بهترین دارو برای رشد موی صورت

خواص دارویی و گیاهی

بهترین دارو برای رشد موی صورت
بهترین دارو برای رشد موی صورت

ماینوکسیدیل یا Minoxidil علاوه بر درمان کم پشتی موی سر برای درمان کم پشتی موهای ریش و سبیل نیز به کار می رود.کاری که این دارو انجام می دهد گشاد کردن رگ های خونی به صورت موضعی است و با این کار فولیکول های مو تغذیه بهتری خواهند داشت و در نهایت شاهد رشد دوباره مو در صورت خواهیم بود.

البته این نکته هم باید گفته شود که دوره درمان برای هر فرد نسبت به شرایط بدن و شرایط محیط متفاوت است.

پیش از آنکه از هر دارویی به صورت خودسرانه استفاده کنیم می بایست ابتدا تحت نظر پزشک متخصص قرار گیریم تا علت کم پوشتی ریش و سبیل مشخص گردد.زیرا ممکن است مشکل هورمونی باشد و در این صورت محلول ماینوکسیدیل  کار آمد نخواهد بود.

پس از تایید دکتر بهتر است برای رشد دوباره ریش بهتر است از محلول درصد کمتر (2%) برای رشد دوباره ریش و سبیل استفاده کرد اما برای شروع مصرف از محلول 5% هم می توان استفاده کرد.

بهترین دارو برای رشد موی صورت

بهترین زمان مصرف محلول ماینوکسیدیل  برای رویش مجدد ریش و سبیل در صبح و شب است و میزان آن حدودا 20 قطره می باشد.اگر محلول شما به صورت اسپری است می توان هفت پاف استفاده کرد.این نکته را در هنگام زدن محلول به صورت خود در نظر داشته باشید که محلول فقط در جایی که نیاز دارید ریخته شود تا باعث رشد مو در مناطق دیگر صورت که مایل نیستید نشود.

این دارو برای کسانی که دارای فولیکول مو در صورت هستند اما به دلیل وراثت ، رشد ریش و سبیل آن ها قطع و یا با تاخیر مواجه است مناسب است و نتایج قابل قبولی را برای آن ها همراه خواهد داشت .همچنین از مزایای ماینوکسیدیل  می توان به دائمی نبودن مدت زمان درمان اشاره کرد.

باید متذکر شد که کصرف این رادو فقط برای کسانی که پیاز موی فعال در صورت هستند مناسب است و اگر پیاز مو از بین رفته باشد این دارو کاملا بی تاثیر خواهد بود.

عوارض مصرف ماینوکسیدیل در نواحی ریش و سبیل:

اگرچه این دارو دارای عوارض طولانی مدت نخواهد بود اما ممکن است پس از استفاده در نواحی ریش و سبیل پوست صورت دچار خارش و تحریک و سوزش و در پی آن قرمز شود که با کمتر کردن میزان استفاده و یا قطع کردن آن این عارضه ها برطرف خواهد شد.

امروزه تاثیر استفاده ار ماینوکسیدیل برای درمان قطعی کم پشتی و ریزش ریش و سبیل ثابت شده است.

لینک های مرتبط:

کاشت ریش

کاشت مو

کاشت موی سر یک عمل جراحی زیبایی بسیار حساس و مهم است و در کنار روش های ترمیم مو مانند روش PRP امروزه جهت درمان ریزش مو بکار می رود. در واقع PRP یکی از روش های ترمیم مو می باشد

ترمیم مو روشی است که در آن تمامی افراد با داشتن هر شرایطی می توانند آن را انجام دهند مثلا افرادی که دارای بانک موی کم بوده و بانک مویشان مناسب کاشت مو نمی باشد می توانند ترمیم مو انجام دهند

سفید شدن مو در حالت عادی امری طبیعی و نشان دهنده ی بالا رفتن سن و گذر عمر است ولی گاهی اوقات می توان دلایلی دیگری داشته باشد و برخی جوانان دچار این عارضه شوند.

کاشت مو برای افراد دیابتی (hair transplant for diabetic) یا کسانی که دچار این بیماری شده اند، مسئله ای مهم است. این مسئله قطعا برای بسیاری از افرادی که دچار این بیماری شده اند، سئوال است و آنها نیز می خواهند بدانند که در کنار سایر داوطلبان و علاقه مندان آیا قادر به انجام این عمل زیبایی هستند یا خیر

تاثیر رژیم لاغری بر ریزش مو یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکاتی است که افرادی که قصد کاهش وزن از طریق رژیم های لاغری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. آمارها نشان داده برخی از متقاضیان کاشت مو در واقع به دلیل رژیم های غذایی غلط و خودسرانه و یا مسائلی مانند سوء تغذیه و یا لاغر شدن ناگهانی (به دلیل بیمار

عده زیادی از بانوان و مردان از ریزش مو رنج می برند و به همین دلیل به دنبال راه حل های خانگی برای جلوگیری از آن هستند. این مقاله نکاتی درباره ی این نوع درمان ها از جمله نکاتی در مورد تغزیه که باعث کم شدن ریزش مو می شود به شما ارائه می دهد.با ما همراه باشید:

با مشخص نشدن و عدم درمان ریزش موی کاشته شده این احتمال زیاد است که پس گذشت مدت زمانی موهای کاشته شده همانند موهای قبلی شما دچار ریزش شوند و یا اینکه پس از کاشت مو تعداد زیادی از فولیکول های مویی که کاشته شده بودند رشد نکنند و عمل به نتیجه بماند.

توجه داشته باشید که کاشت مو برای تمامی افرادی که دچار ریزش مو می باشند مناسب نیست زیرا در درجه اول برای انجام کاشت مو باید بانک موی مناسبی داشته باشید و اینکه برخی از بیماریها هستند که به علت اختلال در سیستم ایمنی بدن موها ریزش پیدا می کنند و با کاشت مو درمان نمی شود.

مو و ابرو(تقویت و پیوند)جوانسازی ومراقبت های(پوست)جراحی زیباییتناسب اندام(پیکرتراشی)لیزر موی زائد(Alex)

استفاده از بهترین قرص تقویت موی صورت نیز یکی از نکته های مهم در رشد سریع مو می باشد که در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین قرص های تقویت موی صورت را به شما دوستان عزیز و محترم ارائه دهیم.

تقویت مو مستلزم رعایت نکته های مهم و کاربردی است. در واقع اگر مراقبت های لازم را انجام دهید، به راحتی می توانید موی صورت پرپشتی داشته باشید. چربی‌ها و آلودگی هایی که در طول روز جذب پوست صورت می شوند، باعث تضعیف فولیکول مو می شوند و یک مانع برای رشد مو به شمار می آید،

کاشت مو

از این رو روزانه ۲ الی ۳ بار صورت خود را با آب گرم و صابون شستشو دهید. همچنین سعی کنید از استرس و اضطراب به دور باشید و با در نظر گرفتن مکمل های غذایی، ویتامین ها، مواد معدنی و قرص تقویت موی صورت، نیاز پوستتان را تامین نمایید.

بهترین دارو برای رشد موی صورت

یکی از توصیه های پزشکان، اینست که بعد از هربار شستشوی صورت، با استفاده از مرطوب کننده و لوسیون، پوست خود را مرطوب نگاه دارید و با ماساژ صورت، به رشد موی صورت خود کمک کنید.

در واقع یکسری موراد مهم وجود دارد که فقط کافیست آنها را رعایت کنیم.از این رو مصرف پروتئین و چربی های اشباع شده و از همه مهمتر قرص تقویت موی صورت را در برنامه خود قرار دهید و ویتامین های گروه B و مصرف آهن و روی را فراموش نکنید.

محلول ها و قرص‌های تحریک رشد موی صورت، باعث تقویت فولیکول مو و رشد سریع مو می شوند. منتها پیدا کردن قرص تقویت موی صورت، بسیار مهم است. قرص اکوفن یکی از موثرترین قرص های درمان ریزش مو و تحریک رشد آن محسوب می شود که توسط خیلی از پزشکان به بیماران تجویز می شود.

این قرص به جذب آهن بدن کمک شایانی کرده و باعث مقاومت مو و ریشه مو می شود. جالب است بدانید: این قرص غنی از پروتئین و مواد معدنی و سایر ویتامین‌های گروه B می باشد که با داشتن ویژگی‌های مفید و کاربردی‌اش به عنوان بهترین قرص تقویت موی سر شناخته شده است. همچنین اکوفن هم به صورت قرص و هم به صورت شامپو تولید شده است که با توجه به خواسته شما قابل استفاده خواهد بود.

منبع: کلینیک تخصصی تقویت مو و کاشت مو ایران نوین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

طراحی و سئو توسط تیم انفورماتیک کلینیک ایران نوین

بهترین دارو برای رشد موی صورت

پرپشت شدن سبیل مردان با استفاده از داروهای گیاهی و طب سنتی انجام می شود بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل مردان را در اینجا معرفی خواهیم کرد اگر به دنبال راه های پرپشت شدن سبیل در مردان هستید در ادامه چگونگی ضخیم شدن ریش و سبیل و همچنین داروهایی برای رشد سریع موی صورت را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

دارو برای پرپشت شدن سبیل بسیار زیاد است و شما می توانید از داروهای خانگی برای پرپشت شدن سبیل هایتان استفاده کنید که بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل سیر است همچنین می توانید از روغن آرگان برای اینکار استفاده کنید.

ریش و سبیل گذاشتن کلا به هورمون‌های شما بر می‌گردد، به خصوص به تستوسترون و دی‌هیدروتستوسترین یا DHT. تستوسترون معمولی به هورمون آندروژن DHT قوی‌تر تبدیل می‌شود. میزان DHT که در سیستم تناسلی شما وجود دارد مستقیما بر ریش و مدل‌های رویش موی شما تاثیر می‌گذارد. مردانی که سطح بالاتری از تستوسترون و DHT دارند عموما نسبت به مردانی که سطوح پایین‌تری از این هورمون‌ها را دارند دارای موی صورت بسیار بیشتری هستند. اگر بدن‌تان به لحاظ ژنتیکی مستعد حساسیت به این هورمون‌ها باشد، احتمالا نسبت به سایر هم سن و سال‌های خود زودتر ریش و سبیل در خواهید آورد.
در طرف دیگر این طیف، مردانی با سطوح پایین‌تر DHT شانس بیشتری برای حفظ موهای سر خود دارند.

طبق این گفته، فقط به خاطر این که در دهه‌ی دوم زندگی‌تان هستید و یک ریش تنک دارید، این به معنای آن نیست که سطح هورمون‌های‌تان پایین است. این به میزان حساسیت بدن‌تان نسبت به این هورمون‌ها مربوط می‌شود و نه مقدار مقرر و مشخص آن‌ها.

 

از آنجایی که تستوسترون به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود، پس راه‌هایی وجود دارد که بدون مصرف مکمل سطح آن را افزایش دهیم. وزنه زدن و ورزش کرد عامل بسیار بزرگی در این زمینه است، و ما بعدا به بهترین تمرینات ورزشی که می‌توانید انجام دهید خواهیم پرداخت. در کنار ورزش کردن، به جذب کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، و انواع خوبی از چربی‌ها در بدن‌تان نیاز خواهید داشت. این سطح انرژی، سوخت و ساز شما را افزایش می‌دهد و به تولید تستوسترون کمک می‌کند. استراحت فراوان و کاهش استرس نیز به داشتن بدنی سالم و آماده‌ی رشد و تقویت ریش و سبیل کمک خواهد کرد. بنابراین بیایید به همه‌ی این موارد ذکر شده عمیق‌تر بپردازیم.

 

در حالی که برای شروع ریش و سبیل گذاشتن به دلیل خاصی نیاز نیست، اما اگر مجبور هستید برای خودتان دلیلی بتراشید، انجام این کار با هدفی خیرخواهانه مانند رویداد موامبر (موامبر یک برنامه یک‌ماهه است که در آن مردها سبیل خود را در طول ماه آبان نمی‌زنند تا توجه عموم را به مسائل مربوط به بهداشت و بیماری‌های مختص مردان از جمله سرطان پروستات جلب کنند) می‌تواند نقطه‌ی شروع بسیار خوبی باشد. همین امروز عهد ببندید که ریش و سبیل بگذارید، روی آن وقت صرف کنید و بگذارید تا می‌تواند رشد کند!

 

ریش و سبیل از هر زمانی می‌تواند شروع به درآمدن بکند؛ از سال‌های نوجوانی گرفته تا اواخر دهه‌ی دوم و سوم زندگی (و حتی برای بعضی‌ها دیرتر، باور کنید!) متاسفانه، هیچ راهی وجود ندارد که زمان در آمدن ریش، ضخامت آن، یا رنگ و جنس آن را تعیین و کنترل کنیم. تمام این‌ها به دی‌ان‌ای شما مربوط می‌شود، درست مثل قد و رنگ مو. کلید رشد فیزیکی ریش و سبیل صبر و شکیبایی است.

هر ریشی کاملا منحصر به فرد و مختص به خود شما است، گاهی فقط لازم است چند سال صبر کنید تا سر و شکل خوبی به خودش بگیرد. در دنیای لذت‌های آنی و فوری، می‌دانیم که این انتظار می‌تواند کشنده و ملال‌آور باشد. یادتان باشد که تمام مردان ریشو که در اینترنت یا تلویزیون می‌بینید با ریشی که الان دارند به دنیا نیامده‌اند! آن‌ها نیز دیر ریش و سبیل درآورده‌اند، یا در جوانی‌شان با ریش تنک و گُله به گله جنگیده‌اند.

ضخیم شدن ریش و سبیل و همچنین چگونگی ضخیم شدن موی سبیل را با جزئیات کامل در ادامه این بخش بیان کرده ایم برای ضخیم شدن موی سبیل شما می توانید از سیب زمینی شیرین استفاده کنید که خواص بسیاری در ضخیم شدن ریش و سبیل دارد چه شما از آن دسته مردهایی باشید که همیشه ریش و سبیل می‌گذارند یا جزو کسانی باشید که برای اولین بار است می‌گذارید موی صورت‌تان رشد کند، اولین ماه رویش سبیل می‌تواند برای‌تان تجربه‌ای سخت باشد. بسته به روز یا هفته، سبیل شما ممکن است دقیقا همان طوری که دلتان می‌خواهد به نظر برسد و بعد روز یا هفته‌ی دیگر کاملا برعکس آن باشد.

رشد مو با سلامتی، ژن‌ها، و در واقع سطح تستوسترون بدن شما گره خورده است.

متاسفانه همین هورمون که بر پرپشت شدن ریش‌تان تاثیر می‌گذارد بر پر پشت شدن مو تاثیری وارونه دارد. اما این‌ها همه چیزهای هستند که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید، پس بگذارید در مورد چیزهایی حرف بزنیم که توانایی کنترل‌شان را دارید. شما بارها و بارها این را شنیده‌اید، اما با ریش گذاشتن باید مراقبت از بدن‌تان ادامه پیدا کند. وقتی استرس داشته باشید، مواد مغذی کافی در رژيم غذایی‌تان وجود نداشته باشد، و خوب و درست ورزش نکنید رشد ریش‌تان در بهترین وضعیت خود نخواهد بود. برای داشتن بیشتر میزان رشد، لازم است که از بدن‌تان مراقبت کنید، خوب بخورید و خوب ورزش کنید.

 

ریش و سبیل موهایی است که پس از سن بلوغ در صورت مرد ها رشد می‌کند. افراد بسیاری هستند که دوست دارند ریش و سبیل های پرپشت و بلند داشته باشند، اما رشد ریش و سبیل به طور عمده به ژنتیک شما وابسته است. علاوه بر این رژیم غذایی سالم، داشتن خواب کافی، پاکسازی پوست صورت و ماساژ صورت می تواند به رشد ریش و سبیل کمک کند.

 

پیش از آن که به شرح و تفصیل کامل نحوه‌ی ریش و سبیل گذاشتن و پرورش آن بپردازیم، اجازه بدهید نگاهی بیندازیم به اصطلاح شناسی رایجی که در این راه کمک‌حال شما خواهد بود. برای آغاز، می‌توان گفت ریش موی صورت است که روی گونه‌ها، قسمتی از گردن، چانه و بالای لب می‌روید. وقتی اکثر مردم کلمه‌ی «ریش» را می‌شنوند، به یاد ریش و سبیل کاملی می‌افتند که معمولا از ۲/۳ سانتیمتر بلندتر است. این طرز تفکر ریش را یک سبک خاص از موی صورت می‌داند، در صورتی که «ریش» می‌تواند اصلاحی عام مانند «موی صورت» نیز باشد. بنابراین، اگر موی صورت دارید – از حوالی گردن گرفته تا خط ریش‌های اطراف گوش، پس ریش بگذارید، البته، ریش و سبیل کامل!

 

همچنین چند اصطلاح وجود دارد که قصد داریم در کسب و کار پرورش ریش و سبیل به آن‌ها بپردازیم. «سالریش» ریشی از که به مدت یک سال تمام رشد کرده است و آن را کوتاه نکرده‌ایم. به همین نحو، «دوسالریش» ریشی است که دو برابر آن مدت زمان رشد کرده باشد؛ یعنی دو سال. «تمام ریش» پدربزرگ همه‌ی آن‌ها است، به معنی یال و کوپال مردانه که به بیشترین حجم و رشد خود رسیده و رشد آن به خاطر موخوره یا ریزش مو دیگر متوقف شده است.

 

همچنین دو نوع مو وجود دارد که روی صورت‌تان می‌روید، «کُرک» (موی نازک، بلوند که بیشتر در جوانی می‌روید) و «ریش و پشم» (موی تیره‌تر و زخیم‌تر). با بیشتر شدن سن، کرک‌ها به ریش و پشم تبدیل می‌شوند و نهایتا به همین موها است که ریش و سبیل می‌گویم.

 

رابطه‌ی بین سلامت ریش و سلامت بدن رابطه‌ای بسیار نزدیک و تنگاتنگ است. اگر شما رژيم غذایی متعادل و سالمی داشته باشید نه تنها از مزایای آن بهره مند خواهید شد بلکه ریش‌تان نیز شانس بیشتری برای رشد خواهد داشت. برای رسیدن به حد کمال در این زمینه لازم است که گوشه‌ی چشمی به مصرف خوراکی‌های زیر داشته باشید.

 

سیب زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین که سرشار از بتاکاروتن است به رشد سلولی در ریش‌‌تان کمک خواهد کرد. چیزی که اتفاق می‌افتد این است که بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می‌شود و این امر به رشد سلولی بیشتر در موهای واقع شده در ریش و سبیل می‌انجامد.

 

روغن آرگان

روغن آرگان یکی دیگر از مواد طبیعی مفید برای پرپشت شدن ریش و سبیل محسوب می شود.

دو قاشق روغن آرگان را با 7 قطره روغن اسطوخودوس و 5 قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

 

سیر

بهترین دارو برای رشد موی صورت

سیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش تقویت و رشد سریع ریش و سبیل می باشد.

یک حبه سیر را بردارید و رنده کنید، سیر رنده شده را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس صورت خود را با آب خوب بشویید.
این روش را برای دو هفته هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

 

تخم مرغ

تخم مرغ که غنی از پروتئین است و منبع طبیعی بیوتن محسوب می‌شود مو را تقویت می‌کند و مکملی شناخته شده است که به رشد سبیل کمک می‌کند. تخم مرغ همچنین مواد معدنی بسیار زیادی در خود دارد مانند آهن، کلسیم، و روی.

 

ورزش

ورزش منظم (با شدت متوسط یا زیاد) گردن خون را در بدن بهبود می بخشد و بدن را برای تولید تستوسترون تحریک می کند.
گردش خون نقشی اساسی در افزایش رشد موهای صورت دارد؛ چرا که ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز پوست را به آن می رساند و در نتیجه رشد موها را افزایش می دهد.
برای رسیدن به بهترین نتیجه، ورزش های هوازی و قدرتی را با هم ترکیب کنید و به طور مرتب آن ها را انجام دهید.

 

اسفناج

اسفناج غنی از کلسیم، آهن، منیزیم، پروتئین و پتاسیم است، که همه عوامل اصلی رشد سالم ریش هستند. اگر می‌خواهید آن را با خوراکی‌های دیگری ترکیب و امتحان کنید چون مزه‌اش را دوست ندارید می‌توانید در اسموتی‌ها از آن استفاده کنید.

 

روغن اکالیپتوس

تحقیقات نشان داده که روغن اکالیپتوس می تواند به تقویت و رشد ریش و سبیل کمک کند.

روغن اکالیپتوس را با نسبت 1 به 4 با آب رقیق کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.
همچنین استفاده از مرطوب کننده های صورت و پاک کننده های حاوی اکالیپتوس هم مانند روغن اوکالیپتوس برای تقویت و رشد ریش و سبیل توصیه می شود.
اگر احساس سوزش بر روی پوست صورت دارید بلافاصله آن را با آب بشویید.

 

جگر

جگر سرشار از آهن و بیوتین است. برای داشتن هر دوی این مواد می‌توانید از مکمل نیز استفاده کنید.

 

غذا خوردن صحیح

درست غذا خوردن و حفظ سلامت بدن، رشد موهای صورت را افزایش می دهد. از آنجایی که ماده اصلی تشکیل دهنده موها، پروتئین است، مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین رشد موها را تقویت می کند.
همچنین باید مصرف روغن های مفید را که برای سلامت بدن ضروری است، افزایش دهید. می توانید با مصرف مواد غذایی مثل گردو و دیگر دانه های روغنی آن ها را به بدن خود برسانید.

 

این روغن ها تستوسترون را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه رشد موهای صورت نیز زیاد می شود. سبزی های دارای برگ سبز (اسفناج، کلم پیچ و…) برای سلامت بدن ضروری است و به بدن کمک می کند که هورمون زنانه استروژن را بسوزاند.

این عمل سبب می شود سطح تستوسترون در ارگانیسم شما افزایش بیابد. از مصرف زیاد موادقندی اجتناب کنید؛ چرا که ارزش غذایی ندارد و موهای شما را ظریف و شکننده می کند.

 

استراحت کافی

به اندازه کافی استراحت داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید. خواب عامل بسیار مهمی در رشد موهاست؛ چرا که به سلول ها این امکان را می دهد که خود را ترمیم و بازسازی کنند.
آنچه که در سلامت و رشد موها نقشی اساسی دارد خواب کافی است، 7 الی 8 ساعت در هر شب، برای سلامت عمومی بدن ضروری است. البته از آنجایی که استرس بیش از حد یکی از عوامل ریزش مو است، باید میزان استرس خود را نیز کاهش دهید.

 

روغن آمله یا انگور فرنگی

روغن آمله را انگور فرنگی هم می تواند به تقویت و افزایش رشد سبیل کمک کند.

مقداری روغن آمله را بر روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

 

دارچین

دارچین هم یکی از مواد طبیعی برای تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل می باشد.

1 قاشق چایخوری پودر دارچین را با آب یا آب لیموترش تازه ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.
این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

دارچین به جریان یافتن اکسیژن به سمت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. نیازی نیست مقدار زیادی از آن مصرف کنید و می‌توانید آن را به بعضی از خوراکی‌ها اضافه کنید تا مزه‌ی آن‌ها هم کمی بهتر شود.

50 میلی لیتر روغن جوجوبا را با 3 قطره روغن لیمو ترش، 3 قطره روغن دارچین، 3 قطره روغن کندر، 3 قطره روغن نعنا و قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و هر روز مقداری از آن را بر روی ریش و سبیل خود بمالید تا ریش و سبیل را پرپشت و بلند کند.

 

نوشیدن آب

ریش و سبیل همانند گیاه نیست که هرچه بیشتر آب بنوشید سریع تر رشد کند اما با وجود این، برای بهبود عملکرد بدن و سلامت عمومی آن، لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید.
آب به بدن کمک می کند که سموم را دفع کند و پوست را از داخل مرطوب نگه دارد. این امر رشد و سلامت موها را تا حد زیادی تضمین می کند.

 

روغن رزماری و نارگیل

ماساژ ریش و سبیل با روغن نارگیل یکی از راه هایی است که باعث تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل می شود.

10 قسمت روغن نارگیل را با 1 قسمت روغن رزماری ترکیب کنید و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.
این کار را سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

مصرف مکمل ها می تواند سلامت موها را بهبودبخشد و رشد موهای صورت را افزایش دهد. بی تردید، بیوتین یا ویتامین B7، بهترین مکمل در رشد موها است.
شما به راحتی می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. معمولا متخصصان پوست برای گرفتن بهترین نتیجه، مصرف بیوتین را با 2.5 میلی گرم در هر روز آغاز می کنند.

البته قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.
از دیگر مکمل هایی که رشد موها را افزایش می دهد می توان به ویتامین B1، B6، B12، بتاکاروتن، روغن برزک و گزنه نام برد.

البته از آنجا که مصرف بیش از حد ویتامین ها نیز می تواند مضر باشد، قبل از مصرف هرنوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

 

همچنین می‌توانید چند مورد از این ویتامین‌های طبیعی را به شکل مکمل هم، همان طور که در فوق اشاره شد، مصرف کنید. ریش‌تان در واقع ادامه‌ی شما است. یادتان می‌آید از آن خمیرهای بازی برای ساختن آدم‌هایی با مو و ریش و سبیل استفاده می‌کردید؟ اینجا هم اساسا قصه همان است! خمیر بازی بدن و سبیل شما است.

 

اگر آشغال و هله هوله بخورید و رژیم ناسالمی داشته باشید، آن وقت خمیر بازی‌تان خشک خواهد شد و شما یک ریش و سبیل مزخرف خواهید داشت. متوجه شدید؟ آنچه می‌خورید در نحوه‌ی رشد ریش و سبیل شما تاثیر می‌گذارد، بنابراین چرا برای حصول اطمینان از داشتن سالم‌ترین سبیل ممکن اقدامی نمی‌کنید؟ شما می‌توانید ویتامین‌های طبیعی مخصوص ریش را در بازار پیدا کنید. آن‌ها می‌توانند چیزهایی را که رژیم غذایی‌تان کم دارند جبران کنند. آن‌ها یک عامل تاثیرگذار بزرگ هستند.
شما می‌توانید مخلوطی از ویتامین‌های سالم مردانه، بیوتین، روغن ماهی و هر چیز دیگری که دوست دارید درست کنید، اما انتخاب درست ویتامین مربوط به ریش و سبیل می‌تواند نتیجه و حاصل کار را تعیین کند.

 

انواع ویتامین‌ها به رشد سریع‌تر و پرپشت شدن سبیل کمک می‌کنند. چیز مهمی که باید یادتان باشد آن است که ویتامین‌ها با سرعت‌های متفاوتی در بدن جذب می‌شوند. یک عدد قرص می‌تواند ۱۰۰٪ ارزش غذایی توصیه شده‌ی روزانه را داشته باشد، اما ممکن است شما فقط ۲۵٪ از آن را جذب کنید، بنابراین همیشه به چیزهای مختلفی که وارد بدن‌تان می‌کنید دقت کنید. داشتن اطلات به شما کمک می‌کند بفهمید به مصرف چه مقدار ویتامین نیاز دارید.

 

آب لیموترش یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل محسوب می شود.

2 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را با یک قاشق غذاخوری دارچین ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید، بگذارید 25 تا 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.
این روش را دوبار در روز تکرار کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

 

سبیل شما تکه‌های کوچکی از چیزی مرده است که رشد می‌کند و از صورت‌تان بیرون می‌زند. این حرف در ابتدا ممکن است یک حرف چرند و مزخرف به نظر برسد، اما اگر به من اعتماد داشته باشید به شما می‌گویم که این حرفی جالب است. این نتیجه‌ی مستقیم هورمون‌هایی است که بدن‌تان تولید می‌کند، به ویژه تستوسترون و متعاقبا DHT. بنابراین هرچه تستوسترون بیشتری تولید می‌کنید، DHT بیشتری خواهید داشت و احتمال رشد ریش‌تان بیشتر خواهد شد. ما چند توصیه‌ی عالی را با کمک گرفتن از مقاله‌ای به نام «هنر مردانگی» برای شما گردآوری کرده‌ایم.

 

خواب مناسب

برای تقویت تستوسترون به صورت طبیعی، باید خواب زیادی داشته باشید، اما فقط کمی از متوسط استاندارد بیشتر. پس چیزی بین ۷-۱۰ ساعت خواب شب مزایای فراوانی برای شما به همراه خواهد داشت. بیشتر تستسترون در حین خواب رم (REM) تولید می‌شود، پس خواب بیشتر = تستوسترون بیشتر.

 

رژیم های پرکالری

علاوه بر خواب بیشتر، باید خوراک کافی هم داشته باشید. رژیم‌های غذایی کم کالری می‌تواند بر سیستم تناسلی شما تاثیر بسیاری بگذارد، و فرایند تولید تستوسترون را کند کند. برای مبارزه با این موضوع، باید به فکر خوردن اسنک‌هایی در طول روز و غذا خوردن کمی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید بدن‌تان نیاز دارد باشید.

 

تمرینات ورزشی استقامتی

حالا عملا به حرکات ورزشی بپردازیم! بر روی تمرینات استقامتی تمرکز کنید. هزاران مطالعه انجام شده است که نشان داده‌اند این نوع حرکات ورزشی تولید تستوسترون را تحریک می‌کنند، و حتی فعالیت گیرنده‌های آندروژن را برای جذب حتی مقدار بیشتری از آن افزایش می‌دهند. در واقع، برای تولید مقدار زیادی تستوسترون، داشتن درصد چربی بین ۸-۱۴٪ ایده‌ آل است. اما اگر بیشتر از این چربی دارد آن هم خوب است. فقط حتما به باشگاه بروید و با آن دمبل‌ها ور بروید. کمی وزنه بزنید، و این کار سطح تستوسترون‌تان را افزایش خواهد داد. یادتان باشد سفت و سخت این برنامه‌ را دنبال کنید.

 

یکی از رایج‌ترین پرسش‌ها این است که «چطور ریشم را پرتر و پرپشت تر کنم؟». خب، پیشنهادات ما معمولا بر مبنای به بیشترین حد رساندن ژنیتیک‌های ریش و سبیل خودتان است. شما این کار را با تقویت طبیعی تستوسترون انجام می‌دهد – یعنی درست خوردن، ورزش کردن و وزنه زدن، مصرف مکمل‌های مناسب و درست مانند بیوتین و روغن ماهی، و کم کردن از استرس و سایر عادات بد. برای یافتن توصیه‌ها و ترفندهایی برای تقویت سطح تستوسترون و خوراکی‌های مناسب برای انجام این تقویت به قسمت قبلی مراجعه کنید.

اگر پتانسیل رشد ریش و سبیل شما به بیشترین حد خود رسیده است و شما در دهه‌ی سوم زندگی خود هستید ممکن است بتوانید گزینه‌هایی را مد نظر بگیرید که به شما کمک می‌کنند ریشی پر تر و پر پشت‌ تر داشته باشید. شما دو گزینه پیش رو دارید، یکی مصرف ماینوکسیدیل است و گزینه‌ی دیگر کاشت مو است.

 

مصرف ماینوکسیدیل

در مورد ماینوکسیدیل باید بگویم هر مویی که با مصرف آن رشد کند بعد از متوقف کردن مصرف خواهد ریخت. و همچنین عوارض جانبی نیز به همراه دارد؛ درست مثل هر داروی دیگری.

 

در مورد کاشت ریش و سبیل بی شک هزینه‌ای بسیار سنگین باید پرداخت کنید. من شنیده‌ام که چیزی بین ۴ تا ۷ میلیون تومان هزینه دارد. البته برای انجام این کار درد همراه با جراحی را نیز باید تحمل کرد. مثل همیشه بهترین پیشنهاد ما آن است که هر آنچه هستید و هر ژنتیکی که دارید را با آغوش باز بپزیرید. سبیل شما واقعا منحصر به خود شما است و همان شخصیتی را شکل می‌دهد که هستید.

 

افزایش سطح تستوسترون

همان طور که پیشتر اشاره شد، بهترین راه برای پرورش ریش و سبیل پرپشت تر ورزش کردن برای افزایش سطح تستوسترون و درست غذا خوردن است، اما چند وسیله و ابزار هست که قطعا به رشد مویی که به دنبالش هستید کمک خواهد کرد. آیا برس ریش دارید؟ شانه چطور؟ اگر پاسخ شما به هر دوی این سوالات منفی است، پس توصیه می‌کنیم این رویه‌را به انسانی‌ترین شکل ممکن تغییر دهید.

 

استفاده مرتب از شانه و برس

استفاده از برس یا شانه برای مرتب کردن موهای صورت و در نتیجه پر تر نشان دادن ریش و سبیل تان مفید است. آیا در ابتدای امر کمی عجیب به نظر می‌رسد؟ به احتمال فروان همین طور است، اما بعد از آنکه ریش‌های خود را حسابی شانه بکشید ماهیت جدیدی پیدا خواهند کرد و از همیشه بهتر به نظر خواهد رسید.

مهم نیست چه نوع ریشی دارید، ما همیشه برای تلاش جهت پرتر، پرپشت‌تر، و بلندتر کردن آن در کنار شما خواهیم بود. اما، زمانی می‌رسد که تمام محصولات، ابزارها، و صبری که به خرج می‌دهید به راحتی بر ژنتیک‌تان غلبه می‌کند. این حرف ابدا شوخی نیست، فقط به خاطر آن که نمی‌توانید پرترین ریش و سبیل ممکن را داشته باشید به معنی آن نیست که نمی‌توانید به گروه ریش پرپشت ها بپیوندید! همانطور که همیشه می‌گوییم، ریشو بودن تماما به اعتماد به نفس و باور کردن خودتان بر می‌گردد پس هر زمان که بیشترین احساس راحتی را داشته باشید به هدف خود خواهید رسید.

 

بیایید واقع بینانه نگاه کنیم، همه‌ی ما وقتی سعی کرده‌ایم ریش و سبیل بگذاریم ساعت‌ها و روزهای تقویم را یکی یکی رصد کرده‌ایم. تراشیدن ریش و سبیل هرگز باعث نخواهد شد که آن سریع‌تر و پرپشت‌تر رشد کند، این یک افسانه‌ی قدیمی است. توانایی رشد و پرورش ریش کامل چیزی است که اکثر مردان، هم ریش و سبیل دارها و هم کسانی که معمولا صورت‌شان را می‌تراشند، مشتاق داشتن آن هستند. اینکه آیا آن‌ها واقعا به این خواسته‌ی خود عمل می‌کنند یا نه یک داستان دیگر است، اما فارغ از آن، اکثر مردها می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند ریشی پر پشت‌تر و انبوه‌تر داشته باشند.

در حقیقت، ریش و سبیل تقریبا هیچ وقت کامل و بی نقص نیست و هرچند ما آرزو داریم که پراکندگی و شیوه رشد و درآمدن ریش‌های‌مان به صورتی متناسب و بی‌عیب و نقص باشد، اما این آرزوها برای بسیاری از مردانی که ریش و سبیل می‌گذارند به واقعیت تبدیل نمی‌شوند.

 

بعد از طرح این موضوع، باید بگویم که چند روش برای رشد سریع سبیل وجود دارد که به پرتر کردن ریش کمک می‌کند و ما می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که دستیابی به این هدف ظرف ۳۰ روز اتفاق خواهد افتاد. این کار از طریق توصیه‌ها و پیشنهاداتی برای رسیدن به نتایج بلند مدتی که می‌توان ماه به ماه آن‌ها را دنبال کرد رخ می‌دهد. هیچ معجونی مصرف نمی‌شود یا هیچ نوع نذر و نیازی احتیاج نیست. آنچه این اقدام‌ها انجام خواهد داد کمک به شما جهت پرتر کردن و سالم‌تر ساختن ریش‌تان، و به ارمغان آوردن اعتماد به نفس بیشتر برای شما است.

 

درست مثل هر مسئله‌ی دیگری، هر چه بیشتر به آن خیره شوید، کم و کاستی‌ها بیشتری به چشم‌تان خواهد آمد و اینطور قضاوت خواهید کرد که ریش کامل و بی عیبی ندارید، چیزی که واقعا خارج از کنترل شما است. با قضاوت کردن مدام در مورد ریش‌تان، فقط روحیه‌ی خودتان را خراب‌تر می‌کنید. سعی کنید یادتان بماند که هیچ کس دیگری که ریش و سبیل شما را می‌بیند حق دقیق شدن در آن را به نحوی که خودتان دقت می‌کنید ندارد و مشکلاتی که شما در ریش خودتان می‌بینید اگر بتوانید یاد بگیرید که دم به دقیقه به آن نگاه نکنید و میزان رشدش را زیر نظر نگیرید کم کم تا حدود زیادی از بین خواهند رفت. نکته‌ی اخلاقی این مورد؛ هرچه کمتر به ریش‌تان نگاه کنید، کم‌تر از آن ایراد خواهید گرفت، و وقتی فقط یک نگاه فوری و سریع بندازید شاهد رشد و موفقیت بیشتری خواهید بود.

 

منهای شانه کردن صبحگاهی و هر از گاهی که به افق‌های دور دست دریا خیره شده و غرق در فکر و خیال است، یک مرد ریش و سبیل باید همیشه دستش به هر قیمتی که شده از تماس با ریشش دور بماند. بله، بازی کردن با آن سرگرم کننده است. اما، هرچه بیشتر با ریش و سبیل هایتان ور بروید آسیب بیشتری به آن می‌زنید. همه‌ی این ور رفتن‌ها و دستکاری‌ها به داشتن پوست صورت ناسالم و ریشی زبر و غیر طبیعی منجر می‌شود.

 

این عبارت را بعد از من تکرار کنید: یک ریش تمیز یعنی یک ریش پرپشت تر. بسیار شبیه به موی سرتان، وقتی ریش و سبیل تان را تمیز می‌کنید پرتر از زمانی که چرب یا کاملا خشک می‌شود به نظر می‌رسد. درست کردن یک برنامه‌ی روتین رسیدگی به ریش کلید اطمینان حاصل کردن از آن است که ریش‌تان پر وس سالم خواهد ماند و اگر کل ماه همین برنامه‌ی روزانه را ادامه بدهید، قطعا شاهد نتایج قابل توجه آن بعد از مدتی کوتاه خواهید بود.

 

درست مثل پیشنهادی که برای تمیز نگه داشتن ریش به شما کردیم، اطمینان از این که مو و پوست صورت‌تان به خوب مرطوب و لوبریکیت شده باشند نیز در گذر زمان به حصول اطمینان از داشتن ریشی که پرپشت‌تر و پرتر به نظر می‌رسد کمک خواهد کرد. با استفاده از نرم کننده ریش و سبیل و روغن ریش به عنوان بخشی از پروسه‌ی تمیزکاری‌تان، پوست و موی صورت شما از خشکی عذاب آوری که باعث شوره زدن ریش می‌شود در امان خواهد ماند.

مفید و مختصر اگر بگوییم، ریش گذاشتن نوجوانان درست مثل ریش و سبیل گذاشتن بزرگسالان است. فقط کافی است آن را نتراشید. تیغ را کنار بگذارید. برای کسانی که کمی جزئیات بیشتر می‌خواهند باید بگویم که این قضیه هم روانی است و هم فیزیکی. نوجوان بودن دشوار است. شما را صدها آدم دیگر احاطه کرده‌اند. اوین اریک در دبیرستان با این معضل روبرو بود، چون که او هم یکی از آن‌هایی بود که دیر به بلوغ می‌رسند، در نتیجه مدام خودش را در زمینه‌ی موی صورت و بدنش تجزیه و تحلیل می‌کرد. مقابله با این چالش در ابتدای امر می‌تواند دشوار باشد، چرا که ما با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنیم و در زمان‌های متفاوتی به بلوغ می‌رسیم. هورمون‌ها می‌توانند کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرند. آن‌ها باعث می‌شوند به چیزهایی فکر کنید که خیلی مهم و معنی‌دار نیستند.

 

وقتی بزرگتر می‌شوید، مسئله دیگر این نیست. موضوع اصلی آن است که به عنوان یک نوجوان، اکثر اوقات احساس ناشکیبایی و بیقراری می‌کنید. دلتان نمی‌خواهد منتظر بمانید. همین حالا آن را می‌خواهید. اما این بزرگترین بخش از ریش در آوردن است، هنگامی که سن‌تان بالاتر برود ریشتان پرپشت‌تر و پرتر خواهد شد. تقریبا یک معیار و مقیاسی وجود دارد. وقتی به بلوغ می‌رسید، چیزهای کوچکی در بعضی از جاهای بدنتان رشد می‌کند. بعد در ۱۸-۲۰ سالگی شروع به پرپشت‌تر شدن می‌کند. در کمال تعجب حتی اریک هم تا حدود ۲۸ سالگی ریشش کامل در نیامده بود. اگر شما ۱۴ سال دارید و دلتان می‌خواهد ریش داشته باشید، این موضوع به آن سادگی‌ها که فکر می‌کنید اتفاق نخواهد افتاد.

 

فریب سودجویان را نخورید

شرکت‌ّهای بسیار زیادی وجود دارند که از این بی‌تابی شما سودجویی خواهند کرد. هیچ قرص یا دارویی وجود ندارد که ریش شما را پرتر و پرپشت تر کند. ویتامین هایی هستند که به تسریع این فرایند کمک خواهند کرد اما فقط به مقداری که بدن‌تان این ویتامین‌ها را کم دارد. در دام هر قصه‌ای که می‌شنوید نیفتید. قبل از باور کردن هر چیزی ابتدا خوب تحقیق کنید.

تراشیدن صورت‌تان باعث پرتر شدن ریش‌تان نخواهد شد. شما در حال رشد و بزرگ شدن هستید و تراشیدن صورت‌تان فقط یک بحث مربوط به گذر زمان است. ریش و سبیل شما میزان مردانگی شما را تعیین نمی‌کند، و همین طور شکل بدن و اندازه‌ی عضلاتی که دارید. شما چیزی جز شخصیتی که دارید نیستید. در دام چنین شرکت‌هایی نیفتید. دلیلی ندارد شما شبیه چیزی که آن‌ها می‌خواهند به نظر برسید. شما یک فرد بی‌نظیر هستید، فارغ از هر چه آن‌ها می‌گویند. فقط هرچه که هستید را دوست داشته باشید، و به کسی که هستید عشق بورزید.

 

جنبه‌های روانی

بله، ریش و سبیل شما روی صورت‌تان زندگی می‌کند، اما دستخوش احساسات نمی‌شود. شما را کنترل نمی‌کند. هنوز هم یک شخص پشت این ریش وجود دارد. چه قصد ریش گذاشتن کرده باشید، چه ریش داشته باشید، یا تصمیم بگیرید که نداشته باشید به نوعی انتقاداتی را نسبت به موی صورت خود تجربه خواهید کرد. این انتقادات می‌تواند مربوط به شکل ریش‌تان باشد، لک و پیسی‌های آن، یا کسانی که دلیل ریش و سبیل گذاشتن شما را نمی‌دانند و نمی‌فهمند. همچنین می‌تواند فرایندی درونی باشد؛ حسادت به ریش واقعیت دارد. پس، بیایید این طور به این مسائل بپردازیم که شما می‌توانید با آن‌ها مبارزه کنید و به پرورش ریش خود ادامه بدهید.

 

برخورد کردن با انتقادها و ایرادها

ممکن است افرادی در جامعه وجود داشته باشند که مثل شما اشتیاقی به ریش گذاشتن نداشته باشند. آن‌ها ممکن است از رنگ، یا مدل ریشی که تصمیم گرفته‌اید داشته باشید خوششان نیاید یا حتی از اندازه‌ی ریشی که در آن موقع دارید یا چیزهایی که ممکن است به ریش‌تان وصل کرده باشید. یک پاسخ کوتاه با تعبیری بلند وجود دارد: این ریش شما است، و روی صورت شما، پس چرا باید کس دیگری راجع به احساسش نسبت به ریش شما حرف بزند؟

مادامی که ریش و سبیل گذاشتن‌تان خودتان را راضی و خوشحال می‌کند همین کافی استو مهم است که بدانید شما مسئول ریش خودتان هستید. اگر راضی‌تان می‌کند، نگهش دارید. اگر دوستان‌تان در حین پروسه‌ی رشد و پرورش آن از شما حمایت نکردند، دوستان جدیدی پیدا کنید. گاهی این انتقاد می‌تواند به خاطر آن باشد که ریش‌تان هنوز به اندازه‌ی کافی رشد نکرده و به پتانسیل کامل رشد خود نرسیده است. زمان بدهید تا رشد کند و کسانی را که از ریش‌تان متنفرند نادیده بگیرید!

بهترین دارو برای رشد موی صورت

پرپشت شدن ریش و سبیل را بسیاری از مردان دوست دارند و اگر شما به دنبال داروی پرپشت شدن ریش و سبیل هستید بهتر است به جای استفاده از داروهای شیمایی از داروی گیاهی برای پرپشت شدن ریش و سبیل تان استفاده کنید اگر علاقه مند هستید برای پرپشت شدن ریش و سبیل دست دست نکنید و از ۴ داروی گیاهی برای پرپشت شدن ریش و سبیل آمده است بنا به سلیقه تان استفاده کنید.

 

درست بر عکس خانم‌ها که از داشتن موهای روی صورت فراری هستند و به دنبال راه‌کارهای مختلف و متفاوتی برای رفع موهای زائد صورت هستند، داشتن ریشی پر‌پشت و یکدست برای ظاهری کاملا مردانه آروزی بسیاری از آقایان است. متاسفانه خیلی از آقایان با این مشکل دست به گریبان هستند و نمی‌توانند رشد موهای صورت خود را خیلی سریع افزایش دهند. اگر شما هم جز همین دسته از افراد هستید توصیه می‌کنیم برای پرپشت شدن ریش و سبیل این مقاله سماتک را بخوانید. در ادامه این مطلب با چند داروی گیاهی برای پرپشت شدن ریش و سبیل آشنا خواهید شد که به رشد بیشتر موهای صورت شما کمک چشمگیری می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: علت رشد نکردن ریش و سبیل در مردان + راه های درمان

 

یکی دیگر از روش‌های موثر در پرپشت شدن ریش و سبیل استفاده از تکنیک ماساژ‌ درمانی است. این روش باعث تحریک پیاز مو شده و به رشد بیشتر و سریع‌تر آن کمک زیادی می‌کند. برای انجام یک ماساژ صحیح و ملایم کافی است تا طبق دستور زیر عمل کنید:

 

– با کمک نوک انگشتان خود روی نقاطی از پوست‌تان که بیشتر تمایل دارید مو رشد کند را ماساژ دهید. سعی کنید هنگام ماساژ دادن کمی هم فشار (ملایم) ایجاد کنید تا به این طریق بیشتر باعث تحریک ریشه موها شوید. سعی کنید حرکت دست‌تان حالت دورانی (دایره‌وار) داشته باشد و ماساژ را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ادامه دهید. برای بهترین نتیجه ممکن سعی کنید  ۲ بار در روز از این روش استفاده کنید.

تحقیقات حاکی از آن است که مصرف روغن اکالیپتوس برای پرپشت شدن ریش و سبیل ، پوست و به طور کلی سلامت ما بسیار مفید است. به منظور ایمنی بیشتر، تنها نکته قابل توجه عدم استفاده مسقیم این روغن بر روی پوست صورت است. توصیه می‌شود برای رقیق کردن آن، روغن را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید و بعد از آن استفاده کنید. برای استفاده از این ماسک بعد از اینکه طبق توصیه که پیش‌تر ذکر شد، روغن اکالیپتوس را به نسبت ۱ به ۴ با آب ولرم رقیق کردید با استفاده از یک تکه پنبه آن را مستقیما روی پوست صورت‌تان ماساژ دهید و بگذارید برای مدت زمان کافی روی آن بماند. توجه داشته باشید در صورت احساس ناراحتی یا خارش پوست سریعا ماسک را پاک کنید و در آینده هم به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. 

 

یکی دیگر از روش‌های موثر در پرپشت شدن ریش و سبیل، استفاده از روغن نارگیل است. طبق تحقیقات انجام شده در زمینه خواص روغن نارگیل، مصرف آن برای رشد طبیعی موها بسیار مفید است. برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن کافی است تا طبق دستور‌العمل زیر عمل کنید:

– مقداری روغن نارگیل را به نسبت ۱۰ به ۱ با روغن رزماری مخلوط کنید.

– سپس با استفاده از یک پنبه ترکیب را روی صورت‌تان بمالید و ماساژ دهید. 

– بگذارید ماسک ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و بعد آن را با آب‌ سرد بشویید.

– برای نتیجه دلخواه‌تان ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک مفید استفاده کنید.

اولین راه‌ حل سریع ما برای شما، استفاده از ترکیب آب‌لیمو و پودر دارچین است. طبق تحقیقات انجام شده بر روی دارچین مشخص شد، مصرف این ترکیب طبیعی برای پرپشت شدن ریش و سبیل بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک کافی است تا ۱ قاشق غذا‌خوری پودر دارچین را همراه با ۲ قاشق غذا‌خوری آب‌لیمو تازه مخلوط کنید تا خمیر شوند. سپس خمیر را روی پوست صورت خود بگذارید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد آن را آبکشی کنید. سعی کنید از این درمان روزانه ۲ مرتبه استفاده کنید تا خیلی سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید در صورت مشاهده هر نوع علائم آلرژی‌زا از مصرف این ماسک خودداری کنید. 

خیلی از افراد هستند که میخواهند زود ریش در بیاورند یا رشد ریش خود را زیادتر کنند . بسیاری از افراد رویای ریش کلفت و کامل را در ذهن خود دارند . ریش به ژنتیک و میزان تستتوسترون خون خیلی وابسته است . استفاده از قرص LD یا روغن هفت گیاه هیچ تاثیری بر رشد ریش نخواهند داشت . روش های گفته شده زیر باعث کمک کردن به زودتر رشد کردن ، بلند و کامل شدن ریش خواهد شد . حواستان باشد که یک شبه نمیتوان ریش را کامل کرد و به مقداری زمان نیاز دارد .

از کرم یا مرطوب کننده حاوی اکالیپتوس استفاده کنید . محصولات حاوی اکالیپتوس برای کمک به رشد سریع ریش بسیار موثر هستند . تمام قسمت های پوسته پوسته شده و خشکی پوست را با کرم های مرطوب کننده از بین ببرید تا ریش شما زودتر رشد کند .

حواستان به ریش های زیر پوست باشد . بعضی از موها به داخل پوست فرو میروند و رشد میکنند حواستان به آنها باشد .

بهترین دارو برای رشد موی صورت

استرس خود را کاهش دهید و ورزش کنید . وقتیکه استرس شما پایین باشد و شما ریلکس باشید ریش شما زودتر رشد میکند . سعی کنید ورزش کنید تا هم استرس شما کاهش پیدا کند هم گردش خون ، در صورت افزایش پیدا کردن جریان خون رشد ریش ها نیز بهتر خواهد شد .

بیوتین و فولیک اسید مصرف کنید . مصرف روزانه مکمل بیوتین باعث افزایش رشد مو و ناخن میشود . روزی ۲٫۵ میلی گرم بیوتین باعث رشد سریع ریش خواهد شد . برای رشد و ترمیم ناخن و مو بدن نیاز به فولیک اسید دارد .

مصرف ویتامین های خانواده B را افزایش دهید . ویتایمن B1 ، B6 و B12 به رشد مو و ریش بسیار کمک میکند .

مصرف پروتئین را افزایش دهید . پروتئین در گوشت قرمز ، گوشت ماهی ، تخم مرغ و آجیل یافت میشود . پروتئین باعث افزایش رشد موهای روی صورت میشود .

حتما از میوه جات و سبزیجات استفاده نمایید . مو بدون مواد مغذی نمیتواند رشد کند . میوه و سبزی ها بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را که ریش یا همان مو برای رشد سریع نیاز دارد را دارا هستند . ویتامین E برای ریشه مو و پوست بسیار مفید میباشد . ویتامین E باعث افزایش گردش خون و کمک به ریشه مو میشود .

از روغن استفاده نمایید . اگر ریش های شما ضعیف یا نازک است باید آنها را در مقابل کلر موجود در آب حفظ کنید مثلا در هنگام شنا کردن یا اسکی روی آب حتما یک روغن محافظ مثل جوجوبا یا روغن هسته انگور روی ریش خود بمالید . اینکار باعث از بین نرفتن چربی طبیعی روی مو میشود .

اصلاح کردن با تیغ ریش را کلفت نمیکند . همه ما این را شنیده ایم که میگویند با تیغ اصلاح کردن باعث کلفت شدن و پرپشت شدن ریش یا مو میشود اما این قضیه پایه علمی ندارد و کاملا اشتباه است . بعد از اصلاح کردن با تیغ مقدار کمی رشد مو بیشتر شده اما بعد از رسیدن به اندازه قبلی رشد آن به حالت اول باز میگردد یا حتی کمتر هم میشود . وقتیکه مو با تیغ زده میشود به نظر کلفت تر میشود که این به دلیل آن است که موهای نزدیک به ریشه پر رنگ تر و درشت تر هستند که با بلند شده به قطر قبلی خواهند رسید .

سالم نگه داشتن پوست برای داشتن ریش پرپشت تر الزامی است .

از شامپوهای حاوی ویتامین B کمپلکس برای شستشوی صورت استفاده نمایید .

هفته ای یکبار پوست صورت را لایه برداری کنید . از لایه بردار های مخصوص آقایان استفاده کنید . لایه برداری پوست باعث برداشتن لایه مرده پوست و تحریک برای رشد موهای جدید میشود . از ماسک لایه بردار نیز میتوانید استفاده کنید . ماسک را به مدت ۱۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید بماند سپس آبکشی نمایید .

پوست صورت را تمیز نگه دارید . روزی ۲ بار ، صبح و شب صورت خود را با آب گرم و صابون ملایم شستشو دهید . پوست تمیز باعث رشد بهتر موی صورت میشود .

ماساژ دادن ریشه مو . با نوک انگشتان خود ریشه موهای روی صورت را ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید تا تحریک شوند . در هنگام ماساژ دادن از مرطوب کننده استفاده کنید تا راحت تر و بهتر اینکار انجام شود .

با دکتر درباره درمان با تستوسترون مشورت کنید .  تستوسترون پایین میتواند در رویش ریش تاثیر داشته باشد . به دکتر جهت انجام تست مراجعه کنید . درمان ریش در آوردن با تستوسترون حدود ۱ سال به طول می انجامد . در صورتی هیچکدام از روش ها موثر نبود میتوانید جراحی و کاشت مو را امتحان کنید که هزینه و وقت زیادی میخواهد .

از ماینوکسیدیل استفاده کنید . مانوکسیدیل باعث تحریک مو برای رشد میشود . البته مصرف ماینوکسیدیل برای رشد ریش توسط FDA ( سازمان غذا و دارو آمریکا ) تایید نشده است . ماینوکسیدیل به ۲ صورت فوم و مایع موجود میباشد . در هنگام مصرف حواستان به تماس نداشتن مانوکسیدیل با لب خود باشید . عوارضی مانند : سوزش چشم ، حساسیت ، شوره و خارش پوست ممکن است بروز کند .

دیگر نکات مهم در رشد موی صورت :

آب زیاد بنوشید . نوشیدن آب اثر غیر مستقیم در رشد ریش دارد .

زیاد بخوابید . خواب به ترمیم سلول های مرده پوست کمک میکند و باعث سلامتی ریش نیز میشود .

در صورتیکه نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد ریش دارید حتما مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید

تیر ۳, ۱۳۹۸ در ۵:۰۶ ب.ظ

من ۱۷سالمه ریش دارم

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۸ در ۵:۱۵ ب.ظ

سلام . من ۱۴ سالمه,و کمی ریش در زیر چونم دارم.انگار از نزدیک نگاه کنی میبینی که دارم.من سمت راست صورتم بیشتر از چپ ریش و سبیل داره؟؟نمیدونم چرا؟؟؟؟ ولی دوستان ریش و سیبیل هاتون رو با ریش تراش بزنید!!تأثیر مثبتی میبینین.با تیغ نه با ریش تراش!خدافظ‌

بهترین دارو برای رشد موی صورت

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸ در ۴:۳۴ ب.ظ

سلام به همع ۱۷ سالمه و ریش کامل دارم ریشام و انقدر بلند کرده بودم که تو مدرسه بهم گیر دادن .

تنها راه اصلیش ورزش و لایه برداری از صورته .

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۸ در ۵:۰۳ ق.ظ

تو مدرسه ما که اگه ریش داشته باشی انظباط، قرآن، معارف اسلامی، تفکر وسبک زندگی بیست میگیری.

پاسخ دادن

اردیبهشت ۳, ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۷ ب.ظ

سلام من ۱۹سالمه ریش ها به صورت امتداد خط ریش دراومدن ودرقسمت چونه وزیرش اصلا چیزی درنیومده و در اون قسمت هایی هم که دراومده خیلی کم پشته ازماینوسیدل هم استفاده کردم ۱ماه ولی جواب نگرفتم میشه بگین چیکار کنم ؟ممنون

پاسخ دادن

تیر ۱۳, ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۸ ب.ظ

داداش فقط با ریش تراش بزن

پاسخ دادن

فروردین ۱۲, ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق.ظ

سلام خسته نباشیدمن ۱۶سالمه ریشمو دوبار شش تیغه کردم کلا بعد هرروز میشورمش با اب وصابون واز روغن زیتون وماینوکسیدن استفاده میکنم وهمچنین از روغن سیاه دانه برای نرم کردن ریش عالیه داره پرپشت میشه همین کارو انجام بدید سریع ریشتون پرپشت میشه

پاسخ دادن

اسفند ۱۲, ۱۳۹۷ در ۴:۳۵ ق.ظ

سلام وقت همگی بخیر….من ۳۷ سالمه از چند سال پیش خیلی روش هارو امتحان کردم …ماینوکسیدل ۲درصد و ۵ درصد رو امتحان کردم اولش به نظر میرسید موثره ولی به محض اینکه یک هفته استفاده نمیکردم یهویی یه تیکه از صورتم که داشت در می اومد میریخت …خلاصه کنم سرتونم درد نیارم…رو آوردم به مالیدن سیر روی جاهایی که در نمی اومد…بعدش روغن بادام میزدم روش و بعد از یکساعت میشستم ……راستی هیرتونیک(لیسیون گیاهی تقویت موی سینره) توی داروخونه ها هم هست هم استفاده میکنم اونم انگار خوبه دنبال روش های دیگه نرین امتحان کنین من نتیجه دیدم

پاسخ دادن

بهمن ۱۷, ۱۳۹۷ در ۳:۰۷ ب.ظ

سلام خدمت دوستان من از یکی شنیدم که اونم از دکتر شنیده اگه از ماینوکسیدیل استفاده کردید دیگه نباید قطعش کنی چون وقتی که با ماینوکسیدیل ریش در میارید پوستتون معتاد میشه و تا آخر عمر باید استفاده کنید لطفاً قبل از استفاده از دارویی قبلش از مضراتش اطلاعات جمع کنید

پاسخ دادن

بهمن ۱۵, ۱۳۹۷ در ۷:۵۸ ب.ظ

من ۲۶ سالمه ریشم نصفه و نیمه بود.کف دستم موداشت ولی چونم و زیر چونم و سر سبیلام یه دونه هم نداشت هر دو ماه یه یار تستش میکردم ولی هیچ خبری نبود .ال دی مصرف کردم ولی تاثیر تداشت رزماری هم همینطور تا اینکه شروع به مصرف ماینوکسیدل ۵ درصد کردم بعد دوماه الان ریشم پر شده دنبال راههای دیگه نرین

پاسخ دادن

بهمن ۱, ۱۳۹۷ در ۹:۴۷ ب.ظ

نمی دونم نطرم چاپ شد یا ن .ولی دوباره می نویسم من ۳۲ سالمه ریشم کم بود فکرمو مشغول کرده بود الکی . اخرش رفتم کاشتم الان راضیم خوب شده . اگر خیلی ناراحتیت اخرش می رید می کارید . ولی هر چند قیافه قبل ریشم بنظرم قشنگتر بود . بدش الان دیکاپریو بازیگر به این خوشتیپی ریشش کمه و خیلیایی دیگه… بهرحال کاری که دوست داریدو انجام بدید.

پاسخ دادن

دی ۱۳, ۱۳۹۷ در ۸:۳۴ ب.ظ

سلام به همه دوست داران ریش.اگه زیادی گیر ندید همه چی درست میشه.بعضی وقتا باید بزاری اتفاق بیفته.باید صبر کنی چون عجله ممکنه کارو خراب کنه.در ضمن کامنتاتون خیلی باحال بود.ترکیدم از خنده.موفق و پایدار باشید. پر ریش هم باشید!

پاسخ دادن

دی ۵, ۱۳۹۷ در ۴:۳۷ ب.ظ

سلام من ۷ ماه پیش اینجا گفتم میخام ریش در بیارم الانم کامل در اوردم تتها راهش مویوکسیدان ۵/درصد یکماه پشت سر هم بزنید روزی دوبار بعد صورتتون بشورید قبلش حتمن بعد یک ماه ده روز واستید بعد کلن صورتتون با تیغ بزنید ببیتید تیغ ژیلت اصلا استفاده نکنید بعد ۱۰ روز ریشتون درمیاد

پاسخ دادن

شهریور ۳۱, ۱۳۹۷ در ۹:۱۱ ب.ظ

گفتا شیخا من آنچنان می نمایی نیستم تو خود آنچه می نمایی هستی روزگار به کام همگی

پاسخ دادن

شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ در ۹:۲۸ ق.ظ

سلام من ۳۰ سالمه تا قبل خوندن کامنتها فکر میکردم دیگه نمیشه ریش در بیارم ولی چند وقت پیش که دوباره کنجکاو شدم ریش چرا در نمیارم و حتی برم ریش بکارم سرچ کردم کامنتهارو خوندم و رفتم دنبال امتحان کردن چیزای مختلف تا اینک به نتیجه رسیدم تا حدودی . با استفاده از ماینوکسیدیل و روغن بادام و اسطوخدوس داره در میاد یه چیزایی. البته اول کرک و کم کم دارن تبدیل میشن به ریش

پاسخ دادن

شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۰ ق.ظ

سلام من ریشم را اصلاح کردم الان قسمتی ااز ان به هیچ وجهی در نمی اید چه کنم

پاسخ دادن

شهریور ۲۹, ۱۳۹۷ در ۴:۳۰ ب.ظ

سلام من رفتم آرایشگاه ریش هایم را تیغ کردم ولی الان قسمتی از صورتم به هیچ وجهی ریش در نمیاد چه کنم لطفا کمکم کنید

پاسخ دادن

شهریور ۱۰, ۱۳۹۷ در ۹:۰۵ ب.ظ

سلام من چهارده سالمه و کل صورتم پر از ریش و سبیله …سبیلم اومده تا روی گونه هام و داره بیش تر هم میشه ریشم تا بالای چونمه و گلومو و بیشتر صورتمو پوشونده ایا این مشکلی به وجود میاره ؟ بده؟خوبه؟ اخه بقیه رفیقام هنوز خیلیهاشون ریش در نیاوردن

پاسخ دادن

شهریور ۶, ۱۳۹۷ در ۱۲:۱۸ ق.ظ

نوجوون های عزیز اولا هرچقدر عجله کنید ریشتون در بیاد همونقدر دیر رشد خواهد کرد (به علت فریب افکارات مغزی) دوما انزال غیر طبیعی بیش از حد هم ضد رشد و پرپشت شدن موعه. من ریش و سیبیل های پرپشتم رو مدیون ورزشم.

پاسخ دادن

شهریور ۲, ۱۳۹۷ در ۷:۱۹ ب.ظ

با سلام من الان ۱۵ سالمه نردیک ۱۶ هستم چندباری ریشمو با ماشین زدم یک بارم با ژیلت اونم کامل نبود خط ریشو باهاش زدم الانم با چیزهایی که شما گفتی خوشبختانه داره کم کم مرپشت میشه ممنون مرسی دمتون گرم??

پاسخ دادن

مرداد ۳۱, ۱۳۹۷ در ۸:۲۲ ق.ظ

سلام: امیر هستم من صورتم که هیچ تمام بدنم مو نداره خیلی دوست دارم روی سینم هم مو داشته باشم یا ریش بزارم همه کاری هم کردم ولی نشده چکار کنم ۲۲ سالمه

پاسخ دادن

دی ۳۰, ۱۳۹۷ در ۴:۵۴ ق.ظ

سلام چطور میشه موی سفید را سیاه کرد ? چطور میشه روی چانه ریش در آورد ؟ چطور کل مو ها را زیاد کنم در ناحیه صورت ؟ متشکرم

پاسخ دادن

مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ در ۴:۴۲ ب.ظ

سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه من ریشام خیلی کم پشته و زخیم ولی سبیلام کاملا برعکسه پرپشت ولی باریکن باید چیکار کنم ؟لطفا کمکم کنید!

پاسخ دادن

مرداد ۲۴, ۱۳۹۷ در ۶:۲۸ ق.ظ

من ۲۰سالمه هنوز ریش و سیبیل ندارم دارم از ماینوکسیدل مصرف میکنم اگه چند ماه دیگه جواب داد خبرتون میکنم .درضمن خیلیا رفتن دیکتر برا همین مشکل همین دارو رو براشون تجویز کردن .

پاسخ دادن

مرداد ۲, ۱۳۹۷ در ۳:۲۲ ب.ظ

من هر راهی رو بگین امتحان کردم.هیچی هیچی تاثیر نداره.برا من همون دوتا که در اومده بود ریخت.۳۲ سالمه.بچه های زیر ۳۰ سال هیچی نگن

پاسخ دادن

تیر ۲۹, ۱۳۹۷ در ۵:۲۸ ق.ظ

سلام من بیست یکسالمه..سیبیل کم پشت دارم که خیلی دیر رشد میکنه خیلی و نازک هستند زیر چونم دارم به همین گونه کم پشت دیر رشد کنار صورتم زیاد ندارم…باید چیکار کنم دیگ خیلی رو اعصابمه..

پاسخ دادن

تیر ۲۴, ۱۳۹۷ در ۱:۴۵ ب.ظ

سلام….من ۱ماه دیگه ۱۸ سالم میشه اما اندازه کرک هم تو صورتم ریش ندارم..سیببل دارم ولی کمه…پسر عموم ۳ سال از من کوچیک تره مث گوسفند ریش داره ..مث بابامه ریشاش لطفا چن راه یگید در ببان که مسخره نشم

پاسخ دادن

تیر ۲۱, ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۵ ب.ظ

سلام من ۲۳ سالمه ورزش و سیبیلم هم کامل و پر و خوشحالته یکسال کامل ریش گذاشتم ۶ماه اول عالی بود ولی بعد خیلی بد حالت و کم پشت شد طوری که پشیمون شدم و زدمش حالا میخام دوباره ریش بزارم بنظرتون چیکار کنم که مثل قبل نشه

پاسخ دادن

تیر ۱۶, ۱۳۹۷ در ۲:۳۶ ب.ظ

قرص متیل تستسترون رو داروخونه بدون نسخه نمیدن باید چجوری تهیه اش کنم ممنون میشم جواب بدین

پاسخ دادن

خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ در ۶:۰۸ ب.ظ

سلام خدمت همه خسته نباشید من ۱۷ سالمه ریشمم تقریبن کامله تقریبنا ولی ی مشکلی هست ی طرف صورتم جهت رشد ریشم سمت راسته طرف دیگه صورتم روبه پایین درست میشه یا هم اینطور میمونه میشه راهنمایی کنید

پاسخ دادن

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ در ۷:۵۲ ق.ظ

داداش اگه جواب سوالتو پیدا کردی به منم بگو …دمت گرم

پاسخ دادن

خرداد ۵, ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۱ ق.ظ

داداش مال همه اینطوریه

پاسخ دادن

خرداد ۱۷, ۱۳۹۷ در ۴:۱۴ ب.ظ

سلام دوستان من ۲۰ سالمه تا نوزده سالگی که اصلا ریش نداشتم وفقط یه کم سبیله کم پشت ولی دست وپاهام مو های خیلی پرشت داره ولی مو های سینم در نیامده البته تمومه دایی عموهام همه ریش شون کامله و حتی پدرم توی سی سالگی میگه ریشش پرپشت شده بعد رفتم سراغ مانید کسیدیل ۶ماه پشت سرهم ازش استفاده کردم و نتیجه هم داد ولی بعد قطع دارو تادو ماه رو صورتم ریشم مونددیدم کم کم ریشم میریزه تیغ زدم ولی بعد ۱۵ روز ریشم دوباره در اومد البته نه مثله قبل ولی خط ریشم و زیر چونم و زیر گوشم دراومد ولی کامل نه دیدید گفتم هیچی ریش نداشتم حالا موندم اثر دارو یا طبیعی هست نگرانم در میاد یا نه کمکم کنید لطفا خیلی ریش دوست دارم

پاسخ دادن

خرداد ۷, ۱۳۹۷ در ۲:۴۰ ب.ظ

سلام..قبل استفاده از ماسک لایه بردار باید ریشو بزنیم؟

پاسخ دادن

خرداد ۸, ۱۳۹۷ در ۷:۰۰ ق.ظ

سلام اگه از لایه بردار ماسکی استفاده میکنید بله باید قبلش اصلاح کنید. اما از برای استفاده از لایه برداری های نوع دیگه لازم نیست ولی اصلاح کردت کار رو راحت تر میکنه . موفق باشید

پاسخ دادن

خرداد ۲, ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۴ ق.ظ

سلام من ۲۲ سالمه و ریشم کامله ولی جدیدن ریزش داره و دستم رو میکشم رو صورتم دوتا ستا مو کنده میشه چیکار باید بکنم تا ریزش نداشته باشه ۲۱سالم بود اصلا ریزش نداشتم و ریشم نازک نبود ولی جدیدن هم نازک شده هم ریزش داره . قبلش بلند کرده بودم و اصلا کوتاه نکرده بودم که ریش هام موخوره زده بود از دارو خونه یه روغن برای برای مو خوره گرفتم ولی تاثیر نداشت ریش هام رو با ژیلت زدم وقتی بلند شد بازم مو خوره داشت دوباره که بلندش کردم شروع به ریزش کرد از اون موقه ریزش داره چیکار کنم ؟ چند روز پیش بازم کوتاه کردم موخوره دیگه ندارم ولی هنوز ریزش داره و بعضی جای صورتم که مو داشتم دیگه مو نداره. وقتی مو کلفتم که کنده میشه دیگه کلفت درنمیاد نازک درمیاد. یه کمکی یه چیزی بگید ممنون.

پاسخ دادن

خرداد ۲, ۱۳۹۷ در ۲:۰۰ ب.ظ

سلام ممنون بابت اینکه این مقاله رو خوندید و نظر دادید . متاسفانه اطلاعات ما در حد مقالات نوشته شده در سایت هست و بیشتر نیست . موفق باشید

پاسخ دادن

خرداد ۱, ۱۳۹۷ در ۳:۵۴ ب.ظ

سلام ٣٢سالمه ریش دارم ولی سبیلام کم پشته چکار کنم پر پشت بشه و زیادتر بشه ــ نسبت ب ریشم سبیلم کم خیلی .. ممنون میشم کمکم کنید

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ در ۳:۴۱ ب.ظ

سلام.من ریشم پر پشت بود.ولی یهو ریزش پیدا کرده در اثرچیه؟؟الان وسط ریش و سر سبیل ریزش داره و خالی شده.راه حل؟ممنون۲۰سالمه

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۷ در ۸:۰۹ ق.ظ

سلام من ۱۸سالمه فقط زیر چونم در اومده چیکار کنم سریع رشد کنه نظرتون درباره مایل اوکسیدین بزنم بعد چجور عوارضی داره من خودم تمام روغن های طبیعی مثل کندش و روزماری وغیره رو زدم نتیجه نگرفتم لطفا کمکم کنید ممنون امیدوارم همه تون و خودم ریش دربیاریم.

پاسخ دادن

فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ در ۵:۵۰ ق.ظ

سلام خدمت دوستان من۲۳سالمه و تا ۴,ماه پیش ریش کمی داشتم ماینوکسیدیل ۵%زدم متیل تستوسترونم مصرف کردم ک ریشام کامل شد و تو ۱۵روز جواب گرفتم ازش و اصلا موهامم نریخت ماینوکسیدیلو هر۱۲ساعت ب طور دائم تا۲ماه بزنید جواب میگیرید تا ۴ساعتم وقتی مصرف میکنید ب صورتتون آب نخوره

پاسخ دادن

فروردین ۲۲, ۱۳۹۷ در ۷:۳۰ ب.ظ

سلام؛امیدوارم حال همگی خوب باشه دوستان منم مثل سایر عزیزان میخوام صاحب ریش پرپشت و خوش فرم بشم و…. خودتون بهتر از من میدونید با ریش میشه چیکار کرد اما… ببینید رویش ریش از سن ۱۵ تا ۲۱ هست؛ یعنی شروع رویش در افراد متفاوت هست و از ۱۵ شروع میشه و در نهایت تا سن ۲۱ سالگی به تکامل میرسه خودم ۱۸/۵ سالمه و خیلی عجله دارم برای ریش ولی خب با زمان نمیشه جنگید شما اول ببینید ژنتیکتون چطوریه؟ یعنی خانواده مادری و پدری وضعیتشون چطوره اگه ریش داشتن پس اصلا نگران نباشید دوستی که میگی ۱۵ سالمه ریش ندارم؛ سنت خیلی کمه حالا شش سال دیگه مونده پس عجله نکن مثل من چون خودتو اذیت میکنی دوستان بعد ۲۱ سال میتونید به پژشک پوست و مو مراجعه کنید و ازش مشورت بگیرید تا بگه چیکار کنید موفق و پر ریش باشید

پاسخ دادن

فروردین ۲۱, ۱۳۹۷ در ۱۰:۴۱ ق.ظ

سلام بنده ١٥ سالمه وریش وسیبیل دراوردم تاحالا هم با تیغ اصلا نزدم و.. ، بنده مشکلم اینه ریشم میاد سمت چپم کمه وسمت راستم زیاده ریشم به نظرشما چندبارریشو بزنم هردو یکسان رشد میکنن؟

پاسخ دادن

فروردین ۷, ۱۳۹۷ در ۷:۳۱ ق.ظ

سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و هنوز ریش سیبیل در نیاوردم اعصابم داره خورد میشه همه مسخرم میکنن ترو خدا بگین چیکار کنم.رویه صورتم مو هست ولی پرزه تازه زیره چونه هام چندتا دونه مو در اومده ترو خدا کمکم کنید چیکار کنم

پاسخ دادن

خرداد ۲, ۱۳۹۷ در ۶:۵۴ ق.ظ

داداش درمیاد اعصاب خردی نداره.شما خواننده محبوب دلها ? لیتو رو نگا کن البته من بدم میاد ازش خیلی فقط مثال زدمش چون میدونم میشناسی ولی خب اون الان ۲۶سالشه هنوز ریش نداره…اما فک نمیکنم این موضوع باعث شده باشه اعتماد بنفسش خدشه دار بشه،شما دنبال رسیدن به ارزش های دیگه باش ،ریش و سیبیل بهرحال درمیاد دیرو زود داره سوختو سوز نداره

پاسخ دادن

فروردین ۷, ۱۳۹۷ در ۱:۳۳ ق.ظ

سلام وقت بخیر. آیا کاشت ریش و سبیل بصورت طبیعی در ایران انجام میشود؟؟

پاسخ دادن

اسفند ۶, ۱۳۹۶ در ۹:۴۵ ق.ظ

سلام من ۲۹ سالمه بالای لبم کمی سبیل کم پشت دارم و کمی از چانه ام مو داره چکار کنم

پاسخ دادن

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ در ۱۰:۵۲ ب.ظ

۲۹ یکم دیر نیست

پاسخ دادن

اسفند ۲, ۱۳۹۶ در ۴:۳۳ ب.ظ

سلام من ريش در زير لب و بالاي لب دارم و در زير زنخ هم مو دارد آيا جا هاي ديگر صورتم هم مو در مياورد يا خير پدر من امو هام هم ريش دارند ولي إز من چرا در نميياد لطفن جواب بدين ميخام متمين بشم من ١٦ وَيَا ١٧ ساله هستم

پاسخ دادن

بهمن ۷, ۱۳۹۷ در ۳:۰۳ ب.ظ

امو=عمو لطفن=لطفاً متمین=مطمئن داداش ناموسا ۱۷ سالته خب نمیتونی ننویس مگه مجبوری!!!

پاسخ دادن

اسفند ۲, ۱۳۹۶ در ۴:۳۱ ب.ظ

سلام من ريش در زير لب و بالاي لب دارم و در زير زنخ هم مو دارد آيا جا هاي ديگر صورتم هم مو در مياورد يا خير پدر من امو هام هم ريش دارند ولي إز من چرا در نميياد

پاسخ دادن

اسفند ۱, ۱۳۹۶ در ۸:۱۷ ب.ظ

سلام من ۱۹سالمه ریش در اوردم ولی پور نیست باید چ بکنم

پاسخ دادن

بهمن ۲۳, ۱۳۹۶ در ۴:۲۴ ق.ظ

واسه ریش باید پیش چه دکتری بری؟؟؟

پاسخ دادن

بهمن ۲۳, ۱۳۹۶ در ۸:۰۵ ق.ظ

سلام متخصص پوست و مو

پاسخ دادن

بهمن ۱۰, ۱۳۹۶ در ۶:۴۷ ب.ظ

سلام ببخشید من هجده سالمه و زیر چونم خوب دراومده ولی سیبیلام و طرف پایه ریشم مثل کرکو پره و ضخیم نیست میخام بدونم ک ایا با گذشت زمان درست میشه یا بایددرمانی کار خاصی انجام بدم لطفا راهنماییم کنید

پاسخ دادن

بهمن ۴, ۱۳۹۶ در ۴:۲۷ ب.ظ

من پونزدم سالمه ریشام تا نزدیکای لبم به اندازه در اومده زیادم نیست خیلی خویه

پاسخ دادن

دی ۲۴, ۱۳۹۶ در ۱:۲۶ ب.ظ

سلام..میگن اگه ماینو کسیدیل رو بعد از چند ماه بزارید کنار ریش های که در اومده میریزه..میخواستم ببینم واقعا همینطوره؟

پاسخ دادن

دی ۲۵, ۱۳۹۶ در ۶:۰۱ ق.ظ

سلام در مورد مو حرف شما درست هستش و بعد از قطع مصرف موها میریزه اما در مورد ریش کسی اظهار نظر نکرده هنوز . موفق باشید

پاسخ دادن

دی ۲۳, ۱۳۹۶ در ۶:۳۵ ب.ظ

۱۷سالمه چند نفر بهم گفتن که روغن پی مرغ رو آب کنم بزنم به یا هرجای بدن مو در میاره بعد یک ماه بعد میگن کارسازه

پاسخ دادن

دی ۱۷, ۱۳۹۶ در ۷:۱۲ ب.ظ

ماینوکسیدل نزنید.. شاید اول موثر باشه ولی در صورت ترک آن صورت به حالت قبلی و حتی بدتر از آن میرسد چون دارویی عادتی است و برای پاسخی مثبت بایستی تا اخر عمر مصرف شود !

پاسخ دادن

فروردین ۱۸, ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۳ ب.ظ

نه اصلا اینطوری نیست بنده ۶ ماه مصرف کردم و گذاشتم کنار الان بعد یک سال ریشام پره و مثل قبل در میاد و ۱۸ سالمه

پاسخ دادن

آذر ۲۸, ۱۳۹۶ در ۱۰:۵۵ ق.ظ

سلام من ۱۸ سالم . یکم زیر گوشم ریش در اوردم ولی نازک هستش . و زیر چونه ام بصورت کورک هستش . میخواستم راهنماییم کنید .

پاسخ دادن

آذر ۲۳, ۱۳۹۶ در ۱۰:۱۶ ب.ظ

سلام. من ۱۸ سالمه، ریشام کامل در اومده، ولی زخیم نیست. بعضی نقاط صورتم هم ریش ها هنوز کم پشت هستن؛ ولی مطمئن هستم که تا سال آینده ریشام کـــامل و پر پشت میشه. من عـــاشق ریش هستم

پاسخ دادن

بهمن ۲۶, ۱۳۹۶ در ۶:۵۲ ب.ظ

چیکار کنیم دقیقا ??

پاسخ دادن

آذر ۱۴, ۱۳۹۶ در ۱۲:۳۷ ب.ظ

با سلام خسته نبااااشید اقا ببخشید من الان ۲۲سالمه هنوز ریش کامل در نیوردم البته در اومده فقط سیبیل و پایین لبم در اومده فقط، باید چ کار کنم ک کامل در بیارم .مرسی

پاسخ دادن

آبان ۲۳, ۱۳۹۶ در ۵:۳۴ ق.ظ

سلام خسته نباشید مرسی از سایت بسیار خوبتون بعضی موارد مفید بودند. من مشکلم اینه الان ۱۹سال دارم ولی نه ریش دراوردم نه سبیل دراوردم ولی پر نیست مثلا در حد یک بچه که تازه ریش و سبیل دراورده دراوردم همه همسنای من کامل و پر رشت و پر هستن ولی من نه کوسه هستم؟ یا باید صبر کنم؟ راهی دارویی کسی سراغ داره لطفا بگه شاید کمک کنه با تشکر

پاسخ دادن

آبان ۱۱, ۱۳۹۶ در ۱۰:۲۱ ق.ظ

سلام من ریشم در اومده ولی دور دهنم درنمیاد که مثلا بخوام پرفسوری بزارمشون ۱۷ سالمم هست چیکار کنم

پاسخ دادن

مهر ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱۲:۴۶ ب.ظ

ممنون

پاسخ دادن

مهر ۲۴, ۱۳۹۶ در ۵:۰۵ ب.ظ

داداش ۲۳سالم شد ریش در نیاوردم چیکار کنم

پاسخ دادن

بهمن ۴, ۱۳۹۶ در ۹:۳۶ ق.ظ

ریش و ول کن درد سره به خدا برو دنبال درس و کار وقتتو واسه ریش هدر نده ۳۰ سالت که شد میفهمی من چی میگم

پاسخ دادن

فروردین ۴, ۱۳۹۷ در ۸:۲۰ ب.ظ

سلام والا منم مشکل شمارو داشتم ولی اگه هرروز با تیغ صورتتو اصلاح کنی حتی اگه کم باشهیا ریز باشه و… اگه هرروزبه صورت مکرر باشه جواب میده من امتحان کردم در ضمن سعی کنید هرروز صورتتون رو با آب گرم و صابون نرم بشورید و هیچ وقت نذارید صورتتون حالت چربی پیدا کند نمیگم حتما رفع میکنه مشکلتون رو ولی تأثیر زیادی داره خودم از رفیقم‌شنیدم امتحان کردم تا حدودی پر شده صورتم و راضیم واقعا در آخر توصیه ی من به شما دوستان که از قرص ضد بارداری همون ال دی و این چرت و پرتا استفاده نکنید عوارضشون خیلی بیشتر از فوایدشونه … یاعلی

پاسخ دادن

مهر ۲۰, ۱۳۹۷ در ۷:۴۲ ق.ظ

بابا ریشو میخوای چیکار درمیاد بیوتین بخور قرصای تقویی بخور روغن بادام تلخ بزن ولی انتظار نداشته باش در عرض ۵ماه ریش درآوری کم کم درمیاد

پاسخ دادن

مهر ۱۰, ۱۳۹۶ در ۴:۴۸ ب.ظ

اونیم که رفت دکتر ظاهرا مشکلش ژنتیکی بود چون اگه مشکلی غیر ژنتکی بود با دارو قابل درمان بود

پاسخ دادن

مهر ۱۰, ۱۳۹۶ در ۴:۴۴ ب.ظ

ببخشید یه سوال دیگه آیا اگه من از الان به همین مو های نازک برسم جلو گیری نیکنه از کم پشتی و کوسه شدن(من برای این ،این سوال را میکنم که یکی باهام گفت دوستم مو های صورتش کم پشت بود و رفت دکتر گفت راه حل خاصی نداره ولی اگه کم سنتتر بودی به فکر می افتادید میشد یه کاری کرد واسه همینه منم درس گرفتم و از الان به همین مو های نازک رسیدگی می کنم که انشاءلله بعدا ضخیم بشه مثلا روغن بادام تلخ به آن میمالم و یکی دوروز یک بار با شمپو یا نرم کننده استفاده میکنم )البته بازم میگم مو های صورتم کم نیست نازکه و من دنبال ضخیم کردن موی صورتم تا زیاد کردن چون به تغریبا به اندازه زیاد هست

پاسخ دادن

مهر ۱۷, ۱۳۹۶ در ۵:۴۴ ب.ظ

چون موهاتون ریشه داره و فقط نازک هست مشکل کم پشتی ندارید که بخواهید بکارید و غیره . با همین رسیدگی ها و گذشت زمان کلفت خواهند شد . منظور دکتره شاید همون راههایی که گفتم مثل هورمون و غیره بوده باشه .

پاسخ دادن

مهر ۱۰, ۱۳۹۶ در ۴:۳۳ ب.ظ

ممنون ولی من به یه جوابام کامل نرسیدم من صورتم مو به اندازه داره ولی فقط زیر گوشم ضخیم شده آیا این دلیل منطقی هست که من کوسه نباشم و یک سوال دیگه اینکه می گید با افزایش سن پرپشت میشه مثلا تا هجده سال پرپشت میشه آیا اگه کم پشت هست درمانی جز کاشتن داره؟

پاسخ دادن

مهر ۱۷, ۱۳۹۶ در ۵:۴۱ ب.ظ

سلام بله با بالا رفتن سن همون حدودا ۱۸ سالگی ضخیم تر میشه . ببینید در درمان پزشکی و زیر نظر متخصص ۳ نوع درمان وجود دارد : ۱ – کورتون درمانی ۲ – هورمون درمانی ۳ – کاشت که هر کدوم عوارض خودشون داره و اصلا پیشنهاد نمیشه .

پاسخ دادن

مهر ۳, ۱۳۹۶ در ۱۱:۴۸ ب.ظ

سلام من چون طرف مادرم (داییم)ریش کم پشتی داره من از الان (چهارده پونزده سالمه)به فکر افتادم که ریشم کم پشت نشه حالا چند تا سوال دارم من ریش های زیر گوشم نستا به اندازه رشد کرده یکمی هم روی چونم ولی روی بقیه صورتم مثل زیر گوش هایم رشد نکرده (نه اینکه اصلا نباشه خیلی باریکه و کم رنگ به طوری که باید توش نور بندازی تا پیدا شه اما بلندیش و تعدادش نسبتا خوبه)آیا ممکنه من ریشم کوسه ای در بیاد

سوال دیگم اینکه آیا کیسه کشیدن صورت باعث میشه که پوست برای رشد بهتر آماده بشه آخه من دو سه سالیه کیسه به تنم نکشیدم چون دکتر گفته نکش و سوال دیگه ای که دارم از چه محلولی برای زخیم شدن موی صورتم استفاده کنم

پاسخ دادن

مهر ۴, ۱۳۹۶ در ۱:۵۵ ب.ظ

سلام ممنون بابت نظرتون در کل هنوز سن شما برای تشخیص ریش کامل در آوردن کم هست باید مقداری صبر کنید اما : ۱ – ژنتیک نقش بسیار زیادی در ریش در آوردن ایفا میکنه و با توجه به اینکه توی خانواده شما ریش کم پشت هست احتمال کم پشت بودن ریش شما زیاده . و ممکنه که ریشتون کامل نشه و نسبت به بقیه کم پشت تر باشه که با افزایش سن کم کم پر میشه ولی درکل امکان داره باز هم کم پشت تر از حالت نرمال بمونه . ۲ – کیسه کشیدن هیچ تاثیری نداره فقط به پوست صورت آسیب میرسون . ۳ – کلا وقتیکه آب رسانی به مو زیاد میشه مو کلفت تر به نظر میاد . محصولات زیادی هستند که به عنوان حجم دهنده مو فروخته میشن که میتونید استفاده کنید . موفق باشید

پاسخ دادن

مهر ۲۵, ۱۳۹۶ در ۲:۱۳ ق.ظ

سال و خسته نباشید آقا من الان نوزده سالمه کریشن خیلی کم پسته مثلا زیر گوش هام و چکنم مو داره. میخوام بدونم راهی هست شما دارویی می شناسید اگه کسی میدونه طلع کنه به من اطلاع بده

پاسخ دادن

اسفند ۱۲, ۱۳۹۶ در ۴:۲۱ ب.ظ

من‌ریش میخوام

پاسخ دادن

آذر ۲۵, ۱۳۹۶ در ۹:۳۱ ق.ظ

من ۲۰ سالمه هنوز استرسشو ندارم تو با ۱۴ سال سن میخای ریش در بیاری زوده هنوز تو ۵ سال دیگه م پر پشت نشه طبیعیه

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ترک کردن سیگار سخت است و نیازمند زمان و تلاش است . ترک سیگار نیازمند اراده آهنین و تعهد بر…

اگر بیش‌از حد معمول در شب عرق می‌کنید ممکن است به تعریق شبانه یا …

خرگوش ها اصولا تمیز هستند و نیازی به حمام ندارند . غوطه ور کردن …

در ۲۰ سال اخیر استفاده از موبایل افزایش بسیار زیادی داشته است ، به‌طوری‌که …

در صورت داشتن سینوزیت شما ممکن است دچار سردرد ، گلودرد و گرفتگی بینی …

نقره استرلینگ چیست ؟ نقره خالص بسیار نرم است و جهت ساختن زیورآلات و …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

متاسفانه افراد زیادی به دلایل مختلف ریش آنها کم پشت بوده یا به اصطلاح کوسه ای میباشد . البته ریش کامل نداشتن مشکل زیاد مهمی نیست یعنی از نظر پزشکی مشکلی ندارد اما بسیاری از افراد دوست دارند ریش پر پشت و کاملی داشته باشند . خوشبختانه راههای زیادی برای حل کردن این مشکل وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید . روش ها و راه کارهای گفته شده برای نشان دادن تاثیر خود نیاز به زمان دارند بنابراین عجول نباشید .

ریش چگونه و تا چند سالگی رشد میکند ؟

۱۱-۱۵ سالگی : اولین نشانه های ریش درآوردن در گوشه های بالای لب میباشد .

۱۶-۱۷ سالگی : سیبیل شروع به شکل گرفتن در بالای لب میشود .

۱۶-۱۸ سالگی : ریش در قسمت فوقانی گونه و زیر لب شروع به رشد میکند .

بهترین دارو برای رشد موی صورت

۱۷-۲۱ سالگی : تمامی قسمت های صورت به طور کامل ریش در می آورد .

صورت خود را تمیز و مرطوب نگه دارید . چربی ، کثیفی و سلول های مرده پوست مانع عبور راحت موی صورت میشوند . ریش در صورت تمیز کردن مرتب صورت سریعتر رشد میکند .

صورت خود را ۲ بار در روز صبح و شب با پاک کننده معمولی و آب گرم شستشو دهید .

در هر زمانیکه احساس کثیفی ، چربی و عرق روی صورت خود کردید آن را بشورید .

اگر صورت شروع به خارش کرد یعنی ریش در حال رشد است با شستشو بوسیله شامپوی ضد شوره خارش به صورت ۲ الی ۳ بار مصرف در هفته آن را برطرف کنید .

از لایه بردار صورت استفاده کنید و بعد از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده کنید .

اصلاح کردن را کنار بگذارید . به حرف مردم گوش ندهید اصلاح کردن هیچ تاثیری در رشد سریع ریش و کلفت شدن آن ندارد . یکی از بهترین کارها برای افزایش رشد ریش آزاد گذاشتن آن برای رشد کردن بدون مزاحمت است .

بعد از اصلاح ریش صورت سرعت رشد ریش بیشتر میشود اما در ادامه سرعت آن کاهش میابد .

کلفت تر نشان دادن ریش بعد از اصلاح نیز موقتی است .

ریشه مو را با ماساژ تحریک کنید . ماساژ ملایم صورت باعث رشد سریعتر و کلفت تر شدن ریش خواهد شد .

با حرکات چرخشی و با فشار ملایم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مناطقی را که میخواهید ریش در بیاورد یا کلفت تر شود را ماساژ دهید .

آرامش داشته باشید . استرس داشتن تاثیر منفی در رشد ریش دارد بنابراین آرامش خود را حفظ کنید . هم استرس روحی و هم استرس فیزیکی باعث ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن و محدود کردن رشد ریش و سیبیل خواهند شد .

مقدار زیادی بخوابید . استراحت کافی یکی از عوامل تاثیر گذار در عملکرد بدن است که رشد ریش نیز یکی از آنها میباشد . حداقل ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید .

منظم ورزش کنید . مانند استراحت ، ورزش نیز تاثیر زیادی در عملکرد درست بدن دارد . از ورزش هایی که گردش خون را بهتر میکنند مانند ایروبیک ، پیاده روی سریع ، دویدن و غیره استفاده کنید .

سیگار نکشید . سیگار سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند و همین باعث رشد نامناسب ریش نیز میشود . نیکوتین سیگار باعث کاهش جذب مواد مغذی توسط بدن ( که موها نیز به آن احتیاج دارند ) ، کاهش گردش خون میشود .

مقدار زیادی پروتئین و چربی های اشباع شده مصرف کنید . پروتئین و چربی نقش اساسی در بالا بردن سلامت و رشد سریع مو دارد که ریش نیز جزء آن است .

لوبیا و ماهی منابع سالمی از پروتئین هستند که میتوانند به رشد ریش کمک کنند .

تخم مرغ و چربی حیوانی میتواند موثر باشد . البته مصرف اینگونه چربی ها را محدود کنید تا مشکلاتی در  گردش خون ایجاد نشود .

شیرینی نخورید . قند میتواند باعث ضعیف شدن مو بشود . مصرف زیاد مواد غذایی حاوی قند میتواند باعث سخت کردن رشد مو بشود .

قند موجود در میوه جات و لبنیات ضرر کمتری نسبت به شکلات و نوشابه دارد .

ویتامین های B بدن را تامین کنید . ویتامین B7 یکی از مهمترین ویتامین ها برای داشتن ریش میباشد . ویتامین های B3 ، B9 و B5 نیز خیلی مهم هستند .

بیوتین : آجیل ، زرده تخم مرغ و مکمل بیوتین .

ویتامین B3 و B5 باعث گردش خون بهتر میشوند و در مواد غذایی مانند : گوشت مرغ ، گوشت گوساله ، ماهی ، تخم مرغ ، آووکادو ، شیر و بسیاری از غلات کامل ( سبوس دار ) یافت میشوند .

ویتامین B9 و اسید فولیک باعث کلفت شدن ریش میشود و در غلات صبحانه ، آجیل و سبزیجات سبز برگدار یافت میشود .

بهترین دارو برای رشد موی صورت

ویتامین A ، E و C مصرف کنید . مصرف این ویتامین ها با یکدیگر باعث ایجاد شرایط مناسب برای رشد موی صورت میشود .

ویتامین A : باعث کمک به ریشه مو و غدد چربی میشود و در : هویج ، کلم بروکلی و سبزیجات سبز برگدار پیدا میشود .

ویتامین C : باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود که در سیب زمینی ، مرکبات ، فلفل سبز ، گوجه و سبزیجات سبز تیره برگدار یافت میشود .

ویتامین E : باعث تقویت گردش خون میشود و در لوبیا ، آجیل و سبزیجات برگدار یافت میشود .

مقدار زیادی آب بنوشید . روزانه ۸ لیوان آب بنوشید . سعی کنید همیشه بدن را پر آب نگه دارید .

اکالیپتوس را امتحان کنید . اکالیپتوس ممکن است به رشد ریش کمک کند اما نباید عصاره اکالیپتوس را مستقیما روی پوست استفاده کرد . باید اکالیپتوس را با آب مخلوط کرد یا از محصولات حاوی اکالیپتوس استفاده کرد .

طرز استفاده : یک قسمت عصاره اکالیپتوس را با ۴ قسمت آب مخلوط کنید و بوسیله یک گوله پنبه آن را به صورت خود بزنید . اگر پوست صورت تحریک شد استفاده از آن را کنار بگذارید .

از پاک کننده ها و مرطوب کننده های حاوی اکالیپتوس استفاده کنید .

از مخلوط روغن آمله و برگ خردل استفاده کنید . روغن آمله یکی از بهترین و موثرترین درمان های طبیعی برای پر پشت کردن ریش میباشد .

طرز تهیه و استفاده : ¼ استکان ( ۶۰ میلی لیتر ) روغن آمله را به همراه ۳ قاشق غذاخوری ( ۴۵ میلی لیتر ) برگ خردل داخل مخلوط کن ریخته و آنقدر مخلوط کنید تا خمیری مانند شود . خمیر را روی صورت بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید بماند سپس آبکشی نمایید .

باقی مانده مخلوط داخل یخچال ۲ الی ۳ روز ماندگاری دارد .

روغن های دیگری مثل روغن جوجوبا و روغن هسته انگور نیز برای کمک به رشد ریش وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید .

از دارچین و آبلیمو اسیتفاده کنید . این ترکیب میتواند باعث تحریک کردن ریشه مو برای رشد سریعتر بشود .

طرز تهیه و استفاده : ۱ قاشق غذاخوری ( ۱۵ میلی لیتر ) پودر دارچین را با ۲ قاشق غذاخوری ( ۳۰ میلی لیتر ) آبلیمو حاوی ویتامین C زیاد را مخلوط کرده و روی صورت بمالید سپس ۲۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس آبکشی نمایید .

اگر پوست صورت تحریک شد ماسک را پاک کنید و خوب آبکشی نمایید و دیگر از این روش استفاده نکنید .

مقدار کمی ماینوکسیدیل استفاده کنید . این ماده به برای رشد موی سر به کار میرود اما میتواند برای ریش نیز کاربرد داشته باشد .

قبل از مصرف ماینوکسیدیل با پزشک خود مشورت کنید .

فیناستراید زیر نظر پزشک مصرف کنید . مصرف فیناستراید همزمان با ماینوکسیدیل نشان داده شده است که میتواند در رشد ریش تاثیر گذار باشد . این دارو میتواند تستوسترون را ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش دهد که در نتیجه موی صورت و بدن بیشتر خواهد شد .

درباره درمان با تستوسترون با پزشک مشورت کنید . افرادی که به دلیل کمبود تستوسترون ریش آنها کم است میتوانند از این روش استفاده کنند . نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

اصولا نوع موضعی و تزریقی استفاده می شود اما نوع خوراکی نیز وجود دارد که پیشنهاد نمیشود زیرا ممکن است به کبد آسیب وارد کند .

پزشک مرتبا تستوسترون خون را چک میکند زیرا زیاد بودن آن میتواند باعث مهار رشد مو بشود .

این روش سریع نبوده و به یک سال زمان نیاز دارد تا تاثیر خود را کامل نشان دهد .

با متخصص جراحی پلاستیک صحبت کنید . اگر روش های دیگر شکست خورد جراح پلاستیک میتواند مقداری مو ، روی صورت شما بکارد که از بقیه بدن برداشته میشود . این روش نسبتا راحت بوده و به سادگی قابل انجام است . اما باید مد نظر داشته باشید که ریش ارزش این کار را دارد یا خیر ؟

تیر ۱۹, ۱۳۹۸ در ۸:۱۰ ب.ظ

عالی بود

پاسخ دادن

فروردین ۸, ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۶ ق.ظ

داداش این آبلیمو و دارچین سوزش داره پس استفاده کنیم؟

پاسخ دادن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۷ در ۱:۰۵ ق.ظ

سلام دورد من حدودا همه این کارهای ک گفتین انجام دادم اما نتیجه انچانی ندیدیم یعنی ی قسمت ریش در اومده ی ورش کم . حالا سوال من از بنده اینه که بخوام با جراحی پلاستیک ریش بکارم برای صورتم ک مشکلی پیش نمیاد؟ وهمچنین هزینه این کار چقدر هس؟؟

پاسخ دادن

اسفند ۲۱, ۱۳۹۷ در ۵:۱۸ ب.ظ

سلام جراحی عوارض زیادی داره و اصلا پیشنهاد نمیشه .

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ترک کردن سیگار سخت است و نیازمند زمان و تلاش است . ترک سیگار نیازمند اراده آهنین و تعهد بر…

چگونه سیگار را ترک کنیم ؟ ترک کردن سیگار کار بسیار سختی میباشد . …

آفتاب‌سوختگی دردناک است . آسیب‌های خورشیدی در زمان کودکی می‌تواند منجر به سرطان پوست …

لباس‌های سفید بعد از مدتی تمایل دارند تا چرک تاب و تیره‌رنگ شوند . …

برس ها و شانه‌ها مانند دیگر لوازم‌آرایشی و بهداشتی باگذشت زمان کثیف می‌شوند . …

۱ – بی اعتنایی نسبت به گاز گرفتن پرنده . اگر مرغ هلندی شروع …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

ریش و سبیل پرپشت و ضخیم از مهم ترین معیارهای جذابیت در میان مردان می باشد، به همین دلیل بسیاری از مردان جوان به دنبال راه های طبیعی یا دارویی برای رشد سریع ریش و سبیل می باشند.

از عوامل عمده ای که در سرعت رشد موهای صورت موثر است عوامل ژنتیکی می باشد که قابل تغییر نخواهند بود اما سایر عوامل از جمله کمبود ویتامین، سطح تستوسترون، تغذیه یا سبک زندگی نیز در رشد سریع موهای بدن از جمله ریش و سبیل نقش دارد.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که از کم پشت بودن ریش و سبیل رنج می برید با پرشین استار همراه باشید تا با نکات مهم و روش های خانگی و دارویی رشد سریع ریش و سبیل آشنا شویم.

ماساژ صورت با ترکیب روغن نارگیل و رزماری یکی از راه های افزایش رشد سریع ریش و سبیل است. روغن نارگیل و رزماری را با نسبت 10 به 1 با هم مخلوط کرده و با توپ پنبه روی صورت بمالید و ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای تاثیر بهتر، سه بار در هفته از این روش استفاده کنید.

بهترین دارو برای رشد موی صورت

روغن آملا رشد موهای صورت را تحریک کرده و به پرپشت شدن ریش و سبیل کمک می کند.

کافیست مقداری روغن آملا روی پوست صورت ماساژ داده و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

همچنین می توانید 3 قاشق غذاخوری برگ خردل آسیاب شده را با 60 میلی لیتر (1/4 فنجان) روغن آملا مخلوط و روی صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

1 قاشق چایخوری پوست دارچین آسیاب شده را با 2 قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای نتیجه بهتر دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.

برای رشد سریع ریش و سبیل، مقداری روغن اکالیپتوس را با روغن حامل (مانند روغن زیتون یا روغن کنجد) مخلوط کرده و روی پوست صورت ماساژ دهید. بعد از حداقل 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

سعی کنید دو بار در روز (یک بار شب، یک بار صبح) صورت خود را با آب گرم و پاک کننده ملایم شستشو دهید.

شستن صورت باعث مرطوب و تمیز شدن پوست شده و روغن اضافی، آلودگی و سلول های مرده را که مانع تولید فولیکول های مو می شود را از پوست پاک می کند. این کار به افزایش رشد موهای صورت و ریش و سبیل کمک می کند.

توصیه می شود از پاک کننده ای غیر از صابون استفاده کنید زیرا صابون ممکن است باعث بروز سوزش پوستی شود.

کیفیت خواب بسیار مهم است زیرا خواب کافی باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست شده، رشد مو در دوره های خواب افزایش می یابد و به پرپشت شدن ریش و سبیل را کمک می کند.

اگر شب ها کمتر از شش ساعت می خوابید انتظار داشتن ریش و سبیل پرپشت و ضخیم نداشته باشید!

آرامش از عوامل اصلی برای رشد سریع مو و ریش و سبیل در مردان است. بسیاری از متخصصان زیبایی و سلامت معتقدند وضعیت موهای بدن نشانه میزان استرس بدن می باشد.

اگرچه از بین بردن کامل استرس تقریبا غیرممکن است اما سعی کنید به روش های مختلف از جمله مراقبه و یوگا استرس را کنترل کرده و کاهش دهید.

اگر می خواهید ریش و سبیل پرپشت داشته باشید از اصلاح بیش از حد خودداری کنید، توصیه می شود در دوران درمان هر شش هفته برای اصلاح ریش به آرایشگاه بروید.

ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در پوست صورت شده و به تحریک رشد موهای صورت کمک می کند.

برای پرپشت و ضخیم شدن ریش و سبیل، دو بار در روز به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرکات دایره ای کوچک صورت خود را به آرامی و با کمی فشار ماساژ دهید.

ورزش منظم مخصوصا ورزش های هوازی به گردش خون بدن کمک کرده و باعث تغذیه بهتر فولیکول های مو می شود. برای پرپشت شدن ریش و سبیل هر روز 20 دقیقه ورزش کنید یا حداقل 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید.

طبق یک باور قدیمی، تراشیدن موهای صورت با تیغ باعث رشد سریع و ضخیم شدن ریش می شود اما این باور فقط یک افسانه است. اگرچه بلافاصله بعد از اصلاح صورت، رشد مو سریع تر می شود اما پس از مدتی رشد آن کاهش می یابد.

بهترین کار این است که بگذارید ریش و سبیل به طور طبیعی رشد کند و اخلالی در آن ایجاد نکنید.

سیگار باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و روی رشد موهای صورت و بدن تاثیر منفی می گذارد زیرا نیکوتین موجود در سیگار جذب مواد مغذی را کاهش داده و از تغذیه مناسب فولیکول های مو جلوگیری می کند.

نیکوتین همچنین رگ های خونی را منقبض می کند و خونرسانی به اندام های مختلف بدن را مختل می کند.

توصیه می شود از اسکراب یا لایه بردار پوست ویژه مردان استفاده کرده و با از بین بردن سلول های مرده پوست امکان رشد موهای جدید را فراهم کنید.

اگر دچار خشکی پوست هستید حتما از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید زیرا پوست مرطوب بستری عالی برای افزایش رشد ریش و سبیل فراهم خواهد کرد.

ویتامین ها و مواد معدنی در رشد سریع ریش و سبیل و موهای صورت تاثیر عالی دارند. ویتامین های A، B، C و E به حفظ فولیکول های مو و چربی مورد نیاز بدن کمک کرده و گردش خون را افزایش می دهند.

این ویتامین ها در مواد غذایی همچون هویج، کلم بروکلی،سیب زمینی، مرکبات، فلفل سبز، گوجه فرنگی، سبزیجات سبز برگ، لوبیا و آجیل وجود دارد.

انواع ویتامین B از جمله بیوتین و ویتامین های B3، B5 و B9 نیز برای رشد سریع موهای بدن حیاتی می باشند.

بیوتین در مواد غذایی همچون آجیل یافت می شود، مصرف روزانه 2.5 میلی گرم ویتامین بیوتین باعث افزایش رشد ریش و سبیل می شود.

ویتامین B3 و B5 در مواد مختلف از جمله غلات کامل و آووکادو یافت می شود.

ویتامین B9 یا اسید فولیک نیز باعث ضخیم شدن ریش و سبیل شده و در غلات، آجیل و سبزیجات برگ سبز به وفور یافت می شود.

این دو ماده از مواد مغذی حیاتی برای رشد سریع موها از جمله افزایش رشد ریش و سبیل می باشند.

مصرف قند و شکر و شیرینی جات باعث کاهش رشد موها شده و ریشه موها را ضعیف می کند. لازم به ذکر است قند طبیعی موجود در میوه ها کمتر از افزودنی ها می باشد.

هیدراتاسیون بدن در رشد سریع موها از جمله موهای صورت تاثیر عالی دارد. توصیه می شود هر روز 8 لیوان (250 میلی لیتر) آب بنوشید.

موارد زیر فقط با مشورت پزشک متخصص انجام شود.

داروی موضعی مینوکسیدیل معمولا برای رشد موهای سر استفاده می شود اما برخی یافته ها نشان می دهد برای افزایش رشد ریش و سبیل نیز مفید است.

توصیه می شود دو بار در روز 1 میلی لیتر از محلول مینوکسیدیل را در نواحی مورد نظر مالیده و ماساژ دهید.

بهترین دارو برای رشد موی صورت

توجه: قبل از مصرف مینوکسیدیل با پزشک مشورت کرده و طبق دستورالعمل های روی برچسب عمل کنید.

این داروی خوراکی نیز معمولا برای افزایش رشد مو استفاده می شود اما برای پرپشت شدن ریش و سبیل نیز موثر است.

فیناستراید تستوسترون بدن مردان را 10 تا 20 درصد افزایش داده و حجم موهای بدن را زیاد می کند. معمولا یک بار در روز و در یک ساعت مصرف می شود و تنها با نسخه قابل خریداری است.

پایین بودن سطح تستوسترون از عوامل موثر در کاهش رشد موی صورت در مردان می باشد. روش های تزریقی، موضعی و خوراکی برای افزایش سطح تستوسترون وجود دارد که روش های خوراکی به دلیل آسیب احتمالی به کبد توصیه نمی شود.

پزشک پس از تشخیص کمبود تستوسترون در فرد، با توجه به شرایط اقدام به درمان می کند، اگرچه این روش، چندان سریع نیست و ممکن است تا یک سال به طول بکشد.

 قرص LD (ال دی) برای رشد سریع ریش

باور قدیمی درباره تاثیر قرص ال دی در افزایش رشد ریش و سبیل وجود دارد اما تحقیقات ثابت کرده این قرص تاثیر چندانی در این مورد ندارد.

اگر از راه حل های طبیعی نتیجه نگرفته اید در نهایت می توانید به متخصص زیبایی مراجعه کرده و پزشک با پیوند فولیکول های مو از سایر قسمت های بدن به صورت، مشکل را درمان خواهد کرد.

این روش درمانی ساده است، معمولا سرپایی انجام شده و ممکن است واکنش های حساسیتی جزئی ایجاد شود.

با این حال این روش نیز مانند روش قبل، سریع نیست و گاهی دو سال طول می کشد تا رشد ریش و سبیل به اندازه طبیعی برسد.

منبع: indiatimes – wikihow – onlymyhealth

کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

بهترین راه برای رشد سریع ریش و موی صورت این است که صورت خود را دوبار در روز با پاک کننده­ صورت بشویید و برای رشد سالم آن، صورتتان را اصلاح نکنید. رژیم غذایی غنی از پروتئین و چربی اشباع شده را در اولویت قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  رشد سریع ریش و سبیل ادامه­ مطلب را بخوانید، کمک­های پزشکی و توصیه ­های تغذیه­ ای را در ادامه خواهید خواند!

چربی، گرد و خاک و سلول­های مرده­ی پوست می­توانند مانعی ضخیم و غیر قابل نفوذ برای رشد فولیکول­ های مو ایجاد کنند. اگر صورت شما دائما تمیز باشد، موهای صورتتان خیلی سریع­تر رشد خواهد کرد.

– صورت خود را یک بار در روز و یک بار در شب با آب گرم و پاک کننده‌ای ملایم بشویید. پاک کننده­ی ملایم صورت به صابون استاندارد ارجحیت دارد، زیرا صابون می­تواند باعث سایش بیش از حد پوست صورت و ایجاد سوزش شود.

بهترین دارو برای رشد موی صورت

– باید هر زمان در روز که احساس می­کنید پوست صورتتان بخاطر عرق یا چربی آلوده می­شود، آن را بشویید.

– اگر در محلی که موی صورت شما می­روید، ریزش­های خارش دار مشاهده می­کنید، دو بار یا سه بار در هفته از شامپوی ضد شوره استفاده کنید تا سوزش آن تسکین یابد.

– یک بار در هفته برای پاکسازی سلول­های مرده­ی پوست، از لایه بردار پوست استفاده کنید.

– پس از شستن صورتتان، از لوسیون مرطوب کننده صورت استفاده کنید تا پوستتان را آب رسانی کند و از تجمع سلول­های مرده­ی پوست و از بین بردن فولیکول­های مو جلوگیری کند.

برخلاف افسانه­های موجود، تراشیدن موی صورت با تیغ باعث رشد سریع­تر و پرپشت‌تر فولیکول­های مو نمی­شود. خب پس یکی از بهترین کارهایی که می­توانید برای سریع­تر شدن رشد موی صورت خود انجام دهید این است که اجازه دهید بدون ایجاد مزاحمت و یا دخالت رشد کند.

– بلافاصله پس از اصلاح رشد مو سریع‌تر می­شود، اما پس از آن رشد مو کاهش می­یابد. به این ترتیب می­توان گفت هر گونه افزایش رشد موی صورت حاصل از اصلاح متوقف خواهد شد.

– توجه داشته باشید زمانی که موی صورت شما برای اولین بار بعد از اصلاح رشد کرده است ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، بنابراین توصیه می­شود این کار را زمانی انجام دهید که سر کار نمی­روید و یا در رویدادهای رسمی اجتماعی ظاهر نمی­شوید.

 شاید این روش کمی غیرمعمول باشد، اما ماساژ سبک روی صورت می­تواند فولیکول­های مو را تحریک کند تا سریع­تر و پرپشت‌تر رشد کنند.

– در قسمت هایی از صورت خود که می­خواهید رشد مو را تحریک کنید، ماساژ آرامی بدهید و حتی کمی هم فشار وارد کنید. حرکات دایره­ای کوچکی انجام دهید و صورت خود را به طور پیوسته به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دو بار در روز ماساژ دهید.

استرس به سادگی موها را از بین می­برد و رشد ریش، سبیل و یا ریش چانه (پروفسوری) را کاهش می­دهد. کم کردن استرس تا حد ممکن، می تواند میزان رشد موی صورت شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

– هر دو شکل استرس ذهنی و فیزیکی می­توانند سیستم ایمنی بدن شما را ناتوان کنند و قابلیت بدن شما را برای رشد موی صورت محدود کنند.

– شاید نتوان به طور کامل استرس را از بین برد، اما می­توان اقدامات کوچکی برای محدود کردن میزان استرس در زندگی انجام داد. سعی کنید مراقبه و یا ورزش را در زندگی خود بگنجانید و از این طریق اضطراب خود را کاهش دهید و یا در مورد روش­های موثر کاهش استرس با دیگران گفتگو کنید.

 استراحت مناسب عنصری کلیدی در عملکرد بدن شما از جمله رشد مو است. خواب دوره­ زمانی است که در طی آن بدن، سلول­های از دست رفته را بازسازی می­کند و رشد مو در طی خواب افزایش می­یابد. اگر کمتر از شش ساعت در شب بخوابید، رشد موی صورت غیرممکن می­شود. برای کسب بهترین نتیجه، حداقل هشت ساعت در شب بخوابید.

 مشابه خواب، ورزش منظم نیز عنصری کلیدی برای حفظ عملکرد بدن از جمله رشد مو است. تمرکز بر ورزش هوازی باعث بهبود جریان خون بدن می­شود. گردش خون خوب به شما کمک می­کند تا سطح بالای سوخت و ساز بدن را حفظ کنید. به عبارت دیگر تمام مواد غذایی که مصرف می ­کنید می ­توانند باعث تحریک رشد مو شوند که در نهایت باعث می­شود فولیکول­های موی صورت شما سریع­تر رشد کند و اگر گردش خون خود را از طریق ورزش هوازی ارتقاء دهید به نتایج دلخواه خواهید رسید. حتی ورزش هوازی خفیف و متوسط بهتر از این است که اصلا ورزش نکنید. هر روز بعد از کار ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید و یا حتی بهتر است که به جای راه رفتن، آهسته بدوید.

 سیگار کشیدن سیستم ایمنی بدن را تضعیف می­کند و بدن شما با یک سیستم ایمنی ضعیف نمی ­تواند مو را به طوری که باید پرورش دهد.

– نیکوتین توانایی شما را برای جذب مواد مغذی کاهش می­دهد. در نتیجه مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو به اندازه­ کافی به فولیکول­های موی شما نخواهد رسید و رشد نخواهند کرد.

– علاوه بر این، نیکوتین رگ­ های خونی را مسدود می­کند و مانع از این می ­شود که خون به جایی که باید برود، برسد.

 پروتئین و چربی نقش بسیار مهمی در رشد سریع و سالم مو از جمله موی صورت دارند.

– بخشی از مو از پروتئین تشکیل شده است و موهای سالم پوششی از روغن و چربی دارند. در نتیجه ریش سالم برای رشد سریع به میزان زیادی پروتئین و چربی نیاز دارد. علاوه بر این پروتئین و چربی می­تواند تستوسترون که یکی دیگر از عوامل مهم در رشد موهای صورت است را افزایش دهد.

– لوبیا و ماهی از منابع سالم پروتئین هستند و مصرف بیشتر این نوع خوراکی‌ها می­تواند باعث رشد سریع­تر و موثرتر مو شود.

– تخم مرغ و چربی حیوانی نیز می­تواند موثر باشد اما جذب کلی این چربی ­ها را محدود می­ کند زیرا مصرف بیش از حد آنها می­تواند باعث مشکلات گردش خون شود.

 قند می­تواند موهای شما را به شدت ضعیف کند. مصرف بیش از حد خوراکی‌هایی که قند بالایی دارند می­تواند رشد موی صورت را دشوارتر کنند.

قندهای طبیعی موجود در میوه ­ها و لبنیات آسیب کمتری نسبت به قندهای آب نبات، خوراکی‌های پخته و نوشابه دارند.

 ویتامین B7 که اغلب بیوتین هم نامیده می­ شود یکی از مهم­ترین ویتامین­ های مورد نیاز برای رشد موی صورت است. علاوه بر این ویتامین­ های B9,B5, B3 نیز بسیار مهم هستند.

– بیوتین در آجیل و زرده­ تخم مرغ وجود دارد. برای اینکه این ویتامین موثر باشد باید آن را بخورید. استفاده­ موضعی آن کمکی نخواهد کرد. اگر بیوتین را به طور طبیعی دریافت نمی­کنید، روزانه از مکمل بیوتین مصرف کنید.

– ویتامین­های B5, B3 گردش خون شما را بهبود می ­بخشند و در مرغ، گوشت گاو، ماهی، زرده­ تخم مرغ، آووکادو، شیر و بسیاری از غلات یافت می ­شود.

بهترین دارو برای رشد موی صورت

-ویتامین B9 یا اسید فولیک تأثیر مستقیمی بر توانایی بدن شما برای رشد موی پرپشت‌تر دارد و در غلات، آجیل و سبزیجات سبز برگ یافت می ­شود.

هر سه این ویتامین‌ها با هم کار می­کنند تا شرایط مناسبی را برای رشد موی صورت فراهم کنند.

– ویتامین A به حفظ فولیکول­ها و چربی بدن کمک می­کند و در هویج، کلم بروکلی و سبزیجات با برگ سبز یافت می­شود.

– ویتامین C سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و در سیب زمینی، مرکبات، فلفل سبز، گوجه فرنگی و سبزیجات با برگ سبز تیره یافت می­شود.

– ویتامین E گردش خون را بهبود می­ بخشد و در لوبیا، آجیل و سبزیجات برگ دار پیدا می­شود.

 برای حفظ شرایط بدنی در اوج خود، باید همیشه آب کافی به بدنتان برسد. تنها در شرایط اوج بدن، رشد موی صورت شما می ­تواند در حداقل زمان ممکن صورت بگیرد.

-به عنوان یک قاعده­ کلی، هر روز ۸ لیوان (۲۵۰ میلی لیتر) آب بنوشید.

باور بر این است که اکالیپتوس به تحریک رشد مو کمک می­کند، اما هرگز نباید روغن اکالیپتوس را به طور مستقیم به صورت زد. در عوض بهتر است آن را با آب رقیق کنید و از محصولات مراقبت پوستی صورت استفاده کنید که یکی از اجزای تشکیل دهنده­ی آن این عنصر است.

– با ترکیب چهار بخش آب و یک بخش اکالیپتوس، روغن اکالیپتوس را رقیق کنید. آن را با یک پنبه مستقیم روی پوست بمالید و بگذارید بماند. با وجود این اگر پوست‌تان تحریک شد، باید سریع آن را از روی صورت بشویید و در آینده از مصرف دوباره‌ی آن اجتناب کنید.

– پاک کننده ­ها و مرطوب کننده­ های صورت حاوی اکالیپتوس بیشتر از روغن آن توصیه می­شوند.

روغن آملا یکی از مفیدترین روغن­ های طبیعی است که می­توانید برای پوشاندن فولیکول­های صورت خود از آنها استفاده کنید.

-یک چهارم فنجان (۶۰ میلی لیتر) روغن آملا را با ۳ قاشق غذاخوری برگ خردل (۴۵ میلی لیتر) ترکیب کنید و تا زمانی که خمیر مناسبی تشکیل شود آنها را هم بزنید. این خمیر را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

– اگر از این خمیر باقی مانده بود آن را به مدت دو تا سه روز در یخچال نگهداری کنید. علاوه بر روغن آملا، سایر روغن­هایی که به رشد موی صورت کمک می­ کنند عبارتند از روغن جوجوبا و روغن هسته­ انگور. این روغن­ها را می­توان به طور مستقیم روی پوست زد و دیگر نیازی نیست که آن را با برگ خردل مخلوط کنید.

 این ترکیب‌ها را می­توان به پودری تبدیل کرد و دو بار در روز روی صورت مالید و در نتیجه‌ی آن صورت تحریک می­شود تا مو سریع‌تر رشد کند.

– 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین (۱۵ میلی لیتر) را با ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) آب لیمو حاوی ویتامین C ترکیب کنید. و این ترکیب را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را بشویید.

– اگر پوست صورتتان تحریک شد بلافاصله آن را بشویید.

 این داروی رشد موضعی مو معمولا برای تحریک رشد موی روی سر استفاده می­شود اما برخی از یافته ­های اولیه نشان می­دهد که به تحریک رشد موی صورت نیز کمک می­کند.

– یک بطری ماینوکسیدیل بخرید. آن را سر و ته کنید و به نوک آن ضربه بزنید تا مقداری از آن روی انگشتانتان بریزد. به آرامی این فوم را روی صورت خود بمالید و بیشتر بر قسمت‌هایی از صورتتان که به رشد سریع مو نیاز دارند، تمرکز کنید.

– باید معمولا فقط یک دوم فنجان و یا ۱ میلی لیتر از این فوم را دو بار در روز مصرف کنید. برای اجتناب از مصرف بیش از حد اتفاقی، دستورالعمل روی برچسب را بخوانید.

– قبل از استفاده از ماینوکسیدیل برای تحریک رشد مو، با پزشک خود مشورت کنید.

 فیناستراید یک داوری خوراکی است که به طور سنتی برای تحریک رشد موی روی سر مورد استفاده  قرار می­گیرد اما همانند ماینوکسیدیل برخی از یافته ­ها نشان می­دهند که این ماده می­تواند برای رشد موی صورت نیز مفید باشد.

– این دارو می­تواند میزان تستوسترون شما را از ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهد و به افزایش موی صورت و بدن منجر شود.

– این دارو فقط باید با نسخه‌ی پزشک مصرف شود. دستورالعمل­ های نسخه را به دقت دنبال کنید تا از مصرف بیش از حد آن جلوگیری شود.

– معمولا این دارو در قالب قرص و یک بار در روز مصرف می­ شود. باید هر روز در ساعت مشخص و ثابتی آن را مصرف کنید.

 مردانی که موی صورت آن‌ها به سختی رشد می­کند ممکن است بدن آن‌ها تستوسترون کافی مورد نیاز برای رشد مو نداشته باشد. درمان تستوسترون می ­تواند این مشکل را حل کند.

– این درمان اغلب به صورت تزریقی یا موضعی انجام می­شود. درمان­های خوراکی نیز وجود دارند اما ممکن است باعث آسیب رساندن به کبد شوند و بنابراین توصیه نمی­شوند.

– پزشک شما باید روند درمان تستوسترون را نظارت کند. مقدار بیش از حد این هورمون می­تواند رشد موی شما را متوقف کند.

– توجه داشته باشید که این درمان به سرعت جواب نمی­دهد، چون معمولاً یک سال طول می­کشد تا نتیجه­ درمان تستوسترون مشخص شود.

 اگر نا امید شده ­اید و راه­ حل­های ساده رشد سریع ریش برای شما کارساز نبود، یک جراح پلاستیک می­ تواند فولیکول­های مو با رشد سریع را از سایر بخش ­های بدن خودتان بگیرد و روی صورت شما بکارد.

– درمان ساده است و اغلب به صورت سرپایی انجام می­شود. ممکن است دچار تحریک پذیری جزئی شوید، اما معمولا این جدی‌ترین عارضه‌ای است که ممکن است تجربه خواهید کرد.

– مشابه درمان تستوسترون، نتیجه­ این درمان نیز سریع مشخص نمی­شود. باید دو سال کامل صبر کنید تا موی شما رشد کند.

منبع: wikihow

 

برچسب ها افزایش سرعت رشد موی صورتتعبیرخواب ریشتقویت ریش و سبیلرشد ریش و سبیلرشد سریع ریشرشد موی صورترویش ریش و سبیلریش گذاشتنسبیلسفید شدن ریشمردان با ریشمردان ریشوپرپشت شدن ریش و سبیل

متاسفیم. نظرات بسته است.

عناوین روزنامه های امروز سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸ + تصویر

و ارز ۱۵ مرداد ۹۸ ، قیمت دلار آزاد

قیمت طلا ۱۵ مرداد ۹۸ ، قیمت روز سکه و طلا

۱۵ مرداد ۹۸ ، قیمت خودرو ، ایران خودرو

دانلود آهنگ ایرانی اصل ماکان بند

بهترین دارو برای رشد موی صورت

تصاویر زیبا با متن های آموزنده

جاذبه های گردشگری تانزانیا + راهنمای سفر به تانزانیا

بهترین دارو برای خارش بدن

آموزش گیتار برای افراد مبتدی

عکس پروفایل دخترونه ( ۶۰ تصویر دخترانه برای پروفایل)

عکسهای زیبای الناز شاکردوست در اکران شبی که ماه کامل شد

اولین عکس همسر دوم حمید گودرزی

تیپ عجیب غول برره با شلوار کوتاه!

اولین عکس از دختر رویا نونهالی در جشن حافظ ۹۸

لباس عجیب سحر قریشی در اکران نیوکاسل / ۶ عکس

ظاهر متفاوت شیلا خداداد در اکران قصر شیرین / ۵ عکس

عکس با حجاب سحر قریشی در حرم امام رضا (ع)

عکسهای دیدنی از جشن تولد ۲۱ سالگی مریم مومن

تاثیر حذف ۴ صفر از پول ملی چیست؟

خانه » 🔥 خبرهای متفرقه » بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش

ریش و سبیل پر پشت از مهمترین معیارهای جذابیت در میان مردان می باشد، به همین خاطر بسیاری از آقایان بدنبال راه حل های دارویی یا طبیعی برای رشد ریش و سبیل خود می باشند. بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش در مطلب زیر…

داشتن ریشی زیبا و پرپشت زمان بر است؛ درنتیجه بسیار پش می آید که در میانه راه احساس پشیمانی کنید و بخواهید که از ریش تراش استفاده کنید. به این منظور، تصویری از مدل ریش مورد علاقه تان و خودتان رادر حالی که ریشی پرپشت و زیبا دارید، در ذهن داشته باشید و هرگاه در میانه راه خسته شدید، این تصویر را در ذهن مجسم کنید و از آن لذت ببرید. این کار، انگیزه ادامه راه را به شما نشان می دهد و کمک می کند که مدت زمان بیشتری صبر کنید. حتی می توانید عکسی با مشخصات موردنظرتان بیابید و کنار آینه نصب کنید. هر روز به نتیجه ای که احتمالا در انتظار شماست، بنگرید.

 

احتمالا این عقیده که در صورت تراشیدن موهای صورت، ریش با ضخامتی دو برابر رشد می کند را شنیده اید. اما این فرضیه کاملا درست نیست. بعد از تراشیدن موها در ابتدا ریش کمی سریع تر شد می کند اما بعد از مدت کوتاهی ریتم رشد موها بسیار کندتر از قبل از تراشیدن می شود که تاثیر تراشیدن مو برای پرپشت تر شدن آن را تقریبا از بین می برد. به علاوه بعد از تراشیدن و در ابتدای رشد ریش به نظر پرپشت تر می رسد؛ چرا که موها در ریشه نسبت به سابقه مو ضخیم تر است. بهترین راه حل این است که اجازه دهید موهای صورت تان رشد طبیعی خود را داشته باشد و ریش تراش را کنار بگذارید.

برای تبدیل موهای صورت به ریشی زیبا، معمولا بین چهار تا شش هفته زمان نیاز است. در ابتدا موهای صورت نامنظم است و به همین دلیل، باید برای تبدیل شدن آن ها به ریشی مرتب، صبور بود. اگر می خواهید ریش بگذارید، بهترین زمان برای شما هنگامی است که در تعطیلات، مرخصی یا مسافرت به سر می برید، این زمان به شما این فرصت را می دهد، هنگامی که دوباره به محل کار بازگشتید، از صورت نامرتب خود، نظرات و نگاه دیگران رنج نبرید.

یکی از مشکلات اصلی که اغلب کسانی که می خواهند ریش داشته باشند از آن شکایت می کنند، خارش این ناحیه از پوست صورت است. تحریک پوست و خارش آن نباید شما را منصرف کند. به منظور کاهش این مشکل، باید هر روز صورت خود را با شوینده ای ملایم بشویید، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید، پوست خود را مرطوب نگه دارید و پوسته پوسته شدن و قرمزی آن را کاهش دهید.

اگر میزان خارش پوست تان به حدی است که شما را بسیار آزار می دهد، از کرم های حاوی یک درصد هیدروکورتیزون استفاده کنید؛ این کرم تا حد زیادی خارش را کاهش می دهد.

به علاوه، خارش پوست معمولا موقتی است. صبور باشید؛ چرا که به زودی از دست آن خلاص می شوید.

استفاده از شامپوی ضدشوره برای پرپشت شدن ریش

درست غذا بخورید برای پرپشت شدن ریش تان

سبزی های دارای برگ سبز (اسفناج، کلم پیچ و…) برای سلامت بدن ضروری است و به بدن کمک می کند که هورمون زنانه استروژن را بسوزاند. این عمل سبب می شود سطح تستوسترون در ارگانیسم شما افزایش بیابد. از مصرف زیاد موادقندی اجتناب کنید؛ چرا که ارزش غذایی ندارد و موهای شما را ظریف و شکننده می کند.

از دیگر مکمل هایی که رشد موها را افزایش می دهد می توان به ویتامین B1، B6، B12، بتاکاروتن، روغن برزک و گزنه نام برد.

البته از آنجا که مصرف بیش از حد ویتامین ها نیز می تواند مضر باشد، قبل از مصرف هرنوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

ورزش منظم (با شدت متوسط یا زیاد) گردن خون را در بدن بهبود می بخشد و بدن را برای تولید تستوسترون تحریک می کند. گردش خون نقشی اساسی در افزایش رشد موهای صورت دارد؛ چرا که ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز پوست را به آن می رساند و در نتیجه رشد موها را افزایش می دهد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، ورزش های هوازی و قدرتی را با هم ترکیب کنید و به طور مرتب آن ها را انجام دهید.

به اندازه کافی استراحت داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید. خواب عامل بسیار مهمی در رشد موهاست؛ چرا که به سلول ها این امکان را می دهد که خود را ترمیم و بازسازی کنند. آنچه که در سلامت و رشد موها نقشی اساسی دارد خواب کافی است، ۷ الی ۸ ساعت در هر شب، برای سلامت عمومی بدن ضروری است. البته از آنجایی که استرس بیش از حد یکی از عوامل ریزش مو است، باید میزان استرس خود را نیز کاهش دهید.

ریش همانند گیاه نیست که هرچه بیشتر آب بنوشید سریع تر رشد کند اما با وجود این، برای بهبود عملکرد بدن و سلامت عمومی آن، لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید. آب به بدن کمک می کند که سموم را دفع کند و پوست را از داخل مرطوب نگه دارد. این امر رشد و سلامت موها را تا حد زیادی تضمین می کند.

این روزها در سرتاسر جهان، ریش برای مردان تبدیل به یکی از مدهایی شده است که حتی در میان ستارگان سینما نیز طرفداران فراوانی را به خود جذب کرده است. اما از طرفی سال ها پیش، پیامبر اسلام ریش گذاشتن را به مردان توصیه کرده و در مورد فواید آن برای مسلمانان بسیار سخن گفته است. باری دیگر شاهد این هستیم که مطالعات جوامع غرب، صحت توصیه های اسلام را اثبات می کنند.

به تدریج همگان به اثرهای مثبت ریش در سلامت مردان پی برده اند. از فواید ریش می توان از تاثر محافظتی آن در برابر آفتاب یاد کرد. براساس مطالعه ای که در دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شده، ریش بین ۹۰ تا ۹۵ درصد از رسیدن اشعه های ماوراءبنفش خورشید به پوست ممانعت می کند و به طرز قابل توجهی پیری و ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

بهترین دارو برای رشد موی صورت

ریش همچنین از پوست در برابر آب و هوا محافظت می کند: از تماس پوست با گرد و غبار و آلودگی ها جلوگیری می کند و همچنین امکان ابتلا به بیماری هایی همچون آسم و حساسیت ها را کاهش می دهد. ریش و سبیل همانند سد از ورود مواد آلرژی زا به داخل بینی جلوگیری می کنند.

از طرفی وجود موی صورت و زیر چانه، از سرماخوردگی یا سرفه هایی که بر اثر تغییر ناگهانی هوا به وجود می آید، جلوگیری می کند. چرا که ریش، صورت و گردن را گرم نگه می دارد.

جاذبه های گردشگری تانزانیا + راهنمای سفر به تانزانیا

آموزش گیتار برای افراد مبتدی

عکسهای اکرم محمدی و دخترش در تولد ۶۱ سالگی

موتور سواری خانم بازیگر رو ببینید

بیوگرافی آرون افشار خواننده

عکسهای الهام کردا در اکران مردمی سرکوب

عکسهای دیدنی باران کوثری و پردیس احمدیه در اکران فیلم سرکوب

تاریخچه شرکت توزیع نیروی برق ایران

راهنمای سفر به کنیا و جاذبه های گردشگری کنیا

تاریخچه سکه طلا در ایران از قدیم تا سکه بهار آزادی

قیمت روز گوشی موبایل ۱۵ مرداد ۹۸ ، قیمت …

بزرگترین استخر شنای جهان + عکس …

تصاویر زیبا با متن های آموزنده …

جاذبه های گردشگری تانزانیا + راهنمای سفر …

بهترین دارو برای خارش بدن …

آموزش گیتار برای افراد مبتدی …

تاریخچه پول مجازی و ارز الکترونیکی …

اینستاگرام مسترلب

مودم TD-LTE چیست و انواع آن کدامند؟ …

گرگاس چیست ؟

معرفی کتاب پلیکان آگوست استریندبرگ …

قرص راکوتان چیست + عوارض و مزایا و موارد …

راهنمای سفر به جنگل آمازون + جاذبه های گ …

بیوگرافی صدف بیوتی + عکسهای صدف بیوتی و …

انواع روش های کاشت ناخن و مزایا و معایب …

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عکس پروفایل دخترونه ( ۶۰ تصویر دخترانه ب …

عکسهای زیبای الناز شاکردوست در اکران شبی …

اولین عکس همسر دوم حمید گودرزی …

تیپ عجیب غول برره با شلوار کوتاه! …

اولین عکس از دختر رویا نونهالی در جشن حا …

لباس عجیب سحر قریشی در اکران نیوکاسل / ۶ …

ظاهر متفاوت شیلا خداداد در اکران قصر شیر …

عکس با حجاب سحر قریشی در حرم امام رضا (ع …

عکسهای دیدنی از جشن تولد ۲۱ سالگی مریم م …

تاثیر حذف ۴ صفر از پول ملی چیست؟ …

عناوین روزنامه های امروز سه شنبه ۱۵ مردا …

دانلود آهنگ ایرانی اصل ماکان بند …

جاذبه های گردشگری تانزانیا + راهنمای سفر …

آموزش گیتار برای افراد مبتدی …

تاریخچه پول مجازی و ارز الکترونیکی …

مودم TD-LTE چیست و انواع آن کدامند؟ …

بهترین دارو برای رشد موی صورت
بهترین دارو برای رشد موی صورت
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *