بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

خواص دارویی و گیاهی

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها
بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

 مشکل ریزش مو زنان در سنین مختلف دلایل مختلفی دارد ، چرا که سیستم بدنی یک زن در دوران بلوغ ، بارداری ، شیردهی و یائسگی متفاوت است و نیازهای خاص خود را دارد که با کمبود انها این مشکل رخ می دهد.

هیچ چیز برای یک خانم رنج آورتر از این نیست که ببیند موهایش روز به روز کمتر میشود، اما تنها شما نیستید که ریزش مو را تجربه می کنید بلکه اکثر زنان چنین اختلالی را تجربه کرده اند. یک متخصص پوست اظهار داشت:این روزها ریزش مو در بین خانم ها بسیار رایج شده است. 40 درصد از افرادی که در طول عمرشان ریزش موی موقتی یا دائم را تجربه می کنند، خانم ها هستند، البته مدل ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است.

 

دلایل ریزش مو در خانم ها

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

بعضی موهای شان شروع به نازک شدن می کند تا جایی که کم پشت به نظر می رسد. بعضی مرکز و جلوی سرشان به شدت خالی می شود و بعضی فرق سرشان به مرور خالی و خالی تر می شود. در واقع ریزش مو در خانم ها متفاوت از مردان است در خانم ها کمتر پیش می آید که خط موها در پیشانی عقب برود.

 وی بیان کرد:در خانم ها بانک مو (موهای قسمت پشت سر) تحت تاثیر ریزش موی ارثی (ریزش موی آندروژنتیک) تغییر می کند و مویی که می خواهیم در قسمت جلو سر کاشت کنیم از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و پوشانندگی کافی ندارد ، اما در موهای قسمت پشت سر آقایان در اثر ریزش موی ارثی هیچ تغییری ایجاد نمی شود.

موی آقایان در اثر ریزش موی ارثی (AGA) در قسمت جلوی سر به مرور نازک شده و پوشانندگی خود را از دست می دهد اما در خانم ها ریزش موی ژنتیکی به گونه ای است که تمام موهای سر نازک می شوند و قسمت بانک موها برای کاشت از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند.

 این متخصص پوست اظهار داشت:از نظر علمی در زمینه ریزش موهای ژنتیکی در بانوان کاری نمی توان انجام داد تا زمان یائسگی فرد فرابرسد، اگر فردی قبل از موضوع یائسگی دچار ریزش موی ‍ژنتیکی باشد با داروهای آنتی آنتروژن که هورمون های مردانه بانوان را تعدیل می کند درمان می کنیم.

 وی تاکید کرد:همچنین استفاده از داروهای سیپروترون استات ، متفورمین( کاهنده قند خون) و اسپیرونولاکتون موجب کاهش ریزش موی ارثی در بانوان و دختران جوان می شود.

 

اگر پزشک علت قابل درمان برای ریزش مو تشخیص نداد ممکن است ریزش مو نتیجه فاکتورهای ژنتیکی باشد که غیر قابل اجتناب است اما با این حال داروهایی وجود دار که رشد دوباره مو را تحریک می کند.

روگان (نام تجاری برای داروی ماینوکسیدل):این دارو به صورت موضعی مصرف می شود یعنی به صورت مستقیم روی پوست سر مالیده می شود و با اتساع رگ های خونی پوست سر ، خون رسانی به پوست سر راافزایش می دهد . در نتیجه فولیکول ها ی مو مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت می کند و در فولیکول های مو شروع به بزرگتر شدن می کند و بعد از مدتی موها پر پشت تر می شود. البته قابل ذکر است که زنان حامله و شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

 پروپسیا (نام تجاری برای داروی فناستراید):این دارو به صورت قرص به فروش می رسد و مانع تبدیل تستسترون به دهیدروتستسترون یا DHT می شود (دهیدروتستسترون هورمونی است که به تدریج باعث کم شدن فولیکول های مو و درنتیجه کم شدن چرخه رشد مو می شود) البته این دارو برای درمان ریزش مو در مردان تجویز می شود اما ممکن است مانع ریزش مو در زنان نیز شود.

 البته همان طور که درمورد داروی اول بیان شد زنان حامله یا زنانی که قصد حامله شدن دارند نباید از این دارو استفاده کنند. مطالعات در مورد خاصیت مصرف این دارو در زنان به نتایج ضد و نقیصی رسید ه لذا مصرف این دارو درمورد تمام زنان کارساز نیست.

بعضی از فاکتورهای رایج که باعث ریزش مو زنان می شود

1- کمبود آهن: فقر آهن می تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده کنید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک، از مکمل ها استفاده کنید. زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

2- اختلالات غده تیروئید: در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد.

3- کاهش مقدار استروژن: خیلی از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن زمانیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد تجربه می کنند.

تغییرات هورمونی بعد از حاملگی:مادرانی که تازه کودکان خود را متولد کرده اند از ابتدا تا بعد از 6 ماه نیز ریزش مو را تجربه می کنند و این زمانی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نورمال است.

به گفته ی این متخصص یکی از عوامل موثر در کاهش ریزش موی بانوان بارداری خانم ها است. متاسفانه سن ازدواج در ایران بالا رفته و خانم ها خیلی زود به کیست تخمدان مبتلا می شوند، که طبق مطالعات علمی با یک بار بارداری بسیاری از مشکلات بانوان در زمینه مشکلات زنان حل می شود. 30 درصد از بانوان که دچار مشکل ریزش موی ارثی هستند با داروهای آنتی آنتروژن تا قبل از یائسگی قابل درمان هستند و پس از می توان از کاشت مو استفاده کرد.

 وی تاکید کرد:وجود برخی بیماری های پوستی مانند لیکن پلان که در کشور بسیار شایع است، باعث ریزش مو می شود، همچنین کمبود شدید آهن در خانم های ایرانی و مشکلات تیروئید از دیگر علل ریزش مو در بانوان است و باید یادآور شد که انجام چکاپ در رابطه با بیماری های زنان و کاهش مشکلات پوست و مو ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است.

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

همه ما به نوعی ریزش مو داریم. خیلی از ماها با دیدن تعدادی تار مو بین انگشتان دست یا شانه به وحشت می‌افتیم. شما نیز حتما مانند بسیاری دیگر سریع به‌ فکر راه‌حل برای درمان ریزش موی خود بوده‌اید. برای درمان ریزش مو اول باید دلیل آن را پیدا کنید بعد به فکر چاره باشید.

البته باید بدانید که ریختن موها (نه عارضه ریزش مو) یک پدیده طبیعی است. یعنی لازم نیست اگر بعد از شانه زدن یا حمام کردن مقداری مو دیدید، نگران شوید. فقط زمانی که متوجه نواحی کم پشت در سرتان شدید بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

شاید بپرسید ریزش چند مو در روز طبیعی است؟ جواب سر راست این است که: ریختن ۱۰۰ تا ۱۵۰ مو در روز کاملا طبیعی است.

قبل از بررسی علت ریزش مو، بیایید درباره علایم آن بیشتر بدانیم.

ریزش مو در زنان و مردان با هم فرق می‌کند. اما به صورت عمومی ریزش مو علایمی دارد که عبارتند از:

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

یکی از متداول‌ترین شکل‌های ریزش مو کم شدن تدریجی مو در فرق سر است. این شکل از ریزش مو هم در مردها و هم در زن‌ها شایع است. موی سر مردها از قسمت پیشانی به شکل حرف M عقب‌نشینی می‌کند. اما معمولا ریزش مو در زن‌ها بیشتر در قسمت‌های دیگر سر اتفاق می‌افتد.

برخی از ماها نیز دچار ریزش موی سکه‌ای می‌شویم که اندازه‌اش تقریبا به اندازه سکه است. این نوع ریزش مو معمولا فقط در سر اتفاق می‌افتد. البته در مواردی پیش می‌آید که ابرو و ریش‌ها نیز به این بیماری دچار شوند. در برخی موارد، قبل از این که موها از بین بروند آن ناحیه از پوست دچار خارش و درد می‌شود.

ضربه روحی یا فیزیکی موهایمان را سست می‌کند. موها در این حالت به راحتی کنده می‌شوند؛ حتی موقع شانه زدن، شستشو یا وقتی به آرامی موها را می‌کشیم. موها معمولا در این مورد کم‌پشت‌تر می‌شوند.

اگر تحت برخی از درمان‌ها یا برخی شرایط پزشکی، نظیر شیمی درمانی باشیم موهای کل بدنمان از بین می‌رود.

ریزش مو به شکل لکه نشانۀ عفونت قارچی است. عفونت قارچی با موهای شکسته شده، قرمزی پوست، تورم و برخی مواقع ترشح مایع همراه است.

پس از این که علایم ریزش موها را مشخص کردیم نوبت به علت آن‌ می‌رسد. ریزش مو در مردان و زنان علل مختلفی دارد و هر علت نیز درمان مخصوص به خودش را می‌طلبد. پس بیاید با این علل آشنا شویم.

مثلا داشتن سطح غیر طبیعی آندروژن (هورمون مردانه‌ای که در زنان نیز ترشح می‌شود).

ممکن است ژن ریزش مو را از مادر یا از پدرتان به ارث برده باشید. در این حالت مستعد ریزش مو با الگوی مردانه یا الگوی زنانه هستید.

در صورت بروز هرکدام از این شرایط، ریزش مویتان موقتی خواهد بود. همچنین مبتلا شدن به عفونت قارچی در سر نیز سبب از بین رفتن موهایتان می‌شود.

اگر در حال مصرف داروهای شیمی درمانی برای درمان سرطان یا برای رقیق‌تر شدن خون هستید یا برای کنترل فشار خون‌تان داروی مسدود کننده بتا-آدرنرژیک مصرف می‌کنید باید بدانید که مصرف این داروها به همراه داروی ضد ‌بارداری باعث می‌شود موهایتان ریزش کند.

در صورتی که ناحیه‌ای از بدن‌تان زخم شود، بسوزد یا برای درمان در معرض اشعه ایکس قرار بگیرید موهایتان موقتا خواهد ریخت.

اگر به بیماری خود ایمنی مبتلا شوید باعث بروز آلوپسی آره‌تا در شما می‌شود. آلوپسی آره‌تا یعنی ریزش ناگهانی مو در یک یا چند ناحیه کاملا مشخص. این عارضه بدون بروز نشانه است و نواحی تحت تاثیر معمولا گرد هستند. آلوپسی آره‌تا اغلب در سنین زیر ۴۰ سال اتفاق می‌افتد. در این وضعیت، فعالیت سیستم ایمنی بدن‌تان افزایش یافته و موهایتان آسیب می‌بینند. علت این عارضه هنوز معلوم نشده است.

اگر مداوم از محصولات آرایشی استفاده می‌کنید موهایتان سست، شکننده و کم‌پشت خواهند شد. مثلا استفاده زیاد از شامپو، فر کردن دائمی مو، دکلره کردن و رنگ کردن مو.

داشتن بیماری باعث می‌شود موهایتان بریزد. مثلاً تیروئید، لوپوس، دیابت، کم خونی فقر آهن، داشتن اختلالات تغذیه‌ای و کم خونی.

مو از پروتئین ساخته شده برای همین بهتر از رژیم غذایی کم پروتئین یا خوردن غذای کم کالری خودداری کنید.

برای این که بدانید علت ریزش مو در پیری چیست ویدئو بالا را ببینید.

حالا برویم سراغ درمان ریزش مو. ابتدا درمان‌های پزشکی و مدرن برای این پدیده افسرده کننده!!

پزشکی مدرن برای ریزش مو درمان‌ها و داروهایی پیشنهاد می‌کند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

این دارو به رشد مو در جاهایی که طاسی اتفاق افتاده کمک زیادی می‌کند. به خصوص در جوانانی که به تازگی دچار عارضه ریزش مو شده‌اند. برای مشاهده تاثیر این دارو باید روزی دوبار از آن استفاده کنید و باید برای جلوگیری از ریزش دوباره مو استفاده از آن را ادامه دهید.

بیش از نصف افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند گفته‌اند که ماینوکسیدیل اثر خوبی برای کاهش ریزش مو دارد. با این حال این دارو روی مردانی که دچار طاسی شده‌اند، تاثیری ندارد.

ماینوکسیدیل عوارض جانبی چندانی ندارد اما ممکن است در برخی افراد ناهنجاری‌های پوستی ایجاد کند.

این دارو زمانی برای درمان مشکلات پروستات در مردان استفاده می‌شد. اما الان برای درمان کچلی در مردان نیز استفاده می‌شود. این قرص از تشکیل هورمون‌های مردانه روی پوست جلوگیری می‌کند. هورمون‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند.

توجه کنید که فیناستراید را باید با تجویز پزشک مصرف کنید. استفاده از قرص فیناستراید برای خانم‌ها ممنوع است. به خصوص اگر حامله باشند. چون یکی از عوارض جانبی آن سقط جنین است.

این دارو نیز به صورت قرص مصرف می‌شود و با جلوگیری از تولید هورمون مردانه روی پوست، باعث کاهش ریزش مو می‌شود. از این قرص گاهی برای درمان ریزش مو در زنان نیز استفاده می‌شود.

کاشت مو نیز یکی از راه‌های درمان ریزش مو است. در این روش مو از نقاطی که دارای فولیکول‌های موی فعال است برداشته و در نواحی کم مو کاشته می‌شود. این موها ممکن است بعد از مدتی بریزند اما پس از آن موهای جدید دوباره رشد می‌کنند.

مواد طبیعی به رشد مو کمک کرده و از ریزش آن جلوگیری می‌کنند. این مواد داروهای طبیعی هستند که هزینه‌ی چندانی ندارند و به راحتی می‌توانید در خانه از آن‌ها برای تقویت موهایتان استفاده کنید.

شما خودتان باید بدانید که چه چیزی برای سلامتی‌تان مفید است و از کدام غذاها باید پرهیز کنید. داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است. خوب است از مصرف شیرین‌کننده‌های طبیعی و آسپارتام بپرهیزید چون آنها جزو عوامل اصلی پدیدآورنده ریزش مو هستند.

پروتیین نقش بسیار مهمی در ساختار موهایتان دارد. پروتیین به میزان کافی مصرف کنید تا در بدن‌تان آمینو اسید تولید شود و از طرفی تقویت و استحکام موهایتان را در پی داشته باشد. پروتیین لازم را می‌توانید هم در شامپوها و هم در مواد غذایی بیابید.

شما می‌توانید با مصرف غذاهای دریایی، گوشت پرندگان، شیر، تخم‌مرغ، حبوبات، پنیر، ماست، سویا، گوشت گاو بدون چربی و… پروتیین لازم خود را تامین کنید. منابع گیاهی پروتیین مخصوص گیاهخواران عبارتند از: تمپه، توفو، حبوبات، مغزها، برنج قهوه‌ای، بروکلی و…

با این که بهتر است که اول با متخصص مشورت کنید اما از مکمل‌ها غافل نشوید. برخی از مکمل‌هایی که باید دریافت کنید عبارتند از: بیوتین، اینوزیتول، آهن، ویتامین C و عصاره نخلک اره‌ای.

اگر مایل هستید موهایی سالم داشته باشید جذب بیوتین ضروری است. کمبود بیوتین منجر به شکنندگی و ریزش مو می‌شود. منابع سرشار از بیوتین عبارتند از غلات، سفیده تخم‌مرغ، گردو، آردسویا، جگر و مخمر.

با یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌توانید هم یک زندگی سالم داشته باشید و هم ریزش موهای زیبای خود را متوقف کنید. بنابراین، می‌توانید با اضافه کردن سبزیجات و میوه‌ها به رژیم غذایی روزانه خود ریزش موهایتان را کاهش دهید. با مصرف میوه‌ها و سبزیجات، ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار زیادی دریافت خواهید کرد که در بهبود وضعیت سلامت و توقف ریزش موهایتان بسیار موثر هستند.

انتخاب شامپویی متناسب با نوع مو بسیار مهم است. شامپوی خوب پوست سرمان را سالم نگه داشته و رشد موهایمان را تحریک می‌کند. بنابراین، برای خرید شامپویی متناسب با نوع موهایتان وقت بیشتری در نظر بگیرید. شامپوهایی استفاده کنید که دارای پروتیین بالا و نرم کننده باشد تا موهای شما را نرم‌تر و ضخیم‌تر کنند.

گرما پروتیین‌های موی شما را تضعیف کرده و به موها آسیب می‌زند. پس بهتر است که موهای خود را به صورت طبیعی خشک کنید. استفاده از وسایلی مثل بیگودی‌های برقی، برس‌های برقی و اتوهای برقی را تا حد امکان محدود کنید.

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون می‌تواند مانع از ریزش مو شود. همچنین، استفاده از روغن زیتون می‌تواند موهایتان را به‌خوبی تغذیه کند. روغن زیتون را می‌توانید در همه فروشگاه‌ها پیدا کنید.

شیر نارگیل داری پروتیین و چربی‌های ضروری است که ضمن تقویت رشد موها، از ریزش موهایتان جلوگیری می‌کند. در خانه می‌توانید یک عدد نارگیل رنده شده را با آب مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. پس از این که آب آن را گرفتید، به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست سر خود قرار دهید. می‌توانید مقداری فلفل سیاه و پودر تخم شنبلیله به آن اضافه کرده و ماده موثرتری تولید کنید.

آب چغندر سرشار از کربوهیدرات‌ها، پروتیین، پتاسیم، فسفر، کلسیم و ویتامین‌های B و C است. همه‌ی این‌ها برای رشد موهایمان مفیدند. بنابراین، لازم است آب چغندر تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

به‌علاوه، اگر چغندر در دسترس نباشد می‌توانید از جایگزین‌های آن مثل آب اسفناج، آب یونجه، آب کاهو و آب هویج هم بهره بگیرید. می‌توانید چند برگ چغندر را پودر کرده، با حنا ترکیب کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست سرتان قرار دهید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

درمان خانگی دیگری که برای متوقف کردن ریزش موها می‌توانید استفاده کنید ریشه شیرین بیان است. این گیاه در کاهش ریزش مو و دیگر آسیب‌های احتمالی به آن نقش دارد. ریشه شیرین بیان سرشار از خواص تسکین‌دهندگی بوده و به این ترتیب منافذ را باز، پوست سرتان را نرم و مشکل را برطرف می‌کند.

یک قاشق سوپخوری پودر ریشه شیرین بیان را با یک چهارم قاشق چایخوری زعفران بخوبی مخلوط کنید و روی قسمت‌های بدون موی سرتان بمالید. این روش را باید یک تا دو بار در هفته و هر بار سه مرتبه در طول روز تکرار کنید.

گل ختمی چینی خواص طبیعی بسیار زیادی دارد و می‌تواند ریزش مویتان را درمان کند. علاوه بر این، این گیاه رشد مو را تقویت، شوره سر را درمان و از سفید شدن زودهنگام موهای سرتان جلوگیری می‌کند.

ابتدا ۱۰ عدد گل ختمی چینی را در در ۲ فنجان روغن نارگیل بریزید و این ترکیب را چنان بجوشانید تا گل‌های ختمی همانند زغال سیاه شوند و بسوزند. بعد از این که روغن گل ختمی‌ها را گرفتید آن را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید روغن تمام شب روی موهایتان بماند. صبح روز بعد موهای خود را با آب بشویید. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید.

آب پیاز دارای مقدار قابل توجهی سولفور است. به همین خاطر می‌تواند گردش خون به سمت ریشه موهایمان را تقویت کند و خطر التهاب را کاهش دهد. همچنین، خواص آنتی باکتریالی آب پیاز در کشتن و از بین بردن میکروب‌ها و انگل‌ها بسیار موثر است.

میکروب‌ها و انگل‌ها از عوامل اصلی هستند که منجر به ریزش مو می‌شوند. آب یک عدد پیاز را بگیرید و آن را مستقیم روی پوست سرتان قرار دهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه سر خود را با آب بشویید. روش دیگر این است که سه قاشق آب پیاز را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و این ترکیب خمیری شکل را روی سر خود قرار دهید.

آلوئه ورا آنزیم‌های فراوانی دارد که موجب تقویت رشد موهایمان می‌شود. همچنین، ویژگی‌های قلیایی موجود در آلوئه ورا می‌تواند در تنظیم سطح pH مو و پوست سرمان موثر باشد.

از این محصول به طور منظم استفاده کنید تا خارش پوست سرتان متوقف و التهاب و قرمزی آن کاسته شود. فقط کافی است ژل آلوئه ورا را برای چند ساعت روی پوست سر خود قرار دهید و سپس آن را بشویید. توصیه می‌شود که این کار را روزانه ۳ تا ۴ مرتبه تکرارکنید.

شنبلیله یکی از گیاهان بسیار موثر برای ریزش مو است. سطوح بالایی از هورمون‌های مختلف موجود در شنبلیله موجب تحریک رشد مو و بازگرداندن پایه مو می‌شود. علاوه بر این، این گیاه دربردارنده پروتیین‌ها و نیاسین( ویتامین ب۳) است.

می‌توانید یک فنجان بذر شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید و سپس آن را به شکل خمیر درآورید. حداقل به مدت یک ماه هر روز صبح از این ترکیب روی موهای خود بمالید.

همه ما می‌دانیم که استرس می‌تواند مشکلات بسیار زیادی از جمله سردرد و مشکلات گوارشی در سلامت جسمانی و ذهنی به همراه داشته باشد. یکی از شیوه‌های طبیعی برای برطرف کردن ریزش مو دوری از استرس است. وقتی استرس به سراغتان می‌آید، سیستم ایمنی بدن به ریشه‌های مویتان حمله می‌کند. این حمله باعث می‌شود موهایتان برای مدت کوتاهی بریزد.

مدیتیشن یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس است. همچنین، مدیتیشن می‌تواند تعادل هورمونی را بازگرداند. شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و تنیس ورزش‌های دیگری برای کاهش استرس هستند.

روغن گلرنگ، کانولا و زیتون روغن‌های طبیعی هستند که می‌توانند در بازگرداندن رطوبت موها به کمک‌تان بشتابند. روغن را باید تا ۴۰ درجه سانتیگراد حرارت دهید طوری که بیش از اندازه داغ نشود. آن را روی پوست سرتان قرار دهید. سپس سر خود را با یک کلاه حمام به مدت یک ساعت بپوشانید. پس از این سرتان را با آب شست‌وشو دهید.

همه ما می‌دانیم که چای سبز دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان است. جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو جزو تاثیرات این آنتی اکسیدان است. ۲ عدد چای سبز کیسه‌ای را در یک فنجان آب جوش بگذارید و منتظر بمانید تا چای کمی خنک شود. سپس آن را روی موهایتان قرار دهید. پس از یک ساعت موهای خود را بشویید.

بهتر است در رژیم غذایی روزانه خود از مواد غذایی سرشار از پروتین نظیر گوشت کم‌چرب، ماهی، سویا و… استفاده کنید. این مواد به شما در کاهش ریزش مو کمک می‌کند. از این گذشته، مواد غذایی دارای پروتیین منبعی غنی از ویتامین B12 به شمار می‌روند.

به شکل کلی ویتامین‌ها برای سلامت و به شکل خاص برای موهایتان خوب هستند. پس خوب است برای کاهش ریزش مو چند میلی گرم ویتامین به رژیم غدایی‌مان اضافه کنیم.

همانطور که می‌دانیم ویتامین A در زمره آنتی اکسیدان‌ها قرار دارد. با مصرف این ویتامین تولید سبوم در پوست سرتان را افزایش می‌دهید و موهایتان رشد می‌یابند. سیب زمینی شیرین منبع سرشاری از بتاکاروتن شناخته می‌شود.

ویتامین E  عامل تحریک گردش خون شناخته شده است. این ویتامین بدون تردید گردش خون خوبی در پوست سرتان ایجاد می‌کند و ریشه‌های مویتان را بارور نگه می‌دارد.

برخی از موادغذایی که حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ هستند عبارتند از: ماهی‌های چرب، زرده تخم‌مرغ، تخم ماهی و شیر.

ویتامین B ملانین تولید می‌کند. ملانین با رنگ سالم موها و گردش خون در ارتباط است.

با ماساژ پوست سرمان گردش خون در این قسمت را ساده‌تر و فعالیت ریشه‌های مویمان را بیشتر می‌کنیم. روزانه چند دقیقه را به ماساژ پوست سرتان با چند قطره اسانس اسطوخودوس یا برگ بو همراه با روغن بادام یا کنجد اختصاص دهید.

حالا اجازه دهید به روش‌های عمومی برای کاهش ریزش موها بپردازیم. با این که این روش‌ها ساده به نظر می‌رسند، اما کمک بزرگی به سالم نگه داشتن موها می‌کنند.

این بود یک مقاله مفصل درباره درمان ریزش مو. نظر شما چه بود؟ آیا چیزی را از قلم انداختیم؟ آیا ریزش مو شما را هم کلافه کرده؟ برای حل آن چه راهی را انتخاب کرده‌اید؟ آن را با ما و بقیه خوانندگان دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید.

منابع: MedicineNet، WebMd

سه
 + 
9
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

واقعا عالی جالب و کاربردی بود با تشکر ممنون.

برترین ها: هیچ چیزی برای یک خانم رنج‌آورتر از این نیست که ببیند موهای نازنینش روز به روز کمتر می‌شود، اما باید بگوییم که تنها شما نیستید که ریزش مو را تجربه می‌کنید بلکه اکثر زنان چنین اختلالی را تجربه کرده‌اند.

همه ریزش موها یک علت ندارند و حتی همه ریزش‌ها هم به یک شکل نیستند. اگر بتوانید نوع ریزش موهای خود را تشخیص دهید تا حد زیادی از نگرانی‌تان كاسته شده و راحت‌تر راه‌حل مناسب را پیدا می‌کنید.

انواع متفاوتی از ریزش وجود دارد

این روزها ریزش مو در بین خانم‌ها بسیار رایج شده‌است. 40 درصد از افرادی که در طول عمرشان ریزش موی موقتی یا دائم را تجربه می‌کنند، خانم‌ها هستند، البته مدل ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است. بعضی موهای‌شان شروع به نازک شدن می‌کند تا جایی که کم پشت به نظر می‌رسد. بعضی مرکز و جلوی سرشان به شدت خالی می‌شود و بعضی فرق سرشان به مرور خالی و خالی‌تر می‌شود. در واقع ریزش مو در خانم‌ها متفاوت از مردان است در خانم‌ها کمتر پیش می‌آید که خط موها در پیشانی عقب برود.

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

اول علت را بیابید

30 علت مختلف وجود دارد که می‌تواند باعث ریزش مو در خانم‌ها شود و بسیار پیش می‌آید که حتی پزشک هم نمی‌تواند برای ریزش موها یک علت مشخص عنوان کند.اول از همه، متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند مشکلات تیروئیدی و هورمونی آزمایش شود تا درصورت نرمال بودن، بقیه علت‌ها بررسی شوند. علت‌یابی مهم‌ترین مرحله درمان است چون بسیار پیش می‌آید که با کشف علت اصلی و آغاز درمان، موهای ریخته شده دوباره بازگردند.

مشکلات تیروئیدی

تیروئید غده پروانه‌ای شکل است که در جلوی گردن قرار دارد. هورمون‌هایی که این غده ترشح می‌کند تمام فرآیندهای موجود در بدن را تنظیم می‌کند. اگر این غده میزان بسیار زیاد یا بسیار کمی هورمون تیروئید ترشح کند ممکن است در چرخه رویش موها اختلال به وجود بیاید. اما کم کاری یا پرکاری تیروئید علائم دیگری جز ریزش موها نیز دارد، علائمی چون افزایش یا کاهش وزن، حساسیت بیش از حد به گرما یا سرما یا تغییر در ضربان قلب و….اگر ریزش مو و هرکدام از علت‌ها در شما وجود دارد حتما باید تست تیروئید بدهید.

این ریزش مسری است

گاهی عفونت‌های قارچی به پوست سر سرایت می‌کنند و معمولا این قارچ‌ها می‌توانند موجب به وجود آمدن نوع خاصی از ریزش، خارش و تکه‌های گرد کچلی بشود. قسمت‌هایی که موها ریخته و کچل شده ‌است قرمز و پوسته پوسته به نظر می‌رسد، خوشبختانه عفونت‌های قارچی در کف‌سر به راحتی با داروهای ضدقارچ درمان می‌شوند اما متاسفانه به راحتی و با هر تماس مستقیمی از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند. به همین دلیل اگر یکی از اعضای خانواده دچار این مشکل شد باید حتما بقیه افراد خانواده نیز معاینه شود که در صورت سرایت در همان مراحل ابتدایی درمان شوند.

اگر موهای‌تان نازک شده است

خانم‌هایی که دارای سندرم تخمدان‌ پلی‌کیستیک هستند معمولا هورمون‌های‌شان چندان منظم نیست. بدن آنها بیشتر از حد نرمال آندروژن تولید می‌کند و بالا رفتن این هورمون باعث می‌شود موهای زائد روی صورت و بدن افزیش یابند و موهای روی سر را نیز نازک می‌کند. این سندرم تخمک‌گذاری را دچار مشکل می‌کند ، ایجاد جوش و آکنه می‌کند، باعث افزایش وزن می‌شود و… اما گاهی تنها نشانه آشکار این سندرم نازک شدن موهاست.

کدام داروها ریزش مو می‌آورند؟

یکی از عوارض جانبی قرص‌های ضدبارداری که به ندرت پیش می‌آید، ریزش مو است. این قرص‌ها باعث افزایش هورمون‌هایی می‌شوند که تخمک‌گذاری را متوقف می‌کنند و این هورمون‌ها نیز موجب نازک شدن موها در بعضی از خانم‌ها می‌شوند به خصوص خانم‌هایی که در خانواده‌شان سابقه ریزش مو وجود دارد. گاهی هم ریزش مو زمانی آغاز می‌شود که شخص مصرف این قرص‌ها را متوقف می‌کند. داروهای دیگری هم هستند که می‌توانند باعث ریزش شوند از جمله داروهای فشارخون، داروهای رقیق‌کننده خون، داروهای قلبی، داروهای افسردگی و التهاب مفاصل و…

در دوران بارداری موها پرپشت‌تر می‌شوند؟

گاهی بعضی از خانم‌ها در دوران بارداری احساس می‌کنند که موهای‌شان پرتر به نظر می‌رسد. این احساس تا حدی درست است و این پرپشت‌تر شدن موها به خاطر بالابودن هورمون‌هایی است که ریزش طبیعی موها را کم می‌کند و موها را در فاز استراحت نگه می‌دارد، البته این مرحله چندان طول نمی‌کشد و بعد از این‌که نوزاد به دنیا می‌آید، هورمون‌ها به حالت طبیعی بازمی‌گردند و در نتیجه موها به سرعت شروع به ریزش می‌کنند، شاید زیاد شنیده‌ باشید که بسیاری از خانم‌ها بعد از بارداری و زایمان دچار مشکل ریزش مو می‌شوند و یکی از دلایل این ریزش مو همین مورد است، گاهی این ریزش مو تا 2 سال طول می‌کشد تا وضعیت موها به حالت طبیعی بازگردد.

موهای‌تان را سفت نبندید

خیلی اوقات از مادربزرگ‌ها شنیده‌ایم که نباید موها را خیلی سفت بست یا کشید چون موها می‌ریزند. اگر تا به حال به این حرف‌ها توجه نمی‌کردید بهتر است تجدید نظر کنید چون این موضوع به لحاظ علمی کاملا اثبات شده ‌است. کلیپس‌های محکم و کوچک که نزدیک ریشه موها استفاده می‌شود یا دم اسبی‌کردن محکم و… می‌توانند پوست سر را تحریک کنند و موجب ریزش موها شوند. البته این مسئله در مورد بیگودی‌های خیلی سفت نیز صادق است. به موهای‌تان اجازه دهید رها باشند و بتوانند به طور آزادانه حرکت کنند. حواس‌تان باشد که استفاده طولانی مدت از گل‌سرهای بسیار محکم می‌تواند به پوست سر آسیب برساند و موجب ریزش دائمی موها شود.

درمان‌های رایج

ماینوکسیدیل به چه کسانی توصیه می‌شود؟

یکی از داروهایی که توسط سازمان FDA آمریکا به عنوان داروی الگوی زنانه ریزش مو پذیرفته شده‌است ماینوکسیدیل است. این دارو می‌تواند ریزش موها را در بسیاری از زنان کم یا حتی متوقف کند و حتی می‌تواند موجب رشد یک چهارم موهای ریخته شده شود. البته باید این نکته را متذکر شویم که در صورتی که مصرف دارو را قطع کنید تمام اثرات آن نیز از بین می‌رود. ماینوکسیدیل به خصوص برای خانم‌هایی بسیار مفید است که موهای‌شان به صورت تکه تکه دچار ریزش شده‌است(آلوپشیا آرآتا) و می‌تواند باعث رشد دوباره موها شود. البته اگر شما دچار یک مشکل پزشکی جدی باشید یا سوتغذیه داشته‌ باشید بعد از اینکه درمان شوید، موهای ریخته بازخواهد گشت.

درمانی که هم برای آقایان است هم خانم‌ها

به تازگی از لیزر کم توان در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها، از جمله ریزش مو استفاده می‌شود. این روش جدید کاملا بی‌خطر، بدون عوارض جانبی و غیر تهاجمی بوده و از طریق تاباندن نور لیزر با طول موج خاصی روی پوست سر توسط دستگاه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع این لیزرهای با انرژی پایین در تحریک رشد موها موثرند و تا حد زیادی نازکی موها را از بین می‌برد. در بیشتر کلینیک‌های پوست و مو این نوع از لیزرها وجود دارند. البته 2 تا 4 هفته بعد از استفاده از لیزر نتیجه قابل مشاهد است. این روش درمانی به تدریج سبب کنترل ریزش مو هم در آقایان و هم در خانم‌ها شده و نیز رشد مجدد موها، افزایش ضخامت و بهبود کیفیت موها را باعث می‌شود.

موهای کاشته شده نمی‌ریزند

شاید تا به حال زیاد شنیده ‌باشید که یکی از اقوام یا آشنایان موهایش را کاشته است و از ناراحتی خالی شدن موهایش رهایی یافته‌است. واکنش فولیکول(پیاز) موهای موجود در نقاط مختلف سر نسبت به عوامل آندروژنیک (هورمونی – ارثی) یکسان نیست و موهای موجود درنواحی جلو و وسط سر نسبت به عوامل فوق حساس بوده و دچار ریزش می‌شوند ولی موهای موجود در پشت و دور سر نسبت به این عوامل مقاومت بسیار بالایی دارند و تقریبا فاقد ریزش هستند. در روش پیوند موی طبیعی به منظور جایگزین کردن موهای از دست رفته از فولیکول موهای موجود در نواحی مقاوم به ریزش (پشت و دور سر) استفاده می‌شود. بنابراین فولیکول یا پیاز موی پیوند شده نه تنها یک موی کاملا طبیعی است بلکه تقریبا تا پایان عمر باقی مانده و نسبت به ریزش مقاوم است.

قرصی مردانه که ریزش موی خانم‌ها را کم می‌کند

قرص فیناستراید را نیز بعضی از پزشکان برای درمان ریزش مو توصیه می‌کنند. این قرص مانع تبدیل تستوسترون به دهیدروتستوسترون یاDHT می‌شود. «دهیدروتستوسترون» هورمونی است که به تدریج باعث کم شدن فولیکول‌های مو و در نتیجه کم شدن چرخه رشد مو می‌شود. البته این دارو برای درمان ریزش مو در مردان نیز تجویز می‌شود اما ممکن است مانع ریزش مو در زنان نیز بشود.البته زنان باردار یا کسانی که قصد بارداری دارند نباید از قرص استفاده کنند.

نقش تغذیه در ریزش مو

چه چیزهایی نخورید

هنگامی که تغذیه فولیکول مو کامل باشد، موی سالم ایجاد می‌شود ولی در تغذیه ناقص این بخش، سلول‌های این ناحیه دچار سو تغذیه شده و به تدریج می‌میرند یا وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند. کاهش نمک مصرفی،‌ حذف یا محدود کردن مصرف اسید چرب اشباع، شکلات، غذاهای سرخ کردنی و پرادویه و مصرف فراوان آب، سبزی و میوه تازه می‌تواند در جلوگیری از سفید شدن مو و ریزش آن، ابتلا به شوره سر و شکنندگی مو مفید باشد.

چه چیزهایی بخورید

چون مو از پروتئین است، غذایی که پروتئین کمی دارد ممکن است باعث نازک شدن مو یا تاخیر در رشد مو شود. این حرف درست است که اگر غذای با پروتئین کافی بخورید در اغلب موارد پیامد آن بهبود رشد مو است. بعضی از کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند به کارگیری رژیم غذایی جگر گاو، قرص‌های مخمر آبجو، گندم و روزانه ۲ قاشق سوپ‌خوری از لستین دانه دانه شده، باعث افزایش رشد مو، استحکام و زیبایی مو می‌شود. منابع غذایی خوب دیگر برای پروتئین شامل ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و ماست است. پروتئین سبوس‌دار هم به تحریک رشد مو کمک می‌کند. یک مطالعه از اثر سبوس بر مو بیان می‌کند که سبوس به تنهایی باعث تقویت مو نمی‌شود اما سبب رشد آن می‌شود.

هم خوراکی است هم موضعی

سیلیس یکی دیگر از مواد مغذی مهم در حفظ سلامت موست که ریزش مو را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال سیلیس اضافه شده به شامپو از طاسی سر جلوگیری می‌کند، رشد مو را افزایش می‌دهد و باعث درخشش و استحکام مو می‌شود. حتی بعضی گفته‌اند ریزش مو را متوقف می‌کند. استفاده از شامپوی حاوی سیلیس باعث رشد مجدد موهای ریخته شده می‌شود. اما می‌توانید با خوردن منابع حاوی سیلیس این ماده مهم را به موها برسانید. منابع غذایی سیلیس شامل: پوست سیب زمینی، فلفل سبز، فلفل قرمز، خیار، جوانه حبوبات مثل جوانه لوبیاست.

اگر قصد رژیم گرفتن دارید؟

گاهی به هر دلیلی تصمیم می‌گیرید که در زمانی کوتاه وزن زیادی کم کنید. به همین دلیل یک رژیم سفت و سخت می‌گیرید، اما اگر موهای‌تان را دوست دارید بهتر است دست نگه‌دارید. اگر بیش از 7 کیلوگرم وزن کم کنید ممکن 3 تا 6 ماه بعد از این کاهش وزن متوجه ریزش موهای‌تان بشوید، البته خوشبختانه موهای ریخته شده دوباره با یک رژیم غذایی سالم رشد خواهند کرد. اگر رژیم غذایی شما دارای میزان کمی پروتئین و ویتامین A باشد احتمال این‌که دچار ریزش مو شوید، فراوان است.

سیگار هم موها را کم می‌کند

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

شاید خیلی‌ها به راحتی باور نکنند که سیگار هم می‌تواند باعث ریزش موها شود اما به دلایلی سیگار می‌تواند موهای نازنین شما را کم کند. اگر بخواهیم فهرست‌وار بلاهایی را که سیگار سر موها می‌آورد عنوان کنیم باید بگوییم سیگار بر مویرگ‌های تغذیه كننده فولیكول مو اثر مخرب گذاشته و باعث ریزش موها می‌‌شود و مواد سمی ‌آن به ماده ژنتیکی فولیكول مو آسیب می‌‌رساند و آن را تخریب می‌‌کند. علاوه بر این‌ها سیگار باعث عدم تعادل آنزیمی ‌موثر در بازسازی بافت مو شده و بر روند رشد مو اثر بدی به جا می‌گذارد و باعث تولید رادیکال‌‌های آزاد می‌‌شود که این رادیكال‌‌های آزاد در ایجاد التهاب ناحیه اطراف فولیكول مو موثرند. همچنین سیگار، فعالیت هورمونی را به هم می‌‌زند و باعث کاهش تولید هورمون استروژن می‌‌شود.

اگر کم خونید مواظب باشید

کم خونی یکی از علل اصلی ریزش مو است. غذاهای غنی از آهن مثل جگر، انواع گوشت، غلات سبوس‌دار، سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج، تخم مرغ، خرما و کشمش را زیاد مصرف کنید. البته در دوران بارداری نباید بیش از یک بار در هفته جگر مصرف کرد زیرا جگر یکی از منابع غنی ویتامین A است که با مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری، مادر دچار هایپرویتامینوز A (مسمومیت با ویتامین A ) می‌شود و این مسمومیت باعث ایجاد اختلالات صورت، استخوان و مغز در نوزاد می‌شود.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما-ریزش مو در زنان یکی ازعمده دلایل نگرانی بوده و بهتر است تا با انجام راهکارهایی از ریزش مو جلوگیری کرد. وجود موهای نازک و شکننده، مخصوصا زمانی که زنان به سن ۴۰ تا ۵۰ سال می رسند، به دلیل فعالیت های هورمونی بیشتر می شود. عدم تعادل استروژن، پروژسترون و آندروژن بر سلامت فولیکول مو و دیگر علائم یائسگی می تواند این بیماری را تشدید کند. بهترین راه برای درمان ریزش مو چیست؟

رشد مجدد مو ممکن است زمان بر باشد مو، اما می توان با درمان های گیاهی و دوری از مواد شیمیایی، سرعت این روند را افزایش داد. درمان های گیاهی می تواند به طور موضعی به مو یا پوست سر اعمال شود تا مانع از شکستگی و تحریک رشد دوباره مو شود.

انواع مختلفی از داروهای گیاهی هستند که می توانند از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رویش مجدد مو شوند.

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

عوارض قرص فیناستراید (پروپشیا) در زنان و مردان را در این مقاله بخوانید

فیتواستروژن ها، نوعی استروژن های گیاهی هستند که برای درمان ریزش مو و مراحل چرخه رشد موها ،به طور کلی مورد استفاده قرار می گیرند. غذاهای حاوی فیتواستروژن عبارتند از لوبیا، محصولات سویا، نخودفرنگی، عدس و دانه های کامل . آنها ممکن است ریزش مو را با شبیه سازی تولید استروژن از بین ببرند و بنابراین برای رفع مشکلات مربوط به آن  و رشد موها مفید هستند.

مکمل های گیاهی تنظیم کننده های هورمون می توانند درمان طبیعی موثر برای ریزش مو باشند. این مکمل ها، تولید طبیعی هورمون ها را تحریک می کنند.

ترکیبی از روغن های گیاهی جنسینگ، اسطوخدوس و رزماری می تواند برای جلوگیری از ریزش مو، به کار رود. جنسینگ، باعث افزایش گردش خون می شود، اسطوخدوس، فولیکول های مو را تحریک می کند و رزماری، دارای عملکرد ضد آندروژنیک برای کمک به تنظیم اختلالات هورمونی است که باعث ریزش مو می شود.

ماساژ این روغن ها به آرامی روی پوست سر با استفاده از نوک انگشتان شما باعث افزایش گردش خون می شود. با استفاده از مرطوب کننده های گیاهی که دارای مواد مغذی برای پر کردن موهای آسیب دیده هستند، موی خود را تغذیه کنید.

منابع ویتامین E ، به طور طبیعی ، نوعی مرطوب کننده مو بوده و حاوی آنتی اکسیدان ها برای افزایش سلامت مو به شمار می روند. برای اثربخشی بهتر، از روغن آووکادو، روغن ارگان، روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید.

ریزش مو، اغلب ناشی از کمبود آهن می باشد. عملکرد اولیه آهن، حمل اکسیژن در جریان خون برای سلول های خونی و گردش خون است.

افزایش میزان مصرف آهن از طریق مصرف گوشت قرمز، مرغ، آجیل، دانه و حبوبات، موجب گردش خون به پوست شده و باعث رشد مجدد مو می شود. یک لیوان آب پرتقال را با منابع آهن مصرف کنید، زیرا ویتامین C ، جذب آهن را در بدن افزایش می دهد. استفاده گاه به گاه از محصولات رنگ مو، به طور چشمگیری بر سلامت مو تاثیر می گذارد. گرما نیز سبب ریزش مو می شود.

برخی از انواع رنگ مو، حاوی سرب است که می تواند باعث تحریک پوست سر شده و حالت شکنندگی مو را بیشتر کند. و محصولات گرمایی، مانند صاف کننده، آهنرباهای پیچش مو و سشوار، موجب آسیب رساندن به موها می شود.

حتی مدل مو نیز در ریزش مو موثر است؛ مثلا جمع کردن مو به سمت عقب، موهای زاویه دار یا بریده،  که ریزش مو را تشدید می کند.

اصلاح رژیم غذایی شما ،یکی از ساده ترین راه های طبیعی برای درمان ریزش مو است. مصرف پروتئین بسیار مهم است، و اگر شما گیاهخوار هستید، مهم این است که از مصرف پروتئین کافی برای رشد موهای سالم استفاده کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳، برای بسیاری از بخش های بدن حیاتی هستند و باعث حفظ پوست سر و رشد موهای سالم می شوند.

اما یکی از رایج ترین روش های درمان ریزش مو ، استفاده از روغن «آملا» هندی است که معمولا به طور مستقیم به پوست سر اعمال می شود. این روغن، حاوی اسیدهای چرب ضروری است و اعتقاد بر این است که نه تنها باعث تغذیه مو، بلکه سبب تقویت فولیکول های مو نیز می شود.

شما می توانید  این روغن را روی موهای خود  و از ریشه به نوک زده و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس با آب گرم شستشو دهید.

روغن نارگیل و شیر نارگیل، معمولا به عنوان داروهای طبیعی برای ریزش مو توصیه می شوند، هرچند احتمال دارد که مزیت شیر ​​نارگیل در واقع از روغن موجود در آن باشد!

چای سبز، یکی از محصولات گیاهی برای درمان ریزش مو به شمار می رود.

عسل و حنا برای درمان ریزش مو موثر است. همچنین هر دو دارای خواص خارق العاده و اثردهی بالا ، در درمان ریزش مو هستند. با مصرف عسل و قرار دادن حنای طبیعی بر روی سر، تا حد نسبتا زیادی می توانید به درمان ریزش موی خود کمک کنید.

بیوتین، به تازگی به عنوان یکی از رایج ترین روش های درمان ریزش مو شناخته شده است، اما آیا واقعا موثر است؟ به نظر می رسد که بیوتین یک ماده طبیعی در درمان ریزش مو بوده و بهترین گزینه این است که به رژیم غذایی خود دقت کنید ، زیرا بیوتین یک ویتامین B محلول در آب است که شما به راحتی می توانید از طریق غذا آن را دریافت کنید.

سرکه راه موثری برای بهبود موهای از دست رفته بوده  و تاثیر زیادی در درمان ریزش مودارد. سرکه، برای تقویت  رشد مو ، ایجاد پوستی سالم و جلوگیری از شوره سر و عفونت های قارچی پوست بسیار موثر است. به عبارت دیگر خواص سرکه برای مو شفگفت انگیز است.

آلوئه ورا، یکی دیگر از داروهای طبیعی برای درمان ریزش مو است که بسیاری از افراد از مصرف و نتیجه کار احساس رضایت دارند.

سایر روش های طبیعی  و گیاهی برای درمان ریزش مو در زنان، شامل: روغن زیتون، روغن بادام، کپسول باباآک، عصاره ریشه چای و زنجبیل هستند.

آیا میدانید ویتامین ها می توانند از ریزش مو جلوگیری کنند؟

14 ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.hairsentinel.com

همه چیز درباره میکرونیدلینگ صورت

همه چیز درباره درمان خشکی مو و موهای وز

۸ روش برای درمان شوره سر در طب سنتی

۷ روش برتر جوانسازی صورت را بشناسید

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

ماسک کلاژن ساز خانگی را چگونه تهیه کنیم؟

لیفت صورت با نخ [روش انجام، مزایا و معایب، تفاوت نخ ها، هزینه]

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


شایع ترین سرطان در بین زنان


آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

واقعیت این است که ریختن 50 تا 100 تار مو در روز کاملاً طبیعی است، اما بسیاری از ما روزانه شاهد ریزش مقدار نگران کننده‌ای مو هستیم که روز به روز هم بیشتر می‌شود. ریزش مو برخلاف باور عموم مردم منحصر به آقایان نیست، موهای زیبای بانوان نیز از خطر کم پشت شدن در امان نیست.

زیباتر جلوه کنید …. متخصصان ما در کلینیک رنسانس آماده‌اند تا با بررسی دقیق و ارائه کلیه خدمات  پی آرپی، ترمیم و کاشت مو، لیزر درمانی و مزوتراپی شما را در داشتن ظاهری جذاب و خیره کننده یاری کنند.

جهت گرفتن مشاوره ویا رزرو نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید همکاران متخصص ما آماده‌ی ارائه‌ی هرگونه مشاوره یا خدمات درمانی به شما عزیزان هستند.

حدود 80 درصد از مردان زیر 70 سال با مسئله طاسی مواجه هستند و همان‌طور که انتظار می‌رود به نظر می‌رسد هم خود آقایان و هم جامعه به خوبی با این موضوع کنار می‌آیند. اما شرایط برای بانوان به این شکل نیست. شروع ریزش مو در بانوان عموماً با آسیب‌های روحی مخربی همراه است که کمتر از بیماری‌های جدی مشکل آفرین نیست و سلامت عمومی را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

اگرچه دلایل ریزش مو با الگوی زنانه کاملاً مشخص نیست، گمان می‌شود سابقه خانوادگی، تغییر سطح هورمون‌های مردانه (آندروژن) و بالا رفتن سن در ریزش موی بانوان نقش داشته باشد. پنج دلیل احتمالی ریزش مو در زنان به شرح زیر است:

نزدیک به 50 درصد بانوان با نزدیک شدن به سن 50 سالگی با مشکل کم پشت شدن یا ریزش مو مواجه می‌شوند. چراکه هورمون‌ها تا به این سن به رشد مو کمک می‌کردند، اما ریزش مو با عبور از 50 سالگی و کاهش استروژن شروع می‌شود.

ناراحتی تیروئید، دیابت، لوپوس یا کم خونی از جمله سی مورد بیماری‌ای به شمار می‌آیند که ابتلا به آنها ریزش ناگهانی مو را در پی دارد و ریزش مو غالباً نخستین نشانه بیماری است. عفونت قارچی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و بعضی از درمان‌های سرطان نیز منجر به ریزش مو می‌شود.

گاهی اوقات پس از پشت سر گذاشتن رویدادها و حوادث ناراحت کننده و تنش‌زا، مانند طلاق یا فوت نزدیکان، یا کاهش وزن شدید یا ناگهانی، تب بالا یا جراحی با ریزش شدید مو مواجه می‌شویم. در این حالت اگر بر استرس غلبه کنیم یا منبع استرس برطرف شود، ریزش مو موقتی و طبیعی خواهد بود.

یکی از پی‌آمدهای مستقیم نداشتن تغذیه مناسب ریزش مو است. بدن برای تامین مواد ضروری اندام‌های حیاتی مانند قلب و مغز از ذخیره مواد مغذی استفاده می‌کند و سهم موها با توجه به کمبود موجود کاهش می‌یابد. کمبود آهن، پروتئین، ویتامین D و کلسیم به ریزش مو می‌انجامد.

اگر سال‌ها است که موها را محکم می‌کشید و پشت سر دم اسبی می‌بندید یا به بافت آفریقایی علاقه دارید، نباید از ریزش موی خود تعجب کنید. مو پس از تحمل فشار شدید در نهایت دچار ریزشی موسوم به آلوپسی کششی می‌شود. بنابراین در کنار صاف کردن‌ها و فر کردن‌های مکرر مو با اتو حتماً از نرم کننده‌ها و فراورده‌های مخصوص مراقبت از مو هم استفاده کنید.

ریزش موی مرتبط با بارداری معمولاً پس از زایمان رخ می‌دهد، چون تعداد زیادی از تارهای مو که باید طبق چرخه طبیعی ریزش مو می‌ریخت، در طی این نه ماه روی پوست سر باقی می‌ماند. با این توصیف ریزش موی پس از زایمان آن‌قدر شدید نیست که به ایجاد لکه طاسی یا ریزش دائمی مو منجر شود. این نوع ریزش مو حدود 3 تا 4 ماه پس از زایمان شروع می‌شود. ریزش غیرطبیعی مو در دوران بارداری به کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مربوط می‌شود.

ماینوکسیدیل 2 % و 5 % را می‌توان بدون نسخه به دو صورت محلول یا فوم موضعی از داروخانه تهیه کرد. ماینوکسیدیل 2 % برای درمان ریزش موی بانوان توصیه می‌شود.

موضوع تاثیرگذاری استفاده از فیناستراید در درمان ریزش موی زنان همچنان در حال بررسی است، البته نتایج پژوهش‌هایی که تاکنون انجام شده است، بیانگر مفید بودن این دارو است. متخصص با توجه به شرایط بیمار، دیگر داروهای مصرفی وی، سن و بیماری‌های فعلی فیناستراید یا داروی مشابه دیگری را تجویز می‌کند.

با مصرف ویتامین‌ها یا مکمل‌ها می‌توان مقدار مواد مغذی بیشتری را در اختیار بدن گذاشت.

– فراورده‌های حاوی امگا 3 و امگا 6 مصرف کنید. افرادی که 6 ماه این محصولات را مصرف کرده‌اند، به نتایج خوبی دست یافته‌اند.

– بانوانی نیز که فراورده‌های حاوی ویتامین‌های B و ال ـ سیستئین را به مدت 4 ماه مصرف کرده‌اند نیز بهبود محسوسی را مشاهده کرده‌اند.

متخصص در عملکاشت مو فولیکول‌های سالم مو را از بخش‌های پرپشت پوست سر برمی‌دارد و به ناحیه‌های کم پشت یا طاس سر پیوند می‌زند.

– صدها فولیکول مو در این عمل برداشته و به ناحیه‌های لازم پیوند زده می‌شود.

– اگرچه هزینه جراحی کاشت مو بالا است، اما نتایج آن چشمگیر و دائمی است.

مزوتراپی روشی است که در آن میکروتزریق‌های متعدد انجام می‌شود. ماده مفید مستقیماً زیر پوست تزریق می‌شود. مزیت اصلی مزوتراپی این است که دارو مستقیماً در ناحیه مورد نظر وارد می‌شود، بدون این که وارد دیگر بخش‌های بدن شود و از مقدار آن کاسته شود. مزوتراپی کاردبردهای متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به درمان ریزش مو، رفع سلولیت، از بین بردن غبغب، لاغری موضعی و درخشان کردن پوست اشاره کرد. مزوتراپی عملی بدون درد است که حدود 30 دقیقه زمان می‌برد و هیچ گونه اثر جانبی ندارد.

پی آر پی (درمان با پلاسمای سرشار از پلاکت) با تحریک پوست، فولیکول‌های مو و پوست سر سطح طاسی یا کم پشتی غیرفعال را بار دیگر پرپشت می‌کند. متخصص ابتدا مقدار اندکی از خون بیمار را می‌گیرد و آن را برای آماده سازی و جدا شدن پلاکت‌ها در سانتریفیوژ قرار می‌دهد. در انتها پلاسمای سرشار از پلاکت در نقاط معین تزریق می‌شود.

لیزرتراپی عملی ایمن، شناخته شده و موثر برای ریزش مو است که روند ریزش مو را متوقف و حتی معکوس می‌کند.

لیزر به دلایل متعدد درمانی ایده‌آل برای ریزش موی بانوان محسوب می‌شود. این عمل بدون درد و سریع در کنار دیگر درمان‌ها مانع ریزش مو می‌شود و حتی بعضی فولیکول‌های موی غیرفعال را به چرخه رشد سالم برمی‌گرداند. پیش‌آگهی لیزر درمانی برای بانوان با موی کم پشت مثبت و نویدبخش است و موها به مرور زمان پرپشت می‌شود.

راه‌حل زیبایی غیرجراحی دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارد که به بانوان اجازه می‌دهد بدون کوچکترین نگرانی در مورد موهایشان با خیالی آسوده فعالیت‌های روزانه خود را دنبال کنند. تقریباً تمام بانوان دچار مشکل کم پشتی مو به اجبار یک مدل موی خاص را انتخاب می‌کنند. ما در کلینیک رنسانس بر این باوریم که بانوان باید حق انتخاب مدل ، رنگ و بافت مو را داشته باشند، بنابراین با در نظر گرفتن علاقه و ترجیح بیماران ترمیم مویی را با پرپشتی متناسب با سن بیماران به گونه‌ای انجام می‌دهیم که کاملاً طبیعی باشد و با موی خود بیمار مو نزند. موهای مصنوعی کلینیک رنسانس از نظر رنگ، ظاهر یا بافت کوچکترین تفاوتی با موی طبیعی بیمار ندارد. بنابراین به خانواده بزرگ ما بپیوندید تا زیبایی و جذابیت از دست رفته را بار دیگر بازیابید.

این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

Messenger

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

ریزش مو یک رویداد روزانه است و به طور عموم جای نگرانی ندارد. به طور میانگین روزانه ممکن است از ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی هر فرد بریزد. اما برخی انواع ریزش مو موقتی و برخی دائمی است. یکی از نگرانی‌های عمده بسیاری از مردان اما ریزش مداوم و دائمی مو است که منجر به طاسی می‌شود.

پس از منتشر شدن خبری درباره کشف یک درمان بالقوه طاسی شمار زیادی از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی از طریق فرم #ازمابپرس سوال‌هایی درباره ریزش مو و طاسی برای ما فرستادند که در این مطلب به شماری از این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

نام علمی داروی جدید آزمایش‌شده برای درمان طاسی WAY- ۳۱۶۶۰۶ است. این دارو بیشتر برای درمان پوکی استخوان تجویز می‌شود. اما پژوهشگران دانشگاه منچستر بریتانیا دریافتند که ترکیبات این دارو پروتئینی را هدف قرار می‌دهد که مانع رشد مو می‌شود و در طاسی نقش دارد.

با آن که محققان گفته‌اند عوارض جانبی این دارو به مراتب کمتر از داروهای موجود برای ریزش مو و طاسی است، اما برای مطمئن شدن از بی‌خطر بودن این درمان نیاز به یک کارآزمایی بالینی است. بنابراین آزمایش انفرادی آن در حال حاضر توصیه نمی‌شود.

این کشف نویدی است برای کسانی که از ریزش مو رنج می‌برند اما زمان بیشتری نیاز است تا این دارو از آزمایش‌های مختلف بگذرد و مجوز تولید انبوه را برای درمان طاسی و یا پیشگیری از ریزش مو استفاده شود.

برخی شواهد نشاندهنده آن است که برخی خوراکی‌ها می‌تواند برای جلوگیری از ریزش مو و حتی برای طاسی مفید باشند. یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی با ترکیب امگا۳ بالا، به مرور زمان ریزش مو را کاهش می‌دهد. امگا ۳ نوعی اسید چرب اشباع نشده است که در بدن ساخته نمی شود اما برای سوخت و ساز ضروری است. ماهی‌های روغنی شامل ماهی آزاد، اِسقُمری اطلس (نوعی ماهی تن)، قزل‌آلا و شاه ماهی از منابع سرشار امگا ۳ هستند.

طاسی همچنین با کمبود آهن بدن مرتبط دانسته شده است. بنابراین خوردن سبزیجاتی مثل اسفناج می‌تواند کمک‌کننده باشد. محققات همچنین توصیه می‌کنند که ورزش کردن و کاهش استرس از سرعت ریزش مو می‌کاهد.

داروهایی مثل مینوکسیدیل و فیناستراید هم از سوی برخی پزشکان تجویز می‌شود که البته دارای عوارض جانبی مثل تغییرات در هورمون‌های جنسی است.

کاشت مو هم می‌تواند بسیار موثر باشد اما کاشتی که درست و حرفه‌ای انجام شود و نتیجه خوبی داشته باشید معمولا گران است و از ۱۴ هزار تا ۴۰ هزار دلار در بریتانیا هزینه دارد.

برخی افراد هم از کلاه گیس یا موی مصنوعی استفاده می‌کنند.

اگر بنا به یکی از دلایل زیر، ریزش مو داشته‌اید، به احتمال زیاد موقتی خواهد بود:

– بیماری

– استرس

– درمان سرطان

– کاهش وزن

– کمبود آهن

از دست دادن دایمی مو بیشتر، ژنتیکی است.

در صورت مشاهده موارد زیر باید به پزشک مراجعه شود:

– ریزش ناگهانی مو

– پیدا کردن لکه‌های طاسی

– از دست دادن دسته‌هایی از مو

– خارش و سوزش سر

– نگرانی از ریزش مو

منبع: خدمات ملی بهداشت بریتانیا

این یک افسانه است. با آن که طاسی مردان به تستوسترون مرتبط است اما طاسی به میزان تستوسترون نه بلکه به میزان حساسیت یک فرد به این هورمون مرتبط است. یک آنزیم، تستوسترون را به ترکیبی به نام دی هیدروتسترون تبدیل می‌کند که این ترکیب باعث مسدود شدن فولیکول‌های مو می‌شود. برخی مردان به این ترکیب بیشتر حساس هستند.

خیر. پوشیدن کلاه باعث طاسی نمی‌شود. اما شکل مو ممکن است باعث ریزش بیشتر مو شود. پدیدهآلوپسی کششی زمانی اتفاق می‌افتد که فشاری بی‌مورد به مو وارد شود. بنا براین بهتر است از بافتن زیاد، اکستنشن و دم اسبی کردن صرف نظر کنیم.

درست نیست. با آن که ریزش مو و طاسی به ژنتیک مرتبط است اما می‌تواند هم از طرف پدر و هم از طرف مادر و یا از هر دو طرف باشد.

این هم افسانه است. مو یک فیبر مرده است و هیچ نوع انتهای عصبی و عروق خونی ندارد که قطع کردن آن تاثیری ایجاد کند.

بله شوکه شدن می‌تواند باعث ریزش مو شود. وقتی دچار شوکه می‌شویم، هورمون‌های استرس در بدن آزاد می‌شود. این به نوبه خود مو را از مرحله رشد به مرحله ریزش می‌برد و باعث می‌شود، تندتر بریزد. این از عوارض جانبی فوران هورمون‌ها است که معمولا در اثر شوکه شدید اتفاق می‌افتد.

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

رژیم غذایی می‌تواند باعث ریزش مو شود. در هنگام رژیم غذایی وقتی بدن احساس گرسنگی شدید کند، شروع به استفاده مواد مغذی از بخش‌های غیرضروری بدن می‌کند و مو در بدن غیر ضروری پنداشته می‌شود. رژیم غذایی شدید به مو فشار می‌آورد و باعث ریزش می‌شود.

این مطلب برای پاسخ به سوال‌های شماری از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی که از طریق صفحه #ازمابپرس فرستاده‌اند، تهیه شده است.

شما هم می‌توانید سوال‌های خود را از طریق این صفحه یا فرم‌هایی در مطالب دیگر وبسایت برای ما بفرستید، تا به مطالب و گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شوند.

اینجا درباره #ازمابپرس بیشتر بخوانید.

سامانه مراقبت از خانواده (SFP) نام یک نرم افزار موبایل با نصب و فعال‌سازی بسیار ساده می باشد که به والدین امکان کنترل و مدیریت فعالیت فرزندان در شبکه های مجازی موبایلی را می دهد.
در زیر می توانید برخی از امکانات برنامه SFP را مشاهده نمایید:

خانه » تغذیه و سلامت خانواده » بهترین داروی ضد ریزش مو و بررسی قرص های تقویت کننده مو

معرفی بهترین داروی ضد ریزش مو

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کرده بودیم، یکی از عمده مشکلاتی که اکثر افراد، چه زن و چه مرد با آن روبرو هستند، مشکل ریزش موی غیر طبیعی و گاها شدید می باشد. در این مواقع بهترین راه حلی که به نظر می رسد، ممکن است عوض کردن شامپو یا استفاده از قرص ها و داروهای ضد ریزش مو باشد. اما همواره بهترین و موثرترین روش برای درمان ریزش مو، مراجعه به پزشک متخصص و کمک گرفتن از او می باشد. با این حال بسیاری از افراد ممکن است به دنبال این باشند که بدانند بهترین محصول و یا دارویی که می توان برای کاهش ریزش مو استفاده نمود چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین داروی ضد ریزش مو پرداخته و چند نمونه از محصولات بسیار موثر در این زمینه را بررسی نماییم.

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

اغلب ما نمی توانیم تمامی ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن خود را به تنهایی تامین نماییم. در اینجاست که پای مکمل ها و داروهای ویتامین، به وسط خواهد آمد. مکمل های رشد و تقویت موی سر نیز دقیقا از عناصری تشکیل شده اند که مواد مورد نیاز بدن، برای رشد مو ها را شامل شوند. هنگامی که پزشک متخصص پوست و مو مراجعه می کنیم، اغلب مکمل هایی را برای درمان معرفی می کنند که می توانند در کاهش ریزش مو، ضخیم شدن موها، بالا بردن تراکم مو و بهبود وضعیت پوست سر، موثر باشند.

معمولا استفاده از این مکمل ها به همراه تغییر در شیوه و سبک زندگی، می تواند در درمان ریزش مو موثر باشد و خیلی سریع شما را به مقصود خود برساند. نکته قابل توجه در استفاده از داروهای ضد ریزش مو این است که لزوما استفاده تنها از بهترین داروی ضد ریزش مو نمی تواند تضمینی بر حل شدن مشکلتان داشته باشد! استفاده از مواد غذایی مناسب مثل ماهی، مصرف آب بیشتر، مصرف مولتی ویتامین ها، استفاده از شامپوی ضد ریزش مو و رعایت یکسری نکات ریز دیگر، همواره در کنار مصرف دارو، از سوی پزشکان منخصص توصیه شده است که می تواند تاثیر بسزایی در کاهش ریزش مو و ضخیم شدن ساقه مو، داشته باشد.

اما حال که تمامی موارد بالا مطالعه کرده و به یک آشنایی جزئی در رابطه با مشکل ریزش مو و راه های حل کردن آن رسیده ایم، باید بدانیم که بهترین قرص و مکمل ها برای جلوگیری از ریزش مو چه بوده و چرا به این عنوان دست یافته است. در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین داروی ضد ریزش مو را معرفی نماییم.

استفاده از قرص تقویت کننده موی سر Viviscal یک روش درمانی سنتی بوده و مدت هاست که در سراسر دنیا، توسط پزشکان مختلف توصیه می گردد. این قرص ها، یکی از بهترین محصولات تقویت ککنده موی سر بوده و در سراسر دنیا دارای بیشترین مصرف کننده، چه برای مردان و چه برای زنان می باشند. این محصول را به جرات می توان بهترین داروی ضد ریزش مو دانست که توانسته به عنوان پر فروش ترین قرص ضد ریزش مو دست یابد.

تنها یک ماه استفاده مداوم از این محصول می تواند تاثیر به سزایی در کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت موها داشته باشد. این داروی ضد ریزش مو حاوی عناصری همچون AminoMar ، نیاسین، بیوتین، روی، ویتامین سی و عصاره گیاه دم اسبی می باشد. استفاده از این قرص به طور مرتب تضمین می کند که یک و نیم برابر در ریزش مو کاهش ایجاد نماید.

قرص Viviscal همچنین برای افرادی که تاکنون محصولات فراوانی را استفاده کرده اما نتیجه ای نگرفته اند می تواند مناسب باشد. چراکه این قرص نشان داده است حتی در افرادی که در گذشته نیز قسمتی از موهای سرشان رشدی نمی کرده است، موثر می باشد. نکته قابل توجه این است که این قرص ها را حتی افراد محبوب و مشهوری همچون مایلی سایرس نیز استفاده می کنند. این قرص به دلیل استقبال فراوان از سوی مردم، در نشریاتی همچون NY Mag نیز مورد توجه قرار گرفته اند.

قرص Viviscal

این روزها قرص های Hairfinity به یکی از پر فروش ترین محصولات موثر در کاهش ریزش مو در فروشگاه اینترنتی آمازون تبدیل شده اند که یکی از محصولات موفق در این زمینه، هم برای مردان و هم برای زنان می باشد. البته این که این قرص ها به یک باره فروش زیادی را تجربه کرده اند، بی تاثیر از تایید کیم و کلوئی کارداشیان نبوده است. اما با این حال این مورد تنها دلیل موفقیت این قرص ها نبوده است. این داروی ضد ریزش مو حاوی ترکیبات منحصر به فردی همچون بیوتین، اسید آمینه ها، کلاژن و ویتامین های A ، C و D می باشد.

یک ماه استفاده از این داروی ضد ریزش مو، بدون توجه به جنس موهایتان، می تواند کاملا در کاهش ریزش موهای شما موثر باشد. اگر سری به شبکه های اجتماعی بزنیم، شاهد خواهیم بود که بسیاری از افراد به نقد این محصول پرداخته و همگی از موثر بودن این محصول پس از یک ماه استفاده سخن گفته اند. این محصول به لطف تاثیرات زیادی که در افزایش رشد مو و تقویت آن ها داشته است در نشریاتی همچون Glamour معرفی و بررسی شده است.

قرص Hairfinity

این قرص ها نیز یکی از بهترین داروی ضد ریزش مو هستند که در فروشگاه آمازون توانسته عنوان پر فروش ترین محصول گیاهی را از آن خود کرده و بیش از 3000 نظر مثبت 5 ستاره را دریافت نماید. قیمت واقعا به صرفه و قدرت قابل توجه این محصول در کاهش ریزش مو، دو عاملی هستند که باعث رشد چشمگیر محبوبیت آن در بین افراد جامعه گردیده اند. شما با استفاده از این مکمل گیاهی، علاوه بر این که مو ها و ناخن های خود را تقویت می نمایید، قوای بدنی خود را نیز می توانید تقویت کنید. این مورد به خاطر این است که این محصول دارای ویتامین B کمپلکس محلول در آب می باشد.

این قرص ها بیش از هر محصول دیگری دارای بیوتین بوده و شما هرگز محصولی را با دوزی بیشتر از این نخواهید یافت. در حالی که همه متخصصان از قدرت فوق العاده و تاثیر شگرف این داروی ضد ریزش مو سخن گفته اند، با این حال در برخی موارد انگشت شمار برخی پزشکان معتقدند که دوز زیاد بیوتین موجود در این محصول ممکن است منجر به بروز آکنه روی پوست گردد.

قرص Natrol Biotin 10,000 mcg

 

خانوادگی دوست داریم استفاده کنیم ولی استفاده از آن هزینه زیادی باید متحمل شد و بیمه های تکمیلی نیز از دادن هزینه امتناع دارند. ولی از منابعی مثل جوانه گندم تا حدودی استفاده می کنیم چند منبع غذایی که از نظر ویتامنهای گروه” ب” غنی هستند معرفی کنید

سلام داروهای فوق برای کسانی که سنگ کلیه دارندمضر است؟یاخیر ممنون میشم از پاسختان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت ارز دیجیتال

خرید ریپل

خرید اتریوم

خرید بیت کوین

خرید پی پال

خرید بیت کوین

خرید اسکریل

هک تلگرام

حرید پرفکت مانی

خرید وبمانی

الیمپ ترید

بهینه سازی و سئو توسط استیریک گروپ

ریزش مو را به سادگی ریشه کن کنید !!

ریزش مو در زنان شایع نیست . حدود ۱/۳ زنان در طول زندگی خود ریزش مو را تجربه می‌کنند و حدود ۲/۳ خانم‌ها پس از یائسگی از ریزش مو رنج می‌برند . ریزش موی زنانه می‌تواند به دلایلی مانند رژیم غذایی و زندگی روزانه داشته باشد . ریزش مو به هر علتی که باشد می‌توانید با روش‌های گفته‌شده در این مقاله آن را درمان کنید .

مصرف آهن را افزایش دهید . بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود آهن می‌تواند در زنان ایجاد ریزش مو کند . در مورد مصرف مکمل می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید . خانم‌ها روزانه به ۱۸ میلی‌گرم آهن نیاز دارند . در هنگام بارداری نیاز روزانه خانم‌ها به ۲۷ میلی‌گرم در روز می‌رسد . بیشتر مولتی‌ویتامین‌ها دارای آهن هستند که باید حواستان باشد در صورت مصرف مولتی‌ویتامین ؛ مکمل آهن مصرف نکنید . گیاهخواران در ریسک بالاتری برای کمبود آهن هستند .

موادغذایی طبیعی حاوی آهن :

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

مغز گردو بیشتر بخورید . گردو دارای مواد مغذی زیادی مانند : امگا ۳ ، زینک ، آهن ، ویتامین B و پروتئین است . این مواد مغذی در بهبود سلامت مو نقش ایفا می‌کنند . روغن گردو می‌تواند به رشد مو کمک کند .

روزانه ۳۰ گرم مغز گردو مصرف کنید .

بودن روغن‌های مناسب در بدن باعث جلوگیری از شکستن موها می‌شود .

مصرف ویتامین C را افزایش دهید . ویتامین C باعث کمک به جذب بهتر آهن میشود ؛ همچنین به شکل‌گیری کلاژن نیز کمک می‌کند . کلاژن باعث کمک به نگه‌داشتن فولیکول مو می‌شود .

مواد غذایی حاوی ویتامین C :

مصرف ویتامین‌های خانواده B را فراموش نکنید . ویتامین B باعث کمک به رشد سلول می‌کند که فولیکول‌های مو و پوست سر را نیز شامل می‌شود . با داشتن سلول‌هایی سالم موهایی قوی‌تر و سالم‌تر خواهید داشت .

موادغذایی حاوی ویتامین B :

مصرف زینک را افزایش دهید . زینک باعث کمک به رشد مو می‌شود . کمبود زینک در بدن می‌تواند باعث ایجاد ریزش مو و کاهش رشد مو بشود .

موادغذایی حاوی زینک :

مصرف پروتئین را بیشتر کنید . ریزش مو می‌تواند به دلیل کمبود پروتئین باشد . پروتئین باعث کمک به بدن برای جایگزینی موهای ازدست‌رفته روزانه می‌شود .

منابع غذایی حاوی پروتئین :

باید بدانید که تغییر در رژیم غذایی شاید نتواند ریزش مو را درمان کند . داشتن رژیم غذایی مناسب باعث افزایش سلامتی می‌شود که مو نیز جزئی از آن است . ممکن است ریزش موی شما به دلایل دیگری مانند : ژنتیک ، سن و بیماری خود ایمنی باشد که با تغییر رژیم غذایی تغییری نکند اما داشتن یک رژیم غذایی برای شما لازم و مفید است .

از وسایل حالت‌دهنده مو ( مخصوصا گرمایشی ) کمتر استفاده کنید . شما با استفاده از این وسایل باعث آسیب زدن به مو و ریزش آن می‌شوید . سشوار ، اتو مو و اکستنشن می‌تواند باعث ایجاد ریزش مو بشوند . استفاده از ژل ، واکس و اسپری مو نیز می‌تواند باعث آسیب زدن به مو بشوند .

از وسایل گرمایی و حالت‌دهنده کمتر استفاده کنید زیرا باعث شکستن موی میشوند .

موهای خود را نرم کنید . استفاده منظم از نرم‌کننده می‌تواند باعث‌ترمیم موهای آسیب‌دیده شده و مو را پرتر کنند . از نرم‌کننده های عمیق هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید .

در هنگام استفاده از نرم‌کننده ؛  پوست سرخود را نیز ماساژ دهید تا گردش خون را بالا ببرید .

دیگر موارد را امتحان کنید . شما می‌توانید تا حدودی مناطقی که دچار ریزش مو هستند را مخفی کنید تا معلوم نشوند . از موارد زیر میتوانید برای پوشش نواحی دارای ریزش مو استفاده کنید :

مدل مو : شما با عوض کردن مدل موی خود و پوشش دادن مناطق دارای ریزش می‌توانید تا حدودی ریزش موی خود را پنهان کنید . سعی کنید موهای خود را کوتاه نگه‌دارید و از بستن مو اجتناب کنید . داخل مو را چندلایه کنید تا موهای شما چند برابر دیده شوند .

اکستنشن مو : درمان های ریزش مو محدود هستند و شما می‌توانید از موهای مصنوعی برای پوشش سر استفاده کنید . اکستنشن مو راهی آسان است و طبیعی به نظر می‌آید .

کلاه‌گیس : اگر ریزش مو خیلی شدید است و با موارد قبلی قابل پوشش دادن نبود شما مجبور به خرید کلاه‌گیس هستید . کلاه‌گیس‌های تهیه‌شده از موی طبیعی عموماً قیمت بالاتری دارند .

پرپشت کننده مو استفاده کنید . این محصولات به‌صورت موقت بافت و تراکم موها را افزایش می‌دهند و باعث ضخیم نشان دادن آن‌ها می‌شود . پرپشت کننده‌های مو برای نقاط بدون مو یا کم موی کوچک تا متوسط مناسب می‌باشند .

ماساژ سر را امتحان کنید . ماساژ دادن پوست سر باعث افزایش گردش خون و کمک به رشد مو می‌شود . درزمانی که شامپو هم می‌زنید می‌توانید این کار را انجام دهید .

طریقه ماساژ دادن سر : مقداری از روغن‌هایی مانند : کرچک ، نارگیل یا بادام را روی پوست سر ریخته و با نوک انگشتان با حرکات چرخشی و مستقیم به مدت چند دقیقه ماساژ دهید .

برای آموزش کامل ماساژ سر می‌توانید مقاله ماساژ سر را مطالعه بفرمایید .

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها

استفاده از عصاره‌های گیاهی نیز مفید است . استفاده از بعضی عصاره‌های گیاهی می‌تواند باعث بهبود رشد مو بشود . عصاره‌های مفید برای رشد مو :

طرز تهیه و استفاده : ۳ تا ۶ قطره از عصاره انتخابی خود را با یک قاشق روغن‌پایه مانند : زیتون ، جوجوبا یا هسته انگور مخلوط‌کنید و به‌صورت روزانه روی پوست سر ماساژ دهید .

شانه‌های لیزری را تست کنید . بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که شانه‌های لیزری روی ۲۵% از زنان مؤثر بوده است . در هنگام خرید حواستان باشد که شانه موردنظر باید تأییدیه FDA را داشته باشد . قیمت این شانه‌ها عموماً ۵۰۰ دلار هستند . پس مواظب شانه‌های ارزان‌قیمت باشد زیرا تأثیری ندارند .

ماینوکسیدیل استفاده کنید . تنها داروی موضعی تأییدشده توسط FDA برای زنان ماینوکسیدیل است . این محلول عموماً برای درمان ریزش موی زنانه تجویز می‌شود . ماینوکسیدیل ۳ تا ۴ ماه نیاز به مصرف دارد تا اولین نشانه‌های تأثیر خود را نشان دهد که شاید تا بیشتر ۶ ماه نیز طول بکشد . این محلول به‌صورت ۲% و ۵% موجود است ؛ که عموماً ۲ درصد تجویز می‌شود .

با پزشک خود درباره تجویز دارو صحبت کنید . مصرف دارو بدون تجویز پزشک را به‌هیچ‌عنوان انجام ندهید . داروهای ضد آندروژن داروهایی هستند که گیرنده های آندروژن را متوقف می‌کنند . این کار ممکن است باعث توقف ریزش و رویش مو بشود . اکثر پزشکان برای ریزش موی زنان دارو تجویز نمی‌کنند زیرا شواهد تأثیرگذاری آن محدود است . پزشک شما با انجام آزمایش در صورت بالا بودن آندروژن شما ممکن است برای شما دارو تجویز کند .

اسپیرونولاکتون : یک داروی ضد آندروژن است که ممکن است توسط پزشک شما تجویز شود .

فیناستراید : این دارو برای ریزش موی زنانه توسط FDA تأیید نشده است اما ممکن است توسط پزشک شما تجویز شود .

ممکن است پزشک از کورتیکواستروئید استفاده کند . اگر شما از طاسی منطقه‌ای رنج ببرید ؛ پزشک شما ممکن است برای مبارزه با آن برای شما کورتیکواستروئید تزریق کند . عموماً تزریقات به‌صورت ماهیانه بوده و در پوست است . با توجه به وضعیت شما پزشک ممکن است قرص‌های خوراکی نیز برای شما تجویز کند .

حتماً قبل از شروع درمان توسط پزشک با استروئید با او درباره عوارض آن صحبت کنید .

کاشت مو نیز گزینه خوبی است . در کاشت مو جراح ؛ مو را از نقاط دیگر سر که دارای ریزش نیستند برداشته و در مناطقی که ریزش مو دارند می‌کارد . کاشت مو برای شما هزینه زیادی در بر خواهد داشت .

بیشتر بیماران بعد از ۶ تا ۹ ماه بعد از کاشت افزایش رشد مو را شاهد بودند .

بعضی از خانم‌ها به ” شک بعد از کاشت ” دچار میشوند که باعث ریزش موقت موهای کاشته شده می‌شود .

با توجه به محدود بودن موها ممکن است به‌اندازه کافی موها پرپشت نشود .

با پزشک خود تماس بگیرید . ریزش مو عموماً نشان‌دهنده مشکل جدی نیست اما اگر با خارش ، حساسیت پوست و دیگر علائم همراه باشد باید به پزشک مراجعه شود . دادن چک آپ ایده بدی نیست تا مطمئن شوید که مشکل جدی وجود ندارد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

تخم شپش یا همان رشک چیست ؟ رشک‌ها تخم‌های کوچکی هستند که توسط شپش سر گذاشته می‌شوند . کشتن…

ویتامین C با نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می‌شود ، ویتامین C دارای خاصیت …

چگونه سیگار را ترک کنیم ؟ ترک کردن سیگار کار بسیار سختی میباشد . …

کثیف ، زرد و لک شدن یقه پیراهن مشکل‌ساز است ، مخصوصاً اگر پیراهن …

فریزها بعضی‌اوقات برفک ( به انگلیسی : defrost ) می‌زنند یا یخ اضافی تولید …

رانندگی یکی از مهارت‌های بسیار کاربردی در جهان است . اما باید بدانید که …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

بهترین دارو برای ریزش مو خانمها
بهترین دارو برای ریزش مو خانمها
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *