بهترین دارو برای سرفه های خروسکی

خواص دارویی و گیاهی

خروسک یک عفونت ویروسی شایع است که در کودکان درحال رشد دیده می شود و از طریق هوا منتقل می شود با درمان خروسک در کودکان با ما همراه باشید .

خروسک معمولا در کودکان 6 ماه تا 3 سال رخ می دهد و یک مسئله جدی است ، این عفونت سبب تورم در حنجره ، نای و نایژها می شود .

تورم باعث می شود که فرد سرفه کند و در شب معمولا بدتر می شود و این تورم نیز سبب مشکلات تنفسی نیز می شود .

 

 

بهترین دارو برای سرفه های خروسکی

لیست مطالب :

یکی از بهترین دارو های خانگی برای درمان خروسک ( کروپ ) بخار گرم است ، زیرا سبب کاهش ازدحام و تنفس راحت تر می شود .

همچنین رطوبت کمک می کند مخاط راحتر خارج شود .

هوای مرطوب سبب سهولت در تنفس  می شود ، از این رو شما باید سطح رطوبت را درمنزل خود افزایش دهید ، همچنین بخاطر به خوابیدن کودک نیز کمک می کند .

همچنین رطوبت به کاهش سرفه نیز کمک می کند .

هنگامی که فرزند شما از درد رنج می برد برای درمان خروسک و کاهش مشکلات تنفسی آن باید از کم آبی بدن او جلوگیری کنید .

اگر فرزند شما تب دارد ، یک پارچه نم دار می تواند تب آن را پایین بیاورد .

پارچه نم دار نیز به تنظیم درجه حرارت بدن کودک و کاهش سریع تب آن در درمان کروپ کمک می کند .

همچنین به استراحت و خواب کودک نیز کمک می کند .

ماساژ قفسه سینه با روغن می تواند به عضلات کمک کند و عمل تنفس را برای کودک آسانتر کند .

نگه داشتن فرزند خود در حالت نشسته می تواند به آسانتر شدن عمل تنفس و جلوگیری از تشدید سرفه در درمان خروسک ( کروپ ) کمک کند .

 

 

زنجبیل دارای خواص ضد التهاب ، ضد باکتری ، ضد ویروسی و ضد سرفه است که به کاهش التهاب و درمان خروسک کمک می کند .

علاوه بر این زنجبیل به افزایش سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند .

اگر فرزند شما بالای یک سال است عسل یک روش عالی برای درمان خروسک است .

عسل دارای آنتی بیوتیک است و دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند .

یکی دیگر از روش های مفید برای درمان کروپ ( خروسک ) زردچوبه است .

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب راه های هوایی برای تنفس آسان تر در درمان خروسک ( کروپ ) کمک می کند .

همچنین حااوی روغن های فرار است که می تواند به جلوگیری یا تکسین خارش گلو درد کمک کند .

اگر فرزند شما بعد از 3 روز بهبود پیدا نکرد حتما به پزشک مراجعه کنید .

 

نظر

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

چند روز است که کودک‌تان علائمی شبیه سرماخوردگی دارد اما کم‌کم سرفه های خشک و گوش‌خراش می‌کند، هنگام خوابیدن به‌سختی نفس می‌کشد یا بدنش کمی داغ می‌شود. اینها دیگر علائم سرماخوردگی نیستند و باید بدانید که کودک‌تان احتمالا به کروپ (خروسک) دچار شده است. امروزه این بیماری دیگر به‌اندازه‌ی گذشته خطرناک نیست و انجام واکسیناسیون سرخچه، سرخک و دیفتری باعث شده است که کودکان دیگر به خروسک شدید و خطرناک مبتلا نشوند. این بیماری معمولا در عرض یک هفته و با درمان‌های خانگی بدون هیچ مشکلی برطرف می‌شود، اما اگر علائم آن همچنان پابرجا بود یا تشدید شد، حتما به پزشک مراجعه کنید، چون در موارد شدید ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی جدی شود. در این مطلب، شما را با علل بیماری خروسک، علائم و روش‌های درمان خانگی آن آشنا می‌کنیم.

بهترین دارو برای سرفه های خروسکی

خروسک، بیماری است که راه‌های هوایی فوقانی را در کودک شما تحریک می‌کند و باعث ورم کردن آنها می‌شود؛ بیماری که چون باعث می‌شود کودک سرفه‌هایی شبیه صدای خروس داشته باشد، این لقب به آن داده شده است. با تنگ و باریک شدن راه‌های هوایی که در زیر طناب‌های صوتی کودک قرار گرفته‌اند، نفس کشیدن برای کودک‌تان دشوار می‌شود. تنفس او پر سروصدا خواهد شد و سرفه‌هایی خواهد کرد که بسیار شبیه صدای فوک یا پارس سگ است. صدای او نیز زمخت و گوش‌خراش می‌شود، به‌خصوص وقتی گریه می‌کند. خروسک در پاییز و اوایل زمستان شایع‌تر است و پسرها از دخترها به آن مبتلا می‌شوند. کودکان ۳ ماهه تا ۵ ساله، از بقیه درمعرض خطر ابتلا به خروسک قرار دارند. این بیماری، مسری است، به‌خصوص در چند روز اول یا تا زمانی که کودک‌تان تب دارد.

اغلب اوقات خروسک با یک عفونت ایجاد می‌شود. دو نوع از این بیماری وجود دارد:

توسط هر ویروسی که حنجره (لارنکس) و نای (تراکئه) را آلوده می‌کند، ایجاد می‌شود. ویروسی که اغلب باعث خروسک می‌شود، پاراآنفولانزا دارد. این بیماری در ابتدا شبیه سرماخوردگی است اما به‌مرور زمان، کودک‌تان دچار سرفه‌هایی خواهد شد که شبیه پارس سگ هستند (barky cough). همچنین ممکن است در هنگام تنفس، صدای خس‌خسی در راه هوایی تحتانی تولید کند. صدای خروسک در راه هوایی فوقانی، صدای خشن و بلندی است که به استریدور (تنفس صدادار) معروف است. ممکن است کودک‌‌تان تب خفیفی نیز داشته باشد.

به‌طور ناگهانی و اغلب در وسط شب بروز می‌کند. کودک شما ممکن است در شب با نفس‌نفس زدن از خواب بیدار شود. همچنین ممکن است خِرخِر کند، استریدور و سرفه‌‌ای شبیه پارس سگ داشته باشد.

خروسک اسپاسمی معمولا با تب همراه نیست. پزشکان معتقد هستند که خروسک اسپاسمی ممکن است توسط یک آلرژی یا رفلاکس معده ایجاد شود. این وضعیت هنگامی اتفاق می‌افتد که محتویات معده‌ی کودک‌تان به مری او برمی‌گردد.

فرقی نمی‌کند که خروسک کودک شما از چه نوعی باشد؛ هر زمانی که فرزندتان در هنگام استراحت دچار مشکلات تنفسی شد، رتراکسیون (داخل کشیده شدن عضلات قفسه‌ی سینه در هنگام تنفس) یا تنفس صدادار داشت، فورا او را نزد پزشک ببرید. تنفس صدادار هنگام گریه، بی‌قراری یا بازی یا سرفه‌ی شبیه پارس سگ، یک وضعیت اورژانسی نیست اما اگر در این مورد نگران هستید، با پزشک کودک‌تان تماس بگیرید.

خروسک معمولا با علائمی شبیه سرماخوردگی شروع می‌شود. کودک شما ممکن است گرفتگی یا آبریزش بینی و تب داشته باشد. اما بعد از مدت کوتاهی، علائم کودک‌تان تغییر می‌کنند. اینها علائمی هستند که نشان می‌دهند کودک‌تان ممکن است خروسک داشته باشد:

اگر این علائم بعد از ۳ تا ۵ روز بهبود نیافتند یا بدتر شدند، با پزشک کودک‌تان تماس بگیرید. در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:

خروسک می‌تواند برای کودک شما آزاردهنده و ناراحت‌کننده باشد اما اکثر موارد خفیف این بیماری در خانه درمان می‌شوند. با ۴ روش زیر می‌توانید کاری کنید که کودک‌ بیمارتان احساس راحتی کند:

خروسک باعث می‌شود راه‌های هوایی کودک شما ملتهب و تنگ (باریک) شوند. این مسئله می‌تواند نفس کشیدن را برای او دشوار سازد. اما هر چه او گریه کند و هیجان‌زده شود، علائمش بدتر خواهند شد. سعی کنید کودک‌تان را تا حد ممکن آرام نگه دارید. می‌توانید برای او آواز بخوانید، او را بغل کنید و برایش داستان تعریف کنید تا آرام شود.

برای مرطوب کردن هوای خشک، از یک دستگاه بخور سرد استفاده کنید. اگر دستگاه بخور ندارید، دوش آب داغ را در حمام باز بگذارید. وقتی هوای حمام پر از بخار شد، به‌مدت ۱۰ دقیقه با کودک‌تان در حمام بنشینید. این کار می‌تواند به تسکین سرفه های او کمک کند. اگر هوای بیرون سرد است، برای چند دقیقه یکی از درها یا پنجره‌ها را باز بگذارید. هوای تمیز و خنک نیز ممکن است به تسکین علائم او کمک کند. همچنین می‌توانید درحالی‌که پنجره‌های ماشین پایین است، کودک‌تان را برای هواخوری با ماشین بیرون ببرید.

اگر کودک‌تان خروسک دارد، مهم است که او را هیدراته نگه دارید. مایعات شفاف و گرم می‌توانند به شل کردن مخاط (موکوس) و برداشتن فشار از روی طناب‌های صوتی او کمک کنند. اگر او خیلی کوچک یا بیش‌ازحد بداخلاق است، با استفاده از یک قاشق یا قطره‌چکان کم‌کم به او مایعات بدهید.

در هنگام خواب کودک یک بالش اضافه زیر سر او قرار دهید تا سرش کمی بالاتر بیاید. اما برای کودکان زیر ۱۲ ماه از بالش استفاده نکنید. همچنین بهتر است در این گونه مواقع با کودک‌تان در یک اتاق بخوابید تا اگر دچار مشکلات تنفسی شد، بلافاصله متوجه شوید.

اگر علائم کودک شما بیش از ۳ تا ۵ روز طول کشید یا بدتر شد، سعی نکنید او را در خانه درمان کنید. در موارد زیر فورا به پزشک مراجعه کنید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

خیلی جالب بود.

متشکرم دوست گرامی.

بهترین دارو برای سرفه های خروسکی

ممنون خانم جلایر خیلی عالی و کامل

لطف داری فهیمه جان.

مثه همیشه مفید و خواندنی بود. مرسی

ممنون از لطف‌تون همراه گرامی.

سلامت و تربیت کودک

علت اسهال نوزاد؛ پیشگیری و ۵ روش‌ درمان آن

علائم آسم کودکان؛ علل ابتلا، تشخیص و درمان آن

علت دل درد کودکان؛ علائم و درمان‌های خانگی آن

آزار جنسی کودکان؛ هر آنچه والدین باید بدانند

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مدل اهداف آموزشی ABCD؛ چطور به دیگران آموزش دهیم؟

جاهای دیدنی ابوظبی، شهری با برج‌های بی انتها

۱۱ اشتباه رایج در تبلیغات کلیکی که بودجه شما را بر باد می‌دهد

افسردگی پنهان چیست و چه علائمی دارد؟

نحوه مراقبت از کودکان سندروم داون چگونه است؟

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

 

دكتر بیتا نجفیان، متخصص بیماری‌های كودكان و فوق تخصص نوزادان در تعریف این بیماری  به عفونت و التهاب ناحیه گلوتیك و ساب گلوتیك (پایینی گلو)‌ خروسك (croup) می‌گوید.

به گفته وی، سن شایع این بیماری از 6 ماهگی تا 3 سالگی بوده و در فصول سرد و در پسران شایع‌تر است و تقریبا عامل تمامی موارد بیماری، ویروس است.

بیماری در ابتدا شبیه یك سرماخوردگی معمولی آغاز و بتدریج پس از یك تا 2 روز علائم اصلی به صورت سرفه، خشونت صدا و استریدور (خرخر شدید)‌ ظاهر می‌شود.

بهترین دارو برای سرفه های خروسکی

طبق گفته دكتر نجفیان، سرفه‌ها خشك و پشت‌سر هم بوده و صدایی شبیه فوك یا آخر صدای خروس است كه بر حسب شدت بیماری ممكن است به صورت تندی تنفس، زجر تنفسی، كبودی و بالاخره نارسایی تنفسی هم بروز كند.

این فوق تخصص نوزادان با اشاره به این كه معمولا در خروسك، شدت تب خفیف است و بندرت به بیش از 39 درجه می‌رسد، اذعان می‌كند: بیماری 3 تا 7 روز طول می‌كشد و در روزهای دوم و سوم به شدت بیماری افزوده می‌شود.

دكتر نجفیان می‌گوید: از مشخصات بیماری تندی تنفس (بیش از 4 بار در دقیقه)‌، آبریزش از دهان، سختی بلع و تب بالاست كه در شب تشدید‌می‌شود.

 

وی خاطرنشان می‌كند: نبود این علامات دلیل بر رد بیماری نیست و در آزمایش خون افزایش گلبول‌های سفید از نوع لنفوسیت دیده می‌شود.نحوه درماندكتر نجفیان با اشاره به این كه خروسك (کروپ)‌ یك عفونت ویروسی است و درمان آن نگهدارنده و محافظتی تا پایان دوره بیماری است، می‌افزاید: بیماران را می‌توان به صورت سرپایی یا با چند ساعت تحت نظر بودن آنها در اورژانس درمان كرد.

این فوق‌تخصص نوزادان درباره بیماری در كودكان شیرخوار می‌گوید: بهتر است تا هر زمانی كه كودك قادر به گرفتن سینه مادر است، به او شیر داده ‌شود و نباید كسی در اطراف او سیگار بكشد.

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *