بهترین دارو سرگیجه

خواص دارویی و گیاهی

لیست مطالب :

علت سرگیجه می‌تواند براثر عوامل مختلفی از جمله: کمبود آب بدن، بیماری حرکت، استرس، ورزش بیش‌ازحد، تغییرات هورمونی و یا اثرات جانبی یک دارو باشد برای درمان سرگیجه درادامه با دکترنیم همراه باشید.

سرگیجه معمولاً علائمی دارد همانند حرکات نادرست، تغییرات بینایی، نقاط کور و سردرد.

گاهی اوقات سرگیجه باعث ایجاد صدای زنگ در گوش، درد قفسه سینه، ضعف، تهوع، استفراغ و از دست دادن آگاهی می‌شود.

اگر سرگیجه شما بسیار مکرر نیست می‌توانید برای درمان خانگی سرگیجه از روش‌های زیر استفاده کنید.بهترین دارو سرگیجه

تنفس عمیق یکی از بهترین راه‌های مقابله با سرگیجه است زیرا کمک می‌کند مقدار کافی اکسیژن به مغز شما برسد و سیستم عصبی شمارا شل کند.

کمبود آب یکی از علت شایع سرگیجه می‌باشد، کمبود آب می‌تواند به علت عدم مصرف آب به مدت طولانی یا ورزش کردن و مصرف نکردن آب و حتی استفراغ و اسهال که سبب از دست دادن مایعات بدن می‌شوند، باشد.

سرگیجه می‌تواند ناشی از سطح قند خون پایین، به‌ویژه در افراد دیابتی باشد و همچنین گرسنگی می‌تواند شمارا در معرض سرگیجه قرار دهد بنابراین هنگامی‌که دچار سرگیجه شدید سعی کنید چیزی مصرف کنید.

زنجیل سبب به جریان افتادن خون در مغز و سایر قسمت‌های بدن می‌شود که می‌تواند به درمان سرگیجه و کاهش آن و همچنین از بین بردن حالت تهوع کمک کند.

یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی سرگیجه لیمو است زیرا دارای ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن شمارا افزایش می‌دهد و به کنترل بیماری کمک می‌کند.

همچنین دارای چندین ماده غذایی دیگر است که عامل افزایش‌دهنده انرژی طبیعی می‌باشد که به‌سرعت بدن در هضم غذا کمک می‌کند.

با توجه به قندهای طبیعی عسل، می‌تواند فوراً سطح انرژی بدن شمارا افزایش داده و از سرگیجه جلوگیری کند علاوه بر این، عسل می‌تواند از کاهش قند خون که یکی از علل رایج سرگیجه است جلوگیری کند.

جینکو یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای درمان سرگیجه است زیرا سبب به جریان افتادن خون در مغز می‌شود.

علاوه بر این جینکو سبب از بین رفتن وزوز گوش شما می‌شود.

این گیاه به‌راحتی در بازار به‌صورت قرص، عصاره مایع و برگ خشک‌شده یافت می‌شود.

دوز استاندار برای مصرف روزانه عصاره جینکو 12 تا 15 میلی‌گرم سه بار در روز برای مدت چند ماه است.

توجه: قبل از مصرف جینکو (کهن‌دار) حتماً با پزشک مشورت کنید.

این گیاه یک روش خوب برای درمان سرگیجه، سردرد، تهوع و استفراغ است و همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد.

داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند سبب از بین بردن بسیاری از مشکلات شما ازجمله سرگیجه شود.

با خوردن غذاهایی که دارای آهن، ویتامین A، اسیدفولیک و فیبر است می‌توانید سرگیجه مربوط به کم‌خونی، فشارخون پایین و قند خون پایین را از بین ببرید.

هدف از ماساژ افزایش گردش خون در بدن است، که سبب افزایش رسیدن اکسیژن به بخش‌های مختلف بدن شما ازجمله مغز شما می‌شود.

ماساژ همچنین سبب شل شدن سیستم عصبی مرکزی می‌شود و برای درمان خانگی سرگیجه می‌تواند مؤثر باشد.

نظر

عالی بود ممنونم

مترجم گرامی اون 911 رو به 11 یا 115 تغییر بده چون کسی که فارسی میخونه نیازی به شماره تلفن آمریکایی نداره !

با تشکر از نظر شما، 911 شماره اظطراریه جهانیه و تمام کشورا دارن، از جمله کشور خوبمون ایران

مرسی ازمطالب خوبتون

مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

سرگیجه در شرایط مختلف به سراغ افراد می آید یا به عبارتی همه افراد در شرایط مختلف دچار سرگیجه می شوند. بعضی از مردم وقتی از ارتفاع زیاد به پایین نگاه می کنند دچار سرگیجه می شوند و برخی افراد هنگامی که سوار تاب می شوند دچار این حالت می شوند. فضانوردان نیز گاهی اوقات دچار سرگیجه می شوند.
در ۷۰ درصد موارد، سرگیجه علامت اختلال در گوش درونی است که مثل یک چرخش‌ نما (ژیروسکوپ) حالت تعادل بدن را حفظ می‌کند.

همانطور که گفته شد سرگیجه به راحتی و با داروهای گیاهی در منزل درمان می شود. چند نمونه از این درمان گیاهی سرگیجه و روش استفاده از آن را در ادامه می خوانید.بهترین دارو سرگیجه

اسطوخودوس

اسطوخودوس به دوحالت گیاهی و روغن استفاده می شود. برای از بین بردن سرگیجه شما می توانید از هر دو حالت این گیاه استفاده نمایید. شما برای این که بتوانید سرگیجه خود را با استفاده از اسطوخودوس درمان کنید ابتدا باید دمنوش آن را تهیه کنید و در هنگام سرگیجه آن را میل نمایید.

برای تهیه این دمنوش کافی است چند قاشق گیاه خشک شده اسطوخودوس را در یک لیوان آبجوش ریخته و بگذارید بیست دقیقه دم بکشد. چون طعم این دمنوش تلخ است میتوانید آن را با عسل مخلوط کنید. همچنین برای تسکین سر گیجه و سر درد می توانید از روغن اسطوخودوس استفاده کرده و سرتان را با آن ماساژ دهید. این کار باعث می شود تا خون بهتر در سر جریان پیدا کند و سرگیجه رفع شود.

زنجبیل

یکی از بهترین درمان گیاهی سرگیجه زنجبیل است که به عنوان تنظیم کننده خون هم به شمار می رود و فشار خون را کنترل کرده و در حد مطلوبی نگه می دارد. به همین خاطر برای رفع سر گیجه هایی که ممکن است ناشی از افت فشار باشد موثر است. هم چنین زنجیبل باعث تقویت سلولهای مغز شده و انرژی زا می باشد. تهیه دمنوش زنجبیل بسیار راحت است، برای اینکار کافی است مقداری از زنجبیل تازه یا پودر آن را در آب جوش و عسل حل کرده و میل کنید.

درمان سرگیجه با مرکبات

مرکبات غنی از ویتامین ث هستند و بارها توصیه شده است که در رژیم های غذایی روزانه انواع مرکبات گنجانده شود. نارنج یکی از میوه هایی است که خواص بی شماری دارد و در درمان خانگی سرگیجه بسیار توصیه شده است. خصوصا سرگیجه های ناشی از آنفولانزا و بیماری سرما خوردگی. می توانید همراه غذا آب نارنج میل کنید و در هنگام سرگیجه می توانید چند قطره آب نارنج را در لیوانی آب ریخته و میل کنید. غلطت آب نارنج بسته به ذائقه افراد داشته و می توان از عسل هم برای شیرین کردن آن استفاده کرد.

یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای رفع سرگیجه، لیموترش یا آبلیمو تازه است. اگر سرگیجه همراه با احساس کسالت و خستگی همراه باشد ممکن است ناشی از ضعف بدن و از دست رفتن انرژی باشد در این صورت یکی از درمان های موثر شربت آبلیمو است. برای تهیه این شربت می توانید چند قاشق آبلیمو تازه را در یک لیوان آب خنک ریخته و مقداری نمک هم به آن اضافه کنید تا فشار خون افت نکند. شربت آبلیمو موثر در تسکین سرگیجه را حتما امتحان کنید.

سیاه دانه

اگر به مدت طولانی به سرگیجه دچار می شوید حتما به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که پزشک مورد مشکوکی را تشخیص نداد و فقط برایتان داروهای شیمیایی تجویز کرد, می توانید به جای استفاده از داروهای شیمایی, درمان گیاهی سرگیجه با روغن سیاه دانه را مورد استفاده قرار دهید. چند قطره از این روغن را با چند قاشق عسل مخلوط کرده و صبح ها به مدت ده روز ناشتا میل کنید.

تسکین سرگیجه با فلفل

اگر سرگیجه به علت کمبود انرژی بدن باشد می توان با ترکیب نمک، فلفل، خردل و سرکه آن را درمان کرد. کافیست یک قاشق از هرکدام از این مواد را در یک لیوان آب ریخته تا کاملا حل شده و سپس میل کنید. این نوشیدنی قادر است انرژی از دست رفته را جبران کرده و به گردش بهتر خون و درمان سرگیجه کمک می کند.

عرق بیدمشک

یکی از روش های مفید برای درمان گیاهی سرگیجه استفاده از عرق بید مشک است. از این عرق گیاهی می توانید در هر فصلی استفاده کرده و از خواص آن برای سلامتی بهره مند شوید.

لازم به ذکر است گفته شود چند خوراکی ممکن است باعث بروز و تشدید سرگیجه شوند مانند: زعفران، دخانیات و نوشیدنی های الکلی و آب انار. اگر به سرگیجه های مکرر دچار می شوید مصرف این خوراکی ها را محدود کنید.

۱- اگر سرگیجه شما شدید است و باعث سیاهی رفتن چشم ها، استفراغ کردن یا حتی غش کردن شما می‌شود، فورا به اورژانس زنگ بزنید.

۲- اگر هر چند وقت یکبار دچار سرگیجه می‌شوید، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد.

۳- اگر شرایط کاری یا سبک زندگی شما طوری است که مدام نشسته اید و کمتر ایستاده کار می کنید، سیستم عصبی سمپاتیک بدن شما ایستادن را از یاد خواهد برد و وقتی که شما می ایستید، دچار سرگیجه می شوید و تعادل خود را از دست خواهید داد. مصرف دوز پایین داروهای ضد افسردگی (تحت نظر پزشک متخصص) می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند، زیرا سیستم عصبی سمپاتیک را آرام می‌کند.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *