برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم

برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم
برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم

نفخ کردن ، آروغ زدن یا باد معده ( به اصلاح عامیانه گوزیدن و چسیدن ) امری طبیعی میباشد که علت آن قورت دادن هوا یا تجزیه مواد غذایی میباشد . اما اگر این گونه رفتار بیشتر از حد نرمال رخ دهد باید از آن جلوگیری کنید زیرا میتواند باعث ایجاد درد در شکم و احساس ناخوشایند در شما بشود .

عادت های خود را تغییر دهید . بسیاری از نفخ کردن های شکم به دلیل قورت دادن مقدار زیادی هوا میباشد . مواردی مانند زیر میتوانید باعث قورت دادن هوای اضافی بشوند :

سیگار کشیدن

آدامس جویدن

برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم

زیاد خوردن

آب نبات خوردن

غذاهایی که میخورید را بنویسید . درست است که بعضی از غذاها مانند لوبیا نفخ معده می آورند اما ممکن است که بدن شما به غذا یا مواد غذایی خاصی حساسیت داشته باشد . تمام مواد غذایی را که در طول یک هفته میخورید را بنویسید سپس مقدار باد معده و نفخ را نیز بنویسید . بعد از یک هفته آنها را بررسی کنید تا مواد غذایی را که بعد از خوردن آنها نفخ کرده اید را بدست بی آورید .

قرص بادشکن مصرف کنید . از قرص های حاوی سایمتیکون ( دایمتیکون ) که بدون نسخه نیز میتوان آنها را تهیه کرد مصرف کنید . این داروها به صورت قرص جویدنی ، قرص و مایع تولید میشوند .

قرص زغل فعال بخورید . این قرص ها حاوی مقادیر کنترل شده از زغال فعال مخصوص میباشند که میتواند نفخ شکم و باد معده را درمان کند هر چند که تحقیقات علمی تاثیر آن را ثابت نکرده است .

مقداری ورزش سبک انجام دهید . وقتی احساس میکنید باد شکم زیادی دارید مقداری ورزش سبک یا فعالیت فیزیکی ساده ای انجام دهید . اینکار باعث سرعت بخشیدن به هضم غذا و جلوگیری از تولید باد بیشتر خواهد شد . بعد از هر وعده غذایی ۱۰ دقیقه راه بروید .

غذاهای بادساز را کمتر مصرف کنید . بعضی از مواد غذایی باد معده یا نفخ بیشتری می آورند و شما باید از اینگونه مواد کمتر مصرف کنید :

لوبیا پخته شده ، نوشیدنی گازدار ، آدامس ( مخصوصا اگر حاوی سوربیتول باشد ) ، سیب ، موز ، هلو ، شکلات سفت ، سیب زمینی

خانواده کلم مثل : کلم بروکلی ، کلم ، کلم بروکسل ، گل کلم

مواد غذایی فرآوری شده : این مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی ، نگه دارنده و بسیاری دیگر از مواد دیگر هستند که قابل هضم نیستند و میتوانند باعث باد معده بشوند . این مواد غذایی حتی شامل بیسکوییت ، چیپس و دیگر تنقلات نیز میشود .

ممکن است به لبنیات به دلیل عدم تحمل لاکتوز نیز بدنتان باد معده بیشتری تولید کند .

غذا را خوب بجوید و آرام غذا بخورید . اگر تند غذا بخورید مقداری هوا قورت میدهید که باعث تولید گاز معده میشود . آرام غذا بخورید تا به ریلکس شدن و هضم راحت تر غذا کمک کند .

در طول روز آب را جرعه جرعه بیاشامید . حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید . آقایان ۳ لیتر و خانم ها ۲٫۲ لیتر به صورت روزانه باید آب بنوشند . قورت دادن آب خودش ممکن است باعث بیشتر شدن باد معده بشود بنابراین آب را کم کم بنوشید .

دمنوش گیاهی بنوشید . بسیاری از دمنوش های گیاهی باعث کاهش باد معده و نفخ شکم میشوند که میتوانید از این دمنوش ها روزی یکبار استفاده کنید و نتیجه آن را ببینید . دمنوش هایی مانند :

زنجبیل تازه

نعناع

لیمو

جویدن دانه های ضد نفخ نیز پیشنهاد میشود . دانه انیسون و زیره ضد نفخ هستند و باعث تسهیل در جابجا شدن باد در سیستم گوارش میشود . اگر با طعم آنها مشکلی ندارید روزانه یک مشت از آنها را بجوید و تاثیر آنها را ببینید .

اضطراب خود را کاهش دهید . وقتیکه شما مضطرب هستید یا استرس دارید باعث افزایش میزان تنفس میشود که میتواند به قورت دادن هوا نیز منجر شود . تمرین نفس عمیق در زمان اضطراب می تواند کمک شایانی به شما بکند .

آخرین و بهترین راه حل : اگر موارد گفته شده موثر واقع نشد باید مثل همیشه برای درست انجام دادن کارها خودتان وارد عمل بشوید 🙂 . یعنی علم خودتان را در موارد زیر بالا ببرید :

طریقه تولید باد معده

علت بوی بد باد معده

لیست کامل مواد غذایی بادساز

بایدها و نبایدها

برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم

و بسیاری از موارد دیگر

در مقاله زیر تمام نکات مهم از خوردن غذا تا بوجود آمدن باد معده و کاهش بو و باد معده توضیح داده شده است .

درمان خانگی باد معده

نکات مهم

تولید باد معده بیشتر در  چرخه قاعدگی در زنان طبیعی میباشد .

خوابیدن روی شکم ممکن است به خارج شدن باد از سیستم گوارش کمک کند .

تا حدودی باد معده طبیعی است اما اگر زیاد شد یا پایدار ماند باید به پزشک برای چک کردن بیماری دیگر مانند سندروم روده تحریک پذیر یا IBS و بیماری کرون مراجعه کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر بیماری سلیاک در شما تشخیص داده شد ، ممکن است فکر کنید که زندگی شما خراب‌شده است ؛ اما …

نقاشی خرگوش یکی از محبوب ترین نقاشی ها برای کودکان میباشد ، به همین …

تعویض لاستیک زاپاس و یا در کل لاستیک ماشین یکی از قسمت های مهم …

رانندگی با ماشین دنده دستی واقعاً عذاب‌آور است ، از طرفی رانندگی با آن …

گاستروانتریت که عموما آن را آنفولانزای معده یا دستگاه گوارش می نامند ، موقعیتی …

آیا میخواهید رشد موی خود را زیاد کنید یا موی خود را احیا کنید …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

تا وقتی که نفخ شکم را تجربه نکرده باشید نمیتوانید واقعاً با مشکلات آن آشنا شوید، هرچند نفخ میتواند به مرور زمان رفع شود اما ناراحتی که ایجاد میکند واقعاً آدم را کلافه میکند.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ وقت آن است که پف شکمتان را خالی کنید. نفخ ــ مایع جمع شده بین سلولهای بدن_ می‌تواند بخاطر هضم نادرست، سدیم بیش از حد یا عادت ماهیانه‌تان بوجود بیاید. اما به گفته کارشناسان، اگر به چیزی که می‌خورید توجه داشته باشید، معمولا می‌توانید از نفخ جلوگیری کنید.

خبر خوبی است، مگر نه؟ با این مواد غذایی از بین برنده نفخ، در تمام طول سال اندامی متناسب داشته باشید:

بسیاری از مردم هنگامیکه دچار نفخ می‌شوند، از خوردن آب صرف نظر می‌کنند. در حالیکه در واقع باید برعکس اینکار را انجام دهند. دیوید گروتو، دارای مدرک RD، عضو هیات مشاوره FITNESS و نویسنده “۱۰۱ ماده غذایی که می‌توانند زندگی شما را نجات دهند و بهترین چیزهایی که می‌توانید بخورید” می‌گوید: مردم فکر می‌کنند هنگامیکه دچار احتباس آب می‌شوند، باید نوشیدن آب را کاهش دهند اما این درست نیست.برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم

حفظ آب در واقع، روش بدن شما برای نگه داشتن مایعات است تا دچار کم آبی نشوید. گروتو می‌گوید: اگر مشکل نفخ دارید، زمان آن است که مایعات بیشتری مصرف کنید، نه اینکه آن‌ها را محدود کنید. از آنجا که لیمو هنگامیکه به آب اضافه شود، یک ادرار آور طبیعی و یک ملین ملایم است، مصرف این مایع می‌تواند به کاهش مقدار نمکی که در بدن باقی مانده، کمک کند. فقط مطمئن شوید که آن را از لیوان می‌نوشید، نه از نی، تا هوای اضافی نبلعید.

تمام انواع صیفیجات برای سلامت شما مفید هستند اما هندوانه، بعنوان یکی از آبدارترین میوه‌ها، شناخته شده است. احتمالا به این خاطر است که از ۹۲٪ آب تشکیل شده است. به گفته گروتو، هندوانه خاصیت ادرار آوری طبیعی دارد و یک منبع عالی از پتاسیم است. او می‌گوید: وقتی صحبت از کنترل نفخ می‌شود، تعادل بین سدیم و پتاسیم، مهم است.

برای تهیه یک نوشیدنی خانگی، لیمو، خیار، هندوانه و رزماری را با هم مخلوط کنید (احتیاط: هنگامیکه این نوشیدنی را مصرف می‌کنید، ممکن است بیشتر از حد معمول به استفاده از دستشویی نیاز پیدا کنید).

رزماری تقریبا برای درمان هر چیزی به کار می‌رود، از سوزش سردل و سردرد گرفته تا دندان درد و فشار خون بالا.جکی نیوجنت، دارای مدرک RD، کارشناس تغذیه آشپزی، عضو هیئت مشاوره FITNESS و سر آشپز می‌گوید: رزماری، گاز روده را نیز درمان کرده و به هضم کمک می‌کند. او توصیه می‌کند که رزماری را در چایتان خیس کنید یا آن را با کرفس یا جعفری مخلوط کنید و با استفاده از آن غذای همیشگیتان را بپزید.

زردچوبه، بخاطر تواناییش برای مبارزه با درد و التهاب، در آسیا با ارزش است. زردچوبه برای کمک به ناراحتی معده و کاهش نفخ نیز مفید است.از این ادویه زرد روشن در غذاهای آسیایی یا برای طعم دادن به غذاهای مورد علاقه تان استفاده کنید.

اکثر بیماران گروتو که مشکل نفخ دارند، سدیم بیش از حد مصرف کرده و فیبر و پتاسیم کمی را دریافت کرده‌اند. او می‌گوید: کاهش سدیم و افزایش پتاسیم مصرفیتان، تقریبا یک اثر فوری در کاهش نفخ خواهد داشت.

عدس با مقدار فیبر بالایی که دارد، انتخاب خوبی برای کمک به هضم است. مواد غذایی غنی از پتاسیم شامل لوبیا سفید، دانه‌های سویا و لوبیای لیما هستند و همچنین بالاترین فیبر را در بین سبزیجات دارند. نیوجنت می‌افزاید که لوبیاها بطور طبیعی سرشار از استروژن و پروتئین هستند و می‌توانند نفخ ناشی از عادت ماهانه را کاهش دهند.

از آنجا که افراد بسیاری به لاکتوز حساس هستند، بهتر است در اسموتی بعدیتان بجای شیر از ماست استفاده کنید، بخصوص ماست‌های پروبیوتیک. نیوجنت می‌گوید: ماست از پیش هضم شده است و قند شیر، تجزیه شده است.

در حالیکه در شیر، اینگونه نیست، و همین امر می‌تواند باعث گاز و نفخ شود. ماهیت پروبیوتیک‌های لاکتوباسیلوس و اسیدوفیلوس موجود درماست می‌تواند علائم نفخ را بهبود ببخشد. برای تهیه یک اسنک ضد نفخ جدید، مقداری خربزه در ماست بریزید.

 


ادامه امروز »

9 دلیل که چرا تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما ضروری است!

هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(اسکلت ویژه هالووین)

برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم


چطور کمتر فحش بدیم؟!


هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(بوقلمون)


چند کاربرد باحال بطری پلاستیکی!


هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(خرگوش)

اگر شما هم جز کسانی هستید که پس از خوردن وعده های غذایی دچار تورم شکم می شوید، به راحتی با دوری از مواد غذایی نفاخ و خوردن غذاهای ضد نفخ این مشکل را دور بزنید. با مشروح همراه باشید تا شما رو با غذاهایی که باعث نفخ می شوند اشنا کنیم.

اکثر انسان ها روزانه 12 تا 25 بار گاز تولید می کنند. بررسی ها نشان می دهد که 30٪ از آمریکایی ها دچار نفخ های شکمی هستند. مشاور تغذیه و سلامت Cynthia Sass می گوید: “داشتن شکم کاملا تخت، همیشه طبیعی نیست. خوردن و نوشیدن مواد غذایی و مایعات، فضای داخل معده و روده را پر می کند و باعث ایجاد تورم می شود.”

تورم شکم لزوما نشان دهنده این نیست که شما غذای نفخ آوری خورده اید، اما اگر شکم شما بیش از حد متورم شده و شلوار جینتان به شما فشار می آورد ، بهتر است علت را در رژیم غذاییتان جستجو کنید.

1- کلم بروکلی، کلم و کلم پیچ

کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ، دارای بی کربنات سدیم هستند که حاوی رافینوز می باشد. رافینوز قندیست که تا زمانی که باکتری های درون روده آن را تجزیه نکند، از بین نمی رود و باعث تولید گاز و در نتیجه ایجاد نفخ می شود. با این اوصاف از این سبزی سالم اجتناب نکنید. Sass می گوید: “مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی و دارای فیبر بالا باعث می شود که سیستم ایمنی بدن قوی و سالم شود که در نتیجه آن بدن کمتر مستعد ابتلا به التهاب می شود.”

بنابراین از مواد غذایی سبز استفاده کنید، اما بعضی از قسمت ها را کنار بگذارید. اگر نمی خواهید حتی یک قسمت از کلم را دور بریزید آن را بخار پز کنید. پخت و پز گیاهان، فیبر را نرم می کند و باعث فشرده شدن پروتئین حین خروج آب سبزی می گردد که پس از خوردن آن،فضای کمتری در دستگاه گوارش اشغال می شود. هرچند این روش کاملا از نفخ جلوگیری نمی کند، اما هضم سبزیجات را آسان تر کند.

2- حبوبات

لوبیا، عدس، سویا و نخود فرنگی غذاهای نفخ آور هستند. این مواد حاوی پروتئین و قند و فیبری هستند که بدن قادر به جذب آن نیست. زمانی که حبوبات به روده بزرگ می‌رسد، باکتری‌های موجود در روده قادر به جذبشان نیستند؛ همین امر موجب تولید گاز و نفخ در شکم می‌شود.عدس را با غلات سبوس دار قابل هضم همچون برنج یا کینوا ترکیب کنید. در این صورت بدن می‌تواند به آسانی آن را هضم کند.بهتر است میوه، سبزیجات، آجیل، غلات سبوس‌دار و لوبیا را به حدی استفاده کنید که دچار نفخ نشوید.

3- لبنیات

اگر بعد از خوردن چند تکه پنیر یا یک کاسه غلات با شیر دچار نفخ می شوید، ممکن است بدنتان فاقد آنزیم های هضم لاکتوز باشد. پس برای عدم ایجاد نفخ و گاز از لبنیات دوری کنید و یا انواع بدون لاکتوز را انتخاب کنید. انجمن گوارش آمریکا (AGA) همچنین پیشنهاد می کند از قرص های لاکتاز مانند لاکتید استفاده کنید که به هضم لاکتوز کمک می کنند.

4- سیب

سیب فیبر بالایی دارد و حاوی فرکتوز و سوربیتول است. بیشتر افراد قادر به تحمل این قندها نیستند و به همین علت دچار نفخ و گاز می شوند. سیب یک ماده عالی برای بدن است. یک عدد سیب متوسط ۴.۵ گرم پروتئین دارد و می‌تواند ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را برآورده کند. بنابراین نباید مصرف آن را متوقف

کنید. همچنین مصرف سیب باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مشکلات تنفسی می‌شود. سعی کنید در مصرف سیب تعادل را حفظ کنید و آن را همراه با وعده های غذایی صرف نکنید.میوه های نفخ آور دیگر: گلابی، هلو و آلو می باشند.

5- غذاهای شور

غذاهای شور که دارای سدیم بالا می باشد در تولید گاز معده و نفخ در شکم بسیار تاثیر گذار هستند.گزارش CDC نشان داده است که حدود 90 درصد ازآمریکایی ها بیش از مصرف مجاز روزانه سدیم مصرف می کنند ( 2,300 میلی گرم در روز برای اکثر افراد و 1500 میلی گرم برای بزرگسالان بالای 50 سال و برای افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا ) سدیم در اکثر غذاها (چون سوپ و نان و غذاهای شور) وجود دارد. بهتر است هنگام مصرف این غذاها، مقدار بسیار زیادی آب بنوشید.

1- خیار

معمولا از خیار برای کاهش پف زیر چشم استفاده می شود. می‌توانید از این میوه برای کاهش نفخ شکم هم استفاده نمایید. خیار حاوی کوئرستین می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی است و به کاهش تورم کمک می‌کند.خیار از فعالیت آنزیم‌های التهابی جلوگیری می‌کند. بنابراین آن را برش دهید و یا به صورت دتاکس واتر از آن استفاده کنید.

2- موز

موادی همچون موز ، آووکادو، کیوی، پرتغال و پسته که حاوی پتاسیم هستند؛ از بروز ورم جلوگیری می‌کنند. اینکار با تنظیم سدیم در بدن صورت می‌گیرد. موز همچنین حاوی فیبر است و می‌تواند به درمان و پیشگیری از یبوست کمک کند. نفخ با یبوست نیز ایجاد می‌شود. موز قادر به از بین بردن ضایعات در دستگاه گوارش و جلوگیری از نفخ شکم خواهد شد.

3- پاپایا

آنزیم‌ های موجود در پاپایا به بدن کمک می‌کند تا پروتئین را در سیستم گوارشی بشکند. همین امر موجب می‌شود هضم راحت‌تر صورت گیرد. این میوه گرمسیری دارای خواص ضد التهابی است و وجود فیبر در آن باعث تقویت سیستم گوارشی می‌شود. می‌توانید پاپایا را به تنهایی یا به صورت اسموتی بخورید.

4- مارچوبه

مارچوبه یک غذای عالی و ضد نفخ است. این ماده باعث می‌شود ادرارتان بوی خوبی داشته باشد.همچنین پروبیوتیک است و به رشد باکتری‌های مفید و داشتن سیستم گوارشی بهتر کمک می کند.به طور کلی سبزیجاتی که حاوی فیبرهای محلول و نامحلول هستند در سالم نگه داشتن گوارش بدن کمک زیادی می کنند.

5- ماست های پروبیوتیک

برخی از باکتری های مفیدی که در این نوع ماست ها وجود دارد برای سلامت روده بسیار موثرند. پروبیوتیک موجود در آن نیز به تنظیم سیستم گوارشی و هضم غذا کمک بسیاری می کنند .می توانید از مکملهای پروبیوتیک، مخصوصا در وعده صبحانه استفاده کنید و در نهایت از گاز معده و تورم آن رها شوید .برای شیرین کردن ماست آن را با مقداری عسل و یا مربا مصرف کنید.

6- دانه های رازیانه

رازیانه یک نجات دهنده برای گوارش محسوب می شود. رازیانه دارای ترکیباتی است که اسپاسم گوارشی را درمان می کند و گاز را از بین می برد. دانه های رازیانه در نان، سوسیس و سایر غذاهای گوشتی پیدا می شوند. شما همچنین می توانید در پایان هر وعده غذایی دانه های رازیانه را بجوید .برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم

7- زنجبیل

زنجبیل در درمان سرماخوردگی و دردهای ماهیچه ای و گرفتگی عضلانی و نیز دریازدگی بسیار موثر است. از دیگر فواید زنجبیل کمک به از بین بردن نفخ شکم به دلیل خاصیت ضد التهابی آن می باشد. زنجبیل  در منبسط کردن عضلات بسیار مفید بوده و آنزیم هایی که در آن وجود دارد باعث آزاد سازی پروتئین های لازم برای سلامت سیستم گوارش می شود. زنجبیل تازه را می توان به سس سالاد اضافه کرد و یا همراه با اسموتی یا چای آن را مصرف نمود.

8- چای نعنا و بابونه

اگر بعد از غذا خوردن غذا احساس سیری شدیدی و نفخ دارید با خوردن یک فنجان چای نعناع یا بابونه به از بین بردن گاز معده و شل کردن عضلات کمک کنید. علاوه بر این بابونه به دلیل خاصیت آرام بخشی و تسکین دهندگی ناراحتی های معده، به بهبود هضم غذا کمک شایانی خواهد کرد.

منبع : health

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.


علت پایین بودن مینیمم فشار خون چیست؟


علت ترش شدن دهان چیست؟


علت سرگیجه ناگهانی چیست؟


علت پایین آمدن سطح هوشیاری چیست؟


آب اکسیژنه چیست؟

عوارض بالا رفتن آنزیم های کبدی و راه های درمان


برای ضعف بدن چه بخوریم؟


فواید و مضرات تماشای تلویزیون


مضرات الکترو اسموک ، دستگاه ترک سیگار

چه میزان کالری در تخم مرغ وجود دارد و چرا باید بیشتر تخم مرغ بخوریم؟


چرا باید روزمان را با زنجبیل شروع کنیم؟


4 درمان خوشمزه سرماخوردگی!


خانوم های سحر خیز افسرده نمیشوند !


9عادت آدم های خیلی خیلی سالم!


چرا همیشه سردتان است؟


هفت دلیل اصلی یبوست!


اینفوگرافی/ ۱۰ راه ساده برای درمان گلودرد

10 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی


چرا باید روزمان را با زنجبیل شروع کنیم؟


خواص انگور


خواص زغال اخته


خواص زعفران


خواص رزماری


خواص شگفت‌انگیز دانه‌ی چلغوز


مصرف روزانه ی عسل چه فوایدی برای بدن دارد؟


چگونه به طور طبیعی لبانی صورتی داشته باشیم؟

10 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی

امواج وای‌فای بر عملکرد مغز چه تاثیری دارد؟


چاره طب سنتی برای گرمازدگی

رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت چگونه است؟

مراقبت و بهبود بینایی بدون استفاده از لیزر و عینک


لوسمی سرطان خون قابل درمان است


درمان عفونت گوش باروش های خانگی


علت بروز آلرژی و درمان آن

 

10 تبلیغ خلاقانه +عکس


مشاهده

تصاویر روز 1397/07/29


مشاهده

حیوانات هم عاشق می شوند+عکس


مشاهده

copyright © 2015 – 2018 Mashrooh

. استفاده از مطالب سايت مشروح فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است

برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم
برای جلوگیری از باد شکم چی بخوریم
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *