بهترین دارو برای عفونت گلوی کودکان

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

هنگام گلو درد کودک, از مصرف چیپس، پفک، سوسیس، کالباس خودداری شود

 

بهترین دارو برای عفونت گلوی کودکان

درمان اطفال به جهت سن و سال، مقاومت در برابر خوردن دارو و احساسات شدید عاطفی مادر در خوراندن دارو باعث ایجاد شرایط خاصی می کند که به همین دلیل درمان های متداول برای بزرگسالان باید تعدیل شود و مقدار آن کم اما غلظت آن بالا باشد تا اثر کند و حتما به مقدار کافی و با روش سُرَنگ در دهانشان تزریق شود تا سریع تر قورت داده و بهبود یابند.

البته بعضی دارو ها را باید مادران شیرده بخورند و پرهیزهای جدی غذایی داشته باشد تا شیری به طفل بدهد که خاصیت درمانی هم داشته باشد. هر مقدار که سن و وزن طفل بالاتر باشد میزان داروهای زیر بشود.

البته با تغییر میزان داروهای زیر این نسخه کاملا برای بزرگسالان هم قابل اجراست و بسیار موثر میباشد.اما درمان هایی که برای تقویت بدن و از بین بردن چرک و عفونت گلو و جلوگیری از سرفه و خلط مفیدند:

۱. هر روز دو تا سه حبه سیر تازه را خوب له کرده و چند قطره عرق کاسنی و شاه تره روی آن بریزید و دوباره خوب هم بزنید بعد آب این مخلوط را به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سی سی صبح ها با سرنگ در دهان کودک تزریق کنید.

۲. یک قاشق چای خوری به دانه تازه یا خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی لیوان را با چیزی مثل استکان بپوشانید تا حرارت داخل لیوان لعاب به دانه را بوجود آورد می توانید در همین زمان به مقدار خیلی کم کتیرای خوراکی به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه کمی عسل طبیعی و چند قطره آبلیمو هم به آن افزوده به طوری که این مایع را با سرنگ بتوانید در دهان طفل به راحتی تزریق کنید. ۲۰ سی سی صبح و عصر و شب حداقل داده شود.

۳. مقداری جو کامل یا  جو دوسر(یولاف)  را در آب پخته و چند دانه عناب و نصف همان مقدار  سپستان در آن ریخته و به مقدت نیم ساعت جوشانده شوند بعد شعله را خاموش کرده و مقداری پر سیاوشان اضافه کنید کمی صبر کنید و در سه نوبت و هر نوبت ۲۰ تا ۳۰ سی سی از این معجون را با نبات یا ترنجبین و یا شکر سرخ شیرین کرده به کودک بدهید.

برای درمان سرفه کودک, سینه ی او را با روغن بادام چرب کنید

  ۴. اگر تب ندارد مقداری روغن بادام تلخ را در قاشق بزرگی گرم کرده و پیشانی، اطراف چشم و دماغ، گونه ها، گلو و تمام سینه را به آرامی چرب کرده و ماساژ دهید بعد پارچه گرمی را مرتب روی محل های چرب شده قرار دهید تا کمی گرم بماند در نهایت اگر سرفه دارد و روی سینه را چرب کرده اید مقداری پنبه روی آن بگذارید و لباس را روی آن بپوشانید.

۵. مقداری عصاره شیرین بیان به اندازه نصف قاشق چای خوری در نیم لیوان آب جوش حل کرده و در طول شبانه روز مخصوصا صبح ها ۱۰ سی سی از آن را قبل از شیر دهی یا غذا و صبحانه داده و شب ها هم ۱۰ تا ۲۰ سی سی داده شود.

سعی کنید در سبد غذایی خود مقدار قابل ملاحظه ای سیر و پیاز بکار ببرید تا کودک هم از این رژیم صحیح غذایی بهره مند شود.

به کودک هم هیچ گونه چیپس، پفک، سوسیس، کالباس و مواد غذایی دارای نگهدارنده های طولانی مدت نداده نشود.

این مقادیر با کم بودن یا زیاد بودن سن شیر خوار یا کودک شما تفاوت می کنند.

 

منبع:sarzade.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گلودرد چرکی عفونت باکتریایی است که باعث می‌شود گلوی شما دردناک و متورم شود. در حقیقت باکتری استرپتوکوک نوع A باعث می‌شود به این بیماری مبتلا شوید. کودکان و بزرگسالان در هر سن‌وسالی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. اما گلودرد چرکی در کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال معمول‌تر است. همچنین باید گفت که عطسه و سرفه باعث می‌شود این بیماری به افراد دیگر نیز منتقل شود. با ما باشید تا در این نوشته با علائم، راه‌‌های تشخیص و درمان آن آشنا شوید.بهترین دارو برای عفونت گلوی کودکان

شدت گلودرد چرکی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد علائم خفیفی مانند گلودرد را تجربه می‌کنند. ولی برخی دیگر علائم شدیدتری مانند تب و مشکل بلعیدن دارند. معمول‌ترین علائم گلو‌درد چرکی شامل این موارد می‌شوند:

علائم گلودرد چرکی معمولا ۵ روز بعد از آلوده‌ شدن به باکتری بروز می‌کنند.

عفونت استرپ دلیل تمام گلودردها نیست. بیماری‌های دیگری هم هستند که می‌توانند باعث گلودرد شوند. این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

گلودردهایی که به‌خاطر بیماری‌های دیگر به‌وجود آمده‌اند، خودبه‌خود بعد از چند روز بهتر می‌شوند. گاهی‌اوقات حتی به درمان هم نیاز نیست.

اگر این مشکلات را داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید:

اگر مدت زیادی است که به گلودرد چرکی مبتلا هستید، پزشک می‌تواند گلوی شما را معاینه کند و به‌دنبال علائم تورم بگردد. دکتر احتمالا گردن شما را هم معاینه می‌کند تا ببیند غدد لنفاوی متورم شده‌اند یا نه. او در مورد علائم دیگر هم از شما می‌پرسد و احتمالا یک آزمایش سریع استرپ هم در مطب خود انجام دهد.

این آزمایش نشان می‌دهد که آیا گلودرد شما به‌خاطر عفونت استرپ ایجاد شده یا به‌خاطر نوع دیگری از باکتری یا میکروب است. در این آزمایش پزشک با گوش‌پاک‌کن نمونه‌ای از گلوی شما برمی‌دارد. بعد این نمونه را به آزمایشگاه می‌فرستد تا آن را برای نشانه‌های باکتری بررسی کند. نتیجه‌ی این آزمایش چند روز بعد آماده می‌شود.

اگر پزشک شما تشخیص داد که گلودرد چرکی دارید، برای درمان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. این دارو از پخش شدن باکتری و عفونت جلوگیری می‌کند. چندین نوع آنتی‌بیوتیک وجود دارند، اما معمول‌ترین داروهای تجویزشده برای گلودرد چرکی پنیسیلین و آموکسی‌سیلین هستند.

باید دوره‌ی درمان با این آنتی‌بیوتیک‌ها را به پایان ببرید تا باکتری‌ها کاملا ازبین بروند. برخی افراد بعد از اینکه از نشانه‌های بیماری خلاص شدند، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را قطع می‌کنند. این باعث می‌شود بیماری بازگردد. در این صورت نشانه‌های بیماری هم بازمی‌گردند.

علاوه‌بر آنتی‌بیوتیک‌ها، درمان‌های خانگی دیگری هم هستند که می‌توانید با آنها گلودرد چرکی را بهبود ببخشید. این درمان‌ها شامل این موارد می‌شوند:

اگر گلودرد چرکی را درمان کنید، علائم آن در طول یک هفته ازبین خواهند رفت. ولی اگر درمان آن را به‌تأخیر بیندازید، ممکن است دچار مشکلات جدی شوید. این مشکلات شامل این موارد می‌شوند:

برای کاهش خطر این عوارض، اگر عفونت چرکی بعد از ۴۸ ساعت که از آنتی‌بیوتیک استفاده کردید بهتر نشد، حتما با پزشک خود تماس بگیرید. شاید بهتر باشد از آنتی‌بیوتیک دیگری برای مبارزه با عفونت استفاده کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

خواص خوراکی ها

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

بهترین دارو برای عفونت گلوی کودکان

۱۰ اشتباه رایج در برقراری ارتباط و راهکارهای اجتناب از آن‌ها

بهترین سال زندگی تو؛ کتابی الهام‌بخش برای دستیابی به اهداف بزرگ

سوئد چگونه کشوری است؟ آنچه برای تحصیل و زندگی در سوئد باید بدانید

چطور ناپایداری‌های سازمانی را با کارمندان در میان بگذاریم؟

سفر به لیسبون؛ ۲۵ تفریح شگفت‌انگیز در لیسبون

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *