بهترین راه درمان جوش سر




خانه

موبایل

جوش روی پوست سرعلل متفاوتی دارد

بهترین راه درمان جوش سر

 

جوش روی پوست سرعلل متفاوتی دارد که در برخی موارد حتی ممکن است باعث آسیب به ریشه مو و ریزش موها بشود.

 

جوش یا آکنه روی پوست صورت، بازوها، پشت و ران‌ها امری طبیعی است اما جوش کف سر پدیده‌ای کمیاب است. جوش‌ها غیر از محلی که ایجاد می‌شوند، معظلی  آزار دهنده به حساب می آیند زیرا علاوه بر ظاهر ناخوشایند، سوزش و خارشی بعضا غیر قابل تحمل دارند.

 

دلایل جوش زدن پوست سر :

آکنه

فولیکولیت

 6 نکته درباره جوش کف سردکتر غفارپور: در مورد جوش‌های کف‌ سر باید به چند نکته توجه کرد1 – در سنین مدرسه و سربازی ممکن است دلیل خارش سر و بروز جوش در کف‌ سر، شپش باشد. در این شرایط با معاینه می‌توان تخم شپش را مشاهده و از شامپوی پرمترین برای 2 نوبت به فاصله یک هفته استفاده کرد. بعد از زدن شامپو به سر باید 2 دقیقه به آن استراحت داد تا اثر کند و بعد موها را آب کشید. در ضمن تمام افراد خانواده نیز باید همزمان از این شامپو برای دو نوبت استفاده کنند زیرا احتمال انتقال شپش به دیگران وجود دارد.2 – در سنین بعد از بلوغ تا 4 سالگی، جوش‌ها در افرادی که زمینه ابتلا به آکنه را دارند، ممکن است غیر از ناحیه صورت، کمر، سینه و سر را هم درگیر کند. در این گروه از افراد مصرف کپسول ایزوترتینویین کنترل‌کننده است. 7 درصد افرادی که جوش می‌زنند بعد از مصرف این دارو بهبود می‌یابند و در 3 درصد افراد لازم است درمان‌ها ادامه‌دار باشد. در صورت غفلت این احتمال وجود دارد که جوش باعث ‌ریزش دائمی موهای ناحیه و کچلی دائمی شود.3 – جوش کف‌ سر ممکن است به دلیل مسدود شدن مجاری چربی‌ساز بروز کند و گاهی زمینه ژنتیکی دارد و باید در مورد علت بروز آن با متخصص پوست مشورت کنید.4 – برخی جوش‌ها در ناحیه کف‌ سر زمینه میکروبی دارند و گاهی به درمان مقاوم می‌شوند. برای درمان می‌توان از شامپوهای ضدچربی حاوی ماده موثر زینک‌پریتیون، کتوکونازول و سلنیوم‌سولفاید به نوبت استفاده کرد. این شامپوها خواص دارویی دارند و برحسب نیاز باید زیرنظر متخصص مصرف شوند. مصرف یک نوع شامپو به طور مداوم سبب مقاوم شدن عوامل میکروبی به دارو می‌شود.5 – افرادی که زمینه اگزما دارند و در فصل بهار دچار آب‌ریزش و می‌شوند می‌توانند از داروهای ضدحساسیت برای درمان جوش سر هم استفاده کنند و شامپوی کرمی مصرف کنند تا پوست سر خشک نشود.6 – افرادی که جوش کف‌ سر یا ضایعات مشابه دارند، باید با آب ولرم حمام کنند و تا جای ممکن کمتر از سشوار استفاده کنند و هنگام خروج از منزل نیز ترجیحا کلاه بگذارند.

 

جوش روی پوست سر ممکن است باعث آسیب به ریشه مو و ریزش موها بشود

 

کتوکونازول برای جنین پسر خطرناک است!دکتر کاشانیان:توصیه می‌کنم این خانم برای درمان جوش حتما به متخصص پوست مراجعه کنند. اگر 1 سال از بروز جوش گذشته و مصرف شامپوی کتوکونازول بی‌فایده بوده، باید نوع درمانشان را تغییر دهند. حتما حین مراجعه به متخصص اعلام کنند که قصد بارداری دارند تا داروهای ممنوعه در دوران بارداری برایشان تجویز نشود.کتوکونازول داروی ضدهورمون مردانه است و در صورتی که جنین پسر باشد در بارداری مشکل ایجاد می‌کند. گرچه شامپو جذب پوستی چندانی ندارد اما به هر حال بهتر است اگر قصد بارداری ندارند، با توجه به اینکه این دارو موثر هم نبوده، مصرف آن را قطع کنند. جوش کف‌ سر مسری نیستدکتر نیلفروش‌زاده:جوش کف‌ سر واکنش التهابی در ناحیه فولیکول در کف‌ سر است و با‌توجه‌به ویژگی‌هایی که دارد، اسامی مختلفی به آن داده می‌شود. ضایعات، جوش‌مانند، قرمز و خارش‌دار هستند که در ناحیه خط رویش مو هم دیده می‌شوند و میزان آن ممکن است کم یا زیاد باشد.علت بروز جوش کف‌ سر هنوز به صورت قطعی مشخص نیست اما معمولا به دنبال واکنش فولیکول مو به میکروارگانیسم‌ها بروز می‌کند. برای درمان باید ناحیه را با شامپوهای ملایم شستشو داد. شامپوهای حاوی ضدقارچ در برخی موارد موثرند.کسانی که جوش کف سر دارند می‌تواند از نرم‌کننده مو، محلول‌های موضعی آنتی‌بیوتیک یا استروییدهای موضعی برای کاهش درد استفاده کند و در مواردی که خارش شدید است، آنتی‌هیستامین یا آنتی‌بیوتیک خوراکی مصرف کند. در صورتی که جوش کف‌ سر شدید باشد و باعث‌ ریزش موی دائمی ‌شود باید از داروهای کنترل‌کننده سیستم ایمنی هم استفاده کرد.رعایت بهداشت، استفاده از شوینده مناسب، شستشوی روزانه، تغذیه مناسب و حذف چربی اشباع و شیرینی برای درمان و کنترل جوش کف‌ سر لازم است. جوش کف‌ سر بیماری مسری‌ای نیست که فرزند از مادر مبتلا بگیرد اما اگر کودک زمینه ژنتیکی پوست چرب داشته باشد، ممکن است در آینده مستعد جوش باشد! 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوتهمنابع :

salamat.irirannaz.com 


رازهای زیبایی

اسباب بازی های فکری و جالب

داستان طلایی / آموزش موفقیت آسان

هدیه ویژه ولنتاین

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

معروف است که سروکله‌ی جوش‌‌ها وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. نظری درباره‌ی همزمانی این اتفاقات با هم نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید و در درمان جوش صورت استاد شوید.بهترین راه درمان جوش سر

جوش یک زائده‌ی کوچک پوستی است. جوش‌ها، جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به وسیله‌ی میکروب‌ها آلوده و ملتهب شده و در مرحله‌ی بعد ترشحات سطح آنها را پر می‌کند.

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت‌فرسا و حتی لایه برداری‌ پوست و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان برای جوش های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه‌های درمانی فوق‌العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می‌برند استفاده کرد.

اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

حتما با خواص عسل آشنا هستید. عسل به عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده شناخته می‌شود و به از بین بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. وقتی میکروب‌ها کاهش پیدا می‌کنند سرعت بهبودی افزایش پیدا می‌کند.

نکته: علاوه بر این می‌توانید با افزودن پودر دارچین به عسل ماده‌ی سفت‌تری به‌ دست بیاورید و آن را شب تا صبح در هنگام خواب روی جوش بگذارید.

راه معجزه‌آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب‌کش ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌ای که دارد باعث می‌شود چربی‌های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

نکته: برای جوش‌های جدی‌تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می‌کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

خمیردندان برای درمان جوش فوق‌العاده است. اگر به عنوان روشی بعد از یخ گذاشتن استفاده شود سریع‌ترین اثر را دارد. لازم است که حتما از خمیردندان‌های سفید‌رنگ و غیرسفید‌کننده استفاده کنید. همچنین از انواع خمیردندان‌های ژل‌مانند استفاده نکنید.

نکته: خمیردندان می‌تواند برای پوست ایجاد حساسیت کند، بنابراین مهم است که از این روش با احتیاط و به شیوه‌ی درست استفاده کنید.

برای درمان سریع جوش بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می‌برند به همراه دارد.

نکته: بخور را به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست‌تان مرطوب‌کننده بمالید.

روغن درخت چای درمان‌کننده‌ی حیرت‌انگیزی برای جوش‌های پوستی است. روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکروب‌هایی می‌رود که مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند و به دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد، قرمزی و وخامت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این روغن همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید آنها را بهبود می‌دهد.

نکته: اگر پوست شما حساس است نباید از روغن درخت چای استفاده کنید.

سیر گیاهی است که به علت مزه‌ی عالی و فایده‌های پزشکی مورد توجه است. سیر دارای خواص اثبات شده‌ی قوی ضدباکتریایی، تقویت سلولی و ضدویروس است و به عوامل بیماری‌زای مسری حمله‌ می‌کند. سیر همچنین در تقویت قوای جسمی نقش دارد.

سیر خام در طب قدیمی هند، آیوروِدا، یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش‌های رسیده برشمرده می‌شود و طبیبان آیورودا بر سر خواص سیر در درمان جای جوش‌ها و همچنین در جلوگیری از عود مجدد جوش قسم می‌خورند.

بدون در نظر گرفتن گزارش‌های طب آیورودا درباره‌ی سیر، به اندازه‌ای افراد مختلف به فواید خوردن سیر خام در پیشگیری و درمان جوش‌ صورت اشاره‌ کرده‌اند که می‌توان آن را درمانی عالی برشمرد. سیر این ماده‌ی ضدویروس، ضدقارچ و ضدسرطان برای درمان سریع جوش‌ها کارساز است. همچنین سولفور موجود در سیر به تسریع فرایند بهبودی جوش کمک می‌کند.

نکته: خوردن روزانه‌ی یک حبه سیر خام به پاک‌سازی خون‌تان نیز کمک می‌کند. اما توجه کنید که در مصرف سیر خام زیاده‌روی نکنید تا معده‌ی شما اذیت نشود.

جوش شیرین راه‌حل خانگی مفید دیگری برای درمان جوش است که با لایه‌برداری پوست و باز‌ کردن راه تخلیه‌ی چربی و سلول‌های مرده جوش‌ها را از بین ‌می‌برد. جوش‌شیرین کاربردهای فراوانی دارد. می‌توان از آن به عنوان ضدبو، به عنوان خمیردندان و در محلول‌های مختلف خانگی برای لایه‌برداری پوست استفاده کرد.

التهاب جوش زمانی که سلول‌های پوست و ارگانیسم‌های کوچک در کنار هم جمع می‌شوند و یک جوش متورم را ایجاد می‌کنند، شکل می‌گیرد. التهاب پوست علاوه بر اینکه توجه دیگران را به خود جلب می‌کند می‌تواند واقعا دردناک باشد.

بخشی از قدرت جوش‌شیرین در مراقبت از پوست به این دلیل است که قادر است به عنوان بخشی از درمان التهاب پوست و در یک بره‌ی درمانی به کار رود. مثلا از مواد معمولی موجود در آشپزخانه می‌توان برای درست کردن ماسک‌های قوام‌دار با پایه‌ی جوش‌شیرین استفاده کرد. ماسک‌های خانگیِ پوشاننده‌ی صورت که با جوش‌شیرین درست شوند می‌توانند به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی کمک کنند.

نکته: هرگز جوش‌شیرین را از چند دقیقه‌ی محدود روی پوست رها نکنید، زیرا ممکن است موجب خشکی و حساسیت شود.

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می‌رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

نکته: می‌توانید با خیار ماسک صورت درست کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید سپس با آب گرم بشویید. این کار به تمیزی آلودگی‌ها و باکتری‌ها از مجاری پوست کمک می‌کند.

بهترین راه درمان جوش سر

وقتی می‌خواهید جوش‌های‌تان را درمان کنید، سرکه‌ سیب را به عنوان ماده‌ای قدرتمند به حساب آورید. چرا؟ زیرا ارگانیسم‌های کوچکی که تمام این مشکلات را پدید آورده‌اند با سرکه‌ی سیب نابود می‌شوند. سرکه‌ی سیب با خواص اسیدی خود، pH سطح پوست شما را به تعادل می‌رساند و در این شرایط باز هم رشد میکروب‌ها سخت‌تر می‌شود. نکته‌ی آخر اینکه سرکه‌ی سیب با خواص منقبض‌کننده‌ی خود مانند آبلیمو کمک می‌کند که چربی تجمع‌یافته در منافذ پوستی بیرون رانده شود. به یاد داشته باشید که با زیاده‌روی در استفاده از سرکه روی پوست، آن را بیش از اندازه خشک نکنید.

نکته: پس از استفاده از این درمان از تونر پوست استفاده کنید. تونر یک پاک‌کننده‌ی رقیق پوست است که از مواد غیرالکلی ساخته می‌شود و به همین دلیل خشکی پوست ایجاد نمی‌کند.

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده‌ی صبحانه و همچنین میان‌وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده‌های شگفت‌آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می‌شود.

هنوز هم در هند از ماست به عنوان راهی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می‌شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه‌ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می‌بخشیده است معروف است. شما هم می‌توانید برای از بین بردن جوش‌ها از ماست استفاده کنید.

نکته: باید از این مخلوط روزی دوبار استفاده کنید.

آسپرین یک مسکن است و البته از آن برای تسکین جوش هم می‌توان استفاده کرد. اکثر ما معمولا قرص‌های تسکین سردرد را در خانه داریم.

نکته: روزی یک بار این درمان را انجام دهید.

آلوئه‌ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می‌دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می‌کند.

نکته: بعد از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

نکته: بعد از یکی دو دقیقه صورت‌تان را با آب معمولی بشویید.

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید باید ابتدا درباره‌ی دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه‌ی اختلال بخش‌های تولید‌کننده‌ی چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه‌ی آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.

ارگانیسم‌های زنده‌ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه‌ی برآمده‌ی روی پوست که آن را جوش می‌یم ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید برای آگاهی یافتن از روش‌های متنوع مراقبت از پوست سری به مقالات دیگر چطور بزنید.

وقتی غدد چربی پوست که در انتهای فولیکول مو قرار دارند بیش‌فعال شوند جوش یا آکنه ظاهر می‌شود. نقاطی از بدن که در معرض جوش زدن هستند عبارت است از: صورت، بالای کمر، سینه و شانه‌. جوش علامت واضحی از التهاب پوستی است به خصوص زمانی که روی پوست ظاهر می‌شود. انواع مختلفی از جوش‌ها وجود دارند:

کمودون یا به صورت مفرد کمودو (comedo) زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجود دارد: سرسیاه و سرسفید.

جوش سرسفید (Whites): با کمودون‌ بسته نیز شناخته می‌شوند، زیرا چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست از باز شدن مجرای بسته شده جلوگیری می‌کنند و التهاب در زیر پوست باقی می‌ماند. اگر سر این التهاب بیرون بیاید شبیه دانه‌ای کوچک با حبابی از چرک است.

جوش سرسیاه (Blacks): به کمودون‌های باز معروفند. این جوش‌ها به راحتی به چشم می‌آیند. رنگ تیره‌ای دارند و روی سطح پوست ظاهر می‌شوند. برخی به اشتباه گمان می‌کنند که این جوش‌ها در اثر آلودگی به وجود آمده‌اند و با شدت سعی در پاک کردن آنها می‌کنند. این کار فایده‌ای ندارد و ممکن است پوست را آزار داده و مشکلات دیگری ایجاد کند. سیاهی سر این جوش‌ها ملانین‌ِ غدد چربی پوست است که وقتی در معرض هوا قرار گرفته‌اند اکسید شده‌ و به این رنگ درمی‌آیند. برای مطالعه در مورد درمان این نوع جوش می‌توانید به مقاله درمان جوش سرسیاه مراجعه کنید.

سفت‌دانه‌ها یا پاپول‌ها برآمدگی‌هایی سفت روی پوست هستند که در آنها مایع واضحی وجود ندارد. به رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، قرمز و اکثرا صورتی رنگ هستند. اگر آنها را لمس کنید ممکن است دردناک باشند. سعی نکنید آنها را فشار دهید چون ممکن است جای زخم‌شان باقی بماند.

این جوش‌ها بر خلاف پاپول‌ها دارای چرکی هستند که روی سطح پوست به وضوح دیده می‌شود. قاعده‌ی این جوش‌ها قرمز و سطح رویی آنها چرک‌آلود است. این چرک سفید یا زرد رنگ است که معمولا مخلوطی از باکتری، گلبول‌سفید و سلول‌های مرده‌ی پوستی است. دستکاری این جوش‌ها به باقی ماندن جای جوش تیره‌رنگ و جای زخم منتهی می‌شود.

از لحاظ ریخت‌شناسی شبیه به سفت‌دانه‌ها اما بزرگ‌تر از آنها هستند. این جوش‌ها دردناک هستند و در زیر پوست قرار دارند.

به راحتی روی پوست قابل تشخیص هستند. این زائده‌ها مانند پاسچول‌ها پر از چرک هستند، اما اندازه‌ی بزرگ‌تری دارند و دردناک بوده و معمولا جای‌شان روی پوست باقی می‌ماند.

جلوگیری از تشکیل جوش‌، راز کنترل آنست؛ علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد. گرچه اغلب آدم‌ها به غلط بر این باورند که جوش زدن با آلودگی سطح پوست یا مصرف غذاهای خاص مرتبط است اما، جوش زدن به ترکیبی از عوامل مرتبط است که برخی از کنترل ما خارجند؛ تعادل هورمونی و سرعت طبیعی سیستم تجدید پوست ما از آن جمله‌اند. با وجود اینکه به طور قطع جوش زدن تقصیر شما نیست اما در برابر جوش‌ها بی‌دفاع هم نیستید. شما برای کمک به بدن‌تان برای مقابله با جوش‌ها می‌توانید آنچه را که بدن برای قدرتمند و سالم بودن بدان نیاز دارد در اختیارش بگذارید.

اگر می‌خواهید پوست خوبی داشته باشید، این موارد ساده را رعایت کنید:

روزی دو مرتبه با ملایمت صورت‌تان را بشویید تا چربی اضافه، باکتری‌ها و سلول‌های مرده را از سطح آن پاک کنید. فراموش نکنید که علت جوش، آلودگی پوست نیست و شست‌و‌شوی بیش از حد تنها منجر به خشک شدن پوست و تحریک آن برای تولید میزان چربی می‌شود. هرگز بیش از حد این کار را تکرار نکنید. اگر روالی برای شست‌وشوی پوست‌تان به‌صورت روزانه، جواب داد همان را ادامه بدهید.

لایه‌برداری پوست خوب است اما دقت کنید از لایه‌بردارهای خفیف که دانه‌های ریز و نرم دارند استفاده کنید. از مصرف محصولاتی که حاوی خرده‌های پوسته‌ی بادام یا زردآلو هستند خودداری کنید. این خرده‌ها می‌توانند پوست را تحریک کنند و حتی باعث خراش بشوند که به التهاب پوست دامن می‌زند.

اگر از شیرپاک‌کن استفاده می‌کنید از محصولات با پایه‌ی الکل ایزوپروپیل یا سایر الکل‌های شوینده استفاده نکنید. الکل ماده‌ی قابض قدرتمندی است و لایه‌ی سطحی پوست را برمی‌دارد، این امر باعث تولید چربی از غدد پوستی می‌شود. نتیجه‌ی این کار پوستی خشک و قرمز است و احتمالا جوش‌های بیشتری می‌زنید.

با اینکه غذاها دلیل جوش زدن نیستند، رژیم غذایی سالم کمک می‌کند بدن آنچه را برای جنگیدن با جوش‌ها نیاز دارد در اختیار داشته باشد.

صبحانه را حذف نکنید: صبحانه نیرومحرکه‌ای برای فرایندهای متابولیسم بدن‌تان است و در طول روز به شما انرژی می‌دهد.

به طور کلی میوه‌های تازه را به سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترجیح بدهید و رژیمی متعادل داشته باشید که از همه‌ی گروه‌های غذایی در آن استفاده شده باشد.

روزانه حداقل ۸ لیوان، و اگر ورزش می‌کنید یا در فصل گرما به سر می‌برید حتی بیشتر، آب بنوشید.

فواید ورزش بی‌شمار است، ورزش به گردش خون در بدن کمک می‌کند، به شما آرامش می‌دهد، استرس را کاهش می‌دهد و انرژی‌تان را بالا می‌برد. پوست شما هم از گردش خون و اکسیژن‌رسانی بیشتری که در اثر فعالیت ورزشی ایجاد می‌شود سود می‌برد.

اما دقت کنید که حرارت و رطوبت نشسته روی پوست در اثر ورزش، مکان مناسبی برای پخش شدن باکتری‌ها فراهم می‌کند. بنابراین، پیش از ورزش آرایش‌تان را پاک کنید. اگر مستعد جوش بدن هستید برای ورزش لباس نخی گشاد به تن کنید. بعد از ورزش در اولین فرصت به حمام بروید.

فشار دادن یا درآوردن چرک جوش‌ها با ناخن، سوزن یا هر وسیله‌ی دیگر می‌تواند مسیر باکتری‌ها را به عمق بیشتری از پوست باز کند که موجب تشدید التهاب و عفونت خواهد شد. همچنین این کار به بافت اطراف پوست آسیب می‌زند و احتمال باقی ماندن جای جوش را افزایش می‌دهد. همچنین، تماس بیش از حد دست‌ها با پوست شامل مالیدن یا حتی تکیه زدن دست به چانه می‌تواند باکتری‌ها را به منافذ پوست وارد کند و احتمال جوش زدن را بالا ببرد.

هرروز، حتی روزهای ابری، از ضدآفتاب با spf حداقل ۱۵ استفاده کنید. گرچه حقیقت دارد که مجاورت اندک با نور آفتاب می‌تواند در آغاز برای آکنه مفید باشد اما گول نخورید زیرا این منافع کوتاه‌مدت هستند. تماس طولانی با نور آفتاب پوست‌تان را خشک می‌کند و باعث تولید چربی پوست و تسریع ریزش سلول‌های مرده‌ی آن می‌شود. چربی در کنار سلول‌های مرده‌ی پوستی زمینه‌ی مناسبی برای ایجاد جوش‌ها ایجاد می‌کند.

خواب خوب شبانه، به مدت حداقل ۷ تا ۸ ساعت، می‌تواند معجزه‌ای برای جوش‌هایتان باشد. می‌پرسید چطور؟ در پاسخ باید بگوییم بدنی که خوب استراحت‌ کرده منابع لازم را برای داشتن دستگاه ایمنی قوی در اختیار دارد. گرچه سیستم ایمنی قوی به کلی مانع جوش نمی‌شود، اما در مبارزه با عفونت جوش‌ها کمک می‌کند و جوش‌ها با سرعت بالاتری بهبود پیدا می‌کنند.

زمانی که در تنش باشید، غده‌ی آدرنال، هورمون کورتیزول را روانه‌ی جریان خون‌تان می‌کند. این هورمون غدد چربی پوست را به ترشح وا می‌دارد که می‌تواند به جوش زدن بینجامد. بسیار مهم است که روزانه زمانی را به استراحت اختصاص بدهید، مطالعه کنید، دوش بگیرید، مدیتیشن یا یوگا انجام بدهید یا هر کار دیگری که به شما احساس شادی و آرامش می‌دهد. برای داشتن بدنی سالم به‌طور کلی و همچنین داشتن پوستی زیبا و سالم، آرام بودن قدم اساسی است.

اگر می‌خواهید روش های سریع درمان سریع جوش را یک بار دیگر مرور کنید، ویدئوی زیر را ببینید:

به‌خاطر داشته باشید حتی بعد از رفع شدن جوش‌ها باید استفاده از روش های پیشگیری از جوش را ادامه بدهید تا جوش‌های جدید ایجاد نشوند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

سلام
من از دیروز تا حالا در ناحیه چانه و اطراف چانه و در لبها در فواصل بسیار کم جوش زدم لطفا کمکم کنید نزدیک عیده فک کنم برا همین استرس جوش زدم.لطفا راه حل بدین دوستان.ممنون

سلام شادی گرامی
من متخصص پوست نیستم اما با توجه به مقالات چطور می‌تونم بهتون پیشنهاد کنم که استرس خودتون رو بیارین پایین، اینجا می‌تونید بخونید که استرس واقعا می‌تونه باعث جوش زدن بشه،
علائم استرس چیست؛ این نشانه‌ها را بشناسید و آن را متوقف کنید، در این آدرس:
http://chetor.com/?p31342
و برای کاهش استرس‌تون:
مقابله با استرس با ۱۲ روشی که به حفظ آرامش شما کمک می‌کند ، در آدرس:
http://chetor.com/?p3826
مدیتیشن برای تازه‌کارها: ۲۰ نکته‌ی عملی برای درک ذهن‌تان، در این آدرس:
http://chetor.com/?p2681
و مقاله‌ی مرتبط با درمان جوش، درمان آکنه با ۲۲ روشی که مثل آب روی آتش می‌ماند:
http://chetor.com/?p36623
امیدوارم که جوش‌ها زودتر بهبود پیدا کنن

سلام خسته نباشید من ی مدته سیستم بدنم بهم ریخته و صورتم شدید جوش میزنه موندم چکارکنم همه راه حل هارو رفتم ولی کم و بیش خوب شد ولی بازدوباره جوش زده من خودم میگم شیرینی میخورم جوش میزنه اگه راه حل دیگ واس ازبین رفتن جوش و جای جوش هست بگیدممنون میشم

اگر متوجه تغییرات جدید در بدنتون شدید که به نظرتون عادی نیست باید به دکتر مراجعه کنید. خیلی فاکتورها دخیله در اینکه دلیل جوش شما چی ممکنه باشه. شما می تونین با همراهی یک متخصص پوست دلایل و راه حل ها رو جستجو کنید.

خیلییییییییی عالیییییی بودددددددد.

خوشحالیم که این متن نظر مثبت شما رو جلب کرده دوست عزیز.

من چیکارکنم پس؟؟؟

با سلام..
دوست عیزیز اگر تمام تلاشت برای اینکه دیگه صورتت جوش نزنه بی فایده است حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کن..من قرص هایی رو که دکتر برام تجویز کرده بودن استفاده کردم واقعا نتیجه گرفتم..اینم بگم که این قرص هارو حتما باید با تجویز پزشک بخورین..برای از بین بردن جای جوش هم از سفیده تخم مرغ استفاده کنین..

دوستان عزیز تا میتونید از خوردن قرص های ضد جوش doxycycline 1 استفاده نکنید حتی با دستور پزشک درسته جوش ها رو زود خوب میکنه اما توی بلند مدت عوارض بدی رو سیستم بدنتون میزاره که نمی صرفه استفاده کرد . از روش سنتی و گیاهی استفاده کنید

با سلام آب زرشك آب انار عرق كاسنى و ماست يك دونه هليله سياه بكوبيد خورد نكنيد بريزيد توش ميل كنيد و روبالشيتونو هفته اى يه بار حد اقل عوض كنيد شكر اصلا نخوريد مواظب كبدتون باشيد در درجه اول و آخر به خدا توكل كنيد

مد و زیبایی

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

کاخ ورسای فرانسه؛ تاریخچه و حقایقی جالب درمورد بزرگترین قلمرو سلطنتی جهان

خارش بدن؛ ۳۶ دلیلی که باعث خارش پوست می‌شود


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

جوش سرسیاه و آزاردهنده زمانی به‌وجود می‌آید که منافذ پوستی با سبوم (sebum، نوعی چربی که توسط غدد سباسه (sebaceous) برای نرمی پوست ترشح می‌شود) و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود می‌شوند. فرق بین جوش سرسیاه و دیگر جوش‌های صورت در باز یا بسته بودن منافذ پوستی است. اگر منافذ باز باشند، سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم در معرض اکسیژن هوا قرار می‌گیرند، اکسید می‌شوند و رنگ‌شان سیاه می‌شود. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم ۱۱ روش خانگی برای درمان جوش سرسیاه را با هم مرور می‌کنیم.بهترین راه درمان جوش سر

جوش سرسیاه در اثر آلودگی ایجاد نمی‌شود، پس لایه‌برداری بیش‌ازحد پوست روش مناسبی برای رهایی از شر این نوع جوش نیست و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود، زیرا این کار باعث خشکی پوست می‌شود و موجب می‌شود تا چربی بیشتری ترشح شود،‌ پس این کار درست نیست. به همین دلیل نباید هیچ‌یک از روش‌های از بین بردن جوش سرسیاه را از ٢ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

خاک رسِ بنتونیت ماده‌ای معدنی، غنی و التیام‌بخش است که در برخی کشورها عمدتا برای درمان بیمار‌ی‌های پوستی از آن استفاده می‌شود. به این دلیل که مولکول‌های آن وقتی خیس می‌شوند بار الکتریکی دارند که باعث می‌شود چربی و سایر ناخالصی‌های منافذ پوست بیرون کشیده شود. وقتی ماسک خاک رس را روی پوست‌تان می‌گذارید، هم مواد معدنی آن جذب پوست می‌شود و هم جوش سرسیاه از پوست خارج می‌شود،‌ همچنین این ماده به گردش خون کمک می‌کند و موجب روشن شدن پوست می‌شود و پوستی سالم و بدون لک را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

می‌توانید خاک رس را با آب یا سرکه سیب مخلوط کنید که البته برای پوست‌های حساس و خشک ممکن است مناسب نباشد. زمانی که این ماسک را می‌گذارید، حس می‌کنید صورت‌تان در حال سفت و خشک شدن است، می‌توانید اجازه بدهید ماسک روی صورت‌تان به‌طور کامل خشک شود یا نه، البته می‌توانید بعد از شست‌وشو از مرطوب‌کننده استفاده کنید اما ممکن است این ماسک برای افرادی که پوست خشکی دارند مناسب نباشد و آنها را اذیت کند.

خاک رس را با مقداری آب یا سرکه سیب مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری سفت دربیاید. با نوک انگشتان‌تان لایه‌ای نازک از این خمیر را روی صورت بگذارید و اجازه بدهید ۱۰ الی ۲۵ دقیقه (با توجه به میزان خشکی پوست‌تان) روی صورت‌ بماند، سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و روی آن مرطوب‌کننده بمالید.

سفیده‌ی تخم‌مرغ ماسکی ساده است که برای پر کردن موقت منافذ پوست استفاده می‌شود،‌ بنابراین هم جوش سرسیاه را از بین‌ می‌برد هم مانع از ایجاد آن می‌شود. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی برای پوست است و نسبت به سایر درمان‌های جوش سرسیاه خشکی کمتری ایجاد می‌کند.

زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و صورت‌تان را بشویید،‌ سپس صورت را خشک کنید و لایه‌ای نازک از سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی آن بمالید. در اینجا دو روش وجود دارد:

شیر و عسل هر دو خواصی دارند که برای پوست خوب است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و اسید لاکتیک موجود در شیر موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. در اینجا این دو ماده‌ی مفید با هم ترکیب می‌شوند تا حالت چسبناک پیدا کنند.

یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک را با یک قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه در مایکروویو بماند تا گرم شود سپس دوباره آن را هم بزنید. وقتی به دمای مناسب رسید، یک لایه‌ی نازک از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و به آرامی اما محکم یک نوار پارچه‌ای و نخی روی آن بگذارید، بعد از ۲۰ دقیقه پارچه‌ها را به آرامی بردارید، صورت را با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.

این ماسک مثل یک شیرینی خوشمزه به نظر می‌رسد، اما مخلوط عسل و دارچین ترکیبی فوق‌العاده برای رهایی از جوش سرسیاه است. خواص ضد باکتریایی عسل موجب از بین رفتن باکتری‌های ایجاد‌کننده‌ی آکنه می‌شود و به‌طور کلی مانند یک چسب، هر چیزی که منافذ پوستی را پر کرده است، بیرون می‌کشد. دارچین هم برای بهبود جریان خون مفید است و موجب سلامتی، نرمی و درخشش پوست می‌شود.

عسل و دارچین را به مقداری مخلوط کنید که برای نواحی موردنظر روی صورت‌تان کافی باشد. مقداری از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و با نوار پارچه‌ای روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ٣ تا ۵ دقیقه بماند و سپس آن را بردارید و صورت‌تان را بشویید. پس از شستن صورت، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

وقتی ماسک‌ها و نوارها را برای پر کردن منافذ پوستی استفاده می‌کنید نتایج فوق‌العاده‌ای دارند اما برای جلوگیری از خشکی پوست از چند بار در هفته نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید درمانی روزانه برای جلوگیری از ایجاد جوش سرسیاه داشته باشید، یک یا دو بار شست‌وشوی صورت با آب در روز، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، این کار به برطرف کردن زوائد پوستی و سبوم‌های اضافی کمک می‌کند و باعث تمیز شدن منافذ پوست می‌شود. اما بعد از شست‌وشوی صورت با آب، حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست و ایجاد سبوم اضافی جلوگیری کنید.

دو بار در روز صورت‌تان را با آب خنک و تمیز بشویید، با یک حوله‌ی تمیز به آرامی صورت‌تان را خشک و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که این کار را بعدازظهرها انجام بدهید (تا هر چیزی را که در ابتدای روز روی صورت‌تان نشسته است، پاک کنید) و بار دیگر این کار را هنگام غروب انجام بدهید. صبح و غروب هم زمان‌های مناسبی برای شستن صورت هستند.

جوش سرسیاه به‌دلیل واکنش منافذ باز پوست با اکسیژن هوا ایجاد می‌شود، پس کوچک شدن منافذ پوستی به بهبود این جوش‌ها کمک می‌کند. آب‌لیمو ماده‌ای جمع‌کننده است و برای این کار مناسب است، به هرحال این ماده به روشن شدن پوست هم کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست به نور خورشید حساس شود، بنابراین اگر می‌خواهید در تابستان از آب‌لیمو برای پوست استفاده کنید، حتما از کرم ضدآفتاب هم استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، آب‌لیمو را با آب رقیق کنید.

صورت‌تان را با آب بشویید و خشک کنید، آبِ لیمو را بگیرید و در یک بطری کوچک بریزید سپس مقداری پنبه را با آن مرطوب کنید و آن را به صورت‌تان بزنید. این کار را ٣ یا ۴ بار در هفته موقع خواب انجام بدهید، وقتی از خواب بیدار شُدید، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. بقیه‌ی آب‌لیمو را می‌توانید تا یک هفته در یخچال نگهدارید. مراقب باشید گاهی آب‌لیمو می‌تواند برای پوست سوزش ایجاد کند.

اگرچه غدد عرق و منافذ فولیکول مو با هم متفاوت هستند، اما عرق کردن به کوچک شدن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. وقتی مشغول کار هستید و عرق می‌کنید، این مایع جاری می‌شود و هر چیزی که منافذ پوست را مسدود کرده است، با خود می‌برد. بهتر است قبل و بعد از هر کاری که موجب عرق کردن می‌شود، صورت‌تان را بشویید، زیرا اگر قبل از آن صورت را نشویید، عرق کردن باعث می‌شود که مواد آرایشی باقی‌مانده روی پوست وارد منافذ پوست شوند و آن را مسدود کنند و اگر بعد از آن صورت را نشویید علاوه بر باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست، عرق خشک‌شده نیز باعث مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود. بنابراین عرق کردن هم ‌می‌تواند به پاک کردن منافذ پوستی کمک کند و هم می‌تواند باعث مسدود شدن آنها شود. پس همیشه قبل و بعد از عرق کردن صورت‌تان را بشویید.

صورت‌تان را تمیز بشویید و سپس ورزش کنید یا به سونا بروید، پس از آن نیز مجددا صورت را بشویید و با یک حوله‌ی تمیز خشک کنید. بعد از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

جوش شیرین برای از بین بردن جوش های سرسیاه خیلی مفید است، اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید، زیرا باعث خشکی پوست می‌شود. تغییر PH تأثیر زیادی روی جوش‌های سرسیاه ندارد و مهم‌ترین دلیل مفید بودن جوش‌شیرین برای جوش‌های سرسیاه این است که روشی ارزان و طبیعی برای لایه‌برداری و حذف چیزهایی است که منافذ پوست را مسدود می‌کنند و باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شوند.

آب و جوش‌شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیری نسبتا سفت و قابل پخش شدن به‌دست بیاید، آن را با ماساژ و حرکات دورانی به آرامی روی پوست‌تان بمالید سپس با آب بشویید و بعد از خشک کردن صورت، پوست را مرطوب کنید.

گاهی اوقات همه‌ی چیزی که نیاز دارید لایه‌برداری مناسب همراه با مرطوب‌سازی پوست است. لایه‌برداری کار بسیار مهمی انجام می‌دهد و آن حذف سلول‌های مرده و پوسته‌های اضافی است، زیرا این سلول‌های مرده می‌توانند موجب مسدود کردن منافذ پوست و ایجاد آکنه، جوش صورت و جوش سرسیاه شوند. همچنین لایه‌برداری موجب بهبود گردش‌خون در صورت و شادابی و نرمی پوست می‌شود. اگر برای‌تان مقدور است از روغن جوجوبا استفاده کنید زیرا شبیه سبوم‌های خود پوست است، اگر روغن جوجوبا ندارید می‌توانید از روغن دانه‌ی ‌انگور، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده کنید.

۴ قاشق غذاخوری روغن را با یک فنجان شکر خوب مخلوط کنید. اگر دوست دارید چند قطره عطر هم به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک ظرف شیشه‌ای در محلی خنک و تاریک نگهدارید تا ماندگاری روغن افزایش یابد. پیش از مصرف آن را هم بزنید و سپس صورت را مرطوب کنید و یک قاشق از این لایه‌بردار را روی نوک انگشتان خود بمالید و به آرامی با حرکات دورانی روی صورت ماساژ بدهید. بعد از آن صورت را بشویید و مرطوب کنید. این کار را بیش از ۲ یا ۳ بار در هفته تکرار نکنید، در غیر این صورت موجب خشکی و حساسیت پوست می‌شود.

بخور دادن به‌خودیِ‌خود موجب باز کردن منافذ پوستی نمی‌شود اما با نرم کردن سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم، به خارج کردن آنها از منافذ پوست کمک می‌کند که موجب می‌شود پوست ظاهر بهتری داشته باشد.

یک کاسه را با آب داغ پر کنید و بگذارید کمی خنک شود، سپس روی سرتان یک حوله بیندازید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی ظرف خم شوید تا بخار به صورت‌تان برسد. مراقب باشید که زیاد به آب جوش نزدیک نشوید که صورت‌تان نسوزد. بعد از بخور دادن صورت را با آب گرم بشویید و با ضربات آرام حوله را روی صورت بزنید تا صورت خشک شود و بعد آن را مرطوب کنید. این کار را چند بار انجام بدهید تا به نتیجه‌ی موردنظر برسید.

هر زمان که برای پاک‌سازی یا شستن پوست خود اقدام می‌کنید به‌خاطر داشته باشید که برای مراقبت از پوست باید تعادل را رعایت کنید. استفاده‌ی زیاد از ماسک‌ها در درازمدت موجب خشکی پوست می‌شود. ماسک‌ها برای منافذ پوستی بسیار مفید هستند، اما یک بره‌ی مناسبِ مراقبت از پوست، بهترین راه پیشگیری از بروز جوش سرسیاه است.

با ترکیب کردن سرکه سیب و برگ‌های خردشده‌ی نعناع می‌توانید یک تونر بسازید، سرکه سیب باعث از بین رفتن عوامل ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شود و نعناع یک خنک‌کننده‌ و سفت‌کننده‌ی پوست است. اگر نواحی اطراف جوش‌های سرسیاه متورم یا زخمی باشند، منتول (menthol) می‌تواند به کاهش التهاب آن کمک کند، زیرا التهاب موجب می‌شود تا بیرون کشیدن موادی که در منافذ پوستی هستند، مشکل‌تر شود.

برگ‌های نعناع و سرکه سیب را در یک کاسه ترکیب کنید و آن را یک هفته در یک مکان سرد و تاریک قرار بدهید. سپس یک فنجان آب به آن بیفزایید و آن را ۶ روز در یخچال بگذارید. شب‌ها ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس با استفاده از پنبه این تونر را به صورت بمالید و بگذارید در طول شب روی صورت بماند (اگر پوست حساسی دارید،‌ نباید زیاد روی پوست‌تان بماند). صبح صورت‌تان را بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

15تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

بهترین راه درمان جوش سر

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم و همون طور که اقتضای گرایش تحصیلیم بوده به مدیریت دانش علاقمندم و دوست دارم دانش خودم رو با بقیه به اشتراک بگذارم و متقابلا از دانش شما هم استفاده کنم.

با سلام
احتراما منظور از خاک رس بتُنی، همون بنتونیت هست؟ اگه آره که معادلش به فارسی میشه گل حفاری. خاک رس بتنی نمنه

سلام سایه جان
بله منظور همون بنتونیت هست. ممنون از تذکرتون

ممنون از مطلبتون مفید بود

خواهش می کنم ممنون از همراهی شما

با سلام خدمت شما و تشکر از مقاله خوب و کاربردیتون .

سلام خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده 🙂

مد و زیبایی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

کاخ ورسای فرانسه؛ تاریخچه و حقایقی جالب درمورد بزرگترین قلمرو سلطنتی جهان

خارش بدن؛ ۳۶ دلیلی که باعث خارش پوست می‌شود


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این بهترین راه درمان جوش سر

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

اصول چیدمان برای جریان یافتن انرژی های مثبت چیست؟ آیا می دانید چگونه قوانین فنگ شویی منزل را پیاده سازی کنید؟ طراحی منزل تان چه تاثیری

با اصول اولیه فنگ شویی آشنایی دارید؟ آیا می دانید فنگ شویی چیست و چگونه می توانید قوانین آن را پیاده سازی کنید. فنگ شویی یک هنر و

با راه های جذب انرژی مثبت در خانه با قوانین فنگ شویی آشنایی دارید؟ ۲۰ سال پیش، افراد شاهد بودند که یوگا، یک عمل عجیب است که تاثیر

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

جوش پوست سر به راحتی قابل درمان است !!

جوش روی پوست سر دردناک است و خارش زیادی دارد که درمان آن به دلیل وجود مو سخت‌تر از جوش معمولی است . تمامی روش‌های درمان اصولی جوش پوست سر به همراه روش‌های جلوگیری از آن را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم .

بنزوئیل پروکساید مصرف کنید . بنزوئیل پروکساید یکی از ترکیبات متداول در محصولات ضدجوش است که با کشتن باکتری‌ها جوش را از بین می‌برد . همچنین بنزوئیل پروکساید می‌تواند چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست را از منطقه آلوده دور کند . بنزوئیل پروکساید در محصولات بدون نیاز به نسخه پزشک از ۲٫۵ تا ۱۰ درصد موجود است .

در صورت استفاده از محصولات حاوی بنزوئیل پروکساید با درصد بالا ممکن است که رنگ مو و لباس را از بین ببرد .بهترین راه درمان جوش سر

عوارض جانبی : خشکی پوست ، قرمزی ، احساس سوزش و پوسته‌پوسته شدن پوست .

از اسید سالیسیلیک کمک بگیرید . اسید سالیسیلیک نیز یکی دیگر از ترکیبات متداول در محصولات ضد جوش است . این اسید باعث جلوگیری از گرفتگی منافذ پوست و حتی باز کردن منافذ گرفته‌شده می‌شود . همچنین می‌تواند باعث کوچک کردن جوش‌ها بشود . در محصولات نسخه آزاد اسید سالیسیلیک بین ۰٫۵ تا ۵ درصد در دسترس است .

عوارض جانبی : تحریک پوست و احساس گزش ملایم .

توجه : شما قادر به هضم کردن اسید سالیسیلیک هستید بنابراین فقط باید به‌صورت موضعی مصرف شود . کسانیکه علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا دارند نباید اسید سالیسیک مصرف کنند . طبق شواهد اسید سالیسیلیک می‌تواند منجر به سندروی ری شود که برای کودکان کشنده است .

آلفا هیدروکسی اسید را امتحان کنید . به ۲ نوع مختلف اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک تقسیم می‌شود . هر دو نوع آلفا هیدروکسی اسید در محصولات درمان جوش بدون نیاز به نسخه استفاده می‌شوند . همچنین آلفا هیدروکسی اسید می‌تواند سلول‌های مرده پوست را تمیز کند و التهاب را کاهش دهد .

بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که آلفا هیدروکسی اسید می‌تواند باعث بهبود رشد و نرم شدن پوست می‌شود .

سولفور می‌تواند به شما کمک کند . بعضی از افراد استفاده از سولفور را برای درمان جوش مفید دانسته‌اند . سولفور می‌تواند باعث تمیز کردن سلول‌های مرده و چربی اضافی پوست شوند و عموماً با دیگر ترکیبات در محصولات شوینده یا پماد بدون نسخه یافت می‌شود .

حواستان باشد که سولفور بوی ناخوشایندی دارد .

برای تهیه و استفاده از این داروها نیاز به نسخه پزشک است و حتماً آن‌ها را زیر نظر پزشک مصرف کنید .

رتینوئید استفاده کنید . رتینوئید نوعی داروی موضعی است که از ویتامین A بدست می‌آید . رتینوئید باعث جلوگیری از گرفتن فولیکول‌های مو و کاهش ایجاد آکنه می‌شود .

از محصولات حاوی رتینوئید در شب استفاده کنید . با هفته‌ای ۳ بار شروع کنید تا پوست شما به دارو عادت کند سپس آن را به صورت روزانه استفاده کنید .

داپسون را امتحان کنید . داپسون یک آنتی‌بیوتیک است که با مواد ضدالتهابی ترکیب‌شده است . این ژل باعث کشتن باکتری‌ها و تمیز و باز نگه‌داشتن منافذ می‌شود که منجر به درمان آکنه می‌شود . این دارو عموماً همراه با رتینوئید موضعی مصرف میشود تا اثربخشی این داروها را به حداکثر برسانند .

عوارض جانبی : خشکی پوست ، قرمزی و تحریک پوست .

آنتی‌بیوتیک موضعی مصرف کنید . برای جوش‌های شدید استفاده از آنتی‌بیوتیک ممکن است برای درمان و پیشگیری ضروری باشد . عموماً آنتی‌بیوتیک را با بنزوئیل پروکساید استفاده می‌کنند زیرا احتمال ایجاد باکتری‌های مقاوم در مقابل آنتی‌بیوتیک را کاهش می‌دهد و ممکن است با رتینوئد نیز برای حداکثر تأثیر ترکیب گردد .

برای درمان جوش عموماً کلیندامایسین و بنزوئیل پروکساید یا اریترومایسین با بنزوئیل پروکساید تجویز می‌شود .

آنتی‌بیوتیک خوراکی ممکن است تجویز شود . آنتی‌بیوتیک خوراکی ممکن است برای موردهای متوسط تا شدید آکنه تجویز شود تا از شیوع باکتری در بدن و ایجاد آکنه جلوگیری کند . آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند به کاهش التهاب جوش کمک کنند . عموماً آنتی‌بیوتیک تتراسایکلین برای جوش تجویز می‌شود که شامل مینوسایکلین و دوکسی سایکلین می‌شود .

از قرص‌های ضدبارداری ترکیبی استفاده کنید . حتماً باید زیر نظر متخصص این کار را انجام دهید . بسیاری از خانم‌ها که دارای جوش‌های زیادی بودند با قرص‌های بارداری ترکیبی توانسته‌اند جوش را درمان کنند . این داروها با ترکیب استروژن و پروژسترون به درمان جوش می‌پردازند .

عوارض قرص‌های ضدبارداری ترکیبی : حساسیت پستان ، سردرد ، سرگیجه ، افزایش وزن ، خونریزی پیوسته و حتی باعث بالا رفتن ریسک لخته شدن خون می‌شود بنابراین فقط باید توسط پزشک تجویز شوند .

با پزشک خود درباره تجویز ضد آندروژن صحبت کنید . ضد آندروژن برای خانم‌ها و دختران بالغ که با آنتی‌بیوتیک خوراکی درمان‌نشده باشند تجویز می‌شود . این داروها باعث جلوگیری از هورمون آندروژن می‌شوند که روی غدد چربی پوست تأثیر می‌گذارد .

عوارض جانبی : حساسیت پستان ، قاعدگی دردناک و حفظ پتاسیم داخل بدن

هرروز موهای خود را بشورید . بعضی از افراد به‌صورت چند روز یکبار سرخود را شستشو می‌دهند اما کسانیکه از جوش پوست سر رنج می‌برند ممکن است این مقدار شستن سر کافی نباشد . به‌صورت روزانه موهای خود را شستشو دهید . این کار ممکن است باعث کاهش چربی سر و جوش سر بشود .

از نرم‌کننده استفاده نکنید . نرم‌کننده می‌تواند باعث گیرکردن چربی و روغن در پوست سر بشود .

تحریک پوست را کاهش دهید . اگر به‌صورت روزانه سر را شستشو می‌دهید اما بازهم جوش پوست سردارید ممکن است به دلیل محصولاتی مراقبتی یا حالت‌دهنده مو باشد . از محصولات مویی استفاده کنید که به‌راحتی پاک شوند . بعد از پیدا کردن محصول مشکل‌دار با توجه به ترکیبات آن و استفاده از محصولاتی متفاوت دیگر می‌توانید مشکل را پیدا کنید .

از محصولات پایه آب مصرف کنید یا از محصولاتی که با برچسب noncomedogenic   که نشانگر مسدود نکردن منافذ پوست است استفاده کنید .بهترین راه درمان جوش سر

از محصولات مراقبتی مو زیاد نزدیک به ریشه استفاده نکنید . ژل یا هر محصول دیگری را روی ساقه مو بندی اما حواستان باشد که به ریشه نخورد .

بگذارید پوست سر نفس بکشد . بعضی از افرادی که از کلاه‌هایی مانند : کاسکت ، بیس بال ، آفتاب‌گیری و غیره استفاده می‌کنند باعث افزایش گرما ، اصطکاک و فشار روی آکنه می‌کند که می‌تواند باعث جوش مکانیکی (acne mechanica ) بشود .

جوش مکانیکی چیست ؟ به زائده‌ای که به دلیل تماس فیزیکی تکراری مانند کلاه و کمربند روی پوست ایجاد می‌شود گفته می‌شود .

اگر شک دارید یا مطمئن هستید که جوش سر از کلاه و دیگر وسایل مشابه است سعی کنید به سرتان امکان تنفس بدهید . شستشو بعد از استفاده از کلاه می‌تواند به کاهش ایجاد جوش سر کمک کند .

هرروز موهای خود را شانه کنید . شانه یا برس کشیدن مو به برداشتن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و همچنین موهایی که به پوست سر چسبیده و روغنی شده را به حالت عادی بازمی‌گرداند . این کار به دلیل برداشتن سلول‌های مرده پوست ، جلوگیری از گرفتگی و به دام افتاده چربی اضافی روی پوست باعث جلوگیری از جوش پوست سر می‌شود .

موهای خود را کوتاه کنید . اگر پوست سر شما مستعد جوش است کوتاه کردن مو و نگهداری آن طول و حجم مناسب می‌تواند کمک‌کننده باشد . موی کوتاه می‌تواند به جلوگیری از نگه‌داشتن کثیفی ، چربی و باکتری ها در مو و پوست سر کمک کند .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

آلومینیوم یک فلز سبک اما مقاوم میباشد و در هنگام شستشو و جرم گیری

اگر شما مبتلا به سینوزیت مزمن باشید ممکن است به سختی تنفس کنید ،

دندان های مصنوعی در صورتیکه جرم ندارند و سفید هستند به گفته دندان پزشکان

آب‌کردن شکم کار بسیار سختی است ، مخصوصاً اگر بخواهید آن را یک‌هفته‌ای انجام

شوره  یا درماتیت سبوره ای یکی از مشکلات رایج پوستی میباشد ، که در

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *