروپراکتیک(درمان های دستی) منظم می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کمردرد داشته باشد و آن را تسکین دهد.

نعناع و روغن wintergreen می‌تواند برای مفاصل ملتهب مفید باشد و درد کمر را کاهش دهد. شما می‌توانید این روغن‌ها را با کمی روغن نارگیل ترکیب کنید و از آن یک ماده خانگی بسازید. روغن کندر و روغن سرو نیز برای کاهش التهاب و بهبود جریان خون مفید است.

خواهر من بخاطر کارش که ماسور هست کمر درد گرفت و رفت پیش دکتر سپیده ترامشلو یک جلسه در مان کایروپرکتیک خوب شد

یه وقت تبلیغ دکتر نباشه


تقریبا اکثر مردم در طول زندگی، کمردرد را تجربه کرده اند. راه های ساده ای برای جلوگیری از کمردرد وجود دارد که در این مطلب بیان می شود.




بهترین راه درمان کمردرد


1- خوب خوابیدن

بد خوابیدن یکی از شایع‌ترین علل بروز کمردرد می باشد.

یک خواب آرام، خستگی عضلات و التهاب مفاصل را برطرف می کند.

برای خوب خوابیدن باید یک تخت مناسب داشته باشید و موقعیت های مختلف خوابیدن را امتحان کرده و بهترین آن را انتخاب کنید.

خوابیدن روی یک طرف بدن از انحراف ستون فقرات جلوگیری می کند. همانطور که می دانید انحراف ستون فقرات باعث کمردرد و یا بدتر شدن آن می گردد.

برخی افراد هنگام خواب، یک بالش بین زانوهای خود قرار می دهند تا راحت تر بخوابند.

 

2- ورزش آرام

اگر شما از کمردرد رنج می برید، نباید فقط استراحت کنید تا دردتان فروکش کند. استراحت مطلق باعث بدتر شدن کمردرد و کاهش قدرت عضلات می شود.

پس بهتر است به جای دراز کشیدن و استراحت کردن، ببینید چه حرکاتی را بدون درد می توانید انجام دهید.

آهسته راه بروید و تا جایی که دردی احساس نکنید، سرعت راه رفتن خود را زیاد کنید.

به هر حال اگر دچار کمردرد هستید، بهتر است با نظر پزشک به ورزش بپردازید.

 

3- کنترل وزن

اگر چاق هستید، باید بدانید که کمر شما باید وزن زیادی را تحمل کند.

کاهش وزن اضافی در افرادی که دارای کمردرد هستند، باعث بهبود درد در آنها می شود.

پس از همین امروز دست به کار شوید و وزن خود را در حد متعادل حفظ کنید.


4- تحریک الکتریکی


الکترودهای دستگاهی به TENS بر روی پوست نصب می شوند و باعث تحریک عصبی می گردند.

این دستگاه به دو شکل عمل می کند:

– پیغام درد به مغز نمی رسد، در حالی که با استفاده از این دستگاه، پیغام درد به مغز می رسد.

– تحریک الکتریکی باعث آزاد شدن آندورفین می شود و آندورفین باعث از بین رفتن درد می شود.

قبل از استفاده از این روش، با پزشک خود مشورت کنید.

 

5- کایروپرکتیک و فیزیوتراپی

کایروپرکتیک، استئوپاتی (مالش استخوان) و فیزیوتراپی نیز باعث کاهش کمردرد می شوند.

6- یوگا

یوگا از سه طریق به بهبود کمردرد کمک می کند:

– شل کردن سفتی عضلات و تاندون ها و برقراری تعادل

– افزایش آگاهی بدن

بهترین راه درمان کمردرد

– بهبود تنفس و جنبش مایع دیافراگم

تنفس عمیق در یوگا باعث آرامش اعصاب می شود و درد عضلات کمر را از بین می برد.

 

7- داروهای مسکن

مسکن ها را برای مدت کوتاه می توان مصرف کرد. آسپیرین، ایبوپروفن و استامینوفن از پرمصرف‌ترین داروهای مسکن می باشند.

عوارض احتمالی این داروها عبارتند از: مشکلات معده و کبد.

8- مکمل ها

بهترین مکمل ها برای رفع کمردرد عبارتند از:

– گلوکزآمین 5 میلیگرمی، سه بار در روز

– روغن تخم کتان به مقدار 2 قاشق چایخوری در روز

– کلسیم و منیزیوم به مقدار لازم

– روی 5 میلیگرم هر روز

-ویتامین ث 2 میلیگرم هر روز

لازم به ذکر است که قبل از مصرف این مکمل ها باید با پزشک خود مشورت کنید.

 

9- کمپرس سرد و گرم

سرمادرمانی باعث بهبود التهاب و کاهش ورم می گردد.

در حالی که گرمادرمانی برای کاهش گرفتگی عضلات به کار می رود.

برخی مواقع، گرمای مرطوب بهتر می باشد، اما باید از گرمای خشک بپرهیزید، زیرا باعث از بین رفتن آب بافت ها می گردد و بهبودی را به تاخیر می اندازد.

 

1- آب درمانی

این درمان مبتنی بر ورزش کردن در آب گرم می باشد و فشار کمتری را به مفاصل وارد می کند. عضلات را قوی می کند، عضلات را شل می کند، تنش ها را از بین می برد و افزایش جریان خون را باعث می شود.

 

مریم سجادپور

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

1 نکته‌ جالب درباره کمردرد علل کمردرد چیست؟

آیا می خواهید کمردرد نگیرید؟


نشستن و ایستادن صحیح در کمردرد


چگونه درست و راحت بنشینیم؟

بلند كردن اشیاء هنگام کمردرد

ورزش هایی برای کمردرد

با کمردرد چه باید کرد؟

5 روش جدید درمان کمردرد

 

کلیپ های مرتبط:

کمردرد در دوران بارداری 

کمر درد

دیسک کمر 

ضربه های ستون فقرات

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سالانه میلیون‌ها نفر به کمردرد دچار می‌شوند که معمولا به خاطر کم‌تحرکی و یا فشار زیاد به کمر بروز می‌‌کند و به نظر می‌آید این وضعیت راه چاره‌ای برای درمان باقی نگذاشته، ولی اینطور نیست. راه‌های درمان زیادی از مصرف دارو گرفته تا عمل جراحی وجود دارد. اما یکی از مطمئن‌ترین و موثرترین راه‌های درمان کمردرد، حرکت‌‌های ورزشی منظم برای تقویت کمر است. در این مقاله با ۵ حرکت ساده برای درمان کمردرد آشنا می‌شوید.بهترین راه درمان کمردرد

حرکات ساده‌ی فراوانی وجود دارند که می‌توانند موجب کاهش و رفع کمردرد شوند، ضعف ناشی از بی‌تحرکی را برطرف نمایند و با وجود افزایش سن، استقامت بدن را بهبود بخشند.

مهم‌ترین عضلات هدف در این حرکات، عضلات منبسط کمر، عضلات تحتانی، شکم و ماهیچه‌های سُرِینی (glutes) هستند. همچنین قوی و انعطاف‌پذیر نگه داشتن عضلات فوقانی ران‌ها به منظور پیشگیری از کشیدگی عضلاتِ حمایت‌کننده از ساختار کمر از اهمیت بالایی برخوردار است. حرکاتی که مختص این عضلات هستند باید بر تثبیت عضلات مرکزی و بالا بردن استقامت آن متمرکز باشند. در اینجا به ۵ مورد از بهترین حرکاتی که به شما در داشتن کمری سالم کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

شما می‌توانید این حرکات را تقریبا همه جا انجام دهید تا بدین‌ترتیب عضلات کمر و بخش مرکزی خود را تقویت نمایید. کالج پزشکی ورزشی آمریکا توصیه می‌کند که چنین تمرین‌های کاربردی را ۲ یا ۳ بار در هفته و هر بار به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه انجام دهید.

هر یک از این حرکات ورزشی که به آن اشاره می‌شود را ۲ تا ۴ بار تکرار کنید. برای اینکه بتوانید بهترین بهره را از این حرکات ببرید، کاملا به فرم بدن خود در طول حرکات دقت کنید.

ورود مقدار بیشتری اکسیژن به بدن می‌تواند به تندرستی کمک شایان توجهی کند به خصوص وقتی که در همین حین در حال کشش بدن خود هم باشید. با انجام این حرکت تنفس عمیق را به خود می‌آموزید و ستون فقرات خود را قوی و کشیده نگه می‌دارید.

در حالت ایستاده قرار بگیرید، در حالی که انگشتان پایتان به هم چسبیده‌اند و پاشنه‌ها کمی با هم فاصله دارند. وزن بدن خود را روی پاشنه‌ها بیاندازید، زانوها را کمی از هم فاصله دهید و به آرامی پاشنه‌ها را به سمت یکدیگر بکشید. همزمان با انجام عمل دم، قفسه سینه خود را بالا بکشید. در بازدم، عضلات مرکزی را سفت کنید تا از ستون فقرات کشیده شده حمایت نمایید. این فرایند تنفس را تا زمانی که احساس کشیدگی می‌کنید ادامه دهید.

این حرکت موجب تقویت عضلات یکپارچه‌ی کمر و عضلات مرکزی می‌شود. اگر انتقال کامل فشار زیادی به عضلات پایین کمر وارد می‌آورد، حرکت انتقال تعدیل شده را انجام دهید (عکس زیر). در این حرکت دو دست خود را به سمت عقب بکشید. اگر دچار ناراحتی در عضلات همسترینگ (عضلات عقب ران) هستید، از تکیه‌گاهی مثل صندلی استفاده کنید تا شما را مقداری به زمین نزدیک نگه دارد. به یاد داشته باشید که هدف در اینجا ایجاد یک الگوی حرکتی خوب است، پس از یک تکیه‌گاه استفاده کنید یا حرکت را متناسب با توان خود تعدیل نمایید تا ستون فقرات خود را ثابت و بی‌حرکت نگه دارید.

در حالت انتقالی تعدیل شده، عمل دم را انجام دهید و دستان خود را به جلو بکشید و در همین حال باسن خود را به سمت عقب نگه دارید و نوک انگشتان‌تان را به هم بفشارید و فشار را روی انگشتان کوچک بیاورید. به آرامی دستان خود را به سمت بالا ببرید و عضلات ثقل را به منظور ثابت نگه داشتن ستون فقرات، بی‌حرکت نگه دارید. به مدت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید.

در حالت انتقال کامل، دستان را همزمان با کشیدن باسن به عقب روی زمین نگه دارید. زانوها را باز کنید و وزن خود را روی پاشنه‌ها حفظ کنید. وقتی دستان رو به زمین (یا برای افراد با ناراحتی همسترینگ، روی تکیه‌گاهی مانند چارپایه) است، باسن را به سمت عقب و بالا بکشید و در همین حال دستان‌ را تا حد توان به سمت جلو به منظور ایجاد تعادل بکشید. در این وضعیت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه بمانید.

برای بلند شدن، وزن خود را روی پاشنه‌ها بگذارید، دستان را به سمت ساق پا بیاورید و ستون فقرات را بی‌حرکت نگه دارید. دستان‌‌تان را به وضعیت انتقال تعدیل شده ببرید. پاشنه‌ها را به سمت زمین فشار دهید و باسن را به جلو بیاورید.

این تمرین شناخته شده بعضی از عضلات درونی قسمت تحتانی کمر را ایزوله می‌کند. با درگیر کردن قسمت داخلی ران و افزایش فعالیت عضلات همسترینگ، شما مواد لازم برای داشتن عضلات کمر قوی خواهید داشت.

روی شکم به حالت دمر دراز بکشید. پاها را خم کنید، ران‌ها را به هم بچسبانید و مقداری هم زانوهایتان را به حالت خمیده نگه دارید. باسن و زانوها را به طرف زمین فشار دهید، آرنج‌ها را تا جایی که دستان از زمین فاصله بگیرند بالا بیاورید. شانه‌ها را به طرف عقب بکشید و قفسه‌ی سینه را از زمین جدا کنید. گردن خود را کشیده نگه دارید و در این حالت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه باقی بمانید.

شکل یک تخته گرفتن با استفاده از آرنج‌ها و زانوها به نظر ساده می‌آید اما واقعا اینطور نیست. برای اینکه حمایت بهتری برای ستون فقرات ایجاد کنید باید مقداری بر روی عضلات شکم تمرکز کنید.

به حالتی که پاها را خم کرده‌اید، زانوها روی زمین هستند و آرنج‌ها مقداری از شانه‌ها جلوتر هستند، روی شکم دراز بکشید. شانه‌ها را از گوش‌های‌تان دور کنید و به آرامی زانوها و آرنج‌ها را در جهت خط مرکزی بدن فشار دهید. زانو، شست و آرنج را همزمان با اینکه باسن را به اتفاع شانه‌ها بالا می‌کشید، به زیرانداز فشار دهید. عضلات مرکزی را سفت کنید و ستون فقرات را ثابت و بی‌حرکت نگه دارید. آرنج‌‌ها و زانو‌ها را به سمت یکدیگر بکشید (به طوری که انگار می‌خواهید بالا و پایین زیرانداز را به طرف هم جمع کنید) و این حالت را برای ۲۰ الی ۳۰ ثانیه حفظ نمایید. اگر بدن‌تان شروع به لرزش کرد یعنی حرکت را درست انجام می‌دهید.

این حرکت از یک پرنده سریع و کوچک گرفته شده است که برای ساختن لانه و جستجوی غذا به تنه‌ی درختان نوک می‌زند. حرکت دارکوب هم باعث تقویت عضلات باسن می‌شود و هم عضلات کمر.

در حالت خیز برداشتن قرار بگیرید به شکلی که صاف بایستید و پاشنه‌ی پای جلویی را به طرف پایین فشار دهید. پاشنه‌ی پای عقب را از زمین بلند کنید و دستان خود را به طرف جلو بکشید. تا جای ممکن باسن را بدون حرکت زانو به عقب بیاورید تا اینکه در عضلات همسترینگ احساس کشش کنید. دستان‌تان را برای حفظ تعادل به جلو بکشید. با حفظ سکونِ ستون فقرات، عضلات مرکزی را سفت کنید و به آرامی دست‌ها را به بالای سر بیاورید. در این وضعیت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه بمانید سپس با طرف دیگر بدن این کار را تکرار کنید.

اگر حرکت کامل دارکوب برای شما سخت است، از حالت تعدیل شده مثل عکس بالا استفاده کنید. در این حرکت دستان خود را به عقب برده و نگه دارید تا قدرت کافی را برای انجام کامل حرکت کسب نمایید.

تحقیقات نشان می‌دهند که تحریک عضلات مرکزی و تقویت عضلات کمر می‌تواند در تسکین درازمدت کمردرد تاثیر به‌سزایی داشته باشد. در ضمن، بی‌تحرکی برای سلامتی به شدت خطرناک است پس در هر بار نشستن طولانی‌مدت بلند شوید و حرکاتی که اشاره شد را انجام دهید. با این کار به بدن خود بعد از مدتی نشستن، استراحت می‌دهید و به عضلات کمک می‌کنید تا به خوبی از ستون فقرات حمایت کنند. با داشتن تعهد به تمرین و زمانبندی انجام آن، عضلاتی قوی و منعطف برای مدتی طولانی خواهید داشت.

برگرفته از: greatist.com

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

صنایع خوندم و آینده پژوهی (یه چیزی تو مایه های مهندسی رمّالی). ترجمه کردم، گیم دیزاین کردم، بره نویسی کردم، کارای گرافیکی کردم، پروژه هل دادم، وبلاگ نویسی کردم، آشپزی کردم(املت فقط). الانم در خدمت بچه های چطور هستم

بهترین راه درمان کمردرد

ممنون از مطلب خوبتان ، مدتی است کە حرکات را انجام میدم خیلی مفید واقع شدند .

واسه سن بالای ۴۰ سال هم ورزش دارید؟
به همین شکل کم و مفید

سلامتی

قرص رانیتیدین چیست؛ نحوه مصرف و عوارض رانیتیدین

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

قرص لوراتادین چیست؛ موارد مصرف و عوارض لوراتادین


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

کلم بروکسل؛ ۱۵ خاصیت اعجاب‌انگیز کلم بروکسل برای بدن

ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *