بهترین دارو برای شادابی پوست صورت

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

بهترین دارو برای شادابی پوست صورت

 

 

 

موارد مصرف گیاهان در زیبایی

 

● روغن آووکادو:

سرشار از ویتامین ها و مواد چربی است ، در بسیاری از کرم های زیبایی مخصوصاً کرم خاص پوست های خشک استفاده می شود. آن را به تنهایی یا همراه با روغن های دیگر از جمله روغن کنجد می توان به کار بست.

 

پس از پاک کردن آرایش صورت ، می توانید پوست صورت خود را با گوشت له شده آووکادو ی کاملاً رسیده بپوشانید . ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آرامش کامل استراحت کنید و بگذارید روی صورتتان بماند .

 

● آویشن:

دم کرده تند و خوشبوی آویشن با ریختن یک مشت آویشن تازه و اکلیل کوهی در یک لیتر آب برای پوست صورت بسیار مفید و شاداب کننده است .

 

● اسطوخودوس:

اگر چند قطره اسانس اسطوخودوس را به دست و پا بمالند برای جلوگیری از عرق کردن بسیار مناسب است . همچنین همین اسانس می تواند از پوسته شدن پوست های سوخته در اثر آفتاب جلوگیری کند .

 

دم کرده ۲۰ گرم برگ تازه ی بنفشه ی معطر در ۲۵۰ گرم شیر جوشان ، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت را دارد، این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می شود

 

● بنفشه:

پوست هایی حساس بیش از هرچیز از لوسیون دم کرده بنفشه بهره می برند . ۳۰ گرم گیاه را به مدت تقریبی یک ربع ساعت در یک لیتر آب جوش بریزید، صاف کنید و بگذارید کمی بماند و سپس به صورت کمپرس ولرم روی پوست صورت قرار دهید.

 

با دم کردن مشتی برگ خشک گل بنفشه در یک لیتر شیر جوش به مدت دو تا سه دقیقه می توان شیر نرم کننده ای برای صورت به دست آورد . این شیر همچنین می تواند برای سفیدی و نرمی دست به کار رود.

 

دم کرده ۲۰ گرم برگ تازه ی بنفشه ی معطر در ۲۵۰ گرم شیر جوشان ، اثر نرم کنندگی پوست دست و صورت دارد ( برگ ها را در شیر جوشان وارد کرده از گرما دور می نمایند ) این محلول علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی موجب سفید شدن پوست نیز می شود.

 

● بومادران:

بومادران با روغن کنجد برای ساختن کرم های آفتابی محافظ پوست کاربرد فراوان دارد.

 

در تأمین شادابی پوست صورت ، قسمت خوراکی پرتقال را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت بگذارید. این عمل باعث استراحت پوست و جلوگیری از پیدایش چین و چروک و تأمین شادابی آن می شود.

 

● سیب:

آب سیب بخصوص برای مبارزه با چین و چروک بسیار مناسب است . می توانید صبح و شب روی گردن و پوست صورت به آرامی ماساژ دهید . اما البته باید دقت کرد که به دلیل خطر اکسیداسیون درست پیش از استفاده ، آب میوه را آماده کنید . برای تکمیل این روش ، می توانید هر هفته از ماسک سیب پخته در شیر استفاده کنید. پس از پختن سیب را له کرده ، به صورت ولرم روی پوست بگذارید .

 

برای رفع التهاب پلک و استراحت چشمان خسته می توانید چند قاچ به تازه را مستقیماً روی موضع قرار دهید . البته باید پیش از این کار به را به دقت شست، برای بر طرف کردن چین وچروک می توانید لوسیونی به طریق زیر فراهم کنید و به کار برید . حدود ۱۵ روز به را در آب مخلوط با مختصری الکل بخیسانید.

 

بهترین دارو برای شادابی پوست صورت

● پرتقال:

برای بستن منافذ باز شده و نرمی پوست ، می توان برش های نازک پرتقال را روی پوست های چرب گذاشت . این ماسک را باید حدود نیم ساعت حفظ کرد ، و ترجیحاً در آرامش مطلق دراز کشید.

 

همچنین با افزودن گلاب به آب پرتقال به میزان ثلث حجم آن ، لوسیون قابض خوبی فراهم می شود.

 

همچنین در تأمین شادابی پوست صورت ، قسمت خوراکی پرتقال را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت اثر می دهند . این عمل باعث استراحت پوست وجلوگیری از پیدایش چین و چروک و تأمین شادابی آن می شود .

 

● سوسن:

پیاز سوسن در بر طرف کردن چین و چروک شهرت دارد . ۱۵ گرم آب پیاز سوسن را با هم وزن خود عسل و دو قاشق موم سفید آب شده مخلوط کنید . پیش از خواب به صورت خود بمالید.

 

● پنیرک:

از برگ گیاه پنیرک جهت تسکین تحریکات پوست و تأمین لطافت آن به صور مختلف استفاده می شود . یکی از راه های ساده آن تهیه دم کرده از یک مشت برگ در یک لیتر آب جوش است. ( البته زمان دم کردن آن نباید از ۱۰ دقیقه تجاوز نماید ).

 

برای آرامش و نرمی پوست های حساس و ظریف می توان پوست صورت و حتی پلک ها را با محلولی که به طریق ذیل تهیه می شود به کار برد : یک مشت برگ پنیرک را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید . برای طراوت و درمان آفتاب سوختگی ، می توان روی مواضع سوختگی از لوسیونی استفاده کرد که به صورت ذیل تهیه می شود : ۵۰ گرم ریشه را در یک لیتر آب بجوشانید .

 

● شقایق:

شقایق همراه با گیاهان دیگری از قبیل مریم گلی ، برای ساخت کرم های مخصوص حفظ و اصلاح پوست های چرب به کار می رود . دم کرده ۱۵ گرم گلبرگ در نیم لیتر آب به صورت صاف شده و سرد لوسیون خوبی برای حفظ پوست است . همچنین برای آرامش چشم های خسته یا تحریک شده بسیار سودمند است.

 

● انگور:

آب یک خوشه ی انگور را اگر با دست بگیرید و صبح و شب به صورت کمپرس روی پوست صورت بگذارید ، پوستتان شاداب و روشن می گردد . البته این آب باید درست پیش از استفاده تهیه شود . پس از ده دقیقه که روی پوست ماند ، به کمک آب باران یا آب معدنی آب بکشید.

 

همچنین آب انگور را به پوست مالیده و پس از خشک شدن آن ، با مقداری آب نیم گرم که محتوی کمی جوش شیرین می باشد صورت را شستشو داده که این عمل موجب طراوت ، شادابی و سفیدی پوست می گردد.

 

● کاج:

تأثیر استحمام با جوانه ی کاج برای بر طرف ساختن حالت های خستگی جسمی و عصبی شناخته شده است . همچنین خاصیت آن برای حفظ زیبایی و نرمی پوست . پنج تا شش مشت جوانه کاج را که خشک کرده اید ، به مدت ۳۰ دقیقه در ۵ تا ۶ لیتر آب بجوشانید . این محلول را در آب ولرم وان بریزید.

 

برای تقویت پوست سر و پر پشت کردن موی سر ، با دو سه مشت پر برگ گزنه ی له شده لوسیونی فراهم می آید که نتایج بسیار خوبی به بار می آورد

 

● تمشک:

پوست صورت ، ماسک شاداب کننده تمشک را بسیار می پسندد . مشتی تمشک کاملاَ رسیده را له کنید و میوه له شده را حدود ربع ساعت روی پوست بگذارید، پس از این مدت به کمک پنبه ای با آب باران یا آب معدنی آب بکشید.

 

برای درمان پوست های چرب می توان به طریق ذیل لوسیون قابضی فراهم آورد : ۲۰ تا ۲۵ گرم برگ تمشک وحشی را به مدت ده دقیقه بجوشانید . این جوشانده را صبح و شب به صورت لوسیون روی پوست صورت بمالید.

 

● توت فرنگی:

توت فرنگی که مقوی و شاداب کننده است به بازیافتن درخشندگی و نرمی پوست کمک می کند . همچنین برای بر طرف کردن چین و چروک پوست استفاده می شود .

 

یادآوری می کنیم که جز در موارد آلرژی نسبت به توت فرنگی ، می توان با له کردن پنج تا شش میوه رسیده ماسکی فراهم کرد و مستقیماً روی صورت گذاشت و حدود بیست دقیقه نگه داشت . پس از آن با آب معدنی یا آب باران تمیز که اندکی ولرم شده باشد آب بکشید.

 

● گزنه:

برای تقویت پوست سر و پر پشت کردن موی سر ، با دو سه مشت پر برگ گزنه ی له شده لوسیونی فراهم می آید که نتایج بسیار خوبی به بار می آورد . شیره ی به دست آمده را در مقدار هم حجمش آب باید رقیق کرد و به صورت ماساژ آرام روی پوست سر به کار برد.

 

پوست های خشک یا حساس با لوسیون گزنه جان می گیرند . یک مشت گزنه ی تازه را بکوبید و در یک چهارم لیتر آب به مدت یک ربع ساعت دم کنید و به صورت کمپرس روی پوست صورت قرار دهید.

 

● جعفری:

از جعفری می توان لوسیون تقویتی خوبی تهیه کرد . ۱۰ تا ۱۵ گرم گیاه را به مدت ده دقیقه در نیم لیتر آب جوش دم کنید. صاف کنید و بگذارید سرد شود و به صورت کمپرس روی پوست صورت قرار دهید.

 

با افزودن کمی آب لیمو ترش به این لوسیون ، می توانید آن را برای بر طرف کردن لکه های بار داری به کار برید.

 

شستشوی صورت با جوشانده ی حاصل از یک مشت جعفری در نیم لیتر آب که به مدت ۵ دقیقه جوشیده باشد برای مدت یک هفته سبب روشن شدن رنگ پوست می گردد .

 

● خطمی:

پوست های حساس می توانند از خاصیت نرم کنندگی خطمی ( اُفی سینال )بهره گیرند . کافی است با جوشاندن مقدار اندکی برگ و گل خطمی در نیم لیتر آب به مدت ده دقیقه لوسیونی فراهم آورد . از این لوسیون برای آرامش پوست های حساس استفاده می شود.

 

شستشوی صورت با جوشانده ی حاصل از یک مشت جعفری در نیم لیتر آب که به مدت ۵ دقیقه جوشیده باشد برای مدت یک هفته سبب روشن شدن رنگ پوست می گردد

 

● گل گاو زبان:

برای پوست های خشک و شکننده ، می توان به طریق زیر لوسیون مؤثری آماده ساخت.حدود ربع ساعت ۲۰ گرم گل گاو زبان را در نیم لیتر آب جوش بجوشانید. این محلول را می توان مستقیماً به صورت لوسیون روی پوست به کار برد ، یا ترجیحاً به صورت کمپرس ولرم به مدت ده دقیه نگه داشت. از این لوسیون می توان مجدداً به مدت دو یا سه روز استفاده کرد ، به شرط آنکه در یخچال نگهداری شود.

● خیار:

خیار به خاطر خاصیت نرم کنندگی اش در صنعت لوازم آرایشی کاربرد فراوان دارد . در این صنعت چندین فراورده هست که از خیار به تنهایی یا همراه گیاهان دیگری از قبیل هوفاریقون که به خاطر خاصیت قبض شهرت دارد استفاده می شود . از خیار می توان به آسانی شیری فراهم کرد . دو خیار شسته و پوست کنده را ربع ساعتی در یک لیتر آب بپزید و در آب حاصل از پخته شدنش له کنید . به این شیر یکی دو قاشق روغن بادام شیرین اضافه کنید.

 

آب حاصل از پخته شدن خیار به تنهایی لوسیون فوق العاده ای برای شست وشوی پوست صورت است . همچنین با قرار دادن مستقیم حلقه های نازک خیار روی پوست صورت و گردن به مدت یک ربع ساعت ، می توان ماسک خوبی تهیه کرد.

 

● گل گندم:

دم کرده ای که از ۲۵ گرم گلبرگ گل گندم در نیم لیتر آب جوش به دست آمده باشد ، به صورت کمپرس ولرم روی پوست صورت ، تأثیر آرام بخش و نرم کننده ای دارد و جهت تقویت سلول های پوست صورت برای تأمین نظافت و شادابی آن به کار می رود و ضمناً به صورت مؤثری از پیدایش چین وچروک جلوگیری می کند.

 

● هویج:

برخی از مواد فعال هویج استفاده از آن را در صنعت لوازم آرایشی و برای منظورهای گوناگون توجیه می کند. بنابرا ین برای تغذیه و حفاظت پوست اطراف چشم و شقیقه ها ،بخصوص پوست های حساس ، پمادی را که مایه اصلی آن عصاره ی روغنی هویج و آفتاب گردان ، و جوانه ی گندم و فندق است به کار می برند.

 

اگر هویج را پیش از آب گرفتن در آب بجوشانند ، با مالیدن آب آن روی پوست ، رنگ پوست را روشن و مشکلات خاص پوست چرب را بر طرف می کند. مالش آب هویج به پوست سبب روشن شدن پوست و جلای آن گردیده و در لطافت و شادابی پوست موثر است.

 

منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

● پاکسازی پوست با عسل و توت فرنگی

اگر در گروه افرادی قرار می گیرید که هر روز از منزل خارج می شوید و مجبورید مسافت طولانی را در سطح شهر طی کرده و از میان دود انواع و اقسام اتومبیل ها و خودروها به محل کار خود برسید، بهتر است تا فرصت دارید از ماسک توت فرنگی که یکی از مفیدترین میوه های تابستانی است، بهره ببرید. بسیاری از درمانگران استفاده از ماسک توت فرنگی تازه را راه حل مناسبی برای پاکسازی پوست و مبارزه با انواع آلودگی های محیطی که به مرور موجب بروز بیماری ها و انواع جوش ها در پوست صورت می شود، می دانند.

● میخچه با سیر رفع می شود

میخچه پا یکی از عوارض پیاده روی زیاد و استفاده نکردن از کفش مناسب است که در پای برخی از افراد دیده می شود. به طور کلی در طب سنتی و طب های مکمل در سراسر جهان برای درمان میخچه تدابیر مختلفی توصیه شده است اما یکی از کاربردی ترین شیوه های درمانی خانگی که قابل استفاده برای همه مردم است، استفاده از سیر برای درمان میخچه است. برای این منظور کافی است یک عدد سیر تازه را له کرده و آن را روی میخچه به مدت نیم ساعت قرار دهید.

● تسکین خارش پوست با آب کرفس

بهترین دارو برای شادابی پوست صورت

بسیاری از افراد قرمزی و خارش پوست را در فصل تابستان به دلیل گرمی هوا، شنیدن خبر هیجان انگیز یا خوردن برخی مواد آلرژی زا از قبیل شکلات، پنیر، گوجه فرنگی، قهوه، تخم مرغ یا بعضی از غذاهای دریایی تجربه می کنند. غالب این افراد سابقه بیماری آلرژی یا حساسیت خاصی در پرونده پزشکی شان ندارند اما به دلیل شرایط خاصی که دارند ممکن است با خوردن یکی از غذاهای ذکر شده دچار قرمزی پوست و خارش شوند.

● با شیرعسل آکنه را از بین ببرید

یکی دیگر از مشکلات و اختلالات پوستی که در دوران نوجوانی و جوانی در افراد مشاهده می شود، آکنه است که با وجود آلودگی ها، چربی ها و کثیفی های پوست این بیماری در پوست صورت شدت پیدا می کند. یکی از شیوه های درمانی طبیعی برای کنترل و بهبود آکنه صورت استفاده از مخلوط شیرعسل و استفاده روزانه آن است. برای تهیه این مخلوط به میزان مساوی شیر و عسل را ترکیب کنید و به خوبی آن را هم بزنید.

● آبرسانی به صورت با سس مایونز

گرمای هوا و تابش بیش ازحد آفتاب در فصل تابستان موجب کاهش آب بدن و از بین رفتن رطوبت مورد نیاز سلول های پوست می شود. درمانگران درمان های طبیعی همواره در این فصل به بیماران خود توصیه می کنند تا علاوه بر نوشیدن آب از انواع میوه ها و سالادهای سبزی ها برای دریافت آب و آبرسانی بهتر به سلول های پوستی استفاده کنند.

● این ماسک را پیش از مهمانی بزنید

درصورتی که وسط هفته به یک مهمانی دعوت شده اید و مجبورید پس از انجام کار روزانه یا برگشتن از سرکار برای مهمانی آماده شوید، بهتر است از ماسک زرده تخم مرغ و عسل استفاده کنید. قراردادن این ماسک به مدت ۰۴ دقیقه روی صورت به شما کمک می کند خستگی و تیرگی پوست تان که ناشی از کار و فعالیت های روزانه است از بین برود. برای تهیه این ماسک یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آردجو و۰۴ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

● برطرف کردن کک ومک با گوجه فرنگی

با آمدن فصل تابستان بسیاری از خانم ها و آقایان از افزایش کک ومک روی صورت و گردن خود شکایت دارند. این کک ها که به دلیل بلند شدن روزها و افزایش مدت زمان تابش خورشید در تابستان دیده می شود به راحتی با کمک درمان های خانگی قابل کنترل است.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش

ترک شکم پس از زایمان در میان زنان رایج است. شما ممکن است ترک های عمیقی که در مناطق مستعد تجمع چربی مثل پستان، باسن، بازوها، شکم و ران به وجود می آیند، داشته باشید. آن ‌ها ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی یا از دست دادن ناگهانی چربی در این مناطق به وجود بیایند. در این مقاله از بخش پوست و مو و زنان و زایمان دکتر سلام، به شما می‌گوییم که چگونه می ‌توانید از طریق درمان ‌های خانگی و درمان‌ های بهترین دارو برای شادابی پوست صورت

در مورد گیاه شنگ چه می دانید؟ آیا می دانید با مصرف این گیاه، از چه بیماری هایی میتوان پیشگیری کرد و کدام یک از آنها را میتوان

برای بسیاری از افراد، گیاه دارواش چیزی جز کریسمس را به ذهن نمی آورد. اما علاوه بر این که به عنوان تزئینات جشن تعطیلات مورد استفاده قرار می

آیا می دانید تشخیص کوررنگی به چه صورتی انجام می شود؟ با انواع کوررنگی آشنایی دارید؟ افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی توانند رنگ های قرمز،

در مورد خیریه کودکان فرشته اند چیزی شنیده اید؟ آیا دوست دارید به جمع این خیریه بپیوندید و در کارهای آنها شریک شوید؟ این خیریه در مراسم های

تخمک گذاری یعنی زمانی که در سیکل ماهانه، بدن تخم یا تخمکی را از تخمدان ها آزاد می کند. این تخمک از طریق لوله فالوپ راه خود را

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

پوست وسیع‌ترین و گسترده‌ترین ارگان بدن است که باید در برابر تابش اشعه‌‌‌‌‌های فرابنفش خورشید محافظت شود. نخستین توصیه‌ی متخصصان پوست این است که از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. علاوه‌بر استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، ویتامین‌ها نیز در حفظ سلامت پوست و نیز حفظ جوانی پوست نقش بسزایی دارند. بهترین ویتامین ها برای پوست عبارت‌اند از ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین K که هم در مکمل های غذایی و هم در محصولات مراقب از پوست یافت می‌شوند. در ادامه قصد داریم به معرفی این ویتامین‌های ضروری و اهمیت‌شان برای پوست بپردازیم.بهترین دارو برای شادابی پوست صورت

ویتامین D یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست است. این ویتامین بیش از هر روش دیگری بر اثر جذب پوستیِ نور آفتاب در بدن ساخته می‌شود. طی این فرایند، کلسترول پوست به ویتامین D تبدیل می‌شود. ویتامین D سپس توسط کبد و کلیه‌ها جذب می‌شود و جهت کمک به ساخت سلول‌های سالم به نقاط مختلف بدن انتقال می‌یابد. رنگ پوست ازجمله عوامل متأثر از ویتامین D است. همچنین ویتامین D به درمان پسوریازیس (بیماری پوستی مزمن خودایمنی) کمک می‌کند.

کَلسیتریول نسخه‌ی مصنوعی نوعی ویتامین D است که به‌طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود. این کرم موضعی در درمان مبتلایان به پسوریازیس مؤثر واقع شده است. درنتیجه‌ی پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، پژوهشگران دریافتند که مصرف موضعی کلسیتریول موجب کاهش التهاب و تحریک پوستی در مبتلایان به پسوریازیس شد و عوارض جانبی خیلی کمی برجای گذاشت.

طبق توصیه‌ی مؤسسه‌ی لینوس پاولینگ واقع در دانشگاه ایالتی اورِگان، مقدار مجاز دریافت ویتامین D در روز ۶۰۰ IU (واحد بین‌المللی) است. این مقدار در زنان باردار یا افراد بالای ۷۰ سال می‌تواند باشد. راهکارهای تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن عبارت‌اند از:

ویتامین C به‌فراوانی در اِپیدِرم (لایه‌ی بیرونی پوست) و دِرم (لایه‌ی داخلی پوست) یافت می‌شود. ویتامین C به‌دلیل برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی و درنتیجه ضدسرطانی‌بودن و نیز نقشی که در تولید کلاژن ایفا می‌کند، در حفظ سلامت پوست مؤثر است. از همین‌روست که ویتامین C ازجمله محتویات اصلی محصولات ضدپیری به‌شمار می‌رود.

مصرف ویتامین C به‌شکل خوراکی موجب افزایش تأثیر کرم ضدآفتاب در محافظت از پوست در برابر تابش اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌شود، چراکه ویتامین C از تخریب سلولی می‌کاهد و نیز در فرایند التیام زخم و جراحات مؤثر است. همچنین ویتامین C به‌دلیل نقشی که در سنتز کلاژن طبیعی بدن ایفا می‌کند، در به‌تأخیر انداختن علائم پیری مؤثر است. التیام پوست‌های آسیب‌دیده و حتی در مواردی کاهش ظاهر چین و چروک ها از دیگر فواید ویتامین ‌C به‌شمار می‌رود. مصرف کافی ویتامین C در ترمیم و پیشگیری از خشکی پوست نیز کارساز است.

ازآنجایی‌که این ماده در بسیاری از مواد غذایی و مکمل‌ها وجود دارد، کمبود ویتامین C به‌ندرت اتفاق می‌افتد. طبق توصیه‌ی رایج، روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C باید مصرف کرد. اگر احساس می‌کنید که ویتامین C کافی به بدن‌تان نمی‌رسد، به راهکارهای زیر توجه داشته باشید:

ویتامین E مانند ویتامین C از آنتی‌اکسیدان‌هاست و در محافظت از پوست در برابر اثرات زیانبار نور آفتاب نقش بسزایی دارد به همین دلیل یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست به شمار می‌آید. ویتامین E از خاصیت فوتوپروتِکشِن برخوردار است. فوتوپروتکشن به قابلیت بدن در کاهش صدمات ناشی از تابش اشعه‌های فرابنفش خورشید گفته می‌شود. این قابلیت به پیشگیری از بروز چین‌ و چروک و لکه‌های تیره نیز کمک می‌کند.

ویتامین E در بدن معمولا از طریق ماده‌ای چرب موسوم به «سِبوم» که از منافذ پوست انتشار می‌یابد، تولید می‌شود. این ماده درصورتی‌که به‌مقدار متعادل در بدن وجود داشته باشد، به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. به‌ویژه اگر پوست‌تان خشک است، ویتامین E احتمالا می‌تواند اثرات کمبود سبوم را خنثی کند. ویتامین E همچنین در درمان التهابات پوستی مؤثر است.

ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد، اما مشکل اینجاست که هرگونه تأثیر ویتامین E می‌تواند بر اثر مواجهه با نور آفتاب کاهش پیدا کند. بدن اغلب بزرگسالان به روزی حدود ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E نیاز دارد. راهکارهای دریافت ویتامین E عبارت‌اند از:

ویتامین K یکی دیگر از بهترین ویتامین ها برای پوست و ازجمله ویتامین‌های ضروری جهت تسهیل فرایند انعقاد خون است و به‌همین‌دلیل در التیام زخم‌ و کوفتگی و نیز بهبود نواحی جراحی‌شده نقش مؤثری ایفا می‌کند. ویتامین K همچنین به بهبود علائم کشیدگی پوست، رگ‌‌های تارعنکبوتی، زخم‌ها، لکه‌های تیره و نیز بهبود حلقه زیر چشم کمک می‌کند.

ویتامین K در بسیاری از کرم‌های موضعی پوست یافت می‌شود و در درمان انواع مختلفی از مشکلات پوستی کاربرد دارد. معمولا به بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، کرم‌های حاوی ویتامین K تجویز می‌شود، چراکه ویتامین K به کاهش کبودی و ورم و نیز التیام سریع‌تر پوست کمک می‌کند.

اثر ویتامین K روی پوست هنوز به‌اندازه‌ی ویتامین‌ C و E بررسی جامع نشده است. بدن بزرگسالان به روزی حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میکروگرم ویتامین K نیاز دارد. مواد غذایی حاوی ویتامین K عبارت‌اند از:

ویتامین‌ها در حفظ سلامت پوست ضروری‌اند. از این‌رو، کمبود هریک از ویتامین‌های ‌برده می‌تواند روی سلامت پوست اثر سوء برجای بگذارد. ویتامین C و E هردو در محافظت از پوست در برابر نور آفتاب مؤثرند و کمبود هرکدام‌شان موجب تخریب پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود.

این روزها مکمل‌های ویتامین به‌راحتی در دسترس‌اند، اما مصرف خودسرانه‌ی هیچ مکملی توصیه نمی‌شود، بلکه مکمل‌های ویتامین باید متناسب با نیاز بدن و بنابر تشخیص پزشک مصرف شوند. تشخیص کمبود ویتامین به‌طور قطعی نیز معمولا نیازمند انجام آزمایش خون است. خلاصه اینکه جهت پیشگیری از اُوِردُز ویتامینی از مصرف خودسرانه‌ی داروهای مکمل اکیدا خودداری کنید. درمورد محصولات مراقبت از پوست نیز توصیه می‌شود از محصولاتی استفاده کنید که غنی‌شده با ویتامین‌های ضروری باشند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

مترجم گروه دانش و سلامت روزه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

مد و زیبایی

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن
بهترین دارو برای شادابی پوست صورت


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن


درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

معرفی کتاب مدیریت زمان به روش اساتید هاروارد

چرخه برقراری ارتباط؛ ۶ مرحله برای برقراری ارتباط موثر

در زمان بی حوصلگی چطور کارهایمان را انجام دهیم؟

ارائه تأثیرگذار به روش اساتید هاروارد؛ راهنمای جامع سخنرانی در جمع

خودویران‌گری چه مدل‌هایی دارد و چگونه می‌توان با آن‌ها مقابله کرد؟

بهترین انیمه های جهان که تمام گروه‌های سنی را به خود علاقه‌مند می‌کنند


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

شناخت مواد دارویی مورد استفادهٔ مصریان قدیم از روی پاپیروس‌های مقدسی که از آنان به جای مانده است، میسر می‌باشد. باارزش‌ترین این پاپیروس‌ها «پاپیروس اسمیت» است. مصریان تقریباً از همهٔ قسمت‌های گیاه استفاده می‌کردند. طب بابل توسط الواح کوچکی که داروها را به خط میخی روی آن‌ها نوشته‌اند بر جای مانده است.

عناصری که آن‌ها بکار می‌بردند اساساً ریشهٔ گیاهی داشته است. در دستورهای بابلی‌ها برخلاف مصریان وزن و اندازه ذکر نشده است. در متون هند قدیم گیاهان طبی به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول یا به‌عنوان مسهل، قی‌آور و یا ملین به کار می‌روند یا باعث ترشح بینی می‌شوند و گروه دیگر مسکّن هستند. در کنار طب سوزنی که در چین اختراع شده، مهم‌ترین قسمت طب سنتی چین علم داروهای گیاهی بوده است. یک رسالهٔ داروسازی.

همه ما از قدیم درباره خواص و مفید بودن پیاز برای بسیاری از بیماری ها و مشکلات شنیدیم. اکنون وقت آن رسیده که با جزییات بیشتری []بهترین دارو برای شادابی پوست صورت

ترکیب‌ها و مواد غذایی موجود در یک رژیم غذایی سالم به فاکتورهای مختلفی همچون سن و میزان فعالیت جسمی و همچنین نوع مواد غذایی که در []

دانشمندان دانشگاه مک‌گیل با همکاری «زینب‌ حسین‌دوست»، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی پسادکترای موسسه سیستم‌های هوشمند ماکس‌پلانک آلمان، دریافته‌اند نوعی عصاره غلیظ شربت افرا می‌تواند []

به گزارش گیاهان دارویی افشار به نقل از  گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از کشت گیاه []

شبکه های اجتماعی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *