بهترین داروی گیاهی برای واریس پا

خواص دارویی و گیاهی

واریس یک مشکل رایج است که در آن رگ‌ها به‌صورت غیرعادی به سطح پوست نزدیک می‌شوند. برای درمان واریس پا با دکتر نیم همراه باشید.

واریس معمولاً در ماهیچه‌های پشت پا دیده می‌شوند, که در بازگشت خون از اندام‌ها به سمت قلب به‌درستی انجام نمی‌شود و دریچه‌های رگ پا به درست عمل نمی‌کنند.

به گفته وزارت بهداشت و درمان و خدمات انسانی آمریکا حدود 25 درصد زنان و 1 درصد مردان دچار واریس می‌باشند.

این بیماری می‌تواند باعث درد، خستگی، بی‌حوصلگی و احساس سوزش، خستگی و سنگین شدن در پاها می‌شود.

عوامل زیادی برای واریس وجود دارد که عبارت‌اند از وراثت، زیاد ایستادن، چاقی، استفاده از قرص‌های کنترل تولد، یبوست و تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی است.

بهترین داروی گیاهی برای واریس پا

درمان‌های پزشکی و جراحی برای واریس می‌تواند بسیار گران‌بها باشد. شما می‌توانید برخی از داروهای خانگی را برای درمان گیاهی واریس پا امتحان کنید تا از شدت آن و ناراحتی‌های آن بکاهید.

لیست مطالب :

سرکه سیب یک روش فوق‌العاده برای درمان واریس پا می‌باشد. سرکه سیب سبب پاک‌سازی طبیعی بدن می‌شود و همچنین جریان و گردش خون را بهبود می‌بخشد. هنگامی‌که خون به‌طور طبیعی به جریان می‌افتد، شدت و تورم واریس به‌شدت کاهش می‌یابد.

فلفل قرمز یک درمان معجزه‌آسا برای درمان واریس است، زیرا غنی از ویتامین C و بیوفلاوونویدها است که گردش خون را افزایش می‌دهد و درد و تورم آن را کاهش می‌دهد.

افزایش گردش خون برای درمان واریس ضروری است. ماساژ با روغن‌زیتون می‌تواند به افزایش گردش خون کمک کند و باعث کاهش درد و التهاب شود.

سیر یک روش عالی برای درمان گیاهی واریس است که سبب کاهش التهاب و علائم واریس می‌شود. سیر همچنین کمک می‌کند تا سموم مضر در رگ‌های خونی از بین رود و گردش خون بهبود پیدا کند.

فندق افسونگر یک گیاه بسیار مؤثر برای تقویت عروق خونی است و ازاین‌رو می‌تواند علائم واریس را کاهش دهد و برای درمان گیاهی واریس پا مورداستفاده قرار گیرد. همچنین این گیاه حاوی اسید گالیک و چند اسانس اساسی است کهیم تواند سبب کاهش تورم و درد شود.

دانه اهی شاه بلوط هندی سال‌ها است که برای درمان واریس پا مورد استفاده می‌گیرید. دانه‌های شاه بلوط هندی داری خواص ضد التهابی و ضد تورم است که می‌تواند درد و علائم واریس را کاهش دهد.

عصاره دانه اهی شاه بلوط هندی دارای ترکیباتی به Aescin است که باعث افزایش قدرت کششی رگ‌ها و جلوگیری از آزاد شدن آنزیم‌هایی است که باعث آسیب هب دیواره‌های مویرگی می‌شود.

بررسی تجریبات بالینی با همکاری Cochrane نشان داد که عصاره شاه بلوط هندی یک درمان مؤثر کوتاه مدت برای علائم واریس می‌باشد.

توجه: زنان باردار از این روش درمانی استفاده نکنند

جعفری غنی از ویتامین C است که می‌تواند برای درمان گیاهی واریس پا از آن استفاده کرد. جعفری دارای یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند سبب تولید کلاژن و کمک به بازسازی سلول‌ها شود. همچنین دارای روتن است که نقش مهمی در تقویت مویرگ‌ها ایفا می‌کند و از این رو سبب کاهش نشانه‌های واریس می‌شود.

برگ‌های انگور منابع خوبی از فلاونوئید ها هستند که به حفظ سلامتی رگ‌ها و درمان واریس پا کمک می‌کند. همچنین برگ‌های انگور دارای خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدان و هوموتستیک است که برای درمان واریس مفید است.

نظر

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بهترین داروی گیاهی برای واریس پا

ما واریس را به‌شکل رگ‌های آبی و بنفش تیره‌ای می‌شناسیم که به‌صورت برجستگی‌هایی در سطح پوست پخش شده‌اند. اغلب مردم فکر می‌کنند واریس بیماری‌ای‌ست که فقط زنان به آن دچار می‌شوند، ولی باید بدانید که واریس گریبان‌گیر مردان نیز می‌شود.

حتما بخوانید:چطور خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهیم؟چه غذاهایی برای رفلاکس معده مفیدند و چه غذاهایی مضر؟ویتامین های مورد نیاز خانم ها چیست؟

واریس، شایع‌ترین بیماری عروقی انسان است که حدود ۲۰-۱۰% جمعیت را مبتلا می کند. اغلب زنان باردار و مسن درگیر بیماری واریس هستند؛ زیرا آنها دوره‌ای از تغییرات هورمونی را تجربه می‌کنند و تعادل هورمون‌های بدن‌شان با تغییرات به‌هم‌ می‌خورد. با پا به‌سن‌گذاشتن (زن و مرد)، فرد دچار التهاب می‌شود و رگ‌ها به‌دلیل گشاد‌شدن در زمان التهاب، به‌مرور زمان، حالت طبیعی ارتجاعی خود را از دست می‌دهند.

احتمال ابتلای زنان به واریس دست‌ِکم دو برابر از مردان است، ولی بهتر است بدانید سن و نژاد در این موضوع مؤثر نیست. افرادی که پوست روشنی دارند از ابتلا به واریس شکایت می‌کنند، زیرا رگ‌های واریسی در پوست آنها به چشم می‌آیند؛ همچنین این امر در زیبایی بدن آنها نیز تأثیر بیشتری دارد.

روش‌های متعددی برای پیشگیری و درمان واریس وجود دارد، از جراحی‌های هزینه‌بر گرفته تا استفاده از روغن‌های اسانس طبیعی. برای درمان واریس نیازی نیست از همان ابتدا به کرم‌های حساسیت‌زا (یعنی کرم‌هایی که باعث درد و ورم پوست می‌شوند) یا جراحی پرهزینه لیزر پناه ببریم. بهتر است اول درمان‌های خانگی را امتحان کنیم. درمان‌های رایج پزشکی همیشه مفید نیستند و باید آنها را در انتهای لیست درمانی خود بگذاریم. با درمان‌های‌‌خانگی، می‌توانیم برجستگی رگ‌ها را کاهش بدهیم و آسوده‌خاطر باشیم که عوارض جانبی‌ نیز ندارند.

نشریه‌ی انجمن پزشکان آمریکا در سال ۲۰۱۲ در گزارشی بیان کرده است: «درمان واریس از راه‌های گوناگونی امکان‌پذیر است که عبارتند از: روش‌های محافظه‌کارانه (دارو‌درمانی، پوشیدن جوراب واریس و تغییر سبک زندگی)، روش‌های نیمه‌تهاجمی (اسکلروتراپی و قطع بافت‌های داخل مجرایی)، روش تهاجمی (جراحی) و روش ترکیبی (ترکیبی از چند روش بالا)».

طبق گزارش سال ۲۰۰۷ در نشریه‌ی دانشکده‌ی سلطنتی جراحی بریتانیا، در جراحی رگ‌های واریسی عصب‌های بیمار نیز آسیب می‌بیند. همچنین واریس در نیمی از بیماران، پس از گذشت ۱۰ سال مجددا بازگشت داشته است. وجود رگ‌های واریسی معمولا نشانه‌ای پنهان از بروز نارسایی وریدی است که لزوما با درد یا ورم همراه نیست. اگر برای درمان واریس به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید، احتمالا قبل از صحبت درباره‌ی جراحی به شما پیشنهاد می‌دهد که سبک زندگی‌تان را اصلاح کنید. با این کار می‌توانید میزان تجمع خون در رگ‌ها را پایین بیاورید. البته این تغییر فقط به درمان واریس محدود نمی‌شود، بلکه پرانرژی‌تر می‌شوید، پوست‌تان شفاف می‌شود، به‌سلامتی قلب‌تان کمک می‌کنید و گوارش غذا نیز بهتر صورت می‌گیرد. از تمام فوائدی که برای درمان‌های خانگی برشمردیم، بهترین مزیت، بی‌خطر‌بودن و مقرون به‌صرفه‌بودن آن در برابر عمل جراحی است. پس با ادامه این مطلب با پنج روش درمانی طبیعی برای واریس آشنا شوید.

حتما با فواید ورزش آشنا هستید، ورزش منظم یکی از بهترین کارهایی است که برای بهتر‌شدن گردش خون در رگ‌ها و پایین‌آوردن ورم پا می‌توان انجام داد. برطبق گزارش مؤسسه‌ی ملی قلب، خون و ریه‌ی آمریکا، نشستن (مخصوصا نشستن در وضعیت ناسب مانند زمانی که گردن را به جلو خم می‌کنید یا چهار‌زانو نشستن) و ایستادن طولانی‌مدت و بدون حرکت، خطر ابتلا به واریس و ناراحتی‌های ناشی از تجمع خون در رگ را چند برابر می‌کند.

زمانی که شما مدت زمان طولانی‌ بی‌حرکت می‌مانید، رگ‌ها عمل برگرداندن خون به قلب را سخت‌تر انجام می‌دهند و برای مبارزه با نیروی جاذبه مشکل پیدا می‌کنند. ورزش مقدار هورمون‌ها را به‌صورت کاملا طبیعی تنظیم کرده، وزن شخص را کم می‌کند و نمی‌گذارد از حد طبیعی خارج شود و فشارخون را پایین می‌آورد. تمام این موارد با هم به درمان واریس کمک می‌کنند.

براساس نظر متخصصان مؤسسه‌ی بیماری‌های قلبی و عروقی کارولینا، برای جلوگیری از ابتلا به واریس باید نرمش‌هایی را از قبیل بالا‌بردن پا، بالا نگه‌داشتن مچ پا، حرکات دوچرخه و خم‌کردن مچ پا به اطراف انجام دهید تا رگ‌های پا کش بیایند و قوی شوند. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری که فشار کمی به بدن وارد می‌کنند نیز، فشار وارده به رگ‌ها را کاهش می‌دهند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که با ورزش‌کردن عضلات‌تان درد می‌گیرد، پس به‌آرامی ورزش کنید و بعد از آن برروی عضله‌ای که درد گرفته است، کیسه‌ی یخ یا آب گرم بگذارید. برای کاهش درد و ورم ناشی از واریس، پاها را بالا بگیرید یا جوراب واریس بپوشید. با این کار به پایی که خون در آن به‌درستی به جریان نمی‌افتد، فشار ملایمی وارد می‌کنید.

افرادی که اضافه‌وزن دارند، به‌خصوص زنان و افراد میانسال، درخطر ابتلا به واریس هستند. سنگینی وزن اضافی، فشار زیادی به رگ‌های شما وارد می‌کند و به ورم یا برگشت جریان معکوس خون دچار می‌شوید. این پدیده در سیاهرگ‌های بزرگی که نزدیک سطح پوست هستند (مانند سیاهرگ صافن در پا) رخ می‌‌‌دهد.

«هافینگتون پست» در مقاله‌ای، به ارتباط بین چاقی و واریس پرداخته است. در این مقاله آمده است که تشخیص رگ‌های واریسی و درمان آنها در افرادی که اضافه‌وزن دارند، مشکل‌تر است؛ زیرا در فرد مبتلا، تا زمانی که پاها ملتهب و اندازه‌ی رگ‌ها بزرگ نشود، نمی‌توان متوجه بیماری شد. اندازه‌ی رگ‌ها در بخش درونی پا در این حالت به بیش از ۴ الی ۵ سانتیمتر می‌رسد.

روغن‌های اسانس برای بهبود گردش خون مفید‌ند، میزان ورم را پایین می‌آورند و هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کنند. یکی از بهترین روغن‌ها برای درمان مشکلات وریدی، روغن «سرو» است. این روغن، سرعت گردش خون را بالا می‌برد و دستگاه گردش خون را تقویت می‌کند. موضع مورد نظر را دوبار در روز با پنج قطره از این روغن ماساژ می‌دهید و این کار را به‌مدت چند هفته ادامه دهید. درصورتی‌که دچار درد عضلانی، ورم یا تاول شدید، مصرف آن را قطع کنید و روغن رقیق دیگری را مانند روغن نعنا، روغن درخت چای یا اسطوخدوس امتحان کنید.

غذاهای خاصی هستند که مانع ایجاد التهاب می‌شوند و با تقویت گردش خون، سرعت بهبود واریس را افزایش می‌دهند. این غذاها از گسترش واریس در آینده نیز جلوگیری می‌کنند. پیروی از رژیم غذایی ضعیف، به شریان‌ها صدمه می‌زند، کیفیت گردش خون را پایین می‌آورد و مشکلاتی از قبیل فشار خون، عدم تعادل هورمونی و افزایش وزن را به‌وجود می‌آورد. منظور از داشتن رژیم غذایی ضعیف، خوردن موادی مانند چربی‌های ترانس، شکر، کافئین، الکل و غذاهای فرآوری شده است. اکثر این غذاها حاوی مقادیر بسیار بالایی از سدیم نیز هستند. سدیم زیاد، باعث دفع مقدار آب زیاد از بدن می‌شود و باعث می‌شود سم‌هایی در بدن تولید شود که شدت ورم رگ‌های واریسی را بالا می‌برد.

غذاهایی که خاصیت ضد‌التهابی بالایی دارند و ظاهر واریس را بهبود می‌بخشند، عبارتند از:

بوته‌ی قره‌قاط و درخت شاه‌بلوط هندی برای درمان واریس مفید‌ند و استفاده از آنها برای بدن بی‌ضرر است. بشر هزاران سال است که از این دو گیاه برای درمان خانگی بیماری‌ها استفاده می‌کند. متخصصان آنها را برای درمان نارسایی وریدی مزمن مورد مطالعه قرار داده‌اند. از نشانه‌های نارسایی وریدی می‌توان به درد، ورم قوزک پا، احساس سنگینی، تیر‌کشیدن پا و گرفتگی عضلانی اشاره کرد. قره‌قاط و شاه‌بلوط هندی به دفع آب اضافیِ بدن کمک می‌کند و مشکلات گردش خون، ورم، اسهال، گرفتگی عضلانیِ ناشی از سندرم پیش از قاعدگی و ناراحتی‌های پوستی را درمان می‌کنند.

میوه‌ی درختچه‌ی قره‌قاط در اروپا به بلوبری معروف و خوردنی است. می‌توانید عصاره‌ی این میوه را بگیرید یا با آن نوعی چای دم کنید. از پوست درخت شاه‌بلوط هندی، دانه، برگ و گل‌های آن به‌صورت عصاره، کرم، چای و کپسول استفاده می‌کنند. به‌دنبال عصاره‌ی شاه بلوط هندی‌ای باشید که میزان «آئیسین» فعال آن ۱۶ الی ۲۰ درصد باشد. روزانه باید ۱۰۰ میلی‌گرم از این عصاره را مصرف کنید. برخی متخصصان نیز می‌گویند میزان مصرف قره‌قاط دوبار در روز و هر‌بار ۱۶۰ میلی‌گرم است.

می‌توانید این دو گیاه را هر روز با ۲۰۰ میلی‌گرم گیاه دارویی «کوله‌خاس»، ۲۰۰ میلی‌گرم عصاره‌ی هسته‌ی انگور و ۴۰۰ واحد ویتامین E مخلوط و مصرف کنید. این ترکیب، گردش خون را تقویت، از رگ‌ها در برابر فشار و آسیب محافظت و خون را رقیق می‌کند. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند نیز توصیه کرده‌اند که افراد مبتلا به واریس مصرف موادی را که حاوی ماده‌ی شیمیایی «روتین» هستند، افزایش دهند. «روتین» از خانواده‌ی «بیوفلاونوئید» هاست و از دیواره‌ی رگ‌ها محافظت می‌کند و کارایی آنها را افزایش می‌دهد. «بیوفلاونوئید» درد و ورم ناشی از رگ‌های واریسی را تسکین می‌دهد. مواد غذایی‌ای که حاوی این ماده هستند، عبارت‌اند از: هسته‌ی انگور، پوست درخت کاج، بوته قره‌قاط، زالزالک و گیاهانی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند (مانند میوه‌های حاوی ویتامین C).

اغلب مردم این دو اصطلاح را به یک معنا به‌کار می‌برند، ولی این دو ناراحتی پوستی، کاملا از هم متمایزند. دلیل ابتلا به آنها شاید یکسان باشد، ولی شکل ظاهری‌شان با یکدیگر فرق دارد.

رگ‌های عنکبوتی، که به آن مویرگ فراخی نیز می‌گویند، برروی پوست به‌صورت خطوط نازک یا شبکه‌مانند ظاهر می‌شوند. برخی هم به این رگ‌ها اصطلاحا خوشه‌های ستاره‌فشان می گویند؛ زیرا ظاهرشان شبیه نقطه‌های کدری است که همگی در یک نقطه از سطح پوست متمرکز شده‌اند. این ساختار بی‌شباهت به خوشه‌های ستاره‌ای درون کهکشان‌ها نیست.

رگ‌های عنکبوتی همانند رگ‌های واریسی مناطقی از قبیل پا، پشت ران، ماهیچه ساق پا، قوزک و از مچ به پایین را درگیر می‌کنند. این رگ‌ها از واریس کوچکتر‌ند و ازآنجایی‌که برروی لایه‌های سطحی پوست قرار دارند، درد و علائم حادی از خود نشان نمی‌دهند. رگ‌های مشبک هم ناهنجاری وریدی دیگری است که اندازه‌ی رگ در آن بزرگتر از رگ‌های عنکبوتی و کوچکتر از رگ‌های وریدی است.

حتما بخوانید: راههای پیشگیری از سرطان چیست؟

خونی که رگ‌های واریسی حمل می‌کنند، فاقد اکسیژن است و به‌این‌دلیل، این رگ‌ها به رنگ آبی هستند. رگ‌های واریسی پاها را درگیر می‌کنند (مخصوصا ران و ماهیچه‌ی ساق پا)، ولی ازآنجایی‌که سیاهرگ‌های کل بدن می‌توانند واریسی شوند، در دیگر اندام‌ها مانند صورت، پوست شکم و پشت کمر نیز آنها را می‌بینیم.

نکته‌ای که ذهن متخصصان و همچنین عموم مردم را درگیر کرده، این است که چه افرادی به واریس مبتلا می‌شوند؟ طبق بررسی متخصصان بخش رادیولوژی و جراحی مداخله‌ای دانشگاه پنسیلوانیا، نرخ ابتلا به واریس در افراد زیر است:

در افراد مبتلا به واریس، پیشرفت بیماری تنها مسئله‌ای نیست که باید با آن رو‌به‌رو شوند. عوارضی مانند خستگی، درد عضلانی و سنگینی دست‌وپا نیز آنها را آزار می‌دهد.

متخصصان پوست می‌گویند باوجوداینکه سازوکار ایجاد واریس شناخته شده است، ولی هنوز نمی‌توان بروز این بیماری را فقط به یک علت محدود کرد. دلیل عمده‌ی این بیماری تولید خون‌های راکدی است که درون رگ‌ها را پر کرده و به آنها فشار می‌آورد. یک نهاد بیماری‌های قلبی و عروقی در گزارشی آورده است که رگ‌های واریسی تحت فشار جاذبه گشاد می‌شوند. به‌مرور زمان این رگ‌ها بزرگتر می‌شوند، پیچ‌وتاب می‌خورند، برروی پوست برآمدگی‌هایی ایجاد می‌کنند و دردناک می‌شوند.

در بدن یک فرد سالم، خون به کمک شبکه‌ای از سرخرگ‌ها و مویرگ‌ها از قلب به اندام‌های بدن می‌رود. سپس به‌صورت یک‌طرفه ازطریق سیاهرگ‌ها به قلب برمی‌گردد. حرکت ماهیچه‌ها به سیاهرگ فشار می‌آورد و به‌این‌ترتیب، خون به قلب پمپ می‌شود. از این نکته درمی‌یابیم که یکی از فواید ورزش منظم، تقویت جریان خون است.

سیاهرگ‌ها در ساختمان خود دریچه‌های یک‌طرفه‌ای دارند. وظیفه‌ی این دریچه‌ها یک‌طرفه‌کردن حرکت خون به سمت قلب است و اجازه نمی‌دهند خون به عقب و پایین پا برگردد. در رگ‌های واریسی، مقدار کمی خون به عقب برمی‌گردد و ایجاد التهاب می‌کند. ضعیف کار‌کردن دریچه‌های سیاهرگی، قدرت گردش خون را پایین می‌آورد. البته هنوز مشخص نیست که چرا دریچه‌ی سیاهرگ‌های برخی افراد نسبت به افراد دیگر ضعیف‌تر عمل می‌کند. با جمع‌‌شدن خون در رگ‌های واریسی، دیواره‌ی رگ‌ها سخت می‌شود و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند. به‌این‌ترتیب رگ‌ها دیگر نمی‌توانند عمل پمپ‌کردن خون به قلب را به‌خوبی سابق انجام دهند.

ازآنجایی‌که واریس در رگ‌هایی شکل می‌گیرد که دریچه‌شان مشکل دارد، اغلب رگ‌های عمقی و پر‌حفره را درگیر می‌کند. سیاهرگ سافن که به آن سیاهرگ بلند هم می‌گویند، سیاهرگ بزرگی است که زیر پوست پا قرار گرفته است. این سیاهرگ نسبت به رگ‌های دیگر واریس می‌گیرد. به تجمع خون در سیاهرگ‌ها نارسایی وریدی گفته می‌شود. این اختلال رگ را گشاد می‌کند و به‌دنبال آن خونی که در کنار دیواره‌های رگ جریان دارد، بی‌حرکت می‌ماند و دیواره‌ی رگ را سخت می‌کند.

بهترین داروی گیاهی برای واریس پا

تجمع خون در رگ به دلایل زیر رخ می‌دهد:

رگ‌های واریسی در موارد بدون علائم آزاردهنده هستند و مردم آنها را به چشم یک مشکل زیبایی می‌بینند. مقدار خونی که در رگ‌های واریسی تجمع می‌یابد، اندک است و حجم خون به قلب بر‌می‌گردد، ولی با این اوصاف، داشتن واریس برای شما نوعی هشدار است که بدانید گردش خون شما مشکل دارد.

در بعضی موارد، رگ‌های واریسی پاره می‌شوند و مشکلاتی از قبیل زخم‌های روباز پوستی و ورم را به‌وجود می‌آورند. زمانی‌که واریس با درد همراه باشد، فرد در ساق و پاها دچار درد عضلانی و ورم می‌شود. این علائم دردناک خواب راحت را از فرد سلب می‌کند و کار، ورزش و پیاده‌روی عادی را برای او مشکل می‌کند.

برخی افراد و به‌ویژه خانم‌های باردار علائمی مانند احساس سنگینی و پر‌بودن در پاها، بی‌قراری، خستگی، گرفتگی عضلات، زخم‌های پوستی و خارش را تجربه می‌کنند. در رگ‌های واریسی ممکن است لخته‌ی خون شکل بگیرد و در این حالت شخص فورا باید تحت درمان قرار بگیرد.

واریس، شایع‌ترین بیماری عروقی انسان است که حدود ۲۰-۱۰% جمعیت را مبتلا می کند.

زنان دست‌کم دو برابر مردان به واریس مبتلا می‌شوند، ولی سن و نژاد بیمار بر میزان ابتلا اثر نمی‌گذارد.

درمان‌های طبیعی واریس عبارتند از: ورزش، جلوگیری از اضافه‌وزن، استفاده از روغن‌های اسانس برای تنظیم هورمون‌های بدن، استفاده از رژیم غذایی ضدالتهاب و گیاهان دارویی مانند قره‌قاط و شاه‌بلوط هندی.

مواد غذایی‌ای که به‌دلیل‌ داشتن خاصیت ضدالتهابی برای درمان واریس بسیار مفید هستند، عبارتند از: غذاهای غنی از فیبر، غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان، ادرارآورهای طبیعی، غذاهای غنی از منیزیم، خوراکی‌های ادویه‌دار، ماهی‌های دریایی و سرکه‌ سیب.

رگ‌های عنکبوتی نیز مانند رگ‌های واریسی در پا، پشت ران، ماهیچه‌ی بین ران و ساق و از مچ به پایین ظاهر می‌شوند. این رگ‌ها از رگ‌های واریسی کوچک‌تر هستند، درد ندارند و بدون علامت هستند. دلیل تفاوت‌های ذکر شده به سطحی‌تر‌بودن آنها نسبت به رگ‌های واریسی برمی‌گردد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

شما بسيار مفيد ولازم.

زالو درمان قطعی و سریع واریس

شما من از زالو استفاده کردم و فايده اي نداشت.

در تخصص کدام پزشک واریس میباشد

چه تعداد زالو و چه تاریخی منظورم چند سال میگذره

بی خود تبلیغ نکنید خواهش میکنم سراغ طب سنتی نرید هیچ کاری نمیکنه زالو بدتر میکنه پاهاتونو فقط اسکلروتراپی و لیزر .با رفتن به زالو درمانی هم هزینه میکنید چون زمان طولانی تره وپول بیشتری میدید هم بدتر میکنید

ممنون،اصلاعات خوبی دریافت کردیم

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

مراحل بره ریزی موفق؛ چطور به همه کارهایمان برسیم؟

سام و حیوان خانگی‌اش؛ کتابی برای مهار خشم کودکان

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

درمان خانگی آبسه دندان با ۱۰ روش آسان و موثر

قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

Publisher – دکتر مهرداد اقدسی

واریس به شکل رگ های برآمده زیر سطح پوست در پاها نمایان می شود. طبق آمارها، از هر چهار نفر خانم، یک نفر به واریس مبتلا است و این نسبت در آقایان ۱ به ۱۰می باشد.

خوشبختانه امروزه درمان واریس، بدون نیاز به عمل واریس و بستری شدن در بیمارستان انجام می شود. نتایج درمانی این روش ها رضایت بیماران و پزشکان را به دنبال داشته است. تدوام نتایج خوب و برگشت نداشتن دوباره ی بیماری، باعث دلگرمی بیماران برای رهایی از درد و سنگینی پاها شده است.

با تمام این اوصاف، برای همه بیماران درمان واریس مقدور نیست. بعضی از افراد به خاطر کهولت سن و ناتوانی یا عدم استطاعت مالی نمی توانند به دنبال درمان واریس بروند. در برخی شرایط مثل بارداری و شیردهی و همینطور طبق صلاح دید پزشک در مشکلات خاص ممکن است درمان واریس به آینده موکول شود.

در تمامی این موارد شاید برای بیمار تنها چیزی که مهم باشد این است که بنحوی درد پاها را التیام دهد تا بتواند به کارهای روزمره ی خود برسد. از این رو شاید بخواهد که در کنار استفاده از دارو و جوراب واریس تجویز شده توسط پزشک معالج، از درمان واریس پا نیز برای کاهش شدت درد و سنگینی در پاها کمک بگیرند.

بهترین داروی گیاهی برای واریس پا

در اینجا چند مورد از مرهم ها و راه های درمان واریس پا با طب سنتی که پر طرفدار و رایج هستند، معرفی می شوند.

سرکه سیب یک تصفیه کننده طبیعی برای بهبود گردش خون است. در صورتی که خون به حالت طبیعی در جریان باشد احساس سنگینی و تورم رگ های واریسی تا حدودی کم می شود.

برای درمان خانگی واریس پا با سرکه سیب آن را روی سطح پوست (اطراف رگهای واریسی) بزنید و بخوبی ماساژ دهید تا سرکه کاملا جذب پوست شود. این کار را شب ها پیش از خواب انجام دهید و برای مدت چند ماه تکرار کنید.

دو قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید. این محلول را ۲ بار در روز برای یک ماه بخورید تا فواید آن برای شما مشخص شود.

یکی از مرهم های معجزه آسای واریس فلفل قرمز است. این ادویه سرشار از ویتامین c و بیو فلاونوییدهاست که از این ترکیبات برای بهبود جریان خون می توان بهره گرفت. این ترکیبات درد را کم می کنند و التهاب رگ ها را کاهش می دهند.

یک قاشق چای خوری فلفل را در آب گرم بریزید و به خوبی هم بزنید این ترکیب را سه بار در روز برای یک الی دو ماه میل کنید. دقت کنید که اگر زمینه حساسیت به فلفل قرمز دارید، این درمان خانگی واریس پا برای شما مناسب نخواهد بود و به شما اصلا توصیه نمی شود.

این ادویه را در آشپزیتان بکار بگیرید. گاهی خوردن غذای تند خالی از لطف نیست و به بهبود گردش خون کمک می کند.

شاید خیلی از ما، از پدر و مادر سالخورده خود در مورد ماساژ با روغن زیتون چیزهایی شنیده باشیم ولی جدی نگرفته باشیم و سر سری از کنار این حرف ها گذشته باشیم. اما جالب است بدانید که این تجارب مطابق با توصیه های اثربخش در درمان خانگی واریس پا است.

بهبود جریان خون به عنوان یک اصل مورد توافق در خصوص درمان واریس است و ماساژ پاها با روغن زیتون به گردش خون در پاهایتان کمک می کند و درد و التهاب در پاها را کاهش می دهد.

مقدار مساوی روغن زیتون و روغن حاوی ویتامین E را مخلوط کنید و به آرامی حرارت دهید تا به دمای مطلوب (تقریبا گرم) برسد سپس این روغن را روی پاهایتان برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. در صورت تمایل می توانید ۴ قطره عصاره اکالیپتوس را به ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون اضافه کنید و با این مخلوط پایتان را ماساژ دهید.

یکی از گیاهان موثر برای درمان خانگی واریس پا به منظور کاهش التهاب و علایم واریس، سیر است. این ترکیب برای شکسته شدن ترکیبات سمی در رگ های خون و بهبود گردش خون مفید است.

 ۶ حبه سیر را به خوبی ریز کنید. سپس با ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط نمایید. در مرحله بعدی ۳ عدد پرتقال را آبگیری کنید و مخلوط سیر و روغن را به آن بیافزایید. این مخلوط را به مدت ۱۲ ساعت در جای خنک نگهدارید. بعد از آنکه به خوبی آن را تکان دادید با نوک انگشتانتان روی رگهای برآمده به صورت حرکات دورانی به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. روی این قسمت پوست را با گاز بپوشانید و شب تا صبح بگذارید به همین صورت باقی بماند. برای چند ماه این کار را تکرار کنید تا نتایج فوق العاده ی آن را مشاهده کنید. از سیر در بره غذایتان تا می توانید استفاده کنید برای مثال با ماست سیر بخورید.

عصاره این گیاه برای تقویت دیواره رگ ها و کاهش علائم واریس توصیه می شود. این ترکیب علاوه بر پیشگیری از پیشرفت واریس، برای کاهش تورم و درد نیز مفید است.

 یک دستمال را با این عصاره خیس کنید و روی رگ های متورم قرار دهید اینکار را ۲ الی ۳ بار در روز برای مدت یک تا دو ماه تکرار کنید.

 به علاوه می توانید در وان پر از آب ولرم ۱۰ تا ۲۰ قطره از این عصاره را بریزید و پاهایتان را در وان برای ۱۵ دقیقه قرار بدهید. این کار را می توانید بمدت یک الی دو ماه و هر شب انجام دهید.

یکی از سبزی های غنی از ویتامین سی است که با خاصیت آنتی اکسیدانی به ساخت کلاژن و تولید و ترمیم سلول های بدن کمک می کند. این گیاه حاوی روتین است که به تقویت دیواره رگ ها و کاهش علائم واریس کمک شایانی می نماید. این گیاه را به صورت خام در سبزی خوردن یا در کنار سوپ استفاده کنید. بهتر است حرارت نبیند تا ویتامین سی آن حفظ شود.

 برای درمان خانگی واریس پا با جعفری به اندازه یک مشت جعفری خرد شده را در یک فنجان آب جوش به مدت پنج دقیقه بجوشانید سپس از روی حرارت کنار بگذارید تا به دمای آب شیر گرم برسد سپس از آبکش رد کنید و به مایع باقی مانده یک قطره اسانس گل سرخ و یک قطره اسانس گل همیشه بهار بیافزایید. این محلول را برای چند دقیقه در یخچال بگذارید با استفاده از پنبه روی پوست پایتان را به محلول آغشته کنید. این کار را چندین ماه برای رسیدن به نتیجه رضایت بخش ادامه دهید..

یکی دیگر از روش های درمان واریس با طب سنتی، برگ مو است. یک فنجان برگ مو کشمشی را در ۴ فنجان آب جوش به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس صبر کنید تا دمای آن مناسب شود. این آب را در یک تشت بریزید و پایتان را در تشت به مدت پنج دقیقه قرار دهید، سپس پایتان را برای ده ثانیه در تشت دیگر حاوی آب سرد قرار دهید. بعد تکرار این کار برای ۳ الی ۴ بار و در نهایت قرار دادن پا در آب سرد، پایتان را به سمت بالا با روغن ماساژ دهید سپس دراز بکشید و پایتان را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.

این روش های درمان خانگی واریس پا را امتحان کنید و ببینید کدامیک برای شما بهتر است. در کنار این چند روش درمان خانگی واریس پا، با پوشیدن جوراب واریس، انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم و کاهش وزن در صورت داشتن وزن اضافه می توان جلوی پیشرفت واریس را گرفت.

دانه های کوچک داخل انگور دارای خواص ضدباکتریایی بوده و حاوی مواد آنتی اکسیدانی از جمله فلاونوئید، اسید لینولئیک و ویتامین E میباشند. این مواد از آسیب رادیکالهای آزاد به دیواره های عروق خونی جلوگیری کرده و باعث تشکیل کلاژن و تقویت دیواره رگ های خونی می شوند.

برای اینکار تعدادی هسته انگور را پودر کرده یا عصاره ی آن را روی پوست و محل آسیب دیده بزنید. همچنین می توان از روغن هسته انگور به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کرد تا درد و التهاب کاهش یافته و رگ ها تقویت شوند.

از زنجفیل به عنوان یک ریشه خوراکی خوش عطر یاد می شود. خاصیت ضد التهابی زنجفیل برای درمان رگ های ورم کرده واریس و التهاب آرتروز معجزه می کند.

ممکن است در حین استفاده احساس داغ شدگی بکنید و بترسید که اتفاق خوبی نمی افتد، اما نگران نباشید در این مرحله است که این مرحم دارد کار خودش را می کند. برای درست کردن مرحم زنحفیل به یک عدد زنجفیل تازه، دو قاشق غذاخوری نمک دریایی درشت و ۴ حبه سیر نیاز دارید.

زنجفیل و سیرها را پوست بکنید . همه مواد را در مخلوط کن بریزید تا یک خمیر یک دست به دست بیاورید یک ورقه پلاستیکی کلفت بردارید و مواد را روی آن بریزید و این پلاستیک را با مواد، روی منطقه ای که می خواهید به مدت ۶ ساعت بگذارید بماند.

نکته مهم این است که اگر ناحیه دچار زخم شده است به هیچ وجه از این مرحم استفاده نکنید. این مرحم علاوه بر اینکه خاصیت ضد التهاب دارد مانند یک قرص مسکن برای درد عمل می کند با این تفاوت که هیچ اثر سوء دیگری ندارد.

⚠توجه: اما اگر می خواهید به کلی از شر واریس خلاص شوید، ما به شما درمان های قطعی واریس و لیزر واریس را پیشنهاد می کنیم.

خوب است بار دیگر روی این موضوع تاکید کنیم که درمان گیاهی واریس پا تنها برای کاهش شدت علائم واریس می تواند مفید باشد. این روش ها شما را در برابر عوارض واریس مصون نگه نمی دارد.

مقاله قبلی

واکسن آنفلونزا را چه کسانی و در چه زمانی تزریق کنند؟

مقاله بعدی

بهترین داروی گیاهی برای واریس پا

واریس لگنی ، علت درد لگن در زنان

سلام / هزینه درمان واریس با لیزر تحت پوشش بیمه تکمیلی هست و شما می توانید لیست یسمه های تکمیلی طرف قرارداد کلینیک رو در  لینک ذیل بخوانید.

بیمه های طرف قرار داد

همینطور برای اطلاع دقیق تر از روش درمان و هزینه و قیمت درمان عکس از پا در نورکافی و فاصله مناسب ارسال بفرمایید تا طبق عکس ارسالی شما مشاوره شوید و روش درمان دقیق برای شما مشخص شود . 

می توانید در واتس اپ  یا تلگرام 919746344 هم عکس بفرستید

همه چیز درباره مراقبت بعد از لیزر واریس پا (کامل)

همه چیز درباره لکه های تیره مچ پا

موارد مصرف قرص دافلون و عوارض جانبی آن

درمان واریس پا در چه مواردی واجب است؟

آخرین مقالات


وین ویو تراپی : راهی دقیق و سریع

همه چیز درباره مراقبت بعد از لیزر واریس پا (کامل)

لخته خون در بارداری خطرناک است؟ (اطلاعات ضروری)

چاقی باعث ایجاد واریس می شود؟!

گرفتگی عضلات پا در خواب (یکی از علائم واریس)

خواب کافی برای داشتن قلب سالم

خواب مورد نیاز در بین افراد متفاوت است،  اما چه ميزان خواب براي قلب مفيد است؟

برای داشتن قلبي سالم 6تا ٨ساعت خواب توصیه می شود.

خواب کمتر یا از این مقدار ، احتمال بروز بیماری قلب و عروق را به مقدار 11 درصد و احتمال مرگ ومیر ناشی از آن را تا 33 درصد افزایش می دهد.

همه ما ، تقریبا يك سوم زندگيمان را در خواب به سر مي بريم ولی شاید به اثرات بد خوابیدن ناکافی بر سلامتی قلب دقت نداشته باشیم.

خواب برروي فرایند های طبیعی در بدن مثل سوخت و ساز قند، فشارخون و التهاب تاثير ميگذارد. این عوامل به نوبه خود بر بیماریهای قلب و عروق تاثیر دارند.

برای داشتن خواب کافی توصیه های ذیل می توانند موثر باشند:

باید خاطر نشان شد که خواب بخش مهمي از يك سبك زندگي سالم است.


وین ویو تراپی : راهی دقیق و سریع

همه چیز درباره مراقبت بعد از لیزر واریس پا (کامل)

لخته خون در بارداری خطرناک است؟ (اطلاعات ضروری)

شنبه تا چهارشنبه ———————– ۹ الی ۲۱
پنجشنبه و جمعه ———————– تعطیل

کانال تلگرام

دکتر مهرداد اقدسی

فلوشيپ فوق تخصصي قلب و عروق
عضو هيئت علمي و استاد بيماريهاي وريد

خوش آمدید. ورود به اکانت

ایجاد دوباره رمز عبور

رمز عبور برای شما شد

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

زالو دو کار انجام میدهد :

1- مکیدن خون

2- تزریق بزاق به داخل خون

زالو از 25 سال قبل در هند، یونان، روم، ایران و سپس در اروپا مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است. جالب است بدانید که امروزه بعضی از کشورها مانند روسیه، آلمان و انگلستان از تجارت زالو و صادرات آن درآمد ارزی قابل توجهی کسب می کنند .

بهترین داروی گیاهی برای واریس پا

زمانی که میزان سودا در خون افزایش یابد، عروق، قابلیت انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند و خون در رگ‌ها به خوبی جریان پیدا نمی‌کند و منجر به ایجاد تورم در رگ‌ها و در نهایت ابتلای فرد به واریس می‌شود.لذا برای درمان آن، باید میزان سودای موجود در خون را کاهش داد. عمل سودا زدایی، می‌تواند از طریق خوردن خوراکی‌هایی مانند سرکه و زنجبیل که مقدار سودا را در خون کاهش می‌دهند و یا مالیدن روغن‌های گیاهی مانند روغن سیاه‌دانه و باشد.

ناگفته نماند که در استفاده از داروهای سودازدا باید به طبع افراد، توجه شود و بر اساس طبعشان برای آن‌ها، دارو تجویز شود. در مرحله بعد اگر افراد دچار پرخونی باشند، یعنی میزان اخلاط در خون آن‌ها زیاد باشد، حجامت انجام می‌شود و بعد از این که فشار خون بر اثر حجامت، کاهش پیدا کرد، به مرحله درمان اصلی واریس، که زالو انداختن است، می‌رسیم.

زالو هم‌زمان با مکیدن خون، یکسری آنزیم از بزاق خود ترشح می‌کند(بزاق زالودارای ماده ای ب هیرودین است که اثرات درمانی زیادی دارد.) که این آنزیم‌ها از این راه، وارد بدن شده و موجب جریان راحت‌تر خون می‌شود. این آنزیم‌ها با چسبیدن به دیواره رگ‌ها، ورم و التهاب آن‌ها را بهبود می‌بخشد. لازم به ذکر است که تعداد دفعات استفاده از زالو به قوت جسمانی و مکانیزم بدنی بیمار، بستگی دارد. ( خانم دکتر اسد‌زاده، پزشک طب سنتی)

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *