بهترین دارو برای معده عصبی

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ما در دوران کودکی بارها این جمله را گفته‌ایم: «مامان، دلم درد می‌کنه». در واقع هیچ‌کس نیست که در دوران کودکی خود این عبارت مبهم را به‌کار نبرده‌ باشد. درست است که بزرگسالان، از همین عبارات فهوم استفاده نمی‌کنند، ولی همه‌ی ما گاهی دچار معده‌ درد عصبی، دلشوره یا اضطراب و نگرانی‌ای شده‌ایم که موجب حالت تهوع، تعریق و وضعیتی نزدیک به استفراغ باشد. در واقع، هیجان و استرس می‌تواند موجب حالت تهوع و استفراغ شود. در این مقاله، تأثیر احساساتی مانند اضطراب را در ایجاد معده درد عصبی و حالت تهوع و استفراغ بررسی می‌کنیم و به راه‌های جلوگیری و مقابله با این مشکلات می‌پردازیم.بهترین دارو برای معده عصبی

موارد زیادی می‌تواند منجر به حالت‌تهوع یا معده‌ درد شود. ویروس‌ها و باکتری‌ها، عوامل فیزیکی اصلیِ حالت‌ تهوع و استفراغ هستند. ولی احساسات ما، به‌خصوص اضطراب، استرس(کاهش استرس) و هیجان نیز می‌توانند چنین تأثیری داشته باشند. برای نمونه:

همه‌ی ما در شرایطی خاص، اضطراب اجتماعی را تجربه کرده‌ایم، مثلا در مهمانی‌ای که در آن کسی را نمی‌شناختیم یا روز اول مدرسه یا اولین روز کاری در یک موقعیت شغلی جدید.

برای نمونه، این اضطراب در هنگام صحبت‌کردن درجلسه‌ای مهم یا آماده‌شدن برای بزرگ‌ترین مسابقه‌ی فصل ایجاد می‌شود.

استرس یا ترس به دلیل مسائلی مانند نگرانی در مورد پرداخت اقساط وام مسکن، رفتن از شهری به شهر دیگر برای شرکت در دانشگاه یا مواجهه با فردی قلدر در مدرسه ایجاد می‌شود.

گاهی هیجان بیش از حد، موجب بروز معده درد عصبی می‌شود. این نوع هیجان‌ها در مواردی مانند پیش از برگزاری مراسم جشن ازدواج، روز فارغ‌التحصیلی یا تعطیلاتی که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیده‌ایم و برای آن بره‌ریزی کرده‌ایم، به وجود می‌آید.

چرا احساسات ما گاهی موجب بیماری ما می‌شوند؟ ترِیسی اِی دِنیس، دارای مدرک پی‌اچ‌دی و استادیار گروه روان‌شناسی کالج هانتر در دانشگاه شهری نیویورک می‌گوید: «زندگی ما مملو از احساسات است، احساساتی مانند خشم و شرم یا ترس و لذت». دنیس می‌گوید: «هر یک از این احساسات، واکنش‌های فیزیکی پیچیده‌ای را در ما برمی‌انگیزند. برای نمونه، وقتی عصبانی می‌شویم، ضربان قلب‌مان بالا می‌رود، آدرنالین در بدن ترشح می‌شود، فشار خون افزایش می‌یابد و ما عصبانی می‌شویم». به گفته‌ی دنیس: «این تغییرات فیزیولوژیکی و غددی عصبیِ مرتبط با احساسات، بر تمام قسمت‌های بدن ما، از جمله سیستم گوارشی، تأثیر می‌گذارد. گاهی این واکنش‌های فیزیکی به طور کاملا ناگهانی شروع و متوقف می‌شوند و بسیار شدید هستند».

دنیس عقیده دارد که شدت این احساسات هستند که موجب تحریک بدن ما می‌شود و بلافاصله دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب ناراحتی‌هایی مانند معده‌ درد، حالت تهوع، استفراغ و اسهال می‌شود. (در بلندمدت، این واکنش‌های غددی عصبی می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا یا بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش دهد).

اگر شما یا فرزندتان، به معده درد عصبی یا حالت تهوع مکرر دچار می‌شوید، نخست به پزشک مراجعه کنید تا اطمینان یابید که هیچ‌گونه علت فیزیکی موجب بروز این مشکلات نشده است. علل فیزیکی‌ای مانند باکتری، ویروس، برگشت اسید معده یا ریفلاکس، عدم تحمل لاکتوز و یبوست، معمولا از دلایل معده‌درد و استفراغ در افراد در سنین پایین‌تر است.

کریس تولچِر (Chris Tolcher)، یکی از اعضای آکادمی اطفال آمریکا، متخصص اطفال و استادیار بالینی اطفال در دانشکده‌ی پزشکیِ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: «پس از دوران نوپایی، فرد دچار دردهای شکمیِ ناشی از استرس می‌شود».

وقتی از نبود علل فیزیکی اطمینان یافتید، توجه کنید که شما یا فرزندتان چگونه به موقعیت‌های استرس‌زا واکنش نشان می‌دهید.

دنیس می‌گوید: «همه‌ی ما می‌دانیم که ذهن ما بر بدن نیز تأثیر می‌گذارد و بالعکس. آگاهی از احساسات و استرس‌ها، باعث درک شهودی ما از این مسئله است».

انجام درمان‌های لازم می‌تواند به کودکان و بزرگسالان کمک کند، ولی در موارد، نیازی به مراجعه به پزشک نیست و یادگیری چگونگی تنظیم مؤثرتر احساسات، به فرد کمک بیشتری می‌کند. دنیس می‌گوید: «مهم این است که یاد بگیریم چگونه در هر موقعیت سخت احساسی، به دنبال روزنه‌ی امیدی باشیم، پیش از آنکه واکنشی احساسی نشان دهیم».

برای نمونه، شاید مصاحبه‌ شغلی یا امتحانات مدرسه، به‌طور طبیعی موجب شود که شما یا فرزندتان دچار نگرانی شوید و از شکست واهمه داشته باشید. این ترس، منجر به سرازیر شدنِ احساسات منفی، استرس و درد و رنج‌های جسمی در شما می‌شود. بهتر است سعی کنید که با دید مثبت‌تری به این شرایط نگاه کنید و آن را موقعیتی برای نشان‌دادن تخصص یا اشتیاق یا فرصتی برای یادگیری بدانید. دنیس می‌گوید: «این کار نیز مانند هر کار دیگری به تمرین نیاز دارد».

نکات زیر به شما کمک می‌کند تا کاری کنید که بدن‌تان بر ذهن‌تان تأثیر بگذارد و آن را آرام کند:

گاهی برای مدیریت حالت تهوع، معده درد عصبی یا سایر نشانه‌های فیزیکی استرس، اضطراب و هیجان، به کمک بیشتری نیاز دارید. در ادامه چند مورد از راهنمایی‌های متخصصان را ارا‌ئه می‌دهیم که می‌تواند به شما کمک کند:

در این مقاله، تنها تعداد اندکی از روش‌های متعادل‌کردن ذهن و جسم بیان شد. اگر اضطراب و استرس شما به اندازه‌ای شدید شده که هر روز، با دردهای جسمی ناشی از این فشارها روبه‌رو می‌شوید، حتما باید از متخصصان و پزشکان کمک بگیرید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

بهترین دارو برای معده عصبی

سلام.چن سالی میشه که دچارمعده درد شدم.معده من همیشه دردنداره.بلکه یک ماهی یادوماهی یکباردرد میگیره.دردشدید واستفراغ زیاد.دکترا میگن باید اندوسکوپی انجام بدم.اما میترسم.توراخدا راهنمایی کنین

سپاسگزاریم که تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک می‌گذارید. فکر می‌کنم در هر صورت باید به توصیه‌های پزشک خودتون عمل کنید و اقدامات درمانی لازم رو انجام بدید چون اگر مشکلی هم باشه، هر چه زودتر متوجه بشید بهتر هست. برای شما آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم هر چه زودتر مشکل شما برطرف بشه.

باید ترسو کنار بذاری تا درمان انجام شه.اگه از الان پیشگیری نکنی ممکنه پشیمون شیو دیگه دیر باشه

مطلب بسیار عالی و زیباست

سلام دوست گرامی. از اظهار لطفتون بسیار سپاسگزاریم.

من در دو ماه اخیر این مشکل معده درد به علت مسایل عصبی و استرس به شدت دارم. به طوری که نوبت متخصص هم گرفتم برای فردا. امروز این مطلب بسیار برام مفید واقع شد.
سپاس بیکران از زحمات نویسنده و سایت چطور ? &lt3

. خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده.

خواص خوراکی ها

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ غذای سالم

۸ قانونی که در تصمیم گیری برای سال جدید باید در نظر بگیرید

معرفی کتاب پیامبر و دیوانه؛ عارفانه ای از جبران خلیل جبران

اهداف SMART؛ هدف گذاری موثر چه ویژگی‌هایی دارد؟


وزرش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص دارد؟


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت بهترین دارو برای معده عصبی

رشد و مراقبت از کودک 13 ماهه به چه صورت می باشد؟ تبریک ! کودک شما بالاخره، سن یک سالگی را پشت سر گذاشت. باورش سخت است که

اگر فرض کنیم که تنها افرادی که به طور منظم ورزش می کنند باید در مورد کراتینین نگران باشند، اشتباه می کنید. اگر به راحتی احساس خستگی می

مدیریت و کنترل گریه کودک به صورت نمادین و ساختگی، باید چگونه انجام گیرد؟ آیا کودکتان بدون دلیل گریه می‌کند و شما را ترک می‌کند و فکر می

با خواص شیر کنف آشنایی دارید؟ دانه های کنف در منسوجات، غذا و روغن استفاده می شود. علاوه بر تمام این ها، نوعی دیگر از آن که در

اولین تولد کودک شما نزدیک است. او تقریبا یک کودک نوپا است و اینکه آیا او شروع به راه رفتن کرده‌ است یا خیر، مهم نیست و قطعا

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

سندروم بینایی کامپیوتر چیست؟ در این مورد چه می دانید؟ حس بینایی در واقع یک موهبت است. اما ما این هدیه را نادیده می گیریم و هر روز چشمان خود را در معرض فشار و استرس زیادی قرار می دهیم. ما در پایان هر روز کاری و گذراندن  8-9 ساعت در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ، در زمان برگشت به خانه نیز شروع به بازی در تلفن های همراه خود می کنیم و پس از آن نیز شروع بروز رسانی رسانه های اجتماعی

مکمل تائورین چیست؟ در مورد این مکمل غذایی و ورزشی چه می دانید؟ آیا استفاده از مکمل تائورین  الزامی و ضروری است؟ تائورین یک آمینو اسید است که در بدن شما یافت می ‌شود. وجود آن در فرآیند های متابولیکی، حیاتی است و برخلاف اکثر آمینو اسیدها، تائورین برای ساخت پروتئین ‌ها استفاده نمی ‌شود و نقش کاملا متفاوتی دارد. اگر می خواهید در مورد عملکرد این مکمل غذایی و نحوه مصرف آن بدانید این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را مطالعه

دیسپورت یک محصول تزریقی است که عمدتا در درمان چین و چروک به کار می ‌رود؛ این محصول برای درمان بیماری ‌های خاص نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که برای اهداف آرایشی به کار می ‌رود، با فلج کردن موقتی عضلات صورت که باعث ایجاد خطوط اخم می‌ شوند، کار می‌کند. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام به بررسی دیسپورت می پردازیم. شاید برایتان جالب باشد به تفاوت ها و شباهت های بین دیسپورت و بوتاکس پی ببرید. دیسپورت چیست؟ دسپورت بهترین دارو برای معده عصبی

رشد و مراقبت از کودک 13 ماهه به چه صورت می باشد؟ تبریک ! کودک شما بالاخره، سن یک سالگی را پشت سر گذاشت. باورش سخت است که

اگر فرض کنیم که تنها افرادی که به طور منظم ورزش می کنند باید در مورد کراتینین نگران باشند، اشتباه می کنید. اگر به راحتی احساس خستگی می

مدیریت و کنترل گریه کودک به صورت نمادین و ساختگی، باید چگونه انجام گیرد؟ آیا کودکتان بدون دلیل گریه می‌کند و شما را ترک می‌کند و فکر می

با خواص شیر کنف آشنایی دارید؟ دانه های کنف در منسوجات، غذا و روغن استفاده می شود. علاوه بر تمام این ها، نوعی دیگر از آن که در

اولین تولد کودک شما نزدیک است. او تقریبا یک کودک نوپا است و اینکه آیا او شروع به راه رفتن کرده‌ است یا خیر، مهم نیست و قطعا

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *