بهترین راه درمان دیابت نوع دوم

بهترین راه درمان دیابت نوع دوم
بهترین راه درمان دیابت نوع دوم

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

در دیابت نوع ۲، پانکراس، انسولین کافی تولید نمی‌کند. انسولین هورمونی است که به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند. تا این اواخر، باور این بود که دیابت در تمام طول عمر باقی خواهد ماند، ولی یک آزمایش جدید که در این مورد صورت گرفت دریافت که از دست دادن وزن می‌تواند باعث از بین بردن دیابت شود. محققان اکنون به علت آن پی برده‌اند. پس از انتشار نتایج آزمایش، یک پرسش بدون پاسخ باقی ماند: “چرا کم کردن وزن به بهبود یافتن دیابت در برخی افراد منجر می‌شود؟”

یک آزمایش بالینی اخیر به این نتیجه دست یافت که تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در این آزمایش که دیابت نوع ۲ داشتند و از بره‌ی کاهش وزن پیروی کردند، در پایان این مطالعه بهبود یافتند. به این ترتیب بود که موضوع درمان دیابت نوع ۲ با کاهش وزن مطابق با یافته‌های علمی شد.

اکنون، روی تایلر محقق دانشگاه نیوکاسل در بریتانیا، ادعا کرده است که به پاسخ این پرسش پی برده است.

پس از ۱ سال از آغاز این آزمایش، ۴۶ درصد از افرادی که در بره کاهش وزن نویسی شده بودند بهبود یافتند و سطح قند خون‌شان در حالت طبیعی حفظ شد.

به استناد این محققان، شرکت کنندگان در گروه دوم که به این نتیجه دست نیافته بودند، به اندازه کافی وزن کم نکرده‌اند، ولی همچنان مشخص نیست چرا متابولیسم آن‌ها به این رژیم پاسخ نداده است.بهترین راه درمان دیابت نوع دوم

اکنون تایلر و تیم او گفتند افرادی که به خوبی به بره کاهش وزن پاسخ داده‌اند بهبود زودهنگامی در عملکرد سلول پانکراس به سلول‌های بتا نشان داده‌اند، این سلول‌ها وظیفه‌ی تولید، ذخیره و آزادسازی انسولین را برعهده دارد.

و در این ایده، یک چالش جدید برای عقاید پیشین نهفته است؛ متخصصین همواره فکر می کردند در دیابت نوع ۲، سلول‌های بتا پانکراس تخریب می‌شوند، که به پیشرفت این شرایط کمک می‌کند.

تایلر می‌گوید: “این مشاهدات برداشت‌های بالقوه مهمی برای مدیریت رویکردهای بالینی دارد”.

او اضافه می کند: “در حال حاضر، مدیریت زودهنگام دیابت نوع ۲ دوره‌ای از انطباق با تشخیص را به‌علاوه‌ی دارودرمانی با تغییرات سبک زندگی به همراه دارد که در عمل، متوسط هستند”.

یافته‌های تایلر و همکارانش دریافتند که از دست دادن وزن می‌تواند به تنظیم سوخت و ساز چربی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲  کمک کند. با این‌حال، افرادی که کاهش سریع‌تری را در عملکرد سلول‌های بتا پانکراس تجربه کرده‌اند احتمالا پاسخ نخواهند داد.

تایلر تشریح می‌کند: “دانش بازگست‌پذیری دیابت نوع ۲، در نهایت به بازتفکیک سلول‌های بتا پانکراس منجر خواهد شد، که به کارهای هدف‌گذاری شده‌ی بیشتر برای بهبود درک این فرآیند می‌انجامد”.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدگاه

مطالب سایت نیمروز بصورت اختصاصی تهیه می‌شود و هرگونه نقل قول از سایت نیمروز بدون مجوز کتبی ممنوع و پیگرد قانونی دارد

بهترین راه درمان دیابت نوع دوم
بهترین راه درمان دیابت نوع دوم
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *