برای درمان معده داروی گیاهی

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

بسیاری از افراد هستند که از تلخی دهان یا حالت تهوع شکایت دارند، همه این علائم از طب سنتی نشانه وجود مشکلی در معده است که به کمک تدابیر پاکسازی معده می‌توان به‌راحتی آن را برطرف کرد.

مصرف رب انار  و رب سیب به تقویت و پاکسازی معده از مواد زائد کمک می‌کندبرای درمان معده داروی گیاهی

* رب انار و رب سیب راهی برای تقویت و پاکسازی معدهوجود تلخی دهان یا احساس تهوع از طب سنتی به دلیل وجود صفرای متعفن در معده است. صفرای عفن موجب بی‌اشتهایی و حالت به جوشش آمدن معده می‌شود.

وجود یکی از این علامت‌هایی که در بالا ذکر کردیم نشانه‌ای از وجود صفرای عفن یا متعفن در معده است که با کمک برخی از تدابیر می‌توان آن را برطرف کرد و کسانی که دچار صفرای عفن هستند معمولاً در ماه رمضان دچار مشکل می‌شوند.

* مصرف شربت انار یا رب انار در رفع علامت صفرای عفن موثر است به این ترتیب که بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای‌خوری رب انار ترش و شیرین مصرف کنند.

* تهیه شربتی از رب انار و آب‌غوره همراه با عسل می‌تواند موثر باشد به این ترتیب که رب انار را با آب‌غوره و عسل مخلوط می‌کند و روی حرارت ملایم قرار داده تا به قوام درآید. از این مایه شربت چند با در طول روز تا شروع ماه رمضان با آب رقیق کنند, مصرف کنند.* شربت زرشک نیز از بهترین نوشیدنی‌ها برای این افراد است. به این ترتیب که به میزان دلخواه زرشک آبی را با چند برابر آب از شب تا صبح خیسانده سپس روی حرارت قرار داده و با شکر به قوام درآورند. میزان شکر اضافه شده آن همانند سایر شربت‌هاست به میزانی که قوام پیدا کند.* استفاده از سیب یا آب سیب یا رب سیب نیز توصیه می‌شود.سیب تقویت‌کننده قلب، مغز،کبد و در نهایت دستگاه گوارش است همچنین مانع نزول مواد زائد به سمت معده می‌شود.برای تهیه رب سیب می‌توان به میزان 2 لیتر آب سیب گرفته شود و به روش بن ماری روی شعله غیرمستقیم گاز قرار دهند؛ به این ترتیب که یک ظرف بزرگ پر از آب بر روی شعله گذاشته و ظرف آب سیب را داخل ظرف پر از آب گذاشته تا به‌مرور زمان آب سیب تبخیر شود و رب بسیار خوشمزه و مقوی به دست آید.

خوردن سیب خود موجب تنظیم محیط دهان و دندان می‌شود که به حفظ و سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.

* در نهایت برای کسانی که صفرای عفن و تلخی دهان دارند، استفاده از بذری به اسفرزه برایشان مفید است البته بهتر است که خیسانده شود و لعاب آن مصرف شود. 

برای درمان سوءهاضمه، از جوشانده‌های رازیانه استفاده کرد

* هضم غذا و درمان سوءهاضمه* برای درمان سوءهاضمه توصیه می‌شود که از جوشانده‌های سنتی مثل رازیانه استفاده کرد. همچنین مصرف جعفری نیز به هضم غذا کمک می‌کند.

* مصرف فلفل سیاه نیز با ترشح اسید معده به هضم غذا و رفع سوءتغذیه کمک می‌کند.

* استفاده از زردچوبه در غذا برای درمان دردهای معده و نفخ کارساز است و به‌طورکلی مصرف برخی ادویه‌ها مثل زیره سیاه، گلپر، میخک، هل و آویشن برای رفع نفخ و سوءتغذیه موثر است.* خوردن بادرنجبویه به همراه نعناع برای درمان بی‌اشتهایی و رفع سوءهاضمه موثر است.

* مصرف زنجبیل، برگ بو و هل نیز برای درمان سوءهاضمه موثر هستند چون از سوزش معده و دردهای ناشی از عدم هضم غذا جلوگیری می‌کنند.

* خوردن هویج و نعناع و عرق‌هایی مثل زیره و پونه نیز موثر است. همچنین مصرف دارچین ضد استرس بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. 

 دارچین برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است

 * مصرف دارچین و نعناع دوای درد معدهمعمولاً افرادی که در طول هفته زیاد درد معده را تجربه را می‌کنند با خوردن غذاهای چرب و شور دردشان می‌شود خوراکی‌هایی مثل مایونز و کلم از این مواد غذایی است.

* طب سنتی برای درمان و تسکین دردهای معده مصرف دارچین را توصیه می‌کند چراکه این گیاه‌درمانی برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است.

* افرادی که دچار سوءهاضمه و درد معده می‌شوند بهتر است مصرف قهوه، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌شده و نوشابه‌های گازدار را کمتر کنند. قهوه، چای و نوشیدنی‌های گازدار اسید معده را افزایش می‌دهند و باعث بازگشت اسید از معده به مری هم می‌شوند.

* همچنین این افراد بهتر است به‌جای خوردن گوشت قرمز، مصرف مرغ و ماهی را در بره خود جای دهند و خوردن فیبر نیز از نفخ و دردهای معده می‌کاهد.

* مصرف نعناع و زنجبیل به تسکین درد معده کمک می‌کند. همچنین جویدن دانه رازیانه نیز موثر است. منابع:فارستسنیم


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

پرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه می شود

 

برای درمان معده داروی گیاهی

راه های مختلفی برای درمان ورم معده وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود. در این مطلب گیاهان دارویی مفید برای درمان این بیماری آورده شده اندپرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب، مصرف زیاد کافئین و شکلات و همچنین استرس ها باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه، سوزش و درد سر دل، نفخ و حالت تهوع می شود. گاز معده اغلب در اثر بلع هوا به خصوص در موقع غذا خوردن به وجود می آید و بهترین روش معالجه آن صرف غذا بدون عجله و با آرامش است. منشأ گاز موجود در روده ها نیز علاوه بر بلع هوا انجام تخمیر توسط میکروب های روده است.

در اغلب بیمارانی که از وجود گاز زیاد در معده و روده شکایت می کنند، حجم گاز افزایش پیدا نکرده است؛ بلکه در اثر اختلال در حرکات روده همان حجم طبیعی گاز، قادر به عبور معمولی از بالا به پائین در روده نیست و بیمار احساس نفخ می کند.

راه های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود.جامعه امروز به بیماری سرعت و استرس مبتلا است، برای مقابله با عوارض ناشی از این مسئله که اغلب مزمن، هزینه بر و طولانی است، می توان از گیاهانی که به طور روزمره در دسترس ما هستند، استفاده کرد.

گیاه درمانی روشی است که در آن، بعد از معاینه های پزشکی و تشخیص لازم، از عناصر گیاهی با توجه به مواد موثره و خواص آن ها، برای رفع علائم بیماری استفاده می شود. این روش همانند طب جدید به مبارزه با علائم بیماری پرداخته و برای رفع آن ها می کوشد.گیاهان موثر در درمان التهاب و ورم معدهبابونهیکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است. این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند و آن هایی که سال هاست با این مرض دست به گریبان هستند می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.

یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است

  برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و در هنگام صبح ناشتا چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.رازیانهاز تخم و برگ این گیاه می توان به عنوان دم کرده استفاده کرد. رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد. 

رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد

 نعنابرگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش استفاده می شود. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.  

برگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل و درد معده استفاده می شود

 زنجبیلاز 2 سال قبل تاکنون برای درمان تمامی اختلالات هضم استفاده می شده است. زنجبیل خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود بخشیدن به عملکرد آنزیم های گوارشی به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند.  

زنجبیل، به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند

 شیرین بیانقسمت مورد استفاده شیرین بیان ساقه های زیرزمینی و ریشه های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. ترکیب موجود در ریشه های گیاه پنجاه برابر از شکر شیرین تر است و مقدار آن با توجه به شرایط محیطی و گونه گیاه بین 5 تا 2 درصد است. در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می شود. ریشه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است و از بروز زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می کنند.  

شه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است

  ریحانریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های معده، روده مثل اسهال و استفراغ جلوگیری کند.  

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند

  مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل 2 یا 3 بار در روز برای کاهش درد معده مفید است. همچنین می توانید 1 تا 15 برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید و میل نمایید. چای ریحان را می توانید روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.  

  شنبلیلهبرای درمان زخم معده استفاده می شود. شنبلیله حاوی یک ترکیب لعاب دار است که زخم معده را بهبود می دهد. برای دل درد یک قاشق از دانه شنبلیله را در دو فنجان آب حل کنید. سپس دانه ها را فشار داده تا حل شوند، کمی عسل اضافه کنید. حدود یک هفته دو بار در روز استفاده کنید.

شنبلیله، برای درمان زخم معده استفاده می شود

  

 بومادرانیک چنگ از گیاه گل بومادران را در یک لیوان آب جوش دم کرده یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید. (برای زنان باردار مضر است).

بومادران برای درمان ناراحتی های معده مفید است

منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

رفلاکس اسید معده به مری (GERD) یا برگشت اسید معده (رفلاکس اسیدی) نوعی بیماری است که با سوزش گاه‌به‌گاه سر معده همراه است. افراد مبتلا به رفلاکس معده به‌طور مرتب بازگشت اسید معده به مری را حس می‌کنند. در این مقاله شما را با ۵ داروی گیاهی برای درمان رفلاکس اسید معده و همچنین چگونگی بهبود شیوه‌ی زندگی برای دستیابی به نتایج بلند مدت آشنا خواهیم کرد.برای درمان معده داروی گیاهی

به‌یاد داشته باشید که حتما باید درباره‌ی علائم بیماری رفلاکس معده با پزشک صحبت کنید. عدم درمان رفلاکس معده می‌تواند خطرات بیماری را افزایش بدهد و عوارض زیر را ایجاد کند:

ممکن است پزشک برای شما داروهای ضدترشح اسید بدون نسخه تجویز کند یا داروهایی تجویز کند که تولید اسید معده را کاهش دهند. البته درمان‌های طبیعی‌ای هم شامل استفاده از گیاهان دارویی و مکمل‌ها برای درمان سوزش سر معده وجود دارد. شواهد محدودی رابطه‌ی بین مصرف گیاهان دارویی و درمان رفلاکس معده را تأیید می‌کند. بااین‌حال استفاده از این گیاهان در کنار نسخه‌ای که پزشک برای درمان بیماری تجویز کرده است، می‌تواند مفید باشد. به‌یاد داشته باشید که حتما قبل از مصرف هر دارو یا گیاه باید با پزشک خود مشورت کنید.

روغن نعناع فلفلی اغلب در شیرینی‌ها و برگ‌های چای یافت می‌شود. بااین‌حال نعناع فلفلی به‌طور سنتی به‌عنوان تسکین‌دهنده برای بیماری‌های زیر استفاده می‌شود:

براساس تحقیقاتی که در این رابطه انجام شد، علائم بیماری رفلاکس معده در افرادی که از روغن نعناع فلفلی استفاده کرده بودند، بهبود یافت. با‌این‌حال هرگز نباید داروهای ضد ترشح اسید معده و روغن نعناع فلفلی را همزمان مصرف کنید. این کار می‌تواند خطر سوزش معده را افزایش دهد.

زنجبیل از گذشته‌ برای درمان حالت تهوع استفاده می‌شد. درواقع آب‌نبات زنجبیلی و دمنوش‌های زنجبیلی به‌عنوان اقدامات کوتاه‌مدت برای رفع عوارض و حالت تهوع صبحگاهی در خانم‌های باردار توصیه می‌شود. از نظر تاریخی زنجبیل برای درمان سایر بیماری‌های معدی-روده‌ای مانند سوزش معده استفاده می‌شود. به‌‌نظر می‌رسد که زنجبیل ویژگی ضدالتهابی دارد که می‌تواند تورم و ناراحتی‌های مری را کاهش دهد.

مصرف متعادل ریشه‌ی زنجبیل عوارض جانبی بسیار کمی دارد، اما اگر آن را به میزان زیاد مصرف کنید می‌تواند سبب سوزش معده شود.

چند گیاه دارویی و انگشت‌شمار دیگر هم به‌طور سنتی برای درمان بازگشت اسید معده استفاده می‌شوند. چند مطالعه بالینی تأثیر‌ات این گیاهان را تأیید می‌کند که می‌توان به گیاهان دارویی زیر اشاره کرد:

این گیاهان در عطاری‌ها یافت می‌شوند. شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت دمنوش، روغن یا کپسول تهیه کنید. هیچ سازمانی حتی سازمان غذا و دارو، قوانین و مقررات رسمی درباره‌ی میزان ایمنی و اثربخشی گیاهان ندارد.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین‌های A ،E و C می‌تواند از بازگشت اسید معده جلوگیری کند. مصرف مکمل‌های ویتامینی معمولا به افرادی توصیه می‌شود که نمی‌توانند مواد مغذی لازم را از غذاها دریافت کنند. آزمایش خون، کمبود ویتامین‌های بدن شما را مشخص می‌کند. همچنین پزشک ممکن است برای‌تان مولتی‌ویتامین تجویز کند.

گذشته از گیاهان دارویی، مکمل‌های خاصِ موجود در داروخانه‌ها هم به تسکین علائم رفلاکس معده و به حداقل رساندن وقوع آن کمک می‌کند. ملاتونین یکی از این مکمل‌ها است.

ملاتونین هورمونی است که در غده‌ی پینه‌آل تولید می‌شود و به‌عنوان «هورمون خواب» شناخته می‌شود. این غده در مغز قرار گرفته است. ملاتونین در ابتدا به‌عنوان عامل کمکی تغییرات مغزی برای شروع خواب شناخته شد.

مطالعات اولیه پیشنهاد می‌کند که مکمل ملاتونین ممکن است برای طولانی‌مدت علائم رفلاکس معده را تسکین دهد. این ویژگیِ ملاتونین فقط زمانی‌که با سایر درمان‌های مربوط به رفلاکس همراه باشد، دیده شده و مصرف تنهای ملاتونین این نتیجه را ندارد.

براساس بعضی اسناد، گیاهان و مکمل‌ها می‌توانند روی عملکرد دستگاه گوارش تأثیر بگذارند. با‌این‌حال مطالعات بیشتری در این رابطه لازم است.

باید بدانید که عادات و وضعیت بهداشتی که منجر به رفلاکس معده می‌شوند با درمان‌های گیاهی تغییر نمی‌کند.

به‌عنوان مثال موارد زیر می‌تواند منجر به رفلاکس معده شود:

همچنین کاهش وزن، از مصرف گیاهان و مکمل‌ها می‌تواند برای درمان رفلاکس معده مؤثر باشد.

قبل از اینکه هر نوع داروی جایگزینی را برای درمان رفلاکس معده استفاده کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می‌تواند بهترین و کارآمدترین روش را برای درمان رفلاکس معده تعیین کند.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

برای ثبت‌ و دریافت کد تخفیف کلیک کنید

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

عالی بود.
ممنونم

برای درمان معده داروی گیاهی

ممنون از مطالب خوبتون.
https://uboot.in/

از توجه شما ممنونم

خواص خوراکی ها

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

۸ اشتباه رایج در هدف گذاری که شما را از موفقیت دور می‌کند

۵ استراتژی تبلیغات آنلاین که نباید از آنها غافل شوید

چطور از روزمرگی‌ها و زندگی یکنواخت‌مان خلاص شویم؟

جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ غذای سالم

۸ قانونی که در تصمیم گیری برای سال جدید باید در نظر بگیرید

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

بهترین رمان های عاشقانه که حس عشق را در شما زنده می‌کنند

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *